هاله کمرنگ در کیت تخمک گذاری

خط کمرنگ در کیت تخمک گذاری،نشانه تخمک گذاری است؟

با سلام من روز ۱۴ و روز ۱۵ پریودیم از کیت مکس ۱۴ استفاده کردم هر دو روز دو خط نمایان شد اما خط دوم هر دو روز مثل هم و کمرنگ نمایان شد این نشانه چیست؟ هاله کمرنگ در کیت تخمک گذاری، نشانه چیست؟،خط قرمز کمرنگ در کیت تخمک گذاری، به معنی آزاد شدن تخمک است؟، آیا باید بمونم تا پر رنگتر بشه؟ چون روز دقیق تخمک گذاری میخوایم نزدیکی داشته باشیم و اینکه آیا باید طبق کدوم کیت که دوخطه هستن تا ۳۶ ساعت بعد رو حساب کنم؟

هاله کمرنگ در کیت تخمک گذاری

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام، خط کمرنگ در کیت تخمک گذاری نشانه آن است که شما نزدیک به زمان تخمک گذاری هستید و باید فردا دوباره از کیت تخمک گذاری استفاده کنید وقتی دو خط آن پررنگ شد یعنی تخمک آزاد شده است .

 

تخمك گذاري به معناي آزاد شدن تخمك از تخمدان است كه به طور معمول يك بار در طول سیكل ماهانه رخ مي دهد. پس از تخمك گذاري تخمك آزاد شده وارد لوله تخمداني مي گرددکه در اينجا بيشترين احتمال براي باروري وجود دارد و در صورتيكه تخمك در تماس با اسپرم قرار گيرد بارداري رخ مي دهد.

 تخمك گذاري به طور معمول در ميانه سيكل ماهانه (روز چهاردهم) و همزمان با افزايش قابل توجه هورمون LH رخ ميدهد . در سيكل هاي ماهانه اي كه كوتاهتر يا طولاني تر مي باشند تخمك گذاري ممكن است لزوما در روز چهاردهم رخ ندهد ولي اين پديده هميشه به دنبال افزايش ترشح هورمون LH است.

تست تعيين زمان تخمك گذاري مكث ۱۴ نسبت به ترشح زياد هورمون LH حساس بوده و به طور دقيق و آسان زمان تخمك گذاري را تعيين مينمايد . بدین ترتیب میتوان شانس بارداري را افزايش داد و يا با استفاده از روشهاي جلوگيري, احتمال آنرا كاهش داد. مزیت تست مكث ۱۴ استفاده از ادرار (به جای خون) جهت انجام تست است.

مطلب پیشنهادی: ۸ علامت تخمک گذاری موفق برای تشخیص بهترین زمان باروری

روش استفاده از تست تخمک گذاری

خط کمرنگ در کیت تخمک گذاری

زمان انجام تست تخمک گذاری

اگر به منظور باردارشدن از تست مکث ۱۴ استفاده می کنید بهترین زمان برای انجام تست دو تا سه روز قبل از میانه سیکل ماهانه می باشد. برای مثال اگر دوره سیکل شما ۲۸ روز است توصیه می شود از روز یازدهم تست را آغاز کنید. تست را روزانه تا زمان مثبت شدن (ظهور دو خط صورتی رنگ واضح) تکرار نمایید.

مثبت شدن تست به این معنی است تخمک در حدود ۲۴-۳۶ ساعت بعد آزاد می شود و لذا احتمال وقوع بارداری طی این زمان زیاد خواهد بود.

اگر به منظور جلوگیری از بارداری از تست تخمک گذاری استفاده می کنید. در صورتیکه دو خط ظاهر شود (هرچند خط پایین تست کمرنگ باشد) شانس بارداری زیاد است و باید جلو گیری انجام شود و در صورتی که تنها یک خط ظاهر شود احتمال وقوع بارداری وجود ندارد.

نگهداري و پایداری کیت تخمک گذاری

تست قبل از باز شدن از لفاف آلومينيومي در دماي اتاق تا پايان زمان انقضاء قابل استفاده ميباشد.

نمونه گيري برای کیت تخمک گذاری

جهت انجام تست بهتر است از ادرار میانه روز (۱۰ صبح تا ۴ بعداز ظهر ) استفاده شود و ترجیحا از ادرار صبحگاهی استفاده نشود.

روش انجام تست تخمک گذاری

مقداري ادرار را در يك ليوان يك بار مصرف بريزيد. ارتفاع ادرار درليوان بايد حدود يك سانتيمتر باشد. نوار تست را از بسته بندي خارج نموده و قسمتي از نوار را كه با علامت فلش مشخص گرديده است. درظرف ادرار قراردهيد. ادرار نبايد از خط زير فلش بالاتر رود. مدت ۵-۷ دقيقه صبر نماييد. سپس مطابق شكل جواب رابخوانيد. بالشتك داخل بسته بندي رطوبت گير است و كاربردي در انجام تست ندارد. هرگز تست را بعد از گذشت ۱۰ دقيقه نخوانيد.

تفسیر نتایج تست تخمک گذاری

حالت ۱) دو خط صورتی رنگ واضح بدين معني است كه تخمك گذاري طي ۲۴-۳۶ ساعت آینده انجام می شود و این مناسب ترین زمان برای نزدیکی است.

حالت ۲) يك خط پر رنگ در بالا و يك خط بی رنگ و هاله ای در پايين بدین معنی است که به زمان تخمک گذاری نزدیک یا از زمان تخمک گذاری دور میشوید.

حالت ۳) فقط يك خط پر رنگ در بالابدین معنی است که در ابتدا و یا انتهای سیکل ماهانه قراردارید و از زمان تخمک گذاری دور هستید, هیچ احتمالی برای وقوع بارداری وجود ندارد.

حالت ۴) اصلا خطي ظاهر نشود و يا خط پاييني ظاهر شود و در بالا خطی ظاهر نشود، در اين حالت تست باید تكرار شود.

اشتراک‌گذاری
27 نظر
  1. از زمان تخمک گذاری دوور شدن. یعنی. چی یعنی شانس بارداری. هنوز هست؟؟؟؟یا خیر

    1. یعنی اگر از زمان تخمک گذاری شما گذشته باشد شانس بارداری کاهش می یابد .

  2. سلام من الان ۱۵روزه ازپريودم میگذره کیت تخمک گذاری استفاده میکنم یه پررنگ یه نسبت کمترازبالايي هست یعنی چي

    1. سلام تا شب ۲۰ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  3. سلام من امروز ۱۵ سیکلم هست کیت تخمک گذاری استفاده کردم بالایی پر رنگه پایینی کمرنگ حالا چکار کنم

    1. سلام یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  4. سیکلم نامنظمه .این ۵ روزه استفاده میکنم همش همونطوره یه خط پررنگ و یکی کمرنک.میشه همچین چیزی

    1. ۳ روز دیگر مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  5. استفاده کردم دو خط همرنگ شد همون شب وشب بعدیش نزدیکی داشتم بنظرتون باردار میشم کافیه؟

  6. بی بی چک استفاده کنم یا کیت تخمک گذاری؟بعد ۵ روز هردو یه رنگ شدن .اگه اون شب نزدیکی داشته باشم باردار میشم؟

  7. سلام من امروز بی بی چک استفاده کردم یه خط پر رنگ ویه کمرنگ انداخت.بنظرتون مثبته

    1. سلام برای اطمینان ۳ روز دیگر مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  8. سلام بی بی چکم مثبت بود وآزمایش دادم باردارم ممنون از راهنمایی هاتون

  9. سلام من دردوران شیردهی هستم بچه ۱۸ ماهه دارم کیت زدو روز ۱۲ پری ی کمرنگ وپرنگ افتاد این یعنی منم تخمک گذاری دارم یان کی میتونم اقدام کنم؟

    1. سلام می توانید تا یک هفته یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  10. سلام از کیت تخمکگذاری استفاده کردم اکثر هاله بی رنگه هنوز پررنگ نشده ‌ پریودمم نامنظمه روز ۱۹پریودی هستم چیکارکنم

  11. ساعت ۱۲ ظهر کیت گذاشتم یه کم پررنگ بود برای پسردار شدن کی اقدام کنم؟امروز باز کیت بزارم

  12. سلام من ۱۶روز سیکلم هستم از روز۱۲سیکلم از کیت تخمکگذاری استفاده کردم ،روز اول فقط یه خط پررنگ و در دوزهای بعد کم کم خط کم رنگ ضاهر شد و روز بعد رنگش پر رنگتر شد اما نه دقیقا همرنگ‌خط بالا، امروز که استفاده کردم هر دو خط همرنگن اما پر رنگ پر رنگ نستن این یعنی چی؟ من سیکل مرتبی دارم معنولا ۲۸یا۲۷روزس

    1. سلام احتمال خطا در کیت های تخمک گذاری وجود دارد با توجه به اینکه پریود شما منظم است نیازی به استفاده از کیت ندارید از شب ۱۰ سیکل قاعدگی تا ۱۸ سیکل قاعدگی خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  13. سلام
    تورو خدا به سوالم جواب بدید از نگرانی کم کنید.
    من پریود منظمی ندارم.این ماه از کیت تخمک گذاری استفاده کردم، کیتم برای سه روز مثبت بود.روز اول یه خط پرنگ و یکی کمرنگ، روز دوم هردوتا پرنگ، روز سوم باز دوباره یکی کمرنگ و یکی پرنگ. این یعنی چی؟
    تحت درمان ناباروری هستم این ماه دارو مصرف کردم.

    1. سلام باید در حوالی تخمک گذاری خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  14. سلام من ششم این ماه پریود شدم پریودم منظمه و۲۸روزه ام!دیروز وامروز از کیت استفاده کردم یک خط پرنگ نشون داد ینی از تخمک گذاری دورشدم؟؟؟توروخداجواب بدین

    1. سلام با توجه به سیکل قاعدگی شما شب ۱۴ سیکل قاعدگی تخمک گذاری دارید .

  15. سلام اگر یک خط بالا پررنگ وپایینی کم رنگ باشه برای جنسیت پسر خوبه که اقدام کرد

    1. سلام بستگی به سیکل های قاعدگی شما و علائم تخمک گذاری نیز دارد .

  16. سلام اگه خط بالایی کمرنگ و پایینی پررنگ بشه چیکار کنیم؟

  17. سلام من سیکل هام نا منظم هست و از روز بعد از پایان پریود کیت رو شروع کردم سه روز اول پشت سر هم به این صورت بود که یک خط پررنگ بالا و یک خط پاینن آن ایجاد میشه که کمرنگ تره ولی مثل یک خط نازک پر رنگ زیرش ایجاد میشه و دوروز بعد کاملا خط پاینن کمرنگ شده من دقیقا نمیفهمم چی شده نتیجه میشه راهنماییم کنید. که من کی اقدام کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *