هاله کمرنگ بعد از خشک شدن بی بی چک

آیا هاله کمرنگ بعد از خشک شدن بی بی چک نشانه بارداری است؟!

در بیشتر تست‌های خانگی یا بیبی چک از کاربر خواسته شده تا نهایتا ۵-۴ دقیقه بعد از انجام تست، جواب را بخوانند؛ چراکه این جواب دقیق‌تر است و جواب‌هایی که بعد از ۳۰ دقیقه یا ۱ ساعت روی نوار تست ظاهر می‌شود، دیگر ارزش نخواهند داشت.

تست های حاملگی خانگی که به بیبی چک baby check معروف اند؛ نه تنها سریع و دقیق هستند، بلکه حتی می توانید پیش از توقف پریود از برخی برندها نیز استفاده کنید (اما هرچه به روز پریودتان نزدیکتر می شوید، دقت بالاتر می رود).

در تست‌های خانگی آزمایش ادرار برای تعیین بارداری، مهم است که تمام مراحل آزمایش را به درستی انجام دهید. هر برند دستورالعمل خاص خودش را دارد، بنابراین مهم است که پیش از دست به کار شدن، تمام مراحل را یکبار با دقت بخوانید.

هاله کمرنگ بعد از خشک شدن بی بی چک

بی بی چک بعد از خشک شدن

 

در بیشتر تست‌ها از کاربر خواسته شده تا نهایتا ۵-۴ دقیقه بعد از انجام تست، جواب را بخوانند؛ چراکه این جواب دقیق‌تر است و جواب‌هایی که بعد از ۳۰ دقیقه یا ۱ ساعت روی نوار تست ظاهر می‌شود، دیگر ارزش نخواهند داشت. در بیشتر کیت‌های خانگی غیردیجیتال بارداری، ظاهر شدن یک خط روی نوار تست به معنای باردار نبودن و ظهور دو خط به معنی بارداری است که این علامت‌ها ممکن است به شکل مثبت و منفی هم ظاهر شوند.

اگر تست بارداری را دیرتر از مدت زمان ذکر شده در دستور العمل کیت خواندید، ممکن است شبیه جواب مثبت به نظر بیاید. البته در بیشتر موارد، چیزی که ظاهر می‌شود، یک جواب مثبت بارداری نیست؛ بلکه بعد از مدت زمان تعیین شده در کیت، یک خط دیگر به خاطر تبخیر ادرار روی نوار تست ایجاد شده است.

بی بی چک کمرنگ بعد از چند ساعت

اگر بعد از انجام آزمایش خط دوم کمرنگ بر روی بی بی چک نمایش داده شده، به احتمال زیاد شما باردار هستید. البته به شرطی که ۴-۵ دقیقه بعد از انجام آزمایش این اتفاق بیفتد. و نشان دادن یک هاله کمرنگ بر روی بی بی چک بعد از گذشت یک و یا چند ساعت کاملا بی ارزش است و شما هیچ برداشت درستی از نتیجه آزمایش نمی توانید داشته باشید.

نشان دادن خط کمرنگ بر روی بی بی چک در دقایق اولیه پس از انجام آزمایش می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از این دلایل انجام نادرست آزمایش است. برهمین اساس قبل از اقدام ، ابتد دستورالعمل نحوی استفاده درست از بی بی چک که بر روی بروشر محصول نوشته شده است را با دقت بخوانید، پس آزمایش را انجام دهید.

دلیل دیگری که می تواند باعث نشان دادن هاله کمرنگ بر روی بی بی چک باشد، استفاده از بی بی چک زودتر از موعد تاخیر در پریود باشد. یعنی بهتر است شما چند روزی بعد از تاخیر در پریودتان صبر کنید و بعد از آن استفاده کنید.

گذشتن تاریخ انقضای بی بی چک هم می تواند دلیل دیگری برای نمایش هاله کمرنگ ر روی بی بی چک باشد. پس قبل از استفاده به تاریخ انقضای بی بی چک هم توجه کنید.

البته این موضوع دلایل دیگری مانند حساسیت بی بی چک، تاخیر و یا تعجیل در قرائت بی بی چک و…. عامل نمایش هاله کمرنگ بر روی بی بی چک باشند.

زمان تست بارداری

آزمایش خانگی سطح ادرار انسانی گنادوتوروپین کوریونیک (HPT) که از جمله هورمون هایی است که جفت تولید می کند.

این هورمون خود را به جریان خون و ادرار می رساند و تقریبا بلافاصله پس از بارور شدن جنین در رحم، بین روزهای ششم تا دوازدهم از تخمک گذاری شروع به تولید اوره می کند. به محض اینکه این هورمون در اوره شما تشخیص داده می شود (به لحاظ تئوریکی) نتیجه بارداری، مثبت است. اما سرعت عمل آزمایش خانگی قدری محدود است، این آزمایش حساس است اما نه همیشه به این حد.

یک هفته پس از بارداری HCG (سطح ادرار انسانی گنادوتوروپین کوریونیک) در ادرار شما نمایان می شود. اما نه به اندازه ای که آزمایش خانگی بتواند آن را شناسایی کند، این بدان معناست که اگر هفت روز پیش از موعود پریود شدنتان این آزمایش را انجام دهید، به احتمال قوی حتی اگر حامله هم باشید جواب آن منفی خواهد بود.

برخی آزمایش ها دقتی بالغ بر ۶۰ درصد در فاصله چهار روز پیش از موعد پریود شدن دارند. بازهم اگر نتیجه معلوم نشود منتظر بمانید تا موعد پریود شدنتان فرا برسد، در آن موقع است که می توانید با اطمینان ۹۰ درصد نتیجه اصلی را مشاهده کنید. یک هفته بعد آزمایش کنید. در این موقع، میزان دقت به ۹۷ درصد خواهد رسید.

هرگاه تصمیم گرفتید که آزمایش دهید باید بدانید خبر خوبی که درباره این آزمایش ها وجود دارد این است که جواب مثبت کاذب احتمال بیشتری دارد تا منفی کاذب، یعنی اینکه اگر جواب آزمایشتان مثبت شد، شما هم ممکن است حامله باشید.

یک خبر خوب دیگر نیز هست: از آنجا که آزمایش خانگی تشخیص دقیقی از آغاز دوران بارداری به شما می دهد، حتی پیش از اینکه دست به کار شوید و با یک متخصص یا ماما مشاوره کنید این آزمایش ها فرصت خوبی را به شما می دهند تا فرآیند مراقبت از خود را طی روزهای بارداری آغاز کنید. همچنین، پس از انجام این آزمایش ها، دنبال کردن روند پزشکی موضوع نیز از جمله ضروریات است. اگر نتیجه مثبت شود، با دادن آزمایش خون و یک چک آپ کامل، این موضوع را به اثبات رساند.

بی بی چک کمرنگ بعد از چند ساعت

در تست های خانگی بیبی چک به نکات زیر توجه نمایید:

بسته به برند لوازم آزمایش، میله آزمایش را چند ثانیه در ادرار خود نگه دارید یا این که می توانید ادرار خود را در یک لیوان یک بار مصرف جمع و سپس این میله را در آن فرو کنید. در بسیاری از این آزمایش ها باید میله آزمایش را در جریان ادرار خود قرار دهید ( نه اینکه ادرار را در جایی جمع کرده و میله را در آن فرو کنید) زیرا در این صورت خطر آلودگی ادرار به عوامل آلاینده دیگر وجود ندارد. پس از یکی دوثانیه کار را متوقف کرده و میله را کنار بگذارید.

اگر لازم باشد برای آگاهی از نتیجه قدری منتظر بمانید، نمونه را بر روی یک سطح صاف، به دور از گرما و در مکانی که امکان خدشه به آن وجود ندارد قرار دهید. نتیجه آزمایش را پس از مدت زمان توصیه شده بخوانید.

لزومی ندارد این آزمایش را ناشتا انجام دهید، اما اگر پیش از پریود شدنتان مبادرت به انجام این آزمایش کنید، به احتمال قوی نتیجه آزمایش دقیق تر خواهد بود. زیرا غلظت HCG در ادرار شما بالاست.

به دقت نگاه کنید تا این که سرانجام نتیجه قطعی را بگیرید. هر خطی که مشاهده می کنید( بنفش یا آبی) بدین معناست که در سیستم بدنی شما هورمون حاملگی وجود دارد و در آینده بچه ای در کار است. با عرض تبریک شما باردار هستید!

اگر نتیجه آزمایش مثبت نیست و هنوز پریود نشده اید چند روزی صبر کنید و دوباره آزمایش را تکرار کنید. فعلا اظهار نظر درباره اینکه آیا باردار هستید یا نه زود است.

اشتراک‌گذاری
19 نظر
  1. خانوما از رابطم ۴۱ روز میگذره.همون ماه اول پریود هم شدم.۴ روز دیگه موعد پریود بعدیمه. چن تا بی بی چک زدم. چن تاش منفی بودن چن تاشم بعد مثلا ده دیقه یا یک رب ی حاله مینداختن. نظرتون چیه؟؟

    1. احتمال بارداری ضعیف است.

  2. منم مث تو هستم. با این تفاوت ک من دومین پریودمم شدم بعد رابطه. اما پریودم خیلی فرق داشت با قبلیا
    سر س روز پاک شدم بی بی چکام هم منفیه بعضیا بعد نیم ساعت هاله میندازن نمیدونم چیکار کنم داغونم

  3. سلام من دوماه اقدام به بارداری کردم،سیکلم ۲۶تا۲۸روزست ماه اول باردار نشدم اما این ماه نسبت به ماه گذشته زودتر سینه درد گرفتم و پریودی هفت روزه من سه روزه شده بود ،الان یکروز به سیکلم مونده بیبی چک زدم یه خط کمرنگ یه خط پرنگ شده لطفا راهنمایی کنید ایا باردارهستم؟و علائم قاعدگی که پادرد هست و سینه دردم که یه هفته دارم

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد برای اطمینان سه روز دیگر مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  4. ما اقدام به بارداری نکردیم ولی بعدازرابطه طول روزهای قاعدگیم از۷به سه روز اومد ولی همچنان بی بی چک منفی بود تا الان که بعداز چند ساعت یه هاله افتاده.احتمال بارداری هست؟

    1. خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  5. سلام.امکانش هست باردار باشی و با مصرف دم کردنی های قاعده آور وزعفران پریود بشیم؟؟بمدت ۷،۸روز.

    1. سلام خیر امکان آن وجود ندارد.

  6. سلام من چند وقته اقدام به بارداری کردم این ماه موقع پریودیم بوده ولی دوسه روز عقب انداختم از بی بی چک استفاده کردم اولش منفی ولی بعد پنج دقیقه یه هاله کمرنک به طوری که دیده میشه علتش چیست میشه بگید

    1. سلام بهتر است مجدد ۲ روز دیگر از تست بی بی چک استفاده کنید و یا اینکه آزمایش خون انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود.

  7. سلام من این ماه اقدام به بارداری کردم الان ۵ روز از تاریخ پریودیم گذشته تست دادم فقط یه هاله کمرنگ افتاد میشه بگید من بردارم یا باید تست رو تکرار کنم؟

    1. سلام بهتر است برای اطمینان مجدد ۲ روز دیگر از تست بی بی چک استفاده کنید.

  8. اگرناخن‌ روی نوار بی بی چک کشیده شود بی بی چک خراب میشه

    1. بستگی به این دارد که کدوم قسمت خدشه وارد شده باشد.

  9. اگرناخن‌ روی نوار بی بی چک کشیده شود بی بی چک خراب میشه

  10. من ۶ ماهی هست که اقدام به بارداری کردم ولی باردار نمیشدم امروز از پریودم ۱۲ روز میگذره تست زدم اولش منفی بود ولی بعد نیم ساعت یه هاله خیلی کمرنگی طوری که فقط با نور میشد دید ایجاد شد ایا من باردارم لطفا کمکم کنین

  11. سلام خانوما از وقت پریودم ۶روزگذشته امروز بیبی چک زدم دومی خط پررنگ شد چرا
    اگه باردارم نشیم مگه نباید خط اولی پررنگ شه؟

  12. سلام من ۵ تا بی بی چک زدم اولی که زدم همون زمان یک خط خیلی کمرنگ انداخت ولی سه تای دیگه زدم منفی شد
    باز دوباره یکی دیگه زدم که منفی بود اما بعد از ۳ ساعت یه هاله کمرنگ داشت من دستگاه ا یو دی دارم

    عایا اون مثبت بعد چند ساعت قابل قبول خطش خیلی کمرنگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *