قرص پریگنازون

بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری | قرص فمیبیون بهتره یا پریناتال

تحقیقات پزشکان و متخصصان علم تغذیه نشان داده است زمان خوردن ویتامین ها و قرص های مولتی ویتامین در میزان جذب آنها تاثیر گذار است. بنا به این گفته با داشتن یک برنامه زمانی مشخص و مورد تایید متخصص تغذیه می توان از مولتی ویتامین ها بیشتر سود را برد و بدنی سالم تر و سرحال تر داشت. داشتن یک بدن سالم در دوران بارداری می تواند این دوران حساس را به شیرین ترین روزهای زندگی یک زن بدل کند. برای آنکه در ساختن این روزهای شیرین با شما شریک باشیم قصد داریم مطالبی را در رابطه با قرص پریناتال در اختیارتان بگذاریم و به شما بگوییم بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری چه زمانی است؟ و در ادامه به شما بگوییم که قرص فمیبیون بهتره یا پریناتال؟ ، پس با ما همراه باشید.

قرص پریناتال چه موقع خورده شود بهتر است؟

مولتی پریناتال نیچرمید برای زنان در دوران بارداری و شیردهی طراحی شده است این مولتی ویتامین حاوی ۱۳ نوع از ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای دوران بارداری و شیردهی است و توصیه می شود از ماه چهارم بارداری تا پایان شیردهی از آن استفاده شود.

مطلب پیشنهادی: تاثیر قرص پریناتال بر وزن جنین | آیا عوارضی هم دارد؟!

قرص پریناتال چه موقع خورده شود

فواید مولتي ويتامين prenatal

  • احتمال بروز ناهنجاری های مغز یا نخاع در جنین را از بین می برد و در تقویت سیستم عصبی موثر است.
  • در تکامل جنین اهمیت به سزایی دارد.
  • در روند رشد سالم جنین موثر است.
  • در سلامت استخوان های مادر و نوزاد اهمیت به سزایی دارد.
  • در تسریع رشد و نمو جنین و برای تقویت قوای ذهنی مادر موثر است.

شرایط نگهداری :در جای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

روش مصرف : روزانه ۱ عدد همراه با غذا مصرف شود.

قرص فمیبیون بهتره یا پریناتال؟

برای مقایسه قرص فمیبیون با پریناتال به مزایای هر یک از این دو قرص می پردازیم و تصمیم گیری را بر عهده شما می گذاریم. اما برای اینکه در این تصمیم گیری به شما کمک کنیم باید اشاره کنیم که با توجه به تحریم کشورمان در این دوران قرص فمیبیون به سختی پیدا می شود و پزشکان جایگزین های این قرص را تجویز می کنند.

مطلب پیشنهادی: مصرف همزمان پریناتال و فیفول در بارداری | آهن اضافه برای جنین مضره؟!

مزیت های قرص پریناتال

• اسید فولیک (۸۰۰ میکروگرم) که برای تشکیل لوله عصبی جنین ضروری است و ۱۰۰% نیاز روزانه مادر باردار به این ماده حیاتی را تامین می کند.
• آهن (۲۷ میلی گرم) که برای رشد و نمو جنین و جلوگیری از کم خونی مادر ضروری است و ۱۰۰% نیاز روزانه به این ماده حیاتی را تامین می کند.
• زینک یا روی (۲۵ میلی گرم) که جهت شکل گیری سیستم عصبی جنین و همچنین رشد و تکامل جنین ضروری است.
• ویتامین د (۴۰۰ واحد) که در حفاظت از استخوانهای مادر باردار و شیرده اهمیت بسزایی دارد.
• ویتامین آ (۴۰۰۰ واحد) به فرم بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) که جهت رشد و تکامل جنین ضروری است. این فرم ویتامین A (بتا کاروتن) فاقد هر گونه عوارض تراتوژنیک (جهش زا) در جنین می باشد.

مزایای استفاده از فمیبیون

  • دارای فولات، اسیدهای چرب ضروری روغن ماهی (DHA) است و همچنین دارای ویتامین های ارزشمند است.
  • برای رشد طبیعی مغز و سیستم بینایی جنین و نوزادان شیرخوار مفید است.
  • به سوخت طبیعی هورمون های تیروئیدی به سبب حضور ید کمک می کند.
  • از بروز اختلالات در تشکیل جنین جلوگیری می کند و موجب بهبود رشد جنین می شود.
  • دارای ویتامین E با اثر آنتی اکسیدانی قابل توجه است.
  •  به عملکرد طبیعی سیستم ایمنی کمک می کند.
  • در تنظیم انرژی و کاهش خستگی موثر است.
  • موجب حفظ سلامتی مادر و جنین می شود.
  • سلامتی و شادابی پوست را تضمین می کند.
  • توصیه می شود مصرف آن را از هفته ۱۳ بارداری شروع کنید.

منبع خبر : پوراطب

اشتراک‌گذاری
314 نظر
  1. قیمت قرص مولتی پریناتال ۷۴ هزار تومان است. من دیروز از داروخانه خریدم.

  2. سلام من درسه ماهه قبل بارداری هستم آزمایش و چکاپ قبل بارداری دادم و دکتر برام فمیبیون که مولتی ویتامین هست نوشت اما من پریناتال در خونه داشتم و به جای فمیبیون روزی یک عدد مصرف میکنم فمیبیون هم مکملیه که دربارداری مصرف میشه اما دکتر برام الان نوشته
    آیا ایرادی نداره که به جای فمیبیون پرناتال میخورم؟

    1. سلام خیر ایرادی ندارد میتوانید از پری ناتال استفاده کنید فقط اینکه چون پری ناتال آهن دارد در ۳ ماهه اول مصرف آن ممنوع میباشد و فقط باید اسید فولیک مصرف کنید سعی کنید زمان پریود یا قبل اقدام به بارداری این قرص را مصرف کنید در روزهایی که برای بارداری اقدام کردید و احتمال بارداری وجود دارد مصرف نکنید وفقط اسید فولیک را ادامه دهید.

  3. سلام خسته نبتشیدمن هفته یازدههم تازه شروع شده دکتردیروزبهم پریناتال وکلسیم داد.هنوزررونیس برای خوردنشون؟ضرری نداره بخورم باعث سقط نمیشه ازالان؟هرشب هم اسیدفولیک میخورم.ممنون میشم زودجواب بدین

    1. سلام ممنون. شما باید از هفته ۱۶ بارداری قرص پری ناتال و کلسیم را مصرف کنید در ۳ ماهه اول بارداری فقط اسید فولیک باید مصرف شود.

  4. سلام من الان هفته ۲۶بارداری هستم واز هفته ۹بارداري مكمل پریناتال را مصرف کردم ایا برای بچم مشکلی پیش میاد

    1. سلام قرص پری ناتال چون حاوی آهن میباشد بهتر است از هفته ۱۶ بارداری به بعد تجویز شود نگران نباشید باعث نقص عضو جنین ویا عقب ماندگی ذهنی جنین نمیشود پس استرس نداشته باشید.

  5. سلام و خسته نباشید ا این قرص برای خانم های باردار استفاده میشود خانم های که باردار نشستند یا میرند میتوانند استفاده کنند؟ باتشکر

  6. با سلام آیا این قرص برای خانم های که باردار نشستند استفاده میشود؟

    1. بله میتوانند استفاده کنند اما بعد از اینکه اقدام به بارداری کردند باید قطع کنند زیرا قرص پری ناتال آهن دارد و بهتر است در ۳ ماهه اول بارداری مصرف نشود.

  7. با سلام من هفته ۳۳ بارداری هستم و دکترم تاکنون فقط قرص آهن برام تجویز کرده آیا مولتی ویتامین برام لازم نیست؟خودم هم فقط ۶کیلو وزنم زیاد شده میترسم بچه کوچیک باشه هنوز سونو نرفتم برای وزنش

    1. سلام میتوانید از قرص مولتی ویتامین قرص کلسیم ویتامین دی وقرص امگا۳ استفاده کنید.

  8. سلام من هفته ۳۳بارداریم ودکترپریگنی کیر برای رشدجنین تجویزکرده ومن هم پریگنی کیروهم پری ناتال خریدم میتونم هردوشونم استفاده کنم ? بخاطرکم خونی هم روزانه دوعدد فروفورت گاین مصرف میکنم باتجویزدکتر

    1. سلام مصرف یک نوع قرص مولتی ویتامین روزی یک عدد کافی است زیرا مصرف زیاد مولتی ویتامینها فایده ای ندارد واز طریق ادرار ومدفوع از بدن دفع میشوند.

  9. سلام.ایا درصورت استفاده از قرص پرینتال که کلسیم هم شامل این قرص میشه باز جدا باید قرص کلسیم هم مصرف شه؟

    1. سلام،چطور میگید نباید سه ماه اول بارداری استفاده شه،درصورتی که در توضیحات خود قرص که داخلشه از ۳ماه اول نوشته شده میشه مصرف کرد

      1. سلام زیرا این قرص آهن دارد و طبق دستور العمل وزارت بهداشت بهتر است از هفته ۱۶ بارداری قرص آهن تجویز شود.

  10. سلام خسته نباشین،من قرص مولتی ویتامین و بین غدا استفاده نميکنم میتونه اشکال داشته باشه؟

    1. سلام ممنون. خیر ایرادی ندارد.

  11. من دوسال زایمان کردم ویک ماه هستش که شیردهی رو قطع کردم وسه روزه دارم از پرناتال استفاده میکنم اشکالی نداره البته من کم خون شدم و ویتامین d من پایین هستش

  12. با سلام
    مصرف قرص پرگناكر در ابتداي بارداري عوارض دارد؟

    1. سلام بهتر است در ۳ ماهه اول بارداری که دوران مهمی برای جنین می باشد طبق دستورالعمل وزارت بهداشت شما فقط قرص اسید فولیک مصرف کنید.

  13. سلام.
    من از هفته نهم دکتر ب خاطر ویار و غذای درست نخوردن بهم کلسیم و پرینتال داده که ۱ روز درمیان مصرف کنم مشکلی داره ک تو ۳ ماه اول دارم مصرف می کنم؟

    1. سلام بهتره در ۳ ماهه اول بارداری فقط از قرص اسید فولیک استفاده نمایید از هفته ۱۶ بارداری به بعد قرص پری ناتال و کلسیم و مکملهای دیگر مصرف شود.

  14. سلام من ای یو ای کردم و دکترم که اینکارو برام انجام دادن در هفته دوم به بعد به من مولتی پریناتال دادن یعنی ایشون نمیدونن که نباید در سه ماهه اول آهن خورد؟الان من چیکار کنم قطع کنم مصرفشو؟استرس گرفتم…تازه دکتر بیمارستانم هم برام یدفولیک تجویز کرده و روزی یکی میخورم …چیکار کنم من؟

    1. سلام میتوانید قرص یدو فولیک را مصرف کنید اما بهتر است با مشورت پزشک معالج خود از هفته ۱۶ بارداری از قرص مولتی پریناتال استفاده کنید.

  15. سلام. من شش هفته باردارم و چند روز قرص پریناتال رو بعد از ناهار خوردم. ولی بعدش حالت تهوع و استفراغ بهم دست میده. چیکار باید بکنم؟
    جایگزینش چیه؟

    1. قرص پریناتال از هفته ۱۶ بارداری به بعد تجویز می شود. فقط اسید فولیک مصرف کنید. در ۳ ماه اول بارداری ممنوع است.

  16. سلام خسته نباشید من الان هفته ۲۷ بارداری هستم و دکترم برام قرص پریناتل نوشته ک در کنارش قرص کلسیم و ویتامین دی هم مصرف میکنم .ایا مصرف همزمان اینا مشکلی پیش نمیاره برام.ممنون

    1. سلام خیر مشکلی ندارد فقط اینکه قرصهای خود را با فواصل در طی روز مصرف کنید.

  17. سلام من هفته بیست بارداری هستم ازهفته شانزده مولتی دکتربرام تجویزکرد اما ماه اول و دوورق فولیک اسید ۵خوردم .بعدتا اخردوماهگی فولیک اسید ۱خوردم .بعد که زیرنظردکتررفتم یدوفولیک دادن خواستم ببینم فولیک اسید پنج برا ی جنین بدنیست؟

    1. سلام خیر مشکلی ایجاد نمی کند اما مصرف قرص اسید فولیک یک میلی گرمی برای خانم باردار کافی است.

  18. سلام. خدا قوت. من در اینترنت خوندم که برخی قرص های مولتی ویتامین سرب دارند و حاوی برخی موادی هستند که می تونن خطرناک هم باشن. آیا درسته؟
    و من باردار نیستم. حدود یک سال دیگه قراره برای بچه دار شدن اقدام کنیم. می تونم از الان قرص مولتی ویتانین پرینتال رو بخورم؟ سرب نداره این قرص؟
    آیا همین قرص به صورت روزانه یک عدد کافیه برای سلامتیم یا چیز دیگه ای هم کنارش بخورم؟

  19. سلام من ۲۲سالمه و قدم۱۶۰هست و وزنم ۴۵
    کاهش وزن دارم
    رفتم داروخونه بهم گفت قرص پریناتال استفاده کن
    ایا اثر چاقی دارع؟؟؟

    1. سلام این قرص مولتی ویتامین است و ممکن است کمی اشتهای شما را زیاد کند اما استفاده زیاد از آن عوارض دارد سعی کنید رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید اگر بعد از یک ماه از مصرف قرص تغییری در وزن شما ایجاد نشد بهتر است زیر نظر کارشناس تغذیه رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

  20. سلام من الان هفته ۱۸ هستم و تو آزمایشهام تالاسمی مینور نشون داده الان روزانه یک عدد قرص مولتی پریناتال ویک عدد هم کپسول فرودین برای کم خونی استفاده میکنم البته دکترم فروفولیک و مولتی ویتامین ایرانی تجویز کرد ولی من استفاده نکردم باتوجه به اینکه هر دوقرص آهن دارند میخواستم بدونم مشکلی برای بچه ام پیش نمیاد؟؟ ممنون

    1. سلام خیر مشکلی پیش نمی اید.

  21. سلام من الان هفته سی بارداری هستم ماه پیش دکتر بهم لیدی ویتن داد بعد این ماه هم مولتی پرناتال داد ایا یکی از اینا کافیه بخورم؟کدومش بهتره؟

    1. سلام بله مصرف یکی از آنها کافی است.

  22. سلام.من دسترسی به دکترخودم تا هفته دیگه رو ندارم.می خوام بدونم:
    من در هفته ۲۰ بارداری هستم.تا الان قرص fefolمصرف میکردم و قرص multiاستفاده نکردم.آیا استفاده از قرص ففول نیاز هست؟بهترین زمان برای مصرف قرص ففول و مولتی در چه هفته هایی هست و استفاده دو قرص با هم مجاز هست؟

    1. سلام از هفته ۱۶ بارداری به بعد باید قرص آهن و مولتی ویتامین را زیر نظر پزشک معالج خود مصرف کنید میتوانید از قرص آهن ایرانی هم استفاده کنید.

  23. سلام/ ایا میشود از این قرص در زمانهای دیگر غیر از دوران بارداری هم استفاده کرد؟ منظورم برای ضعف عمومی و کمبود ویتامین و اهن در حالت عادی است

    1. سلام بله میتوانید تا ۳ ماه بعد از زایمان از این قرص استفاده کنید.

  24. باسلام وخسته نباشید من هفته بیست ودوم هستم .هفته نوزدهم منزل یکی ازدوستان رفتیم بچه خانواده چهارروز ازابله که گرفته بود میگذشت ماهم بدون اینکه بدونیم اونجارفتیم وقتی متوجه شدم خیلی کناره گرفتم و .. همینطور مطمعن نیستم که قبلا درکودکی این بیماری روگرفته باشم البته وقتی منزل اومدیم اصلا علاعم بیماری رونداشتم ایاممکنه جنین من به این بیماری دچارشده باشه لطفا پاسخ من وبدین چون خیلی نگرانم

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکلی پیش نمی اید.

  25. سلام دکترم با توجه به کم خونی مینورم از قبل بارداری اسدفولیک ۵و ایزی اوره تجویز کردن و الان که در هفته هفتم بارداری هستم پریناتال تجویز کردن آیا دکترم اشتباه کردن و نمیدونستن که نباید پریناتال تجویز کنند؟؟

    1. سلام طبق دستورالعمل وزارت بهداشت در ۳ ماهه اول بارداری فقط اسید فولیک باید خانم باردار مصرف کند واز هفته ۱۶ بارداری به بعد قرص آهن و مولتی ویتامین و مکملهای دیگر تجویز میشود.

  26. باسلام وعرض وقت بخیر.
    من قرص مولتی ویتامین پریناتال گرفتم,۶۰ عددش. ۳۰ هزارتومان، روش نوشته تولید کانادا بسته بندی شرکت داروسازی زهراوی تبریز،..رنگ قرص ها هم صورتی هست.قبلا ۸۰ هزار تومان گرفتم رنگش هم کرمی بود. الان چی کار کنم؟ خطری نداره؟ خیلی ممنون از پاسخگویی تون.

    1. سلام خیر خطری ندارد.

  27. سلام خسته نباشید اگر پریناتال رو از یک ماه اول بارداری بخورم مشکلی هست یا نه؟!

    1. سلام باید از هفته ۱۶ بارداری به بعد قرص پری ناتال را مصرف کنید.

  28. سلام من هفته نهم هستم دکتر برام قرص پریناتال نوشت میخورم آیا ضرری نداره

    1. سلام بهتر است از هفته ۱۶ بارداری به بعد از قرص پری ناتال استفاده نمایید.

  29. سلام
    منم ما هشتم هست و دو سه ماهی هست که از این قرص استفاده میکنم و راضیم. ولی چیزی که برام سئواله اینه که این قرص هم حاوی آهن و هم کلسیم هست. چطور مصرف همزمان این دو مانع جذب همدیگه نمیشه؟ من خودم جداگانه دو شب در هفته آهن مصرف میکنم. آیا کار درستی هست؟ یا اینکه ممکنه مصرف آهن بیشتر عوارضی داشته باشه؟!

    1. سلام ایرادی ندارد.

  30. سلام من هفته ۵ بارداری هستم و ۶ عدد پریناتال خوردم.میشه کامل توضیح بدین چه خطری داره تا قبل ۱۶ هفتگی؟

    1. سلام ۶ عدد قرص ایرادی ندارد نگران نباشید.

  31. سلام آیا مصرف همزمان مکمل پرینتال و داکسی فار و آهن که همگی درای ویتاین های مشترک هستد مشکلی ندارد؟

    1. سلام اگر پزشک برای شما تجویز کرده باشد ایرادی ندارد.

  32. پزشک من ازهفته اول بارداری تاالان که هفته هفدهم هستم قرص پریناتال برام تجویز کرده ایا مشکلی پیش میاد.اخه بعدازخوردن این قرص تپش قلبم نامنظم میشه.چیکاربایدبکنم

    1. باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

  33. سلام.خوردن قرص اسید فولیک و یودوفولیک فرقی ندارد در۴ ماه اول بارداری؟

    1. سلام قرص یدوفولیک شما که تمام شد قرص اسید فولیک یک میلی گرمی مصرف کنید.

  34. سلام.من تازه وارد هفته ۶ بارداری شدم و در هفته پنجم ۳ بار لک خیییییلی کم و قهوه ای رنگ دیدم آیا امکان سقط برای من وجود دارد؟

    1. سلام خیر وجود ندارد.

  35. سلام.من هفته ۶ هستم.چند شب فولیک اسید میخورم و چند شب یودو فولیک.اشکالی ندارد؟

    1. سلام خیر ایرادی ندارد.

  36. سلام.من الان ۳۵هفته بارداریم وزن جنین۲۵۵۰هستش میخواستم ببینم با توجه ب سن بارداریم وزن جنین کم نیس؟واینک چی مصرف کنم ک وزنش بالابره؟

    1. سلام وزن جنین شما خوب است ودر رنج نرمال قرار دارد.

  37. سلام من در هفته ۶ بارداری مجبور شدم به تجویز دکتر یک عدد شیاف دیکلوفناک استفاده کنم .چه ضرری میتواند داشته باشد؟

    1. سلام برای یک بار ضرری ندارد.

  38. سلام ، من در هفته ۲۳ بارداری هستم و قرص پیریناتال مصرف میکنم طبق دستور پزشکم ….. فرق بین قرص فمیبیون و پیریناتال در چیه ؟ کدومش بهتره ؟

    1. سلام قرص پریناتال کامل تر است بهتر است آن را مصرف کنید.

  39. سلام.من کم خونی مینور دارم از نوع ازدیاد اهن..یعنی کم خونی من ناشی از ازدیاد اهن است فقر اهن نیس..بنابراین در حال استفاده از اسید فولیک هستم..ایا میتوانم در زمان بارداری از پریپانال استفاده کنم اخه این قرص اهن داره و باتوجه به اینکه من فروس سولفات استفاده نمیکنم ایا مشکلی ندارد؟؟؟چون اهن بدن من زیاده نمیدونم پریپانال بخورم یانه؟؟؟؟

    1. سلام از هفته ۱۶ بارداری به بعد با مشورت پزشک معالج خود و انجام آزمایش خون برای شما تصمیم گیری میشود وبا توجه به ازمایش خون شما پزشک قرص مکمل مناسب با توجه به شرایط و وضعیت جسمانی شما تجویز می کند.

  40. سلام من از بچگی فوبیای خوردن کپسول دارم و نمیتونم کپسول بخورم. الان باردارم . شربت مولتی ویتامین مناسب برام هست؟

    1. سلام بله هست زیر نظر پزشک معالج خود از آن استفاده کنید.

  41. سلام من از هفته های اول بارداری قرص ففول و بیوتین خوردم یک هفته هم پریناتال در سونو غربالگری NT بالا گزارش شد آیا علت این مسئله خوردن قرص آهن ویا پریناتال بوده در سه ماهه ی اول بوده؟ خیلی ناراحتم

    1. سلام خیر علت آن مصرف این قرص ها نیست اما نباید در ۳ ماهه اول بارداری از قرص آهن استفاده کنید .

  42. سلاممن تو هفته ۲۹ وزن بچه ام ۱۱۰۰بوده الان میخوام قرص مولتی پرانول با پودر لیدو میل با هم مصرف بشه ضرر داره؟

    1. سلام مصرف یک نوع مولتی ویتامین کافی است .

  43. سلام.دوماه باردارم.دکتر قرص pregnacare original دادن.ایا همراه این قرص یدوفولیکم مصرف کنم؟

    قرص ا اس ا۸۰هم دادن.این قرص ضرر نداره برای جنین؟

    1. سلام در ۳ ماهه اول بارداری طبق دستورالعمل وزارت بهداشت باید قرص اسید فولیک یک میلی گرمی مصرف کنید قرص یدو فولیک را به مدت محدود می توانید استفاده کنید قرص آسپرین به خانمهایی که انعقاد خون دارند وتهدید به سقط هستند تجویز می شود وگرنه استفاده بی جهت آن عوارض دارد.

  44. ببخشید من نه باردار نیستم الان ۳ماهه بچمو از شیر گرفتم شیر خشک میدمش.موردی نداره این قرصو دارم مصرف میکنم اخه خیلی ریزش مو و ضعیف شدم

    1. چرا میگید سه ماه اول نباید خورد من الان دوقلو بارذارم و دکتر از ماه دوم بهم قرص پریتال داده که بخورم دکترم جراح متخصصه قطعا یه چیزی میدونه

      1. پری ناتال آهن دارد این آهن ریسک بیش فعالی را در کودک زیاد می کند باعث تشدید حالت تهوع می شود به همین علت در سه ماهه اول بارداری طبق دستورالعمل وزارت بهداشت فقط باید به خانم باردار قرص اسید فولیک تجویز شود از هفته ۱۶ بارداری به بعد قرص آهن و یا مکمل های آهن دار تجویز می شود.

  45. ببخشید من نه باردار نیستم الان ۳ماهه بچمو از شیر گرفتم شیر خشک میدمش.موردی نداره این قرصو دارم مصرف میکنم اخه خیلی ریزش مو و ضعیف شدم

    1. اگر وزن شما کم است می توانید از این قرص استفاده کنید.

  46. سلام من هفته ي ١٣ بارداري هستم ،دكتر پرگناكر تجويز كردن و گفتن از هفته ي ١٤ بخورم،بنظرتون زوده واسه شروعش؟

    1. سلام اگر مشکل خاصی ندارید بهتر است از هفته ۱۶ بارداری شروع به مصرف قرص کنید .

  47. سلام .خوانومم با مصرف این قرص مدفوعش سبز رنگ شده .میخواستیم ببینیم به خاطر مصرف این قرص هستش

    1. سلام بله ممکن است از عوارض مصرف قرص باشد.

  48. سلام من یه ماهی هس جهت باردار شدن اقداام کردم دکتر قرص پریناتال بهم داده روزی یکی با یدوفولیک و E. اگه حامله باشم و متوجه نشم مشکل برام پیش میاد؟

    1. سلام فعلا خیر اما اگر تست شما مثبت شد باید فقط قرص اسید فولیک یک میلی گرمی مصرف کنید.

  49. سلام من اواخربارداری هستم اوایل بارداری کم خونی شدید داشتم هفته ۷بارداری دکتر برای من آهن تجویزکرد آیاخوردن آهن در اوایل بارداری به جنین آسیب زده؟

    1. سلام خیر نگران نباشید.

  50. سلام خسته نباشید آیا با خوردن قرص پریناتال که حاوی مقدار زیادی فولیک اسید میباشد باز هم نیاز به استفاده از قرص اسید فولیک هست یا خیر؟

    1. سلام از هفته ۱۶ بارداری به بعد می توانید از قرص پری ناتال استفاده کنید ودیگر نیازی بهمصرف اسید فولیک نیست.

  51. با سلام و تشکر از زحمات شما
    میخواستم بدونم طرز مصرف قرص فمیبیون ۲ چطوره شامل قرصهای صورتی و زرد میباشد اینکه گفتن روزانه یک قرص و یک کپسول مصرف بشه بایستی روزی یه زرد و یه صورتی مصرف بشه و اینکه زمان مصرف روز باشه بهتره یا شب
    ممنون

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود از قرص استفاده کنید.

  52. سلام خسته نیاشین من هفته ۲۶ هستم امروز رفتم مولتی ویتامین بگیرم بدوت تجویز پزشک پریناتال گرفتم ایا خودسرانه ضرره

    1. سلام اگر اضافه وزن زیادی داشته اید واشتهای شما خوب است هفته ای ۲ بار از مولتی ویتامین استفاده کنید.

  53. سلام ببخشید من سیلیاک دارم و خیلی لاغرم وزن نمیگیرم مجرد هم هستم ایا میتونم از قرص پریناتال استفاده کنم

  54. با عرض سلام و خسته نباشید
    من در هفته ۱۹بارداری هستم و دکتر به من هم قرص فمیبیون۲ و قرص پریناتال دادن، آیا مصرف هر دو این مکمل ها زیاد نیست؟
    به اضافه اینکه به من قرص کلسیم + قرص فروفورت هم دادن، واقعا من خسته شدم از این همه قرص
    ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. سلام بله مصرف این همه مکمل نیازی نیست اگر اشتهای شما خوب است واضافه وزن داشته اید هفته ای ۲ بار قرص پریناتال مصرف کنید هفته ای ۲ بار قرص کلسیم وهر روز قرص آهن مصرف کنید .

  55. سلام خسته نباشید . من هفته ۲۱ بارداری هستم از هفته ۱۸ شروع به خوردن قرص پریناتال و کلسیم منیزیم زینک کردم آیا مصرف این دو قرص با هم ضرر داره ؟ و بهترین زمان مصرف این دو قرص چ زمانی است لطفا راهنمایی کنید ……مرسی

    1. سلام اگر پزشکتان تجویز کرده می توانید در هر ساعتی از روز قرص ها را مصرف کنید فقط اینکه باید بین مصرف این دو قرص چند ساعت فاصله بزارید زیرا قرص کلسیم جذب آهن را مختل می کند.

  56. سلام من قرص مولتی پرنتال دارم ازسال پیش ک سقط کردم نخوردم.حالا اکتبر ۲۰۱۷ که این ماه هس انقضاش هست اشکال نداره بخورم

    1. سلام تا آخر اکتبر زمان دارید.

  57. سلام خسته نباشيد من در اقدام هستم نياز به قرص مولتي ويتامين هست يا خير قرص آهن ميخورم هر شب

    1. سلام اگر چاق نیستید می توانید هفته ای ۲ بار از قرص مولتی ویتامین استفاده کنید بعد از اینکه متوجه بارداری خود شدید فقط باید اسید فولیک در ۳ ماهه اول بارداری مصرف کنید.

  58. سلام وقتتون بخیر.من‌الان دقیقا شروع هفته ۱۵ هستم
    سونوگرافی و آزمایش غربالگری مرحله دوم را هفته چندم انجام دهم؟
    و قرص پریناتال و فیفول را از چه هفته ای بخورم؟
    فولیک اسید را چه زمانی مصرفش را قطع کنم؟

    1. سلام آزمایش غربالگری مرحله دوم را بهتر است بین هفته۱۶ تا ۱۷ بارداری انجام بدهید از هفته ۱۶ بارداری به بعد قرص های مکمل را مصرف کنید وقرص اسید فولیک راقطع کنید . ۱

  59. سلام من در هفته ۲۰ بارداری هستم در سه ماهه اول قرص یدو فولیک و ویتامین دی استفاده کردم و از هفته ۱۶ کپسول آیرو ویت (آهن) و یدو فولیک و ویتامین دی و از هفته ۱۸ پری ناتال استفاده می کنم . ضرری نداره و من هنوز یدو فولیک استفاده میکنم ؟

    1. سلام می توانید زیر نظر پزشک معالج خود قرص را قطع کنید.

  60. من هفته ۳۱ هستم و هر روز یک قرص مولتی ویتامین پرینتال که حاوی ۸۰۰ میکروگرم اسید فوليك هست استفاده میکنم ولی دکتر باز روزی دو قرص فرفولیک ۴۰۰ تجویز کرده روزانه مصرف کنم میخواستم بدونم مشکلی نداره

    1. سلام بهتر است قرص آهن بدون اسید فولیک مصرف کنید مانند قرص فروس سولفات.

  61. سلام.من ۱۳هفته باردارم سابقه ۵سقط داشتم دکترم این هفته برام قرص مولتی پریناتال نوشت میتونم استفاده کنم یا ازهفته۱۶ شروع کنم.سرم IVIGو آمپول انوکساپارین هم استفاده میکنم.باتشکر

    1. سلام از هفته ۱۶ بارداری شروع به مصرف کنید.

  62. سلام هفته ۱۵بارداری هستم دکتر قرص پرینتال و امگا برام تجویز کرده هفته ای دوبار بخورم از هر کدوم،قرص امگا اذیت میشم میخورمش،ایا نیازی هست امگا هم مصرف کنم یا اجباری نیست?

    1. سلام خیر مصرف قرص امگا ۳واجب نیست اما بهتر است برای افزایش هوش جنین هفته ای یک بار مصرف شود.

  63. سلام من درهفته۵بارداری هستم ودکترم برام قرص پریناتال تجویز کردم و من ۴روز مصرف کردم ایا واقعا برای جنین ضرر دارد والان مشکلی نیست

    1. سلام نگران نباشید مشکلی برای جنین شما پیش نیامده اما بهتر است مصرف آن را قطع کنید وفقط از قرص اسید فولیک یک میلی گرمی استفاده کنید.

  64. سلام خسته نباشيد ، من در هفته ي ۱۰ هم بارداري هستم و خيلي حالم بد ، به طوري كه هيچ قرصي نميتونم بخورم مداوم بالا ميارم ، اشكال نداره بعد از سه ماهگي اسيد فوليك بخورم كه بتونم تحمل كنم ؟ خيلي نگرانم كه به بچه ام اسيبي نرسه ، شربت رو ميتونم تحمل كنم شربت اسيدفوليك هست كه من تهيه كنم ؟

    1. سلام خیر شربت ان نیست باید قرص آن را مصرف کنید.

  65. سلام میشه قرص پریناتال و زینک روباهم در دوران شیردهی خورد

    1. سلام این دو قرص تداخلی با هم ندارند .

  66. سلام میشه قرص پریناتال و زینک روباهم در دوران شیردهی خورد

  67. سلام من ١٧ هفته هستم دكترم فقط برام مولتي پريناتال تجويز كرده ميخواستم بدونم نيازي نيس كلسيم و آهن هم مصرف بشه؟

    1. سلام خیر نیازی نیست.

  68. من هفته ۲۲بارداری هستم دکترم بهم نگفتن ک از ۳ماهگی ببعد باید فمبیوم۲رو شروع کنم و من همچنان فمبیوم۱ رو استفاده میکردم و قرص اهن آیرون ایا مشکلی بخاطر عدم استفاده ب موقع فمبیون۲ برای جنینم هست؟خیلی نگرانم

    1. خیر مشکلی وجود ندارد.

  69. سلام
    حتما باید قرص مولتی ویتامین پریناتال باشه؟
    همسرم مولتی ویتامین برام گرفته مارک خاصی نداره؟

  70. سلام .ببخشید من باردار نیستم ولی وزنم کم ست .برای چاقی موثر؟ تو یه ماه چتد کیلو زیاد میکنی

  71. سلام.من واسه چکاپ قبل بارداری رفتم دکتر و بعد از دیدن ازمایش ها دکتر واسم قرص ویتامین دی و پرناتال تجویز کرد،یعنی الان تا ۳ ماه پرناتال مصرف کنم و بعد قرص رو قطع کنم واسه اقدام؟

    1. سلام خیر نیازی نیست همزمان با مصرف قرص اقدام به بارداری داشته باشید بعد از اینکه متوجه شدید باردار هستید باید قرص را قطع کنید.

  72. سلام من توی دوران شیردهی مصرف میکنم ولی حالت تهوع و سرگیجه میگیرم
    طبیعیه؟

    1. سلام خیر طبیعی نیست اگر کم خونی دارید می توانید از قرص آهن استفاده کنید .

  73. سلام .وقت به خیر
    ممنون از پاسخگویتان
    من سابقه سقط دارم و الان هماتوم تحتانی ساک دارم ،و دکتر آسپرین و شیاف پروژسترون،و مولتی ویتامین ویدو فولیک و امگاسه تجویز کردند .الان توی ۱۳ هفته هستم و آیا اسپرین و یدو فولیک رو ادامه بدم

  74. لطفا جواب منو بدهید .من باردار نیستم ولی میخوام وزن زیاد کنم این مکمل خوبه؟؟

  75. لطفا جواب منو بدهید .من باردار نیستم ولی میخوام وزن زیاد کنم این مکمل خوبه؟؟

  76. سلام وقت شما بخیر. من هفته ۲۵بارداری هستم و دکترم فقط فولیک اسید folicron برام تجویز کرده فولیک اسیدش ۵۰۰ میکرو زده… اگه بخوام مولتی ویتامین مخصوص بارداری استفاده کنم بازم لازمه همین قرص رو هم ادامه بدم؟؟
    مولتی ویتامینی که چند ماه اول استفاده کردم ۴۰۰ میکرو بود و الان یک ماهی میشه قطش کردم و فقط از قرصی ک دکتر دادن استفاده میکنم.. ولی الان بازم تصمیم دارم همون مولتی ویتامین رپ ادامه بدم..

    1. سلام شما باید روزی یک عدد قرص آهن مصرف کنید اگر وزن گیری مطلوبی دارید واشتهای شما به غذا خوب است هفته ای دو بار قرص مولتی ویتامین و هفته ای ۲ تا ۳ بار قرص کلسی کر مصرف کنید نیازی به مصرف قرص اسید فولیک به تنهایی نیست .

  77. سلام .من الان دقیقا ۱۹ هفته هستم.اکوی قلب جنین یک کار ضروری و واجبه؟سونوگرافی سه بعدی از اعضای بدن و انگشتان دست و پا هم واجبه؟

    1. سلام خیر ضروری و واجب نیست .

  78. سلام من هفته ٢٥ بارداري هستم.هفته هفتم كه ازمايش دادم ويتامين دي تا اخرين حد ممكن بالا و تكميل بود.الان قرص پريناتال رو گرفتم ولي ميترسم مصرف كنم چون ويتامين دي داره
    بنظرتون مشكل ايجاد ميكنه؟

    1. سلام اگر پزشک متخصص برای شما قرص پری ناتال را تجویز نموده است مصرف آن بلا مانع است .

  79. با سلام دکتر من قرص مولتی پریناتال و ففول تجویز کرده هر شب یکی بخورم با توجه به اینکه گفتید مقدار آهن موجود در مولتی پریناتال صد درد نیاز خانم باردار رو برطرف میکنه و بنده کم خونی هم ندارم خواستم ببینم مصرف قرص ففول و دریافت آهن بیشتر مشکلی ایجاد نمیکنه ؟

    1. با پیشرفت بارداری در ۳ ماهه دوم و سوم نیاز به آهن در مادر باردار بیشتر می شود و با توجه به نیاز مادر ممکن است هم زمان هم قرص فیفول و مولتی پریناتال تجویز شود.

  80. سلام به شما
    من در هفته ۱۶ بارداری هستم دکتر بهم قرص مولتی ویتامین پریناتال و آهن داده با توجه به اینکه در دستور این قرص گفته شده که نیاز روزانه آهن رو تامین میکنه و با توجه به ابنکه من در آزمایش هام از ذخیره آهن خوبی برخوردارم آیا اشکالی داره اگه قرص آهن رو نخورم و فقط مولتی ویتامین رو بخورم؟

    1. سلام بله می توانید با اجازه پزشک معالج خود از قرص آهن استفاده نکنید .

  81. سلام
    ۳ماهه اول بارداری اسید فولیک نخوردم فقط از مولتی پریناتال استفاده کردم
    میخوام بدونم
    مشکلی برای بچه ام پیش نمیاد ؟

  82. سلام
    من هفته هشتم بارداری ام تموم شده و تاالان به توصیه دکترعلاوه برفولیک اسید یک میل ۲۱ عدد قرص پریناتال مصرف کرده ام ویک بسته ۲۰تایی دیگه هم دارم که بخورم
    الان نمیدونم مصرف رو ادامه بدم یا نه؟
    وآیا مشکلی برام پیش میاد؟
    باتشکر

    1. سلام بهتر است از هفته ۱۶ بارداری به بعد شروع به مصرف قرص پری ناتال کنید.

  83. سلام ممنون میشم جواب سوالم رو بدین که مصرف قرص پریناتال و مولتی و یدفولیک همزمان برای جنین مشکلی پیش نمیاد

    1. سلام شما به سن بارداری خود اشاره ای نکرده اید اگر در ۳ ماهه اول بارداری به سر می برید فقط از قرص یدوفولیک استفاده نمایید.

  84. سلام خسته نباشید
    ممنون میشم به سوالاتم جواب بدین

    من کمخون مینور هستم ودکتر از ماه اول بارداری برام اسیدفولیک۵ و ویتامین دی۳ و ایزی آیرون نوشت
    وقتی قرصهام تموم شدن فقط اسید فولیک ۵را خوردم.الان ک ۵ماه هستم فقط هنوزاسیدفولیک۵میخورم
    و کلسیم ب علت پادردهای شدید و دوباره هم برام ایزی آیرون نوشت

    بهداشت برام پریناتال و دی۳هم تجویز کرده
    اما دکترم چیزی نگفته
    من باید چکار کنم؟
    کم کاری تیرویید هم دارم

    1. سلام بهتر است هفته ای دوبار از قرص کلسی کر استفاده کنید و قرص ویتامین دی را هفته ای یک بار استفاده کنید اگر اشتهای شما به غذا مناسب است واضافه وزن مطلوبی داشته اید هفته ای ۲ بار از قرص پری ناتال استفاده کنید .

  85. سلام
    قرص کلسی کر بجای کلسیم هست؟
    من اضاف وزن ناگهانی داشتم مصرف پری ناتال مشکل بوجود نمیاره؟
    ویتامین دی۳ هفته ای یکبار را با دوز چند استفاده کنم؟
    ایزی آیرون رو تمام کردم دکترم فعلا چیزی نگفته اما بهداشت ب من گفت باید اهن رو مداوم مصرف کنم
    ایا استفاده مداوم اهن مشکل ندارد؟

    1. سلام بله قرص کلسی کر همان کلسیم ویتامین دی زینک ومنیزیم است با توجه به اینکه اضافه وزن داشته اید نیازی به قرص پری ناتال فعلا نیست مصرف قرص ویتامین دی بستگی به جواب آزمایش شما دارد که رنج ویتامین دی خون شما چقدر بوده اگر زیر ۳۰ بوده است می توانید هر روز از قرص ویتامین دی ۱۰۰۰ زیر نظر پزشک به مدت یک ماه استفاده کنید باید تا ۳ ماه بعد از زایمان هر روز قرص آهن مصرف کنید.

  86. سلام
    قرص کلسی کر بجای کلسیم هست؟
    من اضاف وزن ناگهانی داشتم مصرف پری ناتال مشکل بوجود نمیاره؟
    ویتامین دی۳ هفته ای یکبار را با دوز چند استفاده کنم؟
    ایزی آیرون رو تمام کردم دکترم فعلا چیزی نگفته اما بهداشت ب من گفت باید اهن رو مداوم مصرف کنم
    ایا استفاده مداوم اهن مشکل ندارد؟

  87. میشه اسم قرص آهن مورد نظرتون رو بدونم؟

  88. قرص آهنی که بهم دادن اسمش آیرون تبلت هست
    مصرفش برای شرایط من ضرر نداره؟

  89. سلام
    من هفته ۲۲ هستم و از ۲هفته قبل دکترم multi prenatal برام تجویز کرد. اما وقتی این قرص را مصرف میکنم سوز معده عجیب و گرفتگی در ناحیه نای و قفسه سینه ام احساس میکنم. با اینکه با آب فراوان و حتی گاهی وسط نهار یا صبحانه مصرف میکنم اما تغییری ایجاد نشده.
    به نظرتون قطع کنمش؟

    1. سلام بله می توانید قرص را قطع کنید وزیر نظر پزشک خود از قرص دیگری استفاده نمایید در ضمن باید از قرص آهن نیز استفاده کنید.

  90. سلام من هفته ۳۰ بارداری هستم .به مدت ۴۰ روز ندانسته یه روز دو عدد مولتی ویتامین پریناتال میخوردم یه روز دوعدد کلسیم واز موقعی که فهمیدم دچار استرس شدم .آیا مشکلی برای جنین بوجود می آید؟؟

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آید فعلا به مدت ۲ هفته قرص ها را قطع نمایید وفقط قرص آهن را هر روز مصرف کنید بعد از آن هفته ای دو بار از قرص کلسیم وقرص پریناتال استفاده کنید.

  91. سلام،الان هفته ۱۶ بارداری هستم قبل از بارداری ویتامین دی من ۱۵بود دکتر برام بعد از باردری ویتامین دی ۱۰۰۰نوشت،که یک روز درمیان استفاده کنم،از این هفته هم مولتی ویتامین و قرص اهن فرامکس،و کلسیم،گفتن شروع کنم،باتوجه به این که مولتی خودش ویتامین دی داره،با ویتامین دی که من جداگانه مصرف میکنم مشکلی نداره؟اهن فرامکس برا بارداری خطر نداره؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد می توانید یک روز در میان از قرص ویتامین دی برای یک ماه زیر نظر پزشک استفاده کنید مصرف قرص آهن خطری ندارد .

  92. با سلام من هفته سی بارداری هستم قرص آهن ایسی پلاس میخورم میتونم قرص مولتی پریناتال هم استفاده کنم ضمنا هنوز هیچ قرص کلسیم هم نخوردم

    1. سلام باید زیر نظر پزشک از قرص کلسیم ویتامین دی هفته ای ۳ بار استفاده کنید .

  93. سلام من هفته ۱۶هستم دکتر. هر روز برام قرص پریناتال و ویتامین دی ۱۰۰۰ و فروفورت و اسید فولیک۱ تجویز کرده میخواستم بدونم این همه قرص لازمه واقعا؟

    1. سلام من شرح حال کاملی از شما ندارم نمی دانم ویتامین دی و هموگلوبین شما در آزمایش خون چند بوده است .

  94. با سلام و خسته نباشید…من هفته ۱۶ بارداری هستم و از امروز پزشکم برام پریناتال و قرص هم آیرون و d3 نوشتن….اما گفتن فولیک اسید ۱ رو هم در کنارشون مصرف کنم…میخواستم ببینم مشکلی نداره؟واینکه فولیک اسید و هم آیرون رو گفتن شب قبل از خواب مصرف کنم اما زمان مصرف پریناتال رو بهم نگفتن….چه زمانی بهتره مصرف بشه با نهار یا شام؟

    1. سلام ظهر می توانید از این قرص استفاده کنید .

  95. سلام. ببخشید برای سه ماه دوم به بعد فمیبیون ۲ بهتره یا همین مولتی وینامین پریناتال؟

    1. سلام مولتی پریناتال بهتر است اما باید با تجویز پزشک دارو مصرف کنید.

  96. سلام.من الان هفته ۱۳بارداریم.سونوگرافی ntرو انجام دادم که هیچ مشکلی دیده نشده.یکم دیر جواب سونو رو بردم به دکتر.دکترم گفتن وقت اولین غربالگری ام گذشته.و برا ۱۸ روز دیگه برا غربالگری مرحله دوم+یه آزمایش نسخه نوشتن.
    خواستم بدونم غربالگری مرحله اول خیلی مهم بوده که از دستش دادم.بعدا مشکلی پیش نیاد؟درضمن شما قرص پریناتال و فیفول رو از هفته۱۶توصیه میکنین ولی دکترم از همین هفته ۱۳ام برام تجویز کردن البته پریناتال هفته ای دوبار ولی فیفول هرروزه
    مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام با توجه به اینکه سونوگرافی nt شما نرمال بوده است جای نگرانی وجود ندارد.

  97. سلام . من مجرد هستم و کمبود وزن دارم و برای افزایش وزن این قرص به من تجویز کردند.میخوام بدونم خوردن قرص پریناتال برای افراد مجرد عوارض و خطری ندارد؟!

  98. سلام
    میخواستم ببینم برای سه ماهه قبل بارداری فمبیون بهتره استفاده کنیم یا یدوفولیک؟ واینکه مکمل دیگه ای هم لازمه استفاده کنیم؟ ممنون

  99. سلام
    میخواستم ببینم برای سه ماهه قبل بارداری فمبیون بهتره استفاده کنیم یا یدوفولیک؟ واینکه مکمل دیگه ای هم لازمه استفاده کنیم؟ ممنون

    1. سلام مصرف قرص یدو فولیک کافی است.

  100. با سلام و وقت بخیر، من خانمی ۳۰ ساله و در هفته بیست و دوم بارداری هستم، بدلیل اینکه من ماهی نمیخورم به تجویز متخصص زنان از هفته شانزدهم بارداری هفته ای یکبار کپسول امگا۳ مصرف میکنم، ولی در اینترنت خواندم که کپسول امگا۳ حاوی جیوه هستند و نگرانم که شاید این قرص امگا۳ که من مصرف میکنم حاوی جیوه باشد و برای جنین ضرری داشته باشد و موجب اختلال رفتاری در جنین و اوتیسم شود،
    سوالم اینست که آیا قرصهای امگا۳ موجود در داروخانه ها حاوی جیوه هستند؟ آیا بنظرشما لازم هست من به خوردن قرص امگا۳ بصورت هفته ای یکبار ادامه دهم؟

    1. سلام نگران نباشید هفته ای یک بار مصرف قرص امگا۳ ضرری برای جنین ندارد.

  101. سلام اگه ممکنه جواب منو بدید؛ سونو ان تی من۲/۴بوده و بعلت پادردهای شدید و از اینکه تمایل چندانی به غذاخوردن ندارم دکتر قرص ایزوپرین و فولیک اسید+آهن و پریناتال نوشته هفته چهاردهم هستم اشکال نداره استفاده کنم

    1. سلام نباید از قرص ایزوپرین استفاده کنید.

  102. سلام خسته نباشید من هفته ۱۴ بارداری هستم و ب اشتباه مدت ۸ روز هم یدوفولیک مصرف کردم و هم مولتی ویتامین پریناتال.نمیدونستم نباید همزمان مصرف شه و خود مولتی ویتامینم اسید فولیک داره.الان خطری جنینمو تهدید میکنه؟میگن مصرف بالای اسید فولیک باعث اوتیسم نوزاد میشه درسته؟خیلی نگرانم

    1. سلام نگران نباشید مشکلی ندارد از هفته ۱۶ بارداری به بعد باید قرص پری ناتال مصرف کنید ‌

  103. سلام. من سه ماه زایمان کردم. دکتر بهم قرص کلسیم دی دادن. می تونم درکنارش قرص پریناتال مولتی ویتامین رو استفاده کنم؟ آخه رو قوطیش نوشته کمک به تامین ویتامین ها مورد نیاز مادر قبل از بارداری و در طول بارداری.

    1. سلام اگر اضافه وزن ندارید می توانید از قرص پری ناتال استفاده کنید .

  104. سلام من هفته ۱۷ام تموم شده مراقبم امروز قرص اهن دادو مولتی ویتامین مینرال…اگه بخام مولتی ویتامین پریناتال استفاده کنم روش مصرفش چطوریی ؟باید اون دوتا رو بذارم کنار

    1. سلام مصرف مولتی ویتامین مینرال را باید قطع کنید.

  105. سلام من هفته ۲۱ بارداری هستم اضافه وزنم داشتم چند هفته ست پا درد شدید دارم دکتر برام کلسیم که ویتامین دی هم داره نوشته بهتر شدم میخوام مولتی ویتامین مصرف کنم برام ضرر نداره ؟ چجوری مصرف کنم ؟

    1. سلام باید با تجویز پزشک معالج خود استفاده کنید.

  106. باسلام.من شيرده هستم (نوزاد ١٤ماه)وهمزمان باردار هستم.تا پايان ١٦هفتگي نبايدازمولتي پريناتال استفاده كنم؟

    1. سلام از ۱۶ هفتگی باید شروع به مصرف قرص پری ناتال کنید.

  107. سلام من هفته ۱۴ بارداری هستم. قبل از بارداری تا الان روزی یک عدد یدوفولیک دارم میخورم و از هفته ۷ بارداری هم دکتر واسم مولتی ویتامین پریناتال داد که من استفاده کردم. متاسفانه الان دیدم که توی جواب سوالات تاکید شده از هفته ۱۶ باید مولتی پریناتال بخورید. حالا خیلی نگرانم. چیکار کنم؟ضمنا به دلیل تهوع زیاد روزی یک قرص ب ۶ هم میخوردم. ازمایش و سونوی هفته ۱۲ نرمال بوده. تو رو خدا بگین من چیکار کنم؟ همه ایتها را دکتر واسم تجویز کرده هیچ کدوم خودسرانه نبوده.

    1. سلام نگران نباشید به علت اینکه قرص پری ناتال آهن دارد و باعث افزایش حالت تهوع می شود بهتر است از هفته ۱۶ بارداری به بعد مصرف شود.

  108. باسلام.من شيرده هستم ونوزادم ١٤ماهه است والان باردارم .بايدتا ١٦هفتگي مولتي پريناتال مصرف نكنم؟

    1. سلام بهتر است از ۱۶ هفتگی شروع به مصرف کنید.

  109. باسلام من درماه ۵ بارداری هستم ازماهدچهارم دکتربرام پریگنازون نوشتن ولی قرص آهن برام ننوشتن ولی بهداشت که رفتم گفتن بایدفوفول بخورم آیا لازمه بخورم مولتی ویتامینی که برام نوشتن آهن روتامین نمیکنه ویک سوال دیگه اینکه مریناتال بهتره یاپریگنازول چون مقدارویتامینهایی که توشونه متفاوته ممنون ازپاسخگویی شم

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود از داروهای مکمل ویتامینی استفاده کنید.

  110. سلام
    من هغته ٣١ بارداری هستم. هم فمیبیون ٢استفاده میکنم و هم پرینتال نیچرمید. خوردن ٢ تاش باهم ضرری نداره

    1. سلام اگر پزشک معالج برای شما تجویز نموده است مشکلی ندارد.

  111. سلام قرص پریناتال با کلسیم منیزیم زینک با اسید فولیک مصرف میکنم هفته۲۹هستم قرص اهن احتیاج هست

    1. سلام قرص پری ناتال آهن دارد اما بهتر است بعد از اتمام قرص پری ناتال از قرص آهن مانند فروس سولفات استفاده کنید .

  112. سلام یه سوال دیگه داشتم من اضافه وزن دارم ولی هر روز دارم مصرف میکنم بهتر نیست قطع کنم در ضمن داروهام اخراشه تا کی باید مصرف کنم

  113. سلام هفته ۲۹بارداریم قرص پریناتال و کلسیم منیزیم با اسید فولیک مصرف میکنم قرص اهن گفته نمیخواد بعد اضافه وزن دارم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام با توجه به اضافه وزن شما نیازی به مصرف قرص پری ناتال نیست چون مولتی ویتامین باعث افزایش اشتهای شما می شود بهتر است قرص فروس سولفات (آهن) هر شب مصرف کنید قرص کلسیم را هفته ای ۲ تا ۳ بار مصرف کنید.

  114. سلام اسید فولیک ایرانی اش خوبه یا خارجی

    1. سلام خیلی فرقی ندارد .

  115. سلام من ۶هفته گی هستم رفتم دکتربرام مولتی پریناتال بهم داده ایااشکال نداره استفاده کنم گفتم لک بینی داشتم جوابش مهم برام

    1. سلام بهتر است در ۳ ماهه اول مصرف نشود از هفته ۱۶ بارداری به بعد باید قرص پری ناتال استفاده کنید.

  116. سلام من هفته ۹ بارداری هستم شوهرم تازه این مولتی پریناتال رو برام آورده آیا مشکل نداره مصرف کنم ؟آخه دکتر هم واسم قرص اسید فولیک و ویتامین D تجویز کرده که دوهفته س روزی یه دونه اسید فولیک و یه روز درمیون قرص ویتامین Dمصرف کردم آیا مصرف این مولتی ویتامین پریناتال با اسید فولیک و ویتامین D مشکل نداره ؟

    1. سلام باید از هفته ۱۶ بارداری به بعد زیر نظر پزشک از قرص مولتی ویتامین پری ناتال استفاده کنید.

  117. سلام من هفته ۹ بارداری هستم شوهرم تازه این مولتی پریناتال رو برام آورده آیا مشکل نداره مصرف کنم ؟آخه دکتر هم واسم قرص اسید فولیک و ویتامین D تجویز کرده که دوهفته س روزی یه دونه اسید فولیک و یه روز درمیون قرص ویتامین Dمصرف کردم آیا مصرف این مولتی ویتامین پریناتال با اسید فولیک و ویتامین D مشکل نداره ؟

  118. سلام ببخشید من توی هفته ۳۳ هستم ولی وزن جنبنم ۱۷۰۰ هست که دکتر گفت کمه با اینکه علایم زایمان زودرس هم دارم میخوام بدونم که الان میتونم که علاوه بر اینکه مولتی پرینال رو خیلی وقته هم مصرف میکنم از الان هم لیدی میل رو هم استفاده کنم..توروخدا راهنماییم کنین خیلی مهمه برام..ممنونم

  119. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید میشه دقیقا بفرمایید قرص پریناتال تا کی باید مصرف بشه؟!
    پایان شیردهی منظور همون دوسال میشه؟! یا تا سه ماه بعده زایمان کافیه؟!
    ممنونم.

    1. سلام تا ۳ ماه بعد از زایمان کافی است البته اگر اشتها به غذا نداشتید ووزن شما بالا نبود می توانید از مولتی ویتامین استفاده کنید در غیر این صورت بهتر است هفته ای یک تا دو بار قرص مولتی ویتامین هفته ای ۳ بار قرص کلسیم ویتامین دی وهر روز قرص آهن تا ۳ ماه بعد از زایمان مصرف کنید تنها قرصی را که تا پایان شیردهی باید ادامه دهید به صورت هفته ای دو بار قرص کلسیم ویتامین دی هست ومصر ف لبنیات را باید افزایش دهید زیرا الویت با مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم است .

  120. سلام
    ببخشید من طبق سونو ان تی هفته ۱۴ هستم ولی طبق پریودی هفته ۱۳
    دکتر برام قرص پریناتال نوشته
    قرص یدوفولیکم استفاده میکنم
    این دوتا مشکلی ندارن ک با هم استفاده میکنم ؟

    1. سلام بهتر است از هفته ۱۶ بارداری قرص پری ناتال را مصرف کنید.

  121. با سلام
    من هفته ۱۳ بارداری هستم
    تا هفته ۱۱ یذوفولیک مصرف کردم و آزمایش تیروییدم پرکار نشون داد
    یدو فولیک رو به مدت ۲ هفته قطع کردم و الان که جوابآزمایش تیرویید گرفتم کم کاری دارم
    ئر ضمن تئی این مدت هیچ ئارویی مصرف نکردم
    دلیل این همه نوسان چیه
    امکان داره به خاطر یدو فولیک باشه
    کلی نگرانم
    خواهش میکنم جوابم رو بدید ممنون…

    1. سلام این تغییرات هورمونی در دوران بارداری طبیعی است بهتر است قرص یدو فولیک را قطع کرده وفقط قرص اسید فولیک یک میلی گرمی مصرف کنید مجدد ۱۵ روز دیگر زیر نظر پزشک متخصص غدد آزمایش تیروئید انجام بدهید .

  122. سلام روز بخیر
    پیشاپیش عیدتون هم مبارک
    من الان ۱۶ هفته و دو روزم هست . دکتر از هفته ۸ بارداری برام فمیبیون یک و از هفته ۱۳ ام هم فمیبیون دو رو برام تجویز کردن.
    الان فمیبیون ام تموم شده و باید مولتی ویتامین پریناتال و caci care رو شروع کنم .الان سوالی که دارم اینه که من نمیدونم باید در کنار این دو مورد مولیتی ویتامین و کلسیم باید اهن یا اسید فولیک هم بخورم با توجه به اینکه فمیبیون دو هم تموم میشه؟؟

    1. سلام خیر نیازی به مصرف قرص اسید فولیک ندارید قرص پری ناتال آهن دارد اما بهتر است بعد از تمام شدن قرص پری ناتال قرص آهن به تنهایی هر روز وقرص کلسی کر هفته ای ۳ روز مصرف کنید .

  123. سلام خسته نباشید..مصرف قرص اسید فولیک قبل از بارداری واجبه؟

    1. سلام خیر واجب نیست اما بهتر است استفاده کنید.

  124. سلام من دو هفته ای هست که شیر از پسرم برداشتم وبخاطر ریزش مو که داشتم دکتر مولتی پریناتال تجویز کرد آیا تاثیری داره؟ممنون

    1. سلام بله تاثیر دارد.

  125. سلام.وقتتون بخیر.من برا افزایش وزن به دکتر رفتم و برای من مولتی ویتامین تجویز کرد مسئول داروخونه بهم قرص مولتی پرناتال داده عوارضی نداره که؟

  126. سلام
    من ده هفته و سه روز باردارم از قبل بارداري حدودا بيست روز شروع ب خوردن اسيد فوليك كردم تا امروز اما سه روز دكتر برام قرص پريناتال تجويز كردن و من مصرف ميكنم قرص اسيد فوليكم شبها قبل خواب مصرف ميكنم ايا اشكالي دارد هر دو با هم مصرف شود ؟
    خواهش ميكنم پاسخ دهيد و راهنمايي كنيد

    1. سلام بهتر است از هفته ۱۶ بارداری شروع به مصرف قرص پری ناتال کنید فعلا در حال حاضر از قرص اسید فولیک استفاده کنید.

  127. سلام
    من هفته ۲۲ بارداری هستم میخواستم بدونم که همراه مولتی پریناتال قرص اهن هم باید مصرف کنم یا اینکه نیازی نیست؟

    1. سلام بستگی به وضعیت جسمانی شما در آزمایش خون دارد که تجویز آن با پزشک معالج خود می باشد.

  128. سلام
    من هفته ۲۲ بارداری هستم میخواستم بدونم که همراه مولتی پریناتال قرص اهن هم باید مصرف کنم یا اینکه نیازی نیست؟

  129. سلام ببخشید هفته ١۴ بارداریم دکتر قرص پریناتال رو با اسید فولیک نوشته ایا ضرر داره مصرف کنم دوتا رو باهم

    1. سلام بهتر است از هفته ۱۶ بارداری قرص پری ناتال را مصرف کنید .

  130. باسلام و خسته نباشید.
    من مجرد هستم . ۳۱ساله ام . ورزشکار و شاغل . با توجه به فعالیت زیاد بدنی که دارم و میزان مصرف به اندازه غذا. نسبت قد و وزن نرمالی دارم .
    ولی مدتی هست که بدنم حس می کنم ضعیف شده با توجه به شروع ماه مبارک رمضان و فعالیتهای ورزشی من و همینطور ریزش مو و وزی مو که اخیرا متاسفانه گرفتم . و هیچ نوع قرص آهن و مولتی ویتامینی مصرف نمی کنم . آیا مصرف قرص پریناتال چند عدد در هفته برای من ضرری نداره ؟ اگه می تونم لطفا زمان مصرفش هم طی روز بفرمایید.
    سپاس از شما

  131. سلام خسته نباشید من ۱۲ فروردین آخرین پروییدم بود چند روز پیش,که رفتم دکتر گفت پنج.هفته است بارداری و برام قرص پریناتال و یدو فولیک و ب ۶تجویز کرده در ضمن من روماتیسم مفصلی هم.دارم و کم خونی خیلی نگران شدم الان ۵ روزه پریناتال استفاده میکنم چیکار کنم قطع کنم

    1. سلام بهتر است از هفته ۱۶ بارداری از قرص پری ناتال استفاده کنید .

  132. سلام و خسته نباشیدمن در هفته هفتم یک عدد قرص استامینوفن ۳۲۵ خوردم،فکر میکردم استامینوفن خطری نداره،ولی تو اینترنت خیلی چیزهای وحشتناکی نوشته حتی اوتیسم
    و اینکه این هفته از هفته های حساس بارداریه
    به نظرتون بدترین مشکلز که پیش میاد چی هست؟

    1. سلام نگران نباشید با توجه به اینکه قرص استامینوفن مصرفی شما بدون کدئین بوده است مشکلی به وجود نمی آید.

  133. سلام و خسته نباشیدمن در هفته هفتم یک عدد قرص استامینوفن ۳۲۵ خوردم،فکر میکردم استامینوفن خطری نداره،ولی تو اینترنت خیلی چیزهای وحشتناکی نوشته حتی اوتیسم
    و اینکه این هفته از هفته های حساس بارداریه
    به نظرتون بدترین مشکلز که پیش میاد چی هست؟

  134. سلام خسته نباشيد
    من ٥٠روزه زايمان كردم،دكتر برام فمبيون ٢بارداري نوشته بود ولي من قرص پريناتال تونستم تهيه كنم،آيا مصرف آن در دوران شيردهي ضرر نداره؟بعد زايمان ٧كيلو از اضافه وزنم برام مونده،آيا اين قرص چاق كننده است؟مصرف نكنم؟

    1. سلام خیر این قرص در دوران شیردهی ضرری ندارد تا ۳ماه بعد از زایمان مصرف مکمل های ویتامینی منعی ندارند بعد از اتمام قرص پری ناتال با توجه به اینکه در دوران شیردهی هستید بهتر است از قرص کلسیم ویتامین دی استفاده کنید زیرا مصرف زیاد مولتی ویتامین اشتها را زیاد می کند .

  135. سلام. من هفته ۱۵ بارداری هستم.دکتر از ماه دوم برام D3 و يدوفوليك نوشتن.از هفته ۱۳ هم چون یک کیلو وزنم از اول بارداری کم شده بود پریناتال دادن. ایا مصرف همزمان اینا مشکلی نداره؟ امپول انوکسا و قرص اسپرین هم مصرف میکنم..مرسی

    1. سلام خیر تداخلی با هم ندارند اما نباید در مصرف قرص ویتامین دی زیاده روی کرد باید حتما در ۳ ماهه دوم بارداری آزمایش خون بدهید تا مقدار ویتامین دی سنجیده شود .

  136. سلام خسته نباشید.من هفته سی بارداری هستم.اولا بهداشت بهم یدو فولیک داد ولی متخصص داخلیم گفت چون من کم کاری تیرویید دارم و لیو تیروکسین استفاده میکنم یدو فولیک به درد ی نمیخوره و اسید فولیک هم استفاده نکردم.حالا چکار کنم؟

    1. سلام در هفته ۳۰ بارداری نیازی به قرص اسید فولیک نیست باید قرص آهن و کلسیم ویتامین دی استفاده کنید.

  137. سلام .من هفته ۳۱ بارداری ام مدتیه قرص فمیبیون ۲ رو هیچ جا پیدا نمیکنم. میخواستم بدونم جایگزینش چی میتونم استفاده کنم

    1. سلام مصرف قرص آهن و قرص کلسیم ویتامین دی ودر صورت نداشتن اضافه وزن غیر نرمال قرص مولتی ویتامین برای شما کافی است.

  138. سلام من چندماهه پسرم رو از شیر گرفتم. به طور مرتب هم مولتی ویتامین مصرف کردم. داروخانه به جای ول وومن این قرص رو به من دادن میخواستم ببینم خوردنش برای من ضرر داره؟

  139. باسلام من هفته ٣٣ هستم دكترم گفتن مصرف قرص پريناتال رو قطع كنم من هر روز ميخورم به همراه امگا ٣ ايا اين دارو نبايد تا اخر بارداري مصرف بشه امگا ٣ از نوعDHA هست ايا حاوي سربه نگران شدم

    1. سلام احتمالا علت قطع قرص توسط پزشک شما اضافه وزن شما بوده است زیرا مصرف هر روز آن اشتها را زیاد می کند.

  140. سلام من هفته ٢٠بارداري هستم هم قرص فروگلوبين ميخورم و هم پرينتال در حالي كه تالاسمي مينور هستم أيا مشكلي در مصرف اينهمه اهن نداره؟

  141. با سلام، من در هفته بیست و دوم بارداری هستم و به تجویز پزشکم یک روز در میان قرص کلسی کر و هر روز کپسول فرفورت گاین و پریناتال مصرف میکنم، آیا با توجه به اینکه مولتی ویتامین پریناتال آهن و اسیدفولیک دارد و با کپسول فرفورت گاین بصورت روزانه مصرف میکنم میزان دریافتی آهن و اسید فولیک بدنم زیاد نمیشود(قابل ذکر هست که با توجه به آزمایشی که در سیزده هفتگی انجام دادم هموگلوبین ام ۱۲٫۷ بود)؟ آیا میتوانم بجای مصرف روزانه مولتی ویتامین پریناتال بصورت یک روز در میان پریناتال مصرف بکنم؟

    1. سلام باید یک روز در میان از قرص پری ناتال وقرص فرفورت (آهن) استفاده کنید در روزهایی که قرص آهن مصرف نمی کنید باید قرص کلسی کر را مصرف کنید تا با هم تداخلی نداشته و به این شکل جذب داروها بیشتر می شود.

  142. سلام، من هفته ٧ بارداريم، قرص فمبيون ١ مصرف ميكنم، اشتباهي در يك روز دو عدد خوردم، هم ظهر هم شب، ميخواستم بدونم مشكلي پيش نمياره؟؟ ممنون

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی به وجود نمی آید.

  143. سلام، من به تازگي متوجه شدم باردار هستم، از قبل مكمل مولتي ديلي نيچرميداستفاده ميكردم، آيا ادامه دادنش مشكلي داره؟ براي جنين ضرر نداره؟ ويتامين آ از نوع بتا كاروتن هست ؟ميخواستم اين مكمل رو تموم كنم و بعدش مكمل مخصوص بارداري بگيرم، لطفا راهنمايي بفرماييد

    1. سلام باید مصرف مکمل را قطع کنید و فقط قرص اسید فولیک یک میلی گرمی مصرف
      کنید.

  144. باسلام من هفته ۱۳ بارداریم که در این مدت با تجویز پزشک قرص یدوفولیک مصرف میکردم و پزشکم در این هفته این قرص رو قطع کردن وقرص پریناتال رو تجویز کردن… سوال اولم اینه که شما فرمودید که پریناتال از هفته ۱۶ باید مصرف بشه بنابراین از هفته ۱۳ که سه ماه تموم میشه تا هفته ۱۶ چه قرصی باید مصرف بشه؟
    وسوال دومم اینه که دکتر بر چه اساس این قرصو تجویز کردن برام؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

    1. سلام طبق دستورالعمل وزارت بهداشت از هفته ۱۶ بارداری که شروع ماه چهارم بارداری است بهتر است قرص یدوفولیک قطع و از قرص پری ناتال استفاده کنید .

  145. سلام من هفته۱۸بارداری هستم دکترم به خاطر بی اشتهایی ووویار از اوایل ماه ۲واسه من پریناتال تجویز کرد یدوفولیک هم از اول بارداری مصرف میکردم قرص اسیدفولیک هم قبل از بارداری هرشب مصرف میکردم الان دیگه قرص یدوفولیک قطع کنم وفقط پریناتال بخوریم یا هردوتاش باهم بخورم مشکلی پیش نمیاد

    1. سلام خیر نیازی به ادامه مصرف قرص یدوفولیک نیست.

  146. سلام وقتتون بخیر
    من ۴۱ سال سن دارم و اضافه وزن هم دارم و تصمیم به بارداری گرفتم و دکترم برای من مولتی ویتامین پریناتال روزی ۲ عدد تجویز کرده نگران هستم افزایش وزن پیدا کنم آیا جایگزین دیگری این مولتی ویتامین دارد که باعث افزایش وزنم نشود

    1. سلام برای کسانی که اضافه وزن دارند قرص مولتی ویتامین تجویز نمی شود زیرا قرص مولتی ویتامین اشتهای فرد به غذا را افزایش می دهد.

  147. سلام لطفا بفرمایید که این قرص شب خورده بشه بهتره یا ظهر

    1. سلام خیلی فرق نمی کند.

  148. با عرض سلام و خسته نباشید..دکتر برای من قرص پریگنا کر که فاقد ویتامین آ میباشد تجویز کرده اما چون این قرص در بازار موجود نبوده..از مولتی ویتامین نیجر مید استفاده کردم.حدودا از هفته بیستم تا بیست و هشتم..وقتی دکتر متوجه شد من رو از خوردن قرص منع کرد…میخواستم بدونم در این مدت مشکلی پیش نخواهد امد؟باتشکر

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی برای جنین شما به وجود نخواهد آمد.

  149. دکتر بهم گفت پریناتال نخور چون ویتامین aداره..باید پرریگناکر میرفتی؟ نظر شما چیه؟

    1. قرص های مولتی ویتامین باعث افزایش اشتها و افزایش وزن زیاد مادران باردار می شود اول توصیه من به شما مصرف مواد غذایی مقوی ومغذی است بعد اگر اشتهای شما زیاد است و وزن گیری مطلوبی داشته اید مصرف هفته ای یک تا نهایتا دو بار از قرص مولتی ویتامین کافی است خیر مصرف مولتی ویتامین پری ناتال منعی ندارد.

  150. سلام،وقتتون بخیر…..
    مجرد هستم ومیخوام وزن اضافه کنم،مصرف پریناتال ضرری برام نداره؟؟؟
    خواهش میکنم جواب بدین لطفا……

  151. باسلام .هفته ۲۵بارداری هستم خواستم بدونم مصرف روزانه مولتی پریناتال باقرص اهن فولایرون +زینک مشکلی ندارد؟؟

    1. سلام مصرف زیاد این مکمل های ویتامینی توصیه نمی شود به جای آن باید رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید اگر وزن گیری مطلوب داشته اید و اشتهای شما به غذا مناسب است هفته ای دو تا نهایتا ۳ قرص مولتی ویتامین کافی است .

  152. با سلام ایا این قرص رو مردهم میتونه استفاده کنه؟با تشکر

  153. سلام. ببخشید دکتر من از هفته ۶ بارداری پرناتال و استئوکینون برام تجویز کرد. در هفته ۸ توقف ضربان قلب جنین گزارش شده. میخواستم ببینم دوز بالای ویتامین میتونه باعث این مشکل باشه؟ ممنون

    1. سلام خیر نمی توان صد در صد گفت اما در سه ماهه اول بارداری این داروها معمولا تجویز نمی شود .

  154. سلام. ببخشید دکتر من از هفته ۶ بارداری پرناتال و استئوکینون برام تجویز کرد. در هفته ۸ توقف ضربان قلب جنین گزارش شده. میخواستم ببینم دوز بالای ویتامین میتونه باعث این مشکل باشه؟ ممنون

  155. سلام من در ماه نهم شیردهی هستم آيا این قرص باعث یبوست میشود؟

  156. سلام
    جنین درهفته ۳۶ است اما مغز به اندازه ۳۲ هفته رشد داشته. ایا الان این قرص رو مصرف کنه میتونه جلوی این ناهنجاری رو بگیره و مغز رشد کنه؟
    قرص مولتی پرینتال را از اول ماه نهم داره مصرف میکنه.

  157. سلام ببخشید استفاده از این مولتی ویتامین پریناتال وکپسول اهن ایرنرم ایرادی داره.یافقط باید یکیشو استفاده کنم.؟ماه هفتم بارداری هستم .

    1. سلام باید تحت نظر پزشک معالج خود دارو مصرف کنید اگر نیاز باشد پزشک برای شما تجویز می نماید.

  158. سلام و خسته نباشید.من در هفته ۲۷ بارداری هستم و روزانه قرص لووتیروکسین و پریگماکر و آهن استفاده میکنم. بعد از سونو ۲۷ هفته متوجه شدیم وزن جنین کم هست و حدود ۷۸۰ گرم هست. دکتر برام آ س آ ۸۰ تجویز کردن که روزی یک عدد بخورم تا دو هفته دیگه دوباره سونو بدم. خواستم بدونم میتونم پودر لیدی میل رو هم استفاده کنم؟ برای وزن گیری جنین تعریفش رو زیاد شنیدم.خواستم نظر شما رو هم بدونم. ممنونم

    1. سلام می توانید تحت نظر پزشک معالج خود هفته ای یک تا دو بار از آن استفاده کنید .

  159. سلام.وقت بخیر.من تو هفته ی سی ام ، پارامتر acجنین یک هفته کمتر میزد.. دکتر برام کپسول فروفورت گاین رو روزی ۲ بار و همچنین پریناتال رو هم روزی ۲ بار تجویز کرد؟ خیلی میترسم دوتادوتاخوردن این قرص ها ضرر داشته باشه.. ضرر نداره آیا؟

    1. سلام این مسئله در سونو گرافی های بارداری معمولا دیده می شود و کاملا طبیعی است استفاده این مقدار دوز بالا از داروهای شیمیایی اصلا توصیه نمی شود حتی نیاز به مصرف روزانه پری ناتال وجود ندارد و هفته ای ۳ بار کافی است .

  160. سلام خسته نباشید من هفته ۱۷بارداری هستم و قرص پریناتال دو شبیا موقع خواب مصرف میکنم اما مدفوعم سیاه شده دلیلش چی میتونه باشه و چ زمانی مصرف کنم بهتره؟

    1. سلام از عوارض دارو است .

  161. سلام خسته نباشید.من باردارم هفته ۳۰هستم.از مکمل رژیمی ایزی ایرون و مکمل رژیمی پریناتال وآسپرین۸۰ و مینا کلسی د استفاده میکنم .میخواستم بپرسم تا چند هفته بارداری میتونم این قرص ها رو استفاده کنم؟؟؟؟؟
    ممنون?

    1. سلام بهتر است از قرص آسپرین استفاده نکنید در سه ماهه آخر بارداری مصرف آن توصیه نمی شود.

  162. سلا وقت بخیر من هفته ۳۰ بارداریم ترشح دارم عین یه لایه میمونن از همون اوایل بارداری داشتم تا الان میخواستم بپرسم مشکلی ندارن؟؟؟

    1. سلام به هر حال از اول بارداری این ترشحات را داشته اید و در حال حاضر تغییری صورت نگرفته و طبیعی هستند.

  163. سلام خسته نباشید من ۳۰هفته بارداریم دکترم برام مکمل رژیمی ایزی ایرون تجویز کرده بعد تو شهرمون از این قرص نیست به جاش داروخانه بهم کپسول هموویت پلاس رو دادن الان میخواستم بدونم مشکلی نداره استفاده کنم؟؟؟؟؟؟
    ممنون

    1. سلام خیر مشکلی ندارد .

  164. سلام من در هفته بیست و هشت بارداری هستم هموگلوبین خونم ۱۴.۲بود دکتر گفتن آهن پریناتال کافیه،منتها میترسم برای جنین ضرر داشته باشه نخوردن آهن

    1. سلام خیر نیازی به مصرف قرص آهن ندارید .

  165. سلام خسته نباشید من حامله ام تاریخ اولین روز پریودم ۶ تیر بوده که الان ۳۱هفته۳روزمه امروز رفتم سونو تو سونو نوشته BPD:30W
    FL:29W+4D
    AC:29W+2D
    EFW:1418gr+/-15%
    میزان مایع آمنیوتیکAFI=12cmاست
    میخواستم بپرسم اینا نرماله

    1. سلام بله نرمال است مشکل جدی وجود ندارد اما بهتر است برای وزن گیری بیشتر جنین تغذیه مقوی ومغذی داشته باشید .

  166. سلام خسته نباشید
    میشه بپرسم چی بیشتر بخورم که جنین وزن بگیره؟؟؟مثلا این تغذیه مغذی و مقوی شامل چیه؟؟؟؟؟
    ممنون

    1. سلام از مواد غذایی کم حجم و مقوی مانند چهار مغز که ترجیحا خام باشد خرما ،تخم مرغ ،گوشت ،لبنیات ، میوه و….

  167. سلام خسته نباشید تو سونو من نوشته؛
    موقعیت جفت به صورت قدامی لترال راست با فاصله مناسب از سرویکس می باشد .
    این یعنی چی؟؟؟؟؟؟

    1. سلام وضعیت جفت در سونوگرافی انجام شده طبیعی است.

  168. سلام وقت بخیر و خسته نباشید
    من حامله ام و تو سه ماهه سوم هستم۳۳wاز همون اوایل حاملگی درد لگن داشتم ولی شدید نبود از سه ماهه دوم به بعد روز به روز شدید تر میشد تا الان که وقتی دراز میکشم حتی نمیتونم از این پهلو به اون پهلو بشم از کمر به پایین بی حس میشم رگ و ماهیچه های پاهام میگیره این دلیلش چی میتونه باشه عادیه؟؟؟؟
    تحت نظر دکتر هم بودم ولی الان نمیرم چون نمیتونم تو ماشین بشینم قرص هایی هم که میخورم مکمل پری ناتال وآسپرین ۸۰ و کلسیم دی و هموویت پلاس هستش ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام بله این دردها در دوران بارداری طبیعی است داشتن نفخ و یا یبوست این دردها را تشدید می کند از هفته ۳۲ بارداری به بعد باید قرص آسپرین را قطع کنید .

  169. سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه برای تقویت مو ساپساس مدز و مولتی پرینتال و بهم پیشنهاد کردن یک هفته خوردم و حالا بجای مولتی پرینتا داروخونه بهمpregnazonرو داده بنظرتون با مولتی پرینتال برابر و و برای من مناسبه؟

  170. سلام.من فرزندم یک سال وسه ماه داردوبه دلیل نارسایی جفت ۳۴ هفته به دنیااومدولی فقط ریزبودومشکل دیگری نداشت وهنوزشیرمیخوردواکنون ۳ ماهه باردارم واز دوماهگی که به پزشک مراجعه کردم به من قرص مولتی پریناتال دادندوهرشب یکی خوردم الان درسایت شمادرجواب خیلی ازسوالهادیدم قیدفرمودین این قرص ازهفته ۱۶ بارداری بایدشروع به خوردنش کردالان من تقریبا۳۰ عددازاین قرص راخوردم وواقعابادیدن این مطلب خیلی ترسیدم واقعابرای جنین مشکلی پیش میاد؟میشه بگین دلیل نخوردن این قرص درماههای اول برای چیه؟من الان شبهاازترس اینکه برای جنینم مشکلی پیش اومده باشه خواب درست ندارم لطفاکمکم کنین وپاسخ سوالم رابدین.خواهش میکنم

    1. سلام نگران نباشید بهتر است روزی یک عدد قرص اسید فولیک یک میلی گرمی استفاده کنید.

  171. سلام من برای بارداری اقدام کردم دکترم قرص یدوفولیک بهم داده من کیست تخمدان داشتم الان یه کم بهتر شدم ولی میخوام با خوردن قرص آهنی که خیلی خوبه و زود تاثیر میذره برای باردارشدن استفاده کنم ولی نمیدونم کدوم بهتره و زودتر تاثیرگذارتره ؟؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    1. سلام ربطی به قرص آهن ندارد.

  172. سلام من دوقلو باردارم تو ههفته ۱۶ بارداری ام امروز دکترم گفت روی دوعدد فروفورت گاین و یک عدد پره ناتال ویک عدد ویتامین دی ۱۰۰۰ گفته باید مصرف کنم میخواستم بدونم روی دوعدد قرص اهن اشکال نداره

    1. سلام مصرف طولانی مدت قرص ویتامین دی توصیه نمی شود بهتر است هفته ای سه بار از این قرص استفاده کنید اگر رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید مصرف روزی یک عدد قرص آهن کافی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *