معجزه پیاز در درمان بیماری ها

پیاز گیاه معجزه گری است كه در رژیمهای غذا درمانی از مهمترین عناصر برای مقابله و درمان بیماریها است. دانشمندی به نا دكتر ویكتور گرویچ ، استاد پزشكی در دانشگاه Turts نسخه معروفی برای بیماران قلبی خود دارد « پیاز بخورید » تحقیقات علمی و تجربیات دكتر گرویچ او را قانع كرده است كه پیاز در بالا بردن جزء مفید HDL در كلسترول خون نقش موثری دارد . طبق نظر این دانشمندمقدر خوراك موثر پیاز مصرف روزانه نصف یك پیاز متوسط خام یا معادل آن عصاره پیاز است و اثر ان پس از دو ماه محسوس است . 

دكتر گرویچ در بررسی هایی كه در آزمایشگاه با تجزیه پیاز برای یافتن مواد مختلف ان نموده تابه حال حدود ۱۵۰ نوع مواد مختلف شیمیایی در پیاز یافته است ، ولی هنوز ماده موثری كه در پیاز موجب بالا رفتن جزء مفید HDL كلسترول خون می شود پیدا نكرده است. ولی تجربیات او نشان می دهد كه پیاز خام به هر حال اثرش بیشتر است و حرارت معمولا خاصیت HDL افزایی پیاز را كاهش می دهد . مع هذا معتقد است پیاز پخته نیز بكلی بدون خاصیت نیست و برای عروق قلبی از طرق دیگری آثار مفید دارد . 
یافته دیگر در مورد پیاز این است كه در بدن به عنوان یك ماده ضد انعقاد خون عمل می كند و سیستم حمایتی بدن در مورد ضد لخته شدن خون را تقویت و تحریك می كند . 

دانشمندان ومحققان هند نیز در مورد پیازبه نتایج مشابهی رسیده اند و هردو گروه معتقدند كه پیاز از راههای مختلفی در كاهش خطر بیماری های قلبی موثر است . از سال ۱۹۶۰ كه نظریه اثر چربی های اشباع شده در كثیفكردن خونو ایجاد بیماری های عروقی قلب مطرح گردید تركیبات مختلف دارویی و خوراكی و استروژنها و سالیسیلات ها و اناع داروهای شیمیایی ضد بیماری های قلبی مورد ازمایش قرار گرفت وی اغلب آنها قدرت كافی برای مقابله با خطر بیماری های قلبی از خود نشان ندادند و بتدریج از صحنه كنار گذارده شدند .

تا سرانجام روزی دكتر گوپتا استاد پزشكی دانشكده پزشكی لوكنا و هندوستان ، اعلام كرد « چرا بین خوراكی ها پیاز را از این نقطه نظر آزمایش نكنیم » و او یك سلسله تحقیقات علمی را در این زمینه اغاز كرد و نتیجه گرفت كه خوردن روزانه حدود ۶۰ گرم پیاز كامل خام مقدار كلسترول خون را محسوسا كاهش میدهد . و آزمایشهای دیگراو نشان داد كه این خاصیت در پیاز پخته یا خشك نیز كم و بیش وجود دارد . آزمایش های دیگری نشان می دهدكه پیاز به علت داشتن ماده ای به نام پروستاگلاندین در كاهش فشار خون نیز موثر است . 

در طب سنتی كهن از پیاز در بیماریهای قند استفاده می شده است. در ۱۹۲۳ تحقیقات دانشمندان نشان داده است كه در پیاز ماده ای است كه قندخون را كاهش می دهد و در ۱۹۶۰ دانشمندان در تحقیقات خود به ماده ای در پیاز برخورد كرده اند كه از نظر خواص معادل ۷۷% مقدار مصرف استاندارد تولبوتامید یا اوریناز است و با خوردن پیاز ساخت وترشح انسوین در بدن را تحریك می نماید بدون اینكه عوارض جانبی ان را دشاته باشد. 

تحقیقات دیگری نشان می دهدكه پیاز یك انتی بیوتیك قوی است . اولین بار اواسط سال ۱۸۰۰ لویی پاستور پیاز را از این نظر مورد ازمایش قرار دادواعلام نمود كه پیاز نوعی ضد باكتری قوی است . تحقیقات بعدی نشان داد كه پیازو اسانس پیاز برای كشتن و انهدام باكتریهای بیماریزا موثر است . از جمله ضد سالمونلا و اشریچیاكولی كه از باسیلهای كولون است ؤ می باشد . در ازمایشی اثر پیاز بر ضد عامل سل مشاهده شده است . دانشمندان روسی بین ۱۵۰ گیاه كه از نظر ضد باكتری بودن آزمایش نموده اند سیر و پیاز قوی ترین بوده است . اگر ۸ – ۳ دقیقه مقداری پیاز خام جویده شود مخاط دهان به كلی استریل می شود . 

دكتر اروین زیمنت كه از صاحب نظران و كارشناسان معروف بیماری های ریه است پیاز را داروی موثری برای سرماخوردگی میداند ، زیرا پیاز بسیار خلط اور است با تحریك مخاط اخلاط را از ریه ها به گلو آورده و باسرفه موجب اخراج آن را فراهم می سازد . پیاز به علت تركیبات گوگردی كه دارد از مواد ضد سرطان نیز می باشد. محققان در مركز تحقیقات بیمارستان اندرسنو موسسه تومور مادهای به نام پروپییل سولفید در پیاز یافته اند كه از فعال شدن مواد سرطان زا جلوگیری می كند. 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. پياز از سبزيجاتي است که به آساني رشد مي کند به شرطي که خاک آن عاري از سنگ و کلوخ باشد و با کود مخلوط شده باشد و نيز نشت آن کامل بوده و خيلي اسيدي يا شني و ماسه اي نباشد اگر از بذر شروع کنيد ممکن است چندماه طول بکشد تا بالغ شوند. قوه ناميه بذور نيز پس از يک سال به شدت افت مي کند. توليد سوخ پياز بيشتر تحت تأثير طول روز قرار مي گيرد تا مدت زمان رشد که زير زمين است. ولي بسياري ترجيح مي دهند گياهچه هاي آن را که به صورت تجاري به فروش مي رسد تهيه نمايند.
    گياهچه ها را بايستي به صورت رديفي کاشت با فاصله ي ۷/۵ سانتي متر. پس از آن تا هنگام برداشت محصول که معمولاً ۱۴ هفته طول مي کشد آنها توجه زيادي لازم ندارند به جز گاهي بايستي شخم سطحي شده و علف هاي هرز حذف شوند. هنگامي که ساقه ها خم شده و يا مي افتد پيازها رسيده است. بعد از برداشت مدت دو هفته آنها را در جاي سايه اي پهن نموده تا خشک شوند. سپس ساقه هاي سبز ( در حقيقت برگ ها ) را ۳- ۲ سانتي متر از بالاي پياز قطع نماييد. پس از آن براي ۳- ۲ هفته ديگر آنها را پهن نماييد. بعد از اين مي توان آنها را در کيسه و يا درون جعبه تا هنگام مصرف انبار کرد به شرطي که هوا بتواند بين آنها جريان داشته باشد.

  2. طرز تهیه روغن سیر! پاسخ

    مواد لازم:

    سير ۱ كيلو گرم
    روغن مايع ۳ كيلوگرم
    طرز تهيه: نوع يك:
    يك كيلو سير درسته را پوست گرفته،‌ و پس از شست و شوي كامل خشك كرده،‌ در شيشه ريخته و به ازاي هر يك كيلو سير سه كيلو روغن مايع با زيتون و يا مخلوطي از هر دو روي آن بريزيد و در آن را ببنديد. به مدت ۱۵ روز آماده ميشود. آن را در داخل يك كيسه يا پارچه و پارچه را در نايلون سياه در جاي تاريك نگهداري كنيد. اين روغن براي افرادي توصيه ميشود كه عطر سير را ميپسندند ولي از بوي تند سير بدشان ميآيد. براي تمامي غذاهايي كه سير لازم دارد ميتوان از اين روغن استفاده كرد.
    طرز تهيه: نوع دو:
    از همان مواد و با همان ميزان استفاده كنيد فقط به جاي سير درسته سير خردشده در شيشه بريزيد، در پوش آن را ببنديد. از سير آن ميتوان در مواقع لزوم استفاده كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *