چیکار کنم فردا پریود نشم

چگونه پریود را عقب بیندازیم؟ | عقب انداختن قاعدگی با قرص و یا روش های طبیعی

گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که بانوان تمایل دارند عادت ماهانه را به تاخیر بیاندازند. شاید شما نیز در آستانه یک مراسم مهم یا قبل از یک مسابقه ورزشی سرنوشت‌ساز قرار دارید و نمی‌خواهید شادی و موفقیتتان را به خاطر شروع شدن عادت ماهانه به خطر بیاندازید. اگر این‌طور است با ما همراه باشید تا با روش‌های عقب انداختن قاعدگی آشنا شوید..

چیکار کنم فردا پریود نشم؟

سغی کنید امشب یک عدد قرص  ال دی بخورید و در صورت مشاهده لکه، چند روز هر ۸ ساعت یک عدد قرص مفنامیک اسید بخورید. در صورتی که برای اولین بار است که از قرص های ال دی استفاده می کنید ممکن است دچار عوارضی مانند احساس درد در استخوان را تجربه کنید. راه حل دیگر این است که از داروخانه قرص پریمالوت تهیه کنید.

چیکار کنم پریود نشم؟

 

عقب انداختن پریود با مصرف قرص ضدبارداری و داروهای هورمونی

تاریخی را که نمی‌خواهید پریود شوید روی تقویم علامت بزنید و ببینید که آیا همزمان با عادت ماهانه‌تان است یا خیر. بانوانی که عادت ماهانه منظم دارند یا در حال حاضر قرص مصرف می‌کنند، می‌توانند با دقت بالایی تاریخ پریودهای بعدی را مشخص کنند. اگر زمانی که نمی‌خواهید پریود باشید با زمان احتمالی عادت ماهانه‌تان تداخل دارد، نگران نشوید، چون روش‌های متعددی برای عقب انداختن قاعدگی وجود دارد، البته به شرطی که با برنامه‌ریزی پیش بروید. هر چند بانوان با قاعدگی نامنظم همیشه نمی‌توانند برآورد دقیقی از زمان پریودهای آتی داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: راههای عقب انداختن پریود بدون قرص! | عقب انداختن پریود با مواد غذایی

برای عقب انداختن پریود قرص ضدبارداری مصرف کنید

اکثر قرص‌های ضدبارداری در بسته‌‌بندی‌هایی به فروش می‌رسد که حاوی بیست و یک عدد قرص هورمونی و هفت قرص غیرفعال کننده (قرص تلقینی یا قرص “شکر”) است. علت این نوع بسته‌بندی این است که بانوان به خاطر داشته باشند که باید روزی یک قرص مصرف کنند و در زمان خونریزی عادت ماهانه نیز قرص غیرفعال مصرف کنند. این چرخه هر ماه تکرار می‌شود، یعنی ۲۱ روز قرص فعال و پس از آن ۷ روز قرص غیرفعال مصرف می‌شود. با این حال اگر به هر دلیلی مانند شرکت در رقابت‌های ورزشی می‌خواهید قاعدگی را عقب بیاندازید، می‌توانید از قرص ضدبارداری استفاده کنید. برای این کار لازم نیست که دقیقاً ۲۱ روز قرص فعال و پس از آن ۷ روز قرص غیرفعال مصرف کنید. نسبت ۲۱ به ۷ اختیاری است و به دلیل شباهت به سیکل ماهانه بانوان که حدود ۲۸ روز است، اتخاذ شده است. بنابراین ضرورتی ندارد که دقیقاً این نسبت را رعایت کنید.

برای عقب افتادن پریود بیش از ۲۱ روز قرص‌ فعال مصرف کنید

تا زمانی که قرص فعال مصرف می‌کنید، نباید خونریزی ماهانه داشته باشید. اکثر بانوان با توجه به همین قاعده ساده موفق می‌شوند که عادت ماهانه را عقب بیاندازند. با این حال موفقیت این روش صد در صد نیست، چون بدن برخی بانوان به تغییر ناگهانی ناشی از مصرف قرص ضدبارداری‌ واکنش نشان نمی‌دهد. اگر در آخرین لحظات متوجه شدید که باید قاعدگی را به تاخیر بیاندازید، بهتر است قرص‌های فعال را تا زمان موعود مصرف کنید. پس از آن مصرف قرص‌های فعال را متوقف کنید و مصرف هفت قرص غیرفعال را شروع کنید تا خونریزی ماهانه نیز شروع شود. در این شرایط اکثر پزشکان توصیه می‌کنند که بسته قرص نصفه‌ یعنی بسته‌ای را دور بیاندازید که قرص‌های فعال اضافی بیش از ۲۱ عدد را از آن برداشته‌اید. به این ترتیب در ماه‌های بعدی تعداد روزهایی را که باید قرص ضدبارداری مصرف کنید، گم نمی‌کنید. روش بسته‌بندی قرص‌ها (۲۱ قرص فعال و ۷ قرص غیرفعال) نکته‌ای است که اکثر بانوان با توجه به آن تعداد قرص‌های مصرف شده و روزهای باقیمانده تا قاعدگی بعدی را حساب می‌کنند.

چیکار کنم پریود نشم

بهترین روش به تاخیر انداختن قاعدگی

روش مطمئن‌تر به تاخیر انداختن قاعدگی این است که شیوه مصرف قرص ضدبارداری را از قبل، برای مثال از چند ماه پیش از رویداد مورد نظر، برنامه‌ریزی کنید. اگر تغییر شیوه مصرف را زودتر شروع کنید، یعنی از یک ماه قبل قرص‌های فعال بیشتری را مصرف کنید و بعد عادت ماهانه شوید، بدن زمان بیشتری دارد تا خود را با این تغییر وفق دهد. برای این کار به تقویم خود نگاه کنید. اگر لازم می‌دانید که چهار ماه بعد عادت ماهانه را ده روز عقب بیاندازید، مدت زمان مصرف قرص‌های فعال را از همین الان ده روز طولانی‌تر کنید و تغییر روش قرص ضدبارداری را به ماه آخر موکول نکنید. پس از این مدت هفت قرص غیرفعال را مصرف کنید. اگر زمان رویداد مهم، برای مثال مسابقه ورزشی استانی یا کشوری، را می‌دانید، تغییر برنامه‌ریزی شده را از چند ماه قبل شروع کنید تا کاملاً آماده باشید.

قرص ضدبارداری طولانی کننده سیکل ماهانه برای عقب انداختن پریود

اگر می‌خواهید عادت ماهانه را برای مدتی بیشتر از یک هفته یا یک ماه به تاخیر بیاندازید، می‌توانید از قرص‌های ضدبارداری مخصوصی استفاده کنید که زمان بین دو قاعدگی را طولانی‌تر می‌کنند. اکثر این قرص‌ها باعث می‌شوند که به جای ماهی یکبار هر سه ماه یک دفعه خونریزی ماهانه داشته باشید. از این روش‌ها با اصطلاح مصرف مستمر یا طولانی کردن سیکل یاد می‌شود. این نوع قرص ضدبارداری باید چند هفته به طور مستمر مصرف شود. دوره مصرف اکثر قرص‌ها ۱۲ هفته است. چون این مقدار دارو تعادل هورمونی را دستکاری می‌کند و باعث هر سه ماه یکبار شدن عادت ماهانه می‌شود، این داروها فقط باید با تایید پزشک مصرف شود. در حالت کلی اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، متخصص زنان و زایمان قرص‌ طولانی کننده سیکل ماهانه را تجویز می‌کند.

عقب انداختن پریود با قرص نورتیسترون

از متخصص زنان و زایمان بخواهید نورتیسترون تجویز کند: اگر فکر می‌کنید ممکن است قرص ضدبارداری موثر نباشد یا نمی‌توانید این قرص را مصرف کنید، با متخصص درباره تجویز قرصی هورمونی به نام نورتیسترون مشورت کنید. این قرص باید در روزهای قبل از پریود سه بار در روز مصرف شود. نورتیسترون در اصل هورمون پروژسترون است. میزان هورمون پروژسترون در روزهای قبل از قاعدگی کاهش می‌یابد، کاهش این هورمون باعث جدا شدن لایه پوششی رحم و در نتیجه آغاز خونریزی می‌شود. در نتیجه با بالا نگه داشتن میزان پروژسترون می‌توانید عادت ماهانه را به تاخیر بیاندازید یا متوقف کنید. نفخ، دل‌پیچه، درد و ناراحتی پستان و کاهش میل جنسی از عوارض جانبی نورتیسترون محسوب می‌شود.

IUD برای به تاخیرانداختن پریود

اگر زمان به عقب انداختن پریود را می‌دانید، با متخصص زنان و زایمان درباره استفاده از آی یو دی مشورت کنید. متخصص دستگاه آی یو دی، وسیله‌ی کوچک و Tشکل پلاستیکی، را در رحم قرار می‌دهد. این وسیله پروژستین آزاد می‌کند تا قاعدگی خفیف‌تر شود یا کاملاً متوقف گردد. دستگاه آی یو دی را می‌توان ۵ تا ۱۰ سال در رحم نگه داشت.

عقب انداختن پریود با بکارگیری روش های طبیعی

به تاخیر انداختن قاعدگی با مواد غذایی و داروهای گیاهی ممکن است اما تضمینی نخواهد داشت و به هیچ وجه دقتی در آن وجود ندارد.

  1. سویق عدس؛ تقریبا ۱۰ روز یا یک هفته به زمان عادت ماهیانه، با خوردن سویق عدس قاعدگی را به تعویق بیندازید. (۳ مرتیه در روز به اندازه یک پیاله).
  2. مصرف نشاسته؛ روزی ۲ مرتبه یک قاشق غذاخوری نشاسته در آب جوش ریخته قبل از شروع قاعدگی میل کنند.
  3. خوردن سیب ترش با پوست و هسته؛ روزی ۲ تا ۳ عدد سیب ترش را قبل از زمان شروع قاعدگی میل کنید، به سرعت خونریزی را قطع می کند.
  4. ترکیب بارهنگ و نعنا نیز از کمک کننده های خوب در تعویق عادت ماهیانه است، بارهنگ را با عرق نعنا به صورت شربت روزی ۱ تا ۲ لیوان بنوشید. مداومت بر خوردن نعناها مانع از خونریزی می گردد.

احتیاط‌های لازم در رابطه با عقب افتادن پریود

هر گونه تغییر در سبک زندگی‌تان را با پزشک در میان بگذارید. اگر در نظر دارید شیوه مصرف قرص ضدبارداری یا برنامه تمرینی فعلی خود را تغییر دهید، قبل از هر چیز با پزشک معالج خود مشورت کنید. برای مثال تغییر شیوه مصرف قرص ضدبارداری برای به تاخیر انداختن قاعدگی معمولاً اشکالی ندارد و ایمن است. با این حال بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید تا پزشک ایمنی این تغییر را با توجه به سابقه پزشکی و وضعیت کنونی شما تایید کند.

رابطه جنسی ایمن و محافظت شده داشته باشید تا به بیماری‌های عفونی مقاربتی (STIs) مبتلا نشوید. مصرف نکردن قرص‌های غیرفعال موجود در بسته‌های ۲۸ عددی قرص ضدبارداری کارآمدی روش فعلی پیشگیری از بارداری را کاهش نمی‌دهد. درهر حال قرص ضدبارداری از شما در برابر بیماری‌های منتقله جنسی محافظت نمی‌کند، بنابراین تا زمانی که هم شما و هم همسرتان آزمایش نداده‌اید، از کاندوم استفاده کنید.

از کارآمدی روش‌های ضدبارداری مورد استفاده خود مطمئن شوید: به تاخیر انداختن قاعدگی به معنای پیشگیری از بارداری نیست. بنابراین اگر از قرص ضدبارداری یا وسایلی مانند IUD استفاده نمی‌کنید، احتمال باردار شدنتان وجود دارد و مدیریت زمان پریود به معنای جلوگیری از آبستنی نیست. حتماً از وسایل پیشگیری مانند کاندوم استفاده کنید و علائم بارداری را بشناسید.

ازآنجایی که دیر شدن عادت ماهانه معمولاً یکی از نخستین نشانه‌های حاملگی محسوب می‌شود، اگر خودخواسته پریود را به تاخیر بیاندازید، تشخیص اولیه بارداری دشوارتر می‌شود. درد و ناراحتی سینه، خستگی و حالت تهوع نیز از علائم بارداری محسوب می‌شود. نشانه‌های بارداری را بشناسید و در صورت مواجهه با آنها تست حاملگی بدهید

اشتراک‌گذاری
54 نظر
  1. سلام من ١٥ سالمه و مسابقات دارم و نميخوام پريود شم پريوديم نا منظمه بايد شنبه دو هفته دبگه بشم ولي احتمال زياد يك هفته زود تر ميشه من ٦ روز قبل از پريودي نشاسته مصرف ميكنم يعني نشاسته تا دو هفته ديگ پريودي رو عقب ميندازه يا ميتونم قرص مصرف كنم ؟ ممنون ميشم زود جواب بدين لطفا

    1. سلام می توانید یک هفته قبل از پریودی از قرص ال دی استفاده کنید.

  2. سلام من علايم پريود شدن رو دارم يعني هر لحظه ممكنه پريود بشم ايا ميتونم با خوردن ال دي از پريود شدن جلوگيري كنم يا نه؟

    1. سلام بهتر است این کار را انجام ندهید زیرا عوارض دارد.

  3. باسلام ببخشیددرموردمصرف داروهای گیاهی مثل بارهنگ ونعناو…مقدارمصرف ومدت مصرف رالطفا قیدبفرمایید مثلا فرمودیددوهفته قبل ازعادت شروع شودتاکی ادامه بدهیم ومقدار بارهنگ وعرق نعنا یانشاسته چه مقدارباشد که یک یادوباردرروزمیل کنیم .ممنون اگه سریعترجواب بدهید .

  4. سلام من تاریخ ۲۸وقت پریودمه و دقیقا همون تاریخ مسابقه‌ی شنا دارم الان ۸روز مونده میتونم ال دی مصرف کنم؟؟؟؟در ضمن همیشه یه هفته زودتر شکم درد خفیف دارم و ترشحات

    1. سلام بله می توانید از قرص ال دی استفاده کنید.

  5. سلام ببخشیدمن سه روزمونده به پریودیم ازالان روزی یک قرص ال دی بخورم چندروزی عقب میوفته؟

    1. سلام تا زمانی که قرص جلوگیری را ادامه دهید بعد از قطع قرص ۳ تا ۱۰ روز زمان دارید تا پریود بشوید.

  6. سلام من هنوز پریود نشدم ولی علائم رو کامل دارم چطور میتونم عقب بندازمش؟

  7. سلام من میخام جمعه شب برم اعتکاف اما تاریخ عادت ماهانه رو نمیدونم. و علایم عادت ماهانه رو هم دارم لطفا یه راه پیشنهاد بدید ممنون

    1. سلام می توانید از قرص ال دی استفاده کنید.

  8. سلام ، من ٢ يا ٣ روز ديگه پريود ميشم،بدون برنامه قبلي به مشهد طلبيده شدم، براي ٥ شنبه ، مي تونم قرص ld مصرف كنم، واقعا تاثير گذاره، خيلي به راهنماييتون احتياج دارم

    1. سلام بهتر است از قرص Hd استفاده کنید .

    2. دقیقن سوال من همین بود ودقیقن همین شرایطو دارم ۳ روز دیگه برا مسابقات کشوری امام رضا طلبیده مارو. مرسی از پاسخ ادمین

  9. سلام.ببخشید من. ختم چهله برداشتم برای انجام باید حتما نماز زیارت عاشورا خونم .سه سال ازدواج کردم بچه دار نشدم قرص ال دی اگر بخورم عوارض نداره اینم بگم مشکل پریودی و کیست اینچیزا خداروشکر ندارم

    1. سلام با توجه به اینکه قصد بارداری دارید نیازی به استفاده از قرص ال دی نیست.

  10. سلام. من میخوام ازمایش بارداری بدم البته حامله نیستم برای دادگاه میخوام گفتن نباید پریود باشم موقع ازمایش. اگر قرص مصرف کنم که عقب بندازم تو جواب ازمایشم مشکلی بوجود نمیاد؟؟؟

    1. سلام خیر در جواب آزمایش خون شما مشکلی به وجود نمی آید.

  11. سلام خسته نباشید
    من تا ۵ ۶ روز دیگ پریود میشم ولی بخاطر سفر پیش اومده میخوام به تاخیر بندازمش. از طرفی قرص ال دی بهم نمیسازه و حالمو بد میکنه
    ممنون میشم اگ راه قطعیی بهم پیشنهاد کنید

  12. سلام من برای ۱۳ مجلس داریم ۹ باید مریض شم از این ور عرق رازیانه میخورم چه جوری میتونم عقب بندازم

    1. سلام یک هفته قبل از تاریخ پریودی از قرص جلوگیری استفاده کنید.

  13. سلام من باید۵روزدیگ پریودبشم اماعلائمش رودیدم ولک بینی دارم دوتاقرص ال دی خوردم جلوگیری میشه ازپریودشدنم؟؟

    1. سلام بهتر است جلوی پریودی خود را نگیرید .

  14. با سلام و تشكر از پاسخگويي به موقع
    من ٣-٤ روز ديگه بايد پريود شم ،ولي الان ي ذره علائمشو حس ميكنم ،مشكلي نيست قرص بخورم؟ واسه اولين باره ك ميخوام اينكارو كنم مجردم هستم. واينكه ميگن واسه بعضيا عوارض داره من نميدونم برا منم هست يا نه

  15. سلام من علائم پریود شدن دارم امروز یا فردا ولی میخوام نشم چیکار کنم

  16. سلام تورو خدا کمکم کنید من ۱۵ سالمه امروز شنبه است و سه شنبه میخوایم بریم اردو نمیخوام مریض شم و منظم نیست مثلا یه روز ۲۵ و یه روز ۱۷ یهروز ۱۸ اصلا مرتب نیست و همیشه هم یک روز قبل از اتفاق های خوبی که میخواد بیفته مریض میشم مثلا عروسی در پیش داشتیم روز قبلش مریض شدم تورو خدا بگید چی بخورم لطفا کمکم کنید ??

  17. سلام من امروز و فردا پرید میشم ولی مهمونی خوردم. میخوام عادت ماهانه نشم حد عقل این چند روز رو. میتونم قرص ال دی یا Hd بخورم و در روز چند تا مصرف کنم و اینکه فرق اینا چیه

  18. سلام لطفا کمکم کنین.من ۱۴ سالمه و دوروز قبل عروسی داداشم زمان پریود منه.من چیکار کنم زمانش عقب بیفته.لطفااااااا کمکم کنین تورو خدااااا

  19. سلام لطفا کمکم کنین.من ۱۴ سالمه و دوروز قبل عروسی داداشم زمان پریود منه.من چیکار کنم زمانش عقب بیفته.لطفااااااا کمکم کنین تورو خدا

  20. با سلام من ۱۶سالمه یه سفر پیش رو داریم چطور بدون مصرف قرص دوره رو عقب بندازم

  21. سلام ببخشید ما چند روز دیگه عروسی داریم باید بریم مسافرت نمیخوام پریود بشم چطور میتونم باروش طبیعی جلوشو بگیرم

  22. سلامو . من شنبه تولدمه . فعلا نمیخوام پریود بشم . باید چی کار کنم ؟

  23. باتوجه به اینکه بعد از قطع مصرف پریود ، ۳تا ده روز بعد , دوره ی پریود شروع بشه؛ بعد از اتمام همین خونریزی،دوره ی عادی ۲۸روزه رو تا خونریزی بعدی خواهیم داشت؟

  24. سلام
    ماه دیگه عروسیمه میخام پریودم به تاخیر بیفته میتونم از قرص سیپترون کامپاند و اسپرونولاکتون استفاده کنم؟
    دکتر ال دی نوشت اما حالت تهوع داشتم ماه قبل استفاده کردم و جوش زدم
    میشه راهنمایی بفرمایید
    سپاس

    1. سلام بهتر است زمان پریود خود را به تاخیر نیندازید زیرا باعث اختلالات هورمونی می شود.

  25. سلام ببخشید من ۳ روز دیگه جراحی بینی دارم.برلی اینکه پریود نشم میخوام قرص استفاده کنم.خطر نداره؟؟

    1. سلام باید قبل از انجام اعمال جراحی از قرص های جلوگیری استفاده نشود .

  26. من فردا پریود میشم چیکار کنم که نشم

  27. سلام من تو این چند روز قراره پریود بشم جمعه هفته آینده عازم مشهدم چیکار کنم نمیخام قرص مصرف کنم بخاطر مضراتش تورو خدا کمکم کنید

  28. سلام من ۱۴ اسفند جراحی بینی دارم و ۱۲ اسفند پریود میشم. ميشه امروز قرص لونوژسترول بخورم که پریودم زودتر بشه؟

  29. سلام من امروز یا فردا باید پریود بشم، میخوام برم سفر فردا، چیکلرکنم پریود نشم؟ دیشب هم یدونه ال دی خوردم. به نظرتون ال دی رو ادامه بدم؟ اگر اورژانسی بخورم چطور؟ توروخدا کمک لطفا

    1. سلام مصرف قرص ال دی را ادامه دهید.

  30. سلام خسته نباشید ببخشید من فردا عازم کربلام و امروز علایم پریودی رودارم ابلن ۴ روزه قرص ال دی استفاده میکنم میترسم پریود بشم چکار کنم روزی چند بار نشاسته بخورم که نشم

    1. سلام مصرف قرص ال دی را ادامه بدهید با مصرف آن احتمال آنکه پریود شوید ضعیف است.

  31. سلام من امروز یا فردا ممکنه پریود بشم میخوام چند روز یا یه هفته عقب بیافته نه الان دسترسی به قرص دارم نه ژلاتین چیکار باید بکنم میشه کمکم‌کنین

  32. سلام من۱۰تیر عروسیمه همون روز هم پریود میشم چیکار کنم عقب بندازم لطفا کمک کنید

  33. سلام من ١٣ ساله هستم و در ٧شهريور پريود مي شم و ٤يا٥ روز بعد قراره بريم مسافرت و منم نمي خوام پريود بشم
    چه كار كنم ؟

  34. سلام من ۱۷ سالمه هر دو هفته یکبار حالا نامنظم پریود میشم چیکا کنم به نظرتون مشکلی هس ؟ لطفا کمکم کنید دارم دیوونه میشم

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود .

  35. سلام من ۲۸م وقت لیزر موهای زائد دارم ولی پریودم نامنظنه و یبار ۲۸م یبار ۱۸مه.اگه از الان قرص ال دی بخورم ک پریود نشم اثر داره برام؟تداخل داره با لیزر؟؟مجردم و هیچ دارویی هم مصرف نمیکنم

  36. سلام من لکه بینی دارم ولی بایدبرم اموزش شنا قرص خوردم تاثیرداره؟

  37. سلام من دوماه دیگ عروسیمه
    ولی دقیقا تاریخ عروسیمون با تاریخ پریودم یکیه و من پریودام منظمه همیشه
    حالا میخوام بدونم چیکار کنم هم هورمونام بهم نریزه هم روز عروسیم پریود نشم

  38. سلام من درد پریودی دارم و از دیروز قرص مصرف میکنم ایا تاثیر داره عقب بیوفته چون برا دو روز دیگه مراسم داریم و نمیخام پریود بشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *