لطفاً کمی ریسک کنید!

ترسی که در هنگام ریسک کردن ایجاد می‌شود از وجود عدم تعادل ناشی می‌شود. فکر اینکه شاید به مشکل بر بخوریم و اگر نشود، چه خواهد شد؟ برای بر طرف کردن این ترس از ریسک و غلبه بر آن، فیلتر پشتیبانی داشته باشید تا آن را گیر بیاندازید.
خانم دکتر سوزان جفرز می‌گوید: زندگی عمیقی را برای خود ایجاد کنید که حتی بدون یک رابطه خاص با یک نفر نیز بتوانید موفق شده و به هدف خود برسید و از زندگی لذت ببرید، بدون اینکه به شخصی بیش از حد وابسته شوید. روابط دوستانه‌ای با افراد برقرار کنید. به اجتماع خود کمک کنید و در مشاغلی که معنی دار و پاسخگوست، مشغول شده و فعالیت کنید. به این ترتیب اگر رابطهٔ شما با فردی به پایان برسد، کمبودی در زندگی احساس می‌کنید، اما از خط اصلی آن خارج نمی‌شوید.

به دنبال علاقه خود بروید نه ترس

ریسک کردن یعنی اینکه شما چالشی را پذیرفته‌اید، نه اینکه با حماقت و بی‌اهمیتی با آن برخورد کرده‌اید. چیزهایی که شما را کمی ناراحت می‌کند و در عین حال باعث هیجان و به وجد آمدن شما می‌شود، بیابید. یک لیست ۳۰ مرحله‌ای از کارهایی که دوست دارید انجام دهید تهیه کنید. مثلاً دوست دارید در تئاتری همکاری کنید، شعر بنویسید، زبان ایتالیایی یاد بگیرید، باغبانی کرده و یک حیاط نا‌مرتب را زیبا کنید، در کشورهای خارجی زندگی کنید و یا در یک گروه موسیقی همکاری کنید. سپس در این لیست آن‌هایی را که به نظر شما جذاب‌تر است را خط بکشید و یکی را برای ادامه دادن و شروع، انتخاب کنید. خود را یک دفعه با تمامی آن‌ها درگیر نکنید و پله پله و نرم‌تر آغاز کنید. به جای کاندید شدن در یک گروه موسقی، برای دوستان خود آواز بخوانید و یا ساز بزنید. قدم به قدم و مرحله به مرحله جلو بروید. هر زمان که به جای هیجان و لذت احساس ترس و اضطراب کردید، یک قدم به عقب برگردید.

از جریان امور زندگی خود لذت ببرید

یکی از فوائد ریسک کردن آن است که در جریان آن، خوش می‌گذرد. کار‌ها و امکانات جدیدی را کشف کنید، احساسات خود را زنده نگه دارید و هر چیزی را به خاطر لذت خاص خود آن چیز قبول کنید.
ورزش جدیدی را که به نظر شما جذاب است، شروع کنید. اسکیت کردن، اسکی روی آب و یا حتی صخره نوردی را آغاز کنید.

  • به شنا کردن در دریاچه و رودخانه‌ها بپردازید.

  • از لباس پوشیدن کلیشه‌ای همیشهٔ خود دست برداشته و کمی متفاوت و به سبک دیگری لباس بپوشید.

  • ناهار خود را کنار گذاشته و غذایی را که همیشه دوست داشتید امتحان کنید، میل کنید.

  • به شهر بازی بروید و کارهایی را بکنید که هرگز انجام نداده‌اید.

  • به آرایشگر خود بگویید که هر جور که میل و سلیقهٔ خود اوست، شما را آرایش کند.

  • خود را به یک رستوران شیک دعوت کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *