میل جنسی در زنان بیشتر است یا مردان؟!

میل جنسی زنان یا مردان، کدام بیشتر است؟!

اکثر مردم عقیده دارند که میل جنسی زنان بیشتر از مردان و حتی شایع است که میل جنسی زن ۹ برابر مرد است. این عقیده نه تنها درست نیست، بلکه مسئله برعکس است و میل جنسی مردان خیلی بیشتر از زنان است و مردها احتیاج بیشتری به فعالیت جنسی دارند.

مرد اگر مدتی از نزدیکی خودداری کند، ناراحتی و فشار عصبی برایش ایجاد می شود. در صورتی که خودداری از مقاربت برای اکثر زنان، به شرطی که عامل محرکی نباشد، امکان پذیر است.

میل جنسی مرد دائمی است و در جوانی بیشتر از سنین کهولت است، حال آنکه میل جنسی زن متناوب است و همان طور که گفتیم در  اوایل ازدواج ممکن است موجود نباشد و بعد در اثر تمرین و تحریکات جنسی شوهر ایجاد شود.

میل جنسی بیشتر زنان، معمولا در بین دو قاعدگی به ترتیب مخصوصی است و دارای جزر و مد و نوسان است.

به این معنی که دو سه روز قبل از تخمک گذاری و دو سه روز بعد از آن، زن تمایل جنسی دارد و این روزها معمولا روزهای ۱۲ تا ۱۶ دوره ماهانه است. بعد از آن میل جنسی کم می شود و در روزهای قاعدگی و بعد از آن میل جنسی دوباره به تدریج زیاد می شود که اوج آن در روزهای تخمک گذاری است.

میل جنسی زن بیشتر است یا مرد

توجه به این نکات از نظر پیشگیری از اختلافات زناشویی مهم است. شوهر باید توجه داشته باشد که اگر میل به مقاربت در روزهای دیگر دوره ماهانه زن دارد و عمل جنسی به خاطر ارضای خود انجام می دهد، حداقل به خاطر زن و سعادت و دوام زندگی زناشویی روزهای ذکر شده در بالا را فراموش نکند یا با مشاوره با وی برنامه ای برای این کار تعیین کند.

از قدیم بین مردم شب جمعه برای رابطه جنسی تعیین شده بود و مجله توفيق، معتبر ترین و تأثیرگذارترین نشریه فکاهی ایران، در آگهی های تبلیغاتی خود می نوشت: «همشهری! شب جمعه دو چیز یادت نره: اول … دوم روزنامه توفیق!»

شاید شب جمعه برای استراحت روز بعد و نبودن حمام در منازل برای انجام غسل، از قدیم سنتی شده بود، ولی خوشبختانه این روزها که در اکثر منازل حتى مناطق فقیرنشین حمام وجود دارد، شاید اختصاص یک روز معین برای این کار صلاح نباشد و باید به رضایت خاطر زن نیز توجه شود.

این تناوب میل جنسی در زن، به علت هورمونهای تخمدان زنان است. در دو زمان ذکر شده، هورمون بیشتر از سایر مواقع در خون زن موجود است.

اختلاف دیگر میل جنسی زن و مرد، اختلاف در محرکهای جنسی است. مردها بیشتر به محرکهای روحی حساسند، در حالی که زنها میل جنسیشان به تحریک اعضای تناسلی توسط مرد وابسته است.

زنها، به محركات روحی کمتر حساس بوده و بیشتر علاقه مندند قبل از اینکه فعالیت اصلی جنسی را شروع کنند، مدتی مناطق شهوی و اعضای تناسلی، نوازش شود. به همین سبب از قدیم عشقبازی (ملاعبه) با زنان قبل از دخول توصیه شده است.

این اختلاف در محرکهای جنسی، اغلب سبب شکایت زنان از عمل زناشویی می شود.
زنها دائما از شوهرها شکایت دارند که چرا فقط به مقاربت و دخول علاقه مندند و به رضایت خاطر آنان توجهی نمی شود. پس ارضای زن نیز باید مورد توجه باشد.

به عقیده فروید در هر شخصی اولین و آخرین و لذت بخش ترین تجربه جنسی، حداکثر تأثیر را روی رفتار جنسی بعدی او می گذارد.
آگاهی بر مطالب ذکر شده اساس یک زندگی زناشویی سعادتمند را پایه گذاری می کند.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. تفکرات جنسی طبیعت شماست و کنترل و هدایت تفکرات جنسی، وظیفه انسانی شماست.

  2. ارگاسم و ارضای جنسی در خانم ها با آقایون متفاوت است :
    با اینکه محققان دریافته اند که تعیین میزان ارگاسم در خانم ها درمقابل آقایان کار دشواری است، اما درمورد مدت زمانی که میکشد مردها یا زنها به ارگاسم برسند اطلاعات دارند.

    براساس گفته هاي‌ پروفسور لومان، برای مردها بطور متوسط⬅ چها ردقیقه از زمان داخل شدن تا ارضاء طول میکشد اما این مدت برای خانم ها ⬅۱۰ تا ۱۱ دقیقه است، البته اگر به ارگاسم برسند. این یک تفاوت دیگر بین دو جنسیت است، یعنی چند وقت یک‌بار در طول رابطه جنسی ارگاسم میشوند. درمیان مردان ۷۵% گزارش میدهند که همیشه به ارگاسم می‌رسند و این میزان برای خانم ها ۲۶ درصد است.

  3. تمایل جنسی خانم ها خیلی بیشتر وابسته به موقعیت درونی و احساسی است. اما درمقابل مردها نیازی به اینهمه خیال پردازی ندارند، چون رابطه جنسی برایشان بسیار ساده تر و سرراست تر است.

    این به ان معنا نیست که مردها به دنبال صمیمیت، عشق، و رابطه نزدیک نیستند. آن ها فقط نقش رابطه جنسی را متفاوت تر میبینند. پزشک پرل اینطور توضیح میدهد که: خانم ها میخواهند که اول حرف بزنند، نزدیک بشوند، و بعد رابطه جنسی داشته باشند، اما برای آقایان رابطه جنسی همان رابطه و نزدیکی است. رابطه جنسی زبانی است که مردها برای ابراز احساسات خود استفاده میکنند. رابطه جنسی زبان صمیمیت مردهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *