شیردهی به دوقلوها/ چگونه به دوقلوها شیر بدهم؟

روش شیردهی به دوقلوهایی که شیر مادر می خورند

شیردهی به دوقلوها

دوقلوها معمولا کوچکتر از یک قلو هستند، بنابراین زیر پستان قرار دادن آنها مشکل تر است. آنها زودتر خسته می شوند و هم شیر کمتری می خورند، در نتیجه تعداد دفعات شیر خوردنشان بیشتر است. از کسی بخواهید کمکتان کند تا نوزادان را تا زمانی که کاملا احساس اطمینان کنید، بتوانید درست زیر پستان قرار دهید.

اگر نوزادان شما نارس هستند، احتمالا در اولین روزهای تولد باید با لوله تغذیه شوند. هر مقدار شیر که از پستان هایتان بدوشید، برای آنها ارزشمند است.

* نوزادانی که حول و حوش ۳۷ هفتگی به دنیا می آیند (که اغلب دوقلوها این طور هستند) واکنش مکیدن قدرتمندی ندارند، ممکن است آنها را زیر پستان قرار دهید، ولی شیر کافی به پستان ها نیاید. این وضعیت، گذراست. موقتا با فنجان به نوزادان خود شیر دهید و هنگامی که آمادگی پیدا کردند، به سرعت آنها را به شیر خوردن از پستان عادت دهید.

* ممکن است عمل سزارین کرده باشید که نگه داری از دو نوزاد را مشکل تر می کند. نگه داشتن نوزادان در زیر بازو می تواند کمک کند. شاید هم بخواهید یکی از نوزادان را موقعی که دراز کشیده اید، شیر بدهید.

* به یاد داشته باشید که در درازمدت، تغذیه با شیر مادر صرفه جویی در وقت است.

بعضی از مادرهایی که به نوزادان دوقلو شیر می دهند، دايماً احساس گرسنگی می کنند. شاید مشکل در اینجا باشد که وقتی به دو نوزاد کوچولو رسیدگی می کنید، دیگر وقتی برایتان باقی نمی ماند که غذا بپزید. شاید خانواده تان بتوانند مقدار زیادی تنقلات و غذای مقوی برایتان تهیه کنند. اگر احساس می کنید که نمی توانید بنشینید و یک شکم سیر غذا بخورید، کمی تنقلات ساده و نوشیدنی را ساعت به ساعت بخورید و بنوشید. ممکن است شبها به شدت احساس گرسنگی کنید، بنابراین کمی ساندویچ یا غذای دیگری، همیشه آماده داشته باشید.

شیر دادن دوقلوها با هم یا جداگانه کدامیک بهتر جواب می دهد؟
هرچند شیر دادن همزمان دوقلوها ممکن است، اما تمرین می خواهد. بنابراین در روزهای اول شاید ترجیح دهید که هر یک را جداگانه شیر بدهید، البته به این ترتیب به هیچ کاری جز شیر دادن نوزادان نمی رسید!

فایده ی جداگانه شیر دادن این است که برای هر یک از نوزادان به طور فردی و جداگانه وقت می گذارید. در هر حال ممکن است هنگامی که جداگانه برای هر یک وقت می گذارید، دیگری از شدت گرسنگی زار بزند. شاید کس دیگری بتواند او را آرام نگه دارد و هنگامی که بزرگتر می شود، می توانید او را در صندلی کودکان بنشانید و در حالی که به طفل اول شیر می دهید، با دومی صحبت کنید.

اگر دوست دارید که هر دو نوزاد را همزمان شیر بدهید، بالاخره یاد خواهید گرفت که چگونه این مهم را انجام دهید. نکته مهم این است که چون یک دستتان آزاد نیست تا وضعیت نوزاد را زیر پستان خود تنظیم کنید، باید بتوانید هر دو را درست زیر پستان قرار دهید. نوزادانی که از نظر قد و هیکل با هم فرق دارند، اشتهاهای متفاوتی هم دارند، بنابراین ممکن است یکی از آنها شیر خوردن را زودتر تمام کند. در حالی که نوزاد دیگر را شیر می دهید، می توانید اولی را روی زانویتان بخوابانید.

شیردهی به دوقلوها

راههایی برای با هم شیر دادن به دوقلوها
– سر هر دو نوزاد را روی یک متکا که روی پاهایتان گذاشته اید قرار دهید. پاهای آنها را روی متکاهای بیشتری بگذارید تا به دو طرف پهلوهای شما بخورند. می توانید از متکای V شکل هم برای این کار استفاده کنید.

– یکی از نوزادها را در وضعیت معمول و دیگری را زیر بازو قرار دهید.

– هر دو را در وضعیت معمول و پشت دیگری قرار دهید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *