چند روز بعد از نزديكی می توانيم بفهميم كه بارداريم؟!

اینکه چند روز بعد از نزديكی مي توانيم بفهميم كه بارداريم یا نه؟ بستگی به تاریخ قاعدگی شما دارد. بهترین زمان برای آزمایش خون بارداری یک روز بعد از تاخیر پریودی است و بهترین زمان برای انجام تست بیبی چک یک هفته بعد از تاخیر قاعدگی شماست…

چند روز بعد از نزديكي آزمايش بارداري مثبت مي شود؟

بهترین زمان برای آزمایش خون بارداری زمانی است که پریودی شما به تاخیر افتاده باشد. اگر پریودی شما نامنظم است یا به پریودی خود توجه نکرده اید، تا زمانی که طولانی ترین چرخه قاعدگی را رد نکره اید آزمایش انجام ندهید. به عنوان مثال، اگر چرخه های شما بین ۳۰ تا ۳۶ روز باشد، بهترین زمان برای آزمون، روز ۳۷ یا بعد است.

معمولا تست بارداری خانگی یا بیبی چک، ۱۰ تا ۱۴ روز پس از نزدیکی جنسی انجام می شود. تست بارداری خانگی به تشخیص هورمون گنادوتروپین می پردازد. این هورمون پس از بارداری خانم ترشح می شود. اگرچه این هورمون تا دو هفته پس از تخمک گذاری و بارداری به مقدار کافی ترشح نمی شود. اگر پس از نزدیکی جنسی خیلی زود تست بارداری انجام دهید، بخصوص پیش از ده روز بعد از نزدیکی جنسی، نتیجه تست مثبت نخواهد شد.

گاهی اوقات روز دهم تا چهاردهم نیز برای انجام تست و گرفتن نتیجه مثبت زود می باشد. زیرا بارداری چند روز پس از تخمک گذاری و لقاح در رحم انجام می شود. در واقع، اسپرم می تواند در بدن انسان تا پنج روز زنده بماند. اگر چند روز قبل یا بعد از تخمک گذاری نزدیکی جنسی نامطمئن داشتید، به طور قطع در روزی که نزدیکی جنسی داشته اید باردار نشده اید. بارداری احتمالا چند روز پس از آن اتفاق می افتد. 

اگر در روز چهاردهم نتیجه تست منفی باشد ولی فکر می کنید باردار هستید بهتر است چند روز پس از آن دوباره تست انجام دهید. اگر نتیجه تست منفی باشد اما پریودی شما دیر شده باشد با پزشک در خصوص آزمایش خون دقیق صحبت کنید. بهترین زمان انجام تست بیبی چک یک هفته بعد از تاخیر پریودی است.   

چند روز پس از لانه گزینی می توانید آزمایش خون بارداری را انجام دهید؟
حداقل ۲ تا ۳ روز بعد از لانه گزینی طول می کشد تا HCG کافی در سیستم شما تولید شود که توسط حساسیت ترین تست موجود شناسایی شود. اگر تست کردید و جواب منفی شد، نگران نباشید، فقط چند روز دیگر صبر کنید و دوباره تست را انجام دهید.

چقدر طول می کشد تا hCG در ادرار تشخیص داده شود؟
hCG را می توان بعد از لانه گزینی در ادرار یا خون شناسایی کرد که این اتفاق هفت (در خون) تا چهارده روز(در ادرار) پس از لقاح رخ می دهد. آزمایش کمی خون (بتا سرم) می تواند سطح hCG را به اندازه mIU / ml 1 تشخیص دهد.

آیا ممکن است باردار باشید و نتیجه آزمایش حاملگی منفی باشد؟
اگر ابتدای دوران بارداری باشد، ممکن است بدن شما hCG کافی تولید نکرده باشد. در این صورت، در ابتدا نتیجه منفی مشاهده خواهید کرد. همچنین، برخی از آزمونها حساسیت بیشتری نسبت به دیگران دارند و هیچ آزمونی ۱۰۰ درصد دقیق نیست. 

چیز دیگری که باید در نظر بگیرید این است که پریودی شما دیر شده است یا خیر. بر طبق وب سایت FDA، از هر ۱۰۰ زن، ۱۰ تا ۲۰ نفر روز بعد از قطع شدن پریود، نتیجه مثبتی از آزمایش حاملگی دریافت نمی کنند، حتی اگر حامله باشند.

حتی آزمایشهایی که برای تشخیص زود هنگام بارداری انجام می شوند نیز به طور دقیق نمی تواند بارداری را قبل از تاخیر پریودی تشخیص دهد.

تست های اولیه را می توان سه یا چهار روز قبل از تاخیر در پریودی آخر انجام داد. این تست ها یک فاز لوتئال ۱۴ روزه را در نظر می گیرند که زمان بین تخمک گذاری و پریودی است.
مشکل این است که ممکن است فاز لوتئال شما کوتاه تر یا طولانی تر باشد.

اگر فاز لوتئال شما ۱۲ روز باشد، چهار روز قبل از قطع پریودی نه روز پس از تخمک گذاری است. بنابراین برای شما انجام آزمایش بارداری چهار روز پیش از قطع پریودی کاری بیهوده است.

اگر فاز لوتئال ۱۵ روز را داشته باشید، چهار روز قبل از قطع پریودی، ۱۲ روز پس از تخمک گذاری است. هنوز هم مقدار هورمون های شما به قدر کافی نیست، اما شانس بیشتری نسبت به افرادی که فاز کوتاه دارند، خواهید داشت.
اگر شما تزریق hCG مانند Ovidrel داشته اید، نباید تست بارداری را زود انجام دهید.
آزمایش زودهنگام ممکن است بقایای داروهای باروری را تشخیص دهد.

مزایا و معایب زود انجام دادن تست بارداری
آیا وسوسه می شوید آزمون را قبل از اینکه پریودی به تاخیر بیفتد انجام دهید؟

مزایای انجام دادن زودهنگام تست
شانس بسیار کمی برای رسیدن به نتیجه مثبت، تسکین استرس های دو هفته ای انتظار

معایب انجام دادن زودهنگام تست
احتمال زیاد در نتیجه منفی کاذب
احساس ناامیدی در صورت دریافت نتیجه منفی
از دست دادن پول
اگر نتیجه مثبت باشد، احتمال تشخیص سقط جنین در صورت انجام ندادن زودهنگام تست وجود دارد.

بهترین تست زودهنگام بارداری و چه روزی بیشتر احتمال دارد که به نتیجه برسید
با توجه به تحقیقات انجام شده، بهترین آزمایش بارداری در بازار The First Response Early Result یا FRER. این تست ها دستی هستند و دیجیتال نیستند بنابراین دقت کمتری دارند.

در ادامه نتایج مطالعات در خصوص دقت انجام آزمایش زودهنگام بارداری ذکر شده است:

یک روز بعد از پریودی مورد انتظار: صد درصد
روز پریودی مورد انتظار: ۹۶ درصد
یک روز پیش از پریودی مورد انتظار: ۹۳
دو روز پیش از پریودی مورد انتظار: ۸۱ درصد
سه روز پیش از پریودی مورد انتظار: ۶۸ درصد
چهار روز پیش از پریودی مورد انتظار: ۴۲ درصد
پنج روز پیش از پریودی مورد انتظار: ۳۳ درصد
شش روز پیش از پریودی مورد انتظار: ۲۵ درصد 

منبع خبر : ooma

اشتراک‌گذاری
5 نظر
  1. سلام .مدت ۳سال قرص ال دی مصرف میکردم و این ماه رو نخوردم .در عوض از کاندوم برای جلوگیری استفاده کردم که سه چهار بار پاره شد وخیلی زود متوجه شدیم و از یه کاندوم دیگه استفاده کردیم به جز یه مورد که چهار روز قبل از تاریخ پریود (با زمان بندی مصرف قرص ال دی)کاندوم پاره شد و منی داخل واژن ریخت و من بلافاصله ۴ قرص ال دی و ۱۲ساعت بعد ۴تا دیگه خوردم.الان یه روز از تاریخ پریودم میگذره ولی هیچ لکه ای ندیدم.از طرفی سردرد های خفیفی هم دارم.میخواستم ببینم ممکنه باردار باشم؟

    1. سلام با توجه به شرح حال شما احتمال بارداری ضعیف است اما اگر تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص ال دی به روش اورژانسی پریود نشدید از تست بی بی چک استفاده کنید.

  2. من روز پریودی بی بی چک زدم مثبت شد!!!!!! هوراااااا مااااااامان شدددددم

  3. تست خون برا بارداری بعد از نزدیکی باید از موعد پریود گذشته باشه تا تست مثبت +++++شه ☺?☺

  4. روز ٥ ام پريود بدون دخول احتمال بارداري هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *