چند روز قبل از آزمایش اسپرم نباید نزدیکی داشته باشیم؟!

چند روز قبل از آزمایش اسپرم نباید نزدیکی داشته باشیم؟!

پاسخ مشاور:

 برای بدست آمدن نتایج صحیح و قابل اعتماد و کمک به پزشک خود در تصمیم گیری بهتر، رعایت نکات زیر بسیار مهم میباشد:

۱- جهت نمونه گیری باید ۵- ۳ روز از نزدیکی یا دفع منی به هر علت پرهیز کنید درغیر این صورت نتایج تست غیر قابل اعتماد خواهد بود. در موارد بعد از وازکتومی دو روز پرهیز کافی میباشد و نمونه گیری حداقل ۲ ماه بعد از وازکتومی باید انجام شود.

۲- وجود هرگونه کسالت، تب و بیماری میتواند نتایج راتحت تاثیرقرار دهد: لذا از گرفتن نمونه در این زمانها خودداری کنید.

۳ -قبل ازنمونه گیری حتما با آزمایشگاه تماس بگیرید. نمونه خود را ترجیحا در آزمایشگاه و یا درصورت عدم امکان در منزل گرفته و حداکثر تا نیم ساعت به آزمایشگاه تحویل دهید. در حین انتقال به آزمایشگاه دمای نمونه باید حدود دمای بدن باشد . فاصله زمان دقیق گرفتن نمونه تا رسیدن به آزمایشگاه وطول مدت پرهیز را به مسئول نمونه گیری اطلاع دهید. در موارد بعد از وازکتومی، به مسئول نمونه گیری اطلاع دهید که این چندمین نمونه و با چه فاصله زمانی از وازکتومی گرفته شده است.

۴ – قبل از نمونه گیری ادرار کنید و ظرف را کمی گرم کنید (سرد نباشد). ترجیحا نمونه با دست گرفته شود. نمونه گیری با کاندوم های معمولی قابل قبول نمیباشد. حتما تمامی نمونه دفع شده رادر ظرف بریزید چون بررسی حجم نمونه هم مورد نیا ز است . از آلوده شدن نمونه به سایر مواد بپرهیزید. به علت استریل بودن ظرف از باز کردن آن قبل از نمونه گیری خودداری کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *