زنجبیل برای پریود شدن

پودر زنجبیل برای پریود شدن و تنظیم قاعدگی مفید است؟!

بر هم خوردگی نظم قاعدگی امری بسیار رایج است، گرچه این امر می تواند نشانه ایی از بروز یک مشکل در سیستم بدنی شما باشد اما باید همواره این نکته را در نظر داشته باشید که باید نگران این باشید، زیراکه نگرانی و استرس یکی از عوامل بر هم زننده پریود است. راه های درمانی زیادی برای تنظیم دوره قاعدگی وجود دارد که یکی از آنها مصرف زنجبیل است.. در ادامه قصد داریم مطالبی را در رابطه با چگونکی مصرف زنجبیل برای پریود شدن ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

زنجبیل برای پریود شدن

مصرف زنجبیل در ابتدای دوره‌ی قاعدگی می‌تواند علائم درد قاعدگی را در برخی زنان کاهش دهد. غالبا در طب چینی، برای درمان قاعدگی دردناک از دمنوش زنجبیل به همراه شکر قهوه‌ای استفاده می‌شود.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه زنجبیل ۲۵ درصد درد ناشی از ورزش را کاهش می دهد، همچنین زنجبیل باعث کاهش علائم دیسمنوره، درد شدید دوران قاعدگی در خانم ها می شود. جالب است بدانید که زنجبیل علاوه بر افزایش چربی سوزی بدن باعث کاهش چربی شکم می شود. مصرف زنجبیل به افرادی که چاقی شکمی دارند و دچار تخمدان پلی کیستیک هستند، توصیه می شود.

مطالعات نشان داده که مصرف زنجبیل علاوه بر تنظیم قند خون و کمک به تخمک گذاری بهتر و تنظیم قاعدگی، باعث افزایش میزان لپتین در خون می شود، لپتین ترکیبی است که بعد از وعده های غذایی باعث احساس سیری و رضایت می شود محققان نتیجه گرفتند که مکمل زنجبیل می تواند باعث لاغری و کاهش ورن و در نتیجه تنظیم سیکل قاعدگی ناشی از چاقی و اضافه وزن شود.

انباشته شدن مواد زائد در بدن، باعث به وجود آمدن انواع بیماری‌ها می‌شود. در بدن افراد چاق مواد زائدی که اطراف رحم جمع می‌شوند، مانع خون‌رسانی درست می‌شوند و عملکرد رحم را مختل می‌کنند؛ درنتیجه نظم قاعدگی به هم می‌خورد و کیست در تخمدان تشکیل می‌شود. به همین دلیل چاقی یکی از عوامل اصلی ناباروری است و در برخی موارد حتی در صورت باردار شدن فرد، احتمال سقط جنین بالا می‌رود. بنابراین اگر چاق هستید، قبل از امتحان هر روش درمانی دیگری، باید حتما فکری به حال اضافه وزن‌تان بکنید.

از ترکیب عسل و زنجبیل در کاهش دردهای دوره ماهانه بانوان می توان استفاده کرد. در درمان عوارض قاعدگی از جمله خستگی PMS و انقباض عضلات، ترکیب عسل و زنجبیل تاثیر بسزایی دارد و با ایجاد آرامش عضلات به کاهش درد کمک می کند. همچنین گزارش هایی وجود دارد که مصرف مداوم عسل و زنجبیل به مرتب شدن طول دوران عادت ماهانه و تنظیم پریود کمک کرده است.

دمنوش زنجبیل برای پریود شدن

زنجبیل دارای زینگرون است، به همین دلیل است که اگر شما زنجبیل تازه را بر روی زبان خود بگذارید گرما و سوزشی را احساس می کنید. این مولکول های موجود در زنجبیل به دریافت کننده های حس درد وصل می شوند.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل برای پریود شدن

  1. اگر از زنجبیل تازه استفاده می کنید ( استفاده از زنجبیل تازه نسبت به پودر زنجبیل توصیه می شود.) آن را پوست بکنید و آن را بصورت ورقه ایی برش بدهید.
  2. زنجبیل های خورد شده را در یک قوری حاوی آب بیندازید و به مدت ۵ دقیقه اجازه بدهید که بجوشد.
  3. برای بهتر شدن طعم دمنوش زنجبیل می توانید به آن کمی لیمو و قند اضافه کنید.
  4. از دمنوش زنجبیل برای پریود شدن می تواند آنرا ۲-۳ وعده در طول روز میل نمایید.

دمنوش زنجبیل و دارچین برای قاعدگی

رطوبت و تشکیل کیست تخمدان و بی نظمی قاعدگی!

یک سری از مواد خوراکی حاوی رطوبت هستند و خوردن آنها باعث ایجاد حالت ‌تری می‌شود. هر ماده طبیعی که آبدار باشد، این خاصیت را دارد. همچنین از نظر طب سنتی رطوبت یکی از عوامل اصلی ابتلا به چاقی است. بعضی‌ها می‌گویند «هوا هم که می‌خورم، چاق می‌شوم!» پر بیراه نمی‌گویند؛ چون هوای زیادی خنک هم باعث ایجاد رطوبت و چاقی می‌شود. کم‌تحرکی هم می‌تواند رطوبت ایجاد کند.

افرادی که در طول شبانه‌روز از مواد خوراکی حاوی رطوبت استفاده می‌کنند، استعداد بیشتری برای جذب رطوبت دارند. کسانی که مواد آبکی زیادی مصرف می‌کنند، یعنی علاوه بر اینکه برای رفع تشنگی آب می‌نوشند، از انواع آب میوه‌ها و نوشابه‌ها هم نمی‌گذرند و آنها را هم می‌نوشند در معرض این خطر قرار دارند.

رطوبت را دور بزنید

  •  دمنوش و عرق پونه مصرف کنید.
  • دارچین مصرف کنید. می‌توانید چوب دارچین را در لیوان آب بیندازید، یا یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین و عسل را یک بار صبح و یک بار شب میل کنید.
    دمنوش زنجبیل میل کنید.
  • ترکیب پودر دارچین، زنجبیل و عسل بسیار مفید است. سعی کنید از این ترکیب استفاده کنید.
  •  هر روز ورزش کنید.

منبع خبر : گردآوری و تنظیم از نی نی نما

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *