نزديكی در سه ماه اول، دوم و سوم بارداری چگونه باید باشد؟!

نزدیکی در هر سه ماهه ی بارداری اول و دوم و سوم چه تفاوتهایی دارد؟

پروفسور گرهارد ترون، متخصص زنان و زایمان و دکتر روان شناس، مارلیز سوارت، درباره ی جنبه های جسمی و احساسی نزدیکی جنسی در دوران بارداری، شما را راهنمایی می کنند.

 پوزيشن نزديكي در بارداري

نزديكي در سه ماه اول بارداری

آیا آمیزش جنسی ایمن است؟ 

به گفته ی دکتر ترون، بله. بجز هنگامی که تهدیدی برای سقط جنین وجود دارد. آیا تغییرات جسمی با میل جنسی مداخله می کند؟

به گفته ی دکتر ترون، خیر. البته احساس خستگی، حالت تهوع و حساس شدن پستان می توانند مانع ایجاد کنند. کدام وضعیت ها ایمن اند؟

به گفته ی دکتر ترون، تا زمانی که هر دو شریک زندگی راحت هستند، هر وضعیتی ایمن است.

از چه چیزهایی باید پرهیز شود؟

به گفته ی دکتر ترون، از تمام داروها (محرک و چرب کننده دوری کنید زیرا ایمنی آنها در دوران بارداری نامشخص است. چه احساسی از آمیزش جنسی خواهم داشت؟

به گفته ی دکتر سوارت، برخی از بانوان میل جنسی فزاینده ای دارند، در حالی که خانم های دیگر متوجه میشوند که تمایل کمتری دارند. با وجود تغییرات جسمی و روحی بسیاری که در این دوران تجربه می کنید طبیعی است که احساس کلافگی کنید یا احساس متفاوتی داشته باشید.

شوهرم چه احساسی خواهد داشت؟ 

به گفته ی دکتر سوارت، اکثر شوهران در این دوران نیز شریک زندگی خود را مثل همیشه جذاب می بینند، گرچه در همه چنین احساسی وجود ندارد. اما دلایل زیادی وجود دارد که شاید از میل جنسی شریک زندگی شما در سه ماه اول بارداری اندکی کاسته شود.

امکان دارد او نگران وضعیت فرزند خود باشد و این تنش بر میل جنسی او اثر گذارد. معمول ترین علتی که مردان را از آمیزش جنسی در دوران بارداری نگران می کند، ترس از این است که معاشقه می تواند به بچه آسیب رساند. اگر شوهرتان درباره ی ایمنی آمیزش جنسی در دوران بارداری نیاز به تایید پزشک دارد، در ملاقات بعدی با پزشک او را با خود همراه کنید. از همه مهم تر، درباره ی ترس ها، اضطراب ها و نیازهایتان با یکدیگر حرف بزنید. ارتباط روشن به شما اجازه میدهد تا روش هایی را برای مهرورزی بیابید، چه معاشقه داشته باشید یا خیر.

نزديكي در سه ماهه دوم بارداری 

آیا ایمن است؟

به گفته دکتر ترون، بله. اما استثناهای بیشتری وجود دارد که عبارتند از سابقه ی سقط جنین طی این سه ماه، جفت سر راهی و بارداری چند قلو.

آیا تغییراتی جسمی مانعی ایجاد نمی کند؟ 

به گفته ی دکتر ترون، اگر بارداری عادی باشد، مشکلی وجود ندارد. و به گفته دکتر سوارت، اکثر وضعیتها ایمن هستند. یافتن وضعیتی که پذیرای شکم در حال رشدتان باشد. 

از چه چیزهایی باید پرهیز شود؟

به گفته ی دکتر ترون، هر فعالیتی در حد توازن مجاز است، البته اگر بارداری عادی باشد. درباره ی آمیزش جنسی چه احساسی خواهم داشت؟ و به گفته ی دکتر سوارت، برای بسیاری از بانوان سه ماه دوم بارداری یکی از بهترین زمانها برای عشق ورزی است!

شاید شکمتان بزرگتر شده باشد، اما معمولا به اندازه ای بزرگ نیست که در آمیزش جنسی اختلال به وجود آورد. همان طور که نشانه های سه ماهه ی نخست بارداری کاهش می یابد و میزان انرژی شما بیشتر می شود، شاید متوجه بهبودی در میل جنسی خود شوید. افزایش جریان خون در ناحیه ی اندام تناسلی و لگن شاید میل شما را برای آمیزش جنسی دوباره روشن کند. شاید متوجه شوید که دستیابی به اوج لذت جنسی نیز سهل تر است – بسیاری از مادران باردار در این سه ماهه، اوج لذت جنسی شدیدتری را تجربه می کنند.

شوهرم چه احساسی خواهد داشت؟

به گفته ی دکتر سوارت، بسیاری، اما نه همه ی آقایان از انحناهای جدید بدن شریک زندگی خود لذت می برند و اکثرا راضی هستند. پس از سه ماهه ی اول، زندگی عاشقانه ی آنان رو به بهبودی می رود.

نزديكي در سه ماهه سوم بارداری

آیا ایمن است؟ 

به گفته ی دکتر ترون، بله. اما بانوانی که سابقه ی زایمان زودرس دارند باید در این سه ماهه از آمیزش جنسی دوری کنند. برای بارداری چند قلو و بی تردید برای بارداری با جفت سر راهی نیز آمیزش جنسی ممنوع است.

آیا تغییراتی جسمی مانعی ایجاد نمی کند؟

به گفته ی دکتر ترون، اغلب بانوان در معاشقه احساس راحتی نمی کنند و شوهران باید به این احساس همسرشان احترام بگذارند.

کدام پوزیشنها در بارداری ایمن اند؟

 به گفته ی دکتر ترون، تمام کارهایی که باعث درد و ناراحتی نمی شود. اما رحم بزرگ وضعیت هایی را محدود خواهد کرد.
به گفته ی دکتر سوارت، می توانید خلاق باشید و وضعیت هایی را امتحان کنید که به شکم فشار کمتری می آورد. به جای دراز کشیدن روی پشت، شاید راحت تر باشید که بالا قرار گیرید و یا به پهلو نزدیک شریک زندگی خود، روبه رو دراز بکشید. برای راحتی بیشتر در هر وضعیت از بالش استفاده کنید.

از چه چیزهایی در هنگام آمیزش باید پرهیز شود؟

به گفته ی دکتر ترون، از هر کاری پرهیز کنید که باعث درد و ناراحتی می شود.

درباره ی رابطه ی جنسی چه احساسی خواهم داشت؟

به گفته ی دکتر سوارت، اگر با شکم بزرگ خود راحت هستید و هنوز برای آمیزش جنسی احساس خوبی دارید، می توانید از آن لذت ببرید. اما معمولا بانوان در سه ماه سوم بارداری میل جنسی خود را از دست می دهند. در این مقطع، شاید احساس کنید شکمتان بیش از حد بزرگ شده یا خسته و کلافه هستید و نمی توانید معاشقه کنید. یا با نزدیک شدن به موعد زایمان و تولد فرزندتان بیش از حد سرتان شلوغ باشد. بگذارید شوهرتان بداند که چه احساسی دارید و به او اطمینان دوباره دهید که هنوز دوستش دارید باید خط ارتباط را باز نگه دارید و از یکدیگر حمایت کنید.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. مضرات رابطه مقعدی رو برا آقایون بگید بخصوص انتقال ویروس” اچ. آی. وی” رو که بالاترین میزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص میده.

  2. اسفنگترهای ماهیچه شل بشه خیلی کثیف کاریه بی اختیاری مدفوع

  3. امان از دست مردای همجنسگرااااا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *