گلوکوفاژ بهتره یا متفورمین

گلوکوفاژ بهتره یا متفورمین | مصرف متفورمین در دوران قاعدگی

یکی از ویژگی های اصلی بیماران مبتلا به تخمدان پلی کیستیک (Polycystic ovary syndrome: PCOS) و ناباروری بعلت عدم تخمک گذاری می باشد. یکی از داروهای موثر در تخمک گذاری و بارداری در این بیماران متفورمین می باشد.

قرص گلوکوفاژ برای تنبلی تخمدان

داروهاي كاهش دهنده انسولين مثل متفورمین و یا نوع خارجی آن که به گلوکوفاژ معروف است براي القاء تخمك گذاري در زناني كه به تخمدان پلي كيستيك مبتلا هستند ، به دليل كم هزينه بودن، عوارض جانبي كمتر، و كمترين خطر چند قلويي در مقايسه با داروهاي ديگر، ارجح مي باشند. متفورمین با تنظیم وضعیت متابولیسم درون تخمدان باعث تنظیم سیکل می شود.

این داروی خوارکی باعث افزایش میزان تخمک گذاری می شود. این دارو زمانی استفاده می گردد که مقاومت به انسولین، علت ناباروری باشد. مقاومت به انسولین در ایجاد سندروم تخمدان پلی کیستیک نقش دارد.

گلوکوفاژ بهتره یا متفورمین

تفاوت متفورمین با گلوکوفاژ خارجی در میزان سازگاری افراد با آنهاست برخی با مصرف متفورمین ایرانی دچار عوارضی مثل سردرد و ضعف و تهوع می شوند که با مصرف نوع خارجی آن که کمی هم گرانتر است این عوارض در آنها کاهش می یابد.

مصرف متفورمین در دوران قاعدگی

مصرف متفورمین عاملی است برای ترشح انسولین و میزان پاسخدهی بافت ها به تاثیرات انسولین را افزایش می دهد و همچنین سنتز هورمون های مردانه در تخمدان و بافت های چربی شده را کاهش می دهد، لذا بدین ترتیب فعالیت تخمدان را منظم می کند. بر همین اساس مصرف متفورمین در دوران قاعدگی مشکلی ندارد و می توانید مصرف این دارو را ادامه بدهید.

چرا با مصرف متفورمین پریود نشدم؟

معمولا مصرف متفورمین سبب ایجاد تغییرات هورمونی و اثر گذاری بر زمان پریود نمی شود. یعنی با خوردن این قرص پریود شما عقب و یا جلو انداخته نمیشود. بر اثر مصرف متفورمین مقاومت نسبت به انسولین کم میشود و پریود شما را منظم می کند و همچنین باعث تخمک گذاری و کاهش هورمون های مردانه میشود.

در ماههای اول مصرف سپیترون کامپاند ممکن است بی نظمی و بهم ریختگی در پریود شما ایجاد شود. معمولاً ۴ تا ۶ روز بعد از قطع سپیترون کامپاند خونریزی قاعدگی اتفاق می افتد. البته عوامل دیگری هم مثل وزن، استرس و کیست تخمدان نیز در تاخیر پریود موثر هستند.

چند نکته‌ی مهم درباره‌ی متفورمین

اگر شخص دیابتیک بیماری کلیوی داشته یا در معرض کتواسیدوز دیابتیک باشد، نباید از متفورمین استفاده کند. در صورت وجود بیماری کبدی یا سابقه‌ای از بیماری قلبی، پیش از مصرف متفورمین باید پزشک معالج را در جریان قرار دهد.
گاه بیمار هنگامی که از متفورمین استفاده می‌کند، دچار اسیدوز لاکتیک می‌شود که بلافاصله در صورت مشاهده‌ی علایم آن باید دارو را قطع کرد. علایم اسیدوز لاکتیک شامل ضعف، افزایش خواب‌آلودگی، برادی‌کاردی، احساس سرما، درد عضلانی، درد اپی‌گاستر، احساس سبکی سر و از حال رفتن ناگهانی (غش) است.
همچنین در مواردی که بیمار به‌علت انجام کارهای تشخیصی رادیولوژی (مانند IVF یا سی‌تی اسکن با کنتراست) احتیاج به تزریق وریدی مواد حاجب دارد، باید متفورمین موقتاً قطع شود.
همچنین گاه ممکن است متفورمین سبب افت شدید قند خون (هیپوگلیسمی) شود. به‌همین خاطر همیشه یک منبع قند قابل دسترسی (مانند شیر یا آب پرتقال) باید در محل کار یا خانه وجود داشته باشد.
متفورمین یک داروی خوراکی ضد دیابت است که به‌تنهایی به‌هیچ‌وجه برای افراد مبتلا به دیابت نوع I (وابسته به انسولین) مناسب نیست. البته اخیراً تحقیقاتی مبنی بر این‌که استفاده‌ی همزمان از متفورمین باعث کاهش دوز مصرف انسولین می‌شود، گزارش شده ولی این موضوع صددرصد ثابت نشده است. متفورمین همچنین کاربردهای دیگری (به‌طور مثال در درمان نازایی) دارد.

مصرف متفورمین در دوران قاعدگی

موارد احتیاط و منع مصرف متفورمین

در موارد نارسایی احتقانی قلب (CHF) احتمال بروز اسیدوز لاکتیک بیشتر است. همچنین افراد سالمند ریسک بالاتری برای ایجاد اسیدوز لاکتیک دارند و در این موارد تجویز متفورمین باید با نهایت احتیاط انجام شود.
احتمال واکنش‌های آلرژیک به متفورمین وجود دارد.
در موارد نارسایی کلیوی، کتواسیدوز دیابتیک، بیماری کبدی و سابقه‌ی بیماری قلبی استفاده از متفورمین ممنوع است.
متفورمین در طبقه‌بندی FDA (سازمان غذا و داروی ایالات متحده‌ی آمریکا) برای استفاده در زنان حامله جزو گروه B قرار دارد. در شیردهی نیز معتقدند که متفورمین در شیر ترشح نمی‌شود اما هنوز بی‌خطر بودن آن برای نوزادان مادران شیرده ثابت نشده است.
متفورمین نباید برای کودکان زیر ۱۰ سال استفاده شود. همچنین نوع آهسته‌رهش آن نباید زیر ۱۷ سال استفاده شود.

نحوه‌ی مصرف متفورمین

مصرف منظم متفورمین در کنار سایر موارد شامل ورزش، رژیم غذایی مناسب و کنترل وزن می‌تواند بسیار موثر باشد. متفورمین معمولاً همراه غذا استفاده می‌شود و بعضی از اشکال آن (نوع آهسته‌رهش یا XR) ممکن است فقط یک بار هنگام شام میل شود.
نوع آهسته‌رهش نباید پیش از قورت دادن جویده یا گاز زده شود زیرا شکسته شدن قرص ممکن است منجر به رها شدن مقدار زیادی از دارو در یک زمان کوتاه شود و احتمال ایجاد هیپوگلیسمی را بالا ببرد.
با استفاده از سنجش منظم قند، می‌توان به مقدار مطلوب متفورمین و این‌که آیا این دارو به تنظیم قند خون کمک کرده است یا نه، پی برد. همچنین گاه لازم است در فواصل ویزیت بیمار، عملکرد کلیوی بیمار نیز با سنجش BUN و کراتینین مورد ارزیابی قرار گیرد.

نکته: در موارد بیماری شدید، مصدومیت یا انجام جراحی ممکن است مقدار نیاز به متفورمین متفاوت باشد. گاه در این موارد لازم است پزشک برای دوره‌ای مصرف متفورمین را قطع و از موارد جایگزین استفاده کند که در این موارد بهترین جانشین، انسولین تزریقی است.

هنگامی که یک وعده‌ی غذایی فراموش شود، هنگام ورزش شدید و نیز نوشیدن الکل باید دقت بیشتری انجام شود زیرا این موارد می‌توانند در همراهی با مصرف متفورمین سبب تشدید هیپوگلیسی شوند.
در موارد کاهش قند خون باید منابع غنی از قند شامل آب پرتقال، ژل گلوکز، آب‌نبات یا شیر در دسترس باشد. در موارد هیپوگلیسمی شدید که شخص قادر به خوردن و آشامیدن نیست، باید از تزریق عضلانی گلوکاگون یا تزریق گلوکز وریدی استفاده شود.
در مواقعی که یک نوبت متفورمین فراموش می‌شود، باید بلافاصله همراه با یک وعده‌ی غذایی سبک مصرف شود. در صورتی که به زمان وعده‌ی بعدی رسیده‌ایم، باید دوز قبلی را حذف کرد و هیچ‌گاه دوبرابر مصرف نشود.

نکته: الکل قند خون را کاهش داده و ریسک اسیدوز لاکتیک را بالا می‌برد به‌همین خاطر باید از نوشیدن الکل در هنگام مصرف متفورمین اجتناب شود.

عوارض جانبی متفورمین

۱- عوارض خطرناک: ایجاد اسیدوز لاکتیک، آلرژی (کهیر، سختی تنفس، ورم کردن لب و صورت و زبان و حلق که بسیار خطرناک است)، تب و لرز و علایم شبه آنفلوانزا و افزایش سریع وزن. در چنین مواردی باید سریعاً متفورمین را قطع کرد.
۲- عوارض کم‌اهمیت‌ ولی شایع‌تر: سردرد، درد عضلانی، ضعف، تهوع خفیف، استفراغ و اسهال، نفخ و درد معده.

تداخلات دارویی متفورمین

۱- داروهایی که در صورت استفاده‌ی همزمان با متفورمین می‌توانند باعث ازدیاد قند خون شوند شامل ایزونیازید، دیورتیک‌ها، استروئیدها، فنوتیازین‌ها، داروهای تیروئیدی، OCP (قرص‌های خوراکی پیشگیری از حاملگی)، داروهای ضد تشنج، قرص‌های لاغری و داروهای ضد آسم، سرماخوردگی و ضد آلرژی‌اند.
۲- داروهایی که می‌توانند باعث کاهش قند خون شوند شامل سولفونامیدها (مانند کوتریموکسازول)، MAOIs (مهارکننده‌های آنزیم منوآمین اکسیداز)، بتابلوکرها و پروبنسید هستند.
۳- داروهایی که ممکن است با متفورمین واکنش ناخوشایند ایجاد کنند شامل فورزماید، نیفدیپین، تریامترن- H، آمیلوراید، پروکسامین آمید، کینیدین، دیگوکسین، سایمتیدین، رانیتیدین، مورفین و وانکومایسین هستند.

اشتراک‌گذاری
372 نظر
  1. آیا قرص متفورمین گلوکوفاژ با یاسمین ( ضد بارداری) تداخل داره؟

    1. سلام خسته نباشین من ۱۷فروردین بایدپریود میشدم ک نشدم رفتم دکترقرص استروژن ومتفورمین دادن استروژن ک ۱۰تابودتموم شد ک دکترگف بعدش پریود میشم نشدم الان ۱۷اردبیهشتم گزشت ایاامکان بارداری هست یانه ممنون ازتون

      1. سلام ممنون میتوانید از تست بیبی چک استفاده کنید.

    2. سلام من چند روزیه متفرمین شرو کردم برای باردار شدن لطفا نظر بدید ایا نتیجه خواهم گرفت

  2. رعنا- کارشناس مامایی پاسخ

    نه هانی جان متفورمین با قرصهای پیشگیری از بارداری نداخلی ندارد.

  3. متفورمین دارویی فوق العاده هست البته نوع خارجیش یعنی گلوکوفاژ این دارو در تنظیم قند خون و سیستم جذب دارو خیلی موثره و به قول معروق کمکه اونایی هست که میخوان زود مامان بشن و هیج عوارضی نداره. البته نوع خارجیش تحت پوشش بیمه نیست.

  4. متفورمین یک داروی خوراکی ضد دیابت است این دارو در خانمهایی که دچار تخمدان های چند کیستی شدن و تنبلی تخمدان دارن و به عارضه ناباروری دچار شدن برای افزایش فعالیت تخمدان بکار می رود از موارد مصرف دیگر این دارو کاهش وزن است ————

    عوارض دارو—-

    تهوع – استفراغ – نفخ – بی اشتهایی است که در صورت بروز عوارض میتوانید از نوع خارجی ان بنام گلوکوفاژ استفاده نمایید

    توجه::::::::::::::::::::::::::::::::
    این دارو در افرادی که مشکلات کلیوی و کبدی دارند با احتیاط مصرف شود

  5. سلام داروی گلوکوفاژ باعث تاخیر در پریود میشه?

    1. سلام خیر قرص گلوکوفاژ باعث تاخیر در قاعدگی نمیشود اگر بیش تر از یک هفته عقب انداختید میتوانید از تست بیبی چک استفاده نمایید ممکن است باردار باشید.

  6. من چای دکتر سینا رو میخورم فکر میکنم یه دفعه قندم بالا رفته مثلا با مصرف متوفدمین صبح شده۱۲۴ البته شب میوه زیاد خوردم

  7. باسلام عزیزان من تیروییدکم کاردارم چندماهی هست تحت نظرم دوساله ازدواج کردم ولی حامله نشدم پریودمم نامنظمه.دکتربه قرص متفورمین داده مشکلی که پیش نمیاد؟

    1. سلام با مصرف داروها ی لازم که پزشکتان تجویز نموده است مشکل شما حل میشود نگران نباشید.

    2. گلم منم دقیقاا عین شرایط تورو دارم مشکلت حل شده

  8. سلام من کم کاری تیرویید دارم قرص لووکسین صبح میخورم سه روزه متفورمین میخورم ک لاغر بشم البته چهل روزه ک اصدا جلوگیری ندارم جواب ازمایشم بارداری منفی بود علت چیه مننون

    1. سلام علتهای مختلفی میتونه داشته باشه اگر بیشتر از یک سال میباشد باید به پزشک مراجعه نمایید در غیر این صورت شما باید اقدام به بارداری را داشته باشید تا نتیجه بگیرید ضمنا قرص متفورمین برای لاغر شدن تجویز نمیشود برای فعال شدن تخمدان ها ودرمان تخمدان پلی کیستیک تجویز میشود بهتره با ورزش و رژیم غذایی خود را لاغر کنید.

  9. باسلام ببخشید بعد پریودی وبا فعال بودن تخم دان وفیلکول ۱۶و۱۸ایا باردار میشم بایک لوله .من بعد از تزریق سوزن هام ونزدیکی کردنم باشوهرم کمردرد با دل درد مثل پریودی دارم یکمم سرم گیج میره ودوباره اروم میشم این علایم چیه خواهشا هرچه زودتر بهم کمک کنید

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد صبر کنید اگر عقب انداختید از تست بیبی چک استفاده کنید.

  10. باسلام میخواستم خوردن قرص متفورمین با قرص اسید فولیک در یه روز مشکل ندارد ؟خوردن قرثچص با قرص های ویتامین مشکل ندارد ؟

    1. سلام اگر پزشکتان تجویز نموده میتوانید مصرف کنید مانعی ندارد.

  11. سلام من متفورمین با دوز بالا می خورم الان نزدیک ۲ماه هست که پریود نشدم و بازدارم نیستم ب نظر شما الان چیکار کنم بر م آمپول پروژسترون بزنم که پریود شدم قصد بچه دار شدن دارم.

    1. سلام بله باید با مشورت پزشک معالج خود از آمپول پروژسترون استفاده کنید تا پریود شوید در ضمن بهتر است از داروهایی که پریود شما را منظم میکنند استفاده کنید.

  12. سلام من سه ساله ازدواج کردم و دو سال و نیمه اقدام به بارداری کردم شوهرم واریکوسل داشت ودرمان شده جدیدا. حالا ده روز مانده به قاعدگیم و دکتر قرص گلوکوفاز بهم داده که روزی یکی مصرف کنم. خودم هیچ مشکلی ندارم به نظر شما ده روز قبل قاعدگی احتمال بارداری وجود داره؟ این قرص باعث ازاد شدن تخمک جدید میشه؟

    1. سلام این قرص معمولا برای درمان تخمدان پلی کیستیک تجویز میشود معمولا ۱۰ روز مانده به پریود تخمک گذاری وجود ندارد.

  13. باسلام؛من سه روزبعدازنزدیکی کمردردخفیفی گرفتم الان چهارروزه این کمردردرودارم وقرص متفورمین ویتامین E وفولیک اسیدبرابارداری مصرف میکنم ازتون خواهش میکنم زودجواب بدین؛خیلی متشکرم

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود داشتید میتوانید از تست بیبی چک استفاده کنید.

  14. سلام خدمت شما: سوالی دارم…من دیروز iuiانجام دادم وقبلش قرص متفورمین استفاده میکردم،حالا میتونم به مصرف این قرص ادامه بدم؟

    1. سلام باید با مشورت پزشک معالج خود قرص را قطع نمایید فعلا نیازی به مصرف قرص متفورمین نمیباشد.

  15. سلام من یکسال تحت درمان پزشک ههستم بهم متفورمین و قرص دفاستون داده ازمایش دادم هرمونهام مشکلی نداشت سونگرافیم انجام دادم کبست نداشتم ولی دکتر گفت تنبلی تخمدان دارم و اینکه باید هرچی زودتر اقدام به بارداری کنم اما بخاطره شرابط خاصم فعلا قصد بارداری ندارم می خواستم بدونم مشکلم خیلی هاده یا می تونم هنوزم صبر کنم خواهش میکنم سریع جوابمو بدین

    1. سلام بهتره جلوگیری نداشته باشید وبرای بارداری اقدام کنید البته بستگی به سن شما هم دارد.

  16. باسلام وخسته نباشیدمن بعدیک سال ناباروری ۶اردیبهشت سوم پریودم نزدمتخصص رفتم که بهم قرص اوومیدومتفورمین داده ازروز۵پریودمیخورم سردردحالت مخصوصاشبانارامی امونموبریده .قراره ۱۴پریودهم امپول اچ تی سی بزنم نمدونم قرصموقژع کنم یانه حالم بدمیشه میخورم ؟

    1. سلام شب قبل از خواب باید قرص را مصرف کنید این جوری کمتر اذیت میشوید ۵ شب شبی یک عدد مصرف کنید.

  17. سلام خسته نباشین

  18. سلام. دكتر براي لاغري ب من متفورمين داده نصف قرص با هر وعده. ضعف شديد خصوصا در پا دارم.
    الان گلوكوفاژ ميخورم. روزهايي كه نون و برمج نميخورم يا شبها قرص رو قطع ميكنم ولي بازم ضعف هست.
    ضعفم عاديه و رفع ميشه؟ نا مرتب خوردن دارو مشكلي ايجاد نميكنه؟
    ممنون

    1. سلام برای درمان لاغری قرص متفورمین داده نمیشود قرص متفورمین در خانمهای دیابتی و خانمهایی که تخمدان پلی کیست دارند و مقاومت به انسولین دارند تجویز میشود برای لاغر شدن بهتره با انجام ورزش ورژیم غذایی مناسب به وزن دلخواه خودتان برسید.

  19. خبر خوش براي بيماران ديابتي نوع ۲٫ان ها تنها با تعقير رژيم غذايي يعني تبديل غذاها به گياهي نه لزوما خام گياه خواري ميتوانند قرص هاي متفورمين و بقيه را كنار بگذارند.رهنمود از كتاب ترديد در جايگاه استوره اي پروتئين حيواني دكتر كلين كمپبل و سايت اقاي دكتر نيل بارنالد.كتاپ كمپل صفحه ١٤.سطر اول

  20. سلام من ۱۴ساله و محصل هستم و همیشه پریود نا منظم دارم.و دو ماه است که وقتی پریود می شم ۱۳یا۱۱روز جلو می اید . رفتم سونو انجام دادم و وقتی جواب ان را گرفتم نوشته بود هر دو تخمدان دارای سایز بزرگتر از طبیعی وفولیکولهای ریز متعدد به نفع pcodهستند. و بعد که به مامامراجعه کردم گفت یکم تخمدان های تو ضعیف است و به من قرص ها ی اتیسترون واسپیرونولاکتون داد . ایا این قرص ها را مصرف کنم یا نه و اینکه مصرف کردن یا نکردن این قرص ها برای من در اینده مشکلی به وجود می اورد یا نه؟

    1. سلام نگران نباشید با توجه به اینکه تخمدان پلی کیستیک دارید میتوانید از داروها به مدت ۲ تا ۳ ماه استفاده کنید و سعی کنید اگر اضافه وزن دارید وزن خود را کاهش دهید.

  21. زهرا محمدیان پاسخ

    سلام من ۲ ماه هست پریود نشدم ب دکتر مراجعه کردم ی سری ازمایش و سونوگرافی برام نوشتن ازمایشاتم مشکلی نداشتن و باردار هم نبودم فقط تخمدانم ضعیف بود …دکتر برام قرص متفورمین ۵۰۰ نوشتن .میخواستم بدونم ایا استفاده از قرص پریود میشم .. قصد بارداری هم دارم .. استفاده چند تا از این قرص مشکل مو حل میکنه ..

    1. سلام باید یک تا دو ماه از این قرص استفاده کنید تا اثر بخشی ان بیشتر باشد.

  22. سلام من ۸ ماه پیش و ماه پیش سونو دادم در هردو نوشته بود تخمدان دارای فولیکول های متعدد است پریود منظم دارم.ایا تخمدان پلی کیستیک دارم؟قصد باردار شدن سریع دارم.بهترین راه درمان بدون عوارض چیست؟
    و اینکه این موضوع برای بارداری و سقط ربط پیدا میکنه؟؟؟؟؟چقد طول میکشه باردار بشم؟ممنونم ازتون…

    1. سلام با توجه به اینکه پریودی منظمی دارید جای نگرانی نیست شما تخمدان پلی کیستیک خیلی خفیف دارید که مانع بارداری شما نمی شود میتوانید برای بارداری اقدام کنید تا ۶ ماه برای باردار شدن زمان دارید.

  23. سلام من مجردم برای تنبلی تخمدانم این قرصو مصرف میکنم روزی سه بار حالم خیلی بده همش حالت تهوع دارم چیکارکنم؟درضمن میخواستم بدونم این موضوع خطرناکه؟یعنی باعث نازایی میشه؟

    1. سلام قرص متفورمین را باید روزی یک عدد مصرف کنید و روزی ۳ عدد دوز خیلی بالایی است بهتر است با ورزش کردن ورژیم غذایی مناسب وزن خود را کاهش دهید با توجه به اینکه مجرد هستید میتوانید به جای قرص متفورمین زیر نظر پزشک خود از قرصهای جلوگیری به مدت ۳ ماه استفاده کنید.

  24. سلام خسته نباشید من باردار بودم و ب دلیل متوقف شدن رشد سقط شد الان ۴ ماه میگذره و اقدام کردم برای بارداری رفتم دکتر بهم متفورمین داد و ۱ بسته ال دی و لتروزول ک گفتن از شب ۵ قاعدگی دو عدد بخورم آیا امکان داره باردار شم و مشکلی پیش نیاد؟

    1. بله متفورمین و لتروزول تخمدانهای شما را فعال می کند و احتمال بارداری را افزایش می دهد. نگران نباشید.

  25. خیلی ممنونم که پاسخ دادید…

  26. سلام من دختر ۱۷ ساله هستم ک ۳ ساله پریودم نامنظمه بطوری که دوماه میشم ۵ ماه نمیشم پیش دختر رفتم و بهم متفورمین ۵۰۰ داد آیا مشگلم حل میشه؟ البته گفت باید وزنتم بیاری پایین

    1. سلام بله تاثیر دارد باید وزن خود را هم کاهش دهید.

  27. با سلام خدمت شما من کیست تخمدان داشتم و با رازیانه رفع شد و بعدش پرولاکتینم رفت بالا کهگفتن با قرص ویتاگنوس حل میشه اونم خوردم بر اثر اون قرص پریود نشدم حالا قرص گلوکوفاژ میخورم ممکنه باردار بشم؟؟؟؟از سینه هامم شیر ترشح نمیشه خداروشکر ولی پریودام نا منظم شد البته بگم قبل از قرص ویتاگنوس خیلی خوب بود پریودام این قرص لعنتی همه چیز منو خراب کرد???

  28. سلام.
    دکتر برای بارداری برام متفورمین نوشته روزی دوتا.آیا باید تا روز پریودی بخورم؟یا مثل اترزول روز هشتم قطه کنم.
    ممنون

    1. خیر – نباید مصرف متفورمین را قطع کنید.

  29. سلام من سابقه تخمدان پلی کیستیک دارم الان ۱۰ روزی هست که عقب انداختم ایا متفورمین. رو ادامه بدم یا صبر کنم تا پریود بشم؟

  30. سلام من یک کیست تخمدان ۶ سانتی دارم که رفتم دکتر به علت وجود توده های درون سینه م از دادن قرص های هورمون اجتناب کرده و در عوض قرص متفورفین خارجی داده,چندروز هست که این قرص رو مصرف میکنم اما احساس ضعف,تنگی نفس و سرگیجه دارم,چون دیابتی نیستم و لاغر هم هستم,میشه این قرص برام ایجاد مشکل کرده باشه؟ادامه بدم یا نه؟

    1. سلام باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید تا در صورت صلاح دید دوز دارو را برای شما کاهش دهد.

  31. باسلام من ازدی ماه پریودنشدم دکتررفتم دکترگفت تنبلی تخمدان داری بهم دوفاستون داد رفتم دکتری دیگه گلوکوفاژ۵۰۰دادکه همون متفورمینه بعدمیترسم بجه دارنشم ایا اثرداره این داروهادکتربهم گفت زوداقدام کن بره بارداری من شهریورعروسیمه .بعدش اینکه ایناییکه این مشگل دارن احتمال چندقلوزایی هست براشون؟این داروچتدماه طول میکشه اثرکن تخمکافعال شن زیادحرف زدم ببخشید

  32. با سلام وخسته نباشید من دختر ۲۷ ساله ای هستم که پریودی نامنظمی دارم الان سه سال و جدیدا سه ماه نشدم و قبلا سونو دادم و مشکلی نداشتم دکتر برام آمپول و متفورمین تجویز کردن باید چیکار کنم من قند خونم پایین

  33. باسلام دختر من ۱۷سالشه پریودی هاش نامنظم بود بردم دکتر قرص ال دی و متفورمین داد وقتی میخوره خیلی اذیت میشه می‌تونه قطع کنه از آبان این دارو ها رو میخوره

    1. سلام بله میتواند قطع کند نباید داروهای هورمونی را طولانی مدت استفاده کرد.

  34. باسلام اگر شخصی هیچ بیماری دیابت باروری و غیره نداشته باشد و درصورت بی احتیاطی قرص متفورمین مصرف کند چه اتفاقی پیش می اید؟

  35. باسلام اگر شخصی هیچ بیماری دیابت باروری و غیره نداشته باشد و درصورت بی احتیاطی قرص متفورمین مصرف کند چه اتفاقی پیش می اید؟

    1. سلام نگران نباشید به مدت محدود مشکلی پیش نمی اید.

  36. ممنون از شما

  37. سلام من امروز رفتم دکتر قرص متفکرین نوشته گفت بخور وبعد روز سوم دوم پر بودن بیا ازمایش تخمدان بده قسد بارداری سریع دارم لطفا راهنمایی کنید استرس دارم ایاممکن حامله نشم جواب بدین ممنون

    1. سلام نگران نباشید مشکل شما درمان دارویی دارد.

  38. سلام من برای بارداری اقدام کردم بهم قرص متفورمین داده دکتر خارجیش رو پیدا نکردم ایرانیش رو گرفتم ممکنه این جواب نده اگه میگید اثرنداره بگردم خارجیش رو پیدا کنم

    1. سلام ایرادی ندارد.

  39. سلام م یه دختر ۱۷ساله ام ک دوساله ازدواج کردم و هنوز باردار نشدم من هشت ماهه پریود نشدم همیشه همینطوریم البته از وقتی ازدواج کردم رفتم دکتر بم متفورمین داد گفت تخمدانا ضعیفن روزی دوبار میخورم ضعف و سرگیجه استفراغ و حالت تهوع و ورم حلق دارم و پنج کیلوهم کم کردم بنظرتون مشکلی پیش نمیاد

    1. سلام اگر اضافه وزن ندارید بهتر است استفاده نکنید وزیر نظر پزشک از داروهایی که پریود شما را منظم میکند استفاده کنید.

  40. سلام من یک بچه از دست دادم و دوباره اقدام کردم و دکتر بهم قرص گلوکو فاژ داد از مو قع میخورم وزنم میره بالا و مشکل دارم

  41. سلام من ۲۹سالمه و۲ساله ازدواج کردم وبچه دار نشدم سال قبل کیست داشتم قرص متفورمین دو دوره مصرف کردم واز۵پریودی هم قرص لتروفم مصرف کردم قبل ازعید خوب شدم ودکتر گفتوباردار میشم ولی نشدم اردیبهشت رفتم دکتر عفونت داشتم فریز کردم یک ماه پیشم دوباره فهمیدم کیست ۳و۴سانتی تخمدان چپ دارم علت اینکه کیستم خوب شده ودوباره اومده چیه؟ خواهشا راهنمایی کنید

    1. سلام اگر اضافه وزن دارید باید وزن خود را کاهش دهید وزیر نظر پزشک معالج خود از قرص مت فورمین استفاده کنید واز خوردن مواد کافئین دار مانند قهوه سوسیس و کالباس پرهیز کنید.

  42. سلام دكتر به من قرص گلو كو فاژ تجويز كرده وقتي مي خورم دل درد شديد مي گيرم و معدم نفخ ميكنه آيا بايد ادامه بدم يا قطع كنم

    1. سلام من شرح حال شما را ندارم اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را بدهید تا بهتر بتوانیم راهنماییتان کنیم.

  43. سلام من ب خاطر مشکل تخمدان پلی کیستیک ک داشتم ب یک دکتر زنان مراجعه کردم و ایشون برای من سیپروترون و متفورمین تجویز کردن ایا قرص متفورمین را بخورم بعد از قطعش دچار دیابت میشم یا ن ؟؟؟

    1. سلام خیر مشکلی پیش نمی اید .

  44. سلام من از روز اوا قاعدگیم متفورمین مصرف کردم وپریودیم هنوز قطع نشده چکارکنم ترخدا راهنماییم کنید چطوری قاعدگیم رو قطع کتم میشه متفورمین رو‌نخورم؟؟؟

    1. سلام به پزشک خود اطلاع دهید وقرص مت فورمین خود را قطع کنید.

  45. سلام
    من مشکل پلی کیستیم دارم و سه ماه پودر اینوفولیک مصرف کردم و بعد از اون دکتر متوقورمین روزی دو تا تجویز کردن الان چهل روزه میخورم اما پریود نشدم. ممکنه به خاطر متوفورمی باشه ؟ یا قطع کردن پودر اینوغولیک ؟ لازمه به پرشک مراجعه کنم؟

    1. سلام بهتر است اول از تست بیبی چک استفاده کنید.

  46. سلام خسته نباشید
    من ۲۳سالمه و مجردم
    همیشه پریود نامنظم داشتم، مثلا ۳ماه یا۴ ماه یکبار پریود میشم یا بیشتر
    سونوگرافی دادم مشکلی نداشت،، کم خونیم ندارم، رفتم پیش متخصص،، بهم قرص گلای وانس و پروژسترون دادن
    الان ماهی دوبار پریود میشم،، یعنی دوهفته یکبار،، خونریزیمم متوسطه رو به زیاد شده
    خیلی میترسم
    توروخدا مشکلی پیش نیومده برام؟؟

    1. سلام نگران نباشید مشکلی پیش نیامده است از روز ۱۵ سیکل قاعدگی به مدت ۱۰شب از قرص مدروکسی پروژسترون استفاده کنید.

  47. سلام وقتتون بخیر.
    من ۳ سال پیش تحت نظر دکتر به خاطر تنبلی تخمدان و وزن بالا متفورمین ۵۰۰ مصرف کردم ک ۱۱ کیلو کاهش وزن داشتم و پریدم هم منظم شده بود تا حدودی.۱ سال پیش هم با مصرف همین دارو (البته خودم سرخود فقط به خاطر کاهش وزن) باردار شدم.حالا ک ۹ ماه از زایمانم میگذره بازم وزنم به شدت زیاد شده و ۵ ماهه ک پرید نشدم(بچم هم شیرخشک میخوره)میخواستم بپرسم میشه این بار به جای متفورمین ۵۰۰ از متفورمین ۱۰۰۰ استفاده کنم؟آخه تو این مدت خیلی از ۵۰۰ استفاده کردم اما متاسفانه اثری نداشت.سونو و آزمایش هم دادم.متاسفانه همون تنبلی تخمدانه

    1. سلام بهتر است با ورزش کردن ورژیم غذایی مناسب وزن خود را کاهش دهید قرص متفورمین ۵۰۰ را به مدت کوتاه میتوانید مصرف کنید .

  48. سلام من تخمدان پلی کیستیک دارم و میخوام اقدام به بارداری کنم پزشک قرص متفورمین روزی ۳ عدد داده مصرف کنم قبلا روزی یک عدد مصرف میکردم حالم همیشه خوب بود اما حالا گه دوز دارو افزایش یافته خیلی حالت تهوع میگیرم و احساس خواب الودگی شدید دادم ایا این دارو در روند بارداری مشکلی به وجود نمیاورد؟؟؟

    1. سلام بهتر است قرص متفورمین روزی یک تا دو عدد مصرف شود .

  49. سلام
    میخواستم بپرسم من سونوگرافیم نمایpco نشون میده وپریودهام وقتی دختر بودم هم نامرتب بود الان هم نامرتبه ۶ ماهه ازدواج کردم تاحالا جلوگیری طبیعی داشتم الان میخوام باردار شم دکتربهم گفت قرص سیپروترون کامپاند وگلوکوفاژ سه ماه بخورم مکلی برام پیش نمیاد.وزنم مشکلی نداره.من میتونم باردار شم

    1. سلام با توجه به اینکه قرص سیپروتون کامپاند جلوگیری از بارداری می کند مصرف یک دوره آن کافی است و نیازی به مصرف ۳ دوره نیست.

  50. باسلام و با تشکر از راهنمایی شما.من خانمی۳۵ ساله هستم که یک ساله با اینکه اقدام کردم باردار نشدم.آزمایشم که دادم همه نرمال بوده .دکتر بهم متفرمین و کلومیفن داده از روز ۵ پری بخورم.میخواستم بدونم متفرمین هم باید از روز ۵ پری بخورم یا از اول ماه تا آخر ماه ؟چون توضیح ندادن بهم و الان هم دکتر ایران نیست.خواهش میکنم بهم توضیح بدین.چون برام مهمه.

    1. سلام قرص مت فورمین را از همین امروز می توانید استفاده کنید.

  51. متفورمین فقط برای خانمدها متاهل استفاده میشه یا در صورت داشتن کیست تخمدان فرو مجرد هم.میتونه استفاده کنه

    1. فرقی نمی کند در تمام کسانی که تخمدان پلی کیستیک دارند تجویز میشود.

  52. سلام. من ۲۹ساله ام از ۱۵سالگی پریودم نامنطم بودتا الان. قبل ازدواج که شش ماه پریود نشدم با متفورمین و کلومفین و امپول پروژسترون بعد از سه ماه منظم شدم. ۲۶سالگی ازدواج کردم. سه ساله جلوگیری با ال دی.الان دوباره pco دارم.و متاسفانه هموروئید درجه ۴ که تحت کنترل با تغذیه.قصد بارداری دارم. ولی دکتر جدیدم هیچ دارویی جز فولیک اسید نداده انگار که مشکلی ندارم. البته بنظر من نیتشون اینکه انقد برم و بیام تا پولام تموم شه بعد درمانو شروع کنن چون بعد از پنج سری مارولین خوردن باز پاک نمیشم و یکسره پریود حالا دو سوال
    اگه جراحی هموروئید انجام ندم میتونم بارداری کنترل شده داشته باشم یعنی با همین تغذیه یبوست بارداری رو بسلامتی رد کنم
    دوم. خودم متفورمین رو تا برم مهر ماه دکتر شروع کنم.
    خواهشا بعد این همه نوشتن نفرمائید برو پیش دکترت

    1. سلام مصرف قرص جلوگیری برای شما مناسب نیست شما نباید جلوگیری داشته باشید اگر اضافه وزن دارید می توانید از قرص متفورمین استفاده کنید اگر تغذیه مناسب داشته باشید و دچار یبوست نشوید مشکلی در بارداری برای شما به وجود نمی اید .

  53. سلام ، اولا ميخواستم بدونم متفورمين عادي با پيوسته رهش چه تفاوتي داره ؟ چون من ١٧ سالمه و پزشك براي تنبلي تخمدان گلاي وانس داده و از نوع پيوسته رهش هست! و دوم اينكه تا چه مدت بايد مصرف شه؟

  54. سلام من پريودهام نامنطم بود رفتم دکتر برام سونووازمايش خون نوشت و گفت کمکاري تيروييددارم واینکه تست پاپسميرانجام دادم ک مشخص شد زخم دارم برام قرص گلاي و انس نوشته هنوز جواب پاپسمير هم نیومده خیلی میترسم باید سخنم منجمد کنم. من هنوز س ماهه عروسی کردم ممکنه باردار نشن خواهشششششش میکنم کمکم کنید حالم خيييلي بده

    1. سلام نگران نباشید نیازی به انجام فریز نیست باید دارو مصرف کنید .

  55. با سلام و خسته نباشید من ۲۸ ساله هستم و حدود ۲ ساله که ازدواج کردم دوره های پریودم ۱۰روزه است و معمولا ۳ روزه اول لکه بینی های خفیف دارم بعد خونریزی به مدت یک هفته شروع میشود الان حدود یک ماهی است که برای آمادگی بارداری اقدام کردم و آزمایشات و سونوگرافی و تست پاپ اسمیر انجام دادم که تشخیص کیست های pco داده شد و قرص متفورمین و دوفاستون ۱۰ قرص فولیک اسید و ویتامین D3 تجویز شد که مصرف مدفورمین از روزی یک عدد شروع تا روزی ۳ عدد ادامه پیدا خواهد کرد و دوفاستون هم از روز ۱۴ پریود تا ۲۸ پریود روزی ۲ عدد تجویز شد به مدت دو ماه . و این ماه که ماه اول مصرف دارو ها بود پس از مصرف داروها در زمان دقیق یعنی ۲۱ شهریور ، پریود اغاز شده ولی به صورت لکه بینی های خفیف و خیلی جزیی می باشد تا روز هشتم که امروز باشد همچنان لکه بینی های خفیف ادامه دارد و خونریزی کامل انجام نشده است در ضمن تاریخ قبلی پریود۲۸ مرداد بوده است آیا این نحوه پریود و یا حتی کیست های pco می تواند مانع از بارداری شود و خطری را برای بارداری ایجاد کند لطفا به طور کامل راهنمایی فرمایید ممنون از لطف شما

    1. سلام با توجه به داروهای مصرفی شانس بارداری شما افزایش می یابد بنابراین نگران نباشید.

  56. سلام خسته نباشید من حدودا دو هفته ای هست که قرص متفورمین را مصرف میکنم و کهیرهایی در بدنم ایجاد شده،قرص را قطع کنم مشکلی پیش نمی آید؟

    1. سلام باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید تا با توجه به شرح حال شما در مورد قطع قرص تصمیم بگیرد.

  57. سلام من باردارم چون قبلا از متفورمین استفاده کردم دو ماه باردارم ایاالان هم باید متفورمین استفاده کنم؟۷۷NUL

    1. سلام خیر نیازی به مصرف قرص نیست .

  58. سلامبنده تصمیم به بارداری داشتم که دکتر بهم گفت پی سی او هستم و تخمک غالب هم نداشتم متاسفانه.حالا بهن دوفاستون و متفورمین دادن و لتروزول و امپول هم دادن.ایا اگر لتروزول رو استفاده نکنم با همون متفورمین شانس بارداری زیاد میشه یا حتما باید لتروزول و امپول رو هم استفاده کنم؟ ضمنا اضافه وزن و هیچ مشکل دیگری ندارم خدا رو شکر

    1. سلام با مصرف قرص لتروزول شانس بارداری شما افزایش می یابد.

  59. سلام خانمی هستم ۳۲ساله،تصمیم دارم باردار بشم ولی اقدام نکردم ،قبلش ازمایش کامل دادم و دکتر برام سونوی واژینال نوشت معلوم شد دوتا رحم دارم و اینکه به مدت دوسال ال دی مصرف میکردم ،پیش متخصص نازایی رفتم برام عکس رنگی از رحم نوشت ،قرص متفورمین تجویز کرده سه روز اول یکی سه روز دوم دوتا سه روز سوم سه تا از اون به بعد روزی چهارتا،خیلی حالت تهوع دارم و اکثرا سردرد و زود سردم میشه،چیکار کنم ضرر نداره ادامه بدم؟

    1. سلام حداکثر قرص متفورمین روزی دو تا سه عدد تجویز می شود دوز مصرفی شما خیلی بالاست.

  60. سلام من ٢٩ سالمه و دو ساله كه متوجه كم كاري تيروئيدم شدم و قرص لووتروكسين روزي يك عدد مصرف ميكنم قبل اين پريودام منظم بود ولي بعد مصرف پريودام نامنظم شده pco سونو نشون داده وسه ماه يه بار دو ماه يه بار دكتر بهم متفورمين داده ولي بعد دكتر زنان متوجه توده تو كبدم شدم الان ٤ماه هست پريود نشدم موندم متفورمين بخورم يا نخورم دارو ديگه نيست كه پريود منو منظم بكنه?فعلا نميخوام باردار شم

    1. سلام با توجه به مشکل کبد شما بهتر است اول زیر نظر پزشک متخصص تحت درمان قرار بگیرید.

  61. با سلام و خسته نباشید من ۲۰ساله هستم و مجرد. من دوسال پیش بخاطر نامنظم بودن پریودم ک تنبلی تخمدان داشتم تقریبا ۴ماه قرص گلوکوفاژ و سیپروترون کامپاند مصرف کردم ک پریودم منظم شد ..دوباره پریودم نامنظم شده میخواستم بدونم باز هم میتونم قرص گلوکوفاژ و سیپروترون مصرف کنم و اینکه چند دوره استفاده کنم بهتره و پریودم منظم میشه..ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام می توانید ۳ دوره از قرص سیپروترون کامپاند استفاده کنید.

  62. سلام خسته نباشید.. من ۲۰ساله و مجرد هستم.. با انجام سونوگرافی که فهمیدم تنبلی تخمدان دارم که دکتر قرص سیپروترون و گلوکوفاژ دادن که سه ماه مصرف کردم ک یک مدت پریودم منظم شد.. الان دوباره پربودم نامظم شده میخواستم ببینم چند دوره مصرف کنم ک پریودم منظم شه

  63. سلام خسته نباشید.. من ۲۰ساله و مجرد هستم.. با انجام سونوگرافی که فهمیدم تنبلی تخمدان دارم که دکتر قرص سیپروترون و گلوکوفاژ دادن که سه ماه مصرف کردم ک یک مدت پریودم منظم شد.. الان دوباره پربودم نامظم شده میخواستم ببینم چند دوره مصرف کنم ک پریودم منظم شه

    1. سلام دو تا سه دوره مصرف کنید.

  64. سلام در صورت pco درجه اول بودن با مصرف سه هفته متفورمین شانس بارداری افزایش پیدا می کنه ؟که همین ماه اقدام کنم یا داروی تحریک دیگری هم لازمه با این توضیح که بنده معمولا نه ماه سال کاملا منظم هستم اما دو تا سه ماه اصلا پ ندارم.داروهای تحریک چقدر احتمال چندقلوزابی رو زیاد می کنن.من خیلی نگران این قضیه هستم.خیلی ممنون از جواب شما

    1. سلام بله با مصرف قرص متفورمین شانس بارداری شما افزایش می یابد احتمال دوقولوزایی کم است.

  65. سلام درصورت pco بهتر است چند دوره داروهایی مانند گلوکوفاژ استفاده کرد که مشکل تنبلی و نامنظمی پریود حل شود؟

    1. سلام بستگی به وضعیت و شرایط جسمانی شما دارد که از طریق سونوگرافی مشخص می شود که باید با تجویز پزشک مصرف شود.

  66. من ۲ ماه می باشد که از این قرص استفاده می کنم و ۳ روز قبل پریود شدن دچار لکه بینی میشوم در صورتیکه قبلا این مشکل را نداشتم ایا علتش این قرص است؟

  67. من ۲ ماه می باشد که از این قرص استفاده می کنم و ۳ روز قبل پریود شدن دچار لکه بینی میشوم در صورتیکه قبلا این مشکل را نداشتم ایا علتش این قرص است؟

    1. بله از عوارض این قرص است.

  68. سلام. من مشکل پلی, کیستیک دارم و دکتر برایم متفورمین تجویز کردن. الان هم ب ایشون دسترسی ندارم نمیدونم تا چقدر باید ادامه بدم. به من گفتن بخور تا تموم شه بعد, سونو بده.
    میخواستم بدونم در ایام پریودی هم میتونم بخورم یا باید قطع کنم؟
    چون در کنارش قرص دافاستون هم میخورم و امروز روز اخرش بود و علائم نزدیک شدن پریودی دارم
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام میتوانید مصرف قرص متفورمین را ادامه دهید تا تمام شود.

  69. سلام من پريودم منظمه ولي تخمدان پلي كيستيك دارم تو تخمدان هام پرازكيست ريزدكتر واسم قرص ال دي ومتفورمين وكلوميفن وآمپول اچ ام جي داده قصد بارداري دارم احتمالش هست

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  70. سلام من دوماهه که از قرص سیپروترون کامپاند برای تنظیم پریود مصرف میکنم وpco هستم
    از وقتی ک این قرص میخورم سینه هام شدیدا سفت شده و خیلی درد میکنه.. این طبیعیه ؟ و اینکه برای تنظیم پریود چند دوره باید قرص مصرف کنم؟

    1. سلام طبیعی است به علت تغییرات هورمونی درد سینه دارید و طبیعی است بهتر است بیشتر از ۳ دوره مصرف نکنید اگر اضافه وزن دارید وزن خود را کاهش دهید واز دم کرده رازیانه ویا عرق رازیانه استفاده کنید البته در دوران پریودی نباید از رازیانه استفاده کنید.

  71. سلام من برای تنظیم پریودم دو دوره از قرص سیپروترون کامپاند استفاده میکنم که یک ماهه سینه هام سفت شده و خیلی درد میکنه.. بعد از معاینه دکتر فهمیدم سینه سمت چپم کیست دارم .. دیگه از قرص سیپروترون استفاده نکنم؟

    1. سلام بهتر است از قرص های جلوگیری استفاده نکنید.

  72. سلام .من دچارنامنظمی پریودهستم وچندماه یک بارپریودمیشم دکتربه من قرص اکنوس کارتوس دادکه شبی یک دانه مصرف میکنم بعدخوردن قرص من پریودشدم والانم قرص متفورمین برام تجویزکرده وقصدحاملگی هم دارم ایامصرف همزمان دوتاداروباهم برای من مشکل ایجادنمیکنه

    1. سلام اگر پزشک متخصص برای شما تجویز کرده است مصرف آن بلا مانع است.

  73. سلام،من ۳ساله که ازدواج کردم از اول که پریودشدم همیشه نامنظم بود. فقط ۳ماه پیشگیری داشتم،یکسال اقدام به بارداری کردم ولی نتیجه ای نداشت،به پزشک مراجعه کردم تشخیصpcoبودتواین مدت متفورمین،لتروزل،کلومیفن،ویتامین ای،آمپول منتوروپین،آمپول سینال اف،برای تنظیم پریودم هم ازقرص دوفاستون استفاده کردم ولی باردارنشدم وسایزفولیکول تا۱۰پیشرفت میکردفقط وآنزیم های کبدم به شدت بالا رفت،الان دکترموعوض کردم بهم گلای وانس داده به جای متفورمین وقراره که۱۸مهرعمل لاپاراسکوپی کوترتخمدان انجام بدم.باتوجه به سابقه پزشکی چقداحتمال بارداری طبیعی هست ممنون.

    1. سلام شما باید پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  74. باسلام
    میخواستم بدونم تفاوت گلوکوفاژ با گلای وانس چیه؟پیوسته رهش یعنی چی؟کدوم بهتره؟
    من دکتر قبلیم روز ۳ تا گلوکوفاژ برام تجویز کرده بود تازگی رفتم پیش دکتر جدید روزی ۱ گلای وانس داد.تنبلی دارم.
    کدوم رو ادامه بدم بهتره؟
    ممنون

    1. سلام قرص گلای وانس بهتر است آن را ادامه دهید.

  75. سلام من قرص متفورمین و قرص واژینال بروموکریپتین مصرف میکنم الان از وقته پریودیم ده روز گذشته در روز سوم پریودیم با بی بی چک باردار نبودم اما الان بعضی وقتا سینه درد دارم ایا ممکنه کیست داشته باشم

    1. سلام یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بیبی چک استفاده کنید احتمال اینکه کیست داشته باشید ضعیف میباشد.

  76. سلام ببخشید من مزاحم وقتتون میشم من از دیشب میارم بالا و حالت تحوع دارم مثل اوق زدن اما دل درد پریودی هم دارم با پهلو درد نمیدونم خیلی میترسم از دیشب کمر دردو پهلو درد دار به نظرتون هرمونام بهم ریخته یا حاملم اخه من سه ماه پیش تازه فهمیدم حاملم که افتاد

    1. سلام بهتر است از تست بیبی چک استفاده کنید.

  77. باسلام خسته نباشید،من دوتا رحم دارم عکس رنگی هم گرفتم ،پیش دکتر متخصص نازایی رفتم سونو کرد منو قرص متفورمین داد بهم نساخت اپو مورفین هم بهم نساخت بعد بهم پودر ایپوفولیک داد یک ماه روزی دوبار،همچنین گفت از روز اول تا دهم عادتم سفکسیم از روز سوم تا هفتم هم روزی دوبار لتروفم،برای همسرم هم قرص ویتامین خارجی داد،میخواستم بدونم در طی خوردن این داروها جلوگیری داشته باشیم یا نه؟

    1. سلام خیر نباید جلوگیری داشته باشید و اقدام به بارداری داشته باشید.

  78. سلام.دکترم بهم گفت پودر ایپوفولیک رو یک ماه بخور تموم که شد بعد از روز اول تا دهم پریودم سفکسیم وسوم تا هفتم لتروفم بخورم،میخواستم بدونم اگه در دوره ای که درم پودر ایبوفولیک رو میخورم عادت شدم چی؟سفکسیم و لتروفوم رو بخورم؟ اشکالی نداره؟چون بهم گفت یهماه پودر رو بخور تموم که شد قرصا رو بخور

    1. سلام صبر کنید پودر اینو فولیک تمام شود بعد از ماه بعدی قرص ها را شروع کنید.

  79. باسلام وخسته نباشید من ۳۲سالمه وقصد بارداری دارم دکتر رفتم بهم پروژسترون و متفورمین داده .خواستم بدونم حین خوردن این قرصها میشه اقدام کردبرای بارداری یا باید بعدازاتمام داروها اقدام کنم.یعنی برای تشکیل جنین مشکلی پیش نمیاد؟؟؟؟؟

    1. سلام بله می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  80. سلام من ۱ماه دارم برای کیست استفاده میکنم.اما الان یهدهفتس سینه هام درد میکنه.این طبیعی درد میکنه؟راستش رفتم پیش یه دکتر دیگه سینه هامو معاینه کرد گفت چیزی نیست روغن گل مغربی داد گفت برای قبل پریوده در صورتی که یه هفته بود پریودم تموم شده بود.الان دو روز گل مغربی میخورم اما همچنان درد دادم.نگرانم چه کنم

    1. سلام بهتر است سونوگرافی از سینه انجام بدهید.

  81. سلام؛من ۲۵ سالمه،مجردم وبیماری pco دارم.پنج ساله متفورمین،ویتامین D3 و اسپیرونولاکتون مصرف میکنم.پریودم کاملا منظمه و آزمایشات و سونوگرافی نتایج خوبی نشان میدن و از این جهت مشکلی ندارم اما از دو سال پیش معده درد،نفخ،حالت تهوع دارم و به شدت بی اشتها هستم این موضوع با پزشکم مطرح کردم ولی اهمیتی نداد به متخصص گوارش هم مراجعه کردم که بی فایده بود سوالم از شما این هست آیا این علایم به خاطر مصرف متفورمین هست؟آیا میتونم متفورمین قطع کنم؟آیا قطع متفورمین باعث نامنظم شدن پریود میشود؟

    1. سلام می توانید زیر نظر پزشک قرص متفورمین را قطع کنید وبرای منظم شدن پریودی خود از قرص جلوگیری استفاده کنید.

  82. سلام من ازمایش خون دادم منفی بود اما من سیزده روز از زمان پریودیم گذشته تاحالا اینجور نبودم نهایتش سه روز بوده علاعم کیستو ندارم فقط بعضی روزا درد پریودی دارم

  83. سلام من تیروئید کم کار دارم و برا تنظیم پریودیم هم از گلای وانس ک نمونه مشابه گلوکوفاژهستم مصرف میکنم الان سرماخوردم ایا با مصرف قرص سرماخوردگی و استامینوفن مشکلی پیش میاد برام؟؟؟؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  84. با سلام من تنبلی تخمدان دارم امروز رفتم پیش پزشک برام قرص متفورمین نوشت طریقه مصرفشو یادم رفت بپرسم ممکنه راهنماییم کنید

    1. سلام روی دارو پزشک داروخانه دستور پزشک معالج شما را نوشته است .

  85. سلام دکتر جوابم رو‌ندادین من خیلی نگرانم من توی تاریخ نهم برج پنج سقط داشتم البته نمیدونستم باردارم تو یه هفته افتاد بعد دکتر قرس پرژسترون داد حالا نمیدونم یعنی ماله پرژسترونه هرمونامو بهم ریخته یا کیست دارم خیلی میترسم

  86. سلام خسته نباشید.امپولی که برای آزاد شدن تخمک تزریق میشه توسط پزشک معالج تزریق میشه یا تزریقاتیها ؟؟

    1. سلام باید به قسمت تزریقات مراجعه کنید.

  87. سلام من امروز که روز ۱۱سیکلم بود سایز فولیکول غالبم ۱۶بود.حالا باید آمپول hcg رو کی بزنم.البته من این ماه لتروزول و متفورمین مصرف کردم.انروز مه چهارشنبست آیا شنبه که روز ۱۴سیکلمه باید تزریق کنم.در ضمن سیکلهای من اگر منظم باشن سی یا ۳۱ روز هستن آیا روز چهارده یا پانزده برای تزریق امپول مناسبه؟؟

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود آمپول هاش سی جی را تزریق نمایید .

  88. سلام من دیروز که روز ۱۴امروز که ۱۵ترشحات رشته ای مانند داشتم یعنی امروز تخمک گذاریمه یا فردا ؟با سپاس

    1. سلام الان زمان تخمک گذاری شما است باید یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید اما نمی توان دقیق ساعت آن را گفت فقط از طریق سونوگرافی مشخص می شود .

  89. چند روز بعد از ترشحات غلیظ و رشته ای تخمک گذاری اتفاق می افتد؟

  90. بنده پرکاری تیرویید دارم البته خفیف دکترداخلی بهم گفتن که برای بارداری مشکلی نداری ؟آیا مشکلی نداره واقعا چونکه تپش قلب هم دارم

  91. بنده پرکاری تیرویید دارم البته خفیف دکترداخلی بهم گفتن که برای بارداری مشکلی نداری ؟آیا مشکلی نداره واقعا چونکه تپش قلب هم دارم

    1. باید زیر نظر متخصص غدد آزمایش تیروئید بدهید ودر صورت نیاز دارو مصرف کنید .

  92. سلام.خسته نباشید.یکسال و نیمه اقدام ب بارداری داشتم .ک خرداد بار دارشدم.ب علت کند شدن و ایست قلب.مرداد سقط کردم.
    تا الان ۳ بار پریود شدم.
    سونو دادم.کیست داشتم.ک دکتر قرص دوفاستون داد.مصرف کردم.مجدد سونو دادم ک کیستم برطرف نشده بود.این ماه باز رفتم دکتر ک بهم قرص دوفاستون و گلو کافاژ.قرص دوفاستون رو گفتن بدون قطع کردن روزی یک عدد از امشب بخورم تا ۲۰ عدد تموم بشه ک پریود شدم.
    قرص گلو کوفاژ هن روزی ۲ عدد یکی صبح و یکی شب.
    سوالم اینه ک قرص گلو کافاژ رو ب همین منوالی ک گفتن بخورم؟؟یا باید تو دوران قاعدگی باشه ؟؟یا همینجور روزی دوتا تا اتمام قرص ک مصرفه یک ماهه است ادامه بدم؟؟
    ببخشید توضیحاتم زیاد شد.
    سپاس ازشما

    1. سلام قرص گلوکوفاژ را به همین منوال مصرف کنید و ادامه دهید.

  93. با سلام. من دو سالو نیمه ازدواج کردم چهار ماهه اقدام به بارداری کردیم موفق نبوده این سری رفتم دکتر آزمایش هورمونام زیاد موردی نداشت و سونو دادم کیست هم نداشتم وزنمم متعادله و چاق نیستم اما پریودام نا منظمه و با تاخیر چند روزه هر ماه اتفاق میوفته دکتر واسم متفورمین و دوفاستون داده.از جاییکه وزن و قندم بالا نیست ی مقددار از مصرف متفرمین ن نگرانم و یا اینکه اگه بخورم و باردار بشم قطع کنمم دچار قند حاملگی نخواهم شد؟ ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام تاخیر پریودی تا ۱۰ روز طبیعی است وجای نگرانی ندارد می توانید از قرص متفورمین به مدت محدود استفاده کنید.

  94. سلام خسته نباشید. من ۲۵ سالمه ۳سال از ازدواجم میگذره . سال اول باردار شدم و تو هفته ۱۱ به علت ایست قلبی سقط شد و ۹ ماه بعد دوباره باردار شدم که تو هفته ی ۳۳ به علت خشک شدن کیسه آب بچم رو از دست دادم. حالا قصد دارم دوباره باردار بشم دکتر سنوی واژینال داد که گفت تخمدان هام مولتی فولیکولن در صورتی که پریودم کاملا منظمه و هیچ علامتی ندارم حالا دکتر قرص متفورمین داده برای سه ماه آیا بعد از بارداری هم ادامه بدم به خوردن قرص یا نه بعد از سه ماه تموم کنم؟

  95. سلام خسته نباشید. من ۲۵ سالمه ۳سال از ازدواجم میگذره . سال اول باردار شدم و تو هفته ۱۱ به علت ایست قلبی سقط شد و ۹ ماه بعد دوباره باردار شدم که تو هفته ی ۳۳ به علت خشک شدن کیسه آب بچم رو از دست دادم. حالا قصد دارم دوباره باردار بشم دکتر سنوی واژینال داد که گفت تخمدان هام مولتی فولیکولن در صورتی که پریودم کاملا منظمه و هیچ علامتی ندارم حالا دکتر قرص متفورمین داده برای سه ماه آیا بعد از بارداری هم ادامه بدم به خوردن قرص یا نه بعد از سه ماه تموم کنم؟

    1. سلام بله در بارداری باید قطع کنید .

  96. سلام من سه ماهه ازدواج کردم ولی از شیش هفت ماه پیش از ازدواجم پریودیم کاملا بهم ریخته بود،مدروکسی مصرف کردم در سه ماه ۴ کیلو اصافه وزن پیدا کردم،بعد دکتر سیپروترون مصرف کردم ک بعد از اتمام دوره مصرف باز پریود نشدم ،سونو دادم دکتر گفت تنبلی داری و میخام اقدام ب بارداری کنم دکتر اینبار گلای وانس ۵۰۰ روزی یکی بهم داده من هیچ جلوگیری نکردم اما پریود سدم ،اونم ب فاصله ده روز دوباره قاعدگیم اتفاق افتاد،چ کنم برای بارداری؟در ضمن اندازه فولیکولای چپ و راستم ۱۴٫و۱۵ بود

    1. سلام باید زیر نظر پزشک از داروهای کمک باروری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  97. سلام بنده برای تخمدان پلی کیستیک و مقاومت به انسولین بهم متفورمین دادن که نزدیک به دوهفته مصرف کردم و چند روزی نکردم و بعد دوباره شروع کردم اما ازمایش که دادم قندم از ۱۰۵به ۱۲۰ رسیده بود و انسولین هم همچنان بالا بود.با این وصف چنانچه باردار بشم فندم خیلی بالا نمی ره ؟خیلی نگران چطور منار گذاشتنش هستم.

    1. سلام نگران نباشید با داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن ومصر ف دارو زیر نظر پزشک مشکلی به وجود نمی آید.

  98. سلام بنده برای تخمدان پلی کیستیک و مقاومت به انسولین بهم متفورمین دادن که نزدیک به دوهفته مصرف کردم و چند روزی نکردم و بعد دوباره شروع کردم اما ازمایش که دادم قندم از ۱۰۵به ۱۲۰ رسیده بود و انسولین هم همچنان بالا بود.با این وصف چنانچه باردار بشم فندم خیلی بالا نمی ره ؟خیلی نگران چطور منار گذاشتنش هستم.

  99. سلام بنده برای تخمدان پلی کیستیک و مقاومت به انسولین بهم متفورمین دادن که نزدیک به دوهفته مصرف کردم و چند روزی نکردم و بعد دوباره شروع کردم اما ازمایش که دادم قندم از ۱۰۵به ۱۲۰ رسیده بود و انسولین هم همچنان بالا بود.ایا این به خاطر چند روز عدم مصرف بوده؟ با این وصف چنانچه باردار بشم فندم خیلی بالا نمی ره ؟خیلی نگران چطور منار گذاشتنش هستم.

  100. با سلام من یک بارداری پوچ داشتم که مجبور به سقط در هفته نهم شدم دکتر قرص متفورمین داده که روزی ۲عدد استفاده شود در ضمن تخمگداری وپریود منظمی دارم و با بار اول اقدام باردار شدم ولی متأسفانه پوچ بود آیا نیاز به مصرف متفورمین هست و شنیدم باعث دوقلویی میشود؟ ؟

    1. سلام خیر قرص متفورمین باعث دوقولوزایی نمی شود اگر تخمدان پلی کیستیک دارید ویا پریودی نامنظمی دارید بهتر است از قرص استفاده کنید.

  101. با سلام من یک بارداری پوچ داشتم که مجبور به سقط در هفته نهم شدم دکتر قرص متفورمین داده که روزی ۲عدد استفاده شود در ضمن تخمگداری وپریود منظمی دارم و با بار اول اقدام باردار شدم ولی متأسفانه پوچ بود آیا نیاز به مصرف متفورمین هست و شنیدم باعث دوقلویی میشود؟ ؟

  102. با سلام من یک بارداری پوچ داشتم که مجبور به سقط در هفته نهم شدم دکتر قرص متفورمین داده که روزی ۲عدد استفاده شود در ضمن تخمگداری وپریود منظمی دارم و با بار اول اقدام باردار شدم ولی متأسفانه پوچ بود آیا نیاز به مصرف متفورمین هست و شنیدم باعث دوقلویی میشود؟ ؟

  103. سلام.خسته نباشید.بنده برای درمان مشکل تخمدان پلی کیستیک PCOD به دکتر زنان مراجعه کردم و به من قرص اسپیرولاکتین و متفرومین دادن.چون من به دلیل حساسیت نمیتونستم سیپروترون کمپاند بخورم.و مصرف این داروها رو هر روز تجویز کردن.ولی من در چندین سایت خوندم که متفرومین برای درمان چند کیستی تجویز میشه و اینکه از روز پنجم پریودی باید مصرف بشه.این موضوع منو نگران کرده.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. سلام قرص متفورمین برای درمان تخمدان پلی کیستیک تجویز می شود .

  104. با سلام پریود بنده منظم و هیچ کیستی ندارم دکتر برای قوی بودنتخمک ققرص متفورمین تجویز کردن

  105. سلام ،من رحم دوشاخ دارم دکترم تشخیص به عمل لاپاراکوپی و هیپروسکوپی داد،خواستم بدون هزینه تقریبیش چقد میشه با بیمه سلامت ،من ساکن تهران هستم

  106. سلام خسته نباشید من ۲۵ سالمه هفت ماه برا بارداری اقدام کردم نشوده این سونوگرافی منه ممنونم میشم بگید مشکلم چیه دکتر برای درمان قرص گلای -وانس۵۰۰ نوشته آیا مشکلم با این قرص حل میشه نظرشما چیه ؟ شش ماه اقدام میکنم باردارنمیشم
    رحم شکل ابعاد واکوژنیسیته طبیعی دارد.
    ابعاد رحم(۷۳*۲۸mm)و ضخامت دولایه اندومتر(۷mm) اندازه گیری شد.
    تخمدان راست ب ابعاد (mm47*22) وتخمدان چپ ب ابعاد (۳۹*۲۶mm)اندازگیری شدند.
    چند عدد فولیکول ریز محیطی ویک عدد فولیکول بالغ به دیامتر ۱۹mmدرتخمدان راست رویت شد.
    چندعددفولیکول ریز محیطی ب بزرگترین دیامتر ۸mm در تخمدان چپ مشهوداست. تصویری ب نفع کیست یا ضایعه فضاگیر در آدنکس ها مشاهده نشود.
    مایع آزاد اندک درفضای کلدوساک مشهود است.

    1. سلام سونوگرافی شما نرمال است فولیکول خوبی هم در تخمدان راست داشتید بهتر است همسر شما نیز آزمایش اسپرم بدهند نیازی به مصرف قرص گلاس وانس نیست زیرا تخمدان پلی کیستیک ندارید بهتر است به جای آن برای شما قرص های تحریک تخمک گذاری تجویز شود البته اگر جواب آزمایش اسپرم همسر شما نرمال باشد.

  107. سلام من ٢٢سالمه ٧ماهه كه ازدواج كردم ٦ماهه كه پريود نشدم رفتم سنو انجام دادم تنبلي تخمدان دارم و گفت رحمت پر از كيست هاي ريز هست بهم قرص روكين داده استفاده كردم حالا بعد ٤روز پريود شدم دكتر قرص متفورمين هم بهم دادم ولي يادم رفته چه موقع بايد استفاده كنم ولي خودم از شروع پريودم دارم مصرف كردم روز اول كه خون نيامده الان روز دومم شروع شده ايا مصرف متفورمين درست دارم ميخورم ؟؟؟ و آيا حامله ميشم ؟ و تا كي بايد استفاده كنم چهار بيته قرص متفورمين بهم داده

    1. سلام با توجه به اینکه قصد بارداری دارید یک دوره از قرص روکین استفاده کنید ومصر ف قرص متفورمین را ادامه دهید تا باردار شوید.

  108. سلام
    بامصرف متفورمین کیست به وجودنمیاد؟

    1. سلام خیر کیست به وجود نمی آید.

  109. سلام یه سوال دارم اگه ممکنه جواب بدید
    میخوام بدونم خوردن متفورمین باعث نمیشه که کیست به وجودبیاد

  110. سلام .ایا قرص گلوکوفاژو در دوران پریود هم میتونیم استفاده کنیم؟

    1. سلام بله می توانید مصرف کنید.

  111. سلام خسته نباشید من پنج ماهه واسه بارداری اقدام کردم اما موفق نشدم رفتم دکتر بهم متفورمین داد الان دوماهه استفاده میکنم ولی بازم موفق نبودم میخواستم بدونم تا کی متفورمینو استفاده کنم

    1. سلام تا ماه آینده استفاده کنید اگر باردار نشدید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا داروی دیگری را جایگزین نماید در ضمن بهتر است اگر تا ماه آینده باردار نشدید همسر شما نیز آزمایش اسپرم بدهند.

  112. سلام خسته نباشید من کلا پریوده نامنظم دارم رفتم دکتر سونوگرافی هیچ مشکلی نداشت ولی یکی از هورمونام بالا بود که دکتر گفت اگه درمان نشه باعث میشه از سینه هام مایع ترشح بشه واسه همون بهم متفورمین و کابرگولین داد گفت باید وزنمو پایین بیارم ولی من دچار سرگیجه و خواب الودگی میشم اینا عادیه یا باید به پزشکم اطلاع بدم در ضمن من به هیچ عنوان قصد بارداری ندارم چی کار کنم ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام با توجه به اینکه قصد بارداری ندارید بهتر است زیر نظر پزشک به جای مصرف قرص متفورمین از قرص جلوگیری استفاده کنید .

  113. عزیزم من چون مامانم سرطان داشت دکترا خوردن قرصایه ضد بارداری و امپولاشو ممنوع کردن واسم و خودمم به قرص ال دی و اچ دی حساسیت دارم واسه همون دکتر اینو بهم داد و این سرگیجه و خواب الودگیش عادیه؟ ممنونم که کمکم میکنید

    1. اگر جلوگیری نداشته اید و تاخیر در پریودی دارید بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید ممکن است باردار باشید.

  114. سلام خسته نباشین ،،شرمنده من به خاطره تنبلی تخمدان روزی۲تا قرص متفورمین استفاده میکنیم ولی حالت تهوع وسرگیچه دارم ،،اگه روزی یدونه استفاده کنم مشکلی نداره ،،واگه متفورمین نامنظم استفاده کنم پریودیم هم نامنظم میشه

    1. سلام خیر مشکلی ندارد بهتر است روزی یک عدد از قرص را استفاده کنید نگران نباشید اگر عوارض آن قابل تحمل نیست امکان جایگزین کردن داروی دیگری برای شما هست .

  115. سلام خسته نباشيد من از رز۱۵ كه رفتم دكتر بهم متفورمين داد مصرف كردم الان ۲روز از عادتم كذشته احتمال بارداري هست يا امكان دارهتاريخ جابجا شده باشه?

    1. سلام احتمال بارداری وجود دارد بهتر است تست بی بی چک استفاده کنید .

  116. سلام زمانی که دوتا امپول پروژسترون تزریق شده و قراره قرص متفورمین گلوکوفاژ خورده بشه، ایا اینها تداخل داره؟ ضد هم عمل نمیکنه ؟

    1. سلام خیر تداخلی با هم ندارند.

  117. سلام من امروز تو سونو واژینال متوجه شدم سایز تخمکام ۹ که دکتر گفت واسه تخمک گذاری کوچیکه بهم متفورمین داد و همچنین دوفاستون برای پولیپ رحم حالا میخواستم بدونم آیا متفورمین سایز تخمک رو زیاد میکنه و اینکه میشه از رازیانه به جای متفورمین استفاده کنم؟

    1. سلام بله قرص متفورمین سایز تخمک را افزایش می دهد بهتر است رازیانه ومتفورمین با هم استفاده شود.

  118. سلام من این ماه به تجویز دکتر تعیین جنسیت قرص متفورمین خوردم الان بهم.گفته ۱۲ روز بعد پریودی اقدام کنم.میخام بدونم الان۱۲ تخمکم آزاد میشه .یعنی زود نیست واسه اقدام به بارداری ؟ وتعیین جنسیت پسر مراجعه کردم.درکنارش لتروزول هم مصرف کردم.

    1. سلام این روش ها برای تعیین جنسیت صد در صد نیست ونمی توان تضمینی گفت زمان تخمک گذاری شما بستگی به سیکلهای قاعدگی شما دارد من شرح حال کاملی از شما ندارم بهتر است طبق دستور پزشک معالج خود اقدام به بارداری داشته باشید.

  119. سلام خسته نباشید .من تنبلی تخمدان دارم برای بارداری دکتر بهم قرص متفورمین داده وگفته پریود بعدی از روز ۵ قرص لتراکس روزی ۲ تا و پریود بعدی روزی ۳ تامن ۲۰ آبان ماه عادت شدم فقط دوروز بود این ماه هنوز نشدم امروز هم بی بی چک استفاده کردم منفی بود همچنان صبر کنم عادت میشم یا برم دکتر یا احتمال داره باردار باشم ؟

    1. سلام تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  120. سلام خسته نباشید.من تنبلی تخمدان دارم وپریودی نامنظم ازطرفی همانژیوم کبدی دارم رفتم دکترگفت هیچ دارویی نمیتونم بهتون بدم ولی دکترکبدم گفت متفورمین بخوری ضرری نداره میخواستم بپرسم ضررداره متفورمین واسه کبدم یانه؟بعدم قصدباردارشدن دارم ولی پریودیم منطم نیس بایدچکارکنم؟هم رژیم غذایی دارم هم ورزش. ممنوونم.

    1. سلام می توانید زیر نظر پزشک معالج خود از قرص متفورمین استفاده کنید.

  121. باسلام دکترم بهم قرص گلوکوفاژ برای درمان تنبلی داده چون اثرش دیربه دیره منم نمیخورمواخرین دوره پریودیم مهرماه بوده ایا چون‌نمیخورم قرص پریودنمیشم.؟

    1. سلام برای منظم شدن پریودی خود باید طبق دستور پزشک معالج خود از دارو استفاده کنید.

  122. با سلام من ۲۱سالمه و سه سال ازدواج کردم اقدام به بارداری کردم نتیجه نگرفتم . رفتم دکتر سونو دادم برام قرص متفورمین و فرتیلاید تجویز کردن . فرتیلایدمو تموم کردم ولی یک بسته از قرص متفورمینو مصرف کردم . ودوباره میخوام شروع به خوردن قرصا کنم ایا مشکلی نداره ؟
    تا چند وقت باید مصرف کنم تا نتیجه بگیرم من تخمدان صعیف دارن .
    با تشکر

    1. سلام اگر بیشتر از ۳ ماه است که دارو مصرف می کنید ونتیجه نگرفتید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما داروهای دیگری تجویز شود تا زودتر نتیجه بگیرید.

  123. باسلام خدمت شما وخسته نباشید…من وشوهرم یکسری آزمایش داده ایم که همسرم هم واریکوسل وهم بی تحرکی اسپرم دارد وخودم هم بالابودن پرولاکتین وکم کاری تیروئیددارم وca125درآزمایش۷۶گزارش شده…آیا ممکن است اندومتریوز بامدتی مصرف دارو وجلوگیری درمان شود؟ممنون ازپاسخ شما

    1. سلام بله با مصرف دارو می توان عوارض بیماری اندومتریوز را کاهش داد بهتر است شما و همسرتان زیر نظر کلینیک تخصصی ناباروری زودتر برای باردار شدن اقدام نمایید.

  124. سلام خنم ۴۷ ساله ای هستم که یک سال پیش ایودی را خارج کردم و بعد از آن خونریزی پریودم خیلی کم است.دکتر متفورمین داد ولی هنوز استفاده نکردم .به من گفتند تا ۳ عدد در روز را میتونی بخوری اونم همزمان.البته گفتند به تدریج به ۳ برسونش.درسته ؟تا چه مدت باید بخورم؟

    1. سلام برای کاهش خون ریزی پریودی قرص متفورمین تجویز نمی شود در کسانی که تخمدان پلی کیستیک دارند و قصد بارداری دارند این دارو تجویز می شود بهتر است زیر نظر پزشک به مدت محدود از دم کرده ی رازیانه برای افزایش خون ریزی پریودی استفاده کنید .

  125. سلام روزتون بخیر
    ببخشید من برای بارداری اقدام کردم و توو سونوم همه چی طبیعی بود ولی فولیکول غالب نداشتم
    دکتر بهم گلای وانس داده و قرص جوشان ان استیل
    بنظرتون تجویزشون خوب بوده؟
    و اینکه داروخانه یجای گلای وانس بهم گلومت داده
    این دوتا فرقی ندارن؟

  126. سلام خانوم
    من دختری هفده ساله هستم که بلوغ زودرس داشتم از ۱۲سالگی تا الان هم پریودام نامنطمه یک سال پیش قرص سپیروترون کامپاند و اسپیرونولاکتون۲۵ به مدت ۸ماه مصرف کردم ولی فایده نداشت بعد از اون تشخیص pcosدادن و دیان به مدت ۶ ماه مصرف کردم که کیست تخمدانم بهتر شد ولی پریودام نامنظم بود بعد دکتر غدد مصرف دیان رو قطع کرد گلای وانس و اسپیرونولاکتون ۵۰ داد تا دوماه پریودم منظم شد ولی الان تو دی ماه هستیم دوباره که پریود شدم و خونریزیم یه مقدار کم شده . تو رو خدا پاسخ بدین باید چیکار کنم آیا اصلا pcos درمان قطعی داره یا نه؟

    1. سلام کاهش میزان خون ریزی شما از عوارض مصرف قرص های هورمونی می باشد بهتر است بین مصرف قرص ها فاصله گذاشته و چند ماهی به بدن خود استراحت بدهید می توانید از داروهای گیاهی برای منظم شدن پریودی خود استفاده کنید .

  127. با سلام. من دختر ۲۷ ساله هستم با وزن حدود ۵۱ کیلوگرم که مشکل کم کاری تیرویید دارم و قرص لووتروکسین با دوز روزی یک عدد مصر ف میکنم. از طرفی مشکل تنبلی تخمدان هم دارم که قرص سپیروترون کامپاند و گلوکوفاژ برام تجویز شده. میخواستم بدونم مصرف گلوکوفاژ و لووتروکسین عوارضی ایجاد نمیکنه و باعث افزایش قند خون نمیشه؟

    1. سلام مصرف قرص سیپروترون کامپاند برای منظم شدن پریودی و کاهش کیست ها کافی است با توجه به وزن شما به نظر بنده نیازی به مصرف قرص گلوکوفاژ نمی باشد قرص لووتیروکسین را باید زیر نظر پزشک متخصص غدد مصرف کنید .

  128. با سلام. خانمی ۳۶ ساله هستم و مشکل کم کاری تیرویید دارم دکتر برام متفورمین تجویز کرده اما من فکر میکنم این قرص باعث ابتلا به بیماریهای دیابت میشود . به همین دلیل میخوام قطعی کنم . خواستم بپرسم فکرم درسته یا نه؟

    1. سلام خیر قرص متفورمین باعث بیماری دیابت نمی شود .

  129. سلام،من به دستور پزشک این ماه قرص ضد بارداری به همراه متوفورمین مصرف کردم ، پریودکه شدم دکتر قرص لتروزل هم تجویزکردن ، اما روز۱۲قاعدگیم فولیکول آماده نداشتم ، برای همین واسه ماه بعد برام محرگای تخمک گذاری قویتری تجویز گردن ، اما من دیروز یعنی روز۱۳قاعدگیم با فاصله ۲روز پاکی پریود شدم،بنظرتون با این پریودی دوره جدید سیکلم شروع شده؟باتوجه به اینکه دکتر گفتن از روز دوم پریودی داروهامومصرف کنم آیا با این فاصله کم دو پریودیم میتونم مصرف داروهامو شروع کنم؟لطفا جوابمو اگه میشه زود بدید چون شروع داروهام باید از روز دومم باشه و منم دسترسی به دکترم ندارم

    1. سلام اگر لکه بینی دارید مشکلی ندارد طبیعی است بعضی از خانمها در وسط سیکل در زمان تخمک گذاری دچار لکه بینی می شوند.

  130. باسلام خدمت کارشناس گرامی خانم۲۶ساله هستم۶ماه پیش باقرص متفورمین وکلومیفن بارداری منجرب سقط داشتم این ماه دکتربرام گلوکوفاژولتروزول نوشت ایا امکانش زیاده بارداربشم وسونویی ک ماه پیش داشتم فولیکولم۱۵بود.باسپاس

    1. سلام بله با مصرف دارو های کمک باروری شانس باردار شدن شما افزایش می یابد.

  131. سلام.خسته نباشید. من ۲۸ سالم هست. طی ازمایش مشخص شد که هورمون تسترونم بالا هست. با توجه به اینکه یکسال هست باردار نشدم. دکتر زنان به من قرص گلوکوفاژ ( روزی دو عدد) و قرص اومید دادن. آیا این قرص ها هورمون تسترون رو هم پایین میارن؟ و من در چند روز مصرف قرص گلوکوفاژ اسهال خیلی شدید و لکه بینی دارم درصورتیکه قبلا نداشتم. بنظرتون رفع میشه این علایم؟؟؟ با تشکر

    1. سلام خیر قرص گلوکوفاژ باعث کاهش هورمون مردانه نمی شود.

  132. سلام ,من بیستونه ساله هستم ,چند سالهتنبلی تخمدان دارم وتحت نظر پزشک هسستم بعدددو سالاز ازدواجم خواستم باردار شم به من قرص گلوکوفاژ ودوفاستون داده از هفت اول یکی وهفته دوم دوتاوهفته سوم سهتا حالا هشتماه ار خوردن قرص ها میگذره ومن حتی جلوگیری هم نمی کنم ولی هنوز باردار نشدم ,تازه چند وقتی هم دچارعفونت شدم که باقرص خوب شدم ,باید همین قرص هاروادامه بدم یا قرص جدید تجویز بشه ,من اضافه وزن داشتم اما الان وزن نرمال دارم میخواستم بدونم باز امید به باردارشدنم هست

    1. سلام باید دارو های دیگری جایگزین شود تا شما زودتر باردار شوید .

  133. سلام آیا مصرف قرص گلای وانس یاهمون متفورمین اثر دارویی یاسمین رو که برای پیشگیری ازبارداری استفاده میشه رو کم میکنه؟

    1. سلام خیر تاثیری روی قرص جلوگیری ندارد.

  134. سلام ۲۶ سالمه و از دوران مجردی تا الان پریودهای نامنظم دارم طوری که ۸ ماهم عقب انداختم ۴ سال پیش با یه دوره قرص متفورمین و کلومیفن باردارشدم و۵تا تخمک ازاد کردم والان یه پسر دارم دوباره قصد بارداری دارم ودکتر واسم قرص متفورمین و اسید فولیک دادن که بعد ۲ هفته خوردن متفورمین الان پریودم وجلوگیری دارم چون تا شیش ماه آینده نمیخوام بچه میخواستم بدونم آیا امکانش هست من با دارو دوقلو باردار بشم چون زمینه ارثی از سمت خانوادهی پدری دارم پدرم خودش با عموم دوقلو هستن وهمسرم هم از سمت عمو و عمه اش دوقلو دارن آیا امکان داره با مصرف قرص ها وبا وجود داشتن زمینی ارثی دوقلو باردار بشم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام بله با توجه به وراثت شما و استفاده از قرص کلومیفن احتمال دوقلویی وجود دارد.

  135. سلام ،من ۲۹سالمه سه ساله ازدواج کردم پریودیهام نامنظمه دو سه ماهی یکبار میشم،رفتم دکتر تمام آزمایشات رو انجام دادم گفتن pco تنبلی تخمک دارم ،عفونت وکیستی ندارم،برام متفورمین وقرص اسید فولیک تجویز کردن که از شبی نصف شروع کردم تا شبی دوتا ،بهم گفتن روز سوم پریودی بازم برم پیششون،میخوام بدونم چرا؟؟و اینکه تا چه مدت باید متفورمین مصرف کنم؟؟آیا جواب میده ومیتونم باردار بشم ؟؟؟

    1. سلام قرص مت فورمین به تنهایی برای شما مناسب نیست باید داروی دیگری نیز تجویز شود .

  136. آیامتفورمین ۵۰۰ باعث لاغری شکم پهلوها میشود از چه سنی باید مصرف شود

  137. سلام .ببخشید یه سوال دکتر به من قرص متفورمین داده برای فعال شدن تخمک گذاری با چند دارویه دیگه .برنامه داده .اما یادم رفت بپرسم این قرص از روز ۳ عادت ماهیانه باید استفاده کنم یا بزارم وقتی تموم شد مصرفشو شروع کنم.؟؟توروخدا زودتر جواب بدین میترسم اشتباه مصرف کنم.

    1. سلام بعد از اتمام پریود می توانید مصرف کنید .

  138. سلام من یه سال ازدواج کردم گلوکوفاژ و ویتامین e200 نوشت دو هفته روزی سه تا مصرف کردم اشتهام خیلی ۷یلی کم شده مثل زن باردار حالت تهوع دارم و تلخی در دهان و معده ولی جلوگیری نداشتم پریودیم تاخیر دلشت ۱۰ روز حالا نمیدونم باردارم یا عوارض این قرص هاسن

    1. سلام بهتر است برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید .

  139. سلام خسته نباشید ، من یه دختر ۳۱ ساله مجرد هستم حدود دو ماه هست که پریود نشدم چند روز پیش به دکتر زنان مراجعه کردم و سونو دادم که جوابش این بود که تخمدانها بزرگتر از حد نرمال وکسیتهای متعدد هست یعنی تنبلی تخمدان و از طرفی وزنم هم زیاد است ،دکتر برام امپول پروژسترون نوشت و قرص متفورمین مینو ۵۰۰ داد ، آمپولها را زدم و دو روزه متفورمین ها را میخورم یعنی صبح یکی و شب یکی ، اما راستش نمیدونم قبل غذا بخورم یا بعدش چون چیزی بهم نگفتن ، ممنون میشم بهم بگید قبل غذا باشه یا بعدش؟

    1. سلام باید قرص متفورمین را بعد از غذا مصرف کنید.

  140. سلام.۲۹ سالمه.بعد از گذشت دو سال تصمیم گرفتم باردار بشم.برای اطمینان قبل از اقدام به بارداری پیش دکتر رفتم.آزمایش نوشتن که جواب آزمایشاتم خوب بود.سونو هم دادم گفتن که مشکلی نیست.فقط گفتن که از روز ۳ پریود بعدی تا روز۷ شبی دوتا قرص لتروفم بخورم.منم انجام دادم.ولی بعد از اون ماه بعدش پریود نشدم.تست بارداری هم منفی بود.دوباره رفتم دکتر گفتن که یه کیست کوچیک داری.ال دی بخور و متفورمین.منم همین کارو کردم.به نظرتون نگران کننده ست؟نیازی هست دکترمو عوض کنم؟از قرص ال دی ۳ دونه دیگه باقی مونده.قرص متفورمین رو باید تا کی مصرف کنم؟دکتر درباره دوره مصرف چیزی بهم نگفتن

  141. با سلام من چن روزه از قرص متفرمین استفاده میکنم و دچار حالت تهوع،اسهال،و سوزش معده شدم آیا بتزم مصرف کنم یا نه؟؟؟ممنونم

  142. سلام خسته نباشین من۱۵ماهه نامزدم ورابطه هم داریم و به روش طبیعی پیشگیری میکنیم تازگیا رفتم سونو گفتن تنبلی تخمدان دارم اینماه پریودمم ۱۳ روز عقب افتاده هنوزنشدم برام قرص ال دی نوشته با یه پزشک دیگه مشورت کردم قرص متفورمین برام پیشنهاد کرد من چه مدت استفاده کنم؟ نکنه زود حامله بشم؟

    1. سلام بهتر است از قرص ال دی به مدت ۲ تا ۳ ماه استفاده کنید.

  143. سلام خسته نباشین من۱۵ماهه نامزدم ورابطه هم داریم و به روش طبیعی پیشگیری میکنیم تازگیا رفتم سونو گفتن تنبلی تخمدان دارم اینماه پریودمم ۱۳ روز عقب افتاده هنوزنشدم برام قرص ال دی نوشته با یه پزشک دیگه مشورت کردم قرص متفورمین برام پیشنهاد کرد من چه مدت استفاده کنم؟ نکنه زود حامله بشم؟

  144. سلام من قرص گلای وانس میخورم چندروز قطعش کردم مشکلی پیش نمیاد

  145. سلام من ۳ ماهه قرص گلوکوژ متفورمین ۵۰۰ استفاده میکنم روزی ۲ عدد ۲ ماه اول پریودم منظم شد و۱۹ هرماه پریود میشدم الان ماه ۳ میخورم ولی پریود نشدم جلوگیری بارداری هم داشتم از باردار نبودم مطمعنم وچرا عقب انداختم خیلی نگران شدم فولیک اسیدم میخورم قرار شد اگه پریود شدم قرص کلومیفن برای باردلری بخورم الان چیکار کنم چرا عقب انداختم لطفا راهنمایم کنید ممنون

    1. سلام نگران نباشید تاخیر پریودی تا ۱۰ روز طبیعی است.

  146. سلام وقت بخیر
    من در تخمدان راستم یک کیست درمویید ۷سانتی دارم
    دکتر برام متفورمین وکلومفین تجویز کرده برای بارداری
    میخواستم بدونم این داروها برای چند قلویی و تعیین جنسیت هم تاثییر داره؟؟؟
    اگر داره موجب چه جنسیتی در فرزند میشود؟

    1. سلام خیر ربطی به تعیین جنسیت ندارد .

  147. سلام من تنبلی تخمدان دارم و پریودهای نامنظم طولانی مدت ۳ ماه متفورمین و فولیک اسید میخورم ۲ ماه اول یر موقع پریود شدم والان این ماه باید ۱۹ فروردین میشدم که نشدم جلوگیری صد در صد داشتم البته بگم ۳ یا ۴ روز مونده بود پریود بشم نزدیکی داشتم بدون جلوگیری آیا امکانش هست من باردار باشم بی بی چک گذاشتم منفی بود۵روز هم هستش امپول پروسترژن زدم ولی هنوز پریود نشدم قرص متفورمینم فعلا قطع کردم لطفا بگید چرا من پریود نشدم مث ماه پیش و اگه باردار نیستم کی پریود میشم واگن نشدم چیکار کنم بشم چون میخوام کلومیفن بخورم ممنون

  148. من مشکل ناباروری دارم .دکترم بهم متفورمین داده و مصرف میکنم ..بالافاصله بعده اتمام پریودم نزدیکی داشتیم ک بعد ش لکه بینی داشتم و هنوزم که ده روزازپریودم میگذره لکه بینی دارم احتمال بارداری هست ؟

    1. باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  149. سلام من این ماه از قرص متفورمین و کلومیفن و دگزامتازون استروژن و اسید فولیک خوردم روز ۲۳ پریودم ۴ تا فولیکول بهاندازه ی ۲۰ و ۲۲ داشتم روز ۱۴ هم امپول اچ سی جی میخوام بزنم آیا من باردار میشم این ماه با سایز فولیکولم مناسبه ممنون

    1. سلام بله سایز فولیکول تخمدان شما مناسب است‌.

  150. سلام
    من ۲۹ سالمه و مجرد هستم
    هر دو تخمدان کیست دارم یکی ۴ سانت یکی ۲٫۲ سانت
    یه ماه میشه قرص یاسمین مصرف میکنم احساس میکنم اشتهام زیاد شده و افزایش وزن پیدا کردم
    میتونم واسه کنترل اشتهام از قرص متفورمین استفاده کنم؟؟؟
    اگه امکان مصرف وجود داره روزی چند نوبت؟؟؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

  151. سلام دخترم۱۳ سالشه سال گذشته برا اولین بار تیر ماه پربود شد ماه بعدشم شد تابهمن دیگه پریود نشد بردم دکتر ازمایش هورمونیش سالم بود ولی سونوشpcoبودوفولی ۱۱و۱۵ داشت.بعدتزریق پروژسترون پریود شد دکترش به مدت ۳ماه متفورمبن روزی یک عدد تجویز کردکه بعدش هر ۳۰ روزلکه بینی به مدت ۳-۴روزدارد در ضمن دخترم لاغر است ایا این پریود محسوب میشود واینکه تا کی باید متفورمین استفاده کندممنون میشم جواب بدید

    1. سلام نا منظمی پریودی تا ۲ سال اول طبیعی است ونیازی به مصرف دارو نمی باشد .

  152. سلام من ٢٩سالمه هميشه مشكل پريود شدن دارم دكترم هميشه بهم قرص هاي هرموني ميده تا ميخورم تنظيمه وقتي قطع ميكنم دوباره عقب ميندازم و جوش ميزنم مشكلي نداشته سونو و آزمايش هام فقط تنبلي تخمدان دارم خودم ب دكترم پيشنهاد دادم قرص متفورمين بخورم با اينكه قندم ٨٨بود گفتن احتمال دارع بعدش دچار افت قند بشم ب نظر شما قرص متفورمين رو شروع كنم يا خير روزي ١عدد يا نصف بخورم خوبه؟

  153. سلام خسته نباشید من ۲۴ سالمه ۲ساله ازدواج کردم بخاطر کیست تخمدان دکتر بهم متوفورمین داده یه سال دارم قرص می‌خورم ولی سونوگرافی دادم باز هم فرقی نکرده ومیگن تنبلی تخمدان دارم ولی پریودی خیلی منظم دارم بنظرتون کیست تخمدان رفع میشه ?چه مدت طول می‌کشه?

    1. سلام با توجه به شرح حال شما بهتر است برای بارداری اقدام کنید.

  154. سلام.بخاطر pco بودن دکتر برام متفورمین تجویز کرده وقتی میخوره یکم تپش قلب میگیرم و سردرد خواب آلودگی آیا طبیعیه این مشکلا؟و بخاطر عفونت معده که دارم دردش بیشتر شده.لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید تا داروی دیگری را جایگزین داروی فعلی شما نماید.

  155. سلام خسته نباشیدمن تنبلی تخمدان دارم دکتربرام قرص متفورمین تجویزکردوگفت ک داروهات تموم شدن روزاول تاسوم پریودی بیابرابارداری چکارکنی…منظورشون ازاین حرف چی بوده!واینک توتخمدان راستم کیس بزرگی داشتم وعمل بازوسختی انجام دادم بنظرشمازایمانم طبیعی یاسزارین!ممکنه تنبلی تخمدانم بخاطراین کیستی ک قبلا داشتم باش.؟

    1. سلام نگران نباشید تنبلی تخمدان مشکل شایعی است و با دارو رفع می شود اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید.

  156. سمیه دین پرست پاسخ

    سلام با تشکر از راهنمایی های عالی شما،من از ارومیه تماس میگیرم وبا مرور مطالب سایت شما بسیار راضی اطلاعاتم بالا رفت. توضیحات بجا وگیرا بود. ممنونم که تخصص واطلاعات تون را با مردم به اشتراک میگذارید

  157. سلام من به هیچ وجه صد بارداری ندارم ولی موهای زائد و ضخیم و جوش های صورت امونمو بریده وزنمم خیلی سخت پایین میاد۷۰کیلو هستم .میخواستم ببینم با متفورمین خوب میشم؟پریودیام تقریبا منظمه اگه متفورمین و قرص ضدبارداری بخورم خوب میشم؟چندوقت باید بخورم؟

  158. سلام من ۱۰سالpcoدارم وبه ال دی حساسیت دارم ودوسال دارم متفورمین میخورم کیستمو ازبین نبرده و۴۶کیلوم.چیکارکنم؟بازبخورم؟روزی یکی میخورم.تازگیاخیلی ضعیف شدمم.

  159. سلام .من ۲۵سالمه مجردم.و هر دوماه پریودمیشم از. اول تقریبا اینجور بودم..بعد از ازمایشای هرمون و سونو.مشخص شد تنیلی تخمدان .بامم تفورمین دادن.ولی لاغر هستم.میترسم خیلی لاغرتر بشم..باید همینو استفاده کنم یا برای من مناسب نیست؟

    1. سلام با توجه به شرح حال شما بهتر است برای منظم شدن پریود خود از قرص جلوگیری استفاده کنید .

  160. سلام من مشكل كيست تخمدان دارم دكتر برام متفورمين تجويزكرده و استعداد لاغريم خيلي زياد٥٣كيلو هستم نميخام با مصرف متفورمين لاغر بشم ميشه كمكم كنيد چيكار بايد بكنم ممنون

    1. سلام اگر قصد بارداری ندارید می توانید از قرص های جلوگیری استفاده کنید.

  161. سلام وخسته نباشید مجردم وpco دارم وصورتم خیلی پر مو هس دکترم واسم متفورمین ۵۰۰ واسپرونولاکتون ۱۰۰تجویز کردن ایا این قرصا باعث چاقی میشوند ؟ ورشد موهای زاید رو کم میکننن یا تاثیری ندارن؟باتشکر

    1. سلام بله این داروهای تجویز شده در درمان شما تاثیر گذار هستند .

  162. سلام ..من ۴۱ سالمه برای بارداری اقدام کردم دکتر متفورمین داده دوبار دچار لکه بینی شدم ..چکار کنم متفورمین و قطع کنم ؟!!

    1. سلام بهتر است تحت نظر پزشک از داروهای کمک باروری استفاده کنید تا زودتر باردار شوید اگر در زمان تخمک گذاری خود دچار لکه بینی می شوید این مسئله طبیعی است.

  163. سلام من با مصرف قرص متفورمین باردارشدم و پزشکم گفت تا هفته بیستم ادامه بده برای من این سوال وجود داره که الان روزی دوتا میخورم یکدفعه قطع کنم یا بکنم روزی یکی و بعدش قطع کنم ؟
    بعد احتمال سقط با قطع دارو وجود داره؟

    1. سلام داروی متفورمین برای درمان تخمدان پلی کیستیک و زودتر باردار شدن شما تجویز شده است بنابراین با باردار شدن شما ، مشکل برطرف شده است نباید در دوران بارداری مصرف کنید زیرا این دارو برای شما عوارض دارد وبرای خانم های بارداری که دیابت بارداری دارند تجویز می شود بنابراین مصرف این دارو را به شما توصیه نمی کنم.

  164. با سلام خدمت شما
    من مجرد هستم فرودین امسال بعد از سه ما پریود نشدن به متخصص مراجعه کردم که تشخیص تنبلی تخمدان دادن متفورمین و روغن گل مغربی برام تجویز کردن و دو آمپول که بعد از ده روز پریود شدم یک ماه بعد مراجعه کردم به توصیه خودشون، باز هم برام متفورمین، روغن گل مغربی و اتیسترون تجویز کردن و گفتن از روز ۵ قاعدگی مصرفش رو شروع کنم ، که البته دوباره تا دو ماه پریود نشدم و دوباره مراجعه کردم و ایشون برام ۲۰ عدد دیگه متفورمین نوشتن و روغن گل مغربی گفتن بعد سه ماه که” میشه شهریور”، دوباره مراجعه کنم سوالم اینه من قرصهای متفورمینم در حال اتمامه آیا مصرف متفورمین دیگه کافی نیست یا باید خودم برم داروخانه و دوباره متفورمین بخرم و تا شهریور مصرف کنم آخه الان حدود ۴ ماه هست مصرف میکنم !

    1. سلام خیر نیازی به استفاده طولانی مدت از قرص مت فورمین نیست بهتر است ۳ ماه از قرص های جلوگیری مانند روکین و یا سیپروترون کامپاند استفاده کنید اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید.

  165. ببخشین یادم رفت بگم سونو هم دادم و کیست نداشتم گفتم مشکلی نیست
    ممنون از راهنماییتون????

    1. ممنون از راهنماییتون???? نه اتفاقا لاغر هستم برای همین هم از مصرف متفورمین خوشم نمیاد☺

  166. سلام من پنجاه روزه قرص متفورمین خارجی مصرف کردم .الان دو روزه قرصم تمام شده .ولی من درد درناحیه زیر شکم دارم .خواستم ببینم میخوام پریود بشم که اینجور شدم

    1. سلام هم می تواند از علائم پیش از قاعدگی باشد و هم احتمال بارداری وجود دارد بنابراین باید صبر کنید تا زمان پریود شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  167. سلام. من ۲۹سالمه.من بعد عید رفتم پیش دکتر.آزمایش و سونو دادم. ازمایش هام خوب بود ولی سونو :تنبلی تخمدان دادم . و از زمستون ۹۶من پریود هام عقب میفته.دکتر از اواخر اردیبهشت برام متفورمین و اسیدفولیک و ویتامین دی و دوفاستن نوشت.ماه اول چون پروژسترون خوردم پریود شدم. الان ماه دوم اقدامم هست و دوفاستن میخورم.از موقعی ک دارو هارو میخورم سینه هام حساس شدن آیا طبیعی هست؟؟ایا شانس بارداری دارم؟؟؟

    1. سلام حساس شدن سینه ها به علت تغییرات هورمونی و استفاده از داروهای کمک باروری به وجود می آید که طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد اگر مشکل جدی در خود وهمسرتان نباشد بله با مصرف این داروها شانس باردار شدن شما افزایش می یابد .

  168. با سلام من قبلا سه تا سقط داشتم که علتش هم تشکیل نشدن قلب جنین بوده و تو هفته ششم تا هشتم سقط شدن الان تست بارداریم مثبت بوده دکتر بهم متفورمین هگزال ۵۰۰و Dupbastonو شیاف پروزسترون داده میخواستم بدونم متفورمین در دوران حاملگی مشکلی ندارهالبته من دو زایمان اولم بچه هام سالم هستم و شکم ۳و۴و۵ سقط شده

    1. سلام اگر دیابت ندارید نباید قرص مت فورمین در دوران بارداری استفاده کنید قرص مت فورمین برای افراد دیابتیک و برای کسانی که تخمدان پلی کیستیک دارند تجویز می شود به خصوص در ۳ ماهه اول نباید بی جهت دارو مصرف شود با توجه به سقط های اخیر شما باید از نظر غلظت خون بررسی شوید تا در صورت نیاز برای پیشگیری از سقط مجدد آمپول آنوکساپارین برای شما تجویز شود.

  169. سلام.من حدود ۵ ساله تنبلی تخمدان دارم.سه ساله ازدواج کردم.اگه قرصهای ضدبارداری نخورم اصلا پریود نمیشم.تخمدان پلی کیستیک دارم.تعداد کیستهام تقریبا زیاده و اندازه بزرگترینش ۶/۴ میلیمتره.ی مدت متفورمین و HD خوردم.تا چندماه با تاخیر پریود میشدم اما قرص رو ک قطع کردم سه ماهه پریود نشدم.وضیعتم وخیمه چون همه علائم تنبلی تخمدان رو دارم.از موهای زائدگرفته تا تغییرصدا و… پرولاکتین خونم تنظیمه.دکترمیگه هورمونهام مشکلی ندارن.اما مگه میشه؟؟؟؟بدنم پر ازمو شده،چونه و گردنم پرموشده و… قصد بارداری ندارم فعلا اما میخوام مشکلم حل بشه.باید چکار کنم؟؟خواهش میکنم راهنماییم کنید.دیگه خسته شدم….

    1. سلام با توجه به شرح حال شما باید زودتر برای بارداری اقدام کنید باید تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  170. سلام.من ۲۶ سالمه و بیشتر از یک ساله که برای بارداری متفورمین مصرف میکنم و پریودم منظم شده بود ولی ماه اخیر به دلیل یک سری مشکلات و دل مشغولی قرص رو نخوردم و این ماه پریودم به تاخیر افتاده.ایا این تاخیر به علت اینه که قرص رو نخوردم و اثر قرص از بین رفته یا امکان بارداری هست؟

    1. سلام برای اطمینان بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  171. سلام من ۲۰سالمه تنبلی تخمدان دارم دکتررفتم بهم متفورمین داده اون ماه خوردم پریودشدم امااین ماه هنوزپریودنشدم برابارداری اقدام کردم ممکنه باردارباشم؟اخه بی بی چک گرفتم نشون نداده یعنی زود بی بی چک انجام دادم؟

    1. سلام بهتر است تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  172. سلام خسته نباشید.من ۶ روزه ک دارم متفورمین استفاده میکنم و هفتم این ماه باید پریود بشم الان دو روزه ک لک بینی داشتم و امروز هم کاملا پریود شدم ولی در حد خیلی کم و قطع شد.میخواستم بدونم دلیلش چی میتونه باشه؟
    ایا متفورمین قاعدگی را عقب میندازد چون من تازه قاعدگیم منظم شده نمیخوام نامنظم بشه و ایا تهوع و اسهالی ک دارم برطرف میشه یا باید خوردن قرصو قطع کنم؟؟
    باتشکر

    1. سلام اگر تا ۳ روز آینده به خون ریزی نیافتادید ویا یک خون ریزی خفیف وسبک داشته اید برای اطمینان تست بارداری انجام بدهید.

  173. سلام من ازمایش دادم دوهفته اززمان پریودم گذشته هنوز پریود نشدم ولی جواب منفی شده؟دلیلش چیه؟دو ماهه متفورمین مصرف میکنم

    1. سلام قرص متفورمین به بدن شما سازگاری نداشته است بهتر است داروی دیگری جایگزین شود تا زودتر باردار شوید.

  174. سلام من ازمایش دادم دوهفته اززمان پریودم گذشته هنوز پریود نشدم ولی جواب منفی شده؟دلیلش چیه؟دو ماهه متفورمین مصرف میکنم

  175. سلام من ۱۷ سال دارم وسونودادم کیست تخمدان داشتم وهردوتخمدانم نمایpco دارد ودکتر برام قرص متفورمین داده و عادتمم مرتبه آیادرآینده باردارمیشم ؟

    1. سلام نگران نباشید مشکل شما درمان دارویی دارد بهتر است طولانی مدت از قرص متفورمین استفاده نکنید اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید واز داروهای گیاهی قاعده آور استفاده کنید.

  176. سلام من امپول پروژسترون زدم تا پریود بشم ااز الان قرص متفورمینم بخورم یا وقتی که پریود میشم؟؟

  177. سلام من ۱۷ سالمه و سونو دادم به خاطر جوش صورتم سندرم تخمدان پلی کیستیک داشتم و هردو تخمدان نمای pcoداشت و دکتر قرص متفورمین داد و وزنم ۶۰ کیلو و قد ۱۶۷ دکتر گفت چاق نیستی و هر روز ورزش کن و الان نمیخوام بچه بیارم ایا ۵سال دیگه بیارم مشکلی نیست باردار میشم و اینکه با این قرص جوش صورتم خوب میشه؟ عادتمم قبل از خوردن قرص مرتب بود الانم مرتبه ولی واز وقتی این قرصو میخورم حجم خون کم شده باتشکر لطفاً راهنمایی کنید

    1. سلام با توجه به اینکه اضافه وزن ندارید مصرف طولانی مدت قرص مت فورمین توصیه نمی شود زیرا عوارض دارد بهتر است بیشتر از ۳ سال جلوگیری نداشته باشید .

  178. سلام و خسته نباشید. من چند سالی بود جوش های کیستیک میزدم و حتی با راکوتان هم جواب نگرفتم. رفتم دکتر هورمون و برام آزمایش نوشت. آزمایشو دید و برام گلای وانس ۷۵۰ و اسپیرونولاکتون ۲۵ نوشت که روزی ۲ بار بخورم. برای مدت ۳ ماه. و گفت بعد از این مدت باز برم پیشش. الان که بیشتر از ۲ ماه میگذره دیگه جوش نمیزنم و خیلی خوشحالم. به نظرتون بعد از اینکه کامل داروهامو مصرف کردم و جوش ندیدم باز برم پیشش با این شرایط اقتصادی سخت ؟ممنون

  179. من ۲۴ سالمه و مجردم. ۱۷۰ قد و ۷۶ وزنمه. دو ماه بود پریود نمیشدم امروز رفتم سونوگرافی و mild pco تشخیص داده شد. دکتر برام قرص سیبل و گلای وانس تجویز کرده. میخواستم بپرسم گلای وانس برای افراد مجرد عوارضی نداره؟ چون اکثرا دیدم افراد متاهل برای بچه دار شدن ازش استفاده میکنن. میخواستم ببینم باعث ایجاد دیابت نمیشه؟ عوارضی نداره برای افراد مجرد؟

    1. در زمان محدود می توانید از این قرص استفاده کنید و همزمان ورزش کنید تا وزن خود را کم کنید با کاهش وزن مشکل شما برطرف می شود.

  180. سلام.من ۱۹ سالمه…پریودام از همون اول نا منظم بود…سونو دادم گفتن پلی کیستیک دارم…و دکتر به من متفورمین دادن….تو سایت های دیگ نوشته بود ک این دارو برای خانم های دارای پلی کستیک مقاوم به انسولین هست…ولی خب بدن من مقاوم به انسولین نیست….
    این حالت بی حالی و ضعف عضلانی و حالت تهوع حتما پیش میاد؟؟

    1. سلام می توانید تحت نظر پزشک به جای قرص متفورمین از قرص جلوگیری استفاده کنید.

  181. سلام خسته نباشید،من تنبلی تخمدان دارم ،تیر ماه باردار شدم اما خارج رحمی بود عکس رنگی هم رفتم مشکلی نداشتم ،الان قرص گلای وانس استفاده میکنم از روز سیزده پریودم کیت تخمک گذاری استفاده کردم اما هر چها روز هم مثبت نشون داد و من یه روز در میون نزدیکی داشتم میخواستم ببینم ایا امکان بارداری وجود داره ایا تخمگ گذاری دارم یا نه (البته دوره هام سی روزه ست از زمانیکه گلای وانس رو استفاده کردم)

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  182. سلام اقدام به بارداری کردم بعداز اولین اقدام دوسه روز بعدش سینه درد بدی گرفتم احساس درد در نوک سینه چپم و سنگین شدن سینه هام میکنم نگرانم منو راهنمایی کنید

    1. سلام درد سینه در دوران پیش از قاعدگی و دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد.

  183. با سلام. من حدود ۵ ماه است متفورمین روزی ۳ عدد میخورم. برای تنبلی تخمدان دکتر بهم داد. قرص تیرویید هم میخورم. خیلی لاغر شده ام. میتونم بدون تجویز پزشک متفورمین را قطع کنم؟ آیا قطع یکباره عوارض داره؟؟

    1. سلام دوز مصرفی داروی شما بالا است می توانید روزی یک عدد قرص را مصرف کنید بعد هفته ای ۳ بار و بعد کامل قطع کنید .

  184. سلام من ازهفده سالگی موهای زائددور سینه ونافم داشتم ی بارسونودادم ک کیست داشتم ودکتر قرص سیپروتون کامپانددادخوردم رفع شدحالا ۲۰سالمه قصدبچه دارشدن دارم ی سری دوماه ونیم پری نشدم ورفتم دکترگف تنبلی تخمدان دارم تموم علائمشم دارم سه ساله ک ازسینه هام ترشح شیردارم گاهی اوقات؛وموهای سرمم خیلی میریزن وموهای زائدمم توسونوگف تخمدانات خوبن اما ازمایش توازمایش معلوم شددکترم بهم قرص گلوکوفاژواسپیرونولاکتون دادوزنمم شصت وقدم ۱۶۳خیلی نگرانم حالام دوماهه پری نشدم ینی قرصاتاثیری دارن ادامه بدم؟؟وباردارمیشم؟؟

    1. سلام باید تحت نظر پزشک برای کاهش هورمون پرولاکتین خود دارو مصرف کنید.

  185. سلام من ۱۹ سالمه و یک سالو نیمه ک اقدام بارداری کردم ولی متاسفانه باردار نشدم پریودامم نامنظمه ولی الان منظم شده الان دو ماهه ک زیر نظر ی دکتر دیگ هستم ک ماه اول قرص از پنجم پریودی و کلومیفن و این ماه متفورمین داده تو سونوگرافیمم تنبلی تخمدان داشتم ولی دکتر گفت با داروها درس میشه حالا خیلی استرس دارم ک باردار نشم آخه شوهرمم تک فرزند و تک پسر خانوادشونه،توروخدا میشه با وجود استفاده از این دارو ها باردار شد؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید باتوجه به سن شما و مصرف داروهای تحریک تخمک گذاری شانس بارداری در شما وجود دارد .

  186. سلام من چند روز این قرص متورفین رو استفاده کردم اما ی روز قندم اومده بود پایین,دیگه از اون روز به بعد نخوردم,الان دچار تنگی نفس شدم,الان باید چیکار کنم

  187. سلام من ۲۶سالمه ۱ پسر ۴ساله دارم الان میخوام دوباره حامله شم رفتم دکتر ماما بهم متفورمین ۵۰۰ داده ولی مرتب نمیتونم استفاده کنم یادم میره آیا مشکلی ایجاد میکنه استفاده نا مرتبش ؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام اگر تخمدان پلی کیستیک دارید باید وزن خود را کاهش داده واز قرص متفورمین استفا ده کنید .

  188. سلام یکماه پیش متخصص مراجعه کردم بدلیل برا بارداری.سابقه زایمان زودرس دوقلوویی درسال گذشته داشتم.بدلیل کیست متفورمین ۵۰۰خارجی دادم مصرف کردم ۲۰روز گذشت والان موعدپریودم بود نشدم یکشب درمیان نزدیکی هم داشتم بخصوص ایام تخمکگذاری.الان ۵روزاپریودم میگذره بی بی چک زدم منفی بود ایا باردارم.ودرصورت بارداری همچنان مصرف قرص ادامه دهم دسترس ب پزشکم ندارم.ممنونم

    1. سلام جواب تست بارداری شما منفی بوده است.

  189. سلام من ۱۹ سالمه یک ساله عقد هستم پریودیم نامنظم و شکم پهلوم بزرگ شده رفتم دکتر سونو کردن گفتن یکی از تخم دان هات تنبلی داره برای سه ماه هر روز یه دونه قرص متفرمین برام تجویز کرد و گفت وزنت هم زیاده اینارو که بخوری وزنتم میاد پایین الان یه ۱۲ تاش رو خوردم فعلا که وزنم تغیر نکرده و پریودیم هم منظم نشده به نظرتون تا سه ناهه دیگه منظم میشه
    میترسم نتونم بار دار بشم بخاخطر تنبگی تخم دانم

    1. سلام باید وزن خود را با ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب کاهش دهید تا تخمدان های شما فعال تر شوند .

  190. سلام من ۱۹ سالمه یک ساله عقد هستم پریودیم نامنظم و شکم پهلوم بزرگ شده رفتم دکتر سونو کردن گفتن یکی از تخم دان هات تنبلی داره برای سه ماه هر روز یه دونه قرص متفرمین برام تجویز کرد و گفت وزنت هم زیاده اینارو که بخوری وزنتم میاد پایین الان یه ۱۲ تاش رو خوردم فعلا که وزنم تغیر نکرده و پریودیم هم منظم نشده به نظرتون تا سه ناهه دیگه منظم میشه
    میترسم نتونم بار دار بشم بخاخطر تنبگی تخم دانم

  191. سلام من ۳۸سالمه.سابقه دوقلوزودرس درسال گذشته دارم.فوت شدن…برا بارداری اقدام کردن دکتری بهم لتروزول دادبعدازاولین دوره مصرف کیست پیدا کردم دکترگفت باید باردارشی بعددوماه قطع کردم.رفتم متخصص نازایی به من متفورمین داد گفت اگه تا سه ماه باردارنشی بیا برا ivf.من هزینه ش ندارم.الان دوماه گذشته ونشدم.تری گلیسیرید خونم بالاست ایا این ربطی ب تنبلی تخمدانم داره بااین قرصا تاثیری درکاهشش داره.بنظرتون متفورمین برا من کافی هست ۱۲ساعت یک دونه میخورم.توروخداهمه سوالاتم جواب بدید خیلی نگرانم.ممنونم.

    1. سلام نیازی به آی وی اف ندارید زیرا شما نازایی ندارید باید وزن خود را کاهش داده و قرص متفورمین را ادامه دهید اگر تا سه ماه آینده باردار نشدید باید تحت نظر پزشک از داروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  192. سلام من ۱۰ ماهه قصد بارداری دارم و کم کاری تیروئید دارم که قرص میخورم و کنترل شده ولی سونو که دادم نوشته بود نمای pco و دیواره رحم سایزش ۴ میلی متر و طبق آزمایش هورمون هم استروژنم خیلی پایینه که سه دوره است به طور جدی تحت درمانم دوره اول که لتروزول خوردم روزی ۱ عدد از سوم پریودی و بعدم سونو دادم که گفت سایز تخمکم ۱۷ و ۱۳ هست و آمپول زدم و باردار نشدم دور دوم پریود شدم ولی ۴ روز با خونریزی کم و باز دکتر لتروزول داد روزی ۲ تا و قرص متفورمین و البته قرص استرادیول هم توی این مدت مصرف میکنم و رفتم سونو سایز تخمکا ۵ تا ۸ بود و بالغ نبودن و آمپول نزدم و این دفعه ۲۲ روز تاخیر داشتم و پریود شدم و دکتر گفت لتروزول رو ۳ تایی مصرف کنم و البته توی این سه دره من قرص استرادیول هم مصرف میکنم و ضخامت دیواره رحمم ۱۰ شد و البته این دوره آمپول نزدم و نرفتم ببینم سایز تخمکم چند بود و این دوره هم باردار نشدم حالا دکتر با این تفاسیر مشکل من حل شدنی هست و به زودی باردار میشم و نظر شما چیه به اضافه اینکه دکتر متخصص گفت اگه این دوره باردار نشدی برو پیش نازایی ممنونم جوابم رو زودتر بدین

    1. سلام باید همسر شما نیز آزمایش اسپرم انجام بدهند.

  193. سلام.من تنبلی تخمدان دارم و بعداز چهار ماه که اقدام به بارداری کرد و نشد، دکتر برام گلوکوفاژ و قرص ال کارنیتین تجویز کرده ولی هرچی تو اینترنت میگردم قرص ال کارنیتین رو مینویسه مربوط به ناباروری مردان! الان من چه کنم به نظر شما؟ دکتر اشتباه نوشته؟

    1. سلام قرص ال کارنیتین برای آقایانی که مشکل اسپرم دارند و کسانی که قصد لاغری دارند هنگام ورزش کردن در باشگاه در حین تحرک و ورزش کردن باید مصرف شود شما نیازی به مصرف این قرص ندارید.

  194. سلام دکتر شوهرم آزمایش داد گفته سالمه حالا به نظر شما باید چکار کنم

    1. سلام باید پروسه درمانی خود را تحت نظر پزشک مرکز تخصصی ناباروری ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  195. سلام من۲۰سالمه و۸ماهه اقدام کردم ومتفورمین میخورم و۶ماهه که دوفاستون میخورم همیشه بعد از تمام شدن دوفاستون بعد ۴روز پریود میشدم امااین سری اخرین قرصم تموم نکرده یه روز لکه بینی داشتم وبعد پریود شدم اما خونریزی کم ودوهفته سینه درد داشتم نوک واطراف نوک سینم خیلی درد میکنه.نگرانم ایا باردار بودم یانه ؟ممنون

    1. سلام اگر خون ریزی کمی داشتید می توانید برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  196. سلام من تنبلی تخمدان دارم و ۸ماهه متفورمین مصرف میکنم و۶ماهه دوفاستون همیشه بعداز تمام شدن دوفاستون بعد ۴روز پریود میشدم اما الان یکی قرص مونده بود بخورم که لکه بینی شدم وبعد پریود ۲هفته هم سینه درد شدید داشتم نگرانم که ایا باردار بودم یانه وچرازود پریود شدم؟؟

  197. سلام ۱۸ سالمه ومجردم تخمدان پلی کستیک دارم دکتر واسم اپو متفورمین واسپرونولاکتن نوشت یه ۵ ماهی مصرف کردم ولی دیگه پیگیر نشدم حالا یه ۴ ماهی میگذره میخوام دوباره مصرف متفورمین رو شروع کنم به نظر تون گلوکوفاز به تنهایی مصرف کنم

  198. سلام من iud دارم همش هم لکه بینی قهوی ای دارم رفتم دکتر متفورمین برام داده بعدش پریود شدم بعدم لکه بینیم قطع شد این خطرناک نیست؟ قصد بارداری ندارم تیرویید کم کارم دارم تحت نظره پزشکم

    1. سلام خیر خطرناک نیست اما نباید طولانی مدت از این قرص استفاده کنید.

  199. سلام من ۲۵ سالمه دو ساله اقدام کردیم باردار نشدم. دکتر بهم قرص متفورمین داده.هر چهار روز دوز قرص بالا ببرم تا دوازده روز. میخواستم بپرسم باید از کی شروع به خوردن کنم.
    یه هفته از پریودیم میگذره هنوز پریود نشدم. میدونم باردار نیستم

    1. سلام بهتر است از داروهای تحریک تخمک گذاری تحت نظر پزشک مرکز ناباروری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید مصرف دوز بالای قرص متفورمین با توجه به عوارض آن توصیه نمی شود ضمنا همسر شما هم باید آزمایش اسپرم انجام بدهند.

  200. باسلام من ۲۳ سالمه کیست تخمدان داشتم برطرف شد اقدام به بارداری کردم ولی باردار نشدم رفتم سنو گفت تنبلی تخمدان دارم و فولیکولم ۱۵ هست دکتر بهم قرص پروژسترون ومتفورمین داد برای باردار شدن ولی پریود شدم مصرف قرص را قطع کردم والان که روز۱۲ پریودم ۳ روز قبل لکه بینی داشتم والان دوباره پریود شدم توروخدا کمک کنین خیلی نگرانم با تشکر

    1. سلام از شب ۱۵ سیکل قاعدگی شروع به مصرف قرص مدروکسی پروژسترون کنید.

  201. سلام من تنبلی تخمدان دارم دکتر برام گلوکوفاژ نوشته ولی یادم رفت ازش بپرسم از کی شروع کنم به خوردن؟؟مهم نیست چه روزی باشه؟؟وایا اینکه زمانی که پریود هم هستیمم باید بخوریم؟؟

    1. سلام بهتر است در دوران پریود مصرف نشود روزی یک عدد می توانید از این قرص استفاده کنید.

  202. سلام من امروز دوتا مدفورمین۵۰۰خوردم حالم بده

  203. باسلام من۲۸سالمه،سونوگرافی دادم pco دارم قرص های متفورین،سیپروترون کامپاند واسپیرونولاکتون مصرف میکنم…ببخشید من اولین باره دچار این بیماری میشم،آیا تنبلی تخمدان ایجاد شده بعد مصرف این قرص ها به طور کلی از بین میره یا باید همیشه مصرف بکنم؟لطفا جواب بدید خیلی نگرانم….

    1. سلام نگران نباشید خیر نیازی به مصرف طولانی مدت این داروهای هورمونی نیست با ورزش کردن و داشتن وزن مناسب در بهبود آن موثر است نیازی به مصرف همزمان متفورمین و قرص سیپروترون کامپاند نیست اگر قصد بارداری ندارید قرص سیپروترون کامپاند سه دوره مصرف کنید .

  204. سلام خسته نباشید .۲۴سالمه ۴ساله ازدواج کردم کیست داشتم ک رفع شد ولی تنبلی تخمدان دارم .خیلی دلم میخواد زود لار داربشم ولی پنج ماه اقدام کردم نتیجه ای ندیدم اخرین پریودیممبرج ۱۲بوده تاامروزک ۲۳اردیبهشت رفتم دکتر بهم قرص گلاس وان وزیره،ویتاگنوس تجویز کرده ولی اصلا فایده ای نداره در ضمن آزمایش هورمونی هم دادم سالم بوده .لطفا راهنماییم کنید خسته شدم بخدا?

    1. سلام بهتر است تحت نظر پزشک از داروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  205. سلام
    بنده ۳۲سالمه، سه ساله ازدواج کردم فعلا اقدام بارداری نکردم.
    من چند ماهه روزهای اول پریودیم لکه بینی داشتم ولی بعدش پریود میشدم تا اینکه این ماه رفتم دکتر گفت تنبلی تخمدان داری، گلوکوفاژ و اسید فولیک نوشت ولی باز این ماه لکه بینی دارم طوریکه اصلا از پریود اصلی خبری نیست. بنظرتون عوارض قرص هاست یا چی؟ میشه راهنمایی کنید؟ ذهنم خیلی درگیر شده

    1. سلام میتواند از عوارض مصرف قرص گلوکوفاژ باشد به هر حال باید زودتر برای بارداری اقدام کنید.

  206. سلام من پریودم عقب افتاده بود رفتم دکتر امپول زدن پریود شدم هنوز تموم نکردم یه دارو داد گفت از اول پریود به مدت بیست و یک روز بخورم ویه متفورمین داده هنوز استفاده نکردم چیکار کنم منتظر بمونم پریودم تموم بشه بخورم

    1. سلام اگر قصد بارداری ندارید مصرف قرص جلوگیری کافی است از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف کنید.

  207. سلام من ٢٦سالمه و سابقه pcos دارم ٢سال بود كه پربودم منظم بود ٦ماه كه عقد كردم پريودم ١٢تا ١٥روز طول ميكشيد بعد از قطعش يك هفته بعد دوباره پريود ميشدم سونوگرافي كه دادم ضخامت آندومتر افزايش پيداكرده بود كه دكتر بهم قرص دفاستون داد هر ١٢ساعت يكي تو سونو حالت پلي كيستيكم بود كه قرص گلاي وانس داد ولي من فعلا قصد بارداري ندارم نميدونم گلاي وانس شروع كنم يا نه نميخوام وزن كم كنم چون اضافه وزن ندارم و قند خونم نرماله و از طرفي بيشتر نگرانم اگر گلاي وانس بخورم ذخاير تخدانم كم نميشه ؟در آينده براي باردار شدن مشكل پيدا نميكنم ؟؟؟لطفا راهنمايم كنيد ممنون

    1. سلام مصرف قرص دوفاستون برای دو تا سه دوره کافی است و نیازی به مصرف قرص گلای وانس ندارید .

  208. سلام وقتتون بخير
    من تنبلي تخمدان دارم و ٢٤ سالمه و قصد بارداري ندارم اصلا!دكتر به من قرص گلوفاژ داده روزي يك عدد بخورم تا سيكلم منظم شه.ميخواستم بدونم احتمال بارداري رو خيلي افزايش ميده؟چون من خيلي از بارداري ناخواسته ميترسم و اينكه تنبلي تخمدان دارم بايد زودتر باردار بشم؟يا محدوديت سني نداره ممنون ميشم جواب بدين

    1. سلام با توجه به اینکه قصد بارداری ندارید بهتر است فعلا به مدت یک تا ۳ ماه از قرص جلوگیری استفاده کنید و سعی کنید در ۶ ماه آینده برای باردار شدن برنامه ریزی کنید.

  209. سلام، من ۳۰ ساله و مجرد هستم، چند ساله ک مشکل کم شدن خونریزی پریود رو دارم، ب طوری ک از پنج روز خونریزی نرمال و متوسط الان رسیدم ب ی نصفه روز خونریزی خیلی خفیف و بعد تا آخر پنج روز لکه بینی، موقع پریود شکمم سفت میشه و درد میگیره ولی خبری از خونریزی طبیعی نیست، انگار رحمم دچار انسداد شده! بارها آزمایش هورمون و سنوگرافی دادم مشخص شده ک pco دارم ولی با وجود مصرف داروهای مختلف از جمله قرص های ضد بارداری، دوفاستون، اسپیرنولاکتون، متفورمین و گلوکوفاژ هنوز هم همون مشکل رو دارم، و حتی بدتر شد، در حال حاضر دکتر برام مصرف شیش ماه گلوکوفاژ و سه ماه دوفاستون رو تجویز کردن، دو ماهه ک دارم مصرف میکنم ولی پریودی این دفه خیلی کمتر اط دفه های قبله! دیگه واقعا دارم ناامید میشم،خیلی زیاد نگرانم! لطفا راهنماییم کنید! احتمال داره چسبندگی رحم داشته باشم؟!
    با تشکر

    1. سلام مصرف این قرص ها را قطع کنید این داروهاخون ریزی را کمتر می کنند می توانید از داروهای گیاهی قاعده آور استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.