مقدار مصرف آجیل در بارداری/ چند گرم بخورم؟!

مقدار مصرف آجیل در بارداری به میزان ۷۵ گرم در هفته یعنی به میزان تقریبی یک مشت دست، بطور روزانه توصیه می شود که بهتر است ترکیبی از پسته، گردو، بادام، فندق و کشمش باشد…

آجیل سرشار از ویتامین و مواد مغذی هست برای مادر و جنین. اما نمیدونم روزانه چقدر باید در دوران بارداری مصرف بشه؟

مقدار مصرف آجیل در بارداری به میزان ۷۵ گرم در هفته، یعنی به میزان تقریبی یک مشت دست بطور روزانه توصیه می شود که بهتر است ترکیبی از پسته، گردو، بادام، فندق و کشمش باشد.

مقدار مصرف آجیل در بارداری

پزشکان اسپانیایی در تحقیقاتی تاکید کردند: مصرف آجیل در دوران بارداری توانایی شناختی را در کودکان بهبود می‌دهد.

در این مطالعه ۲۲۰۸ کودک تحت بررسی قرار گرفتند. مادران این کودکان به پرسش‌هایی در مورد نوع مواد غذایی مصرفی در سه ماهه نخست و پایانی بارداری پاسخ دادند. همچنین عملکرد کودکان آنان در سنین ۱.۵، پنج و هشت سالگی به لحاظ توانایی‌های حرکتی و فکری مورد ارزیابی قرار گرفت.

محققان در بررسی‌های خود مشاهده کردند کودکان مادرانی که در دوران بارداری به طور میانگین در طول هفته ۷۴ گرم آجیل مصرف داشته‌اند در تست‌های توانایی‌های حرکتی و فکری عملکرد بهتری داشته‌اند.

به گزارش نیویورک تایمز، همچنین متخصصان اسپانیایی در این آزمایش‌ها فاکتورهای تاثیرگذار همچون سن مادر، وضعیت اقتصادی-اجتماعی، استعمال سیگار و مواد الکلی و موارد دیگر را در نظر گرفتند.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. در بارداری پسته بخورید.
    پسته حاوی مقدار زیادی پروتئین است که برای رشد بافت های بدن جنین بسیار مناسب می باشد و همچنین عضلات او را می سازد و باعث می شود که وزن نوزاد کمتر از حد طبیعی نباشد.
    اسیدهای چرب اشباع نشده به مقدار زیاد در پسته وجود دارند که می توانند کلسترول بد را کاهش دهند و باعث افزایش سطح کلسترول های مفید شوند و در نهایت میزان لیپید ها را متعادل می سازند.

  2. اسیدهای چرب ضروری مثل آجیلها همانطور که از اسمش پیداست، این چربی‌های ضروری برای رشد مغز جنین در سه ماهه اول بارداری مورد نیاز هستند. چربی‌های DHA و EPA (به خصوص DHA) به مقدار زیادی توسط جنین مصرف می‌شوند. وقتی حرف از «مغز جنین» می‌زنیم، احتمالا به یاد فراموشی‌ها و تمرکز نداشتن‌های مادر در دوران بارداری می‌افتید که می‌تواند به خاطر کمبود همین چربی‌های ضروری باشد. مصرف ماهی‌های چرب (سالمون، آنچوویز) در کنار آووکادو، روغن نارگیل، دانه‌های چیا/ کتان و گردو می‌تواند به تامین ذخیره منابع شما کمک کند. اگر میلی به خوردن این خوراکی‌ها ندارید، استفاده از مکمل‌های باکیفیت EPA/DHA حداقل تا یک ماه بعد از سقط توصیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *