عدد بتا در هفته پنجم بارداری

عدد بتا در هفته پنجم بارداری | پایین آمدن تیتر بتا نشانه چیست؟

سلام من ۳۳ ساله هستم سابقه سقط در ۶ هفتگی داشتم ساک حاملگی دیده شد ولی جنینی دیده نشد بعد از یک سال مجدد باردار شدم آخرین پریود من ۱۵ آبان بوده امروز که ۱۶ آذر هست آزمایش تیتر بتا دادم ۱۱۵ بود فقط روز ۱۱ یه قطره لکه بینی قهوه ی داشتم خیلی نگرانم شنبه مجدد برای آزمایش بتا اقدام میکنم سوالم اینه تیتر بتا من خوبه برای بعضی ها خیلی بالاتره در حاملگی قبلی تیتر بتا ۱۱۳ بود که ۴۸ ساعت بعد به ۴۰ رسید الان فقط بعضی موقعها سمت راستم کمی تیر میکشه و بعد خوب میشه …

در هفته‌های چهارم تا ششم بارداری مقدار هورمون بتا اچ سی جی (BHCG) هر ۴۸ ساعت در بدن دو برابر می‌شود. توجه داشته باشید که اگر این افزایش به بیش از سه روز طول کشید احتمال بارداری خارج از رحم وجود دارد و باید بررسی شود . در اغلب موارد انجام تنها یکبار آزمایش بتا برای اندازه‌گیری هورمون اچ سی جی کافی نیست. در مواردی که در سلامت بارداری شکی وجود دارد، باید این آزمایش چند بار و با فاصله از هم انجام گیرد .

بتا چیست؟

آزمایش بتا یکی از آزمایشاتی است که برای تشخیص بارداری از آن استفاده می‌شود. اما بتا در واقع بخشی از هورمون HCG است.

هورمون HCG چیست؟!

هورمون HCG هورمونی است که در دوران بارداری توسط جفت تولید می‌شود و پس از برقراری ارتباط خونی بین مادر و جنین در گردش خون مادر وارد می‌شود و قابل سنجش می‌گردد. وظیفه‌ی این هورمون (hcg) نگهداری از جسم زرد است که تولید استرادیول و پروژسترون می‌کند. (جسم زرد (Corpus luteum) توده‌ی سلولی موقتی در تخمدان خانم‌های بارور است که هورمون‌های پروژسترون، استرادیول و اینهیبین A را ترشح می‌کند.) فرایند تشکیل هورمون اچ سی جی بدین صورت است که پس از عمل لقاح و لانه‌گزینی تخمک بارور شده در رحم، بین ۳ الی ۱۰ روز بعد جفت تشکیل می‌شود. حال توسط سلول‌های جفت، هورمون HCG تولید شده و به مراقبت از جسم زرد می‌پردازد. نیمه عمر این هورمون ۱۲ الی ۳۶ ساعت می‌باشد.

اندازه‌گیری هورمون hCG در خون اولین‌بار در حدود ۱۱ روز پس از لقاح و بین ۱۲ تا ۱۴ روز پس از لقاح در ادرار قابل محاسبه است. اندازه‌گیری سطح این هورمون از طریق ادرار که در منزل انجام می‌گیرد بی بی چک نامیده می‌شود. مقدار HCG به طور طبیعی هر ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود به گونه‌ای که سطح آن در هفته‌های ۸ تا ۱۱ بارداری به حداکثر خود رسیده و سپس در ادامه بارداری کاهش می‌یابد.

اگر میزان BhCG مساوی و یا بیشتر از ۱۵۰۰ باشد برای بیمار سونوگرافی واژینال انجام می‌شود.
اما اگر میزان BhCG کمتر از ۱۵۰۰ باشد،، در این صورت آزمایش باید ۴۸ ساعت بعد تکرار گردد اگر میزان بتا سیر نزولی داشت احتمالاً سقط صورت گرفته است و باید برای آن پیگیری های مربوطه انجام شود .
اما اگر میزان بتا بعد از ۴۸ ساعت افزایش یابد و مساوی یا بیشتر از ۱۵۰۰ گردد برای بیمار سونوی ترانس واژینال انجام میگیرد .
اگر هم بعد از ۴۸ ساعت میزان بتا بالاتر از ۱۵۰۰ نشود درخواست سونوگرافی تا رسیدن هورمون به این حد به تعویق می‌افتد .

آزمایش بتا چه زمانی انجام می‌شود؟

بتای نرمال در هفته پنجم بارداری

 

هورمون اچ سی جی در حاملگی طبیعی در حدود ۴ الی ۶ هفته پس از شروع بارداری افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده و سپس کم کم افت پیدا می‌کند. اما در مواردی همچون بارداری خارج رحم، حاملگی مولار، برداشت کل رحم و کورتاژ پس از حاملگی سیر نزولی سریعتر آن قابل مشاهده است. این آزمایش را هر زمان که مشکوک به حاملگی طبیعی و یا حتی موارد خارج رحمی بودید می‌توانید انجام دهید و درخواست آن بوسیله خود فرد نیز قابل قبول است.

آمادگی های لازم برای انجام آزمایش بتا چیست؟

برای انجام این آزمایش نیازی به ناشتا بودن نیست. عدم مصرف آب ضرورتی ندارد و حتی قطع داروهایی که در حال مصرف آن هستید (با تشخیص پزشک) لازم نیست. مدت زمان لازم برای انجام این آزمایش حدود نیم ساعت می‌باشد و شما در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید این آزمایش را انجام دهید. هورمون hcg ابتدا در خون ظاهر می‌شود و بعد از آن شروع به متابولیزه شدن کرده و در ادرار دفع می‌شود. بنابراین سنجش این هورمون در آزمایش خون حساس‌تر است و زودتر مثبت می‌شود. در موارد حاملگی خارج رحمی هم که حتما باید خون تست شود. آزمایش سنجش بتا به دو نوع تقسیم بندی می‌شود؛ نوع کیفی که در آن فقط وجود هورمون اچ سی جی در خون بررسی می‌شود و نوع کمی که میزان آن نیز مورد سنجش قرار می‌گیرد.

عدد بتا در هفته پنجم بارداری

اگر در آزمایش بتا سطح هورمون اچ سی جی کمتر از ۵ mIU/ml باشد، یعنی اینکه بارداری وجود ندارد و اگر سطح این هورمون بالاتر از ۲۵ mIU/ml باشد، بارداری قطعی است. اگر میزان HCG بین ۱۰ تا ۲۵ باشد نمی‌توان در مورد بارداری یا عدم بارداری اظهار نظر قطعی نمود.
نکته: واحد اندازه گیری این هورمون milli-international units per milliliter = mIU/ml می‌باشد.

در ۸۵% بارداری‌ها مقدار این هورمون طی ۴۸ الی ۷۲ ساعت دو برابر می شود و هرچه سن بارداری شما بیشتر شود، زمان دو برابر شدن این هورمون طولانی‌تر شده و حداکثر به ۹۶ ساعت می‌رسد.
در مورد سطح این هورمون در بدن باید دقت نمود. زیرا در برخی حاملگی‌های طبیعی مقدار این هورمون می‌تواند کم باشد ولی نوزادی کاملا سالم به دنیا آید. سونوگرافی در هفته‌های ۵ و ۶ بارداری صحت بیشتری نسبت به اندازه‌گیری hCG دارد.
به خاطر داشته باشید که هیچ عاملی نمی‌تواند سطح این هورمون را در بدن شما تحت تاثیر قرار دهد؛ به جز مصرف داروهایی که خود حاوی این هورمون باشند. داروهای حاوی هورمون اچ سی جی برای درمان نازایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و پزشک در مورد زمان انجام این آزمایش پس از دریافت این داروها، شما را راهنمایی خواهد کرد. سایر داروها مثل آنتی بیوتیک‌ها، ضد دردها، قرص‌های ضد بارداری خوراکی یا سایر داروهای هورمونی هیچ تاثیر بر مقدار این هورمون نخواهند داشت.
زمانی که سطح هورمون hCG به ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ برسد، سونوگرافی واژینال (ترانس واژینال) می‌تواند ساک حاملگی را تشخیص دهد. چون سطوح این هورمون می‌تواند مختلف باشد و زمان لقاح نیز به درستی مشخص نشده باشد، تشخیص با یافته‌های سونوگرافی تا زمانی که مقدار هورمون به mIU/ml 2000 نرسد قابل قبول نخواهد بود. بنابراین تا زمانی که سطح هورمون BHCG به حدود ۲۰۰۰ نرسیده اقدام به سونوگرافی واژینال نکنید؛ زیرا ساک حاملگی در سطحی پایین تر از عدد گفته شده قابل مشاهده نخواهد بود.
در اغلب موارد انجام تنها یکبار آزمایش بتا برای اندازه‌گیری هورمون اچ سی جی کافی نیست. در مواردی که در سلامت بارداری شکی وجود دارد، باید این آزمایش چند بار و با فاصله از هم انجام گیرد.

تفسیر آزمایش بتا بر اساس سن حاملگی

همانگونه که در بالا اشاره شد سطح هورمون HCG در بدن با گذر هفته‌های بارداری تغییر می‌کند؛ به گونه‌ای که تا هفته هفتم الی هشتم سطح این هورمون رو افزایش می‌رود و در هفته‌های آتی بارداری یعنی هفته نهم به بعد سطح این هورمون در بدن رو به کاهش می‌گذارد. لازم به ذکر است که مقدار این هورمون به طور معمول توسط پزشکان دوباره اندزاه گیری نمی‌شود مگر این که مشکلاتی همچون خونریزی، درد شدید شکمی یا سابقه سقط جنین وجود داشته باشد.

بتای نرمال در هفته پنجم بارداری

در مطلب زیر سطح این هورمون بر اساس LMP یعنی تعداد هفته‌هایی که از اولین روز آخرین قاعدگی (Last Menstrual Period) گذشته، نشان داده شده است.

تعداد هفته های گذشته از اولین روز آخرین قاعدگی میزان هورمون BHCG با واحد mIU/ml

۳ هفته از LMP گذشته باشد ۵۰-۵
۴ هفته از LMP گذشته باشد ۴۲۶-۵
۵ هفته از LMP گذشته باشد ۷۳۴۰-۱۸
۶ هفته از LMP گذشته باشد ۵۶۵۰۰-۱۰۸۰
۸-۷ هفته از LMP گذشته باشد ۲۲۹۰۰۰-۷۶۵۰
۱۲-۹ هفته از LMP گذشته باشد ۲۸۸۰۰۰-۲۵۷۰۰
۱۶-۱۳ هفته از LMP گذشته باشد ۲۵۴۰۰۰-۱۳۳۰۰
۲۴-۱۷ هفته از LMP گذشته باشد ۱۶۵۴۰۰-۴۰۶۰
۴۰-۲۵ هفته از LMP گذشته باشد ۱۱۷۰۰۰-۳۶۴۰

زن غیر حامله: <5 mIU/ml

بعد از یائسگی: <5/9 mIU/ml

نکته: اعداد مذکور صرفا به عنوان راهنما آورده شده است و افزایش این هورمون در افراد مختلف متفاوت می‌باشد.

نکته: در هفته‌های چهارم تا ششم بارداری مقدار هورمون بتا اچ سی جی (BHCG) هر ۴۸ ساعت در بدن دو برابر می‌شود. توجه داشته باشید که اگر این افزایش به بیش از سه روز طول کشید احتمال بارداری خارج از رحم وجود دارد و باید بررسی شود.

نکته: میزان سطح هورمون BHCG در هفته دوازدهم بارداری به بالاترین مقدار خود می‌رسد و بعد از آن باید رو به کاهش بگذارد. اگر بعد از هفته دوازدهم بازهم سطح این هورمون در حال افزایش باشد احتمال بارداری مولار وجود دارد و باید بررسی‌های لازم صورت پذیرد. (حاملگی مولار عبارت است از تخمک بارور شده‌ای که ناهنجاری‌های خاصی در آن وجود داشته باشد. در این وضعیت تخمک بارور شده يا هرگز بطور کامل به جنين تبديل نمی‌‌شود و يا اين كه به شكل غير طبيعی رشد کرده و نمی‌تواند زنده بماند.)

سطح پایین هورمون HCG در آزمایش بتا نشانه چیست؟

مقادیر پایین hCG می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد و برای اطمینان از پیش فرض‌های موجود باید آزمایش طی ۴۸ الی ۷۲ ساعت بعد دوباره تکرار شود تا با توجه به تغییرات سطح هورمون بتوان قضاوت صحیحی داشت. سطوح پایین هورمون hCG می‌تواند نشان‌دهنده موارد زیر باشد:

خطا در تعیین سن حاملگی

احتمال حاملگی پوچ (Blighted Ovum) که منجر به سقط جنین می‌شود (حاملگی پوچ که به نام‌های تخمک سوخته یا Anembryonic نیز شناخته می‌شود یکی از علل رایج سقط جنین است. این اتفاق زمانی می‌افتد که یک تخمک در رحم بارور شده اما رشد آن به سرعت متوقف می‌شود و شکل صحیح را به خودش نمی‌گیرد.)
حاملگی نابجا (Ectopic Pregnancy) یا همان بارداری خارج از رحم

سطح بالای هورمون اچ سی جی در آزمایش بتا نشانه چیست؟

همانند کم بودن سطح این هورمون، بالا بود بیش از حد آن نیز نشانه‌ی مواردی است که در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

خطا در تخمین سن بارداری
حاملگی مولار
چند قلو زایی

عدد بتا در هفته پنجم

در چه مواردی تست بارداری آزمایش بتا (چه از طریق خون و چه از طریق اندازه‌گیری از طریق ادرار) مثبت می‌شود؟

زمانی که بارداری قطعی باشد
بیماری مول (حاملگی مولار) و یا بچه خوره وجود داشته باشد
سرطان رحم وجود داشته باشد

در چه مواردی تست بارداری آزمایش بتا (چه از طریق خون و چه از طریق اندازه‌گیری از طریق ادرار) منفی نشان داده می‌شود؟

زمانی که ادرار رقیق باشد (توجه داشته باشید که ادرار اول صبح به طور معمول بیشترین غلظت HCG را در بردارد و بهترین نمونه برای انجام تست ادرار (بی بی چک) است.)
سقط جنین رخ داده باشد
حاملگی خارج رحم اتفاق افتاده باشد.

علت نتایج مثبت کاذب در آزمایش بتا چیست؟

زمانی که هر یک از موارد زیر وجود داشته احتمال مثبت بودن جواب آزمایش به صورت کاذب وجود دارد. یعنی جواب آزمایش شما مثبت شده در حالی که این مثبت بودن صحت ندارد.

آلودگی باکتریائی ادرار
وجود پروتئین و یا خون در ادرار
مصرف متادون توسط بیمار
مصرف بعضی داروها مثل پرومتازین یا کلردیازپوکساید
وجود بیماریهائی مثل پروتئینوری، هموگلوبینوری
روش انجام آزمایش اشتباه انجام شده باشد
در خواندن نتایج اشتباه صورت گرفته باشد

علت نتایج منفی کاذب در آزمایش بتا چیست؟

پاسخ منفی کاذب زمانی اتفاق می‌افتد که:

هورمون HCG در حد اکثر غلظت خود باشد و این مورد در روزهای ۶۰ تا ۸۰ بارداری می‌تواند اتفاق بیفتد.
وجود خطا در روش انجام آزمایش
انجام گرفتن آزمایش در روزهای اول لقاح که هنوز هورمون اچ سی جی در ادرار وارد نشده باشد
نگهداری ادرار در ظروف غیر استاندارد

اشتراک‌گذاری
282 نظر
  1. سلام خسته نباشيد من يك بار سابقه سقط داشتم٣ماهه پيش،و اين ماه بيبي چكم مثبت شد در روز ٣١سيكل هم تيتر بتا دادم عددش ١٣٤بود،ايا اين عدد طبيعي است براي ٣١سيكل،امروز هم ٣٤سيكلم هست و كني لكه بيني داشتم،ممكنه در حال سقط باشه؟يا همه چيز نرماله؟
    دكترم ٣٦سيكل تكرار بتا داده برام

    1. سلام بله عدد بتای خون شما نرمال است باید زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  2. سلام من تاریخ اخرین پریم ۱۹اسفند بوده دیروز رفتم بتای خون دادم ۱۱۱۲بود ایا بتای من در هفته پنجم یا شش بارداری کمه

    1. سلام خیر نگران نباشید عدد بتای خون شما نرمال است.

  3. سلام نه روز بعد از عقب افتادن پریودم آزمایش بتا دادم عددش ۱۳.۳۱ هستش بخاطر پایین بودنش خیلی نگرانم به نظرتون خطرناکه؟

    1. سلام نگران نباشید ممکن است تخمک گذاری شما دیرتر صورت گرفته باشد بهتر است ۳ روز دیگر مجدد آزمایش بتا را تکرار کنید.

  4. سلام خسته نباشید من بعد از نه روز عقب افتادن پریودم آزمایش بتا دادم عدد بتا ۱۳.۳۱ بود خیلی نگرانم ممکنه خطرناک باشه و بارداری سالمی نباشه؟خواهش میکنم راهنمایم کنید.

    1. سلام نگران نباشید باید ۳ روز دیگر مجدد آزمایش بتا انجام بدهید.

  5. سلام وقت بخير من اولين روز از آخرين پريودم ٢ فروردين بود امروز يعني ٤ ارديبهشت آزمايش بتا ٨١٦ بود يعني بعد از حدود ٤ هفته و شش روز آيا اين مقدار طبيعي است؟ ممنون از راهنمايتان

    1. سلام بله عدد بتای خون شما نرمال است وجای نگرانی ندارد.

  6. ممنون متاسفانه سقط شد

  7. سلام بتای من ۴۷/۷ هست و الان روز نهم انتقال جنین فریزمن هست لطفا راهنمایی کنید این نشانه چیه چرا گفتند باید دوباره آزمایش بدم ؟

    1. سلام نگران نباشید شما باردار هستید و عدد بتای خون شما نرمال است نیازی به تکرار آزمایش وجود ندارد .

  8. سلام سی و سه روز از اولین روز اخرین پریودم گذشته عدد بتا ۲۰ شده ایا احتمال حاملگی وجود دارد؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  9. سلام من ابتدای هفته ششم ببارداری هستم و خونریزی دارم، شیاف فرتیژست استفاده کردم ولی خوب نشدم، امروز ازمایش بتا گرفتم عدد ۱۰۰۰ بود، به نظر شما من بارداری یا نه؟

  10. سلام من الان حدود ۱۰روزه که لکه و لخته خون قهوه ای دارم وپریودم شروع نمیشه .چند با ربی بی چک زدم منفی بود دیروز آزمایش خون دادم بتام ۱۳بود وگفتن مشکوکه به بارداری.وکمر درد دارمپریودام هم ۲۶تا۲۸روزست وباید ۱۸ام پریود میشدم .خیلی نگرانم ممکنه بتام پایین بوده خارج از رحم باردار باشم .تراخدا راهنماییم کنین خیلی استرس دارم

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد آزمایش خون انجام بدهید.

  11. سلام. من روز ۳۲سیکلم بتام ۴۰ بود. نرماله یا نه؟ و کی دوباره آزمایش و سونو بدم

    1. سلام بله عدد بتای خون شما نرمال است وجای نگرانی ندارد اگر لکه بینی ویا خون ریزی ندارید نیازی به تکرار آزمایش خون نیست باید ۳ هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  12. سلام. دوره های من خیلی نامنظمه. روزای سیکل آز دادم بتا۴۰ بود. کی میتونم برم سونو بدم و بتام باید چند بشه تا مطمئن شم از بارداری

    1. سلام شما باردار هستید اگر مشکل خاصی مانند لکه بینی ویا خون ریزی نداشتید باید ۳ هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید .

  13. خسته نباشید. من هفته ۶بارداری هستم. درطول روز گاهی درد شدید در مثانه ام دارم ولی خونریزی یا لکه یا تهوع ندارم. با توجه ب اینکه شنیدم زوده واسه سونوگرافی و اطمینان از تشکیل جنین،یا بارداری خارج از رحم، چه پیشنهادی دارید،خیلی نگرانم بخاطر همین بارداریمو به کسی اطلاع ندادم. ممنون میشم زود راهنماییم کنید

    1. اگر گهگاهی دردهای پریودی دارید طبیعی است وعلت آن تغییرات هورمونی در دوران بارداری و بزرگ شدن رحم می باشد در غیر این صورت باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  14. سلام.بتای من در چهار هفته ۳۹۲۱بود آیانرماله یا نه؟

    1. سلام بهتر است در چند روز آینده سونوگرافی انجام بدهید احتمال بارداری دوقلویی وجود دارد .

  15. سلام. ۳۲سیکلم.چهارهفته بتا ۳۹۲۱بود این عددنگرانم کرده نرماله بتام؟

  16. سلام من هفته پنجم هستم و پریود شدم وبتام ۲۳۰ الان وضعیتم چطوریه لطفا راهنماییم کنین تشکر

    1. سلام باید مجدد ۳ روز دیگر آزمایش بتا انجام بدهید.

  17. سلام من ۱۳اردیبهشت اولین وز از اخرین پریودم بود و دیروز ۱۳خردادبعد ۴روز از عقب افتادن پریودم ازمایش خون دادم بتا۲۱۷.۷شده ایا طبیعیه؟؟؟؟

    1. سلام بله عدد بتای خون شما نرمال است وجای نگرانی ندارد.

  18. سلام من روز ٣٣ سيكل ازمايش بتا دادم عدد ٤٣.٩ بود دكتر كفت نياز به تكرار ازمايش هست. ايا اين عدد كمه؟
    و اين كه من گه گاهي حالت پريود دارم و سينه درد شديدي داشتم كه الان كم شده يعني ممكنه باردار نباشم؟

    1. سلام عدد بتای خون شما نرمال است وجای نگرانی ندارد دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است.

  19. سلام. من كاربر قبلي هستم. بعد از ٤ روز ازمايش تيتر بتارو تكرار كردم و عدد به ١٠٤.٥ رسيده بود
    بعد از ٤٧ ساعت عدد ١٨٢.٢ بود. دچار لكه بيني هم شدم ٤ روزه
    چقدر احتمال بارداري خارج از رحمي رو براي من ميدونيد؟ درد زير دل كم دارم. حالت تهوع كم هم بيشترشبها دارم سونو هم چيزي از وجود جنين رو نشون نداد

    1. سلام احتمال بارداری خارج رحمی با توجه به عدد بتای خون شما ضعیف است .

  20. سلام.بعد دوتا سقط الان باردارم و عدد بتا تو اخر هفته ی ۵ شد ۱۲۵۰
    ممکنه حاملگی مولار باشه.هیچ درد و ویاری ندارم.سینم فقط حساس شده

    1. سلام نگران نباشید با توجه به عدد بتای خون شما احتمال بارداری مولار وجود ندارد .

  21. سلام من دیروز ازمایش تیتربتا دادم۷۷۸بود.دکتر سونو برام انجام داد گفت فقط یه نقطه ریز میبینم دوباره برای فردا برام تکرار ازمایش رونوشته خیلی میترسم.درضمن تاریخ اخرین پریودیم هم ۲۴اردیبهشت هست.خدایی نکرده میتونه حامله گی خارج رحم باشه

    1. سلام نگران نباشید مشکلی وجود ندارد پزشک شما خیلی زود سونوگرافی انجام داده است نباید زیر عدد بتای ۱۸۰۰ سونوگرافی انجام داد طبیعی بوده که ساک بارداری دیده نشود شما باید ۱۵ روز دیگر به متخصص سونوگرافی مراجعه نمایید بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

  22. سلام وقتتون بخیر
    بتای من بعد ۳۷ روز از پریودی ۳۲۰ بود جواب آزمایش مثبت اما تو سونو ساک حاملگی دیده نشده بنظرتون چ کار کنم؟؟؟؟

    1. سلام خیلی زود سونوگرافی انجام داده اید طبیعی است که ساک بارداری دیده نشود باید ۱۵ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  23. سلام ۵ماهه زایمان کردم ۳روز بعد از عقب افتادن پریود آزمایش دادم عدد بتا ۲۱۴بوده هفته پنجم سونو دادم فقط ساک دیدن .بعد از سونو کمی لکه بینی بعد هم تبدیل به خونریزی شد عدد بتا ۹۸۰بود.هنوز خونریزی و دل درد دارم .آیا من هنوز باردارم؟

    1. سلام بله باردار هستید باید استراحت بیشتری داشته باشید و تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  24. سلام خسته نباشید روز ۳۷ سیکل پریودی رفتم ازمایش دادم عدد بتام ۱۰۰۰بود دو روز بعدش ۱۴۰۰ بود ایا خارج رحمی میتونه باشه چقدد احتمال خارج رحمی خستش ممنونم

    1. سلام خیر احتمال بارداری خارج از رحم ضعیف است.

  25. سلام خسته نباشی روز ۳۸ سیکل پریودیم عدد بتا ۱۰۰۰بود ۴۸ ساعت بعد ۱۴۰۰ شد آیا این روند و میزان افزایش کمتراز حد نرمال نیست

  26. سلام . من دوبار در هفته های ششم بارداری سقط داشتم به علت ندیدن ساک و حاملگی پوچ
    الان باردارم اولین ازمایش بتا ۱۲۵بود بعد از سه روز شد۹۵۱ میخواستم بدونم خطر حاملگی پوچ و خارج از رحمی دیگه وجود نداره ؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید عدد بتای خون شما نرمال است.

  27. سلام وقتتون بخیر دوره عادت ماهیانه ام ۳۶ روزه ست طبق این دوره باید سوم تیر پری میشدم اما نشدم و از اون روز لکه بینی دارم امروز که روز ۴۳ پریودم هست ازمایش بتا دادم ۲۲۳ بود.میخوام ببینم چقدر احتمال بارداری خارج رحمی وجود داره .ممنون میشم اگر زودتر جواب بدید فعلا دسترسی به پزشک ندارم

    1. سلام احتمال بارداری خارج از رحم وجود ندارد.

  28. سلام من با روش ا ivf روز چهاردهم انتقال بتا قفل ۴۸ ساعت بعد از دادم بتا ۱۱۵۶ به نظرتان حامله خارج از رحم ویا پوج تیست

    1. سلام نگران نباشید عدد بتای خون شما نرمال است.

  29. سلام عدد بتای ۷۰۰۰ برای هفته ۵ بارداری طبیعیه؟ تا حالا ۲ بار پشت سر هم بعد از فرزند اولم و یک بار هم قبل از فرزندم سقط داشتم خیلی نگرانم

    1. سلام بله طبیعی است باید استراحت نسبی داشته باشید و تحت نظر پزشک معالج خود برای پیشگیری از سقط دارو مصرف کنید.

  30. سلام وقتتون بخیر
    ۳۲روز بعد از شروع آخرین پریودم آزمایش خون دادم تیتر بتا ۱۰۹۰ بود
    دقیقا سه روز بعدش دوباره تکرار کردم این عدد ۴۵۷۶ بود
    رشد عدد بتا غیر طبیعی نیست ؟
    چقدر احتمال داره خانگی مولار باشه؟
    خیلی نگرانم

    1. سلام نگران نباشید احتمال بارداری دوقلویی نیز وجود دارد بهتر است ۱۰ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  31. سلام حسته نباشید .من تنبلب تخمدان دارم امامدت ها زیر نظر پزشک هستم و دارو مصرف کردم و تقریبا خوب شد و فقط سه چهار وز عقب مبنداختم .این ماه ۲۰ روز عقب انداختم ازمایش دادم بتا ۱.۸ بود میشه راهنمایی کنید دلیلش چی میتونه باشه

    1. سلام علت آن تنبلی تخمدان است برای منظم شدن پریودی خود تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  32. سلام ۱۷ روز بعد از لقاح و به عبارتی دو روز بعداز تاخیر عادت ماهیانه اقدام به تست بتا نمودم و جواب تست ۱۳۵ بود ایا این عدد در بازه ی زمانی ذکر شده نرمال میباشد و بارداری صحیح اتفاق افتاده است؟

    1. سلام بله عدد بتای خون شما نرمال است وجای نگرانی وجود ندارد.

  33. سلام خسته نباشیدمن ۲۰روزبعدازلقاح ازمایش بتادادم ۳۰۷بود…سه روزبودکه ازوقتم میگذشت..این طبیعی هست یانه…خیلی نگرانم…

    1. سلام نگران نباشید عدد بتای خون شما نرمال است.

    2. سلام من ۴ هفتس از وقت پریودم گذشته بتا دادم ۶۹۸هست کمه آیا من خیلی نگرانم میگن شتید خارج رحم وپوچ باشه

  34. سلام بعد از۱۰روز تاخیر در پریودیم تیتر بتا دادم و عددش۳۰بود ونوشته بود که بالای ۲۵بارداری مثبته.بعداز۳روز آزمایشو در یک مرکز دیگه تکرار کردم که معیار تشخیص حاملگی در اون بالای۲۰بود و بتای من شده بود۳۴.خیلی کمه و نگرانم.یعنی خطرناکه؟

    1. سلام بهتر بود در یک آزمایشگاه مجدد تیتر بتا انجام می دادید به هر حال بهتر است صبر کنید ۴ روز دیگر در همان آزمایشگاه مجدد تیتر بتا انجام بدهید.

  35. سلام خداقوت من ivf شدم و در تاریخ۹۷/۰۴/۰۷ دو تا جنین انتقال دادن برام ۹۷/۰۴/۲۰ ازمایش بتا دادم ۲۹۳٫۲۷بود و۷۲ ساعت بعد ۱۱۰۳٫۳۸ شد سوال من اینه که آیا امکان داره من بارداریم پوچ باشه ؟ قراره ۴۸ ساعت دیگه برم سونو واژینال یکم استرس دارم برای پوچ شدن بارداری میشه راهنماییم کنید . ممنون از محبتتون

    1. سلام با توجه به تیتر صعودی بتای خون شما احتمال بارداری پوچ ضعیف است بهتر است یک هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  36. سلام
    تاریخ اولین روز پریودی من ۵تیر ماه بود و ۳مرداد ماه آزمایش دادم میزان بتا ۴۷۶بود آیا رنج آن نرماله؟
    ممنون

    1. سلام بله عدد بتای خون شما نرمال است وجای نگرانی وجود ندارد.

  37. سلام من هفته ۴ بارداری هستم دل درد دارم طوری که نمیتونم راه برم رفتم آزمایش دادم سطح بتا خون ۱۴۰ بود سوتوگرافی انجام دادم احتمال بارداری خارج رحم دادن نظر شما چیه

    1. سلام باید ۲ روز دیگر آزمایش تیتر بتای خون انجام بدهید و یک هفته بعد از آخرین سونو مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  38. سلام.من اخرین پریودم ۳۱ تیر بود.امرور ۳ شهریور ازمایش بتا دادم ۱۱۲۸ بود.ایا عدد نرماله؟؟؟ممنونم

    1. سلام بله عدد بتای خون شما نرمال است وجای نگرانی وجود ندارد.

  39. سلام من این ما قرص لتروزول و استرادیول مصرف کردم دو روز بعد از تاخیر پریود سه تا بی بی چکم مثبت شد و آزمایش بتام ۳۵شد
    قبلا سابقه پوچ داشتم البته با ۴روز تاخیر و بتای ۲۵ .
    این بارداری با بتای۳۵نرماله؟

    1. سلام بله عدد بتای خون شما طبیعی است.

  40. سلام اگر تاریخ آخرین پریود ۱۷مرداد باشه و تا ۱۸ شهریور پریود نشده باشم احتمال بارداری هست و کی برم آزمایش خون بدم
    هفته چندم محسوب میشود
    ممنون

    1. سلام بله می توانید آزمایش خون انجام بدهید.

  41. سلام ،من ۱۲روز از وقت پریودیم گذشته و بتام ۶۵بود ،دکتر گفت باید دوباره تکرارکنم میترسم ،۶روز پیش ازمایش دادم منفی بود ولی امروز مثبت با بتای۶۵ ،لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. سلام نگران نباشید احتمال اینکه تخمک گذاری شما دیر تر صورت گرفته باشد وجود دارد.

  42. باسلام من امروز هفته شش کامل شد و عدد بتا ۹۴۵ بود آیا این مقدار کم نیست؟خیلی نگرانم باتشکر از پاسخگوییتون

    1. سلام اگر لکه بینی و یا خون ریزی ندارید احتمال اینکه تخمک گذاری شما دیر تر صورت گرفته باشد وجود دارد بنابراین نگران نباشید.

  43. سلام من يك هفته پريودم به تعويق افتاد و ازمايش خون دادم و بتا ٢٠٠ بود و با محاسبات خودم از اخرين زمان پريودم اوايل هفته پنجم بارداري بود ولي وقتي سنوگرافي كردم هيچ اثري از جنين در سنوگرافي نبود من خيلي ترسيدم

    1. سلام شما خیلی زود سونوگرافی انجام داده اید طبیعی است که چیزی دیده نشده باشد با توجه به عدد بتای خون شما اگر لکه بینی و یا خون ریزی نداشتید بهتر است ۳ هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید .

  44. سلام روز بخیر من ۲ روز بعد از تاخیر در پریودم آز بتا دادم و عدد ۲۷ رو نشون داد و ۵ روز بعد آز رو تکرار کردم و عدد ۷۰ رو نشون داد.آیا این طبیعی است؟

    1. سلام بله عدد بتای خون شما نرمال است وجای نگرانی وجود ندارد.

  45. سلام عدد بتای آزمایش خون من ۲۰۰بود درهفته پنجم بارداری.میشه بگین نرمال هست یانه؟میشه از روی این عدد جنسیت نوزاد رو حدس زد؟

    1. سلام با توجه به این عدد بتا احتمال اینکه تخمک گذاری شما دیر تر صورت گرفته باشد وجود دارد خیر جنسیت جنین را نمی توان تشخیص داد.

  46. سلام خسته نباشید.من روز ۱۷ شهریور پریود شدم.روز ۱۷ مهر بتام ۲۷۸ و روز ۲۱ مهر ۸۸۴ بود اما دکتر بهم مگه که خیلی عددش پایینه و احتمالا مشکل داره می خواستم بدونم ممکنه وضعیتم طبیعس باشه ممنون

    1. سلام اگر لکه بینی ویا خون ریزی ندارید ۱۰ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  47. سلام ببخشید من ۱۸روز پریودیم عقب افتاد ازمایش خون دادم بتای خونم ۱۰۰۰بود رفتم سونو واژینال گفت که ساک حاملگی هست ولی جنین نیست قرار شد دوروز دیگه باز تکرار بشه. بنظرتون امکان داره حاملگی پوچ باشه

    1. سلام با توجه به عدد بتای خون شما طبیعی بوده که جنین رویت نشود باید ۱۵ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید تا ضربان قلب جنین نیز رویت شود .

  48. سلام.منivf كردم و ۲۴ مهر انتقال داشتم. ٧آبان بتام ۳۲ بود و٩ آلان ۸۴ امروز ۱۲ آبان بتام ۵۰ شد ولى تو اين مدت هيچ لكه بينى نداشتم به نظرتون حاملگى پوچ بوده؟؟؟

    1. سلام باید ۴ روز دیگر مجدد تیتر بتا انجام بدهید تا نظر قطعی داده شود.

  49. سلام، ۵مهر اولین روز آخرین پریودم بوده، دوره هام ۳۲روزست، البته یه مدت بی نظمی داشتم که دو سه ماه بود درست شده بود
    با حساب خودم در ۵هفته و ۴روز تیتر بتام شده۴۸۸٫۴ هیچ درد یا لکه ای نداشتم میخواهیم بدونم اوضاعم چطوریه؟ خیلی نگران شدم تیتر و دیدم. این تیتر مناسبی؟ از طرفی چند روز آینده تعطیلاته نمیدونم آز بتا تکرار کنم تا شنبه خیلی بی صبرم، لطفا جوابمو سریع تر بدید. ممنونم

    1. سلام احتمال اینکه تخمک گذاری شما دیر تر صورت گرفته باشد وجود دارد بنابراین اگر لکه بینی ندارید نگران نباشید .

  50. سلام خسته نباشيد من اخرين قاعدگيم ٦/١٧بوده يعني الان دوماه هست پريود نشدم فقط هفته پيش سه روز لك قهوه اي كم داشتم ديروز صبح بي بي چك مثبت شد و بعدش هر چي بي بي چك زدم منفي شدم حالا نميدونم باردارم يا نه ؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود.

  51. سلام‌ من هفته ی ۴ بارداریم هستم و عدد بتا ۴۷۹.۷۲۹ هستش و دکترم تکرار آزمایش تجویز کرده میخواستم علتشو بدونم واینکه آیا احتنال سقط یا بارداری خارج از رحم‌وجود داره؟ ممنون

  52. سلام،من تاریخ اخرین پریودیم۲مهربوده،چون۳روزه لکه بینی دارم،تیتر دادم که۴۲۰بودبعد۴۸ساعت ۴۳۰شده بود،بنظرتون حاملگی موفقی دارم یاخیر؟

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر به خون ریزی نیافتادید مجدد آزمایش تیتر بتا انجام بدهید.

  53. باسلام سوالم اینه ک سیکل من۲۹روزه..۳۵سیکلم یعنی ۲۳آبان تیتر بتام ۹۶وروز۳۸سیکلم۲۶آبان تیتر بتام ۱۰۳شد و۷۲ ساعت بعد۱۳۶شد‌..سونو شکمی چیزی دیده نشد سونو واژینالم چیزی در خارج رحم دیده نشد..خیلی دکترا ترسوندنم کاحتمالا خارج رحم یا سقط است اما نه درد دارم نه خونریزی..ممکن عدد یهو بالا بره؟؟آخرین پریودیم ۱۸مهر وزمان اقدامم ۵آبان بوده.

    1. سلام باید ۳ روز دیگر مجدد آزمایش تیتر بتا انجام بدهید.

  54. سلام من ۱۰ مهر اخرین پریودیم بوده و ۲۱ ابان ازمایش دادم گفتن مشکوکه بعد دوباره تکرار کردم ازمایش رو بتا بود ۵۰ روز اینگار روز ۲۶ ابان تکرار کردم
    و رفتم دکتر سونو کرد گفت جنین دیده نمیشه نمیدونم من باردارم ؟؟؟ هفته چندممه اگر باردارم
    و بهم گفت دوباره ازمایش خون بدم چرا ؟؟؟

    1. طبیعی است که با عدد بتای خون شما در سونوگرافی چیزی دیده نشود بهتر است بین هفته ۷ تا ۸ بارداری تحت نظر پزشک متخصص سونوگرافی ، سونو انجام بدهید.

  55. سلام من هفته پنج بارداری تیتر بتا م شد ۳۳۰۰ امکان سقط هست؟ چون دکتر بهم گفتن حاملگی قوی ای نمیبینم (سونوگرافی)

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی وجود ندارد عدد بتای خون شما نرمال است.

  56. سلام خانم دکتر من یازده روز عقب انداختم رفتم رفتم بتا ۴۲ بود شش روز بعد رفتم شصت و پنج بود دوروز بعد رفتم ۸۳بود به نظر شما خطرناکه؟میتونه بارداری خارج از رحم باشه

    1. سلام اگر به خون ریزی نیافتادید بهتر است یک هفته دیگر مجدد آزمایش خون انجام بدهید .

  57. سلام من هفته ۷ بارداری بتام ۱۱۷۰۰۰ بود و سونو همه چیز نرمال بود و قلب تشکیل شده بود علت تیتر بالای بتا چیه

    1. سلام با توجه به سونوگرافی انجام شده جای نگرانی وجود ندارد.

  58. سلام خسته نباشید من روز موعد عادت ماهانم ازمایشم تتیر بتام ۱۴۷/۷۶بود ایا خوبه چون سابق سقط داشتم نگرانم

    1. سلام بله عدد بتای خون شما نرمال است وجای نگرانی وجود ندارد.

  59. سلام خسته نباشید من هفته ۵بارداری هستم تیتر خون من ۱۱۸ بود بعد از ۷۲ ساعت و داشتن لکه بینی دوباره ازمایش بتا دادم و ۴۰بود علتش چی میتونه باشی لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد آزمایش تیتر بتا انجام بدهید.

  60. سلام خسته نباشید من هفته ۵بارداری هستم تیتر خون من ۱۱۸ بود بعد از ۷۲ ساعت و داشتن لکه بینی دوباره ازمایش بتا دادم و ۴۰بود علتش چی میتونه باشی لطفا راهنمایی کنید ممنون

  61. سلام من سونو رفتم ساک حاملگی بود ولی ازمایش بتا منفی هستش علتش چی میتونه باشه

    1. سلام اگر تا سه روز آینده به خون ریزی نیافتادید باید تحت نظر پزشک مجدد تیتر بتا انجام بدهید .

  62. سلام من هفته پنجم بارداری هستم گفتن بتام ۴۰۰وساک بارداریم خالی خیلی نگرانم چون بعد از ده سال باردار شدم احتمال بارداری خارج از رحم یا بارداری پوچ هست یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام ربطی به بارداری خارج رحم ندارد خیلی زود سونوگرافی انجام داده اید طبیعی بوده که چیزی داخل سونوگرافی مشخص نشود باید صبر کنید ۱۵ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید .

  63. سلام من چهارروزعقب انداختم رفتم ازمایش بتا دادم صد بود وگفتن باردارم دوباره بعد از سه روز ازمایش بتا انجام دادم ۳۶۰بود تیتر بتام.سنوگرافی کردن واژینال انجام دادند گفتن هیچ چیزی در رحم دیده نشده و حتی خارج از رحم.دوباره بعد از سه روز ازمایش تیتر بتا رفتم ازمایشم اینبار عددش ب ۳۰۰رسیده بود یعنی عددش کم شده بود.دوباره برای هفته اینده ازمایش برام نوشتن.هیچ دردی هم ندارم فقط لکه بینی دارم باید چیکارکنم نگرانم خیلی؟؟؟؟؟؟

    1. سلام باید مجدد طبق دستور پزشک معالج خود آزمایش بتا انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود.

  64. سلام.من سیکل ۲۹روزه دارم.اخرین پریودم۲آذربوده.۱روز تاخیرداشتم ازمایش انجام دادم بتام ۱۰۱۰بود .هفته ۵و۶روزه بحساب خودم سونوانجام دادم ساک وکیسه زرده دیده میشد ولی جنین ن خیلی نگرانم.سن حاملگیم توسونوده۶هفته و۴روز.خاهش میکنم راهنماییم کنید

    1. سلام باید ۱۰ روز دیگر مجدد سونوگرافی انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود.

  65. سلام من تازه وارد هفته ۵ شدم بتام ۲۰۰خوبه

    1. سلام شما بین هفته ۴ تا ۵ بارداری هستید خیر در صورت نداشتن لکه بینی مشکلی وجود ندارد.

  66. سلام خسته نباشید…من ۱۷باید پریود میشدم نشدم بعد یک روز تاخیر در پریود دل درد شدید گرفتم دکتر برام ازمایش نوشت گفت احتمال بارداری خارج از رحم هست ازمایش دادم عدد بتا۱۹۰بود از اون روز دیگه دلم درد نگرفته سه روز بعد که تکرار کردم ازمایشو عدد بتا شد ۴۳۷ایا طبیعی؟خیلی نگرانم

    1. سلام با توجه به تیتر صعودی بتای خون شما که نرمال می باشد جای نگرانی وجود ندارد ۳ هفته دیگر باید سونوگرافی انجام بدهید .

  67. سلام من در تاریخ ۹۷/۱۰/۱۰ درست وسط تخمک گذاریم و فقط یه بار اقدام به بارداری کردم و سه روز مونده به موعدم بی بی چک گذاشتم که هاله انداخت و روز موعد دوباره چک کردم بازم هاله انداخت و یک روز بعد تاخیر رفتم آزمایش تیتر بتام اومد ۳۱/۵۳ و مشورت گرفتم گفتن کمه و ۴۸ ساعت بعد تکرار کنم امروز که روز ۳۲ بودم تکرار کردم شد ۵۸/۳۹ خیلی نزدیکه ولی دو برابر نشده ماما بهم سونو واژینال پیشنهاد کرد من خیلی نگرانم بهم گفتن این عدد برای ۴ روز بعد تاخیر خیلی کمه
    درضمن پارسال هم باردار بودم بتای اولیه م ۹۴ شد ۴۸ ساعت بعدش ۲۰۰ و خرده شد ولی تو هفته ۶ سقط شد الانم نگرانم مثل پارسال بشه کمکم کنین

    1. سلام با توجه به سابقه سقطی که داشتید بهتر است تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید و نیازی فعلا به سونوگرافی ندارید برای انجام سونوگرافی خیلی زود است و چیزی داخل سونوگرافی مشخص نمی شود اگر لکه بینی نداشتید ۳ هفته دیگر باید سونوگرافی انجام بدهید.

  68. سلام من دو روز پیش بعد از اینکه ۷ روز پریودم تاخیر افتاد از دادم مثبت بود جوابش.
    اولین روز اخرین قاعدگی من ۲ دی بود الان دکتر حساب کرد که من هفته پنجم بارداریم هست.
    عدد بتای من ۲۷۳ بود. به نظرتون نرماله؟

    1. سلام بله عدد بتای خون شما نرمال است .

  69. سلام.اولین روز اخرین پریود ۱۰آذر بوده .۲۴ دی بتا ۴۰۰. وخونریزی لکه بینی هم از نوزدهم تا پونزده روز وجود داشته . نهم بهمن بتا ۵۴۸ بوده.سونوگرافی روز نهم بهمن هم هیچی دیده نشده غیر از یک کیست.نظرتونو بفرماییدآیا بارداری وجود داره و اگر هست .این سرعت کم افزایش نرماله ؟

    1. سلام مجدد ۳ روز دیگر آزمایش بتا انجام بدهید.

  70. سلام من هفته ي پنجم بعد از قاعدگي ازمايش دادم بتا ٣٥٠٠بود طبيعيه يا ن

    1. سلام بله نرمال است.

  71. سلام من ۲۶ آذر آخرین تاریخ پریود بود دوره هام۴۳ یا۵ روزست،امروز که ۱۷ بهمن هست هنوز پریود نشدم دیروز آزمایش بتا دادم وبرای من ۲۰۰بود آیا امکان بارداری خارج از رحمی یا پوچ وجود داره درد خونریزی هم ندارم ولی تکرر ادرار دارم.۲۷سالمه وای عدد آیا خیلی پایینه

    1. سلام احتمالا تخمک گذاری دیرتر صورت گرفته است بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

  72. سلام من ۳۷سالمه بعد ۱۵سال باردار شدم ولی بتام خیلی کند میره بالا هفته پیش سونو داخلی دادم گفت ۴هفته و یک روز ولی بتام خیلی کن میره بالا مثلا چهارشنبه ۳۶۳بود بعد چهارروز شد۳۶۹ایا مشکلی وجود داره باتوجه به اینکه پارسال یه بارداری ناموفق داشتم

    1. سلام باید مجدد ۴ روز دیگر تیتر بتا انجام بدهید.

  73. سلام من الان ۶،۷ روز از پریودیم میگذاره بی بی زدم اولش باید چراغ مینداختی تا ببینی ولی بعده چند روز ظاهر شد ازمایش بتا دادم اولش ۲۹ شد و بعد دوروز ۱۲۰ شد بتام نرماله دکتر واسه امروزم ازمایش نوشته

    1. سلام بله عدد بتای خون شما نرمال است و نیازی به انجام آزمایش مجدد ندارید.

  74. سلام‌ وقت بخیر من بعد از ۲۵روز تاخیر تزمایش بتا دادم و عددش ۳۰بود توروخدا بگین خوبه یا بد دکتر ازمایشگاه گفته باید تکرار بشه …نه درد دارم نه لکه بینی…حالت تهوع و سینه درد دارم

    1. سلام احتمالا تخمک گذاری دیرتر صورت گرفته است اگر لکه بینی و یا خون ریزی ندارید جای نگرانی وجود ندارد برای اطمینان می توانید ۳ روز دیگر آزمایش بتا انجام بدهید.

  75. سلام من ۲۱ ام پریودی هستم ازمایش دادم ۳روز پیش بتا رو ۶/۱ بود. الان زیر دلم درد خفیف دارم کمرم درد میکنه دوره پریودم۲۶ هستش بنظرتون ازمایش رو تکرار کنم

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  76. سلام خسته نباشید،من ۱۱ روز بعد از تاخیر پریود آزمایش دادم و بتام روی ۱۹ بود و گفتن مشکوکه باید ۷۲ ساعت بعد دوباره آزمایش بدم،اما الان دو روزه خونریزی خیلی کم دارم،دیگه احتیاج هست آزمایش بدم یا نه امکان بارداری وجود نداره؟

    1. سلام بهتر است برای اطمینان مجدد آزمایش بتا انجام بدهید.

  77. سلام من اخرین پریودم ۲۱ دی بوده حالا ده روز از پریودم گذشته آزمایش دادم تیترم ۳۷۰۵ شده لطفا راهنمایی کنید تشکر

    1. سلام عدد بتای خون شما نرمال است .

  78. سلام من سه روز بعد از عقب انداختن پریود آزمایش دادم عددش ۲.۰۰بود مجددا چهار روز بعد همون عدد بود.دلیلش چیه؟چیکار باید بکنم

    1. سلام پریود نشدن همیشه به معنی باردار بودن نیست اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  79. سلام من هفت روز پریودم عقب افتاد از بی بی چک استفاده کردم جوابش مثبت شد ولی روز از فردای اون روز لک بینی داشتم و خونریزی با شدت کمتر از حالت پریودی داشتم . آزمایش بتا دادم جوابش ۲۲ بود ولی خونریزی هم دارم . یعنی من سقط داشتم؟ ممنون میشم کمک کنید

    1. سلام اگر به خون ریزی شدید نیافتادید ۳ روز دیگر مجدد آزمایش تیتر بتا انجام بدهید.

  80. سلام. میخاستم بدونم اگه باردار نباشیم حداکثر چند روز بعد از زدن آمپول اچ سی جی پریود میشیم؟ چون من پریودی خیلی نامنظمی دارم و نمیدونم کی از موعدم میگذره ک احتمال بارداری بدم

    1. سلام اگر تا ۱۷ روز بعد از تزریق آمپول هاش سی جی پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  81. سلام .
    من تیر ماه تجربه یه بارداری پوچ رو داشتم اون موقع آزمایش بتا دادم ۲۵۰ بود و بعد از ۴۸ ساعت ۵۰۰ شد اما قلبش تشکیل نشد و سقط کردم. الان دوباره باردارم امروز که آزمایش بتا دادم ۱۸۴ بود. آیا باز هم دارم بارداری پوچ رو تجربه میکنم؟ خیلی نگرانم راهنماییم کنید

    1. سلام خیر نمی توان صد در صد گفت برای اطمینان ۴ روز دیگر مجدد آزمایش تیتر بتا انجام بدهید.

  82. سلام من اخرین پریودیم۲۵برج ۱۰بوده ۱۴برج۱۲ازمایش دادم مثبت بوده ولی بتا۲۱۰لکه بینی یا لخته بینی دارم یکمم درد پا وکمر دارم امکان دارد بارداریم خارج رحم یا پوچ باشه؟

  83. سلان وقت بخیر من اخرین پریودیم ۹ بهمن بود دیروز بتادادم ۲۵۰ بود ب نظرم خیلی کمه ونگرانم لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام ممکن است تخمک گذاری شما دیر تر صورت گرفته باشد .

  84. سلام من روز ۱۵ انتقال جنین عدد بتا ۱۳.۵ نشون میده و این در حالیه که چند روزه خونریزی دارم همراه با درد .. به نظرتون من حامله هستم یا نه؟ البته خونریزی شدید نیست ولی قطع هم نمیشه

    1. سلام باید مجدد آزمایش تیتر بتا انجام بدهید.

  85. سلام .خاستم بپرسم با توجه به اینکه از ماه اول تا چهارم بارداری مصرف همزمان اسیدفولیک و کندر منجر به بیش فعالی میشه، میخاستم ببینم از ماه چهارم بارداری که بجای اسید فولیک قرص اهن مصرف میشه ،میشه کندور هم خورد برا افزایش هوش جنین؟ یا مصرف همزمان این دو هم، ممکنه مشکل ایجاد کنه؟

    1. سلام مصرف کوتاه مدت کندر منعی ندارد.

  86. سلام .من روز ۳۷ سیکل ازمایش دادم عدد بتا ۱۱۵۱ بود سه روز بعد مجددا تکرار کردم ۲۲۰۰ بود ایا این تغیرر عدد بتا نرمال است ممنون

    1. سلام اگر در دو آزمایشگاه مختلف آزمایش را انجام داده اید و لکه بینی ندارید می تواند طبیعی باشد.

  87. سلام من اولین بار ازمایش بتا دادم ۱۷ ۳۷۹شد و در تاریخ ۲۵ ازمایش بتا دادم۳۱۰۲شد ب نظرشما روند افزایش بتا طبیعیه

    1. سلام بله روند تیتر بتای خون شما نرمال است و جای نگرانی وجود ندارد.

  88. سلام ببخشید سوال من آینه که من یک روز قبل از تاریخ پریودی بی بی چکم مثبت شد روز اول تاخیر پریودی آزمایش دادم تیتر بتا ۲۰ بود ولی متاسفانه امروز بعد ۴۸ ساعت آزمایش دادم شده ۱۳ خواستم ببینم من سقط کردم؟آگه ممکنه کمکم کنید

    1. سلام خیر باردار نیستید.

  89. سلام من اولین روزاخرین پریودم سوم اسفندبود ۱۹فروردین ازمایش بتادادم ۵٫۷بود.احتمال بارداری خارج رحمی چقدره..علایم بارداری رودارم

    1. سلام باید مجدد آزمایش بتا انجام بدهید .

  90. باسلام من ۳۳ سالمه بعد از ۱۰ روز تاخیر در پریود آزمایش خون دادم مثبت شو وعدد بتا شد ۶۰۵ بعد ۴۸ ساعت مجدد آز دادم عددش شد ۷۴۳ این عدد بعد از ۴۸ ساعت کم نیست آیا امکان بارداری پوچ یا خارج رحمی وجود داره ؟؟ ممنونم میشم پاسخ بدید خیلی نگرانم

    1. سلام اگر لکه بینی و یا خون ریزی ندارید خیر جای نگرانی وجود ندارد.

  91. سلام توروخدا زود جوابمو بدین دکتر امروز بعد یکسال بی بی چکم مثبت شد عدد بتام۱۵۷بود نوشته که پایینتر از ده منفی بالاتر از ۲۰۰مثبت الان من باردارم یا نه توروخدا زودتر جواب بدین

    1. سلام بله باردار هستید.

  92. سلام من سه روزبعدتاخیربتا۱۳۴شددکترم احتمال بارداری خارج رحمی داد وسه روزبعدینی امروزازمایش دادم تیتربتام ۵۸۰شده حالاشش روزتاخیردارم وواردهفته پنج شدم بتام خ کمه؟ینی بارداری خارج رحم دارم؟

    1. سلام عدد بتای خون شما نرمال است و جای نگرانی وجود ندارد و نیازی به تکرار آزمایش بتا ندارید و واضح مشخص است که خارج رحمی نیست.

  93. امکان بارداری دوقلو بدون سابقه ژنتیکی و یا استفاده از روش. یا داروی خاصی برای بارداری ممکنه؟

    1. بارداری دوقلویی جزء بارداری های پر خطر محسوب می شود و استفاده از دارو که صد در صد نیز نیست توصیه نمی شود.

  94. ببخشید سوال من رو ظاهرا اشتباه خوندید.
    بدون دارو و بدون روش خاص و بدون داشتن سابقه ژنتیکی. باز هم امکان داره دوقلو باردار شد یا باید یکی از این ۳ شرایط رو داشت؟

    1. احتمال آن ضعیف است .

  95. سلام وقتتون بخیر.تاریخ اولین روز از آخرین پریود من ۶فروردین بوده.روز ۱۲اردیبهشت آزمایش تیتر انجام دادم ۳۸۶بود.با توجه به لکه بینی خیلی کمی که داشتم به دکتر مراجه کردم گفتن تیتیر پایینه و باید سونو انجام بشه..سونو دادم و کیسه رو به اندازه ۲/۵میلیمتر دیدن..باز دوباره بعد از سه روز آزمایش رو تکرار کردم شده ۷۳۶با توجه به کند بالا رفتن تیتر احتمال بارداری پوچ وجود دارد؟؟ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام نگران نباشید تیتر بتای خون شما نرمال است .

    2. سلام خانم دکتر توروخدا جوابم من بدید
      من چهار هفتس از پریودم میگذره بتا دادم ۶۹۸ کمه آیا میگن شاید خارج رحم هست؟؟؟

  96. سلام وقت بخیر تاریخ اولین روز ازآخرین پریود من ۲۲ فروردین بود روز ۲۸ اردیبهشت آزمایش بتا انجام دادم عدد بتا ۷٫۷ بود آیا من باردارم؟ باتشکر

    1. سلام باید ۳ روز دیگر مجدد آزمایش خون انجام بدهید .

  97. دوره های پروییدم ۳۲تا۳۵ روزه است روز ۲۴ پرویید جواب بتا ۱۲۵۰ بود ۴۸ ساعت بعد ۱۶۶۰و ۴۸ ساعت بعد ۱۷۵۰و ۴۸ ساعت بعد ۱۷۷۶ دکتر احتمال حارج رحم داد اما در سونوگرافی ساک بارداری نه داخل رحم مشاهده میشه نه خارج رحم من چکار باید بکنم خواهشا زود جواب بدین

    1. نباید به این فاصله کوتاه آنقدر زیاد آزمایش خون انجام می دادید این طور نیست که حتما خارج از رحمی باشد نگران نباشید یک هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  98. سلام. آخرین تاریخ پریودی من ۱۱ اردیبهشت بود، سیکل ۲۸ روزه دارم. یازده خرداد عدد بتا ۳۶۷ بوده. این عدد زیادی پایین نیست؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام عدد بتای خون شما نرمال است و جای نگرانی وجود ندارد.

  99. سلام ، من ١٧ ارديبهشت شروع اخرين پريودم بود، ١٩ خرداد بتا ٦٠ و ٢١ خرداد٦٥ بود، دكتر سونو شكمي و واژينال براي حاملگي خارج از رحم داد اما هيچ چيزي در رحم و خارج رحم ديده نشد، خيلي نگرانم, درضمن خونريزي و لك نداشتم

    1. سلام نگران نباشید بهتر است ۴ روز دیگر تست بتا انجام بدهید.

  100. سلام ، من ١٧ ارديبهشت شروع اخرين پريودم بود، ١٩ خرداد بتا ٦٠ و ٢١ خرداد٦٥ بود، دكتر سونو شكمي و واژينال براي حاملگي خارج از رحم داد اما هيچ چيزي در رحم و خارج رحم ديده نشد، خيلي نگرانم, درضمن خونريزي و لك نداشتم

  101. سلام. وقتتون بخیر. تو رو خدا اگه ممکنه هر چه زودتر جواب من رو بدید. من ۸ بار هست که انتقال جنین تا حالا داشتم. از چهارتا خانم تخمک اهدایی گرفتم.پنج بار خودم انتقال جنین داشتم ناموفق….دو بار رحم اجاره ایی گرفتم اونم ناموفقبرای بار سوم رحم اجاره کردم. تا اینکه امسال ۸ خرداد رحم جایگزینم انتقال چنین داشته.دوتا جنین براش انتقال دادند. ۲۹ خرداد آزمایش تیتر بارداری داده که مثبت بوده با عدد ۵۴۰۰٫میخام بدونم این عدد میتونه بارداری دو قلو باشه؟تو رو خدا واضح راهنماییم کنید. ممنون از راهنمایی تون

    1. سلام احتمال دوقلویی ضعیف است.

  102. با توجه به اینکه میدونم دو قلویی و یه قلویی جنین با سونو گرافی فقط مشخص میشه. فقط میخواستم بدونم با توجه به عدد تیتر ۵۴۰۰، سه هفته بعد از انتقال دو تا جنین، ممکنه احتمال دوقلویی بیشتر باشه. چون خیلی دلم میخاد دو قلو بشه بعد از ده سال زجر و اینهمه دوندگی و هزینه.

  103. سلام من پریودیم نامنظم هست ۳۵روز سیکلش هست سه هفته هست که عقب افتادهپریودی ازمایش دادم بتا۳۲۵بود دکتر گفت باید تکرار کنی ازمایش دادم بعداز دو روز بتام شد۱۲۰۰ولی سونو دادم ساک حاملگی رو ندین خیلی نگرانم

    1. سلام عدد بتای خون شما نرمال بوده و نیازی به انجام سونوگرافی به این زودی نبوده طبیعی است که چیزی دیده نشود باید ۱۵ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  104. سلام و خسته نباشید.
    ببخشید بار اول بارداری به دلیل اسپرم ضعیف همسرم بعد از چهارسال و بعد از دوبار آی یو آی باردار شدم. در حال حاضر حداکثر ۲۹ خرداد باید پریود میشدم. و روز سوم و پنجم تاخیر پریودی تست بی بی چک منفی شد. آزمایش بتا روز ۷تیر عدد۹۳ بود .خواهر دوقلوم هم سابقه حاملگی خارج رحم داره. خیلی استرس دارم . دل درد و بخصوص کمردرد شدیدی دارم.آیا بارداری خارج رحم دارم؟

    1. سلام خیر مشکل جدی وجود ندارد .

  105. سلام خسته نباشید ۳تیر باید پریود میشدم که نشدم ۲۹خرداد ازمایش بتا دادم ۳۶۰ شد امروز ۹ تیر آزمایش رو تکرار کردم بالای ۱۰۰۰شد به نظرتون روند افزایش بتا کم نیست ؟سابقه ی سقط دو تا دارم و گفته بودن سرم ای وی ای جی باید زده شود که یازده روز قبل تزریق شده

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی نیست .

  106. ممنون از راهنماییتون..
    من بعد از حدود۵۵ ساعت بعد که آزایش رو تکرار کردم عدد بتااز ۹۳ قبلی به ۲۱۵ رسید. خیلی پایین نیست؟ چون شنیدم با این اعداد هم خارج رحم احتمالش هست.

    1. خواهش می کنم .خیر مشکلی نیست نگران نباشید.

  107. سلام خسته نباشید،من پریودی منظم ندارم نمیدونسم باردارم ازمایش دادم ۴۱بود بعد ۹روز۱۵۷بعداز سه روز ۲۳۵ ،اخرین ازمایش که دادم شانزدهم تیرماه بود روز بعدش بخاطره تحرک زیاد لکه می بینم رفتم دکتر سونوی واژینال دیروز گفت ۵هفته ویک روزه وفقط ساک حاملگی رو دید گفت بخاطره بتات که پایین امکانش هست تااخر نمونه ولی باز گفت دوسه هفته دیگه بیا صدای قلبشو بشنو من خیلی استرس دارم بنظر شما امکان سقط هست

    1. سلام ۱۵ روز بعد به پزشک متخصص سونوگرافی مراجعه نمایید.

  108. سلام .من بعداز چهار روز تاخیر درپریودی از بتا دادم۵۹بود سه روزبعد تکرار کردم ۱۱۰ شد.دکترگفت نیاز تکرار وسنو واژینال داری.داخل سنو هیچ چیزی مشخص نشد حتی ساک بعدازاخرین ازمایش پنج روز بعد رفتم سنو ۱۵۱بود.ایا این روند نرمال هست؟

    1. سلام نیازی به تکرار آزمایش بتا و سونوگرافی نبوده است ۱۵ روز دیگر باید سونوگرافی انجام بدهید.

  109. سلام من هفته ۵ بارداری تیتر ۶۰۴۲ ایا طبیعیه؟؟

    1. سلام بله طبیعی است .

  110. سلام خسته نباشيد.من روز ٣٠ سيكلم آز دادم منفي بود بعد از ٦ روز آز دادم ٢٥.١٦ مشكوك شد ٤ روز بعدش آز دادم ٦٦.٣ شد. آيا طبيعيه؟
    ٤ سال پيش هم باردار شدم كه جنين ضربان نداشت و در ٩ هفتگي به دستور دكتر سقطش كردم. دوباره با اين بتا مشكل برام پيش مياد؟

    1. سلام بهتر است ۲۰ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  111. سلام. عدد ۹۰۰ برای بتا در هفته ی پنجم نرمال است؟؟ خیلی نگرانم.

    1. سلام بستگی به شرح حال شما دارد اگر تخمک گذاری شما دیرتر صورت گرفته باشد طبیعی است .

  112. سلام من ۳ مرداد پریود شدم و ۱۷ و ۱۸ مرداد اقدام ب بارداری کردم بر حسب پریودی قبل من الان هفته ی ۵ هستم عدد بتا ۶۵۰ بوده آیا طبیعیست ؟؟
    کمر درد و گاهی دل درد پریودی دارم
    کمی لکه بینی دارم ب اندازه ی خیلی کم احتمال سقط هست ؟
    لطفا کمکم کنید

    1. سلام اگر لکه بینی ادامه دار بود بهتر است ۳ تا ۴ روز بعد از آخرین آزمایش مجدد آزمایش بتا انجام بدهید.

  113. سلام من سابقه اندومتريوزدارم.دوماه پيش ivf كردم كه منفي بود بعد پريودام نامتظم شد تااينماه كه پريود نشدم.بتاي شش روز پيشم ٤٥ و بتاي چهارروز بعدش ٢٣٩ بود. ايا احتمال اي پي هست؟

    1. سلام احتمال آن ضعیف است.

  114. سلام وقت بخیر. من روز بیستم تا ۲۲ پربودم لکه های خیییلی کم و رگه مانند قهوه ای داشتم. تقریبا ۱۰،۱۲روز قبل از موعد پریود بعدی. دلیلش تخمگ گذاریه یا لانه گزینی؟

    1. سلام بستگی به زمان تخمک گذاری شما دارد در هر صورت طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد موفق باشید

  115. سلام .میشه من و راهنمایی کنین .
    اولین روز آخرین پریود من ۲۳ مرداد ماه بود
    امروز که ۳۰ شهریوره ۳۹ روز میگذره .من روز ۲۷ شهریور یک ازمایش بتا دادم که ۱۵۰۰ بود .
    س ۱: هفته چندم بارداری هستم ؟
    س۲:ایا ازمایش ادرار و جوش شیرین جهت تعیین جنسیت صحت داره؟

    1. سلام سن بارداری شما ۵ هفته و ۴ روز می باشد خیر صحت ندارد.

  116. سلام من دوره هام معمولا ۳۴ روزه اس. دو هفته قبل از موعد پریودی لکه بینی قهوه ای خیلی خیلی کم داشتم ب مدت ۳روز.روز ۲۹ باز ب مدت چندساعت خون قهوه ای ولی کم داشتم که فکر کردم زودتر پریود شدم ولی قطع شد و تا امروز ک روز ۳۳هست دیگه نیومد. چقد احتمال بارداری هست؟ آخه روز ۳۲ هم بیبی گذاشتم منفی بود. اگه باردار باشم الان بیبی باید نشون میداد؟

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود .

  117. سلام من سی ام شهریور انتقال جنین داشتم روز یازده بی بی مثبت شد روز دوازده بتام ۲۱۳ بود سه روز بعد تکرار کردم ۲۸۵ شده بود خیلی کم بالا رفته یعنی احتمال خارج رحمی یا سقط دارم فردا دوباره آزمایشمو تکرار میکنم خیلی نگرانم لک بینی هم ندارم

    1. سلام بهتر است ۳ تا ۴ روز دیگر آزمایش خون را تکرار کنید .

  118. سلام من دوروز پیش از بتا دادم ۱۲۳۵بود دوباره امروز بتا۱۱۱۵شده احتمال داره سقط بشه یا حاملگی خارج رحم باشه؟؟؟

    1. سلام اگر تا ۴ روز آینده پریود نشدید مجدد آزمایش بتا را تکرار کنید تا جواب قطعی داده شود .

  119. سلام من ۱۹ روز از اخرین پریودیم میگذره
    ازمایش بارداری مثبت بود ولی سونو دکتر انجام داد ساک حاملگی دیده نشد ازمایش تیراژ انجام دادم ۶۱۸ بود نگرانم ک خارج رحمی باشه درد فقط گاهی زیر دلم تیر میشکه مثل پریودی
    خونریرزی و لکه بینی ندارم علتش چیه نگرانم خارج رحمی باشه

    1. سلام علت مشکل شما این است که خیلی زود به سونوگرافی مراجعه کرده اید باید ۲۰ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید .

  120. سلام خسته نباشید من پریودم یکم نامنظم شده . ۱۲شهریور اخرین پریودم بود و ۱۸ مهر آز دادم تیتر ۱۸/۷ بود گفت تکرار کن همون ازمایشگاه دوباره ۲۳مهر تکرار کردم تیتر ۸۴/۸۵ شده . دل درد پریودی دارم چند روز یبار لکه بینی ندارم سینه هامم هاله ی دورش تغییر کرده و درد میکنه اطرافش . کمر دردم هم گه گاهی میاد و میره اما هیچکدومش شدید نیست دردام .ایا من باردار هستم و مشکلی وجود نداره .۳۲ سالم هست و ۲۳سالگی دخترم رو و ۲۵ سالگی پسرم رو بدون هیچ مشکلی طبیعی زایمان کردم

    1. سلام این دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید در دوران بارداری طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.

  121. سلام من روز ۳۹ سیکل هستم دو روز پیش بتام ۱۸۵ بود امروز ۱۶۸ شده این یعنی سقط؟

    1. سلام اگر به لکه بینی یا خون ریزی نیافتادید آن وقت برای اطمینان ۳ روز دیگر آزمایش تیتر بتا انجام بدهید .

  122. سلام ببخشید باز مزاحم میشم
    من بعد از ۴۸ ساعت ازمایش بتا رو تکرار کردم شد ۲۰۵۰ بنطرتون نرماله ؟

  123. سلام وقتتون بخیر. ببخشید توروخدا جواب بدین از نگرانی دارم میمیرم. من روز ۳۹ سیکلم دو روز پیش بتام ۱۸۵ بود بعد ۴۸ ساعت دوبرابر نشد هیچ کمتر شده عددش ۱۶۸ شده. این یعنی چی؟

  124. سلام من ازمایش بتا اولی ۶۱۸ بود بعد ۴۸ ساعت شد ۲۰۵۰
    بنطرتون نرماله خوههش میکنم جواب بدین نگرانم

    1. سلام بله نرمال است و نیازی به تکرار آزمایش ندارید.

  125. سلام ۳۲ سال دارم دوبار سقط ویه ای یو ای ۸ سال پیش داشتم که موفقیت امیز بود اول مهر روز اول پریودی من بود ۱۳ مهر ای یو ای شدم واخر همون هفته هم امپول جفتی زدم یه هفته بعد سینه دردم شروع شدد دوره پریودی من هم ۲۵ روزه هست ۲ روز از زمان پریودی میگذشت که از دادم بتا۳۴۱ بود اما گفتن برای ۴ هفته و دوروز کمه قرار شد دوتا ۴۸ساعت تکرارش کنم بار دوم یعنی فردای همون روز بتا۶۵۹تا بود و۴۸ ساعت بعاز اون ۱۵۵۹تایعنی امروز سونو واژینال شدم الان چهار هفته و ۴ روزم هست اما ساک حاملگی دیده نشد دکتر مشکوک به حاملگی خارج از رحم ویا احتمال دوقلو بودن شد گفت شنبه دوباره بتا وسونو رو تکرار کنم خیلی نگرانم سمت چپ شکمم درد میکنه الان یک هفتست شیاف لوتوژل هم شبی دوعدد۲۰۰استفاده میکنم ممکنه حاملگی خارج رحمی باشه؟

    1. سلام با توجه به تیتر صعودی بتای خون شما که کاملا نرمال بوده است بارداری خارج از رحمی رد می شود نیازی به تکرار آزمایش ندارید خیلی زود سونوگرافی انجام داده اید طبیعی بوده است که ساک دیده نشود بهتر است به پزشک فعلا مراجعه نمایید زیرا استرس و اضطراب بی جهت به شما وارد می کنند ۳ هفته دیگر به پزشک متخصص سونوگرافی مراجعه نمایید.

  126. ممنونم از پاسخگوییتون اما با درد زیر شکمم چکار کنم مداوم نیست هر چند ساعت یکبار برای ۳۰ یا ۴۰ ثانیه به شدت درد میکنه بعد خوب میشه البته اولش فقط سمت چپ بود الان گاهی هم سمت راسته احساس میکنم تخمدانهام هم درد میکنه بعد یک سوال دیگه هفته چندم ساک بار داری با سونوی واژینال رویت میشه؟؟

    1. این دردها را که گهگاهی دارید طبیعی است اگر مشکل خاصی مانند لکه بینی و یا خون ریزی ندارید بهتر است بین هفته ۷ تا ۸ بارداری سونوگرافی شکمی انجام بدهید.

  127. عذر میخوام یک سوال دیگه چون نگرانم میدونم درک میکنید مگه وقتی عدد بتا بالای ۱۲۰۰ باشه سونوی واژینال نباید ساک بارداری رو نشون بده واسه من با ۱۵۵۹ هم نشون نداد بعد احتمال بارداری دوقلویی هست؟؟چون چهارتا تخمک داشتم دوتاش ۱۷ و۱۸ دوتاش ۱۳ و ۱۴ بودن که چند روز بعد از ای یو ای هم امپول اچ سی جی زدم دوتا ۱ چهارم که اون دوتا هم ازاد بشه بعد دکتر بهم گفت احتمال رویت نشدن ساک میتونه دوقلویی باشه

    1. خیر ربطی به دوقلویی ندارد اتفاقا اگر دوقلویی باشد زودتر باید دیده شود مشکل شما این است که زود به سونوگرافی مراجعه کرده اید باید بین هفته ۷ تا ۸ بارداری سونوگرافی انجام بدهید.

  128. سلام.ببخشید یه سوال داشتم هفته پنجم بارداری یه سونو انجام دادم واژینال یک ساک بارداری رویت شد گفتن ده روز دیگه برای رویت قلب برم دیروز رفتم سونوی واژینال اما دکترم گفت دوتاساک میبینم یکی حاوی جنین به همراه قلب اما ساک دیگری کوچکتر هست وجنین واضحی دیده نمیشه بهم گفتن دوهفته دیگه برای تکرار سونو وبررسی رشد ساک دوم مراجعه کنم در ضمن با ای یو ای بار دار شدم ۴ تخمک داشتم دوتا ۱۷ و۱۸ ودوتا هم ۱۳ و ۱۴ اندازه هاشون بود حالا میخوام بدونم امکان داره ساک دوم پوچ باشه اگه پوچه پس چرا کلا هفته قبل تو سونو رویت نشد وکوچکتر بودنش میشه دلیلش به خاطر دیرتر انچام شدن لقاحش باشه یعنی سنش کمتر باشه؟؟وجنین تا دو هفته دیگه به وجود بیاد؟؟

    1. سلام خیر احتمال آن وجود ندارد نباید انقدر زود سونوگرافی به دفعات انجام دهید بین هفته ۷ تا ۸ بارداری باید سونوگرافی انجام شود ۱۵ روز بعد از آخرین سونو مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  129. در ضمن فراموش کردم که بگم دیروز گه سونو شدم ۶ هفته و سه روزم بود

  130. سلام من بتا اولیه در ۴ هفتگی بالای ۵۰۰ بود و در حال حاظر در ۵ هفتگی ۳۵۶ بود این سیر نزولی بتا علتش چی میتونه باشه؟؟

    1. سلام سقط و یا بارداری خارج از رحم از علت آن می تواند باشد .

  131. بببخشید من متوجه جوابتون نشدم احتمال چی وجود نداره؟؟اینکه جنین تشکیل بشه یا نشه؟

  132. سلام وقتتون بخیر من تنبلی تخمدان داشتم و با کلومیفن باردار شدم با ۴۵روز از اولین روز اخرین پریود عدد بتام ۴۶۸بود با توجه ب اینکه شش روز پیش عدد بتا ۳۵۲و دوروز بعد ۴۱۲و امروز به ۴۶۰رسیده ایا امکان خارج رحم یا پوچ بودن زیاده؟؟

    1. سلام اگر لکه بینی ندارید یک هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید .

  133. من کاربر قبل هستم خیلی ممنون از پایخگوییتون و سایت عالیتون من هفته ی پیش سونو دادم و هیچی مشخص نشد غیر از یه حفره ی اکولوژیکی ک ۱۱میلی متر بود و دکترم گفت سه هفته ی دیگ بیا و درخواست ازمایش بتای مجدد نکرد میتونه طبیعی باشه ایا امیدوار باشم؟

    1. بین هفته ۷ تا ۸ بارداری باید سونوگرافی انجام بدهید.

  134. سلام ۱۱روز از پریودی و گذشته دیروز آزمایش دادم زده نگاتیو وهیچ عددی هم نداره ییعنی باردار نیستم

    1. سلام خیر باردار نیستید.

  135. سلام خسته نباشید الان در هفته ۱۲ و ۶ روز از بارداری قرار دارم با ای یو ای باردار شدم دوقلویی بلردارم ونا همسان سونوی ان تی دادم یکی ان تی ۱/۰۸ ودیگری۰/۹۷بود ان بی هر دو هم مشاهده شد آز غربالگری دادم ریسک هر سه داون و تریزومی ۱۳ و ۱۸ یک در ۲۰۰۰۰بود دکتر ژنتیکم منو ترسوند قبل از ازمایش البته گفت بلید قبل بارداری آزمایش میدادم نگران شدم حالا سوالم اینه که میگن میزان خطا در ازمایش دوقلویی زیاده الان باید ازمایش دیگه ای بدم ؟خیلی نگرانم ازمایشی که مطمئنم کنه چون سابقه سقط داشتم دوبار دکتر ژنتیک گفتن امنیو سنتز برام ریسکه حالا چکار باید بکنم تا مطمئن شم

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی ندارد نیازی به آمینوسنتز نیست طبیعی است که جنین ها سالم هستند و نیازی به مراجعه به پزشک ژنتیک نبوده است .

  136. ببخشید من همین خانومی هستم که در مورد آمنیو سنتز سوال کردم فراموش کردم که اینو بگم من وهمسرم پسرعمه دختر دایی هستیم لز قبل از ازدواج مشاوره ژنتیک میشدیم واینکه هردوی ما وارونگی کروموزوم۹ داریم که بعد از سقط هام با ازمایش کشت کروموزوم فهمیدیم البته دکتر ژنتیک گفتن هیچ ربطی به سقطهام نداره واینکه آزمایش کواد مارکر انجام بدم چند درصد احتمال نشون دادن مشکل رو داره من خیلی نگرانم واقعا ممنون میشم جواب بدید یا ازمایشی هست که از کواد مارکر دقیقتر باشه من هزینه انجام سل فری رو ندارم متاسفانه چون دوقلو هستن نگرانم

    1. خیر نیازی نیست بهتر است حساسیت نداشته باشید .

  137. سلام ببخشید میخواستم بدونم سونوی ان تی وغربالگری اول و همچنین آزمایش گواد مارکر و سونوی آنومالی در بارداری دوقلویی قابل اعتماد هست یا خیر چون میگن میزان خطا دردوقلویی بالاست و کاربرد ندارن مخصوصا کواد مارکر وهمچنین میخواستم بدونم آنومالی اسکن سندرم وتریزومی ۱۳ و ۱۸ و مشکل سیستم عصبی رو نشون میده؟

    1. سلام انجام همه این آزمایش ها و سونوگرافی ها در بارداری نیاز نیست باید اول سونوگرافی و آزمایش غربالگری مرحله اول را انجام بدهید اگر مشکلی بود نیاز به پیگیری های بعدی وجود دارد .

  138. سلام ببخشید نتیجه غربالگری دومم و گرفتم ریسک پره اکلامپسی و زده یک در ۴۰
    Ntdروزده یک در۱۷۰۰ خطرناکه؟؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد .

  139. سلام من تقریبا دوماه از پریود شدنم میگذره تایک هفته پیش هرچی توخونه بی بی چک میزدم منفی بود، دیروزتیتربتا انجام دادم ۱۵بود،نمیدونم چکارکنم، بعضی وقتا انقدرکمرم وشکمم در میکنه میگم دیگه پریود شدم ولی خبری نیست بعد دوماه این عدد ۱۵ یعنی چه؟ ممنونم از پاسختون

    1. سلام ۴ روز دیگر مجدد آزمایش بتا انجام بدهید .

  140. سلام امروز هم سونو دادم فقط فیبروم دیده شده. به نظرتون احتمال داره بعد دوماه باردار باشم بااین تیتر پایین. اگراحیانا باردار باشم طبیعی هست؟

  141. سلام در هفته ۱۹ بارداری دوقلویی هستم با ای یو ای پریروز آمنیو سنتز دادم جوابش سه هفته دیگه میاد همه غربالگریا مرحله اول و دوم همینتطور ان تی وآنومالی واکو کاردیو گرافی خوب بود اما منو همسرم فامیلیم پسر عمه دختر دایی هردومون وارونگی کروموزوم ۹ داریم البته دقیق نمیدونم که وارونگیه یا ساختاری اما مطمئنم که کروموزوم اضافی نیست تو جواب ازمایش کشت کروموزوم هم توصیح داده که مورد اهمیت نیست دکتر ژنتیک هم بهم گفته ممکنه فقط به بچه هاتون ارث برسه یه پسر هم دارم که سالمه ولی دکتر زنان برام درخواست امنیو داد گفت ممکنه خودشو طور دیگه ای تو جنینها نشون بده واسه سقط قانونی هم دیره خیلیییی نگرانم به نظرتون مشکلی به وجود میاره؟؟ممکنه دچار مشکل ژنتیکی بشن؟؟مطلب زیادی در این مورد پیدا نکردم در ضمن دوقلوها ناهمسانن .ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام با توجه به شرح حال شما اصلا نیازی به آمنیوسنتز نداشتید.

  142. من همونم که در مورد وارونگی کروموزوم ۹ پرسیدم این نتیجه ازمایشمه
    ۲۵ قطعه متافاز از وضوح ۴۵۰ باند بر اساس روش GTG-banding مورد مطالعه قرار گرفتند. بدون وجود ناهنجاری کروموزومی
    Apparrently normal female
    ۹qh
    این به عنوان هترومورفیسم کروموزوم ۹ در نظر گرفته می شود و از نظر بالینی قابل توجه نیست جواب ازمایش هردومون دقیقا همینه

  143. سلام.بتای.من.روز.۱۴.۶۷٫۲.بود.ایا.باردار.هستم

  144. سلام خسته نباشید من باردارم هرروز امپول انوکسا تزریق میکنم ولی بازوموضد عفونی نمیکنم گفتن برای زیر جلدی نیاز نیست امروز هم قبل تزریق پسرم دستش تمیز نبود به سوزنش دست زد من تزریق کردم اما پشیمون شدم احتمال عفونت هست؟؟خیلی نگران جنینامم

  145. سلام من دوقلو بار دارم هفته ۲۳ غربالگریام همه سالم بودن ولی آمنیو سنتز دادم کاریوتایپ بهم گفتن یکی از جنینها یه مشکل ژنتیکی نادر داره مشکل نخاعی و اختلال شدید در رشد کروموزوم شماره ۲۰ سه تایی هست که گفتن ۵۰ درصد موزائیسمه حالا میخوام اون جنینوریداکت کننن تو ازمایش آمنیو نوشته جنین سمت چپ دکتر هم موقع آمنیو گفته جنین سمت چپ حالا دلشوره دارم میگم نکنه اشتباه بشه .امکانش هست جنین ها جابه جا بشن؟؟یعنی تغییر موقعیت بدن؟؟البته اینم بگم که نا همسانن با جفت وکیسه جدا یکی قدامی یکی خلفی.میترسم اشتباهی جنین سالم رو ریداکت کنن.آنومالی هم سالم بود وقتی از دکتر ژنتیک پرسیدم چرا تو آنومالی مشکل نخاعی مشخص نشد گفت ممکنه سونو نشون نده .البته من زود هم آنومالی دادم هفته ۱۶.نیازی به سونو نیست مشخص نمیشه؟؟؟؟دلم شور میزنه

  146. من سقط مولار داشتم الان تست زدم‌مثبت بوده سه ماه از سقطم گذشته دیشب سنو رفتم مشخص نشد حاملم‌ ولی ۶میلیمتر از مولار تو بدنم‌مونده جریانش چیه

  147. سلام.من روز۲۵بعدازپریودآزدادم بتا۳۲۰بود. پنج روزبعدآزدادم بتا۱۰۷بود.دلیلش چیه؟

  148. سلام ببخشید من تو هفته پنجم بارداریم حدود یک هفته از موعد پریودیمم گذشته ازمایش دادم امروز بتام ۱۵۱ نشون داده طبیعیه؟خارج از رحم نیست بارداری؟چرا بتام کمه

  149. سلام من ۴ هفتس از وقت پریودم گذشته بتا دادم ۶۹۸هست کمه آیا من خیلی نگرانم میگن شتید خارج رحم وپوچ باشه

  150. سلام من ۴ هفته از پریودیم میگذره بتا دارم ۶۹۸هست کمه آیا

  151. سلام من ۴ هفتس از وقت پریودم میگذره بتا دادم شده ۶۹۸ کمه آیا میگن خارج رحم یا شاید پوچ باشه

  152. میشه جواب منم بدید

  153. سلام من ۲۶ مهر پریود شدم و ا آذر تست بتا دادم که ۱۶۷۰۰ mIU/ml شد و همان روز سونو شکمی رفتم و ساک حاملگی بدون کیسه زرده و fetal pole مشاهده شد خواستم ببینم بارداری من طبیعیه یا عدد بتا با سونو همخوانی داره/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *