طرز تهیه آبگوشت خوشمزه با لپه و لیمو عمانی/ آموزش آشپزی

طرز تهیه آبگوشت با لپه و لیمو عمانی

مواد لازم:

گوشت ماهیچه گوسفندی ۷۵۰ گرم
لپه ۵۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی قدری
لیمو عمانی ۵ عدد
روغن ۴ قاشق سوپخوری
پیاز ۳ عدد
زردچوبه ۱ قاشق مرباخوری
فلفل قدری
نمک قدری

طرز تهیه:
پیاز را خرد و با روغن بحدی سرخ می کنیم که طلائی شود ، بعد لپه را تمیز می کنیم و می شوئیم و با پیاز یک تفت می دهیم ، سپس گوشت را تکه تکه می سازیم و داخل پیاز و لپه می ریزیم و حرارت را ملایم می کنیم تا آب گوشت کشیده شود ، بعد زرد چوبه را اضافه می نمائیم و بهم می زنیم ، بعد ۵ تا ۶ لیوان آب سرد داخل گوشت می ریزیم و می گذاریم جوش بیاید ، بعد در ظرف را محکم می بندیم و حرارت را ملایم می کنیم ، کمی که آبگوشت جوشید و نیم پز شد لیمو عمانی را تکه تکه می کنیم و هسته آنرا می گیریم و داخل آبگوشت میریزیم و می گذاریم گوشت کاملا بپزد ، در اواخر طبخ پنج تا شش عدد سیب زمینی اسلامبولی یا پشندی را پوست می کنیم و با کمی نمک فلفل داخل آبگوشت می ریزیم و می گذاریم سیب زمینی بپزد .
می توانیم تمام مواد را در ظرف بکشیم و سر میز ببریم و یا یکی دو قطعه گوشت با دو سه عدد سیب زمینی و کمی لشه با آبگوشت در ظرف بکشیم و بقیه مواد را خوب بکوبیم و گوشت کوبیده تهیه کنیم و در دیس بکشیم . بدیهی است اگر با مقدار آب تعیین شده فوق گوشت نپزد باید مقداری آب گرم بآن اضافه نمود . ممکن است یک قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی باین آبگوشت اضافه کنیم .

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. آبگوشت کرمانی پاسخ

    مواد لازم:
    گوشت گوسفند : ۵۰۰ گرم
    نخود : ۵۰ گرم
    لوبیا قرمز : ۵۰ گرم
    آب غوره : قدری
    چغندر : ۱ عدد
    آلو قیسی : قدری
    برگه زرد آلو : قدری
    آلو بخارا : قدری
    گوجه برقانی : قدری

    طرز تهیه:
    ابتدا چغندر را خرد کنید و سپس ۱۰۰ گرم نخود و لوبیا را پاک کرده با نیم کیلو گوشت و کمی آب بار کنید. سپس چغندر را ریز ریز خرد نموده آن را با ۲۰۰ گرم قیسی، برگه ی هلو و زرد آلو (و غیره) در دیگ بریزید تا بپزد.
    پس از پخته شدن اگر مزه‌اش خیلی شیرین بود، یک قاشق آبغوره (و یا سرکه) در آن بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *