چگونه یک اسم مناسب انتخاب کنیم؟

ویژگی های یک اسم مناسب چیست؟ و چگونه باید نامی شایسته، برای فرزند خود انتخاب کنیم؟ در انتخاب نام، گذشته از سلیقه شخصی چند نکته را باید در نظر گرفت: نخست اینکه در گزینش نام باید به معنای آن توجه ویژه ای کرد. برخی از نامها در طول تاریخ معنای حقیقی خود را از دست داده اند و با مفهومی کاذب در جامعه رایج شده اند بنابراین اگرچه این اسامی در دوره ای خاص مناسب به نظر می رسید اما با توجه به شرایط امروز جامعه گزینش چنین اسمی مناسب به نظر نمی رسد. مورد دیگر برگزیدن نامهای اصیل و پارسی است؛ چراکه اصالت و فرهنگ و تاریخ ایران مسئله ای است که در هر دوره ای می تواند باعث مباهات و افتخار افراد باشد و سبب تقویت زبان فارسی و حفظ میراث فرهنگی ایران شود. نکته ی دیگر تطابق اسم با شرایط فیزیکی فرد است؛ به طور مثال نامی که به مفهوم بلندبالاست مناسب کودک کوتاه قد نیست. رضایت پدر و مادر در انتخاب اسم حائز اهمیت است زیرا هر دو باید از صدا زدن فرزندشان لذت ببرند. نکته ی مهم بعدی انتخاب دو نام برای فرزندان است که این امر سبب دوگانگی شخصیتی و احساس تنش در افراد می شود. فراموش نکنیم هر واژه ای فرکانس انرژی خاصی با خود حمل می کند که به طور محسوس یا نامحسوس بر زندگی، روحیات و سرنوشت افراد تاثیرگذار است.
 
هر چند امروزه خانواده ها حساسیت بیشتری نسبت به انتخاب نام برای فرزندانشان به خرج می دهند اما هنوز هم تا دلنشین شدن فضای جامعه از آهنگ نامهای شایسته باید سطح آگاهی والدین را بالا برد.
ایجاد و راه اندازی مراکز مشاوره نام گذاری و استفاده از متخصصین علوم فرهنگی در این مراکز می تواند تاثیر بسزایی در روند بهبود نام گذاری داشته باشد. 
 
برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…
اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *