نحوه صحیح فریز کردن لوبیا سبز

نحوه صحیح فریز کردن و استفاده از لوبیا سبز در خانه

وقتی صحبت از خوردن غذای سالم می شود ، لوبیا سبز (که به آن لوبیای فرنگی یا   string beans نیز گفته می شود) تردترین و خوشمزه ترین گزینه است. آنها حاوی ویتامین ها و فیبر می باشند و در هر دستور پختی غذایی فوق العاده متنوع هستند. اگر تازه خریداری شوند ، فقط ۲ تا ۴ روز در یخچال  باقی می مانند، به همین دلیل است که ما مقاله ای را در مورد نحوه صحیح فریز کردن لوبیا سبز نوشته ایم. راهنمای مرحله به مرحله ما به شما اطمینان می دهد که می توانید هر زمان  از مصرف  این لوبیای های جذاب لذت ببرید. می توانید از این لوبیها در یک سالاد سرخ شده سالم ، لوبیای کبابی یا دستور تهیه کاسترول استفاده کنید و آن را میل کنید.

مطالب پیشنهادی: طرز فريز كردن سبزيجات/ مدت نگهداری انواع سبزیجات در فریزر

آموزش نحوه صحیح فریز کردن لوبیا سبز

نحوه صحیح فریز کردن لوبیا سبز

لوبیای سبز به راحتی فریز می شود و حداقل تا چند ماه در فریزر سالم باقی می ماند. می توانید از مصرف این گیاه سبز و تازه  حتی زمانی که یخ زده است هم لذت ببرید. همه چیزهایی را که باید در مورد نحوه صحیح فریز کردن لوبیا سبز بدانید دنبال کنید و یاد بگیرید. اجازه دهید نحوه انجام این کار را به شما نشان دهیم.

۱٫ مرحله اول فریز کردن لوبیای سبز:

لوبیاها را به درستی تمیز کنید. یک مشت لوبیا برداشته و انتهای ساقه را در یک ردیف قرار دهید. با برداشتن یک چاقوی تیز ، انتهای آن را برش دهید. می توانید این کار را برای باقی لوبیا ها تکرار کنید.

۲٫ مرحله دوم فریز کردن لوبیای سبز:

آنها را به قطعات کوچک برش دهید. این کار اختیاری است برای سوپ و کاسترول به تکه های کوچک نیاز دارید. قبل از اینکه لوبیاها را فریز کنید، می توانید پس از آماده سازی ، آنها را به قطعات ۱ اینچی برش دهید. در غیر این صورت ، می توانید لوبیا را همانطور که هست بگذارید و فریز کنید ، و بعداً طبق نیاز دستور پخت تان آن را خرد کنید.

۳٫ مرحله سوم فریز کردن لوبیای سبز:

لوبیا را بلانچ کنید. آب را در یک قابلمه بزرگ به جوش بیاورید. به طور همزمان ، یک کاسه بزرگ دیگر را از آب یخ پر کنید. به محض جوش آمدن قابلمه قبلی ، مقدار مناسبی نمک به یک گالن آب (۷۸/۳ لیتر) اضافه کنید. حین کار به صورت دسته ای ، لوبیاها را به آب جوش اضافه کنید و بپزید تا نرم شود ، بسته به میزان آنها حدود ۲ تا ۴ دقیقه لوبیاها را بپزید. با استفاده از کفگیر یا قاشق سوراخ دار ، لوبیاها را به آب یخ منتقل کنید (برای اینکه رنگ سبز روشن آن حفظ شود). بگذارید ۵ دقیقه در آب یخ خیس بخورد ، سپس با انبر به حوله منتقل کنید و بگذارید تا خشک شوند. همین کار را برای باقی لوبیا ها تکرار کنید ، و به ارائه هر مقدار لوبیا آب بیشتری اضافه کنید.

نحوه صحیح فریز کردن لوبیا سبز در خانه

۴٫ مرحله چهارم فریز کردن لوبیای سبز:

لوبیاها را برای فریز کردن آماده کنید. لوبیاها را روی یک کاغذ آشپزی بچینید. بعد آنها را درون کیسه های فریزر ، شیشه ها یا ظروف در بسته بسته بندی کنید. لوبیاها را فشرده کنید و سپس تا آنجا که ممکن است هوا را خارج کنید و در ظرف ها را محکم ببندید. می توانید بر روی هر کیسه یا ظرف حاوی لوبیا تاریخ و مقدار آنها را بچسبانید. در نهایت لطفاً آنها را به مدت تقریبی ۸ ماه در فریزر نگهداری کنید.

نحوه صحیح استفاده از لوبیای فریز شده

این لوبیاهای سبز روشن، خوشمزه هستند و می توانند به هر غذا عطر و طعم بی نظیری بدهند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.