گیاهان ضد یبوست را بشناسید

رزماری و اسطوخودوس

به همراه خوردن گیاهان برای درمان یبوست، ماساژ گیاهی را نیز انجام دهید. برای ماساژ گیاهی ۲ قطره از روغن رزماری یا اسطوخودوس را به روغن زیتون اضافه کرده و آن به آرامی در جهت حرکت عقربه‌های ساعت رویِ شکم خود ماساژ دهید. این ماساژ حرکات روده‌تان را به کار انداخته و آن را فعال می‌کند؛ به این صورت یبوست شما برطرف می‌شود.

رازیانه

نصف قاشق چایخوری از دانه‌های رازیانه را داخل یک لیوان آب گرم بریزید و قبل از رفتن به تختخواب آن را بنوشید. رازیانه گیاهی شفابخش برای برطرف نمودن مشکلات هاضمه است. می‌توانید از دانه‌های آن برای برطرف کردن مشکل یبوست خود استفاده کنید.

تخم کتان

قبل از هر وعده غذایی، یک قاشق چایخوری از تخم کتان را به همراه آب بخورید. این کار روده‌هایتان را روغنی کرده و یبوست را درمان می‌کند. شما همچنین می‌توانید یک قاشق چایخوری تخم کتان را در طول شب در آب بخیسانید و صبح آن را به همراه دانه‌ها سر بکشید تا مکانیسم گوارشیتان را بهبود ببخشید و از یبوست جلوگیری کنید.

زنجبیل

در یک لیوان آبِ گرم، نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل خشک را با نصف قاشق چایخوری پودر برگ خشک شده سنا، مخلوط کنید. این مخلوط را قبل از رفتن به خواب بنوشید. می‌توانید مطمئن باشید که فردا صبح شکمتان به خوبی کار خواهد کرد.

کشمش

یک فنجان شیر بردارید و ۱۰ تا ۱۲ عدد کشمش داخل آن بریزید، سپس شیر را به همراه آن‌ها بجوشانید. اجازه دهید تا شیر کمی سرد شود، سپس آن را بنوشید و کشمش‌های داخل آن را بجوید. این یک دستورالعمل خانگی نیرومند برای درمان یبوست است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *