من دیابت دارم آیا میتوانم شیرخوارم را با شیر خودم تغذیه کنم؟

در دیابت وابسته به انسولین (نوع ۱) باید تزریق روزانه را انجام داده و رژیم غذایی را رعایت کنید. شیر دادن مزایاي فراوانی براي مادران دیابتیک دارد. از جمله:آرامش مادر،کاهش ابتلا شیرخوار در آینده به دیابت،کاهش بروز عفونت ها در شیرخوار، کنترل بهتر دیابت… شروع تغذیه با شیرمادر بلافاصله پس از زایمان از کاهش قند خون نوزاد جلوگیري می کند. مادر دیابتیک در دوران بارداري و شیردهی به مراقبت هاي دقیق نیاز دارد. مشورت با پزشک متخصص زنان،رژیم درمانی و متخصص کودکان ضروري است.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. این کتابهای پیشنهاد شده بسیار مفید بودند. ممنون از نی نی نما…

  2. مجموعه کتابهای “به زبان آدمیزاد” کلاً جالبند.

  3. میانگین سطح قند خون در انسان بین ۱۰۰-۹۰ میلی گرم بر دسی لیتر می‌باشد. به طور معمول، سطح قند خون پس از صرف غذا به بالاترین حد خود می‌رسد، و کمترین میزان آن به هنگام صبح می‌باشد. به گزارش انجمن دیابت آمریکا، دامنه‌ی قند خون قبل از صرف وعده غذایی ۱۳۰-۹۲۰ میلی گرم بر دسی لیتر است، و پس از وعده غذایی میزان قند بایستی کمتر از ۱۸۰ میلی گرم بر دسی لیتر باشد. این مقادیر میزان طبیعی و نرمال قند خون را نشان می‌دهند. سطح گلوکز پلاسما که کمتر از ۷۰ میلی گرم بر دسی لیتر است نشان دهنده‌ی هیپوگلیسمی می‌باشد. اگر سطح قند خون بعد از غذا بیش از ۱۸۰ میلی گرم بر دسی لیتر باشد، فرد دارای قند خون بالا و یا هایپرگلیسمی است. حفظ سطح طبیعی قند خون، خطر ابتلا به دیابت و بیماریهای قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.
    با این حال، برخی از شرایط دیگر مانند بارداری، شیردهی، وارد آمدن صدمات شدید، و غیره، می‌توانند سطح قند خون را تحت تاثیر قرار دهند. افزایش موقت قند خون را می‌توان پس از تمرینات شدید بدنی مشاهده کرد. تست قند خون به منظور تعیین میزان وجود گلوکز یا قند در خون به هنگام جمع آوری نمونه لازم است. آزمایش خون جهت نظارت بر سطح قند در افراد دیابتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، و همچنین به تشخیص هیپوگلیسمی و هایپرگلیسمی کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *