فواید شیر مادر برای نوزاد/ ۷ فایده مهم!

یافته های تحقیقاتی درباره ی فواید شیر مادر برای نوزاد

۱- نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند کمتر در معرض عفونتهای تنفسی، خس خس سینه، عفونت های دستگاه ادراری، ترشح مایع گوش، اگزما، عفونتهای روده ای، اسهال، سرماخوردگی های طولانی و دیابت قرار می گیرند و سیستم ایمنی بدن آنها بهتر کار می کند. 

۲- در خانواده هایی که سابقه ى ألرژی در آنها وجود دارد، این نوزادان کمتر به آلرژی مبتلا می شوند و هوش و بینایی آنها بهتر است.

۳- نوزادان شیر خشکی بیشتر از نوزادان تغذیه شده با شیر مادر به خاطر مشکلات تنفسی یا رودها ی در بیمارستان بستری می شوند.

۴- مادرانی که به فرزندشان شیر می دهند کمتر در معرض سرطان پستان در دوره های پیش از یائسگی و سرطان تخمدان قرار می گیرند و در هنگام پیری دچار شکستگی های لگن خاصره نمی شوند.

۵- تغذیه با شیر مادر، نوزادان نارس را از احتمال مرگ در اثر عفونتهای روده ای در هنگام تولد، محافظت می کند.

۶- تغذیه با شیر مادر، کودک را در مقابل مرگ رخت خواب (سندرم مرگ ناگهانی نوزادی، SIDS) محافظت می کند.

۷- کودکانی که با شیر مادر تغذیه شده اند دندان هایشان کمتر کج شده، بیماری تورم روده ای نداشته و احتمال ابتلای آنها به سرطان قبل از ۱۵ سالگی کمتر است. هر قدر طول مدت شیر خوردن آنها بیشتر باشد، احتمال ابتلای آنها به بیماری دیابت کمتر می شود.

۸- بزرگسالانی که در کودکی با شیر مادر تغذیه شده اند، کمتر به بیماریهای قلب و عروق، تصلب شرائین، آپاندیسیت و آرتروز دچار می شوند. احتمال ابتلای این افراد به بیماری های روده ای هم کمتر است.

۹- در تحقیق بر روی بیش از ۵۰۰ کودک هفت ساله ای که با شیر مادر تغذیه شده اند، مشخص شده است که هرچه طول مدت شیر خوردن بیشتر باشد. احتمال ابتلای به بیماری های تنفسی کمتر می شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *