مصرف همزمان قرص ویتاگنوس و مارولون اشکالی داره؟!

سلام ایا مصرف قرص ویتاگنوس و مارولون باهم و بطور همزمان اشکال داره من pco هستم با مارولین پریودهام منظم میشه اما حالا در حال قطع شدن هست. می تونم از هر دو قرص استفاده کنم؟ تداخلی ایجاد نمیشه؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام بهتر است قرص ویتاگنوس و مارولون همزمان با هم مصرف نشوند یا از قرص مارولون استفاده کنید اگر نه که فقط مصرف قرص ویتاگنوس را داشته باشید. بطور کلی مصرف همزمان قرصهای گیاهی و شیمیایی توصیه نمی شود.

ویتاگنوس یا گیاه پنج انگشت چیست؟

گیاه پنج انگشت حاوی خواصی است که مانع از اختلالات قاعدگی، رفع دردهای عادت ماهیانه، رفع اختلالات خونریزی، رفع عوارض یائسگی و غیره می‌شود. ویتاگنوس باعث رفع نارسایی تخمدان‌ها می‌شود و به تخمک‌گذاری کمک می‌کند. البته باید بدانید که درمان با ویتاگنوس طولانی مدت بوده و نیاز به صبر و حوصله دارد.

مارولون چیست؟

دزوسپتیو با نام تجاری مارولون شناخته می شود، قرص ضدبارداری با دوز پایین است که بسته ۲۱ عددی دارد که روزی یک قرص جلوگیری از بارداری مارولون از روز ۵ قاعدگی تا ۲۱ روز بسته بعدی ۷ روز بعد اتمام بسته قبل مصرف میشود. اگر زمان شروع بعد از روز پنجم بود تا مدت ۱۰ روز از یک روش جلوگیری دیگر مثل کاندوم استفاده نمائید.

نکات قابل توجه در مصرف قرص مارولون
تداخل با داروهای ریفامپین٬ گریزوفولوین٬ باربیتورات ها٬ داروهای ضد ویروس مثل ریتوناویر
با فراموشی یک یا دو قرص نیازی به مصرف قرص اضاقه نیست
در صورت قطع پریود بعد از دوماه به پزشک مراجعه کنید
اگر مصرف ۳ قرص مارولون فراموش شود به محض یاد آوری دوز آخر آن را مصرف نمائید اما از یک روش کنتراسپتیو استفاده کنید
در صورت استفراغ بعد ۲ ساعت از مصرف دارو به محض احساس بهبود آن را مصرف نمائید

استفاده از این قرص‌های ضدبارداری به مدت طولانی و بدون توقف اصلا توصیه نمی‌شود. همانطور که ذکر شد این قرص‌ها حاوی هورمون اتینیل استرادیول هستند. در واقع گروه اتینیلی که به این استردیول اضافه شده است باعث می‌شود هورمون به مدت طولانی در بدن باقی بماند، یعنی اگر قرصی امروز قطع شود چند ماه طول می‌کشد تا کل دارو از بدن خارج شود و از آنجایی که این هورمون می‌تواند تحریک‌کننده سرطان سینه باشد توصیه می‌شود قرص با فواصل ۳ ماهه استفاده و يك ماه توقف یا ۶ ماهه استفاده و ۲ ماه توقف مصرف شود. درکل استفاده از قرص بیشتر از ۴ سال به خصوص به طور ممتد خیلی توصیه نمی‌شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *