هزینه گواهي سلامت بكارت/ ایا گواهی سلامت برای عقد لازم است؟!

هزینه گواهي سلامت بكارت عروس در سال ۹۸ چقدر هست؟

هزینه گواهي سلامت بكارت در سال ۹۸ اگر به صورت شفاهی بیان شود حدود ۴۵ هزار تومان هزینه دارد و اگر به صورت کتبی و به شکل گواهی با عکس با مشاهده مدارک هویتی صادر شود حدود ۹۰ هزار تومان هزینه دارد.

گواهی سلامت برای عقد یا ازدواج لازم نیست اما برخی از خانواده ها (چه خانواده عروس و چه خانواده داماد) گاهی برای اطمینان خاطر اصرار بر این امر دارند.

تشخیص پارگی پرده بکارت
به شیوه‌های مختلفی می‌توانیم تشخیص دهیم که آیا پرده بکارت سالم است یا خیر. در این بخش به تعدادی از روش‌های مرسوم نگاه می‌اندازیم.

۱. حالت پره‌های فرج
پره‌های اطراف مهبل فرج دختران معمولاً به یکدیگر نزدیک هستند و شکلی نسبتاً چسبیده دارند. این حالت در دختران به شکلی است که در نگاه اولیه نمی‌توان به وضوح آن را دید، ولی این پره‌ها در زنان آشکارا قابل مشاهده هستند. به هر حال، باید در نظر داشت که قابلیت اتکای این علامت پایین است، چون حالت پره‌ها در برخی از دختران، از همان ابتدای تولد، به نوعی باز است. از سوی دیگر، حالت این پره‌ها در تعدادی از زنان، با وجود مقاربت‌های مکرر، هنوز هم بسته به نظر می‌رسد. اما در هر صورت این یکی از روش‌های تشخیص پارگی پرده بکارت به حساب می‌آید.

۲. حالت ارتجاعی پرده بکارت
در صورت طبیعی بودن شکل پرده، در اثر دخول آلت تناسلی مرد و مقاربت، پاره می‌شود. اما در مورد گروهی از دخترانی که دارای پرده بکارت هلالی یا ارتجاعی هستند، ممکن است قضیه به صورت دیگری باشد. در این موارد احتمال دارد پرده در برابر دخول آلت مرد مقاومت کرده و دوباره به حالت اولیه خود برگردد.

۳. شکل مهبل فرج
اگر شکل مهبل فرج از حالت گرد تغییر کرده باشد و به شکل ۷ باشد، می‌توان آن را علامتی از پارگی پرده بکارت با دخول آلت تناسلی مرد دانست. چون در هنگام اولین مقاربت، پرده تغییر شکل داده و حالتی مانند ۷ به خود می‌گیرد. البته باید دانست که این نشانه را هم نمی‌توان به صورت قطع علامتی از انجام مقاربت جنسی قبلی در نظر گرفت. چون امکان دارد پرده بکارت به شیوه‌های دیگری از قبیل حرکات رقص، صخره نوردی، موتورسواری و دوچرخه سواری، اسب سواری، دخول اجسام خارجی دیگر و حتی فشار‌های جسمانی خارجی دچار پارگی شده باشد.

۴. دیواره داخلی فرج (گردن رحم)
یکی دیگر از روش‌های تشخیص پارگی پرده بکارت این است که دیواره داخلی فرج از غشاء برجسته مانندی تشکیل شده که در اثر مقاربت جنسی مداوم تحلیل رفته و از بین می‌روند، طوری که عمل دخول به راحتی و با فشار کمتری انجام می‌پذیرد.

نشانه‌های باکره بودن یک دختر

پرده بکارت قابل اتساع و دارای سوراخ بدون پارگی
دهلیز فرج و دهانه مهبل
مخاط مهبل ضخیم و چین دار و دارای چین‌های روی هم خوابیده
خواب چین‌ها معمولاً رو به دهانه مهبل است.
مجرای مهبل باریک (تنگ با دیواره‌های چین دار) و عمق آن قابل رویت نیست.
معاینه با انگشت مقدور نیست و در اثر اصرار به معاینه احتمال آسیب مخاط وجود دارد.
به علت روی هم خوابیدن چین‌های مهبل، کانال مهبل کوتاه است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *