قبل از پریود چه بخوریم؟!/ سندروم پیش از قاعدگی چیست؟

قبل از پریود چه بخوریم، درمان گیاهی سندروم پیش از قاعدگی، درمان افسردگی قبل از پریود،  تب و لرز قبل از پریود،  درمان گیاهی سردرد قبل از قاعدگی

زنان از سنین بلوغ و شروع قاعدگی و معمولاً دو الی سه روز قبل از آغاز چرخه‌ی ماهانه‌ی بعدی و حتی ۷۲ ساعت پس از قاعدگی، تغییراتی را در جسم و روح خود احساس می‌کنند که نه تنها برای خودشان خوشایند نبوده بلکه ممکن است اطرافیان را نیز دچار رنجش و ناراحتی کند.

به این اختلالات که به سبب تغییرات هورمونی بدن زنان در این بازه از چرخه‌ی قاعدگی رخ می‌دهد، سندرم پیش از قاعدگی یا PMS می‌گویند.

شناخت و آگاهی زوجین از این اختلال زنانه می‌تواند بسیاری از مشکلات زناشویی یا خانوادگی را برطرف نموده و به کنترل علائم آزاردهنده‌ی‌ آن کمک کند.

اگر کمی به علائم و حالت‌های خود در طول یک چرخه‌ی قاعدگی دقت کنید، به راحتی متوجه تغییرات روحی و جسمی خود در چند روز پایانی و ابتدایی آن خواهید شد.

دردهای عضلانی، خستگی و بی‌حوصلگی، عصبانیت و چون گلوله‌ی آتش از کوره در رفتن‌های بی‌دلیل، غر زدن، افزایش اشتها، سردردهای دوره‌ای، نفخ و تورم بدن، احساس یأس و ناامیدی ناگهانی از نشانه‌های سندرم پیش از قاعدگی است؛

که برای بیشتر زنان آشنا بوده و با شدت‌های مختلف تجربه می‌شود. بر هم خوردن تعادل روحی و جسمی زنان در یک بازه‌ی چند روزه،‌ آزار دهنده اما قابل کنترل است.

مهم‌ترین نکته در کنترل سندرم پیش از قاعدگی، توجه به نوع تغذیه و رژیم غذایی سالم است.

برای در امان ماندن از علائم این بیماری نباید هیچ یک از وعده‌های غذایی خود را اعم از صبحانه، نهار و شام حذف کنید و از گرسنه ماندن خودداری نمایید.

میان‌وعده‌های سالمی چون میوه، سبزیجات، مغز و دانه‌های روغنی مانند بذر کتان مصرف کنید. نان و غلات سبوس‌دار، ماکارونی و برنج قهوه‌ای را در رژیم هفتگی خود قرار دهید.

مرغ، ماهی و تخم‌مرغ منابع پروتئینی مناسب این دوران هستند.

ویتامین B6، ویتامین D، کلسیم و منیزیم بدن خود را با خوردن لبنیات، غلات، حبوبات، سیب‌زمینی، موز و آجیل تأمین نمایید. با مصرف بی‌رویه‌ی نمک خداحافظی کنید و تا جای ممکن مصرف چای، قهوه و نوشابه را محدود نمایید.

جعفری، پیاز، کرفس، خیار، مارچوبه، گوجه‌فرنگی، هویج و خربزه مواد غذایی ادرارآوری محسوب می‌شوند که در کنترل احتباس آبِ این دوران مؤثر خواهند بود. از مواد غذایی چرب و شیرین نیز دوری کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *