آبغوره باعث سقط جنین میشود؟!

زیاده روی در مصرف اّبغوره در بارداری به همراه سالاد شیرازی یا به تنهایی، به دلیل ادرار آور و قاعده آور بودن سبب افزایش احتمال سقط جنین خواهد شد.

اما اگر در حدی که به سالاد اضافه می شود استفاده کنید می توانید از فواید آن بهره مند شوید و به جنین شما هیچ گونه آسیبی وارد نمی شود.

آبغوره باعث سقط جنین میشود

آبغوره که از غوره یا انگور کال به دست می‌آید سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی است. مصرف آبغوره بدون نمک فشار خون را متعادل می‌کند و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. با توجه به این که مصرف آبغوره قاعده آور و ادرار آور است، زنان باردار باید در خوردن آن احتیاط بیشتری به خرج دهند. همچنین هنگام استفاده از آبغوره در دوران بارداری باید به میزان نمک آن توجه ویژه‌ای داشته باشید تا دچار افزایش فشار خون نشوید.

آبغوره به هضم غذا کمک می‌کند و حرارت و عطش بدن را کاهش می‌دهد. این ماده غذایی محرک اشتها بوده و برای درمان بیماری‌های گوارشی مانند اسهال مؤثر است.

از لحاظ طب سنتی آبغوره طبع سرد دارد و برای افراد سرد مزاج و کسانی که ممکن است دچار ضعف اعصاب باشند توصیه نمی‌شود. همچنین همانطور که گفته شد افراد باردار باید به طور محدود این چاشنی را مصرف کنند، زیرا آبغوره خاصیت مدر و قاعده آور دارد و ممکن است سلامت جنین را به خطر بیندازد. 

فواید مصرف آبغوره در بارداری
از جمله مزیت‌های مصرف آبغوره در دوران بارداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
پایین آوردن فشار خون
پیشگیری از بروز یرقان و زردی در نوزاد
کمک به هضم بهتر غذا
 تقویت سیستم ایمنی مادر و نوزاد
رفع حالت تهوع
کمک به جذب آهن برای مادر و نوزاد

مضرات مصرف آبغوره در بارداری
بروز حالت خستگی و بی‌حالی به دلیل سرد و قابض بودن
افزایش احتمال سقط جنین
افزایش فشار خون به دلیل وجود نمک
بروز مشکلات گوارشی در صورت زیاده روی در مصرف
افت قند خون در اثر زیاده روی در مصرف

منبع خبر : برگرفته از setare

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *