شیر پاستوریزه بهتر است یا هموژنیزه؟!

شیر هموژنیزه همان شیر پاستوریزه است، با این تفاوت که در شیر هموژنیزه تمام قطرات چرب شیر به ذرات بسیار کوچکی تبدیل و تغییر داده می شود تا هضم چربی آن برای کودکان و یا بزرگسالان سهل تر و آسان تر شود…

تفاوت شیر پاستوریزه با هموژنیزه چیست؟ کدام برای کودک بهتر است؟

شیر پاستوریزه بهتر است یا هموژنیزه؟

شیر پاستوریزه برای کودکان
اگر قصد دارید به جای شیر خشک، شیر تازه ی گاو برای تغذیه نوزاد خود مصرف کنید لازم است این شیر پاستوریزه باشد. پاستوریزاسیون شیر یعنی این که، قبل از این که شیر در پاکت، جعبه یا بطری بسته بندی شود کارخانه ها به طرز خاصی آن را می جوشانند تا تمام میکروبهای خطرناک آن از بین برود. (شیر پاستوریزه همراه با ویتامین D در برخی از کشورها موجود است.)

چرا بهتر است شیر هموژنیزه هم باشد؟
شیر هموژنیزه همان شیر پاستوریزه است، با این تفاوت که در شیر هموژنیزه تمام قطرات چرب شیر به ذرات بسیار کوچکی تبدیل و تغییر داده می شود تا هضم چربی آن سهل تر و آسان تر شود. علاوه بر این چربی شیر در شیر هموژنیزه هرگز روی شیر نمی ایستد، بلکه در تمام شیر به طور یکنواخت پراکنده است.

شیر هموژنیزه برای کودکان که شیر را به خوبی نمی توانند هضم کنند بسیار مفید است. همچنین در موقع جوشاندن شیر هموژنیزه، کمتر از شیر تازه رویه می بندد. لذا سر پستانک را کمتر می گیرد و این خود کمک مهم و مؤثری به مادران است. در شیر هموژنیزه چون چربی در شیر قبلا بطور کامل مخلوط شده است و از شیر هیچ وقت جدا نمی گردد تکان دادنش لزومی ندارد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *