قیمت قرص مدروکسی پروژسترون؟!

قیمت قرص مدروکسی پروژسترون در سال ۹۸

قیمت قرص مدروکسی پروژسترون چنده؟

قیمت هر بسته قرص ۱۰۰ تایی مدروکسی پروژسترون در داروخانه ها بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان است.

قیمت قرص مدروکسی پروژسترون

درمان قطع قاعدگی با پروژسترون

اختلال در هورمون زنانه (پروژسترون) می‌تواند یکی از عمده‌ترین دلایل آمنوره یا همان قاعدگی نامنظم باشد. قطع قاعدگی به نوبه خود برای خانم‌ها نگران‌کننده است چرا که حاکی از وجود اختلال در هورمون‌های جنسی است. این اختلال روی باروری تاثیر داشته و ممکن است باردار شدن را به تاخیر بیاندازد. قطع شدن قاعدگی به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق افتد. گاه داشتن یک تغذیه نادرست باعث تغییر سطح هورمون‌ها شده و در قاعدگی ماهانه اختلال ایجاد می‌کند. مشکلات غده هیپوتالاموس، بالا رفتن سطح هورمون مردانه، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، بی‌اشتهایی یا ورزش شدید و در نهایت بارداری هم می‌تواند از دلایل قطع قاعدگی باشد. به طور کلی دو نوع قطع قاعدگی وجود دارد:

قطع قاعدگی اولیه: زمانی که یک دختر تا سن ۱۵ سالگی (یا ظرف مدت ۵ سال از اولین نشانه‌های بلوغ) دوره قاعدگی را تجربه نکرده است.
قطع قاعدگی ثانویه: زمانی که یک دختر یا زن دوره قاعدگی داشته است اما پس از آن برای حداقل ۳ ماه، قاعدگی او متوقف شده است.

اگر این فقدان قاعدگی بیشتر از سه ماه به طول بیانجامد بهترین کار مراجعه به پزشک و استفاده از درمان‌های دارویی در این زمینه است. پزشک متخصص زنان بعد از گرفتن شرح حال بیمار و انجام برخی از آزمایشات داروی مناسب را برای وی تجویز می‌کند. مصرف این داروها به کنترل سطح غیرطبیعی هورمون‌ها کمک می‌کند. در کنار درمان دارویی استفاده از یک رژیم غذایی مناسب به همراه ورزش و دوری از استرس می‌تواند به روند درمان کمک کند.

مدروکسی پروژسترون چیست؟
مدروکسی پروژسترون (Medroxyprogesterone) از داروهای حاوی هورمون زنانه است که به منظور درمان آندومترویوز (رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم)، پیشگیری از بارداری، سندروم تخمدان پلی کیستیک و درمان موقت سرطان پستان در خانم‌های یائسه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در برخی موارد این دارو برای درمان اختلالات جنسی و سرطان پروستات در مردان نیز تجویز می‌شود؛ اما اصلی‌ترین علت مصرف مدروکسی پروژسترون تنظیم سیکل قاعدگی و بهبود اختلالات مربوط به هورمون‌های جنسی است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *