کشیدن یک نخ سیگار در بارداری، اشکالی داره؟!

آیا مصرف یک نخ سیگار تفریحی در بارداری مجاز است؟! 

ماه دوم بارداری هستم و قبل از بارداری روزانه یک یا دو نخ سیگار تفریحی می کشیدم، اما وقتی فهمیدم حامله شدم کشیدن سیگار را قطع کردم اما هر از گاهی هوس کشیدن حداقل یک نخ سیگار را دارم.. ممکنه برای جنین مشکلی پیش بیاد اگه اینکارو بکنم؟!!

هیچ مقداری از مصرف تنباکو و سیگار در طی حاملگی یا در هر زمان دیگر برای زنان بی خطر نیست.

زنانی که در عرض روز بیش از ۱۰ عدد سیگار می کشند شانس بیشتری نسبت به زنانی که کمتر سیگار می کشند برای ایجاد عوارض دارند.

اما هرگونه مصرف سیگار کودک شما را در معرض خطراتی قرار می دهد که عبارتند از:

کاهش وزن هنگام تولد، مشکلات تنفسی، ناتوانی مزمن از جمله فلج مغزی، عقب ماندگی ذهنی و مشکلات یادگیری، بعضی نقایص زمان تولد، تولد زود هنگام نوزاد و حتی مرگ سیگار هم چنین ریسک عقیمی را در زنان افزایش می دهد و باعث حاملگی نابجا (حاملگی خارج از رحم)، سقط جنین و اختلالات جفت میشود.

نوزادان مادرانی که سیگار می کشند دو برابر بیشتر از نوزادان مادران غیرسیگاری در معرض نشانگان مرگ ناگهانی نوزادان قرار دارند.

کودکان مادرانی که در دوران بارداری سیگار می کشند در معرض ریسک بالای مشکلات تنفسی قرار دارند از جمله آسم. این کودکان دچار مشکلات یادگیری و مشکلات رفتاری نیز هستند.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. زایمان زودرس، شکاف لب در نوزاد، کم وزنی نوزاد و…، از جمله عوارض مصرف مواد دخانی در دوران بارداری زن است. به طوری که از هر پنج نوزاد مادران سیگاری، وزن یک نفر نامناسب است. همچنین تکامل ریه های جنین تحت تاثیر قرار می گیرد و حتی احتمال مرگ جنین در داخل رحم وجود دارد.
    احتمال وجود آسم پیش رونده در نوزاد مادر سیگاری بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *