خوردن چه چیزهایی در بارداری بچه را زشت میکند؟

خوردن چه چیزهایی در بارداری بچه را زشت میکند؟

اگر شما در چند ماه آینده مادر میشوید در ابتدا به شما تبریک میگوییم و میدانیم که دلتان میخواهد که فرزندی زیبا به دنیا بیاورید و این سوال مدام در ذهن شما تکرار میشود که کدام خوردنی های دوران بارداری برای زیبایی بچه، شما را به مقصودتان میرساند؟ و یا اینکه در حین غذا خوردن ترس از آن دارید که این غذا ممکن است فرزند شما را زشت کند و از خودتان میپرسید خوردن چه چیزهایی در بارداری بچه را زشت میکند؟  باید به شما زشت و یا زیبا شدن کودک دلبتدتان کاملا به ژنتیک و محیطی که در آن بزرگ خواهد شد دارد. اگر شما و همسرتان چشمانی قهوه ایی دارید نباید از خدا فرزندی با چشمانی عسلی بخواهید. اما قبل از بارداری این خوراکیها را مصرف کنید خوردن سیب، به، گلابی ( پدر بیشتر )، انار ، نیم ساعت قبل از صبحانه و به صورت ناشتا، در زیبایی موثر است. همچنین معجون شیر ،گردو و خرما تاثیر زیادی بر زیبایی دارد. مغز بادام و مغز تخمه خربزه قوای جنسی مرد را تقویت و بر زیبایی فرزند موثر است.

خوردنی های دوران بارداری برای زیبایی بچه

خوردنی های دوران بارداری برای زیبایی بچه

در دوران بارداری، ختم سوره هایی از قرآن برای زیبا شدن فرزند درون شکم توصیه شده است، مانند: سوره یوسف، سوره یس، سوره محمد.

و خوراکی های زیر را بخورید:
به
هلو
خربزه
پیازچه
انگور
سبزیجات
آناناس (صدای بچه را قشنگ می كند)
پرتقال (قد بچه را بلند می كند)
روغن زیتون (روزی یک قاشق )(پوست بچه را روشن می كند)
رازیانه و بادیان (برای داشتن نوزادی با چشمان زیبا )
انواع مربا به خصوص مربای شقاقل (در استخوان بندی جنین موثر است)
شنبلیله خام یا پخته (جنین را گیسو بلند و پر مو می كند)
اشعه آفتاب (برای داشتن موی مشكی)

خوردن چه چیزهایی در بارداری بچه را زشت میکند؟

این غذاها کودک را زشت می کند!

فست فود ممنوع
تند غذا خوردن ( موجب ایجاد لک های صورت در مادر و فرزند)
فلفل
ادویه های تند مانند خردل، دارچین، نعناع به صورت زیاد
خیارشور
سوسیس و كالباس
انواع سس ها
نوشابه
كنسرو ها
چای و قهوه
سركه
مصرف زیاد گوجه فرنگی (سبب ناقص الخلقه شدن می شود)
مصرف زیاد سیب زمینی
مصرف زیاد نمک (بخصوص در سه ماه آخر )
کلا زن باردار از مصرف غذاهای آماده و به خصوص غذاهایی که مواد نگهدارنده دارد، باید جلوگیری کند.

این موارد هم كم مصرف شوند:

زعفران
جعفری
غوره
آبغوره
مارچوبه
انسیون
زیره
دارچین

چه چیزهایی پوست جنین را تیره میکند؟

غذاهای مانده رنگ پوست جنین را تیره میکند. خوردن غذاهای فاسد و گوشتی رنگ کودک دلبندتان را تیره میکند و رنگ کودک زرد میشود. از خوردن غذاهای تکراری و یکنواخت خودداری کنید زیراکه تنوع غذا باعث شادابی و شفاف شدن پوست جنین میشود. در محیط خانه از قرار گرفتن در معرض دود سیگار و یا بوی زغال پرهیز کنید.

تغذیه ماه ششم بارداری برای زیبایی جنین

سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه ششم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت.

زن باردار چه بخورد که فرزندش زیبا شود؟

و از قدیم گفته اند که:
۱٫ خوردن انار شیرین فرزند را نیکو و زیبا می کند.
۲٫ مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه بر اینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوزاد دارد.
۳٫ خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود و مایه قوت قلب، پاکی معده، صفای دل، دلیری و زیبایی بچه می شود.
۴٫ خوردن کندر توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه، باهوش، پاکدل، دانا و شجاع شدن پسر و خوشخو و نیکو شدن دختر می شود.
۵٫ خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است.
۶٫ همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه ششم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت.
۷٫ مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد.
۸٫ اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید.
۹٫ مصرف به، خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید.

۱۰٫ خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است.
۱۱٫ شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود.
۱۲٫ به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت.
۱۳٫ کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستنی ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد.
۱۴٫ اگر می خواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون، انار، روغن ماهی، کاسنی، کنگر، هویج، زرشک، شکر و نعناع.
۱۵٫ خوردن توت فرنگی و هلو و خربزه نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

باید این موضوع را قبول کنید که زیبایی از زیبایی بیرون می آید، اگر می خواهید فرزند زیبایی داشته باشید، در هنگام بارداری باید از آرامش کافی برخوردار شوید و تا می توانید به چیزهای زیبا بنگرید، مثلا گل، درخت، دریا، کوه، انسان های آرام و زیبارو و …

چی بخوریم بچه سفید بشه؟

زن باردار چه بخورد که فرزندش زیبا شود؟

خوردن غذاهای آب دار و میوه و سبزیجات می تواند به سفید شدن پوست جنین کمک کند. اما نکته دیگری که در رابطه با این سوال که چی بخوریم بچه سفید بشه؟ باید بدانید این است شما علاوه بر خوردن غذاهای آب دار باید به خواب خودتان (مادر) توجه کنید. سعی کنید در دوران بارداری خواب کافی داسته باشید و حتما در جای مناسب بخوابید. متخصصین این امر معتقدند که بهتر است در هنگام خواب سر مادر در جهت شمال جغرافیایی قرار بگیرد و جهت پاها به سمت قبله باشد.

مهمترين گروه غذايي براي جنيني كه در حال رشد است پروتئين هاست زيرا پروتئين باعث تشكيل و رشد بدن جنين مي شود و براي همين ما به مادر توصيه مي كنيم روزانه از گوشت سفيد و قرمز و تخم مرغ استفاده كند.

توصيه بر مصرف مواد غذايي از هر چهار گروه غذايي است. براي مثال يك تا دو ليوان شير يا ماست در روز كه تامين كننده كلسيم بدن است و از گروه كربوهيدرات ها كه شامل نشاسته و برنج مصرف روزانه تاكيد نمي شود،

بلكه مصرف بايد به صورتي باشد كه بدن مادر به آن احساس نياز مي كند. در آخر مصرف ميوه ها و سبزيجات تازه كه حاوي مواد معدني هستند بسيار حايز اهميت است.

در اين دوران مادران بايد آب فراوان ميل كنند زيرا حجم خون مادر در اثر افزايش جريان خون چند برابر مي شود. در نتيجه بدن نياز به آب فراوان دارد تا اين گردش خون را حفظ كند.

گرسنه نمانيد

از نظر تغذيه؛ توصيه ما به مادران اين است: به جهت فشاري كه به دستگاه گوارش او طي حاملگي مخصوصا ماه هاي آخر وارد مي شود .

حتي به دليل به هم ريختگي هورمون ها ممكن است مادر حالت تهوع داشته باشد و اسيد معده زياد ترشح شود تغذيه با حجم كم و دفعات زياد صورت گيرد به هيچ وجه گرسنه نماند.

زيرا گرسنگي عوارض جدي و خطرناكي براي جنين دارد و از طرفي غذاي سنگين مصرف نكند زيرا باعث سنگيني معده مادر مي شود و هضم غذا را مختل مي كند.

چه چيزهايي نخوريم

پرهيز مادر در اين دوران بايد از غذاهاي تند و ترش و ادويه دار و همچنين نوشابه هاي گازدار باشد. چاي زياد و قهوه نيز باعث ترشح بيش از حد اسيد معده مي شود و احساس سوزش معده را افزايش مي دهد.

افرادي كه بيشتر دچار حالت تهوع خصوصا در سه ماهه اول بارداري مي شوند بايد از مصرف غذاهاي پرحجم و چرب خودداري كنند، زيرا حالت تهوع را افزايش مي دهند.

اين غذاها را بخوريد

در مورد تهوع بارداري كه اغلب مشكل صبحگاهي مادران است و گاهي مادر در طول روز هم با آن مواجه است، يكي از مشكلات اساسي در اين دوران است.

عده زيادي از مادران با اين حالت درگير هستند و عده ديگر حالت خفيف آن را تجربه مي كنند، به طوري كه وعده غذايي را مي توانند مصرف كنند.

ولي اشتهاي كمي دارند، درصدي ديگر حالت شديد تهوع را تجربه مي كنند و عده اي از آنها نياز به بستري شدن در مراكز درماني دارند كه از اين دسته آزمايش هاي متعدد و سونوگرافي هاي مخصوص گرفته مي شود تا بررسي شود.

آيا مشكل خاصي نظير حاملگي هاي خارج از رحم وجود دارد يا خير؟ اگر حالت عادي باشد توصيه هايي نظير عدم استفاده از غذاهاي تند، ترش و پرچرب پيشنهاد مي شود و همچنين مصرف برخي مواد غذايي حاوي ويتامين B6 تهوع را كم مي كند.

به طور مثال سيراب شيردان گوسفند يا پودر زنجبيل كه در آب حل شود تهوع را كاهش مي دهد. مصرف ويتامين B6 نيز توصيه مي شود.

اگر مادر دچار التهاب معده باشد از شربت هاي معده نظير آلومينيوم ام جي استفاده مي كنيم. اين روش ها خط اول درمان ما هستند.

ولي اگر مشكل شديدتر باشد از داروهاي ديگر و سرم تراپي و تزريق آمپول هاي ضدتهوع كمك مي گيريم تا معده آرام تر شود و بتواند تغذيه مناسب را دريافت كند.

نكته ديگر اينكه؛ تغذيه اين دسته از مادران هر دو ساعت به دو ساعت با حجم كم است به طوري كه هم معده تحمل كند و هم حالت تهوع كمتر شود. اگر صبح هنگام يك ماده غذايي مثل بيسكويت و نان سوخاري خشك مصرف كنند، تهوع كاهش مي يابد.

مادران چاق كمتر وزن گيرند

اغلب مادران باردار پس از گذشت سه ماهه اول بارداري اشتهاي بيشتري پيدا مي كنند زيرا تهوع كاهش مي يابد و مشكلات گوارش كمتر مي شود.

ما به مادران مي گوييم هر چه ميل دارند مصرف كنند. نكته اي كه مهم است اينكه وزن مادر و اينكه در چه گروه وزني قرار مي گيرد.

در نوع و مقدار تغذيه نقش دارد. مادري كه چاق است زماني كه اشتهاي سه ماهه دوم او زياد شود و هر چه خواست به هر ميزان مصرف كند باعث مي شود بيشتر چاق شود.

و اين اضافه وزن مورد نياز جنين نيست و تنها چربي بدن مادر زياد مي شود كه در هنگام زايمان مشكل آفرين مي شود.

ولي توصيه ما به طور كلي اين است كه مادران باردار داراي وزن نرمال، هر زمان كه احساس گرسنگي مي كنند غذا ميل كنند و به هيچ عنوان گرسنه نمانند.

اشتراک‌گذاری
287 نظر
  1. سلام من میخواستم مشاوره کنم باهاتون

    1. چجوری میتونم سوال بپرسم

    2. سلام من باید۱۰فروردین پرییودمیشدم تست زدم مثبت بود برم دکتر سونوبنویسه واسم چون پاهام ضعف داره همش هم گشنم میشه

      1. سلام اگر لکه بینی و یا خون ریزی ندارید می توانید ۲ هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  2. سلام خسته نباشید من بخاطر فشار بالام ماست ماست استفاده میکنم سه ماهه هم باردارم مبگن بجت سیاه پوست میشه ایا واقعا درسته من میخوام بچم سفید پوست بشه چکار کنم؟

  3. پوست و مو به نظر من ژنتیکه بیشتر!

  4. من شنیدم میگن ماست بچه رو سفید میکنه?

  5. سلام.ب نظرمن بستگی ب ژن داره وارثی است.اماخوردن ماهی راتوصیه میکنم.

  6. سلام بنظرمنم ژنتیک عامل اصلیه

  7. سلام من چند روزه ويار غذاهاي شور دارم مثل پفك ايا باردارم؟

    1. سلام خیر ربطی به بارداری ندارد اما اگر عقب انداختید از تست بیبی چک استفاده کنید.

  8. من باردارم وعاشق غذای تند بخورم یا نه؟؟؟

    1. میتوانید بخورید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا افراط در مصرف ادویه های تند ممکن است باعث بروز اگزما در نوزاد شود.

  9. سلام ببخشید من بچم پسره خیلی ترشی هوس میکنم و میخورم.میگن بچم سیاه میشه.تقریبا گوجه هم زیاد میخورم اینا درسته که گوجه و ترشی بچه رو زشت و سیاه میکنه؟

    1. به لحاظ علمی ثابت نشده است و ژنتیک در این زمینه غالب است. اما در دوران بارداری توصیه می شود از مصرف غذاهای خیلی شیرین خیلی ترش و خیلی تند پرهیز شود. زیرا باعث افزایش فشار خون و دیابت بارداری و مشکلات دیگر برای مادر و جنین می شود. اصل تعادل را رعایت فرمایید.

  10. لطفا بگید چکار کنم که بچم وزن بگیره.

    1. به هیچ وجه پرخوری نکنید. پرخوری فقط باعث چاقی و آسیب به شما و جنین می شود. پروتئینهای گوشتی و گیاهی مثل حبوبات، میوه و سبزیجات و جوانه ها و آجیلها و ویتامینها می تواند کمک کننده باشد.

  11. ببخشید من تو ماه پنجمم از الان استفاده کنم یا ماه های اخر؟واسه چشم رنگی شدن بچه هم راهی هست؟

    1. به هر حال جنین شما به این مواد غذایی هم اکنون هم احتیاج دارد. تغذیه ای متعادل مانند هرم غذایی داشته باشید. رنگی شدن چشم به ژنتیک بستگی دارد. اما برخی محققان می گویند اگر مادر باردار در دوران بارداری انگور بخورد ممکن است رنگ چشم کودک او روشن تر شود زیرا انگور حاوی مقادیر زیاد ویتامین A و فلاوونوئیدی است که این ترکیبات اثر مستقیم در تکامل رنگ چشم جنین دارد.

  12. سلام خسته نباشید
    من تازه متوجه شدم باردارم هفته ششم باری هستم.این روزهابه قدری گرسنم میشه که وقتی غذامیخورم یکساعت بعدش دل ضعفه میگیرم بعدم من کلاچاق هستم میترسم بااین همه خوردوخوراک بیشترهم بشه وزنم….
    بعدیکی ازدوستان به من گفتن خوردن چایی باعث سیاه شدن بچه میشه آیاحقیقت داره؟

    1. سلام خیر خوردن چایی ربطی به رنگ پوست جنین ندارد. اما برای پیشگیری از کم خونی در بارداری و عوارض کافئین بهتر است روزی فقط ۲ فنجان چای بنوشید با حداقل ۲ ساعت فاصله زمانی با غذا.

  13. عالی بود من تو ماه چهارم بارداری هستم خیلی به دردم خورد.مرسی از زحمتاتون???

  14. سلام، من هفته ششم بارداری هستم خیلی نگران هستم، پا درد وکمر درد دارم آیا این وضعیت عاديه

    1. سلام دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است اگر دردهای شما دائمی نمیباشد وبا استراحت خوب میشود ولکه بینی، ندارید جای نگرانی ندارد و طبیعی است بهتره استراحت بیشتری داشته باشید.

  15. سلام من هفته چهاردهم بارداری هستم وبصورت وحشتناکی لواشک والوچه میخورم خیلی نگرانم برای پسرم ضرر داشته باشه

    1. سلام سعی کنید در رژیم غذایی خود مواد مغذی و مقوی را بگنجانید لواشک ویا آلوچه را هم به اندازه متعادل مصرف کنید هر چیزی از تعادل خارج شود مسلماً مضر خواهد بود.

  16. سلام من در ماه نهم بارداری ام همسرم بسیار روشن است ولی خودم کمی از سبزه روشنتر هستم.ایا درماه اخر هویج رنگ پوست جنین را تیره میکند؟ به نظر شما فرزندم ممکن است دارای پوست روشنی شود؟

    1. سلام رنگ پوست جنین به ژنتیک آن بستگی دارد یا شبیه رنگ پوست شما میشود ویا شبیه رنگ پوست همسرتان میشود از نظر علمی اثبات نشده که هویج تاثیری روی رنگ پوست جنین داشته باشد.

  17. سلام من یه سقط داشتم ب دلیل تشکیل نشدن قلب الان ۶ ماه گذشته ولی میترسم دوباره باردار بشم چیکار کنم

    1. سلام نگران نباشید این طور نیست که این مشکل در بارداری بعدی شما هم به وجود بیاید شما می توانید برای بارداری اقدام کنید.

    2. منم خالم همین مشکل شمارو داشت ولی بعد ۶ ماه باردار شد و الان بچش سالم و یک سالش شده
      انشالله شماهم یه نی نی ناز و سالم بدنیا میاری نترس عزیزم اقدام کن

  18. سلام.من هفته ۹باردای هستم..شدیدا معده سردی دارم.بعد از خوردن هر خوراکی استفراغ دارم.بهم بگید چکار کنم.واقعا دارم اذیت میشم.

    1. تهوع بارداری در ۳ ماه اول شایع است. غذاها را به شکل ولرم و با دمای معمول محیط استفاده کنید. موز و انبه و زنجبیل نیز در کاهش تهوع موثر است.
      استراحت کردن به مقدار کافی، نپوشیدن لباس های تنگ، نوشیدن مایعات در حجم کم و دفعات زیاد به جای نوشیدن مقادیر فراوان مایعات در یک وعده، دوری از مصرف نوشیدنی های سرد و یا نوشابه ها، حذف نکردن وعده های غذایی اصلی، مصرف وعده های غذایی کم حجم و زیاد و دارای مقادیر بالای کربوهیدرات و کم چرب و دوری از بوی هرگونه مواد غذایی که سبب آغاز حالت تهوع می‌شود، می‌تواند به بهبود نشانه‌ها کمک کند.

  19. سلام خسته نباشیدهشتم ماهه باردارم ولی شکمم خیلی کوچیکه.ایامشکلی هست.بچمم مرتب تکون میخوره.

    1. سلام ممنون خیر مشکلی ندارید وزن جنین از روی سونوگرافی که در ۳ ماهه آخر انجام میشود تخمین زده میشود.

  20. منم خیلی پفک واناناس میخورم.همش حوس چیزهای ترش وشورمیکنم ماه چهارمم سونو دادم پسربود

  21. درود من از طریق لقاح مصنوعی قرار حامله بشم بعد از لقاح تغذیه ام چی باشه چی خوبه بخورم چه خوبه نخورم چون من ۳ سال پیش این کار رو انجام دادم ولی نتیجه ای نگرفتم من در دانمارک زندگی میکنم آگه میشه جواب منو بدید

    1. باید قرص اسید فولیک حتما مصرف کنید وتغذیه مقوی ومغذی داشته باشید در کشورهای اروپایی معمولا مکملهای ویتامین ی داده نمیشود به علت رژیمهای غذایی که از کودکی دارند اگر تازه مهاجرت کرده اید بهتر است بعد از اینکه باردار شدید از هفته ۱۶ بارداری به بعد از قرصهای کلسیم آهن و مولتی ویتامین استفاده کنید.

  22. سلام خواهشا جواب بدین آیا این حقیقت داه که نگاه کردن به انسانهای ناقص و معلول و با شمایلی خیلی زشت جنین را تحت تاثیر قرار میدهد و باعث میشود جنین آن شکلی شود؟؟؟

    1. سلام با نگاه کردن به افراد معلول و ناقص جنین شما به این شکل در نمی اید.

  23. ایازولبیه بامیه موجب سقط جنین میشود؟

    1. خیر – اما مصرف خوراکیهای چرب و خیلی شیرین در بارداری توصیه نمی شود.

  24. سلام من هفته نهم بارداری هستم میشه بگید چه غذا های پوست بچه را روشن میکنه؟ آیا زیتون شور پوست بچه را تیره میکنه؟

    1. سلام رنگ پوست جنین به ژنتیک جنین بستگی دارد واز نظر علمی اثبات نشده که زیتون شور رنگ پوست جنین را روشن یا تیره می کند.

  25. سلام.من تو هفته ۱۶ بارداریم.دیابت بارداری دارم. اگه برای درمان روزی نصف استکان آبغوره بخورم مشکلی هست؟

    1. سلام از نظر علمی اثبات نشده است که آبغوره برای درمان دیابت بارداری موثر باشد نباید در مصرف آبغوره زیاده روی شود بهتر است یک روز در میان به مدت کم مصرف کنید.

  26. آیا خوردن یکبار ساندویچ کالباس و نوشابه تاثیری بر روی جنین دارد؟

  27. من هفته ۸ هستم. آیا خوردن یکبار ساندویچ کالباس و نوشابه تاثیری بر روی جنین دارد؟ نگران هستم

    1. مصرف گوشتهای فراوری شده مثل سوسیس و کالباس و نوشابه های گازدار شیرین در دوران بارداری توصیه نمی شود بویژه اگر کالباس و ژامبون به صورت خام مصرف شود. برای پیشگیری از خطر باکتری لیستریا (که می تواند منجر به سقط جنین شود)، بایستی از مصرف کالباس خام در دوران بارداری پرهیز کرد و حتماً به شکل پخته شده استفاده شود. اما یکبار اشکالی ندارد.

  28. با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من هفت هفته ودو روزه باردارم هفته ششم رفتم سونوگرافی گفت همه چی عالیه من فقط بعضی موقعا اونم بیشتر صبح حالت تهوع دارم غذا میخورم بعدش همش احساس میکنم میخوام بالا بیارم قبلا تخمدان چپم درد میکرد الان تخمدان راستم و سرم وکمرم درد میکنن البته تو سونو بچه سمت راست بود ممکن مشکلی داشته باشم؟ آخه من دو سه هفته اول چیزای شیرین دوست داشتم الان ترش وشور یعنی اصلا ویار خاصی ندارم این بده؟؟؟؟؟

    1. سلام ممنون. شما مشکل خاصی ندارید و علائم شما طبیعی است.

  29. باسلام خدمت شما
    من امروز رفتم دکتر گفت التهاب شدید داری ولی عفونت نداری برام سفیکسیم نوشت میخواستم بدون برای جنین ضرری نداره ؟؟آخه من بارداری اولمه ویتامین د۳ هم هر روز با غذا میخورم شبام قبل خواب قرص آهن واسید فولیک میخورم الانم تو هفته هشتم هستم .. لطفا به سوال قبلیم پاسخ بدید.
    با تشکر فراوان

    1. سلام دوست عزیز التهاب شدید در اثر عفونت به وجود می آید اگر عفونت ادراری ویا عفونت زنان دارید یعنی ترشحات عفونی دارید میتوانید از قرص استفاده نمایید.

  30. سلام..من پنج هفته ویک روزم الان چندوقت خارش دارم به مقدارکم…رفتم پیش دکترم گفته نمیخوام واست داروبنویسم ک مصرف کنی..الان سوام اینه میتونم ازدودعنبرنثااستفاده کنم واینکه عرق کاسنی ازچه ماهی وچه مقدارمصرف کنم

    1. سلام با توجه به اینکه در ۳ ماهه اول بارداری به سر می برید بهتره در رابطه با عنبر نساء از متخصص طب سنتی سوال بفرمائید عرق کاسنی را میتوانید در طول دوران بارداری به خصوص در ۳ ماهه آخربارداری برای پیشگیری از زردی نوزاد مصرف کنید.

  31. سلام، من هفته ۲۳ بارداری هستم. وزنم قبل از بارداری ۸۰ بود الان که تو ماه پنجم هستم شدم ۸۵ کیلو. دکترم میگه بیش،از حد چاق شدی? تا ماه آخر تا چند،کیلو باید وزن اضافه کنم? خودمم خورد و خوراکم زیاد نیست، ولی وقتی برنج و نون را کمتر کردم ولی نمیتونم کلا نخورم چون ضعف میکنم. به نظرتون راه حلم چیه??

    1. سلام وزن را باید با قد سنجید تا بتوان نظر داد وBMI شما رو به دست آورد اما نکته مهم آنکه دوران بارداری زمان رژیم گرفتن نیست و نباید برنج ونان مصرفی خود را قطع نمائید وباید در مصرف مواد غذایی تعادل داشت.

  32. با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    مطالبی که گذاشتید خیلی عالی و خوب هستند فقط وقتی که نظر کاربران و مشاور شما را مطالعه کردم،هر چه کاربران در مورد خورد و خوراک گفتند مشاور در جواب نوشته همه چیز به ژنتیک بستگی دارد این در حالی هست که مطالب شما با گفته های مشاورتان یکی نیست!

    1. دوست عزیز ژنتیک همیشه غالب بر تغذیه است. اما این به این معنا نیست که تغذیه بر سلامت و زیبایی جنین موثر نیست. این مقاله بیشتر بر عامل تغذیه تمرکز کرده است.

  33. سلام و خسته نباشید من ماه اول بارداری هستم و بخاطر کارم مجبورم از اینترنت استفاده کنم و بیشتر مواقع با گوشی این کار رو انجام میدم بعضی جاها خوندم اینترنت و گوشی برای جنین خطرناکه حالا خیلی نگرانم لطفا شما راهنمایی کنید ممنونم.

  34. سلام وخسته باشید من ماه دوم بارداری هستم قبل بارداری دپاکین مصرف میکردم رفتم دکتر اعصاب قرصموعوض کرد بهم لوبل داده روزی نصفی ایا برای جنینم مشکلی پیش نمیاد؟؟توروخداراهنماییم کنین خیلیس نگرانم

    1. سلام نگران نباشید اگر زیر نظر متخصص اعصاب و روان باشید مشکلی پیش نمی اید .

  35. سلام خسته نباشید
    میخاستم بدونم طرز خوابیدن هم تعسیری روی جنین داره؟؟؟من الان تو ۱۳ هفته هستم

    1. سلام ممنون. فعلا خیر اما از ۳ ماهه دوم بارداری به بعد بهتر است تایم بیشتری را به پهلوی چپ بخوابید.

  36. سلام.لطفاتوضیح بدید که ایا قبل از اقدام به بارداری برای مشاوره و مراقبت قبل از بارداری حتما باید به پزشک مراجعه کرد?یا اینکه فقط مصرف تغذیه سالم و استفاده قرص اسید فولیک کافیه??و چند روز قبل از اقدام باید قرص اسید فولیک استفاده کرد?

    1. سلام باید از سلامت دندانهای خود مطمئن باشید و عفونت زنان نداشته باشید بهتر است از ۳ ماه قبل از بارداری قرص اسید فولیک یک میلی گرمی استفاده شود اما حتما ضروری نیست شما میتوانید از همان سیکل قاعدگی که قصد دارید برای بارداری اقدام کنید قرص اسید فولیک را شروع کنید مهم آن است که در ۳ ماهه اول بارداری قرص اسید فولیک را مصرف کنید.

  37. سلام.لطفاتوضیح بدیدکه ایا قبل از قدام به بارداری برای مشاوره و مراقبت قبل از بارداری حتما باید به پزشک مراجعه کرد یا فقط مصرف تغذیه سالم واستفاده قرص اسید فولیک کافیه?استفاده ازقرص اسیدفولیک باید چندمدت قبل از بارداری اغاز بشه?

    1. سلام باید از سلامت دندانهای خود مطمئن باشید و عفونت زنان نداشته باشید بهتر است از ۳ماه قبل از بارداری قرص اسید فولیک یک میلی گرمی را مصرف کنید اما میتوانید از همان سیکل قاعدگی که قصد بارداری دارید قرص اسید فولیک را شروع به مصرف کنید مهم این است که در ۳ ماهه اول بارداری حتما قرص اسید فولیک یک میلی گرمی را مصرف کنید.

  38. سلام من دو هفته از پریودیم میگذره البته پریودم نامنظم بود ولی تو این سه ماه منظم شد ینی تو این سه ماه ۵ میشدم البته روز تخمک گذاریم ۱۸ بود ک من رابطه داشتم. ک این ماه پریود نشدم ایا من باردارم؟ بی بی چک و ازمایشم منفی دراومد ینی دو سری انجام دادم منفی شد . من بیشتر اسهال دارم و سردرد و پادرد و کمردرد و کم غذا هم شدم ولی احساس میکنم شکمم بزرگتر شده. ایا من میتوانم قرص اسید فولیک مصرف کنم؟؟

    1. سلام با توجه به اینکه آزمایشات بارداری شما منفی شده احتمال بارداری وجود ندارد میتوانید قرص اسید فولیک یک میلی گرمی مصرف کنید.

  39. سلام من عاشق پوست سبزم و از کسایی که پوست سفید دارن بدم میاد مثل ماست میمونن چی باید بخورم پوست جنین سبزه بشه ……..اگه سفید بشه پوست بچه چه زشت میشه……….

    1. سلام. انار پوست بچه رو سبزه میکنه. البته زیاده روی نکن مخصوصا اگه ترش باشه.

  40. سلام من ماه هفت هستم برای زیبایی چشم نوزادم روزی چقدررازیانه مصرف کنن راهنمایی کنید؟

    1. سلام فرم چشم نوزاد به ژنتیک پدرومادر بستگی دارد.

  41. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما.
    ممنون از مطالب کامل و مفیدتون.
    میخواستم بپرسم خوردن “معجون” (ترکیب شیر، موز، خرما، انجیر، کنجد و…) قبل از آمیزش به قصد بارداری، چه تاثیری روی جنسیت و خصوصیات ظاهری جنین میذاره؟
    پیشاپیش سپاس

    1. سلام این مواد غذایی را که شما ذکر کرده اید مفید هستند و تاثیر بدی روی جنین ندارند.

  42. سلام من هفته ی ۱۷بارداری هستم مصرف سیب زمینی وگوجه بادمجان کم کردم ایا میتونم ماهی دوبار بخورم یا ضرر داره تا الان ب دلایلی ۶بار سنو دادم ودکترم دوباره برام سنو نوشت ولی من تو این هفته ۱۷ندادم مشکلی نیست ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام بله میتوانید مصرف کنید من نمیدانم مشکل شما چه بوده که این همه سونوگرافی انجام داده اید وبرای شما دوباره سونوگرافی درخواست شده اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را بدهید تا بهتر بتوانیم راهنماییتان کنیم.

  43. سلام وخسته نباشید ب مشاور عزیز من توهفته ۱۲هستم مصرف بادمجون وسیر دربارداری چطوره؟؟؟

    1. سلام ایرادی ندارد.

  44. سلام و خسته نباشید من ماه اول بارداری هستم و بخاطر کارم مجبورم از اینترنت استفاده کنم و بیشتر مواقع با گوشی این کار رو انجام میدم بعضی جاها خوندم اینترنت و گوشی برای جنین خطرناکه حالا خیلی نگرانم لطفا شما راهنمایی کنید ممنونم.

    1. سلام بهتر است در ۳ ماهه اول بارداری کمتر از اینترنت استفاده کنید.

  45. سلام من هفته یازدهم بارداریم همش چیزای تند وترش میخورم ایا تاثیری تو قیافه ی جنینم داره

    1. سلام از نظر علمی اثبات نشده است.

  46. سلام توروخدا کمکم کنید من حامله بودم قرص سیوتک خوردم بڃم سقدبشه ولی نشد.منم تصمیم گزفتم نگهش دارم.هفته۱۴هستم پسردارم ان تی رفتم خوب بوده.بخاطراون قرصا ک تو۵هفته مصرف کردم استرس دارم.ایا تاثیری برروی سلامت جنینم داره

    1. سلام با توجه به اینکه غربالگری جنین نرمال بوده و مشکل خاصی ندارید مشکلی پیش نیامده نگران نباشید.

  47. سلام خسته نباشیدمن توهفته۱۳بارداری هستم سونوانتی وغربالگری ک دادم خوب بود.دکترم براساس ازمایش غربالگری گف دخترداری میشه ازاین طریق گف؟بهد۲تاسقط داشتم ک دومی توماه پنج قلبش ایستادک سقط کردم.الان دکترم گف ک بایدامپول هپارین بزنم ایالازمه؟

    1. سلام اگر انعقاد خون شما بالاست باید از آمپول هپارین استفاده کنید.

  48. سلام خسته نباشید هفت روزتاپریودم مونده ولی طوی روزخیلی کمردرد وسردرد دارم چون یک جاخوندم علائم بارداری قبل از پرپود سردرد کمردرد بود میخواستم بدونم علائم راست هست یانه چون خیلی دوست دارم بارداربشم ممنون

    1. سلام احتمال بارداری وجود دارد باید صبر کنید تا زمان پریودی شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  49. سلام خسته نباشید من ۱۸ هفته بارداری هستم اا الان هرچی ازمایش و غربال دادم طبیعی بوده ولی بنده دو سه روز یبار ارضا شدم و ب ارگاسم رسیدم ولی دخول انجام نشده ایا ضرر داره؟ یعنی دیگه نباید ادامه بدم؟

    1. سلام اگر مشکل خاصی ندارید ایرادی ندارد.

  50. سلام روز بخیر
    من توی هفته ۱۸ هستم و همچنان از جانب دکتر شیاف پروژسترون استفاده میکنم ولی نمیدونم چرا امروز درد شکم دارم میگیره ول میکنه دقیقا زیر نافم

    1. سلام باید به پزشک معالج خود اطلاع بدهید.

  51. سلام. ماه ۴ هستم و به ترشی خیلی غلاقه دارم. شنیدم قره قروت اسیدلاکتیک داره وترشی هم هموگلوبین خون رو پایین میاره؟ این صحت داره؟ تاثیرش روی جنین چیه؟ ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام ترشی جات اثر سوئی روی جنین ندارند اما از آن جهت که ارزش غذایی بالایی ندارند نباید در مصرف آن زیاده روی شود و سعی کنید مواد غذایی مقوی ومغذی مصرف کنید.

  52. سلام من هفته ششم. بارداری هستم،دیشب اولین سونو رو انجام دادم،دکتر گف ساک وجود داره اما کیسه زرده و قطب جنینی نیست،اندازه اش هم سی میلیمتره،بهم گف یا زود اومدی یا بارداری پوچه،،خواهش میکنم کمکم کنید،،نبظر تون ممکنه پوچ باشه؟؟؟؟؟؟

    1. سلام باید ۱۰ روز دیگر سونو گرافی انجام بدهید.

  53. سلام من قصد بارداری داشتم و ۳و۴ شهریور ماه اقدام کردم.و ۱۱ شهریور ماه زمان پریودم بوده .و نشدم .بی بی چک زدم منفی بود ولی کمر درد و دل درد دارم .به نظر شما من باردارم ؟

    1. سلام باید صبر کنید اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد از تست بیبی چک استفاده کنید.

  54. سلام.خسته نباشید.من ۴ماه ک باردارم من حالت تهوع زیادی دارم بخاطرهمین مسافرت ک رفتم برای اینکه دیگران ازحالشون بدنشه برای جلوگیری ازتهوع ۵روزپشت سرهم بعدغذانوشابه میخوردم.ایابرای جنین مشکلی پیش میاد؟بعدمیخواستم بدونم جنسیت جنین درچندهفتگی مشخص میشه؟

    1. سلام خیر مشکلی پیش نمی اید از هفته ۱۸ بارداری به بعد جنسیت جنین با سونوگرافی معمولی قابل تشخیص است.

  55. سلام من ۶ هفته باردار هستم شنیدم کوندور روی هوش جنین اثرخوبی داره.میخواستم بدونم به چه میزان و از چه زمانی تا چه زمانی باید مصرف بشه.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام مصرف بیش از اندازه کندر باعث بیش فعالی کودک می شود باید در زمان محدود وبه مقدار کم مصرف کنید .

  56. با سلام
    بنده در ماه اول بارداری هستم و به شدت علاقه به شیرینی خوردن پیدا کردم مخصوصا سوهان
    میخاستم بدونم ضرر داره؟؟
    با تشکر از شما

    1. سلام خیر ضرری ندارد اما بهتر است برای حفظ سلامتی دندانهای خود از مصرف زیاد آن خودداری کنید و سعی کنید رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید.

  57. سلام من ازمایش سلامت جنین اولین دوره رودادم گفتن مشکوکه؟میخواستم بدونم یعنی چی؟یعنی احتمال اینکه بچه عقب افتادباشه زیاده ک توهمین اولین دوره همچین چیزی گفتن؟

    1. سلام اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته و شرح حال کامل خودتان را بدهید و متن سونوگرافی وازمایش غربالگری را بخوانید تا بهتر راهنمایی شوید.

  58. سلام من بچه اولم دختر هست چکار کنم که بچه دومم پسر بچه کمکم کنین ممنون میشم

    1. سلام میتوانید رژیم غذایی مخصوص برای تعیین جنسیت پسر بگیرید ودر روز تخمک گذاری باید اقدام به بارداری داشته باشید اما این روش ها صد درصد و تضمینی نیستند ونمی توان مستقیم در تعیین جنسیت نقش داشت .

  59. سلام من هفته ۱۴ بارداریم عستم آنروز هوس زرشک کردم به مقدار خیلی کم مصرف کردم حدود ۶ دونه بعد فهمیدم برا جنین ضرر داره خیلی نگرانم به نظر شما این مقدار مشکل ساز میشه وکار باید انجام دهم

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکلی پیش نمی اید.

  60. سلام خسته نباشید.من هفته ۱۸ بارداری هستم .من بخاطر قارچ دکتر نیستاتین واژینال بهم دادن. شب که قرص رو گزاشتم حس کردم پایین آمده دوباره با دست فشار دادم بره بالاتر متاسفانه تا قبل اینکه برم دستم رو بشورم خوراکی خوردم و دستم رو تو دهانم گذاشتم از تلخی متوجه شدم آیا مشکلی ایجاد میکنه برای جنین؟ خیلی نگرانم

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکلی پیش نمی اید.

  61. سلام بادوم زمینی و تخمه تو بارداری بده برای جنین؟

    1. سلام خیر ضرری ندارد .

  62. سلام من نهایت تا یکم مهر باید پریود میشدم الان ۱۰ روزه عقب انداختم بی بی چک مثبت شده از روز ۲۵ شهریور قرص افلوکساسین ۲۰۰ و روزی دوتا آمپول جنتامایسین بعلاوه روز اول آمپول دگزا متازون و بتامتازون la زدم بخاطر عفونت کلیه الان نگرانم که این داروها روی جنین اثر بدی داشته باشه لطفا راهنمایی کنید ضمنا ۳۶ سالمه و بچه دوممه.

    1. سلام نگران نباشید مشکلی برای جنین شما پیش نمی اید.

  63. سلام. ببخشید من هفته هشتممه
    از همون اوایل بارداری. درد داشتم تا همین الان اما وقتی سونو دادم دکتر گفت جنین سالمه حالا میخوام بدونم این دردا چی؟طبیعیه؟
    محض اطلاعتون ی سقط جنینم قبل از این داشتم؟

    1. سلام دردهای پریودی که هرزگاهی به سراغ خانمهای باردار می آید طبیعی است.

  64. با سلام وخسته نباشید ماه سوم باردار ی هستم و ماه اول فولیک اسید نخوردم نمیدونستم باردارم اما یک ماه قبل ازبارداریم اینوفولیک که به صورت ساشه ای هست روزی یه ساشه بعد از نهار میخوردم برای بارداریم یکماهی که فولیک نخوردم خیلی نگرانم از طرفی ویار دارم از همه نوع گوشت و برنج بدم میاد اصلا نمیخورم لطفا راهنمایی کنید چی چایگزیتش بخورم باتشکر از شما

    1. سلام خیر مشکلی به وجود نمی آید می توانید از آجیل خام وحبوبات و یا معجون استفاده کنید.

  65. با سلام وخسته نباشید ماه سوم باردار ی هستم و ماه اول فولیک اسید نخوردم نمیدونستم باردارم اما یک ماه قبل ازبارداریم اینوفولیک که به صورت ساشه ای هست روزی یه ساشه بعد از نهار میخوردم برای بارداریم یکماهی که فولیک نخوردم خیلی نگرانم از طرفی ویار دارم از همه نوع گوشت و برنج بدم میاد اصلا نمیخورم لطفا راهنمایی کنید چی چایگزیتش بخورم باتشکر از شما

  66. خانمم هفته هشتمش هست كه باردار است در اين مدت قسمت هاي زير شكمش كمرش و دلش درد دارد مشكيل و راه حل جيست ممنون ميشم از رهنمايي شما

  67. خانمم هفته هشتمش هست كه باردار است در اين مدت قسمت هاي زير شكمش كمرش و دلش درد دارد مشكيل و راه حل جيست ممنون ميشم از رهنمايي شما

    1. دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است وجای نگرانی ندارد باید استراحت کافی داشته باشند.

  68. سلام برای جلوگیری از لکنت زبان جنین در دوران بارداری باید چکار کرد

  69. سلام خسته نباشید.با تشکر از پاسخ های خوب و مطالب ارزشمندتون
    میخواستم بدونم اول اینکه ایا چیزای ترش و لیموی تازه موجب سقط میشه
    و دوم اینکه در طول بارداری کلا چند بار باید به سونو رفت و تاریخ اونها چه زمانی هست
    ممنون

    1. سلام خیر باعث سقط نمی شود سونوگرافی را باید هر وقت پزشکتان در خواست داد انجام بدهید.

  70. سلام
    من هفته ۱۱ بارداری هستم…میخواستم بدونم کندر را در کدام ماه و چند وقت چه مقدار بخورم…تا حالا نخوردم

    1. سلام از ماه آینده به اندازه یک عدس به مدت ۳ هفته تا یک ماه مصرف شود مصرف زیاد کندر توصیه نمی شود .

  71. با سلام من چهار روز از زمان پریودم میگذره تکرر ادرار دارم و سینه هام سفت و سنگین و دردناک شده یعنی من باردارم؟

    1. سلام از تست بیبی چک استفاده کنید.

  72. سلام
    خوردن ویتامینAمثل اب هویج اشکال داره
    چه مقدار توصیه میشه؟

  73. با سلام من الان در هفته هشتم بارداری هستم و ویار بارداری نسبتا شدیدی دارم هم اول صبح و هم در طول روز که این تهوع باعث التهاب معده ام میشود و تنها چیزی که مرا ارام میکند خوردن مواد شوری مانند زیتون خیار شور چیپس و… باید چکار کنم

    1. سلام نیم ساعت قبل از غذا از قرص ویتامین ب۶ استفاده کنید.

  74. با سلام و خسته نباشید , من هفته ۱۱
    بارداری هستم , ازمایش خون دادم ویتامین d3 روی ۶ بود , دکترم از هفته ۸ برام ویتامین د با دوز ۱۰۰۰ نوشت , به طور اتفاقی مطلبی خوندم که نوشته بود مصرف ویتامین د در بارداری مجاز نیس , خیلی استرس گرفتم.نظر شما چیه ؟

    1. سلام مصرف آن منعی ندارد.

  75. سلام ببخشید از چند ماهگی نباید به پشت بخوابیم؟

    1. سلام با بزرگ شدن شکم وضعیت شما طوری می شود که خواه ناخواه به پهلو می خوابید .

  76. باسلام من بعد از سه روز تاخیر در پریودی ازمایش خون دادم مثبت شد عدد بتا هم ۹۸ بود نتیجه ش خوبه

  77. باسلام ۲۶ هفته بارداریمه تو این روزا خیلی استرس دارم به هر حرفی ناراحت میشم وطوری شده که افسرده شدم فقط انتظار اینو دارم زود بچم دنیا بیاد چیکار کنم آیا خوردن چه مواد غدایی رو آرامش اعصاب بچه ام وخودم تاثی ر داره وتوصیه میکنید باتشکر

    1. سلام بهتر است پیاده روی داشته باشید و گهگاهی با همسر خود به تفریح بپردازید و سعی کنید مطالعه زیاد کنید می توانید زیر نظر متخصص طب سنتی از دم نوش های گیاهی آرام بخش که منعی برای بارداری نداشته باشند استفاده کنید .

  78. باسلام و خسته نباشید من در ماه هفتم و هفته بیست و هشتم هستم سونوی اول رو دادم ولی غربالگری رو ندادم با سونوی معمولی هم سالم بودن بچه معلوم میشه در زنتیکمون هم خانواده من و هم خانواده شوهرم هم همه سالم هستن و مشکل ژنتیکی ندارن

    1. سلام نگران نباشید مشکلی ندارد.

  79. سلام خسته نباشید من هفته هفتم بارداری هستم به شدت حالت تهوع دارم و خیلی اذیت میشم رفتم دکتر خواستن بستریم کنن ولی خودم قبول نکردم خواستم ببینم دلیلش چیه؟
    البته ناگفته نمونه قرص یدوفولیک استفاده میکنم احتمالش هست بخاطر مصرف این قرص باشه؟

    1. سلام بهتر است قرص اسید فولیک یک میلی گرمی مصرف کنید و روزی دو تا سه عدد قرص ویتامین ب۶ استفاده کنید .

  80. سلام من چهارماه نامزد کردیم و الان قصد داریم بچه دار بشیم ولی خانومم میگه باشه بعد عروسی؟ میخواستم بدونم چ ایرادی داره که تو نامزدی خانومم باردار بشه؟ و چیکار کنیم بچمون پسر باشه؟

  81. سلام من ماه هفتم بارداری هستم شبها اصلا نمیتونم بخوابم احساس کلافگی میکنم آیا راهی وجود داره که این مشکلو حل کنم

    1. سلام سعی کنید شب ها قبل از خواب شیر ولرم با عسل میل کنید شبها قبل از خواب پیاده روی آرام داشته باشید .

  82. سلام من توی هفته ۱۶بارداری هستم هفته ۱۲بارداری رفتم سونوntدادم گفت همه چی نرماله ودکترم گفت جنینم سالمه ومشکلی نداره اما آزمایش ندادم نگرانم که انجام ندادم چکارکنم آیا همان سونو ان تی کفایت میکنه؟
    ممنون از لطفتون

    1. سلام نگران نباشید سونوی ان تی کفایت می کند .

  83. سلام من هفته نهم بارداری سونو دآدم جفت پایین بود الان هفته ۱۳ هستم آیا لازمه دوباره سونو بدم؟ ممنون

    1. سلام خیر فعلا نیازی به انجام سونوگرافی نیست.

  84. سلام لکه خون دارم چکار کنم آیا برای بچه ضرر داره یا خیر

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید .

  85. با سلام خدمت مشاور عزیز من لکه خون دارم ولی قطع میشه بعد ۳روز شروع میشه ایست میکنه دکتر بهم شیافت سیکلوژست داد ایا بر روی جدید تاثیر دارد یا خیر ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  86. سلام من الان هفته سیزدهم هستم قرص آهن و مولتی ویتامین و کلسیم را از کی شروع کنم. ممنون

    1. سلام باید از هفته ۱۶ بارداری به بعد زیر نظر پزشک از مکمل های دارویی استفاده کنید .

  87. سلام من هفته سي و دو باردارم فشارم هم بالاست ميخواستم ببينم خوردن كاسني ضرر نداره و اگه از الان بخورم رو سفيدي بچه تاثير داره؟؟؟

  88. با سلام من هفته۱۲بارداری هستم از اوایل بارداری لکه بینی داشتم وهنوز هم ادامه دارد بعد از تشکیل شدن جنین دکترم شیاف سیکلوژست تجویز کرد بعد از دو هفته استفاده کردن و قتی یک هفته قطع کردم دوباره لکه بینی ام شروع شد ودوباره دکترم شیاف برام تجویز کرده وهنوز دارم استفاده میکنم از شما میخواستم بدونم علت این لکه بینی چی هستش وتا کی باید شیاف ادامه بدهم و اینکه برای جنین ضرر داره یا نه ؟؟/

    1. سلام بهتر است تا هفته آینده از شیاف پروژسترون استفاده کنید علت های مختلفی می تواند داشته باشد ممکن است یک علت آن کاهش هورمون پروژسترون باشد .

  89. سلام هفته ۳۲ بارداری هستم بشدت ترشح سبز دارم ولی نه سوزش دارم نه خارش و نه بو دکترم بهم پماد واژینال کلورایمازول ۲ درصد داره ولی هرچی استفاده میکنم تاثیر نداره میترسم زایمان زودرس بگیرم لطفا کمکم کنید

    1. سلام با توجه به ترشحات سبز رنگ شما کرم واژینال کلوتریمازول مناسب درمان ترشحات سبز رنگ نمی باشد و باید داروی دیگری جایگزین شود.

  90. سلام ممنون از مطالب مفیدتون ٬ماه هشتم بارداریم هست میخواستم بدونم چه چیزایی موجب زایمان زودرس میشه٬ایا مصرف بعضی خوراکیها تو ماه هشت در زایمان زودرس تاثیر داره؟

    1. سلام برای پیشگیری از زایمان زودرس بهتر است استراحت کافی داشته باشید واز انجام فعالیت های سنگین پرهیز داشته باشید واز مواد غذایی قاعده آور مانند زعفران زرشک گل گاوزبان و…. به مقدار زیاد پرهیز نمایید .

  91. با سلام خدمت مشاوره عزیز شیافت سیکلوژست تاکی باید ادامه بدم اخه تموم شده

    1. سلام من شرح حال کامل شما را ندارم بهتر است از پزشک معالج خود سوال بفرمائید.

  92. سلام خسته نباشیدمن توماه های اول بارداری هستم میخواستم بدونم نزدیکی وسکس زیادروی جنین تاثیری داره یانه؟

    1. سلام اگر مشکل خاصی مانند لکه بینی ندارید وتهدید به سقط نیستید مشکلی ندارد‌.

  93. سلام من ۱۱هفته هستم سکس کردن مشکلی بر جنین تاثیر داره،؟؟؟

    1. سلام اگر مشکل خاصی ندارید منعی ندارد.

  94. سلام من ۱۰هفته و دوروزمه اولین بار فشارخونم بالابود دکترگف رعایت کنم ولی تو مراقبتهای بعدی خوب بودقندمم لب مرزه وزنم بالاست دلم خیلی ترشیجات میخواد میخواستم بدونم خشکبار ترش مثل البالو برگه یا الو جنگی ترش مشکلی برام ایجاد نمیکنه؟

    1. سلام منعی ندارد اما نباید در مصرف آن زیاده روی شود و حتما آنها را بدون نمک مصرف کنید.

  95. سلام وخسته نباشید هفته۲۵ بارداری هستم ولی سوزش و خارش زیادی دارم پیش متخصص رفتم گفت عفونت شدید دارم برام دارو نوشتن سفالکسین .مترونیدازول.نیتروفورانتوین.ایزو.هماتینیک داده ولی هیچ تاثیری نداشته علت چی میتونه باشه و شما چه راه حلی پیشنهاد میدید؟

  96. سلام من در هفته۱۸بارداری هستم میخواستم بدونم شنبلیه و رازیانه واقعا در رشد مو و زیبایی چشم تاثیر داره؟اگر ژنتیکیه پس چرا اون بالا نوشتید؟

    1. دوست عزیز از دیدگاه علمی ژنتیک معمولاً غالب است و قطعاً مصرف خوراکیهای مفید بر سلامت جنین موثر است اما مباحثی که در قسمت مقاله مطرح شده از نظر طب سنتی و بخشی هم طب اسلامی است که علم گاها در این موارد نمی تواند به طور کامل صحه بگذارد.
      بطور کلی مجموعه فاکتورها و عوامل در سلامت و زیبایی جنین موثر هستند. بطور مثال مادری که به میزان زیاد فست فود با ارزش غذایی پایین مصرف می کند نمی تواند انتظار تولد فرزندی زیبا و سالم داشته باشد.
      توصیه ما اینست که در دوران بارداری به طور متعادل از همه گروههای غذایی متنوع اعم از لبنیات و میوه ها و سبزیجات و پروتئینها و آجیلها … استفاده بفرمایید.

  97. سلام من مبخواستم بدونم براي زايمان سزارين بايد چيكار كنم

  98. با سلام در ماه هفتم بارداری هستم تیروئید پرکار خفیف دارم تا به حال هیچ قرصی مصرف نکردم اگر متی مازول مصرف کنم برای جنین ضرر دارد؟

    1. سلام اگر متخصص غدد برای شما قرص متی مازول تجویز نموده است مصرف آن منعی ندارد.

  99. سلام آیا خوردن موز در بارداری مضراست چون میان مصرف موز در بارداری باعث سقط میشه

  100. سلام خسته نباشید من هفته۱۳بارداریمه و خیلی زیاد دلم جگرمرغ میخواد ایرادی نداره حتی برای یکبارهم شده بخورم؟

    1. سلام یک بار منعی ندارد اما در مصرف آن زیاده روی نشود .

  101. سلام من در ماه هفتم بارداری هستم وتیروئید پرکار خفیف دارم و سه تا از پزشکان زنان وعمومی و متخصص غدد گفتند که قرص متی مازول برای جنین ضرر دارد و یکی از متخصصان غدد دیگر گفت بخور تا چهل روز بخور بعد بیا دوباره پیشم و من الآن واقعا سردرگمم لطفا راهنمایی ام کنید ببخشید شما مامایید؟ واینکه شماره مشاوره مامایی را بالای سایتتون زدین با تلفن ثابت و موبایل میگیرم همش میگه اشتباهه چرا؟ ممنون از اینکه پاسخگو هستید.

    1. سلام شماره مشاوره مامایی داخل سایت اشتباه نیست بعضی از اوقات به علت اختلالات فنی مخابراتی این مشکل پیش می آید می توانید با تلفن ثابت دوباره شماره گیری نمایید با موبایل امکان تماس نیست .

  102. سلام من پنج هفتمه میخواستم ببینم چی بخورم پوست بچم سفیدمیشه آخه خودم سبزم دوس دارم نی نیم سفیدشه

  103. سلام من پنج هفتمه میخواستم ببینم چی بخورم پوست بچم سفیدمیشه آخه خودم سبزم دوس دارم نی نیم سفیدشه

  104. سلام و عرض ادب
    من تو ۲ماه بارداری بودم ک یه لیوان جوشونده زعفران و تخم شویدخوردم اما بعد خیلی پشیمون شدم و الان ۱۷هفته هستم نتایج قربالگری و ازمایشام خوب بود مشکلی نبودمیخواستم بدونم ممکنه جوشونده ک خوردم رو جنینم تاثیرمنفی بذاره ؟?

    1. سلام نگران نباشید خیر تاثیر منفی روی جنین ندارد.

  105. سلام خسته نباشید ببخشید من الان ۱۴هفته دارم از اول بارداریم تا الان ازگوشی استفاده کردم ولی خیلی کم نهایت روزی ۳الی۴ساعت مشکلی برای بچم بوجود نمیاد؟

    1. سلام خیر نگران نباشید از نظر علمی تحقیقی صورت نگرفته وصد در صد ضرر آن اثبات نشده است اما بهتر است کمتر از گوشی موبایل استفاده کنید.

  106. با سلام خدمت مشاوره عزی خوردن ترشی هفته ببیجار و ترشی لواشک خیلیی میخورم روی جنین تاثیری داره یا پوست جنینو سیاه میکنه

    1. سلام خیر تاثیری ندارد اما چون ارزش غذایی بالایی ندارند در مصرف آن زیاده روی نکنید .

  107. سلام من تو۱۴هفته هستم دکتر برام ازمایش غربالگری نوشت اولی سالم بوده مرحله دوم گفت برو ولی من ب دکتر توصیه کردم گفتم نرم عیب نداره گفت نه دیگ سالمه چرا برین با این وجود برام جنسیت نوشت تعین جنسیت کی برم نشون بده؟؟؟

    1. سلام از هفته ۱۸ بارداری به بعد با سونوگرافی معمولی جنسیت جنین مشخص می شود.

  108. خوردن اناناس روےجنین چہ تاثیرےمےزارہ؟

  109. با سلام و خسته نباشید من باردار هستم وتازه رفتم تو سه ماه میخواستم بدونم ک من ایا دیابت بارداری دارم خیلی نگرانم وزنم هشتادو سه و قدم ۱۶۱ و ازمایش قند خونم ناشتا ۹۹ بود حالا راهنمایی کنین لطفا

    1. سلام باید آزمایش تست تحمل گلوکز انجام بدهید.

  110. سلام من۳ماه باردارم و تازه متوجه شدیم ازمایش و سونوگرافی رفتیم الان نمیدونم باید چیکار کنم چیا بخورم به هیچی ام میل ندارم دیگم ویار نمیکنم زیاد میشه راهنماییم کنید
    و اینکه برای اینکه بچه بور یا چشم رنگی بشه راه حلی هست؟

    1. سلام باید روزی یک عدد قرص اسید فولیک یک میلی گرمی مصرف کنید و رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید.

  111. سلام تو بارداری استخر میشه رفت؟؟؟؟

    1. سلام بله می توانید استخر بروید اما شیرجه زدن در آب و استفاده از سونا وجکوزی ممنوع می باشد.

  112. باسلام خدمت مشاوره گرامی خوردن جگر گوسفند دربارداری عیب ندارد؟؟؟

    1. سلام ایرادی ندارد اما نباید در مصرف آن زیاده روی کنید مصرف زیاد آن توصیه نشده است.

  113. سلام برای تعیین جنسیت از هفته چندم برم نشون میده؟؟؟؟

    1. سلام از هفته ۱۷ بارداری به بعد می توانید برای تعیین جنسیت جنین سونوگرافی انجام بدهید.

  114. سلام برای تعیین جنسیت از هفته چندم برم نشون میده؟؟؟؟

  115. باعرض سلام،وخسته نباشید،توهفته سی وسوم بارداری هستم ،چندروزه سرماخوردم،خیلی سرفه میزنم،طوری که شبها نمیتوانم خواب برم،ازبس سرفه زدم نزدیک نافم خیلی درداومده وشکمم درد میاد،سرفه های شدید خطری برای جنین نداره،زیر شکمم هم بعضی وقتا دردمیاد،لطفا راهنمایی کنید،،ممنون

    1. سلام باید به پزشک عمومی مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  116. من ابتدایی واژنم چند لکه سفید رنگ هست بعد دکتر زنان هم مسافرته و هیچ پزشک زنی در شهر نیست بعد واژنم خارش داره لطفا راهنماییم کنید میترسم هفته ۱۹ بارداری هستم

    1. به این شکل نمی توانیم دارو تجویز کنیم باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  117. سلام. ممنونم که اینقدر وقت میزارین برای کاربراتون. من قبل از بارداری قرص رواکوتان مصرف میکردم. بعد دیدم ناخواسته باردارم. پیش هر دکتری رفتم حاضر به سقط نشد و گفتند باید بری پزشک قانونی. رفتم و گفتند زمانی که ناهنجاری داخل سونو مشخص نشه سقط نمی کنیم. میخوام ببینم آیا عوارض قرص روی جنبن با سونو و آزمایش مشخص میشه؟ ممنونم

    1. سلام نگران نباشید نیازی به انجام سقط نیست با انجام آزمایش وسونوگرافی غربالگری جنین مشخص می شود.

  118. ممنون عالی بوداستفاده کردم

  119. با سلام خدمت مشاوره گل تو بارداری اصلا علائم حالت تهوع ندارم جنسیتم ب نظرتون چیه بعضیا میگن پسره بعضیا میگن دختره ب نظرتون چیه

    1. سلام از نظر علمی تعیین جنسیت جنین با انجام سونوگرافی مشخص می شود .

  120. با سلام خدمت مشاوره گل تو بارداری اصلا علائم حالت تهوع ندارم جنسیتم ب نظرتون چیه بعضیا میگن پسره بعضیا میگن دختره ب نظرتون چیه

  121. سلام من ۹ هفته باردارم..قبل بارداری ازمایش تیروئد دادم عددش ۷ بود ولی پیش دکتر نرفتم ک بهم قرص بده یا درمان بشم لان ک باردلر شدم دکتر متخصص میگه امکان داره روی جنین اثر گذاشته الان بهم قرص کم کاری تیروئید داده روزی یکی میخورم بنظرتون برای جنینم اتفاقی افتاده مصرف قرص براش خطر داره خواهش میکنم جواب بدید

    1. سلام نگران نباشید با توجه به اینکه در حال مصرف قرص لووتیروکسین می باشید مشکلی به وجود نمی آید.

  122. سلام و خسته نباشید.من تو ماه دوم بارداری هستم امروز اصلا حواسم نبود و یه کاسه خورشت ماست که با زعفرون درست میشه خوردم.خیلی نگرانم الان یعنی مشکلی پیش میاد

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی بااین مقدار کم زعفران به وجود نمی آید.

  123. باسلام و خسته نباشید.من یک هفته بعداز تاخیر در پریود آزمایش بتا دادم ۲۲۱٫۵ بود و در سونوی واژینال ساک حاملگی دیده نشد.باید چیکار کنم؟

    1. سلام بهتر است ۲ هفته دیگر مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  124. سلام ببخشید من شنیدم که ابمیوه مغازای باعث سیاه شدن پوست بچه در حاملگی میشه واقعا درسته؟

    1. سلام این مطلب از نظر علمی اثبات نشده است.

  125. من شوهرم مادرزاده موهاش ضعیفه و کم هس ایا حتما بچه مون هم از ژن تاثیر میپذیره یا باتوجه کردن ب خوردو خوراکم میتونم اینو جبران کنم ؟البته خودم موهام خیلی پرپشته
    اگ جواب بدین ممنون میشم مرسی❤

  126. سلام.من هفته پنج بارداری دارم.میخوام بدونم چ چیزایی بیشتر مصرف کنم؟مخصوصا میوجات؟

    1. سلام در مصرف میوه محدودیتی وجود ندارد.

  127. سلام آیا خوردن دانه فلفل سیاه قبل از بارداری هم در سبزه و زشت شدن بچه تاثیر داره؟ نوشیدن دم نوش بابونه قبل از حاملگی به بور شدن جنین کمک میکنه؟

    1. سلام خیر از نظر علمی اثبات نشده است.

  128. سلام من هجده سالمه پنج ماهه حاملم کم خونی شدید دارم دارم دارو مصرف میکنم بنظرتون روی جنین تاثیر گذاشته

    1. سلام نگران نباشید با مصرف قرص آهن تحت نظر پزشک مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آید.

  129. سلام خسته نباشید من درهفته بیست ودوم بارداری هستم دکترم بهم قرصای کلسیم امگا۳وویتامین دی ،ویتامین بی شیش وفولیک اسیدداده من فقط فولیک اسیدمصرف میکنم میخواستم بدونم ضرری هم داره که اونارونمیخورم یانه اجباریست برای جنین بده نخوردنشون

    1. سلام از هفته ۱۶ بارداری به بعد باید تحت نظر پزشک مکمل های ویتامین مصرف شود نیازی به مصرف قرص ویتامین ب۶ و اسید فولیک نیست اما مصرف هفته ای ۳ روز قرص کلسیم ویتامین دی وامگا۳ و قرص آهن لازم است.

  130. سلام من هفته ده بارداریم کشک سیاه ایا به رو سیاه میکنه چون خیلی علاقه دارم
    و ویتامین ب شش خوبه مصرف کنیم
    من کم کاری تیروویدم دارم ایا فولیک اسید مصرف کنم یا یدیک اسید ممنون

  131. سلام من هفته ده بارداریم کشک سیاه ایا به رو سیاه میکنه چون خیلی علاقه دارم
    و ویتامین ب شش خوبه مصرف کنیم
    من کم کاری تیروویدم دارم ایا فولیک اسید مصرف کنم یا یدیک اسید ممنون

  132. سلام.من در هفته ی ۱۳ بارداری هستم.سالاد گوجه و خیار با نعناع خشک هر روز میخورم.آیا مشکلی داره؟من دو سه روزه که دچار لکه بینی شدم.اگه ممکنه راهنمایی کنید.ممنون

    1. سلام خیر مصرف سالاد مشکلی ندارد باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما سونوگرافی درخواست شود تا علت لکه بینی شما بررسی شود.

  133. سلام خسته نباشید ببخشید من تو هفته سیزده هم هستم غربالگری اولم رو که رفتم دکتر گفت دهانه رحمم کوتاهه ۲۹میلیمتره من الان باید چیکار کنم

    1. سلام باید مجدد ۱۵ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید تا نظر قطعی داده شود.

  134. سلام من ۳ ماه اول بارداری رو پشت سر گذاشتم الان ۲۰هفته باردارم اگه از الان به بعد خوردن انگور و میوه های روشن کننده پوست و چشم بخورم امکانش هست تأثیر داشته باشه؟
    اخه شنیدم میگن ۳ ماه اول خیلی مهمه واس رنگ پوست و چشم چی بخوریم

    1. سلام رنگ پوست و رنگ چشم نوزاد به ژنتیک پدر و مادر بستگی دارد بنابراین این مسئله ارثی است و تابع عوامل محیطی نیست.

  135. سلام من ۱۲هفته امه و طبق آزمایشایی ک دادم کم خونی مینور دارم ولی همسرم مشکلی نداره دکترم مراجعه کردم گفت مشکلی واسه بچه پیش نمیاد ولی خودم میترسم لطفا راهنماییم کنید.

  136. سلام من ۱۲هفته امه و طبق آزمایشایی ک دادم کم خونی مینور دارم ولی همسرم مشکلی نداره دکترم مراجعه کردم گفت مشکلی واسه بچه پیش نمیاد ولی خودم میترسم لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام نگران نباشید گفته پزشک شما صحیح می باشد مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آید.

  137. سلام من سه ماهه باردارم و کم خونی مینور دارم همسرم ولی مشکلی نداره دکترم بهم قرص داده ولی استرس دارم لطفا راهنمایی کنید

  138. سلام خسته نباشید
    منماه هاست سر وقت پزیود میشدم این ماه اخرین پریودم ۱تیر بود و و تا امروز ک باید ۴مرداد پریود میشدم نشدم هیچ علایم پریودم ندارم با ۵ردز تاخیر بی بی چک هم منفی بوده در ضمن برا بچه اقدام کردم به نظرتون باردارم یا مشکل دیگس
    کمردرد شدیدی دارم فقط شبا

    1. سلام بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  139. ببخشید من از طب سنتی شنیدم قرصهای آهن بچه را بیش فعال میکند پدر کل این قرص‌ها مولکول هستن و بدن یون آهن نیاز داره و از ملاقه آهنی در غذا استفاده شود.من خیلی نگرانم واقعا باتوجه به زیاد شدن بیش فعالی.لطفا از لباسهای ضد اشعه بارداری هم صحبت کنید

  140. با سلام و خسته نباشید، ممنون از مطالب عالیتون
    من ۹ هفته باردارم. شرایط کاریم جوری هست که به wifi نزدیک هستم، خیلی از اینموضوع نگرانم. میشه لطفا بگید که برای جنین خطرناکه یا خیر….
    با تشکر

    1. سلام هنوز تحقیقات گسترده ای در رابطه با این موضوع انجام نشده و نظرات اختلافی است اما بهتر است کمتر در معرض وای فای قرار بگیرید .

  141. سلام من این ۲۵ روزه از پریود نشدنم میگذره آزمایش بتا دادم مثبت بود روزهای اول نمیدونستم حامله ام زعفران و دو سه بار چای دارچین خوردم ممکنه مشکلی برای جنین پیش بیاد آخه هیچ علائمی از بارداری ندارم این نگرانم میکنه ممکنه در بارداری هیچ علا یمی نداشته باشی

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آید.

  142. سلام خسته نباشید خیلی نگرانم الان ۲۵ روز از پریود تشدنم میگذره آزمایش بتا دادم روز ده پریودیم گفت مثبته ولی الان هیچ علایمی از بارداری نداره آیا این طبیعیه میترسم مشکلی داشته باشم

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی وجود ندارد از هفته ۸ بارداری به بعد حالت تهوع ممکن است داشته باشید.

  143. سلام ن نمیدونستم باردارم و به ماه گرفتگی نگاه کردم نمیدونم روی جنین تاثیر میزاره یا نه ؟

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آید.

  144. سلام من وقتی ماه گرفتگی اتفاق افتاده بود من یک هفته بار دار بودم ولی نمیدونستم آیا تاثیری داره خیلی نگرانم

  145. سلام.
    من تو هفته دوازدهم بودم که سونوگرافی انجام دادم.گفتن جنسیت احتمال زیاد دختر هست.میخاستم بدونم قطعی هست تو این هفته هرچیزی بگن یا ممکنه اشتباه گفته باشه
    برای تشخیص دقیق تو هفته چند باید سونو انجام بدم

    1. سلام خیر دقیق و قطعی نیست باید از هفته ۱۷ بارداری به بعد برای تشخیص جنسیت جنین سونوگرافی انجام بدهید.

  146. اگه اینایی که گفتین درست باشه پس بچه من هیولا ازاب در میاد

  147. سلام من کلم زیاد میخورم آیا برایه زشتیه بچه تاثیر داره

    1. سلام خیر از نظر علمی اثبات نشده است چهره جنین به ژنتیک پدر و مادر بستگی دارد .

  148. سلام من هفته ۱۲ هستم . همش احساس می کنم از زیر گلو تا معده ام پر هستش نمی تونم غذای کافی بخورم راهی هست برای کاهش این احساس

  149. سلام من ۶ ماه پیش از قرص کورتون استفاده میکردم و این ماه اقدام به بارداری کردم آیا مشکلی پیش میاد ؟

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی ندارد.

  150. سلام من ماه پنجم بارداری هستم واسه زیبایی و باهوشی بچه چی خوبه که بخورم….

  151. سلام من هفته۸بارداریم خیلی حالت تهوع شدیدی دارم خیلی دارم اذیت میشم توروخداکمکم کنین هیچکارنمیتونم انجام بدم دلم ازهمه چی بدشده.چیکارکنم حالت تهوم کمتربشه وتاکی ادامه داره؟

    1. سلام باید وعده های غذایی خود را زیاد و حجم غذا را کم کنید از خوردن غذاهای چرب و پر ادویه پرهیز داشته باشید بلافاصله بعد از مصرف غذا دراز نکشید نیم ساعت قبل از غذا از قرص ویتامین ب۶ استفاده کنید.

  152. سلام خسته نباشیدطاعاتتون قبول درگاه حق من تو هفته ی بیست وهشتم بارداریم.شب موقع خواب نفسم خیلی خس خس میکنه ولی خیلی صداش خفیفه احساس میکنم ریه هام مشکل دارن.خیلی معده درد میاد سراغم.بعضی شبا باید عرق نعنا بخورم تا شکم دردم اروم بشه.بنظرتون چکار کنم.با تشکر

    1. سلام باید وعده های غذایی خود را زیاد و حجم غذا را کم کنید از خوردن غذاهای نفاخ پرهیز داشته باشید با توجه به سن بارداری شما این مسئله طبیعی است.

  153. سلام..من هفته چهارم بارداریمه..میخواستم بدونم واسه زیبایی و سفید پوست شدن جنین باید از چه ماهی و چه چیزهایی استفاده کنم؟؟لطفا راهنماییم کنید

  154. سلام من تازه فهمیدم باردارهستم. دکتر گفت یک ماهه هستم نمیدونم باید از کجا شروع کنم میشه راهنمایی کنید

    1. سلام روزی یک عدد قرص اسید فولیک یک میلی گرمی استفاده کنید.

  155. سلام من هفته ۲۱ بارداری هستم بخاطر بیخوابی یک هفته قرص فلورازپام خوردم،شبی یکی،بعد توی نت خوندم که جزو دسته xهست و خیلی برای جنین پر خطره حالا میخوام بدوم چه تاًثیری روی جنین گذاشته و من باید چیکار کنم اگه میشه لطف کنید منو راهنمایی کنید

    1. سلام یک هفته مشکل جدی را به وجود نمی آورد اما نباید دیگر مصرف کنید سعی کنید با مطالعه داشتن، فعالیت ، نداشتن خواب روزانه و پیاده روی خواب شبانه خود را تنظیم کنید .

  156. سلام وخسته نباشید ببخشید من تازه میخوام واسه بارداری اقدام کنم واین ک دوست دارم دوقلو داشته باشم میشه راهنمایم کنید چه بخورم یا چطوری امیزش داشته باشم واین که من وشوهرم جفتمون سبزه تیره هستیم راهی هست واسه سفید شدن پوست بچه هاا واین که اختلاف سنی من وشوهرم ۱۵ سال هست این مشکلی پیش نمیاره واسه دوقلو داشتن

    1. سلام بارداری دوقلویی جزء بارداری های پر خطر محسوب می شود بنابراین بهتر است طبیعی برای بارداری اقدام کنید تا دچار مشکل نشوید رنگ پوست جنین به ژنتیک پدر و مادر بستگی دارد.

  157. سلام خسته نباشید من ۲۰سالمه و باردام و کم خونی دارم بنظرتون کم خونی من تو زیبایی جنین تاثیر میزاره میترسم بخاطر کم خونیم بچم زشت بشه

    1. سلام چهره جنین به ژنتیک پدر و مادر بستگی دارد و ربطی به کم خونی ندارد .

  158. سلام و خسته نباشيد
    من شش هفته و يك روز كامل از اولين پريودم ميگذره و چون دوره م سي و پنج روزه هست ، هشت روز ميشه كه پريود نشدم. در سومين روز از بي بي چك استفاده كردم و يك خط كمرنگ افتاد. از اونجا كه احتمال بارداري ميره هر روز ناشتا يك سيب و گلابي رو با هم ميخورم بعد از يه ساعت صبحانمو.چون توي اينترنت خوندم در طول روز ٥ ، ٦ بار ميوه بخوريد هر دوساعت يك نوع ميوه مثل هلو گيلاس موز پرتقال و خربزه هم ميخورم. ولي چون قبلا ميوه كم ميخوردم الان همش احساس پري ميكنم و ناهار و شام خيلي سبك ميخورم . از مولاي ويتامين ، زينك ويتامين دي أهن و قرص جوشان ويتامين سي و كلسيم هم هر روز استفاده ميكنم. دو هفته ديگه ويزيت دارم برم پيش دكتر . به نظرتون همين روال خوبه تا نوبت ويزيتم بشه؟؟؟؟

    1. سلام در سه ماهه اول بارداری فقط باید از قرص اسید فولیک یک میلی گرمی استفاده کنید در مصرف هیچ نوع ماده غذایی زیاده روی نداشته باشید باید در حد اعتدال باشه حتی مصرف میوه در دوران بارداری اول توصیه به مصرف مواد غذایی مقوی ومغذی می شود بعد هفته ای یک تا سه عدد قرص ، بسته به شرح حال و وضعیت وزن گیری خانم باردار مصرف مکمل ها توصیه می شود .

  159. سلام ببخشید برای اینکه موهاش بور و روشن بشه چی بخوریم ؟؟؟ و در چند ماهگی ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.