وزن جنین در هفته ۳۰

وزن نرمال جنین در هفته ۳۰ چقدر باید باشد؟

سلام، من دیروز سونو آنومالی داشتم، در ۳۰ هفته وزن بچه ۱۰۲۸ بود و نوشته ۴۵۰ گرم کمه و به اندازه ۲۶/۵ هفته است. برای دو هفته ديگه سونو داپلر نوشت، خیلی استرس دارم و نگرانم، من شاغلم و حسابدارم و شاید روزی ۵_۶ خواب شب دارم، احساس میکنم در تغذیه هم کم کاری کردم، خواهش میکنم راهنماييم کنید ممکنه مشکل از تغذیه باشه یا به نظرتون حتما مشکلی وجود داره، وحشت دارم از اینکه بچه م زودتر و نارس به دنیا بیاد، دکترم ۶ تا بتامتازون هم برام نوشت برای تشکیل ریه که ۳ تاشو دیروز زدم ۳ تاشو امروز بزنم، اینم بگم من خودم ریزم و فکر میکنم با وزن ۲۸۰۰ دنیا اومدم، خواهش میکنم راهنماييم کنید.

وزن جنین در هفته ۳۰ چقدر باید باشد؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

وزن نرمال جنین در هفته ۳۰ بارداری بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۵۰ گرم است اما وزن جنین به ژنتیک پدر و مادر و اسکلت بندی آنها و همچنین میزان استرس، فشار خون بالا، کم خونی، کم خوابی و تغذیه مقوی و مغذی مادر نیز بستگی دارد. بنابراین نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد ‌وزن جنین شما موقع زایمان به وزن نرمال می رسد. از لبنیات، آجیل و میوه و سبزیجات تازه بیشتر استفاده کنید و خواب و استراحت خود را بیشتر کنید و مهمتر از همه آرامش داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: اتفاقات مهم حاملگی در هفته سی ام بارداری

وزن طبیعی جنین در هفته های بارداری

برای آنکه وزن نرمال جنین در هفته های مختلف بارداری را بدانید، کافیست به جدول زیر مراجعه کنید.

وزن نرمال جنین در هفته 30

وضعیت جنین در هفته سی بارداری

در هفته ۳۰ بارداری کودک چیزی در حدود ۳۹٫۳ سانتمتر قد دارد و وزن آن بین ۱۲۰۰-۱۴۰۰ گرم است. در هفته ۳۰بارداری مایع آمنیوتیک ۷۰۰ گرم وزن دارد و با بالا رفتن سن بارداری ، این مقدار کمتر میشود و تقریبا همه فضای رحم را جنین به خود اختصاص می دهد. در هفته ۳۰ بارداری قادر است چشمان خود را باز و بسته کند و او حالا می تواند روشنایی را از تاریکی تشخیص دهد. برای آزمایش این موضوع شما می توانید نور چراغ قوه را به روس شکمتان بیندازید تا واکنش جنین به نور ار به خوبی ببینید. قدرت بینایی جنیندر هفته سی ام بارداری در حدود یک بیستم یک انسان بالغ است و جنین در این سن فقط می تواند اجسامی که در چند سانتیمتری  صورتش است را ببیند.

وضعیت مادر در هفته سی ام بارداری

در هفته سی ام بارداری مادر پا در مرحله سختتری از گذشته در دوران بارداریش می گذارد. دیگر او نمی تواند خواب راحتی داشته باشد و بنا به دلیل تغییر ثقل بدنش حتی ممکن است برای راه رفتن و کارهای عادی روزمره هم به مشکل بخورد و برای انجام دادن آنها نیاز به کمک داشته باشد. خلق و خوی مادر در هفته ۳۰بارداری نیز به احتمال زیاد تغییر می کند، این تغییر رفتار می تواند به دلیل اضطراب باشد و یا اینکه تغییر هورمون ها رفتار او را عوض کرده باشند.

علائم هفته ۳۰ بارداری

  • احساس سوزش در سر دل
  • مختل شدن خواب
  • سردرد داشتن در خواب
  • ورم دست و پاها
  • نفس تنگی
  • گرفتگی عضلات
اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *