صبحانه برای کودکان مدرسه ای/ چگونه اشتیاق کودکان را به خوردن صبحانه زیادتر کنیم؟

بسیاری از مادران از صبحانه نخوردن کودکان مدرسه ای خود شاکی هستند. این موضوع تنها به کودک بستگی ندارد بلکه باید شرایط مناسبی را برای صبحانه خوردن او فراهم کنید، مهم ترین عواملی که باعث عدم میل به صبحانه می شود کمبود وقت و بی میلی است.

توصیه ما به شما این است که شبها، شام را زودتر میل کنید و بعد امکان خوابیدن آرام کودک را فراهم کنید. این کار باعث می شود کودک شما صبح با نشاط و سر موقع از خواب بیدار شود و برای خوردن صبحانه، قبل از رفتن به مدرسه اشتها داشته باشد.

قبل از صرف صبحانه هم می توانید همراه فرزندتان کمی حرکات ورزشی انجام دهید تا اشتهای او برای خوردن صبحانه بیشتر شود.

صبحانه برای کودکان مدرسه

صبحانه خانوادگی خوشمزه به همراه نان داغ

برای خوردن صبحانه و تشویق کودک به صبحانه خوردن، پیشنهاد می کنیم اگر می توانید صبحانه را خانوادگی و دور یک سفره میل کنید.

پیشنهاداتی برای صبحانه کودکان مدرسه ای

برای داشتن وعده های صبحانه متنوع از فرزند خود کمک بگیرید و نظر او را هم بپرسید. گردو، میوه و پنیر در کنار هم می تواند تشکیل دهنده یک وعده صبحانه جذاب باشد.

اگر کودکتان به شیر حساس است و یا نوشیدن شیر را دوست ندارد، حتما باید پنیر بخورد. حتی ماست چکیده و سفت هم می تواند گزینه خوبی برای این جایگزینی باشد.

یک لیوان شیر و کره بادام زمینی

به جای نان سبوس دار که معمولا کودکان، زیاد به آن علاقه ای نشان نمی دهند، می توانید یک لیوان شیر و یک تکه شیرینی کنجد دار برای صبحانه تدارک ببینید.

برای افزایش پروتئین و فیبر هم می توانید دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به آن اضافه کنید. چند عدد کشمش هم می توانید روی آن بریزید.

برای خوردن صبحانه و تشویق کودک به صبحانه خوردن، پیشنهاد می کنیم اگر می توانید صبحانه را خانوادگی و دور یک سفره میل کنید.

 تخم مرغ و نان سبوس دار

تخم مرغ کاملا پخته شده و به همراه دو تکه نان سبوس دار، صبحانه ای سرشار از پروتئین است. برای اضافه شدن فیبر و خوش طعم شدن آن می توانید یک لایه پرتقال هم به آن اضافه کنید.

میوه به همراه عسل

میوه هایی مانند سیب، گلابی، هلو یا مرکبات شیرین را تکه تکه کنید و در مقداری عسل بخوابانید. بعد آنها را در یک ظرف در بسته ریخته و یک چنگال هم کنار آن بگذارید تا کودک مدرسه ای شما بتواند به عنوان میان وعده از آن استفاده کند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *