وزن جنین در هفته ۲۳ بارداری/ ۶۰۰ گرم کمه؟!

سلام من در هفته ۲۳ و ۳ روز هستم. وزن جنینم ۶۱۶ گرم هست آیا وزن بچم کم هست خیلی نگران هستم..

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام خیر مشکلی ندارد. وزن جنین در سه ماهه آخر بارداری دارای اهمیت است.

وضعیت شما در ۲۳ هفتگی

شما اکنون در هفته بیست و سوم بارداری قرار دارید در این هفته ممکن است کمی ترشحات از سینه هایتان داشته باشید و این نشان دهنده آماده شدن تغذیه با شیر مادر است. با بزرگ شدن شكم شما براي فراهم كردن فضاي لازم براي كودك در حال رشد ممكن است نشانه هاي كشيدگي را بر روي پوست خود مشاهده كنيد. بعضي از خانمهاي حامله دچار اين عارضه نمي شوند، اما تقريبا بر روي پوست نيمي از آنها آثار اين كشيدگي ظاهر مي شود. اثرات ثابت شده اي از اينكه محلولهاي طبي و لوسيونها از بروز اين خطوط رنگي جلوگيري كنند يا آنها را از بين ببرند، وجود ندارد. اما مي توانند خارش احتمالي ناشي از كشيدگي پوست را كاهش دهند. همچنين ممكن است ناف تورفته و زيباي شما تغيير شكل دهد، احتمالا سطح ناف شما ابتدا صاف شده و حتي به زودي بيرون مي زند؛ اما نگران نباشيد، به احتمال زياد بعد از زايمان به حالت طبيعي خود باز مي گردد.

وضعیت بدن در هفته ۲۳ بارداری
– به یاد داشته باشید بارداری برای هر فردی تجربه ای متفاوت است و تغییرات بدن نیز متفاوت است. بهتر است به حرف سایرین توجه نکنید و با پزشک خود مشورت کنید.تغییر در سایز و شکل بدن اتفاق می افتد. شکم شما هر روز بزرگتر از قبل می شود. تقریبا شما پنج تا هفت کیلوگرم افزایش وزن تا امروز داشته اید. 

 در این زمان متوجه حرکت فرزند خود می شوید.
 وعده های غذایی کوچک و منظم احتمال کاهش انرژی، سوء هاضمه و سوزش معده را کم می کنند.

تغییرات وزن و شکم در هفته ۲۳ بارداری
در این هفته، اندازه شکم حدود ۲۱ تا ۲۵ سانتیمتر از استخوان ناحیه شکم به بالای رحم می باشد. در هفته ۲۳ بارداری، حدود ۵٫۵ تا ۷ کیلوگرم افزایش وزن خواهید داشت و اگر دوقلو باردار هستید، باید حداقل ۱۰ کیلوگرم کسب کنید. با افزایش مقدار وزن توصیه شده برای حاملگی دوقلو، خطر زایمان زودرس کاهش می یابد.

هفته ۲۳ بارداری چند ماهگی بارداری است؟
در هفته ۲۳، شما ۵ ماهه باردار هستید.

اندازه جنین در هفته ۲۳ بارداری
در این هفته نی نی شما به اندازه یک گریپ فروت است.

روده های فرزندتان با ماده ضخیمی به نام مکونیوم که اولین دفع فرزندتان است پرشده است. به طور طبیعی تا زمان زایمان و چند روز بعد از آن دیده نمیشود. لانوگو موی نازک روی بدن کودکتان در هفته ۲۳ بارداری در حال تیره شدن است. ناخن های فرزندتان در حال رشد میباشد. او شروع می‌کند به سکسکه، شما با هر بار سکسکه او انقباضاتی را حس خواهید کرد.

چشم هایش رشد کافی را داشته است، اما عنبیه او هنوز رنگدانه های خود را ندارد. با این حال در این هفته چشم هایش باز می شود و او پلک می‌زند. جنین شما تقریبا یک نوزاد واقعی است از این بعد رشد او هر روز تکامل بیشتری می‌یابد. 

فرزند شما نزدیک به ۲۸٫۹ سانتی متر طول دارد و وزن آن ۵۱۲ گرم است.
برخی می گویند فرزند شما اکنون قادر به دیدن خواب REM است.

جنین شما ممکن است صداهای مانند صدای شما را تشخیص دهد. اگر با کودک خود صحبت می کنید، ممکن است حرکت او را احساس کنید. در این هفته باید بیشتر با جنین صحبت کنید حتی فرزند شما می تواند از طریق صدای ناگهانی مانند عطسه شما از جا می پرد.

منبع خبر : خبر تکمیلی از ooma

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *