چه مدت بعد از زایمان امکان “تخمک گذاری مجدد” وجود دارد؟

اکثر مادرانی که به نوزاد خود شیر می دهند، تا سه ماه بعد از زایمان عادت ماهانه نمی شوند، ولی بعد از آن قاعده می شوند. البته مادران شیردهی هم وجود دارند که یک تا دو سال بعد از زایمان، عادت ماهیانه می شوند. طبق تحقیقات مشخص شده است که یک سری عوامل در شروع قاعدگی و پریود در دوران شیردهی موثرند.

 

طی قاعدگی و پریود در دوران شیردهی، خانم ها به واسطه از دست دادن مقدار قابل توجهی خون، انرژی خود را از دست می دهند. حال اگر خانمی هم به نوزاد خود شیر دهد و هم عادت ماهیانه در زمان شیردهی داشته باشد، انرژی از دست رفته او چند برابر می شود. بنابراین عادت ماهیانه نشدن در دوران شیردهی، مزیتی تلقی می شود. همچنین شیردهی مداوم مادر به نوزاد خود، یکی از راه های جلوگیری از بارداری محسوب می شود، اما یک سری شروط دارد.


نکته ای که مادران شیرده باید بدانند شناخت عواملی است که در بازگشت تخمک گذاری و به تبع آن شروع قاعدگی تاثیر می گذارد. همچنین مادر باید بداند که چه عواملی در عقب انداختن چرخه قاعدگی موثر می باشد.هر فردی با فرد دیگر متفاوت است (تفاوت های فردی) و این تفاوت ها در شروع عادت ماهیانه و پریود در دوران شیردهی پس از زایمان هم وجود دارد. اگرچه اکثر مادرانی که به نوزاد خود شیر می دهند، تا سه ماه بعد از زایمان عادت ماهانه نمی شوند، ولی بعد از آن قاعده می شوند.

البته مادران شیردهی هم وجود دارند که یک تا دو سال بعد از زایمان، عادت ماهیانه می شوند. طبق تحقیقات مشخص شده است که یک سری عوامل در شروع قاعدگی موثرند.


تغذیه نوزاد فقط با شیر مادر طی شش ماه اول زندگی
اگر مادر طی شش ماه اول زندگی، به صورت مداوم و پی در پی به نوزاد خود شیر بدهد و هیچ گونه ماده غذایی دیگری به او ندهد، می تواند تا حدی مطمئن باشد که این کار، تخمک گذاری را سرکوب می کند و شروع قاعدگی را عقب می اندازد.
تحقیقات نشان داده است که اگر بین وعده های شیردهی، موادغذایی دیگری به نوزاد داده شود، جایگزین چند وعده شیردهی می شود و فاصله بین وعده های شیر دهی را افزایش می دهد. در نتیجه سبب می شود که هورمون پرولاکتین کمتر ترشح شود.


هورمون پرولاکتین که از غده هیپوفیز ترشح می شود سبب ترشح شیر از سینه مادر می شود و از طرف دیگر این هورمون مانع تخمک گذاری می گردد. لذا ترشح کم هورمون پرولاکتین، احتمال تخمک گذاری را افزایش می دهد.ولی بعد از شش ماهگی، باید موادغذایی دیگری غیر از شیر مادر به کودک داد.

 

مکیدن سینه مادر
شاید به نظر اکثر افراد، مکیدن شیر مادر توسط نوزاد، فقط برای تغذیه نوزاد است و هیچ تاثیری بر بدن مادر نخواهد داشت. اما این گونه نیست.اگر نوزاد سینه مادر را بمکد، این مکش سبب تحریک ترشح هورمون پرولاکتین می شود که این هورمون، تخمک گذاری و قاعدگی را عقب می اندازد.بنابراین توصیه می شود که مادران از دادن پستانک و شیشه شیر به نوزاد تا حد ممکن خودداری کنند و اکثر مواقع، تغذیه با شیر مادر و از طریق سینه مادر انجام بگیرد.

تغذیه نوزاد با شیشه شیر، زمان مکیدن نوزاد از سینه مادر را کاهش می دهد و سبب کاهش ترشح پرولاکتین می شود و احتمال تخمک گذاری را افزایش می دهد.


مادران شیردهی که احتمال دارد خیلی زود عادت ماهیانه شوند، دارای خصوصیات زیر می باشند:
– فرزند شیرخواری دارند که بیش از چهار ساعت پشت سر هم در طی روز و یا شش ساعت پشت سر هم در طی شب می خوابند و شیر مادر خود را نمی خورند.
– کودکشان از پستانک و یا از شیشه شیر استفاده کند.
– نوزاد شیرخوار علاوه بر شیر مادر، غذا های کمکی مصرف کند نظیر شیر خشک و… .
– نوزاد شیرخوار ساعات زیادی از مادر دور است، مثل مادران شاغل.


تذکر
– اگر می خواهید طی چند ماه پس از تولد فرزندتان، به صورت طبیعی از بارداری جلوگیری کنید، باید نوزادتان را فقط با شیر خودتان تغذیه کنید.
– فواصل منظم شیردهی را رعایت کنید و سر ساعت به نوزاد خود شیر دهید.
– رعایت برنامه منظم شیردهی، یکی از عوامل مهم در جلوگیری از بارداری به روش طبیعی می باشد.


هنگامی که قاعدگی در طی شیردهی شروع می شود
مادرانی که در طی دوران شیردهی عادت ماهانه می شوند (منظور شش ماهه اول شیرخوارگی می باشد)، از بی قراری های فرزند خود شکایت دارند. شاید علت این بیقراری، به افت موقتی مقدار شیر در شروع عادت ماهیانه مربوط باشد.
علاوه بر این، مادران در اوایل دوران عادت ماهیانه حساس و تحریک پذیر می شوند و همین امر سبب می شود آستانه تحمل آنها برای بیقرای های کودکشان پایین بیاید. علاوه بر این، مدتی طول می کشد تا عادت ماهیانه پس از زایمان منظم شود و همین بی نظمی در عادت ماهیانه، دلیل دیگری بر حساس شدن مادران در این دوره می باشد.


تذکر
مادران شیردهی که طی شش ماه اول بعد از زایمان، عادت ماهیانه می شوند، باید دقت لازم را در جلوگیری از بارداری داشته باشند.

– این افراد باید روش های جلوگیری از بارداری متناسب با شرایط خود را از پزشک بپرسند، زیرا بارداری در طی شش ماه پس از زایمان، صدمات جبران ناپذیری به سلامت مادر و جنین و نوزاد شیرخوار وارد می کند.


– از طرفی مادر هنوز توان از دست رفته خود در طی بارداری را بدست نیاورده است.
– از طرف دیگر نوزاد شیرخوار هم باید به محض باردار شدن مادر، از شیر او محروم شود.
همچنین شرایط مناسب برای رشد جنین تازه نیز مهیا نمی باشد.

شروع زودهنگام عادت ماهیانه پس از زایمان، زمانی مضر می باشد که فواصل عادت ماهیانه منظم نیست و ممکن است مادر به گمان خود باردار نباشد و اصول جلوگیری از بارداری را رعایت نکند.

 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
84 نظر
  1. تخمک گذاری به طور معمول ۱۴ روز پس از شروع پریود انجام می شود. زمان تخمک گذاری به طول « دوره لوتئال » بستگی دارد. دوره لوتئال که به آن «روزهای بعد از تخمک گذاری» هم گفته می شود از زمان تخمکگذاری شروع شده و درست قبل از شروع دوره بعدی تمام می شود. هر فرد می تواند با کم کردن طول این دوره از مدت زمان کل دوره قاعدگی، زمان تخمک گذاری خود را پیدا کند. مثلا اگر در فردی دوره قاعدگی ۲۸ روز باشد و طول دوره لوتئال وی ۱۲ روز، ۱۶=۱۲-۲۸ به عبارت دیگر این فرد در روز ۱۶ قاعدگی تخمک گذاری خواهد داشت البته باید توجه داشت که عواملی مثل استرس، فعالیت فیزیکی یا داروها می توانند بر زمان تخمک گذاری تاثیر بگذارند. محاسبه دقیق دوره لوتئال تنها با آزمایشات هورمونی امکان پذیر است ولی به طور معمول و در اکثر افراد این دوره ۱۴ روز طول می کشد.

  2. موضوعات فوق بسیار آموزنده بوده من به این خیلی نیاز داشتم که پیداش کردم.

  3. من ۴ ماه زایمان کرد و هنگام نزدیکی منی وارد بدنم شده و بعد از زایمان پرید نشده ام ایا امکان حاملکی وجود دارد

    1. برای اطمینان ۱۸ روز بعد از نزدیکی از تست بی بی چک استفاده کنید موفق باشید.

  4. سلام من ۱۰ماهه زایمان کردم اما پریود نشدم هنوز البته تو زایمان قبلیم هم بعد ۱۶ماه پریود شدم .نزدیکی بدون پیشگیری داشتم یک دفعه آیا احتمال بارداری هست؟لازمه از قرص اورژانسی استفاده کنم؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است اما حتما یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  5. سلام من ۲ ماه که زایمان کردم و هنوز هم پریود نشدم و در نزدیکی منی وارد بدنم شده احتمال باداری وجود داره؟؟؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است اما باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  6. سلام من تو شش ماه به خاطر فشار خون ضربان قلب دخترم اومد پایین و مجبور شدن درش بیارن بعد از چهار روز که تو دستگاه بود مرد.الان حدود دو ماهو نیم از زایمانم میگذره که با مشورت پزشکم اقدام کردم به بارداری .پریود اولم خیلی عجیب بود پنج روز قبلش یعنی از ۱۰ بهمن لکه بینی داشتم تا ۱۵ بهمن که پریودیم شروع شد خونمم خیلی زیاد بود. یه هفته طول کشیدو تموم شد از اون موقع یه شب در میون نزدیکی داشتیم. حالا یک هفته میشه که زیر شکمم درد داره اشتهامم زیاد شده ولی تست خونگی و بتا جوابش منفی شد ایا امکان داره باردار باشمو فعلا نشون نده. بتام ۲٫۲ بود

    1. سلام اگر بعد از تاخیر در پریودی آزمایش خون شما منفی شده است احتمال بارداری وجود ندارد.

  7. قبل از پریودی قبلیم بتا دادم یعنی زمان لکه بینی قبل از پریودیم .هنوز زمان پریودی مجددم نرسیده ۱۵ این ماه باید پریود شم .فقط خواستم بدونم درد زیر شکمم احتمال داره به خاطر بارداری باشه .از بعد پریودیمم تقریبا یک روز در میون یا دوروز در میون نزدیکی داشتم

    1. باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  8. سلام. من ۲۴ مهر ماه تو ۳۸ هفتگی بچه ام داخل شکمم خفه شد و سزارین کردم. بعد از زایمانم جلوگیری نداشتم ولی بعد از چند ماه تا الان باردار نشدم. آیا طبیعی هست یا مشکلی برام پیش اومده؟ ممنون میشم جواب بدید.

    1. سلام بهتر است زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  9. سلام من دوماه که سزاراین کردم وبچه هام چون تو ۲۸هفته بدنیا اومدن زنده نموندن ومن میخوام دوباره باردار شم آیا بدنم تخمک تولید میکنه؟ اولین پریودمم تازه تموم شده؟

    1. سلام بهتر است از ماه آینده برای بارداری اقدام کنید .

  10. با سلام . من ۱۵ اسفند ۹۶ تو ۳۳ هفته سزارین شدم و بچه ام زنده نموند . بعد از ۳۵ رور از زایمانم پریود شدنم ولی زیاد نیست . من از کی می تونم برای بارداری اقدام کنم ؟؟

    1. سلام این مسئله طبیعی است وجای نگرانی ندارد ۵ ماه دیگر می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  11. سلام مطالبتون عالی بود اما من الان پنج ماهه ک باردارم و قراره بعداز زایمانم ب یکی تخمک اهدا کنم میخواستم بدونم چن ماه بعداز زایمان میشه تخمک اهدا کرد؟ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام بستگی به وضعیت و شرایط جسمی شما بعد از زایمان دارد .

  12. سلام من ۲۷ سالمه.۷ماهه که زایمان کردم.بعدزایمان پریودیم مرتب بوده تا الان که ۶روزه پریودیم به تاخیر افتاده(نیومده).امکانش هست بار دار شده باشم یا نه:-(
    ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام باید از تست بی بی چک استفاده کنید.

  13. سلام من ۲۷ سالمه.۷ماهه که زایمان کردم.بعدزایمان پریودیم مرتب بوده تا الان که ۶روزه پریودیم به تاخیر افتاده(نیومده).امکانش هست بار دار شده باشم یا نه:-(
    ممنون میشم جواب بدین

  14. با سلام من ۸ماهه که زایمان کردم هنوز پریود نشدم موقع نزدیکی کاندوم پاره شد میترسم حامله بشم آیا امکان بارداری وجود داره؟

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی شما وجود داشت آن وقت از تست بارداری استفاده کنید.

  15. باسلام..من ۳۱ روزه سزآرین کردم و بچم فقط از شیرخودم تغذیه میکنه.
    امروز نزدیکی داشتم و جلوگیری نداشتیم.
    میخوام بدونم امکان بارداری وجود داره؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است اما باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  16. سلام من ۴۱ روزه زایمان کردم بچمم از شیر خودم میخوره امروز رابطه داشتم و و جلوگیری نداشتم ایا باردار میشوم؟چکار باید بکنم؟خیلی نگرانم چون الان بچه نمیخوام اگر راهی هست بگین
    خیلی ممنونم

  17. سلام من سه ماهه سزارین کردم تا پنجاه روز خونریزی داشتم و جلو گیری طبیعی دارم بچمو از شیر خودم میدم ولی هنوز پریود نشدم ممکنه که باردار باشم؟هنوز پریود نشدم چجوری باید قرص شیردهی مصرف کنم که باردار نشم؟؟

    1. سلام در دوران شیردهی به علت تغییرات هورمونی ممکن است خانم های شیرده در ۶ ماه اول بعد از زایمان پریود نشوند وکلا نظم پریودشان به هم می ریزد .

  18. سلام
    من ۲۳ روز میشه سزارین شدم با شوهرم معاقشه بدون دخول داشتیم منی شوهرم روی واژن ریخت و سریع رفتم شستم
    ایا احتمال بارداری هست یا نه؟
    اگه هست از قرص های اورژانسی استفاده کنم!!!

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد در ۶ ماه اول بعد از زایمان مصرف قرص اورژانسی توصیه نمی شود .

  19. سلام. تشکر از مطلب خوبتون. از زایمان من سه ماه میگذره و پریود نشدم. حین رابطه، منی داخل ریخت. بچه اولم سه سالو نیم داره و اصلا نمیخوام فاصله بچه سوم اینقدر کم باشه. آیا باید قرص اورژانسی بخورم؟ چه قرصی ، چنتا؟

  20. بعداز زایمان سه ماه اول لکه بینی بعداز سه ماه پریود نشدم

  21. سلام من چهار ماه زایمان کردم قرص شیردهی مخورم سه‌ماه اول لکه بینی داشتم بعد قطع شدلکه بینی ولی پریود نشدم چرا

    1. سلام در دوران شیردهی به علت تغییرات هورمونی نظم پریودی خانمها به هم می ریزد و تاخیر در پریود طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد.

  22. با سلام. ممنون از اينكه به سوالات پاسخ ميديد.
    بنده ٤ ماهه زايمان كردم ، ٢٠ تير هم اولين پريود شروع شد، بعد از پاك شدن، نزديكي به همراه داخل بدن ريخته شدن مني انجام شد. امروز دردهاي مشابه پريودي زير دلم دارم. بنظرتون ممكنه مجددا باوروي صورت بگيره ؟

    1. سلام اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید بله احتمال بارداری وجود دارد.

  23. سلام.من سزارین شدم.پسرم الان ۶ماه داره..از شیر خودم بیشتر تغذیه میکنه شیرخشک هم کم میخوره و پریودم تاالان نشدم.ولی حین نزدیکی کاندوم پاره شد منی ریخت داخل بدنم و وقتی رفتم شستم بیشترش ریخت بیرون.(پوزش)آیا احتمال بارداریم هست؟؟

    1. سلام اگر زمان تخمک گذاری شما نبوده است احتمال بارداری ضعیف است.

  24. با سلام.من ۲ماهه ک زایمان کردم و بعد زایمانم هر ماه خونریزی مختصری داشتم. و الان نزدیکی بدون جلوگیری داشتیم.و خیلی نگرانم ک دوباره باردار بشم.ینی ممکنه؟چیکار باید کنم؟؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است اما باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  25. سلام من ۶ تیر ماه تو ۲۷ هفته ۶ روز زایمان زودرس بهم دست داد و بچم مرد الان خونریزی ندارم میخوام بدونم چقدر طول میکشه پریود شم و چقدر باید صبر کنم تا باردار شم. زایمان طبیعی داشتم، آیا امکان داره زایمان زودرس تکرار بشه برام آخه دفعه اول فقط باید سرکلاژ میشدم تا این اتفاق نیافته به خاطر قصور پزشکم بچمو از دست دادم حالم خیلی بده

    1. سلام تا ۱۰ روز دیگر برای پریود شدن زمان دارید ۴ ماه دیگر می توانید برای بارداری اقدام کنید نگران نباشید با انجام عمل سرکلاژ احتمال زایمان زودرس کاهش می یابد .

  26. سلام.خسته نباشید،من شش ماه پیش سزارین شدم.ماه اول پریود شدم.دیگه نبود تا دوماه بعد که در حد لکه بینی بود.بعد از اون دیگه پریود نشدم.زیاد بعد از زایمان نزدیکی نداشتم.از بیبی چک استفاده کردم جوابش منفی بود اما نگرانم.میشه لطفا راهنمایی کنید؟

    1. سلام در دوران شیردهی به علت تغییرات هورمونی نظم پریودی خانمها ی شیرده به هم می ریزد واین مسئله طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد اما باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  27. سلام.خسته نباشید،من شش ماه پیش سزارین شدم.ماه اول پریود شدم.دیگه نبود تا دوماه بعد که در حد لکه بینی بود.بعد از اون دیگه پریود نشدم.زیاد بعد از زایمان نزدیکی نداشتم.از بیبی چک استفاده کردم جوابش منفی بود اما نگرانم.میشه لطفا راهنمایی کنید؟

  28. سلام وقتتون بخیر من ۶ ماه و نیمه زایمان کردم روش جلوگیریم طبیعیه یه بار پریود شدم الان یه هفته اس از تاریخ پریودیم میگذره پریود نشدم امکان داره باردارباشم؟ممنونم

    1. سلام در دوران شیردهی به علت تغییرات هورمونی نظم پریودی خانمها ی شیرده به هم می ریزد و این مسئله طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد البته باید حتما روش جلوگیری داشته باشید.

  29. سلام من ۱۰ ماه زایمان کردم ولی تخمک تنبل بود و با امپول باردار شدم وهنوز پریود نشدم ایا امکان دارد نزدیکی محافظت نشده داشته باشم و باردار نشم به علت تخمک تنبل

    1. سلام خیر زیرا بعد از زایمان تخمدان ها فعال تر می شوند .

  30. سلام ببخشید من ۱۸مهر ۹۷زایمان داشتم که بچم مرده به دنیا اومد وبعد شصت روز پریود شدم و حالا میخوام اقدام به بارداری کنم ایا زود هست وچه خطری داره اگر باردار بشم

    1. سلام بستگی به هفته بارداری و نوع زایمان دارد.

  31. سلام خوش به حال بقیه من بدبخت از زمان حاملگی زنم تا بعد از زایمان حدود ۹ماه نزدیکی نکردم تازه بعد از ۹ماه هرماه نهایتا ۲بار نزدیکی چقدر بدبختم من

  32. سلام. من سه ماه و ده روز (روز ۱۹ شهریور)است که زایمان داشتم. تا هشتاد روز خونریزی داشتم. البته از ۶ آبان، یک هفته حس کردم خونریزی ام شبیه پریوده. الان بعد از هشتاد روز حدود یک ماه هست که خونریزی ندارم. بعد از رابطه کمی از مایع همسرم وارد بدنم شد. آیا احتمال بارداری هست؟ باید از قرص اورژانسی استفاده کنم؟

  33. سلام _۱۲ مهر سزارین شدم . بچم توی ۳۸ هفته بخاطر پیچیدن بند ناف فوت شده بود دقیقا ۳۷ هفته و ۴ روز رفتم دکتر که گفت نبض نداره و رفتم بیمارستان و سزارین شدم .میشه برای بارداری مجدد اقدام کنم یا امکانش فعلا نیست ‌. ۱۸آبان و۱۴ آذر پریود شدم بدون مشکل خاصی . تو کل دوران بارداری مشکلی نداشتم و همه چیز داشت خوب پیش میرفت و اماده ی تولد بچم بودم .تمام سنو ها آزمایشهایی که دکتر گفته بودن سر وقت انجام داده بودم .۳۵ سالم رو به پایانه خیلی سخته شرایط و واقعا از ته دلم جای خالی بچه امو احساس میکنم خیلی چشم به راه اومدنش بودم و بچه ی اولم هم بود و تجربه ی اول بارداریم .آیا اقدام الان برای بچه اشتباهه از نظر پزشکی ؟؟

    1. سلام با توجه به اینکه سزارین شده اید بهتر است ۲ ماه دیگر برای بارداری مجدد اقدام کنید موفق باشید.

  34. سلام من چهارماهه زایمان کردم وقرص شیردهی استفاده میکنم درطول چهارماه همزان همراه قرص پیشگیری طبیعی هم میکردم بعدازچهای ماه امشب قرصمو خوردم وبعد ازرابطه مایع منی واردبدنم شد ایاامکان بارداری وجوددارد

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  35. سلام خوبین؟ چند ماهه سزارین شدم و بعد از چهل روز یه هفته پریود شدم اما دیگه پریود نمیشم،خواستم بدونم در زمان شیردهی با وجود پریود نشدن امکان حاملگی وجود داره..قصدم باردار شدنه اونم با قرص کلومیفن؟ لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد اما بهتر است بعد از اتمام دوره شیردهی مجدد برای بارداری اقدام کنید.

  36. سلام،من بیست ونه اردیبهشت سزارین شدم،بعدش برای جلوگیری قرص ال دی خوردم که باعث شدشیرم کم بشه وبعدش قرص شیردهی خوردم که باعث شدخونریزی بگیرم بعدازقطع قرص شیردهی چهارده شهریورپریودشدم وتاالان پریودنشدم،بچم شیرخشک میخوره چون خودم شیرندارم،تواین مدت طبیعی جلوگیری داشتم ولی دیروزرابطمون بدون جلوگیری بودبنظرتون احتمال بارداری هست برای من بدون اینکه پریودبشم؟؟؟؟

    1. سلام بله باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  37. سلام من۲۵اردیبهشت زایمان سزارین داشتم..الان بچه هام۸ ماهشونه من ۱۸آبان شدم دیگه پریودنشدم..بی بی چک هم تست کردم منفی بوده…احتمال بارداری دارم؟؟

    1. سلام اگر جلوگیری داشته اید احتمال بارداری وجود ندارد.

  38. درود، دو سوال داشتم..
    اولین سزارینم ده سال قبل بود و دومین پنج ماه پیش، با وجود این فاصله زمانی بین سز شدنام، چند بارداری رو میتونم داشته باشم ؟ و آیا چندقلوزایی برای بخیه های سزارینم خطرناکه؟؟

    1. سلام بستگی به وضعیت رحم شما دارد معمولا انجام سه بار سزارین منعی ندارد از سه بار بیشتر باید بررسی شود.

  39. با سلام من ۱۰مهرزایمان سزارین کردم و تنها تعذیه ی نوزادم شیرخودم هست ولی ۲۳ابان اولین قاعدگی و تجربه کردم یعنی حدود یکماه و ۱۳روز بعد از زایمان و این چرخه هرماه ۲۸روزیکبار تکرار شد یعنی نوبت بعدی ۲۱آذر و نوبت بعدی ۱۹دیماه دوتا سوال دارم یکی اینکه ایا طبیعیه?دو اینکه کی میتونم برا بارداری مجدداقدام کنم?

    1. سلام بله سیکل های قاعدگی شما نرمال است و بهتر است حداقل ۲ تا ۳ سال بین زایمان های خود فاصله بیاندازید .

  40. با سلام من ۸ماهه زایمان کرذم و فقط اوایل زایمان خونریزی داشتم و میشه گفت ۶یا ۷ماهه ک پیود نشدم.و ۲۰روز قبل نزدیکی محافظت نشده داشتم و منی داخل واژن ریخته شد و ۲ساعت بعد قزص اورژانسی ک یک دونه بود خوردم آیا امکان بارداری وجود داره؟؟؟؟

    1. سلام اگر تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید آن وقت باید تست بارداری انجام بدهید.

  41. سلام من ۶ ماه رایمان کردم هنوز هم پریود نشدم روش جلوگیرمم قرص لاینسترول هست ۲ روز بود که قرص نخورده بودم و دیشب نزدیکی داشتم وا منی وارد بدنم شد البته زود شستمش امکان بارداری وجود دارد البته بچم غذا میخوره البته بیشتر شیر خودمو میخوره؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است اما مصرف قرص لاینسترنول برای شما مناسب نیست باید روش جلوگیری دیگری داشته باشید.

  42. با سلام مجدد.من بعد ۳هفته از بی بی چک استفاده کردم منفی بود آیا لازمه با روش دیگه ای امتحان کنم؟و پریود هم نشدم.البته بعد از خوردن قرص اورژانسی ۲یا۳روز بعدش لکه بینی داشتم بصورت ترشح قهوه ای مایل ب قرمز ک یکی دو روز ادامه داشت وقط شد.ممنون از پاسخگویی شما.

    1. سلام مشکل شما از عوارض مصرف قرص اورژانسی است و احتمال بارداری ضعیف است.

  43. سلام‌ مجپپ من بعد ۳هفته بی یی تست استفاده کردم منفی بود.ضمنا بعد قرص اورژانسی دو ۳روزی لکه بینی داشتم‌و قط شد.لازمه آزمایش خون بدم؟

    1. سلام اگر بعد از سه هفته از مصرف قرص اورژانسی جواب تست شما منفی بوده خیر نیازی به انجام آزمایش خون ندارید.

  44. من سه ماهه که سزارین کردم در این مدت یک بار نزدیکی داشتیم ولی مطمئن نیستم منی وارد بدنم شده یا نه در این مدت از بی بی چک هم استفاده کردم و منفی بوده آیا احتمال حاملگی وجود دارد.ممنون.

    1. در دوران شیردهی به علت تغییرات هورمونی نظم پریودی خانمها ی شیرده به هم می ریزد اما باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  45. سلام ، ممنونم از مطالب آموزنده شما
    من ۲۴ روزه سزارین کردم و هنوز خونریزی دارم ، تغدیه دخترم شیر خشک هست و یک الی دو بار در روز شیر خودم رو میخوره ، در حین معاشقه با همسرم مقداری مایع منی وارد واژن من شد ، و بعد از اون درد شدیدی در قسمت تخمدانها دارم ، و خونریزیم کمی بیشتر شده
    احتمال باردای برای من وجود داره ؟ قرص اورژانسی بخورم ؟

  46. سلام من ۱۰ ماهه زایمان کردم هنوز پریود نشدم جدیدا شبا بچم شیر بالا میاورد دو تابی بی چک زدم مثبت شد ازمایش دادم منفی شد الان واقعا موندم من باردار هستم یا نه لطفا جوابمو بدید

    1. سلام با توجه به منفی بودن آزمایش خون خیر باردار نیستید.

  47. سلام.من سه ماهه زایمان کردم پنجاه روز بعد از زایمان پریود شدم الان موقع پریودمه ۱۰روزه پریود نشدم. جلوگیری هم داشتیم.آیا احتمال بارداری هست

    1. سلام در دوران شیردهی به خصوص در ۶ ماه اول به علت تغییرات هورمونی نظم پریودی خانمها ی شیرده به هم می ریزد و این مسئله طبیعی است اگر جلوگیری داشته اید جای نگرانی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *