چند توصیه مهم درباره قطره آهن کودکان

اول ) این که قطره آهن را به کمک قطره چکان تا حد امکان در انتهای دهان کودک بریزید تا کمترین تماس را با دندان های او داشته باشد.

دوم) برای کودکان بزرگ تر می توان قطره آهن را با آب سیب مخلوط کرد و به کودک آموزش داد تا آن را با کمک نی بنوشد. در این صورت دندان ها تماس کمتری با آهن خواهند داشت. 

سوم) بعد از خوردن قطره آهن، دندان های کودک را بلافاصله با آب یا مسواک های انگشتی کوچک تمیز کنید.

چهارم) گفته می شود ویتامین C باعث جذب بیشتر آهن می شود و لبنیات و چای جذب آهن را کاهش می دهد.بنابراین سعی کنید خوردن این دو همزمان نباشد. 

پنجم) بهتر است از شیر دادن به کودک بلافاصله پس از خوردن قطره آهن پرهیز شود.

متخصصان توصیه می کنند مصرف قطره آهن تا حدود دو سالگی ادامه یابد و پس از آن هم در برنامه غذایی کودکان غذاهای حاوی آهن را بگنجانیم تا نیاز آنها به این عنصر ضروری تامین شود.
با مصرف مواد غذایی همچون سبزی های تیره مانند اسفناج، حبوباتی نظیر لوبیا و عدس، تخم مرغ، زردآلود و انجیر خشک و گوشت قرمز و ماهی می توان تا حد زیادی از خطر فقر آهن در کودکان و بزرگسالان، پیشگیری کرد.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. مامانای عزیز دکتر دخترم يه پودر اهن داده كه خيلي خوشمزه هست و ديگه به هـيچ عنوان دندون رو سياه نميكنه من قبلا فروگلوبين ميدادم داشت سياه ميكرد ولى اين عاليه اگه خواستين بگيرين حتما بگيد پودرشو ميخواين وحتما كاپشم بگيريد قيمتشم٨٧٢٠٠تومن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *