کرم مرطوب کننده مناسب بارداری/ مراقبت از پوست شکم در دوران بارداری

در دوران بارداری استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا حتی بیشتر و کرمهای مرطوب کننده استاندارد توصیه می شود…

 در دوران بارداری استفاده منظم از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب با SPF حداقل ۱۵ و حفاظت طیف گسترده ( که در مقابل اشعه های UVA و UVB از پوست محافظت می کنند) ضروری است.

در دوران بارداری، سطح هورمون ها بالا رفته و در نتیجه سبب تکثیر رنگدانه های سلول ها شده، که باعث لک های پوستی یا “ماسک حاملگی” می شود. استفاده از کرم های ضد آفتاب در روزهای بارانی یا آفتابی، بهترین راه برای جلوگیری از لک های پوستی و تغییر رنگ است.

اگر تصمیم گرفتید که در اواسط روز به بیرون یا کنار دریا بروید، پوست خود را با کرم های ضد آفتاب دارای SPF 30 یا بالاتر بپوشانید.

از کرم های ضد آفتاب به طور منظم استفاده کنید
کرم های ضد آفتاب نه تنها برای جلوگیری از آسیب های پوستی مهم است بلکه یک راه بی خطر و موثر برای درمان یا پیشگیری از ملاسما ( لکه های تیره پوست ) در زنان باردار می باشد.
استفاده از کرم های ضد آفتاب به طور منظم است حتی در شب به نفع پوست است و از چین و چروک جلوگیری می کند بنابر این استفاده از کرم های ضد آفتاب باSPF بالا بر روی صورت ممکن است یک راه برای جایگزین با کرم های صورت که ممکن است حاوی مواد تشکیل دهنده مشکوک غیر ایمن برای کودک باشد.

از روشن کردن پوست مانند هیدروکینون استفاده نکنید.
اگر چه هیچ پژوهش قطعی در ارتباط هیدروکینون باعوارض جانبی وجود ندارد ولی بیشتر پزشکان و محققان پیشنهاد اجتناب از محصول را به طور کامل به علت خطر بالقوه دارند. هیدروکینون اغلب برای درمان تغییر رنگ پوست مانند chloasma و یا ملاسما استفاده می شود. سعی کنید به جای محصول هیدروکینون از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید مگر اینکه پزشکتان توصیه کند که استفاده از محصول برای روشن کردن پوست بی خطر است.

به منظور کاهش و یا جلوگیری از علائم کشش، شکم خود را مرطوب نگه دارید.
روغن و لوسیون، به ویژه آنهایی که سرشار از درخت روغن قلم یا کره کاکائو و ویتامین E است در کاهش علائم کشش کمک می کند به ویژه هنگامی که روزانه استفاده شوند.

آنها را روی پوست خود بعد از حمام و یا هر زمان که در پوست خود احساس خشکی کردید دو یا سه بار در روز برای بهترین پیشگیری از علائم کشش، ماساژ دهید همچنین می توانید در دیگر قسمت های بدن دارای پوست خشک و یا هر کجا که پوست شما در حال کشش است استفاده کنید.

از رتینوئیدها موضعی و خوراکی و داروهای نسخه ای ضد آکنه خوراکی در بارداری اجتناب کنید.
داروی رتینوئید خوراکی ضد آکنه و داروهای خوراکی مانند آکوتان سبب مشکلات در جنین می شوند و باید اجتناب شوند. قرص ارزان قیمت خوراکی حاوی اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک نیز ممکن است برای کودک در حال رشد خطرناک باشد.
به خاطر داشته باشید که برخی از محصولات آرایشی ممکن است به طور بالقوه شامل اسید سالیسیلیک یا رتینوئیدها باشد و می تواند برای برخی از نوزادان خطرناک باشد در استفاده از محصولات مراقبت از پوست با یک متخصص پوست یا متخصص زنان برای بررسی مواد تشکیل دهنده در لوازم آرایشی مشورت کنید.
حتماً با متخصص پوست یا متخصص زنان خود در مورد لایه برداری های شیمیایی و درمان با آنها مشورت کنید. 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *