پیاده روی در زمان لانه گزینی

نقش تغذیه در زمان لانه گزینی و پیاده روی در زمان اقدام به بارداری

نشانه های تخمک گذاری در افراد مختلف متفاوت است، برای برخی به فاصله چند روز پس از تخمک گذاری به دلپیچه های ملایم دچار می شوند اما در برخی دیگر ممکن است این اتفاق نیفتد. برای اینکه لانه گزینی به خوبی انجام شود ممکن است لازم باشد اقداماتی انجام شود، ورزش کردن یکی از آنهاست. همچنین متخصصین توصیه می کنند تا فرد از غذاهای با طبع گرم و خون ساز تغذیه کند. در ادامه به بررسی بیشتر موضوع می پردازیم.

پیاده روی در زمان لانه گزینی

در زمان اقدام برای بارداری و لانه گزینی، انجام دادن ورزش های سبک مانند پیاده روی با شدت متوسط و همچنین شنا و یا یوگا می تواند کمک موثری در این زمینه بکند.

زنانی که مبتلا به اختلال تخمک گذاری هسند با ورزش منظم روزانه ۳۰ دقیقه احتمال ناباروریشان کاهش پیدا می کند. تاثیر پیاده روی بر تخمک گذاری معمولا مثبت است.

اگر اضافه وزن دارید ورزش کردن باعث کاهش وزن و پیشگیری از تولید بیش از حد استرژن شده در نتیجه شانس باروری شما را افزایش می دهد.

تمرینات ایروبیک مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا باعث تولید هورمون اندورفین می شود که برای سلامت روان و کاهش استرس مفید است.

انجام پیاده روی یا سایر ورزش های ایروبیک با شدت متوسط به صورت متوسط ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در روز می تواند یک روش عالی برای تخمک گذاری سالم و در نتیجه افزایش احتمال باروری شود.

 

چه ورزش هایی برای تخمک گذاری بهتر هستند؟

ورزش با شدت بالا علیه باروری عمل می کنند. بنابراین اگر ورزشهای شدید انجام می دهید و قصد بارداری دارید باید ورزش های کنترل شده تری را جایگزین آن ها کنید. ورزش برای تنبلی تخمدان تاثیر بسزایی دارد. بهترین ورزش برای تنبلی تخمدان عبارتند از :

  • پیاده روی
  • رقصیدن
  • دوچرخه سواری
  • شنا
  • پیلاتس
  • تای چی
  • یوگا

به گفته انجمن باوری در استرالیا، انجام ورزش ۳ بار در هفته به مدت ۱ ساعت می تواند شانس باروری را افزایش دهد.

اگر اضافه وزن دارید می توانید با ورزش روزانه با شدت کم و به مدت ۱۰ دقیقه کارتان را شروع کنید.

کمبود وزن به این معنی نیست که باید ورزش را کنار بگذارید. شاید لازم باشد فقط شدت یا زمان ورزشتان را کاهش دهید و به تغذیه خود اهیمت بیشتری بدهید.

کیا تنبلی تخمدان داشتن و با پیاده روی باردار شدن

ورزش باعث تقویت تخمک در زنان میشود

ورزش متعادل میتواند روش خوبی برای تقویت قابلیت بارداری باشد. ورزش اگر با رژیم غذایی سالم همراه باشد، باعث میشود وزن بدن در حد مناسب باشد. چربی اضافی منجر به افزایش میزان استروژن در بدن میشود که چرخه ی باروری خانمها را از توازن خارج میکند. ورزش کمک میکند تا چربی اضافی بسوزد و سطح هورمونهای بدن را به حالت عادی برگردانید. اما توجه داشته باشید که در ورزش هم نباید زیاده روی کنید. بهترین ورزشها، ورزشهای هوازی سبک مثل پیاده روی، شنا و دوچرخه سوای است.

تغذیه در زمان لانه گزینی

داشتن تغذیه مناسب تاثیر زیادی در قدرت باروری دارد. یک رژیم غذایی متعادل به تنظیم هورمون ها و تغذیه دستگاه تناسلی کمک میکند. همچنین باعث میشود وزن شما در حالت عادی بماند که در قابلیت باروری نقش بسیار مهمی ایفا میکند. حامله شدن برای خانمهایی که کمبود وزن یا اضافه وزن زیادی داشته باشند سخت تر میشود زیرا مقدار چربی بدن تاثیر مهمی در تولید هورمونهای جنسی دارد.

مصرف برخی ویتامینها و مواد معدنی در رژیم غذایی اهمیت بالایی دارد، ویتامین C و آنتی اکسیدان ها از نقص یافتن اسپرم جلوگیری کرده و حرکت آن را زیاد میکند و میزان استرس را در تخمکها و دستگاه تناسلی کاهش میدهد.

کلسیم و ویتامین D به افزایش قابلیت باروری در مردان کمک می کند. درصورتی که برای باردار شدن مشکل دارید، باید از مصرف برخی موادغذایی و شیمیایی خودداری کنید:

کافئین قدرت باروری را در زنان و مردان کاهش می دهد

کافئین در موادی مانند: قهوه، چای، شکلات، و نوشابه وجود دارد،این ماده قابلیت باروری را هم در زنان و هم در مردان کاهش میدهد.

الکل قدرت باروری را کاهش می دهد

الکل تا میزان ۵۰ درصد باعث کاهش باروری میشود. این ماده تولید اسپرم را نیز کاهش می دهد و منجر به تولید اسپرمهای غیرعادی و نابهنجار میشود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *