معجزه سویا در پیشگیری از سرطان سینه در زنان

دانه سویا حاوی آنتی اکسیدان های قوی است و می تواند در سلول های بدن معجزه کند. مصرف سویا باعث پیشگیری از بروز سرطان سینه می شود زیرا سویا و فرآورده های آن حاوی انواع ترکیبات ضد سرطانی، از جمله ایزوفلاون، فیتات و مواد متوقف کننده پروتئاز هستند.

 ایزوفلاون موجود در سویا به گونه ای حیرت انگیز از رشد سلول های سرطانی از جمله سرطان سینه جلوگیری می کند. براساس تحقیقات انجام شده، پروتئین سویا یک عامل موثر در پایین ماندن آمار سرطان سینه در شرق آسیاست.

 دانه و دیگر محصولات سویا، دارای ماده جنیس تئین هستند که این ماده یک استروژن طبیعی گیاهی است و به گیرنده های موجود در سینه متصل می شود و از اتصال استروژن های تولیدکننده سرطان به سلول های سینه جلوگیری می کند.

علاوه بر این دانه های سویا از جمله منابع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ و تقویت کننده دستگاه ایمنی بدن و دارای خاصیت ضد سرطانی هستند.

با جایگزین کردن بخش بزرگی از سبد غذایی با دانه سویا به جای استفاده از پروتئین حیوانی و گوشت قرمز می توان زندگی سالمی برای اعضای خانواده به ارمغان آورد.

همچنین انار و انواع میوه و سبزی قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی نقش مهمی در پیشگیری و رشد سلول های سرطانی دارند.

 برای داشتن زندگی سالم باید از تغذیه سالم برخوردار بود و بهترین راه مصرف بیشتر میوه و سبزی در وعده های غذایی است که علاوه بر حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری موجب تناسب اندام و پیشگیری از بیماری چاقی و … نیز می شود. سرطان سینه یکی از شایع ترین بیماری ها در بین زنان محسوب می شود. 

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. تشکر و لطفا مجموعه ی آلبوم ها رو بذارید
    موسیقی برا مادران ..جزء محصولات معرفی کنید
    چون خیلی برا این دوره لازمه …??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *