چگونه بدن خود را برای بارداری آماده کنید

چگونه بدن خود را برای بارداری آماده کنید

بدنتان را برای هیجان انگیزترین تغییراتی که در زندگی تان ایجاد می شود، آماده کنید! مراقبت از بدن و آماده شدن برای بارداری کار دشواری نیست و منجر به یک سری از عادت ها می شود که نه تنها در این دوره زمانی باید همراه تان باشد، بلکه تا آخر عمر نیز با شما خواهد بود. اینکه قصد داشته باشید برای چند ماه یا چند سال آینده باردار شوید و یا اینکه هم اکنون در مراحل اولیه بارداری هستید، این کارها می تواند تاثیر حمل کودک در دوره بارداری را کاهش دهد.

آمادگی برای بارداری

قسمت اول
با پزشک خود صحبت کنید

۱٫ یک پزشک پیدا کنید.

وقتی تصمیم می گیرید که باردار شوید، می خواهید یک متخصص زنان و زایمان یا یک ماما دارای مجوز را ببینید. شروع این رابطه به صورت زودهنگام نه تنها به شما در مشاوره حیاتی کمک می کند، بلکه می تواند باعث شود که در نهایت به پزشکی مراجعه می کنید که در هنگام بارداری کودک از او راضی هستید!

۲٫ واکسیناسیون بدن به روز باشد.

مهم است که به پزشک مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنید که واکسیناسیون خود را انجام داده اید و هر واکسنی که تاریخ موثر بودن آن خاتمه یافته است، را مجددا تزریق می کنید. این مساله بدان دلیل است که اگرچه ابتلا به بیماری هایی مانند سرخک نادر است، اما اگر در حین بارداری به آنها مبتلا شوید، می تواند عواقب جدی برای کودک داشته باشد.

۳٫ بیماری های مقاربتی و بیماری های آمیزشی را کنترل کنید.

بیماری های مقاربتی و آمیزشی می توانند بدون علامت باشند و قرار گرفتن کودک در برابر آنها می تواند باعث مشکلات مادام العمر فرزندتان یا حتی مرگ شود. اجازه ندهید که باورهای غلط در مورد چگونگی ابتلا به بیماری های مقاربتی، شما را از انجام آزمایش ها باز دارد. حتی اگر فکر می کنید که غیر ممکن است، فقط باید آزمایش کنید تا مطمئن شوید!.

۴٫ به خطرات بالقوه سلامتی توجه کنید.

می خواهید که پزشک معاینه کامل انجام دهد تا از عوارض سلامتی که ممکن است برای بارداری یا باردار ماندن خطرناک یا دشوار باشد، مراقبت کند.

بارداری برای بدنتان خیلی سخت است و اگر هم اکنون باردار هستید، و به عنوان مثال فشار خون بالایی دارید، ممکن است با خطراتی مواجه شوید.

بخش دوم

تغییر روال زندگی تان

۵٫ داروهای خود را بررسی کنید.

بسیاری از داروهای بدون نسخه و برخی مکمل های غذایی می توانند برای خانم باردار و نوزادانشان خطرناک باشند. در مورد تمام داروهای مورد استفاده با پزشک خود مشورت کنید و بدانید که چه تغییراتی نیاز دارند.

۶٫ پس از پیشگیری از بارداری صبر کنید.

مطمئنا مجبور خواهید شد که قبل از بارداری، استفاده از روش های پیشگیری از بارداری را متوقف کنید. با این وجود، مهم است که درک کنید که قبل از اینکه باردار شوید، این مساله چقدر طول می کشد. باید به دنبال مشخصات خاص دارو یا روش های پیشگیری از بارداری باشید که از آن استفاده می کردید، اما به طور کلی:  قرص های ضد بارداری چند روز پس از قطع مصرف از بدنتان خارج می شوند، اما ممکن است بدنتان برای ۲ تا ۳ ماه جهت بارداری آماده نباشد. ممکن است به مدت ۹ تا ۱۲ ماه طول بکشد تا دپوپروورا از بدنتان خارج شود.

آی یودی چه به روش هورمونی و چه به روش غیر هورمونی می توانند در مدت کمتر از یک ماه بدن را به حالت عادی بازگردانند.

به محض اینکه استفاده از کاندوم، کلاهک رحمی، و سایر روش های سدی پیشگیری از بارداری را قطع کنید، بارداری رخ می دهد.

۷٫ مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر را متوقف کنید.

اگر سیگار می کشید، مجبور به ترک آن در دوران بارداری هستید. اگر الکل مصرف می کنید، باید مصرف آن را قطع کنید. استفاده از مواد مخدری مانند ماری جوانا، کوکائین، هروئین و سایر مواد غیر قانونی مانند آنها را باید متوقف کنید. همه این موارد می تواند باعث مرگ کودک شما شده یا باعث مشکلات جدی در سلامتی و سلامت روانی او در زمان تولد شود.

۸٫ استرس خود را کنترل کنید.

استرس جدی در طول بارداری می تواند برای شما و کودکتان خطرناک باشد! سطح فشار خون غالبا تحت تاثیر بارداری قرار دارد بنابراین، استرس بیشتر می تواند این مساله را وخیم تر کند یا در این خصوص، این استرس بیشتر می تواند باعث زایمان زودرس شود. روش های سالم مقابله با استرس، مانند انجام یک کار خلاقانه یا فریاد زدن در یک بالش را به کار ببرید.

آمادگی برای بارداری

بخش سوم

غذای سالم بخورید

۹٫ آب زیادی بنوشید

آب به طور طبیعی برای شما بسیار مهم است، بنابراین تصور کنید که دریافت آب در حین بارداری چقدر برای شما حائز اهمیت است. بدون شک شنیده اید که بدن در دوران بارداری هر چند وقت یک بار پوسته پوسته می شود، بنابراین مطمئن شوید که بدنتان این کار را با پر آب بودن شروع می کند که بسیار مهم است. یک فرد عادی با فعالیت های منظم باید روزانه ۲ لیتر (۰٫۵ گالن ایلات متحده) آب بنوشد.

با این وجود، یک زن باردار مانند یک زن ورزشکار باید کمی بیشتر آب بنوشد.  شاید حتی تا ۳ لیتر (۰٫۸ گالن ایالات متحده) در روز آب بنوشد. این کار کمک می کند تا هیدراتاسیون و خاصیت ارتجاعی پوست خود را حفظ کرده و بعداً به ایجاد سطح خوبی از مایع آمنیوتیک کمک می کند.

۱۰٫ میزان زیادی اسید فولیک مصرف کنید.

از نظر علمی اثبات شده است که اسید فولیک برای اطمینان از سلامت رشد کودکتان ضروری است. می خواهید قبل از اینکه باردار شوید، شروع به مصرف این مواد مغذی کنید. می توانید مکمل مصرف کرده و یا به صورت طبیعی (و موثرتر)، سبزیجاتی با برگ سبز و غلات کامل را مصرف کنید.

۱۱٫ مصرف غذاهای ناسالم را متوقف کنید.

اگر مقدار زیادی هله هوله یا غذاهایی که به طور طبیعی خطرناک هستند مانند انواع خاصی از غذاهای دریایی (پر از جیوه)، مصرف می کنید، اکنون زمان آن فرا رسیده که مصرف آنها را متوقف کنید. قرار گرفتن کودک در معرض میزان زیادی چربی، قند و سموم مانند جیوه می تواند بر رشد او تاثیر منفی بگذارد.

۱۲٫ یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید تا مطمئن شوید که بدنتان سرشار از همه مواد مغذی مورد نیاز کودک است. میوه و سبزیجات زیادی مصرف کنید. به خاطر داشته باشید: هر چه سبزتر باشد، بهتر است.

کلم پیچ از کرفس برای کودک بهتر است. همین مساله در مورد میوه ها نیز صادق است. پرتغال سرشار از ویتامین C را به جای سیب سرشار از قند مصرف کنید.

بخش چهارم

بدن خود را تقویت کنید

۱۳٫ تمرینات خود را کم کنید.

اگر قبلا ورزش می کردید، شاید نیاز باشد تا شدت تمریتان ورزشی تان را کم کنید. به خصوص تمرینات استرس زا مانند کراس فیت می تواند ادامه بارداری را تا زمان تولد نوزاد ترم کامل بی نهایت دشوار کند. شنا کردن را جایگزین تمرینات ورزشی استرس زا مانند دویدن کنید.

۱۴٫ تمرینات عضلات مرکزی بدن انجام دهید.

ورزش هایی با تمرکز بر روی عضلات مرکزی بدن مانند دراز نشست و اسکات باعث تقویت عضلات شکم می شود. این به شما اطمینان می دهد که بدن بعد از تولد کودک به خوبی بهبود پیدا می کند. اگر عضلات به طور مناسب بهبود پیدا نکنند، می تواند منجر به پف دائمی شکم شده حتی اگر شما لاغر باشید.

۱۵٫ ورزش های عمومی انجام دهید.

به طور کلی، فرم مناسب بدن باعث می شود که بدن سالم تر و قوی تری داشته باشید. مطمئنا این مساله می تواند به بارداری سالم و بهتر کمک کند. اطمینان حاصل کنید که هر روز فعالیت های سبکی را در میزان حداقل مطلوب انجام می دهید. اگر بتوانید هر روز به مدت نیم ساعت ورزش کنید، فوق العاده است! وقتی باردار شوید، یوگا یک وزرش عالی است.

۱۶٫ از بروز ترک های پوستی جلوگیری کنید.

از لانولین و شی باتر بر روی پوست خود استفاده کنید تا مانع از بروز ترک های پوستی شوید. همچنین باید مکمل های ویتامین E یا غذاهایی که به طور طبیعی سرشار از این ماده مغذی هستند را بخورید تا پوست شما قوی و سالم بماند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *