چگونه برای ورزش کردن انگیزه ایجاد کنیم؟

▪ تغییر ایجاد کنید 
اگر از اینکه مجبور باشید هر روز همان کارهای تکراری را انجام بدهید، خسته شده اید، کمی در برنامه تان تغییر ایجاد کنید. 
هیچ کس نگفته که مجبورید هر روز در همان مسیر همیشگی پیاده روی کنید. به کمی تنوع فعالیت نیاز دارید. با کار روی گروه های عضلانی مختلف، بدنتان هم شاداب تر خواهد بود. 

▪ ورزش را به نوعی ارتباط اجتماعی تبدیل کنید 
دوستانی پیدا کنید که علایقی شبیه به شما داشته باشند. 
ورزش کردن با دوستان انگیزه بسیار زیادی به شما می دهد. این کار باعث می شود همدیگر را به ادامه راه تشویق کنید و تمایل کمتری به دست کشیدن از تمرینات داشته باشید. 

▪ با فرزندانتان به ورزش بپردازید 
اگر پیاده روی و دویدن ورزش مورد علاقه شماست، می توانید این کار را به همراه بچه تان انجان دهدید. اگر به این کار علاقه مند باشند، انگیزه بسیار زیادی در شما ایجاد خواهد شد. 

▪ واقع بین باشید 
اهدافی برای خود تعیین کنید که می دانید که از عهده آن برمی آیید. 
فعالیت هایی را انتخاب کنید که می دانید می توانید به خوبی انجام دهید. اگر فکر می کنید که مداوم از تمریناتتان خسته می شوید، شاید موقع آن رسیده که کمی تغییر در برنامه تان ایجاد کنید. 

▪ فعالیت هایی را پیدا کنید که تمرین نباشند 
فعال بودن است که اهمیت دارد؛ حتی اگر یک تمرین ورزشی درست و حسابی هم نباشد. 
می توانید به جای آسانسور، از پله ها استفاده کنید. در وقت ناهارتان به پیاده روی بروید. با این کار از فعال بودنتان احساس خوبی پیدا می کنید و کمی هم در برنامه همیشگی تان تنوع ایجاد می کنید. 

▪ یادداشت کنید 
داشتن یک دفتر یادداشت برای ثبت پیشرفت هایی که در زمینه ورزش می کنید، به شما کمک می کند ببینید که روند پیشرفتتان چگونه است و اهداف جدید برای خود تعیین کنید. 
اگر فکر می کنید که سالیان سال است همان فعالیت های تکراری را انجام می دهید، یک تغییر عمده در برنامه تان پیاده کنید و روند پیشرفتتان را ثبت کنید. 

▪ پاداش 
اگر ورزش در نظرتان شکنجه و عذاب است، چیزی به خودتان بدهید که به شما انگیزه بدهد بتوانید تمریناتتان را کامل انجام دهید. 
اگر ۴ روز در هفته تمرین می کنید، اگر از عملکرد خود راضی بودید به خودتان جایزه بدهید. این جایزه می تواند یک روز باشگاه نرفتن، خریدن یک شلوار جین نو، و … باشد. خودتان را خوشحال کنید چون لیاقتش را دارید. 

▪ رشته های مختلف هم به حساب می آیند 
اگر از اینکه مجبور باشید برای ورزش بیرون بروید، متنفرید، می توانید در تیم والیبال شرکت یا دانشگاه عضو شوید. 
تنیس یاد بگیرید یا هر رشته دیگری که به نظرتان جالب می آید. با این کار هم از فعالیتتان لذت می برید و هم ورزش کرده اید. 

▪ لباس های خوب بپوشید 
اگر در لباس های ورزشی تان احساس خوبی پیدا می کنید، این احتمال وجود دارد که بخواهید با آنها پز بدهید. 
پس یک لباس ورزشی خوب بخرید که وقتی تنتان می کنید از خودتان خوشتان بیاید. 

▪ حواستان را به چیز دیگری منحرف کنید 
اگر می خواهید از دوچرخه ثابت یا تردمیل استفاده کنید، می توانید جلوی تلویزیون این کار را بکنید.
با هدفون به موسیقی دلخواهتان گوش دهید. چیزی پیدا کنید که موقع ورزش روی آن تمرکز کنید، مطمئن باشید خیلی کمکتان می کند. 

▪ اگر در اول کار موفق نشدید … 
شانس اینکه دوباره ورزش را از نو آغاز کنید نامحدود است. 
اگر ورزش را ول کرده اید و هفته ها از انجام آن شانه خالی می کنید، دوباره تلاش کنید. وقتی تمرین روزانه تان را به پایان رساندید، مطمئناً از اینکه دوباره ورزش را شروع کرده اید، خوشحال و راضی خواهید بود.

 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. ۲۰ دقیقه پیاده روی در روز : بهبود عملکرد مغز
    این روزها همه سر به زیر شده اند. یعنی خیلی از افراد دور و برمان، حتی مادربزرگ ها و پدربزرگ ها نیز سر در گوشی های هوشمند برده اند و ساعت های طولانی با این گوشی ها مشغول هستند. در حالیکه می توان همین زمان را به ورزش های سبکی مانند پیاده روی اختصاص داد و به جای تشدید خطر آرتروز به سلامت عمومی کمک کرد.
    زمانی که دچار افسردگی می شوید حتما پیاده روی کنید. نفس عمیق بکشید و اجازه دهید قلب تان تندتر بزند. این کارها باعث به آرامش رسیدن مغز و غلبه بر شرایط ناراحت کننده می شود
    باید گفت که روزانه بیست دقیقه پیاده روی باعث بهبود قدرت درک می شود. مغز اکسیژن کافی را دریافت کرده و به آرامش می رسد. همین کار ساده باعث می شود که مغز، خون بهتری دریافت کند و به خوبی از عهده ی تولید هورمون آندورفین بربیاید. اگر فرد با اراده ای باشید و این ورزش را به طور روزانه انجام دهید کمک زیادی به افزایش تمرکز، بهبود حافظه، بهبود یادگیری و به طور کلی ارتقای سلامت مغزتان خواهید کرد.
    یادتان باشد که گاهی همه ی ما در دام روزمرگی می افتیم. برای اینکه پیاده روی تان دچار این مشکل نشود بهتر است تنوع ایجاد کنید. یعنی مکان های پیاده روی را عوض کنید. بهترین مکان ها، دامان طبیعت و پارک های مختلف در سطح شهر است.
    ۲۰ دقیقه پیاده روی در روز : بهترین درمان افسردگی
    برای همه ی ما پیش آمده است که افسردگی را تجربه کنیم و دل و دماغ نداشته باشیم. در این دوره نیز ترجیح می دهیم در شرایطی باشیم که نور و سر و صدا کم باشد. علاوه بر این، روابط اجتماعی مان را کاهش می دهیم و خلاصه اینکه خودمان را در گوشه ای حبس می کنیم. اما افتادن در این شرایط اوضاع را بدتر می کند. بیرون رفتن و پیاده روی تاثیر زیادی در تغییر شرایط روحی دارد.
    زمانی که دچار افسردگی می شوید حتما پیاده روی کنید. نفس عمیق بکشید و اجازه دهید قلب تان تندتر بزند. این کارها باعث به آرامش رسیدن مغز و غلبه بر شرایط ناراحت کننده می شود. پیاده روی منظم باعث می شود که شما نگاه دیگری نسبت به مسائل پیرامون تان پیدا کرده و کمتر منفی بافی کنید. در این صورت نیز مشکلات شخصی، شدت و اهمیت خود را از دست می دهند.
    توصیه می کنیم روزانه ۲۰ دقیقه پیاده روی را در برنامه تان داشته باشید. این کار علاوه بر بهبود شرایط جسمی باعث بهبود سلامت روحی تان نیز خواهد شد و به شما قدرت مقابله با افسردگی را خواهد داد.
    ۲۰ دقیقه پیاده روی در روز : روشی ساده و بی خرج برای مراقبت از قلب
    روزانه بیست دقیقه پیاده روی کردن برای مراقبت از سلامت قلب و عروق فوق العاده خوب است. این کار باعث تقویت قلب و افزایش قدرت پمپاژ خون می شود. پیاده روی روزانه باعث می شود که عروق انعطاف بیشتری داشته باشند و خون به خوبی در آنها جریان داشته باشد. در این صورت نیز تمام ارگان های بدن در شرایط بهتری قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *