چکار کنیم ریزش مو دوران شیردهی کم بشه؟!

یک ماه هست زایمان کردم موهام ریزش زیادی پیدا کرده. آیا علتش شیردهی هست؟ یا کمبود ویتامین؟ چکار کنیم ریزش مو دوران شیردهی کم بشه؟؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

ریزش مو بعد از زایمان به دلیل افت هورمون استروژن طبیعی است. از آجیل و میوه و سبزیجات بیشتر استفاده کنید و با مشورت پزشک از کلسیم و آهن نیز استفاده کنید. تا ۹ ماه بعد از زایمان موهایتان به حالت عادی برمی گردد.

*یکی از جنبه های عجیب تر بعد از زایمان که به حالت عادی برمی گردد، ریزش موست. اکثر خانمها چند هفته یا چند ماه بعد از زایمان، متوجه میشوند موی سرشان به شدت می ریزد. این یکی از تأثیراتی است که استروژن در طول دوران بارداری بر روی بدن شما داشته است. این مشکل شایع زیاد باقی نمی ماند. معمولا موهایتان تا نه ماه بعد از زایمان، به حالت عادی برمی گردد.

تمام فولیکول های مو دارای سه مرحله ی رشد است: مرحله ی توقف، مرحله ی بینابینی و مرحله ی ریزش. سطوح بالای استروژن که در دوران بارداری موجود است، در اصل موی شما را در مرحله ی توقف ثابت نگه میدارد. ظرف چند ماه بعد از زایمان، موها مرحله ی ریزش را شروع می کند. ناگهان، متوجه مقدار زیادی مو می شوید که به برس تان چسبیده یا در حمام پایین می ریزد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *