افزایش وزن در بارداری از چه ماهی شروع میشه

افزایش وزن در بارداری از چه ماهی شروع میشه؟

در دوران بارداری، مادر در مرکز توجهات قرار میگیرد و مردم فکر میکنند که هر چه به خانم باردار غذاهای مقوی توصیه کنند، محبت خود را ثابت میکنند؛ از آن بدتر، افرادی هستند که تصور میکنند چون مادر الان باردار است الان دو نفر محسوب میشود و باید اندازه دو نفر غذا بخورد. ولی شما به عنوان یک مادر باید تعادل را در نظر بگیرید و به دوران پس از بارداری نیز فکر کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با استانداردهای اضافه وزن در دوران بارداری آشنا کنیم تا بعد از زایمان به مادری چاق تبدیل نشوید.

افزایش وزن در بارداری از چه ماهی شروع میشه؟

معمولا در طی ۳ ماهه اول بارداری خانم ها اضافه وزنی نخواهند داشت و یا اگر وزنشان اضافه شود، به مقدار جزیی خواهد بود. اما روند افزایش وزن بعد از ماه سوم بارداری ادامه دار خواهد بود.

وزنی که از بدو آبستنی تا پایان ۹ ماه اضافه می کنید در سلامت شما و جنین تأثیر مستقیم دارد، اینکه چه عددی باید به میزان وزن اضافه شود باید بر مبنای ضوابطی محاسبه شود که در همه افراد یکسان نیست، مهم ترین نکته، وزن شما پیش از آبستنی است. مثلا اگر قبل از بارداری اضافه وزن داشته اید، نسبت به دیگران باید میزان کمتری وزن اضافه کنید.

در ۳ ماهه نخست بارداری کمترین میزان افزایش وزن وجود دارد، چنانچه حدود ۵ تا ۶ کیلو وزن اضافه کرده اید ممکن است دچار مشکل شده باشید.

در بارداری هر ماه چند کیلو باید اضافه کرد؟

اگر خیال ندارید که پس از تولد نوزادتان از شیر شما تغذیه شود، می توانید مقدار کمتری وزن اضافه کنید؛ اما در نظر داشته باشید که به طور کلی، حداقل ۷ و حداکثر ۱۸ کیلو در این دوران می توان وزن اضافه کرد، چنانچه این میزان به ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم برسد، می تواند مشکل ساز شود.

در صورتی که نخستین بارداری را تجربه می کنید، مراقب افزایش وزن به صورت بیش خورنده توسط اطرافیان باشید، زیرا آنها برای اینکه بخواهند میزان توجه خود را به شما نشان دهند دائم شما را تشویق به خوردن می کنند و این امر به هیچ عنوان دلیل علمی ندارد و می تواند خطرناک باشد.

بیشتر از سه کیلو اضافه وزن مادر در ماه خطرناک است.

دکتر ماهانی متخصص زنان و زایمان در خصوص اضافه وزن بارداری گفت: خانم باردار به طور طبیعی هر ماه اضافه وزنی بین ۱٫۵ تا ۲ کیلو دارد، ولی اگر بیشتر از ۳ کیلو در ماه اضافه وزن پیدا کند، احتمال ورم یا اِدِم بارداری وجود دارد و در صورتی‌که فشارخون او نیز بالا رود، بایستی حتماً از جهت دفع پروتئین چک شود.

وی ادامه داد: طریقه آزمایش دفع پروتئین به این صورت است که هر ۲۴ ساعت ادرار را جمع می‌کنند و اگر طی این مدت بیشتر از ۳۰۰ میلی‌گرم پروتئین دفع شده بود، دفع پروتئین غیرطبیعی است.

این متخصص زنان و زایمان در خصوص پره‌اکلامپسی بارداری اظهار داشت: پره‌اکلامپسی به دو گروه تقسیم می‌شود: خفیف و شدید. در پره‌اکلامپسی خفیف، فشار خون ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه است، دفع پروتئین حدود ۳۰۰ میلی‌گرم در شبانه‌روز است، معمولاً بیمار سردرد و درد سر دل ندارد و جنین هم از نظر رشد دچار اختلال نمی‌شود.

فرد دارای پره‌اکلامپسی خفیف هر ۲ هفته یک‌بار برای چکاپ به پزشک مراجعه کند.

وی ادامه داد: بیمار در نوع خفیف پره‌اکلامپسی تحت مراقبت منظم قرار می‌گیرد، برای مثال: اگر زنان باردار به صورت طبیعی ماهی یک‌بار برای چکاپ به پزشک مراجعه می‌کنند، فرد داری پره‌اکلامپسی خفیف هر ۲ هفته یک‌بار باید مراجعه داشته باشد و در این معاینات پروتئین ادرار، وزن، میزان رشد جنین و آب داخل کیسه حاملگی، از طریق سونوگرافی بررسی شود تا بیمار به هفته ۳۸ بارداری برسد و بعد از آن حاملگی ختم شود.

این متخصص زنان ادامه داد: اما در نوع شدید پره‌اکلامپسی حاملگی فشار خون مریض به ۱۶ روی ۱۱ می‌رسد، پروتئینی که بدن دفع می کند بیشتر از ۲ گرم در ادرار ۲۴ ساعته است، بیمار معمولاً دائماً سردرد و درد سر دل دارد، تست‌های کبدی‌اش افزایش یافته، پلاکت خون و هموگلوبین افت می‌کند، دفع ادرار دچار اختلال می‌شود و رشد جنین نیز به دلیل اختلال در خون‌رسانی به رحم دچار اشکال می‌گردد.

توصیه من به شما این است که اگر مشکلات متابولیکی مانند فشارخون بالا و دیابت دارید، بهتر است تحت نظر پزشک متخصص تغذیه باشید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید و به امید خدا فرزندی سالم به دنیا آورید.

در بارداری هر ماه چند کیلو باید اضافه کرد

این تصور که فکر کنید دو نفر هستید و باید به اندازه دو نفر غذا بخورید تفکری کاملاً اشتباه است، البته شما نیازهای تغذیه ای خود را دارید مثلاً مجاز هستید یک واحد لبنیات و یک یا دو واحد نان و غلات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. دقت داشته باشید، با وجود اینکه نیاز تغذیه شما در این دوران افزایش پیدا کرده ولی میزان سوخت و ساز کمتر شده و اگر دریافت غذا بیشتر باشد احتمال چاقی وجود دارد، هرچه وزن شما بیشتر شود تحرک نیز کمتر خواهد شد و سوخت کالری هم پایین می آید و با پرخوری به مادری چاق تبدیل خواهید شد.

هر میزان مواد پروتئینی مانند انواع گوشت ها و مواد غذایی حاوی پروتئین مانند حبوبات که تمایل دارید، آزاد هستید، مصرف کنید، مگر اینکه منع خاصی در زمینه آن ماده غذایی داشته باشید.

بسیاری از بارداری ها بین ۳ تا ۱۰ کیلو اضافه وزن برای مادر به یادگار خواهد گذاشت، متأسفانه بعضی از مادرها فکر می کنند شیرشان کفاف بچه را نمی دهد و ممکن است نوزادشان سیر نشود به همین دلیل میزان غذا خوردن خود را زیادتر می کنند که این کار نه تنها میزان شیر را بیشتر نمی کند بلکه موجبات چاقی را هم به همراه می آورد، مواظب باشید بعد از تولد هم به خیال اینکه شیر شما کافی نیست، میزان شیردهی را کم نکنید زیرا با این عمل مقدار چربی ذخیره که باید صرف تولید شیر شود، در بدن باقی می ماند.

 

 

اشتراک‌گذاری
103 نظر
  1. من هفته ۲۳ بارداری هستم و فقط ۳ کیلو اضافه کردم نگرانم که بچم کم وزن به دنیا بیاد.خوردنمم نسبت به قبل بیشتر شده ولی وزنم خیلی کم بالا میره چکار کنم؟ وزن اولیه ۵۱

    1. سلام نگران نباشید از هفته ۲۴ بارداری به بعد وزن شما افزایش چشمگیری خواهد داشت و شما مشکل جدی ندارید .

  2. سلام من هفته ۲۴بارداری هستم و ۱۰کیلو وزن اضافه کردم
    وزن اولیه ام ۷۳بوده و قدم ۱۷۵ هست
    چیکار کنم وزنم کم بشه یالااقل بالاتر نره؟

    1. سلام از قرص های مکمل ویتامینی که اشتهای شما را زیاد می کند استفاده نکنید .

  3. سلام
    من هفته ۲۵ بارداری هستم وبارداری اولمه ، ۲۵ سالمه
    اوایل بارداریم بخاطر ویار ۵_۶ کیلو کم کردم و بعد از ماه ۴ که ویارم بهتر شد ۶_۷ کیلو اضافه کردم تا الان. در حال حاضر وزنم از وزن قبل بارداریم فقط یک کیلو بیشتره. نگران جنینم هستم، ممکنه کم وزن باشه؟ ضمنا پریناتال و اهن هم میخورم هروز

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکلی وجود ندارد .

  4. سلام
    من هفته ۳۳ بارداری هستم. دو ماه قبل هر ماه فقط یه کیلو اضافه وزن داشتم. احساس میکنم وزنم بالا نمیره چیکار کنم وزن بگیرم. در ضمن فقط در حال خوردن هستم ولی خوابم نامنظم شده و شبا خوابم نمیبره. وزن اولیم ۴۹ بود و الان ۶۲ کیلوام.

    1. سلام شما ۱۳ کیلوگرم اضافه وزن داشته اید بهتر است بیش از اندازه مواد غذایی پرکالری مصرف نکنید .

      1. سلام من هفته ۶ بارداری هستم و قبلش ۶۸ کیلو و قدم ۱۶۷ هستش ولی الان ۷۰ کیلو شدم اشتهام زیاده یک روز درمیون با ولع غذا میخورم و شکمم بزرگ شده میترسم اضافه وزن بارداری بگیرم .فقط فولیک اسید میخورم از لحاظ دارویی

  5. سلام من هفته ۲۵ هستم شکمم خیلی بزرگ شده اضافه وزنم ۷ کیلو نسبت به قبل بارداری است نگرانم

    1. سلام نگران نباشید نباید قرص مولتی ویتامین مصرف کنید زیرا اشتهای شما را بیشتر می کند .

  6. سلام من هفته ۲۵ هستم شکمم خیلی بزرگ شده اضافه وزنم ۷ کیلو نسبت به قبل بارداری است نگرانم

  7. سلام . من هفته ۲۱ بارداری هستم. طبق ترازوی دکتر زنان توی ماه ۴ و ۵ هرماه ۳ کیلو کلا ۶ کیلو اضافه کردم. امروز رفتم دکترتغذیه بدستور پزشکم؛ با ترازوی دکتر تغذیه کلا ۴ کیلو وزن زیاد کردم. من بالاخره نفهمیدم وزنم زیاده یا نه، رژیم بگیرم یا نه؟ هفته ای چقدر مجازم وزن زیاد کنم؟

    1. سلام در دوران بارداری نباید رژیم غذایی بگیرید بهتر است از قرص مولتی ویتامین استفاده نکنید زیرا این قرص اشتهای شما را زیاد می کند .

  8. من هفته ۱۵ بارداری هستم و ۴ کیلو اضافه وزن پیدا کردم. خوراکم خیلی زیاد نیست اما فعالیتم کاهش پیدا کرده. مکمل غذایی و قرص دوفاستون مصرف می کنم. خیلی نگران اضافه وزنم. چه کنم؟

    1. نباید مولتی ویتامین استفاده کنید زیرا اشتهای شما را بیشتر می کند.

  9. سلام خسته نباشين…من هفته سي و چهار بارداري هستم ديروز كه رفتم دكتر بعد از دو هفته در عرض دو هفته چهار كيلو اصافه كردم دكتر كلي دعوام كرد و ازمايش نوشت كه جوابشو سريع ببرم ازمايشم همه چيم خوب بود ….گفت يه هفته ديگه حتما برم و رژيمم داد و مولتي واز قبل قطع كرده بود الان مصرف برنج و اينا رو …من از زايمان زود رس ميترسم …الان تو خوردنم رعايت ميكنم ولينميتونم كه يه دفعه برنج و اينامو قطع كنم چيكار كنم ميترسم

    1. سلام نگران نباشید این مسئله باعث زایمان زودرس نمی شود نیازی نیست مصرف برنج را قطع کنید باید مصرف برنج ومواد کربوهیدرات را کم کنید .

  10. سلام.من هفته نوزده بارداریم از اول تا الان ۱۴ کیلو اضافه کردم.چی کار کنم وزنم زیاد نشه.قرص های مولتی ویتامینم اصلا نخوردم.وزن اولیه ۸۲ وزن فعلی۹۶

    1. سلام باید به متخصص تغذیه مراجعه نمایید تا رژیم غذایی مناسب دوران بارداری به شما داده شود.

  11. سلام.من هفته نوزده بارداریم از اول تا الان ۱۴ کیلو اضافه کردم.چی کار کنم وزنم زیاد نشه.قرص های مولتی ویتامینم اصلا نخوردم.وزن اولیه ۸۲ وزن فعلی۹۶

  12. سلام من آخر هفته ٣٤بارداري هستم وزن قبل بارداريم ٥٩بوده الان ٦٦چيكار كنم وزنم از اين بالاتر نره قدم ١٧٣ خيلي نگرانم

  13. سلام خسته نباشید من اوایل ماه ۴ بارداری هستم تا الان ۳ کیلو اضافه کردم خواستم بدونم این اصافه زیاده یا طبیعیه

    1. سلام اضافه وزن شما طبیعی است .

  14. سلام خسته نباشید ۱۸ سالمه و هفته ۲۲ بارداریم وزن قبل از بارداریم با اضافه وزنم ۸۲ بوده الان طی ۲۲ هفته ۴ کیلو اضافه کردم ایا اضافه وزنم طبیعیه ؟؟ چون اطرافیان بهم گفتن نسبت به قبل لاغر شدی

    1. سلام بله طبیعی است.

  15. سلام من هفته ی ۳۶ بارداری هستم ..در عرض ۲۰ روز سه کیلو اضافه کردم چون دکترم گفت زیاد بخورم ک وزن بچه م بالا بره..بنظر شما الان این اصافه وزن تاثیری در وزن بچه م داشته؟؟ به طور تقریبی چقدرش مال نی نیمه؟؟

  16. با سلام من قبل بارداري وزنم ٥٩بود كه تا ماه پنج بخاطر ويار شدم ٥٦الان هفته بيست و هشت و دو روزمه كه وزنم٦٧شده و ماه قبل دو كيلو و ماه قبلترش چهار كيلو اضافه كردم ازمايشاتم خوبه دكتر برام گفته شيريني و نان و برنج و پتزا و ماكاروني نخور وگوشت و ماهي استفاده كن و سبزيجات ميوه هم خيلي كم من خودم بشدت ميوه اي هستم نميشه برنج و ماكاروني خيلي كم كنم و شيريني تقريبا نخورم اما ميوه بهورم ؟؟

    1. سلام نگران نباشید مصرف میوه منعی ندارد.

  17. سلام من هفته۳۴ بارداری هستم ۱۹ سالمه …قبل بارداری ۵۳کیلوبودم الان ۵۹ کیلو…ولی ظاهرم اصلا نشون نمیده باردارم …میترسم کم وزن گرفته باشم…یابچه مشکل داشته باشهـ…خوابم وخوراکم هم منظمه

    1. سلام نگران نباشید اگر مشکلی بود پزشک شما در ویزیت های ماهیانه متوجه می شد .

  18. سلام روز بخير من الان ٢٤هفته وبك روزمه تو اين مدت بارداري كلا٢كيلو٨٠٠گرم اضافه كردم
    دكترم كلا كلسيم نداد بهم گفت فقط شير بخور
    ووزنم بايد اضافه بشه
    أيا نظر شما هم اين است يا من دكترم رو عوض كنم؟

    1. سلام باید هفته ای ۲ تا ۳ روز یک عدد از قرص کلسی کر که حاوی کلسیم ویتامین دی زینک و منیزیم است استفاده کنید هر روز از قرص مولتی ویتامین وقرص آهن استفاده کنید.

  19. سلام. من هفته ۲۱ بارداری هستم، تو ۱ ماه ۸ کیلو اضافه کردم، ایا طبیعیه؟

    1. سلام خیر طبیعی نیست باید مصرف مکمل های ویتامینی را قطع کنید زیرا این مکمل ها اشتهای شما را زیاد می کند.

  20. سلام.من قبل بارداری۴۵کیلو بودم و حالا اواخر ماه چهارم بارداری هستم و وزنم ۴۵/۹۰۰شده از ماه دوم تا چهارم همش سیصد گرم اضافه وزن داشتم قرص مولتی ویتامین میخوام مصرف کنم اما خیلی نگرانم ممکنه بچم مشکلی داشته باشه

    1. سلام تحت نظر پزشک باید هفته ای ۳ روز قرص کلسیم ویتامین دی و قرص مولتی ویتامین و قرص آهن مصرف کنید و رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید .

  21. سلام.من هفته ۲۶ بارداری هستم،تا هفته ۱۳ وزن گیری نداشتم ولی با مصرف مکمل ها تا الان ۸ کیلو اضافه کردم.دفع پروتیین و فشارخونم نرمال بوده،مشکل اضافه وزنم چیه؟

    1. سلام با توجه به سن بارداری شما وزن گیریتان مطلوب و طبیعی بوده است بهتر است هفته ای ۳ بار از قرص مولتی ویتامین استفاده کنید.

  22. با سلام
    من ۲۶سالمه‌و هفته بیست هستم و بارداری اول من هست از ابتدای بارداری ۷ کیلو اضافه کردم هفته ای نیم کیلو این اواخر.دفع پروتئین ندارم وفشارمم خوبه اما ادم دارم هفته ای چقدر باید وزن اضافه کنم که مشکلی برای فشارخون پیش نیاد؟ واینکه دکتر گفته که هرهفته وزن و هرروز فشارمو چک کنم باازمایش هفتگی ادرار.

    1. سلام با توجه به شرح حال شما نیازی به آزمایش هفتگی ادرار نیست معمولا در ۳ ماهه آخر بارداری احتمال افزایش فشار خون و دفع پروتئین وجود دارد در کسانی هر روز فشار خون کنترل می شود و هفتگی آزمایش ادرار چک می شود که خانم باردار دچار پره اکلمسی و یا همان مسمومیت بارداری شده باشد بنابراین طبق دستورالعمل وزارت بهداشت گرفتن فشار خون در هر ویزیت یعنی ماهی یک بار با توجه به هفته بارداری شما و آزمایش ادرار هر سه ماه یک بار در بارداری های نرمال کافی است .

  23. سلام من هفته ۲۴ بارداری هستم و۱۰ کیلو اضافه کردم که بیشترین وزن رو در ماه ششم داشتم چیزی حدود ۵ کیلو .به منظر شما این غیر طبیعی نیست در ضمن من ورم پای چپ رو هم دارم

    1. سلام اگر در یک ماه ۵ کیلو اضافه کرده اید غیر طبیعی است باید مواظب رژیم غذایی خود باشید.

  24. سلام من بارداری اولمه وزنم قبل بارداری ۶۵بودباقد۱۵۸٫سنمم ۲۴ ساله .هفته چهارم یک روزبعداز ردشدن ازپریودی ۶۶٫۴۰۰بودم…الان واردهفته هفتم شدم میخواستم بدونم درهرماه چندکیلومیتوانم اضافه کنم؟

    1. سلام ماهی یک تا دو کیلو می توانید اضافه وزن داشته باشید .

  25. سلام من هفته ۲۰ بارداری هستم قدم ۱۷۰ و وزن قبل از بارداری ۶۸ بوده درطول دوهفته اخیر دوکیلو اضافه کردم و دکترم گفت زیاده و برام آزمایش نوشت که مسمومیت نباشه کلا ۷ کیلو اضافه کردم آیا نیازه برم آزمایش ؟نگرانم

    1. سلام اگر فشار خون شما نرمال است خیر نیازی به انجام آزمایش نیست بین هفته ۲۴ تا ۲۸ بارداری آزمایشات چکاپ روتین را انجام بدهید با توجه به وزن گیری شما بهتر است هفته ای یک بار از قرص های مولتی ویتامین استفاده کنید نه هر روز زیرا این قرص ها اشتهای شما را زیاد می کند.

  26. سلام خسته نباشیدمن ۲۱سالمه وبارداری اولمه،الان ۲۵هفته هستم،وزن قبل بارداریم ۵۴بودالان شدم ۶۴کیلو ،آیا افزایش وزنم غیر طبیعیه؟تو یه ماه ۴کیلو اضافه کردم

    1. سلام از مکمل های ویتامینی که اشتهای شما را زیاد می کنند روزانه استفاده نکنید هفته ای یک تا دو عدد کافی است و سعی کنید از خوردن غذاهای پرکالری به مقدار زیاد پرهیز کنید .

  27. باسلام.من هفته هجدهم بارداری ام دکترم به جز فیفول قرص دیگه تجویز نکرده.باید چیکارکنم؟لازمه خودم مکمل بگیرم؟

    1. سلام هفته ای دو بار از قرص کلسیم ویتامین دی استفاده کنید هفته ای دو بار نیز از قرص مولتی ویتامین استفاده کنید.

  28. باسلام.من هفته ۳۱ بارداری ام.ماه قبل آزمایش سه مرحله گلوکز و آزمایش ادرار دادم که همه چیز نرمال بود.الان دوباره ازمایش ادرار دادم که گلوکز و پروتیین مثبت بود در ازمایشم.فشارم نرماله.ورم هم ندارم.از اول بارداری تا الان حدود ۲۰ کیلو وزن اضافه کردم.البته وزنم از قبل نرمال بوده و چاق نیستم.بنظرتون دلیل این دفع گلوکز و پروتیین چیه؟

    1. سلام بهتر است مجدد تحت نظر پزشک آزمایش قند خون انجام بدهید.

  29. باسلام
    وزن قبل بارداری ۵۴ و قد ۱۶۷
    در ۴ ماه اول بارداری ۶ کیلو اضافه کردم و به وزن ۶۰ رسیدم الان هفته ۲۴ بارداری هستم و طی یک ماه ۸ کیلو زیاد کردم دستیار پزشکم دعوام کرد اما خود پزشک گفت ایرادی نداره من خیلی نگرانم سابقه قند هم نداشتم اللن نمیدونم چیکار کنم به شدت دچار ضعف و گرسنگی میشم و هیچ چیز جز برنج و نان نمیتونه ضعفمو برطرف کنه حتی اگه کلی میوه یا چیزای دیگه بخورم .میشه راهنماییم کنید

    1. سلام اگر در عرض یک ماه ۸ کیلو اضافه کرده اید باید قرص مولتی ویتامین خود را حتما قطع کنید و آزمایش قند خون و تیروئید نیز حتما انجام دهید.

  30. سلام من هفته ۳۱ بارداریم و از اول بارداریم تا الان ۱۰ کیلو وزن زیاد کردم .آیا افزایش وزن غیرطبیعی داشتم?

    1. سلام خیر مشکلی ندارد اضافه وزن شما نرمال است.

    2. سلام من هفته ۲۳ بارداری هستم ۸۱ وزنم بود از اول تا الان شدم ۷۷ تا حالا ی گرم اضاف نکردم ب دکترم میگم ولی چیزی نمیگه خیلی نگرانم

  31. سلام من ۳ ۳ سالمه ودوقلو باردارم قبل ازبارداری ۶۵کیلو بودم الان که هفته ۲۷ بارداریم ۷۳کیلوهستم نگرانم اضافه وزن یا مسمومیت بارداری نداشته باشم

    1. سلام اضافه وزن شما کاملا نرمال است و با توجه به اینکه دوقلو باردار هستید تا سه کیلوی دیگر هم برای افزایش وزن در این هفته بارداری جا داشته اید .

  32. سلام من هفته‌ی ۲۱بارداری ام و قبل از بارداری ۶۸کیلو بودم وقدمم هم ۱۶۲است وتا هفته ی ۱۲اصلا وزن اضافه نکردم ولی بعد از اون ۸کیلو وزن اضافه کردم هرشب هم قرص آهن و مولتی ویتامین و ویتامین دی میخورم به نظرتون برای کنترل اضافه وزنم چه کار کنم

    1. سلام نباید روزانه از قرص مولتی ویتامین استفاده کنید بهتر است هفته ای دو عدد از این قرص استفاده کنید.

    2. سلام من قبل از حاملگی ۷۵ کیلو بودم تو هفته ۲۹ که پیش دکتر بودم ۱۵ کیلو اضافهکردم و الان تو هفته ۳۱هستم هنور وزن نکردم بنظر شما من افزایش وزن دارم باید تا آخرش چقدر اضافه کنم اگه بشه ۲۴ یا ۲۵ مشگل داره خیلی میترسم

  33. سلام من هفته بیست و چهارم هستم و هرروز قرص مولتی و آهن مصرف میکنم ولی کلا دو کیلو وزن اضافه کردم و شکمم خیلی کوچیکه.خیلی نگرانم.چیکار کنم وزنم بیشتر بشه؟؟

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد با داشتن رژیم غذایی مقوی ومغذی و مکمل های ویتامینی وزن گیری مناسب را خواهید داشت.

  34. سلام ۲۳ سالمه هفته ۳۴ بارداری هستم از اول بارداری ۴۶ بودم الان ۵۳ کیلو هستم سنو ۳۲ هفتگی دادم وزن جنین ۱کیلو ۸۰۰ بود همه چیز م نرماله یا خیر

    1. سلام بله طبیعی است و مشکل جدی وجود ندارد.

  35. سلام من هفته ی ۲۰ بارداری ام ولی فقط ۴ کیلو وزن اضافه کردم همه میگن چقد شکمت کوچیکه ایا مشکلی هست. وزنم ۵۶ کیلو بوده الان شده ۶۰ کیلو

    1. سلام اضافه وزن شما طبیعی است بهتر است با افرادی که در این زمینه تحصیل نکرده اند مشورت نکنید تا دچار استرس کاذب نشوید.

  36. من هفته ۱۷بارداری هستم سه ماه اول سه کیلو اضافه کردم ولی تو این ماه خیلی ، وزن قبل بارداریم ۷۴بود الان ۸۰شدم چیکار کنم

    1. نباید به صورت روزانه از قرص مولتی ویتامین که اشتهای شما را زیاد می کند استفاده کنید هفته ای دو عدد مصرف آن کافی است .

  37. سلام من هفته ۱۹بارداری هستم وزن قبل بارداریم۷۵باقد۱۶۶الان ۷۹ونیم هستم خیلی نگرانم ایا زیاد اضافه وزن ندارم؟

    1. سلام خیر مشکل جدی وجود ندارد اما بهتر است روزانه از قرص مولتی ویتامین استفاده نکنید هفته ای ۲ بار کافی است .

  38. سلام من ۲۷ سالمه و هفته ۲۰ بارداری هستم وزنم قبل بارداری ۵۴ و الان ۵۵ هستش و از اول بارداری تا الان فقط یک کیلو اضافه کردم نگرانم بچه ام لاغر و کوچولو بشه تورو خدا بگید چکار کنم وزنم بالا بره اصلانم نگران چاقی بعدش نیستم فقط میخوام بچه ام تپل و طبیعی باشه

    1. سلام رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید و هفته ای سه روز از مکمل های ویتامینی استفا ده کنید ضمنا وزن جنین به ژنتیک پدر و مادر نیز بستگی دارد .

  39. سلام، هفته ۲۸ بارداری هستم،قدم ۱۶۴ ،وزن قبل بارداری ۶۳ و الان ۷۳/۴۰۰ . آیا افزایش وزنم طبیعیه؟

  40. سلام من قبل بارداری ۵۲ کیلو بودم ویار خیلی شدیدی داشتم و تو ۴ ماه اول وزنم کم شد شدم ۴۷ الان هفته ۲۵ بارداری ام و وزنم دوباره ۵۲ شده میخواستم بدونم درکل چقدر دیگه وزنم بره بالا ب حد طبیعی میرسه ؟

    1. سلام تا آخر بارداری می توانید ۱۰ تا ۱۵ کیلو اضافه وزن داشته باشید از مکمل های ویتامینی تحت نظر پزشک خود استفاده کنید.

  41. سلام خسته نباشید
    من الان هفته ۲۳ بارداری هستم و جمعا ۷ کیلو اضافه وزن داشتم
    ولی اشتها اصلا ندارم و خیلی کم غذا میخورم
    میخواستم بدونم با اینکه اضافه وزن من طبیعیه آیا کم اشتها بودن و کم غذا خوردنم مشکلی ایجاد میکنه؟
    در ضمن از مکمل پریناتال و هموویت هم استفاده میکنم.

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکلی ندارد .

  42. سلام من هفته ۳۱ بارداری هستم و وزن قبل بارداریم ۷۱بود و الان ۷۵ هستم دکترم میگه وزنت باید بالا بره قدم هم ۱۶۵ است آیا مشکلی هست؟ و احتمال داره بچه ام ضعیف باشه و کمبود وزن داشته باشه ؟ سونو هم دکتر برای هفته ۳۴ نوشته که وزن بچه مشخص بشه

    1. سلام نگران نباشید با مصرف مکمل های ویتامینی مشکلی به وجود نمی آید.

  43. سلام من ۳۰ سالمه و بارداری اولم قبل بارداری ۵۸ کیلو بودم اما ۳ ماه اول بارداری شدم ۵۲ والان که هفته ۲۰ بارداریم فقط ۱کیلو نیم وزن اعضافه کردم هرروزم قرص مولتی ویتامین و آهن میخورم اما اصلا وزن اعضافه نمیکنم قدمم۱۷۰ اصلنم اشتها ندارم و کم غذا میخورم

    1. سلام نگران نباشید با توجه به اینکه از مکمل های ویتامینی استفاده می کنید مشکلی به وجود نمی آید.

  44. سلام .من بیست و دوسالمه بارداری اولمه اول بارداری ۵۸کیلو بودم ولی بخاطر ویار وزن اضافه نکردم و تو ماه سوم ۵۸بودم الان ک ماه پنجمم و هفته بیست و یک فقط دو کیلو اضافه کردم یعنی ۶۰کیلوام .نگرانم ک وزن جنین کمه قرص های اهن و مولتی ویتامین هم میخورم

    1. سلام نگران نباشید جنین مواد غذایی را از بدن شما می گیرد و مشکلی ندارد .

  45. سلام خسته نباشید
    من وزن قبل بارداری ام ۵۰ کیلو بود الان که هفته ۲۴ هستم ۵۴ کیلو شدم،البته سه ماه اول یک کیلو کم کردم و ۴۹ کیلو شده بودم،ایا اضافه وزنم کمه؟ یا زیاد؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید اضافه وزن نرمال در هر ماه چقدر است
    و اینکه من مولتی ویتامین و آهن و کلسیم و ویتامین دی مصرف میکنم،دکترم قرص امگا ۳ تجویز نکرد!! اشکالی نداره؟؟؟

    1. سلام اضافه وزن شما مناسب بوده جای نگرانی وجود ندارد هفته ای دو بار می توانید از قرص امگا ۳ استفاده کنید .

  46. سلام من ۲۱سالمه و قدمم ۱۶۸ قبل بارداری ۶۰کیلوبودم والان ۲۴ هفته ام و۶۹ کیلو شدم مولتی و ویتامین دی و اهنم هرروز مصرف میکنم چیکارکنم زیاد چاق نشم

    1. سلام هفته ای ۲ تا ۳ روز از قرص مولتی ویتامین استفاده کنید.

  47. سلام من هفته ٢٢ بارداري هستم قبل بارداري ٧٠ كيلو بود و قدم ١/٧٨ هست الان وزنم ٧٨ كيلو هست به نظرتون وزنم خيلي زياد شده؟؟؟

    1. سلام خیر مشکل جدی وجود ندارد اما اگر روزانه از قرص مولتی ویتامین استفاده می کنید به هفته ای ۲ تا ۳ عدد در هفته کاهش دهید .

  48. سلام من هفتی ۳۷بارداری ام قبل از حاملگی ۴۵کیلو بودم الان ۶۷کیلوام آیا ایم مقدار وزن دراین هفته نرمال هست یا خیر؟

    1. سلام باید مصرف قرص مولتی ویتامین را قطع کنید زیرا این قرص اشتهای شما را زیاد می کند .

  49. سلام من هفته ۱۷بارداری هستم وزن قبل از بارداریم۵۸کیلو بوده آلان ۵۶کیلو شدم و اصلا وزن اضافه نمیکنم و نگرانم
    سونوی ۱۷هفتم وزن بچه رو ۱۸۰گرم نشون داده و گفتن همه چیز طبیعیه
    با اینکه خوب غذا میخورم اما وزن اضافه نمیکنم اصلا

    1. سلام اگر رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید مشکل جدی به وجود نمی آید .

  50. با عرض سلان و خسته نباشید من ۱۸سالمه در هفته ۱۸بارداری هستم و وزنم ۸۵بود ودر هفته سیزدهم نیم کیلو کم کردم و تا الان هیچ وزن اضافه نکردم ب نظر تون این ب سلامتی بچم اسیب نمیرسونه

    1. سلام با توجه به وزن شما جای نگرانی وجود ندارد .

  51. سلام .خسته نباشید ،.قبل ازبارداری وزنم۵۶ بود با ویار به ۵۲ رسیدم الان که هفته ۲۶ هستم وزنم ۵۸ شده،مکمل هم مصرف میکنم.ولی شکمم کوچیکه و نگران وزن جنین هستم

  52. سلام.خسته نباشید،
    وزن قبل بارداری من ۵۶ بود که باویار به ۵۲ رسید الان هفته ۲۶ بارداری هستم و وزنم ۵۸ شده،مکمل هم مصرف میکنم.ولی شکمم کوچیکه،نگران وزن نگرفتن جنین هستم.

  53. سلام بنده ۲۵ سالمه و وزن اولیم ۴۴کیلو و قدم ۱۶۰ سانت است و روی وزن و ظاهرم خیلی حساسم و الان در هفته ۱۰ بارداری هستم با وزن ۴۷ کیلو و هر روز ۲۰۰ الی ۳۰۰ کالری با ورزش می سوزونم میخواستم ببینم تا ماه نهم حداقل چقدر باید وزن بگیرم که سلامت بچم حفظ بشه و هم بعد از زایمان وزن زیادی اضافه نکرده باشم که کاهشش سخت بشه
    ممنون میشم اگه پاسخ بدید

  54. سلام من هفته ۲۳ بارداری هستم ۸۱ وزنم بود از اول تا الان شدم ۷۷ تا حالا ی گرم اضاف نکردم ب دکترم میگم ولی چیزی نمیگه خیلی نگرانم

  55. سلام من هفته ۳۵بارداری هستم ۱۶کیلو اضافه کردم .دکتر گفت بچم خیلی بزرگ من دیابت ندارم .بچم ۴کیلو الان چیکار کنم خطر ناک ایا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *