چند ساعت بعد از تخمک گذاری احتمال بارداری وجود دارد؟!

روز تخمک گذاری مناسب ترین زمان برای بارداری است اما باید بدانید تخمک پس از آزاد شدن تا ۲۴ ساعت قابلیت بارور شدن دارد. اگر اسپرم در آنجا حضور داشته باشد لقاح صورت می گیرد اما اگر اسپرمی نباشد تخمک بعد از ۲۴ ساعت تجزیه می شود و از بین می رود.

چند ساعت بعد از تخمک گذاری احتمال بارداری وجود دارد

برای افزایش احتمال بارداری از این اشتباهات پرهیز کنید!

عدم تشخیص صحیح زمان تخمک گذاری

دانستن زمان دقیق تخمک گذاری کمی دشوار است ، استفاده از کیت های مخصوص برای تخمین زمان تخمک گذاری، گزینه مناسب تری بجای حدس و گمان است.

مقاربت در زمان تخمک گذاری

روز تخمک گذاری مناسب ترین زمان است اما باید بدانید تخمک پس از آزاد شدن تا ۲۴ ساعت قابلیت بارور شدن دارد.

استفاده از مواد روان کننده مثل لوبریکانت

استفاده از برخی مواد روان کننده باعث تضعیف قدرت اسپرم ها می شود پس از روان کننده های طبیعی مانند روغن زیتون و روغن مخصوص بچه استفاده کنید.

بی توجهی به سلامت عمومی

عواملی از قبیل وزن، مصرف دخانیات، مصرف دارو و استرس در لقاح بسیار مؤثر است پس زوجین پیش از آن برای معاینه عمومی به پزشک مراجعه کنند .

چند نکته مهم برای کسانی که قصد بارداری دارند
۱٫ برای اقدام به بارداری ، حین مقاربت از مواد لغزنده کننده و یا بزاق دهان که موجب کشته شدن اسپرم میشوند ، استفاده نکنید.

۲٫ رسیدن به مرحله ارگاسم در مردان ضروری است.

۳٫ کشیدن سیگار جنبندگی و تحرک اسپرمها را کاهش ، مصرف الکل از کیفیت و کمیت اسپرم را کاهش و مصرف مواد مخدر شمار و کیفیت اسپرمها را تا ۵۰ درصد کاهش میدهد پس ۶ ماه قبل از حاملگی از استعمال سیگار، الکل، هر گونه مواد مخدر و کافئین جدا خودداری کنید.

۴٫ حداقل از ۶ ماه پیش از باردار شدن زنان نباید سیگار، مشروبات الکلی، کافئین و هر گونه مواد مخدر استفاده کنند و باید وزن ایده آل داشته باشند زیرا اضافه وزن و یا کاهش وزن در کیفیت زایمان تاثیر گذار است.

۵٫ پیش از بارداری زن و مرد هر دو می بایست از سلامتی جسمی و روانی برخوردار باشند.

۶٫ زنان باید پیش از بارداری واکسن سرخک وسرخجه، آبله مرغان، یادآور کزاز دیفتری و هپاتیت B را بزنند.

۷٫ پس از دو هفته (۱۰ تا ۱۴ روز) از لقاح با آزمایش ادرار و تعیین سطح hCG خون میتوانید از باردار بودن خود مطمئن گردید.

۸٫ زنان مبتلا به فشار خون بالا، دیابت و صرع باید زیر نظر پزشک باردار شوند.

تعداد نزدیکی کم و زیاد!

مقاربت کمتر موجب به وجود آمدن تأخیر در لقاح می گردد. بهترین زمان برای باروری در زمان تخمک گذاری است پس تعداد دفعات نزدیکی را به خصوص قبل از تخمک گذاری باید بیشتر کرد.

مقاربت زیاد باعث کاهش قدرت اسپرم نمی شود اما افراط می تواند باعث مشکل نیز گردد. نزدیکی زیاد زوجین سبب کاهش میل جنسی در زمان تخمک گذاری در نتیجه پایین آمدن شانس باروری می شود.

پوزیشن نادرست

وضعیت سنتی برای لقاح نیز این حالت بهترین حالت برای باردار شدن است زیرا وقتی زن به پشت می خوابد، واژن رو به پایین است و رفتن اسپرم به داخل آن و گذشتن از گردنه رحم و وارد شدن به رحم راحت تر صورت می گیرد.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. سلام من ۷ خرداد پریود شدم و۲۰خرداد نزدیکی برای بارداری داشتم الانم ۳ روزه پریود نشدم دوره پریدیم ۲۷ روزه بوده دیروز بی بی چک زدم منفی بود به نظر شما امکان بارداری هست

    1. سلام بهتر است اگر تا سه روز آینده پریود نشدید آن وقت مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *