قیمت شکم بند ضد اشعه بارداری چنده؟!

سلام با توجه به اینکه در حال حاضر همه جا پر از امواج خطرناک الکترومغناطیس هست از جمله امواج وای فای، موبایل، تلفن بیسیم و … دکترم گفت بهتره از شکم بند بارداری ضدامواج استفاده کنید. می خواستم بدونم قیمتش چنده این شکم بند بارداری ضد اشعه؟ و آیا واقعاً موثره؟! لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ مشاور:

قیمت شکم بند ضد اشعه بارداری با توجه به برند شرکتها کمی متفاوت است اما قیمت آن در سال ۹۷ حدود ۲۰۰ هزار تومان می باشد اما به دلایل زیر استفاده از لباس بارداری ضدامواج به جای شکم بند ضد امواج توصیه می شود:

توصیه اکید در اکثر موارد این است که مادران به دلیل فشاری که شکم بند بر روی جنین وارد می نماید به هیچ عنوان از آن استفاده نکنند. چندیست که شکم بند یا شکم بند ضد امواج برای استفاده زنان باردار به فروش می رسد.

مطلب حائز اهمیت در کاربرد شکم بند ضد امواج، جلوگیری از نفوذ امواج الکترومغناطیس به شکم و محافظت از جنین است. از آنجایی که این شکم بند ها دارای الیاف فلزی رسانا هستند توانایی شیلدینگ و محافظت از بدن را دارند اما نکته اساسی این است که امواج غیریونیزان الکترومغناطیسی (رادیو فرکانس و مایکروویو) به دلیل داشتن طول موج بلند، توانایی ورود به بدن از ناحیه بالای شکم و حتی زیر لگن را نیز دارند.

با توجه به مدولاسیون امواج ساطع شده از تلفن همراه، اینترنت، تلفن بی سیم و بسیاری دیگر از منابع تابش الکترومغناطیس و ورود آنها به بدن، لازم است که بدن خانم باردار از گردن تا بالای ران پا توسط لباس ضد امواج پوشانده شود. در این شرایط می توان ادعا کرد که این تابش ها نمی توانند اثر قابل ملاحظه ای روی جنین و نوزاد داشته باشد. بنابراین شکم بند ضد امواج نمی تواند به طور کامل از برهمکنش امواج با جنین جلوگیری کند.

از سوی دیگر قرارگیری طولانی مدت در معرض امواج الکترومغناطیس باعث کاهش تولید و فعالیت ملاتونین در بدن می شود. کاهش ملاتونین اثر مستقیم روی خطر ابتلا به سرطان سینه دارد. شکم بند ضد امواج به دلیل پوشش شکم مادر تنها قادر به محافظت از شکم هستند در حالی که لباس های بارداری ضد امواج با پوشش بافت سینه در برابر امواج الکترومغناطیس تا حد زیادی از خطر ابتلا به سرطان سینه نیز ممانعت به عمل می آورند. 

منبع خبر : nanosina

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. خطرات اشعه در بارداری:
    ?خطر عقب ماندگی ذهنی نوزاد و آسیب مغزی جنین در اثر اشعه های مضر؛
    مادران ۱۵ هفته اول بارداری تا حد ممکن در معرض امواج و اشعه ها قرار نگیرید ?

  2. خطرامواج موبایل:

    ☢نه تنها امواج حاصل از اینترنت تلفن همراه بلکه تشعشعات گوشی موبایل نیز خطر سقط جنین را تا ۵۰درصد افزایش میدهد

    ✅در موارد غیرضروری از موبایل استفاده نکنید❗️

    ?مادرانی که طی دوران بارداری بیشتر از ۴ مرتبه در روز از تلفن همراه استفاده کرده یا روزانه به طور متوسط ۱ ساعت از تلفن همراه استفاده کنند به احتمال زیاد نوزاد شان دچار اختلال « بیش_فعالی » می‌شود.

    + حالا مامانا اگر دلتون بچه ی آروم میخواد حواستون باشه?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *