طرز تهیه پیتزا تابه ای بدون فر/ طرز تهیه خمیر پیتزا/ بسیار سریع و آسان


 

مواد لازم برای خمیر پیتزا:

آرد ۳ پیمانه
ماست یك پیمانه
بیکینگ پودر دو ق چای خوری
نمك یک سوم ق غذاخوری
تخم مرغ ۲عدد
روغن مایع ۴قاشق غذاخوری

مواد لازم برای روی پیتزا:

گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم
رب دو قاشق
پیاز یک عدد متوسط
سیر له شده دو حبه
فلفل دلمه به میزان لازم
نمک، فلفل، آویشن به میزان لازم
قارچ ۱۰۰گرم
پنیر پیتزا به میزان دلخواه

طرز تهیه :

پیاز را خرد کرده و در روغن تفت دهید. سیر له شده را به آن اضافه کرده و گوشت چرخ شده را به آن بیفزایید و هم بزنید. سپس رب و نمک و فلفل و ادویه‌های دلخواهتان را اضافه کرده و با نصف لیوان آب به مدت یک ربع بپزید. تا حدی که آب آن کشیده شود. در ظرف دیگری، فلفل دلمه و قارچ خرد شده را در روغن و با حرارت زیاد تفت دهید. در این صورت فلفل و قارچ آب خود را از دست نمی‌‌‌دهند و تغییر رنگ نخواهند داشت. بعد از سرخ شدن قارچ و فلفل، آنها را کنار بگذارید.

حالا آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم الک کنید. ماست و تخم‌مرغ و روغن را با هم بزنید و مخلوط آرد را روی آن بریزید. سپس خمیر را با قاشق هم بزنید تا کاملا یک دست شود. این خمیر تا پایان حالت چسبندگی خواهد داشت. پس از اضافه کردن آرد بیشتر خودداری کنید.تابه مورد نظرتان را چرب کنید و خمیر را با انگشتانی که آنها را هم چرب کرده‌اید، کف ظرف پهن کنید. دقت داشته باشید که خمیر نازک باشد. این میزان خمیر برای ۳ تابه با قطر ۳۰سانتی‌متر کافی خواهد بود.

بعد از آنکه خمیر را پهن کردید، در تابه را بگذارید و به مدت ۵دقیقه با حرارت ملایم بپزید. سپس در ظرف را برداشته، گوشت، قارچ، فلفل دلمه، آویشن و پنیر پیتزا را روی نان پیتزا ریخته دوباره در ظرف را بگذارید تا وقتی که خمیر آب شود. بعد از ۱۰دقیقه در ظرف را بردارید و دوباره به مدت ۱۰ دقیقه حرارت دهید. اگر‌ می‌‌خواهید نان پیتزا حالت خشک‌تری پیدا کند‌ می‌‌توانید کمی‌ حرارت را زیاد کرده و مرتب آن را چک کنید تا ته نگیرد.
نکته:

* این پیتزا بسیار ساده و سریع است. فقط به یاد داشته باشید که خمیر را زیاد کلفت نگیرید. در این صورت ممکن است مغز پخت نشود.

* به دلیل شرایط پخت این پیتزا، همه مواد را باید از قبل نیم پز یا کاملاً پخته استفاده کنید. حتی اگر تمایل دارید روی پیتزایتان از حلقه‌های پیاز یا زیتون استفاده کنید، باید آنها را تفت داده باشید.

* در صورت تمایل‌ می‌‌توانید ترکیبات دیگری برای روی پیتزا انتخاب کنید. مثل سوسیس و کالباس، گوجه فرنگی و… که البته ما استفاده از سوسیس و کالباس را به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌‌‌کنیم.

* خمیر این پیتزا برای طبخ در فر هم مناسب است.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. خمیرپیتزا بدون مخمر! پاسخ

    طرز تهیه خمیر پیتزا روش اول:
    خمیر پیتزا,خمیر پیتزا خانگی,خمیر پیتزا خوشمزه

    خمیر پیتزا,خمیر پیتزا خانگی,خمیر پیتزا خوشمزه,آموزش تهیه خمیر پیتزا,خمیر پیتزا بدون خمیر مایه,خمیر پیتزا ایتالیایی,خمیر پیتزا بدون مخمر,خمیر پیتزا فوری,طرز تهیه خمیر پیتزا,دستور تهیه خمیر پیتزا,خمیر پیتزا طرز تهیه
    خمیر پیتزا
    مواد لازم:
    مواد لازم میزان
    آرد سفید ۳ و نیم لیوان
    روغن مایع ۱ استکان
    زرده ی تخم مرغ ۲ عدد
    شیر ۱ استکان
    بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
    نمک به میزان لازم
    شکر ۱ قاشق مربا خوری
    طرز تهیه:
    آکاایران: ۲ عدد زرده را در ظرفی ریخته و با یک قاشق چایخوری شکر و مقداری نمک مخلوط کنید، سپس شیر را اضافه کرده و همچنان به هم بزنید ، روغن را به این مواد اضافه کرده ، سپس آردها را که قبلا بیکینگ پودر در آنها ریخته و مخلوط کرده اید را کم کم به ظرف حاوی مواد بیفزایید و خوب مخلوط کرده و ورز دهید.خمیر آماده شده را به مدت نیم الی سه ربع ساعت در ظرف در داری درون یخچال بگذارید و پس از این مدت آن را درون ظرف نچسبی که قبلا با روغن مایع کاملا چرب شده است پهن کرده و مواد پیتزای خود را روی آن بریزید که برای خوش طعم شدن پیتزای خود می توانید به مواد پیتزایتان علاوه بر آویشن، ازسبزیجات معطر دیگری مثل آلاله، مرزنگو، نعنا، مرزه و پونه استفاده کرده و طعم پیتزای خود را متفاوت کنید .

    طرز تهیه خمیر پیتزا روش دوم:
    خمیر پیتزا,خمیر پیتزا خانگی,خمیر پیتزا خوشمزه

    تهیه خمیر پیتزا
    مواد لازم:
    مواد لازم میزان
    آرد سفید ۴ و نیم لیوان
    نمک ۱ . ۳/۴ ق چ
    روغن زیتون ۱/۴ لیوان
    آب یخ ۱ و ۳/۴ لیوان
    آرد سمولینا یا آرد ذرت برای پاشیدن زیر خمیر
    طرز تهیه:
    آکاایران: آردتون باید سرد باشه.آرد و نمک و پودر خمیر مایه فوری ( حواستون باشه که باید تازه باشه. یعنی اگه چند سال یه قوطیش رو توی کابینت دارید دیگه توقع نداشته باشید که خمیرتون پف هم بکنه!) رو مخلوط کنید . بعد روغن رو توش بریزید. آب باید کاملا سرد و در حد یخ باشه. دستتون رو مرتب توی آب فرو کنید و بعد توی ظرف آرد. پنجه تون رو قلابی شکل نگه دارید و دورانی توی آرد بچرخونید. مرتب توی آب بزنید و بعد باز دورانی تکونش بدید. پس قرار نیست که انگشت هاتون رو ببندید یا اینکه ورز بدید.
    بعد از ۲ دقیقه باید به یه همچین فرمی برسید. یعنی تیکه های ریز خمیر. پس باز توجه داشته باشید که ورز نمیدیم. به تدریج آب را اضافه می کنیم تا تمام شود. حالا ورز دادن شروع میشه.خمیر رو به تخته کار منتقل کنید. با یک دست پایین خمیر رو نگه دارید و با انتهای سینه دست دیگه تون روی خمیر به سمت جلو فشار بدید. در نهایت بعد از ۷ دقیقه به کیفیتی خوب میرسد. کاملا نرم و یکنواخت و لاستیکی و کمی چسبنده. حالا روش رو با روغن زیتون چرب کنید و توی ظرف بزرگی بذارید و روش رو سلفون بکشید و بذارید یه جای کمی گرم.
    بعد از یک ساعت دو برابر میشه و بعد از ۲ ساعت سه برابر. حالا با کارد خیس خمیر رو به ۴ قسمت تقسیم کنید.اگه فقط میخواید یه دونه اش رو درست کنید هیچ اشکالی نداره. سه تای دیگه رو گلوله کنید و با روغن چرب کرده و توی سلفون پیچیده و توی زیپ لاک توی یخچال بذارید. حتی میتونید خمیر پیتزا رو از یک شب قبل درست کنید. اگه یک شب توی یخچال بمونه کیفیتش بهتر میشه. و تازه فرداش با خیال راحت فقط تاپینگش رو درست میکنید.
    امیدواریم با تهیه این خمیر پیتزای خوشمزه، لذت کافی را برده و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

  2. عالی بود

  3. تا وقتی که پنیر آب شود نه تاوقتی که خمیر آب شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *