چرا حالت تهوع بارداری ندارم؟ این مسئله طبیعیه؟!

نداشتن حالت تهوع در هفته هفتم بارداری

سلام.من هفته هفتم بارداری ام. می خواستم بپرسم من تهوع آنچنانی ندارم و فقط بعضی روزها حالت تهوع دارم یه کمی. این طبیعیه؟ تا به حال سونو هم انجام ندادم میخوام تو هفته هشتم برم. نگرانم به نظرتون چیه؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام نگران نباشید خیر مشکلی وجود ندارد همه خانم های باردار مثل هم نیستند بعضی از خانم های باردار ممکن است حالت تهوع شدید نداشته باشند و این مسئله طبیعی است.

حدود ۸۰ درصد خانمها از هفته ۴ بارداری به بعد به دلیل تغییرات هورمونی دچار حالت تهوع و تنفر از بوی مواد غذایی و یا هر نوع بوی تندی می شوند بویایی خانمهای باردار در ۳ ماه اول بارداری قوی تر می شود و این مسئله شدت تهوع بارداری را تقویت می کند.

معمولا حالت تهوع صبح بسراغ خانم ها می آید اما برخی دیگر هم هستند که کلا دچار تهوع میباشند.

خبر خوب این است که تهوع بارداری معمولاً بعد از سه ماه اول بارداری بسیار کمتر می شود و از بین می رود. البته در موارد اندکی ممکن است تا آخر بارداری نیز ادامه داشته باشد.

من اصلا حالت تهوع ندارم

خوراکی های ضد حالت تهوع
صبحانه :
عدم مصرف زیاد شکر، ارجحیت با یک غذای پروتئینی مانند تخم مرغ، لبنیات یا ژامبون سفید

ناهار : پروتئین ها،‌غلات،‌ سبزیجات خام و پخته

شام: فرآورده های دریایی ( کاملا پخته،‌ برای پیشگیری از مسمومیت)، حبوبات،‌ سبزیجات،‌ روغن کلزا و گردو به حالت خام در هر وعده غذا

چاشت پیش از ظهر: ۲ میوه فصل با توجه به میل و ذائقه

 عصرانه: میوه ها و دانه های روغنی مانند گردو،‌ بادام و فندق

– بهتر است وعده های غذایی را کمتر کنید و هر ۲ تا ۳ ساعت مقدار کمتری غذا بخورید.
– مقدار غذا را تقسیم کنید اما بیشتر از حد معمول غذا میل نکنید.
– مصرف قندهای کند مانند نان سبوس دار و پروتئین های حیوانی در مقدار کم برای صبحانه و ناهار ارجحیت دارد تا مانع از افت قند خون شود. 

دمنوش های ضد حالت تهوع
بعضی از گیاهان برای تسکین حالت تهوع بسیار مؤثر هستند. به عنوان مثال می توانید کمی پودر نعناع خشک را با زنجفیل رنده شده مخلوط کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد و سپس صاف کنید. این دم نوش را ۲ تا ۴ فنجان در روز بنوشید. 

آب لیمو، زنجفیل و آب گازدار نیز نوشیدنی خوبی است. مرکبات میوه های طبیعی ضد حالت تهوع هستند که از جمله پرتقال و گریپ فوروت بسیار مفیدند. بر خلاف اینها قهوه و شیر در موارد حالت تهوع توصیه نمی شوند.  

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *