نزدیکی بعد از عمل واریکوسل

نزديكی بعد از عمل واريكوسل بعد از ۷ روز اشکالی داره؟!

سلام من ۷ روزه عمل واریکوسل دوطرفه کردم ایا نزدیکی کنم مشکلی ایجاد میشه؟؟ برای نزديكي بعد از عمل واريكوسل چند روز صبر کنم؟؟

زمان نزدیکی بعد از عمل واریکوسل

پاسخ مشاور نی نی نما:

خیر- بعد از چند روز که محل جراحی کمی بهبود یافت و زخم بسته شد و درد آن کم شد می توانید نزدیکی داشته باشید. بنابراین ۷ روز بعد از عمل واریکوسل نزدیکی بلامانع است. بطور کلی ۲ روز بعد از عمل واریکوسل می توانید به فعالیتهای عادی بازگردید اما تا یک ماه از انجام فعالیتهای سنگین خودداری کنید.

نزديكي بعد از عمل واريكوسل

واریکوسل شایعترین علت کاهش تولید و کیفیت اسپرم و ناباروری در مردان است. واریکوسل همچنین می تواند باعث جمع شدن بیضه ها شود. خوشبختانه اغلب واریکوسل ها به راحتی تشخیص داده می شوند ولی اگر این بیماری علامت دار شود باید درمان جراحی صورت گیرد.

توصیه های بعد از عمل واریکوسل

۱- ۴۸ تا ۷۲ ساعت استراحت کامل در منزل داشته باشید.

۲- جهت کاهش ورم محل عمل و بیضه ها از حوله زیر بیضه ها جهت بالا نگاه داشتن آنها و کاهش تورم در ۴۸ ساعت اولیه استفاده نمائید.

۳- توصیه می گردد یک هفته اول پس از درمان واریکوسل از ایستادن غیر ضروری جهت کاهش تورم اجتناب نمایید.

۴- ۲۴ ساعت بعد از عمل می توانید استحمام نمایید.

۵- هیچ محدودیت رژیم غذایی بعد از عمل وجود ندارد. چنانچه از بیهوشی عمومی برای شما استفاده شده است، بهتر است غذاهای معمولی را از روز بعد شروع کنید. حدود ۶ ساعت پس از عمل می توانید بتدریج از مایعات استفاده کنید.

۶- با توجه به اثر مضر شناخته شده دخانیات یا سیگار روی حرکت اسپرم، از مصرف آنها اجتناب شود.

۷- از انجام ورزش های سنگینی از جمله بدن سازی و فوتبال و … به مدت حداقل یک ماه پس از عمل اجتناب نمائید.

۸- از ۲۴ ساعت بعد از عمل اقدام به باروری و فعالیت های جنسی می تواند شروع شود اما به دلیل بهبود زخم بخیه و کاهش درد بهتر است تا یک هفته صبر کنید.

۹- بهترین زمان انجام آزمایش اسپرم سه ماه بعد از عمل می باشد.

۱۰- اگر بخیه های محل عمل پلاستیک و جذبی بوده، نیاز به کشیدن ندارد. اما اگر جذبی نباشد ۱۰ روز بعد از عمل می توانید آن را بکشید.

علت واریکوسل

علت  بروز  واریکوسل این است که دریچه های درون سیاهرگهایی که اطراف طناب بیضوی پیچ خورده اند، نمی توانند جریان خون را به درستی برگردانند. این موضوع سبب می شود  تا خون در ناحیه ی دریچه های لانه کبوتری عبور کرده و  بر نگردد و این موضوع عاملی میشود تا سیاهرگ ها متورم و بزرگتر شوند.

درمان واریکوسل

واریکوسل را نمی توان با مصرف دارو درمان کرد. بهترین روش درمانی واریکوسل میکروسرجری و یا همان جراحی با میکروسکوپ است.

تشخیص واریکوسل

بهترین روش تشخیص واریکوسل معاینه شدن توسط ارولوژیست است که در این صورت با صلاحدید پزشک می توند مراحل تشخیص را با انجام دادن سونوگرافی کالر داپلر ادامه  داد و مطمئن شد.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. من ۳ روز بعد عمل واریکوسل دچار جنب در خواب شدم اما نزدیکی نکردم مشکلی که نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.