ویژگیهای ترشحات واژن هنگام تخمک گذاری/ ترشحات تخمک گذاری چه رنگی است؟

نوع ترشحات و مخاط دهانه رحم، نشانه‌هایی هستند که خانم‌ها با توجه کردن به آن، می‌توانند فرایند تخمک ‌گذاری و بارور بودن خود را ارزیابی کنند. خشکی رحم و بسیاری از علائم دیگر، نشان‌دهنده تغییر و تحولاتی هستند که در هر دوره قاعدگی، در بدن خانم‌ها اتفاق می‌افتد. خانم‌هایی که تمایل دارند از تاریخ دقیق تخمک‌گذاری خود آگاهی پیدا کنند، لازم است به میزان رطوبت یا خشکی رحم و همچنین ویژگی‌های ترشحات دهانه رحم دقت داشته باشند.

مخاط دهانه رحم در طول دوره قاعدگی
بلافاصله پس از پایان پریود، خشکی واژن مشهود است؛ در این زمان ترشحات واژینال بسیار اندک و ناچیز هستند.
چند روز پس از مرحله خشکی واژن، مخاط دهانه رحم حالت چسبنده و خمیری پیدا می‌کند؛ هرچند این نوع مخاط خیسی کافی برای زنده نگه داشتن اسپرم ندارد، اما اگر وقوع تخمک گذاری نزدیک باشد، در این مرحله نیز امکان باروری خانم‌ها وجود دارد.

پس از این مرحله، ترشحات دهانه رحم به حالت خامه‌ای، چسبناک و مرطوب تغییر پیدا می‌کند. این نوع مخاط حالت لوسیون و کرم مانند دارد و رنگ آن ممکن است سفید یا زرد باشد. احتمال باروری در این مرحله پیش از مرحله قبل است.

امکان بارداری در هنگام تخمک‌گذاری، از تمام مراحل دیگر بیشتر است. مخاط دهانه رحم هنگام تخمک‌گذاری، لغزنده و چسبناک می‌شود. آغاز این مرحله یک تا دو روز پیش از تخمک‌گذاری است و پس از تخمک‌گذاری پایان می‌یابد. واژن در این مرحله خیس و لغزنده است. این نوع مخاط شفاف و آبکی است و بهترین نوع مخاط برای نگهداری از اسپرم محسوب می‌شود.
مخاط دهانه رحم پس از تخمک‌گذاری، به سرعت ناپدید می‌شود و واژن تا دوره قاعدگی بعدی، کمی خشک می‌شود. در برخی از خانم‌ها پس از تخمک‌گذاری، ترشحاتی مانند مرحله قبل ایجاد می‌شود که ناشی از جسم زرد است. جسم زرد پس از تخمک‌گذاری، مقداری استروژن ترشح می‌کند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *