وقتی فهمیدم نوزادم زردی داره…

یکی از مواردی که روزهای اول تمام فکر و ذکر مادر و پدر را به خود مشغول می‌کند، زردی نوزاد است. وقتی اقوام و آشنایان برای دیدن نوزاد تازه متولد شده می‌آیند،‌ هر کدام توصیه‌ای برای جلوگیری از زردی نوزاد می‌کنند؛ یکی می‌گوید لامپ مهتابی بگذارید بالای سرش، یکی دیگر توصیه به دادن شیر خشت می‌کند و…

شما هم از تجربه ها و خاطره های خود بگویید …

آرشیو موضوعات " هر کسی میتونه نظر بده "

اشتراک‌گذاری
7 نظر
  1. خبر خیلی بدی بود. برای سه روز یک دستگاه مهتابی ۳ لامپه اجاره کردیم تا تو خونه از بچه مراقبت کنیم… مهمونها رو رد می کردیم تا بچه آرامش داشته باشه… خداروشکر بعد از سه روز نتیجه آزمایش نشون داد زردی اش از ۱۷ به ۱۰ رسیده… تو اون شرایط که هم سزارین شدی و هم کمی به خاطر زایمان افسردگی داری اضافه شدن این مسئله تحمل و صبر می خواد که خدا به پدرها و مادرها می ده. ان شاءالله همه بچه ها زیر سایه ی پروردگار و پدر و مادر سلامت باشن.

  2. بعضی مادربزرگا ترنجبین را پیشنهاد می کنند که نشسته در استکان آب جوش حل می کنند و که خاک همراه آن خطرناک و بیماری زا ممکن است باشد و همان نیز باعث اسهال بچه می شود. من که پیشنهاد نمی کنم.

    1. اگر عوارض دیگری نداشته باشد خود اسهال بیلی روبین را زودتر از بدن دفع می کند. ولی ریسک دارد.

  3. چند قطره آب انار هم میتونه زردی نوزاد رو کم کنه. امتحانش هم ضرری نداره.

  4. باید مادران این آمادگی رو داشته باشند و بدونند که ۹۰ درصد بچه ها دچار این مشکل می شوند که به راحتی درمان پذیر است و بی توجهی به آن ممکن است باعث عقب ماندگی نوزاد شود.

  5. من تا جایی که دیدم و شنیدم در کنار لامپهای مهتابی طبی از روشهای سنتی هم استفاده می شود.

  6. سلام مامانا تینا یک ماهه شده ولی زردیش به صورت خفیف هنوز گوشه چشمش هست وکمی روگونه دکترش گفت ده روز صبر کن به نظرتون چیکار کنم بره قطره بیلی ناستر هم دادم ولی دلپیچه میاره همش خودم مجبورم گرمی نخورم .همه چیزای قوت دار هم گرمه .فکر میکنم مال شیرمه .یه نفر به من گفته حجامت چند قطره از پشت گوش خوبه کسی چیزی در این مورد میدونه؟پسرم هم همینطور بود یادمه دکترش فنوباربیتال داد دوشبه خوب شد ولی این دکتر هیچی نداد نمیدونم چرا زود دارو نمیدن خوب بشه ازاول هم زردیش بالا نبود ولی نمیدونم چرا نمیره خیلی هم شیر میخوره وادرار میکنه .بعضی ها هم میگن شیر خشک هم خوبش میکنه نمیدونم دیگه .لطفا راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *