درمان لکه بینی در بارداری با شیاف پروژسترون

درمان لکه بینی در بارداری با شیاف پروژسترون

من در هفته ۴ بارداری هستم هر شب شیاف پروژسترون استفاده میکنم بتا ۱۹۰۰ بوده در سونو ساک حاملگی دیده میشه اما الان حدود ۵ روز لک بینی دارم و معده درد شدید در حال حاضر چون فعالیت روزانه داشتم رنگ قهوه ای به قرمز تبدیل شده چکاری انجام دهم ؟

درمان لکه بینی در بارداری با شیاف پروژسترون

پاسخ
با سلام
تیتراژ B را ۴۸ ساعت بعد تکرار کنید و در صورت حداقل دو برابر شدن میزان آن، به مصرف پروژسترون ادامه دهید و سونو را دو هفته بعد مجدداً تکرار کنید.

شیاف سیکلوژست برای جلوگیری از سقط

دردهای زیر شکمی و لک بینی نشانه های خطر سقط جنین است!

شیاف پروژسترون که با نام تجاری سیکلوژست در بازار عرضه میشود، هورمون فعال زنانۀ پروژسترون را داراست و در نمونه آماری قابل توجهی، به‌ویژه درمان سندرم پیش از قاعدگی، افسردگی پس از زایمان و افزایش شانس بارداری و جلوگیری از سقط جنین در درمان‌های ناباروری، مانند IVF، تجویز میشود.

پروژسترون از جمله هورمون‌های ضروری برای سیستم تولید مثل است و میزان آن در بدن زنان در دوره های قاعدگی، تغییر می کند. بعد از تخمک گذاری، در صورتی که بارداری رخ ندهد، قبل از آنکه زمان پریودی بعدی فرا برسد، سطح پروژسترون در خون کاهش می‌یابد. استفاده از شیاف پروژسترون ۱۲ تا ۱۴ روز شروع خونریزی قاعدگی، از جمله روش‌های کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) است که پزشکان،بسته به شرایط بیمار، آن را تجویز می کنند.

دکتر سیده شاهد شعاری متخصص بیمای های زنان و زایمان اظهار داشت: «‌وقتی تقسیمات سلولی و کروموزومی به خوبی انجام نشود سقط جنین اتفاق می‌افتد که این عامل یکی از شایع ترین عوامل موثر در سقط جنین است، تقریبا نیمی از سقط‌های اولیه به دلیل مشکلات ژنتیکی و کروموزومی جنین اتفاق می‌افتد. به طور مشخص، این مشکلات از والدین به بچه ارث نرسیده، بلکه در نتیجه خطایی بوده که به طور شانسی در زمان تقسیم سلولی و نمو جنین رخ داده است.»

وی افزود:« برخی عفونت‌ها در زنان حامله هم منجر به سقط جنین می‌شود اما هر عفونتی موجب سقط نمی‌شود بلکه عفونت‌هایی مثل تب خال‌های تناسلی و مایکوپلاسما ژنیتالیوم که سبب عفونت های تناسلی در خانم‌ها می‌شود و اثرات این دو عامل در سقط جنین ثابت شده است.»

دکتر شعاری از دو اختلال هورمونی به عنوان عوامل دیگر ایجاد کننده سقط نام برد و گفت:‌ «بالا رفتن سطح هورمون پرولاکتین از دلایل سقط و برخی اوقات از دلایل نازایی محسوب می‌شود همچنین اختلالات هورمونی تیروئید هم از دلایل شایع سقط جنین است.»

وی در ادامه گفت:‌ «باروری با تخمک پیر هم منجر به سقط جنین می‌شود و ما به فرد توصیه می کنیم که برای جلوگیری از سقط جنین در حاملگی بعدی باروری وی ناشی از تخمک جوان باشد، همچنین عواملی چون فیبروم رحمی و یا حاملگی با IUD ، حاملگی مجدد پس از زایمان و یا حاملگی مجدد پس از سقط در کمتر از ۳ماه، دیابت در مادرانی که کنترل قند خون ندارند و یا مصرف فراوان کافئین و یا سیگار کشیدن و یا در معرض برخی اشعه ها قرار گرفتن منجر به سقط جنین می‌شوند.»

این متخصص بیماری های زنان و زایمان درباره نشانه‌های سقط جنین گفت:‌

«سقط جنین معمولا با لکه بینی یا خونریزی شدید و یا درد خفیف همراه است که این درد شدت و ضعف دارد.»

وی در ادامه درباره آمار سقط جنین گفت:‌ «واقعیت این است که در آمار سقط جنین از هر ۵ خانم که در طی حاملگی خود خونریزی دارند یک نفر جنین خود را سقط می‌کند و ما هرگز نمی‌دانیم مریضی که به ما مراجعه می‌کند آیا جنین خود را سقط می‌کند یا خیر.»

استفاده از شیاف پروژسترون بدون لکه بینی

دکتر شعاری درباره درمان این مشکل زنان گفت:

«دردهای شکمی و زیرشکمی اولین تهدید به سقط است و ما باید پیگیری کنیم که چه روندی پیدا می‌کند و به این خانم‌ها استراحت مطلق یا نسبی می‌دهیم که مایعات فراوان مصرف کنند و آسپرین بچه ۸۰ میلی گرم را تجویز می‌کنیم که ثابت شده است استفاده از آسپرین بچه در درمان و پیشگیری از سقط جنین در مادرها اثر دارد.»

وی در ادامه گفت:‌ «اقدام بعدی سونوگرافی است و باید بدانیم که تصویر سونوگرافی بستگی به سن حاملگی دارد و در هفته‌های اول حاملگی انتظار دیدن ضربان قلب جنین و اطلاع از سلامت جنین را نمی‌توانیم داشته باشیم و در این حالت ممکن است در درمان خواسته‌های مریض اجرا نشود و ما زمانی در جهت قطع خونریزی اقدام می‌کنیم که از سلامت جنین اطلاع حاصل کنیم و تجویز آسپرین برای این زنان اولین اقدام در بهبود آنهاست.»

دکتر شعاری گفت:‌« زمانی که از سلامت جنین اطمینان حاصل کردیم آمپول بروژسترون را تجویز می‌کنیم تا خونریزی قطع شود و بیماران باید توجه داشته باشند که نباید برای جلوگیری از خونریزی به تجویز آمپول پروژسترون اصرار ورزند چرا که اگر این آمپول را زودتر از موعد بزنیم سقط تهدید به سقط را به سقط فراموش شده تبدیل می‌کند یعنی جنین مرده از رحم مادر دفع نمی‌شود و جنینی که سالم نیست به زور در رحم مادر باقی می‌ماند که این کار نه از نظر علمی و نه از نظر اخلاقی درست است و ما مجبور به جراحی و کورتاژ در این خانم‌ها می‌شویم در صورتی که اگر این آمپول زودتر از موعد و بدون اطلاع از سلامت جنین تزریق نمی‌شد مریض با خونریزی جنین را دفع می‌کرد و دیگر نیازی به کورتاژ پیدا نمی‌کرد.»

وی ادامه داد:« بنابراین ما در شرایطی آمپول پروژسترون را تزریق می‌کنیم که از سلامت جنین اطلاع حاصل کنیم و این آمپول احتمال نگه داشتن حاملگی را بالا می‌برد و موجب قطع خونریزی در بیمار می‌شود، پس از ۱۲ هفتگی حاملگی دیگر پروژسترون تجویز نمی‌شود چرا که جفت خودش کارش را می‌کند و مشکلی پیش نمی‌آید.»

این متخصص بیماری‌های زنان و زایمان تاکید کرد:« معمولا جنین‌هایی که بین ۸ تا ۱۰ هفته هستند به طور کامل سقط می‌شوند اما اگر جنین بالای ۸ تا ۱۰ هفته باشد سقط جنین کامل اتفاق نمی‌افتد و ما برای سقط کامل شیاف‌هایی را که به سقط جنین کمک می‌کند تجویز می‌کنیم.»

وی در رابطه با داروهای سقط جنین خاطر نشان کرد: «ما در داروخانه‌های هلال احمر داروهایی از جمله شیاف‌هایی برای سقط جنین داریم که در اختیار خانم‌ها قرار داده می‌شود تا بدون مراجعه به دلالان دارو می‌توانند با اطمینان از این داروها استفاده کنند که استفاده از این شیاف‌ها باعث نرم شدن دهانه رحم می‌شود و باعث باز شدن دهانه رحم شده و به سقط جنین کمک می‌کند و ما وقتی خانمی خونریزی دارد و می‌داند که جنین وی ناقص است و در احتمال دارد که در شرایط اورژانس قرار گیرد و مجبور به کورتاژ است این شیاف‌ها را تجویز می کنیم تا کار به کورتاژ نکشد.»

فراموشی یک نوبت شیاف پروژسترون

اگر مصرف شیاف پروژسترون را در یک نوبت فراموش کردید، اگر به نوبت مصرف دوز بعدی نزدیک نیستید، به محض یادآوری استفاده کنید. و دوزهای بعدی طبق زمانبندی تعیین شده توسط پزشک ۱۲-۲۴ ساعت تکرار شود.

 

اشتراک‌گذاری
1,046 نظر
  1. باسلام من بارداربودم تو۷هفتگی شروع به لکه بینی کردم اول قهوه ای کم رنگ بودرفتم سونوانجام دادم ساک ودیدن اماقلبش نه دکترگفت بارداری پوچ هیچ قرصی بهم ندادن چکارکنم که اینجورنشم خواهش میکنم راهنماییم کنید

    1. سلام نگران نباشید این طور نیست که بارداری بعدی شما هم حتما پوچ باشد بارداری پوچ علت مشخصی ندارد.

  2. با عرض سلام و احترام
    من در هفته شش بارداري ،حدود دوسه روز لكه بيني مختصري داشتم كه پزشك بعداز سونوي واژينال و تاييد تشكيل ضربان قلب جنين برام شياف پروژسترون تجويز كرد و همچنين هفته قبل از اون هم قرص آاس آ، ولي من هيچكدومو استفاده نكردم چون يكي درردهxو يكي در ردهdقرار داره، ومن واقعا ميترسم كه استفاده كنم لطفا راهنماييم كنيد كه چيكاركنم.
    البته الان يه هفته ازاون تاريخ ميگذره و ديگه لكه بيني ندارم.

    1. سلام اگر لکه بینی، ندارید جای نگرانی نیست میتوانید با مشورت پزشکتان از شیاف استفاده نکنید آسپرین زمانی تجویز میشود که خانم باردار غلظت خون داشته باشد که آن هم با آزمایش مشخص میشود.

  3. سلام من در هفته هفتم بارداری هستم تازه طی سونوگرافی متوجه شدم که کیست بزرگی در تخمدان چپ دارم که هموراژیک هم هست لطفا من را راهنماییی کنید چه داروییی باید مصرف کنم

    1. سلام بهتره به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

  4. سلام
    من روز ۱۲ انتقال جنین هستم و دیشب لکه های قهوه ای دیدم تا اینکه صب کامل مثل پریودی بود.شیاف اوتراژستان هم مصرف میکنم.لطفا راهنمایی کنید آیا جنین هام از بین رفتن؟ ???

    1. سلام اگر خون ریزی شما مانند پریود شما بوده مقدارش هم زیاد هست احتمال بارداری وجود ندارد.

  5. سلام خسته نباشید سن حاملگی منو البته هفته پیش که رفته بودم با پربود آخرم گفتن باید ۸ هفته نشون بده ولی ۶ هفته نشون میده و ضربان قلب نداره و رشد نکرده و سقط میشه ولی با حساب خودم درست گفتن
    اما من ۱۰ روزه لکه بینی دارم که یه روز قهوه ای و یه روز قرمز میسه یه روز شدید یه روز اصلا وجود نداره
    دکتر هم شیاف داده هم امپول داده بود که امپول تموم شد شیاف هم خودم دیگه استفاده نکردم
    لطفا راهنماییم کنین خیلی حالم بده خیلی اعصابم بهم ریخته
    راستی درد زیر شکم خفیف هم دارم
    ممنون میشم

    1. سلام دوست عزیز استراحت کافی داشته باشید و داروهای خودتان را استفاده کنید و هفته آینده سونوی مجدد بدهید استرس نداشته باشید.

  6. سلام . من ۳۵ ساله هستم و با ذخیره تخمک بسیار کم به طور طبیعی و لطف خدا باردار شدم .سوالم این است که با توجه که تا الان هیچ لکه یا خونریزی نداشتم آیا لازم هست شیاف پروژسترون استفاده کنم یا نیازی نیست؟؟لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام خیر نیازی نیست اگر نیاز باشد پزشکتان تجویز می‌ کند.

  7. سلام ،من از طریق میکرواینجکیشن باردار شدم و حدود ۵ هفته پس از انتقال به گفته پزشک کلینیک رویان،چون صدای قلب جنینم در سونو گرافی شنیده نشد ،گفتند ،شیاف آتروژستونم را که روزی ۲ تا ۲۰۰ آن را میگذارم،قطع کنم تا جنینم بیفته ،البته انها به زمان بارداری ،۲ هفته اضافه کردند و از زمان پریود ،سن جنین راحساب کردند ،ولی من دوباره آزمایش بتا دادم و چون سطح هورمونم مطابق با تیتر آن ،درست بود و بالا رفته بود دکتر دیگری گفتند جنین مشکلی نداره و حتی اگه شیافم رو قطع کنم نمیفته،خیلی نگرانم آیا ممکنه این شیاف ،جنین بدون قلب رو نگه داره و آیا جنین بدون قلب رشد میکنه؟

    1. سلام شما بهتره با مشورت پزشکتان سونوی مجدد بدهید.

  8. سلام…من الان هفته ۱۴ بارداری هستم.هفته ۶ تا ۸ دچار لکه بینی شدم که با تجویز دکتر پردنیزولون،آ اس آ و شیاف رو استفاده کردم.
    قلب جنین تشکیل شده و رشدش طبق سونوی ان تی خوب و وضعیتش کاملا نرمال بود.در حال حاضر هیچ لکه بینی یا درد غیر طبیعی ندارم.در ضمن یه سقط ۶ هفته هم داشتم بدلیل توقف رشد
    سوالم اینه که آیا هنوز هم لازمه شیاف و آ اس آ رو مصرف کنم و اگر باید مصرف کنم تا کی؟!و اینکه عدم مصرف منجر به ایجاد مشکل برای جنینم نمیشه؟
    پیشاپیش از پاسخگوییتون سپاسگزارم

    1. سلام عزیزم اجازه مصرف دارو و قطع مصرف دارو با پزشک معالج شما است بهتره با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید.

  9. سلام.
    من هفته ی ۷ هستم. امروز سونو دادم قلب جنین می تپید. دکتر بهم شیاف پروژسترون داده در حالی که هیچ درد و لکه بینی تا حالا نداشته ام. چقدر ضرورت داره این شیاف را استفاده کنم؟ و آیا ضرری ممکنه داشته باشه؟ روزی ۲۰۰ میلی گرم.
    ضمنا من با اسپرم آبنرمال و کم تحرک پس از ۳ سال به طور طبیعی باردار شدم.
    از مشاوره شما سپاس گزارم

    1. سلام شیاف پروژسترون در خانمهایی که لکه بینی، دارند و یا سابقه سقط دارند تجویز میشود تجویز آن برای شما ضرورتی نداشته است بهتره با پزشک خود مشورت نمایید و با اجازه پزشک خود آن را مصرف نکنید.

  10. سلام من تازه رفتم تو ۵ هفته ولی به لکه بینی افتادم رفتم دکتر بهم گفت هنوز سونو زوده ولی دیشب حالم بد شد رفتم بهم شیاف دیکلوفناک داد بنظرتون پرژسترون بهنر نیست

    1. سلام معمولا برای پیشگیری از سقط شیاف پروژسترون تجویز میشود.

  11. سلام.من در هفته هفت بارداری هستم البته اگه درست حساب کرده باشند.لکه بینی داشتم.پزشکم سونو کرد و گفت جنین هیچ تپشی نداره.شیاف پروژسترون تجویز کرد و گفت که ۱۰ روز بعد سونو تکرار کنم.با استفاده شیاف لکه بینی به حداقل رسیده طوری که یه روز هست و یه روز نیست و اگه باشه یک نقطه.نمیدونم این نشونه اینه که جنینم رشد کرده یا نه؟ ایا اگر تخمک پوچ باشه این شیاف نمیزاره که دفع بشه ؟

    1. سلام معمولا شیاف زمانی تجویز میشود که سونوگرافی نرمال باشد و قلب جنین ضربان داشته باشد زیرا اگرجنین مشکلی داشته باشد و جنین خود به خود سقط بخواهد شود این شیاف جلوی سقط را میگیرد بهتره با پزشکتان تلفنی مشورت کنید.

  12. سلام من تو هفته۱۰ بارداریم به طور طبیعی باردار شدم و قبل از اون هم مشکلی نداشتم .اوایل درد زیر شکم داشتم اما نه به صورت دائم و شدید و به مرور کمتر شده الان هم درد های ضعیف دارم و دکتر برام شیاف پروژسترون دادن ولی من استفاده نکردم.سونوگرافیمم طبیعی بود
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام نیازی به مصرف شیاف نیست در اوایل بارداری دردهای پریودی طبیعی هستند وجهی نگرانی ندارد فقط توصیه میکنیم که استراحت کافی داشته باشید شیاف برای کسانی تجویز میشود که سابقه سقط دارند و یا لکه بینی، دارند شما مشکل خاصی ندارید سعی کنید فعالیت زیاد نداشته باشید.

    2. سلام من تو هفته۹بارداریم هست و لکه بینی داشتم. رفتم رفتم پیش دکتر بهم گفت برو سونو رفتم و بهم گفتن بچت قلب نداره باید سقط کنی بهم دارو فرتیژست داد گفت بخور ده روز بعد بیا برو دوباره سونو بعد باید سقط کنی ینی باید سقط کنم راهی نداره تورو خدا راهنمایی کنید خیلی حالم بده

  13. سلام و عرض ادب
    ٣۴ ساله هستم. تاريخ آخرين قاعدگي ام ٢۴ دي ماه بوده اما در سونوگرافي هفته ششم زده. چند روزه لکه بيني دارم و درد خفيف زير شکم که دکتر شياف پروژسترون تجويز کرده.البته در سونو گرافي fp و يولک ساک مشاهده نشده. موقعي که دسشويي ميرم لخته خون کاملا قهوه اي تيره از من خارج ميشه در روز دو يا سه بار. لطفا راهنمايي ام کنيد. با سپاس

    1. سلام بهتره یک هفته دیگه سونوی واژینال انجام دهید اگر سونوی شما نرمال بود شیاف مصرف کنید چون در سونو گرافی فتال پورت دیده نشده بهتره با مشورت پزشکتان شیاف مصرف نکنید زیرا ممکنه نیاز به سقط باشد این شیاف جلوی سقط طبیعی را میگیرد شیاف زمانی تجویز میشود که درسونوگرافی همه چیز نرمال باشه بهتره با پزشک معالج خود تلفنی مشورت نمایید.

  14. سلام من۵هفته باردارم پنج روز پیش شیافت ضدحاملگی گذاشتم خونریزی کم دارم الان پنج روزه کم خونریزی دارم دیشی رفتم سونو گفت بچه چیزیش نیست جوابم مثبته پشیمون شدم سقطش کنم میخوام به بارداریم ادامه بدم بهم شیاقت پروژستون و قرص داده الانم خونریزی دارم ولی بچم هنوز هست خونریزیمم کمه یعنی میتونه بچم رشد کنه اتفاقی براش نیوفته لطفا الان جوابمو بدید میترسم از دستش بدم

    1. سلام اگر جنین سالم هست میتوانید بارداری خود را ادامه دهید بهتره هر روز از شیاف پروژسترون استفاده کنید تا لکه بینی شما قطع شود و استراحت کافی داشته باشید.

  15. باعرض سلام بنده توهفته۱۴بارداری هستم چندروزه لکه بینی سیاه رنگ دارم ودردشکم شدید به دکترمراجعه کردم شیاف وامپول تجویزدادکه هیچکدوم ماثرنبودن سونوی ان تی دادم گفتن جنین سالمه اماجفت اومده پایین خواهش میکنم راهنماییم کنین

    1. لکه بینی شما به علت پایین بودن جفت میباشد باید استراحت کامل داشته باشید با فعالیت کردن لکه بینی شما بیشتر میشود نزدیکی فعلا نداشته باشید وداروهای خود را استفاده کنید امکان دارد یکی دو ماه اینده جفت بالا برود پس نگران نباشید.

  16. سلام ۶ هفته باردارم، دو روز لکه بینی مثل ترشح قهوه ای کم رنگ داشتمبه دکتر مراجعه کردم و سونو دادم جنین سالم بود قلبش هم تشکیل شده و سونو تشخیص داده بود که لکه خون پشت جفته که اگه استراحت کنی جمع میشه، دکتر واسم ۵ تا شیاف پروژسترون واسم نوشته با نظرتون استفاده کنم البته لکه بینی قطع شده و یه سابقه سقط هم داشتم

    1. سلام بهتره مصرف نمایید.

  17. احتمال سقط تواین ماه چقده خانم دکتر؟یعنی حتی اگه شیاف استفاده کنم وفعالیت داشته باشم خطرسقط داره؟

  18. سلام من در هفته هشتم بارداری هستم از هفته ششم بارداریم شیاف پروژسترون مصرف میکنم قلب جنین سالم و وضعیت خوبی داره اما من مدام دل درد دارم و وقتی از شیاف استفاده نمیکنم لکه بینی دارم در ضمن ی سقط داشتم ک قلب جنینم تشکیل نشده بود سوالم اینه ک ایا این جنینم رو از دست میدم یا ن؟

    1. سلام بهتره استراحت کافی داشته باشید وشیاف های خود را استفاده نمایید با توجه به اینکه قلب جنین شما تشکیل شده مشکلی وجود ندارد نگران نباشید.

  19. سلام من تو هفته ٤بارداريم هستم و ترشحاتم شكل لخته وقهوه اي تيره هستن الان ٤روزه كه اينجورم سونو دادم ساك حاملگي ديده شده شياف پروژسترون و آمپولشم زدم هنوز شياف استفاده ميكنم ولي تغييري در كم شدن لخته خونا به وجود نيومده بنظرتون چيكاركنم

    1. سلام استراحت کافی داشته باشید واز شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  20. سلام خسته نباشید ممنونم ازسایت خوبتون واقعا عالیه خیلی ازدلنگرانیای منو حل کرد .یک روز بعدازپریودی یعنی ۲۵اسفند ازمایش دادم بتا ۱۴۰مثبت بود چون سابقه سقط داشتم دکترم همون روز برای من شیاف پروژسترون واسپرین بچه ۸۰باامپول زیرجلدی روزی ی مرتبه تا پایان زایمانم تجویز کرده اما زیردلم ی موقعهای دردای خفیف دارم مثل پریودی از نظر شکم معده بهم ریختم .میشه منو راهنمای کنید چون هنوز سونونرفتم استفاده ازاین شیافها امپول ها مشکلی نداره ممنونم

    1. سلام خیر مشکلی ندارد دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعیه.

  21. باسلام من ۳۳ سالمه بارداری اولم هستش الان تو هفته ۱۲ بارداری هستم… از هفته ششم بارداری دو روز خونریزی کردم که دکتر سونو تشخیص داد هماتوم دارم… یعنی دقیقا از هفته ۶ بارداری تا الان که ۱۲ هفته هستم بطور مرتب صبح و شب یعنی هر دوازده ساعت شیاف سیکلوژست ۴۰۰ خارجی میزنم… هفته پیش سونوی غربالگری رفتم وضعیت جنین همه چی نرمال بود .. وضعیت جفت خلفی تحتانی بود… یعنی جفتم پایینه ؟ واینکه هماتوم ۱۳ در ۱۳ میلی دارم… دکتر سونو گفت تا ده روز جذب میشه میره…. ولی من خیلی نگرانم که استفاده شیاف برای بچم ضرر داشته باشه مخصوصا هم که گفتن بچه پسره از طرفی هم میترسم قطع کنم دوباره بیفتم تو لک و خونریزی….تو رو خدا راهنمایم کنید

    1. سلام بهتره با مشورت پزشک معالج خود شبی یک عدد شیاف مصرف نمایید.

  22. سلام من ۲۸ سالمه توی ۱۳تیر سال گذشته اولین روز اخرین پریودم بود توی هفته ۱۲ بارداریم یک روز بعد از غربالگری اول و خوب بودن وضعیت جنین ها با درد پهلو و شکم و خونریزی پیش دکتر رفتم بهم شیاف پروژسترون داد و گفت تا هفته ۱۸ استفاده کن در ضمن من بارداریم دوقلویی بود به صورت طبیعی و ارثی و من تا هفته ۱۸ استفاده کردم و بعد قطع کردم و غربالگری دومم دادم باز همه چی خوب بود ولی یکی از جنین ها در هفته ۲۰ و یکی از جنین ها در هفته ۲۲ توی شکمم مردن و به صورت زایمان طبیعی سقط کردم و وقتی جفت هارو پاتولوژی دادیم گفتند. جفت ها از رحم جداشده چون من جنین هام در کیسه جدا و جفت جدا بودند حالا سوالم اینه که اگه دکترم پروژسترون را برام قطع نمیکرد و تا اخر بارداریم استفاده میکردم با توجه به دو قلو بودن احتمال زنده بودن جنین ها بیشتر نبود؟؟؟؟؟؟
    با تشکر

    1. سلام عزیزم نمیشود صد در صد گفت ضمنا من شرح حال کامل شما را ندارم سونوگرافی های شما را ندیده ام تا بتوانم نظر بدهم.

  23. سلام خسته نباشید من دوقلو باردار هستم تو هفته هفتم خون ریزی شدید کرد و طبق نظر دکتر و سونو گرافی یه جنینم قلبش از تپش افتاده حالا سوال اینه واسه اون یکی جنین مشکلی پیش نمیاد دکتر به خطر خون ریزی هم شیاف از واژینال هم امپول تجویز کرد .

    1. سلام ممنون. خیر برای قل دوم مشکلی پیش نمیاید.

  24. سلام خسته نباشید واقعا مطالب جالبی نوشتید.من یه مشکل دارم خواهشا کمکم کنید.من بارداری دوقلو داشتم یکی از بین رفته البته سقط نشده ولی خون ریزی شدید داشتم الان من باید امپول رگام بزنم یا نه چون ارهاش خونم منفی دکتر خودم میگه فقط وقتی سقط میشه نیاز بزنی نگرانم خیلی چکار کنم .

    1. سلام ممنون اگر باردار هستید باید در هفته ۲۸ بارداری این آمپول را تزریق کنید.

  25. سلام من بارداری چهارم هستم سه دفعه سقط داشتم سو نو دادم گفتن ساک هست ولی هنوز زو ده واسه شنیدن قلب بهم پرولوتون باشیاف دادن وانوکساپارین۴۰۰۰ داخل واژن سفت میشه علت چیه

    1. سلام طبیعیه

  26. سلام ، آیا شیاف پروژسترون باعث حالت تهوع شدید میشود؟ چون من بعد از مصرف حالت تهوعوبسیار شدید و وحشتناک دارم و معدم هیچی رو قبول نمیکنه، امپول و قرص دمیترون و زنجفیل و ابلیمو و هیچی مانع تهوعم نمیشه توروخدا کمک کنین

    1. سلام میتوانید هر روز نیم ساعت قبل غذا قرص ویتامین ب۶ مصرف کنید یا اینکه داخل سرم آمپول ب۶ وب۱۲ وب کمپلکس تزریق کنید وبه پزشک خود اطلاع دهید تا در صورت صلاح دید مقدار مصرف شیاف شما را کاهش دهد.

  27. با عرض سلام و خسته نباشید من قبل بارداری چندبار ازمایش تیرویید دادم و مشکلی نداشتم .الان باردارم و ازمایش تیرویید دادم خیلی بالاس تقریبا ۸.۳ چرااا اینطوری شدم باید دارو مصرف کنم واینکه رو جنینم تاثیر داره.

    1. سلام ممنون باید زیر نظر متخصص غدد باشید و دارو مصرف کنید.

      1. سلام وقت بخیر.بنده هفته دهم بارداری هستم و از هفته ششم به دلیل خونریزی نیم ساعته ای که داشتم تا دو شب قبل شیاف پروژسترون به تجویز پزشکم شبی یک عدد استفاده میکردم.
        در حال حاضر هیچ خونریزی ندارم و فقط پیش اومده که هر ۴ روز یک بار به اندازه یک نوک سوزن خون به همراه ترشحاتی که دارم دیدم.
        هر شب که شیاف استفاده میکنم فرداش با استفراغ و بیحالی و تپش قلب در حدی که نمیتونم بیش از چند قدم راه برم میگذره.الان ۲ شبه استفاده نکردم نه خونریزی دیدم نه استفراغ و تپش قلبی دارم.
        دکترم مسافرته.خواستم بپرسم از حضورتون با توجه به اینکه خونریزی ندارم بجز موردی که گفتم هر ۴ روز به اندازه یه نوک سوزن میتونم شیاف رو قطع کنم؟
        ضمنا هفته قبل سونوگرافی بدون هماتوم و با وجود ضربان قلب نرمال و crl نرمال داشتم.

  28. سلام خدمت شماا و خداقوت .من هفته پیش یکشنبه سونوگرافی انجام دادم گفت جنین هفت هفته و یک روز با داشتن ضربان قلب منظم.دوباره هفته بعد به دلیل خون ریزی سونو شدم باز زد هفت هفته و یک روز با ضربان قلب.الان یعنی جنین هیچ رشدی نداشته تو این یه هفته واقعا نگرانم میشه زود جواب بدید از استرس دارم میمیرم.با تشکر فراوان

    1. سلام جای نگرانی ندارد.

  29. سلام خواستم بدونم شیاف پروژسترون برای چی تجویز میشه، من قصد باردار شدن دارم و دکتر برام تجویز کرده کارایی اون چی هست؟؟؟؟

    1. سلام در خانمهای بارداری که لکه بینی، دارند وتهدید به سقط هستند تجویز میشود زیرا پیشگیری از سقط میکند معمولا قبل بارداری تجویز نمیشود مگر اینکه شرایط خاصی داشته باشید زیرا نمیشود بی جهت از این شیاف استفاده کرد.

  30. سلام,من هفته ۶بارداری هستم,۴روز هستش ترشحات قهوه ای دارم,به مقدار خیلی کم,به دکتر مراجعه کردم,برام سنو واژینال نوشت,انجام دادم که نتیجه هفته۵رو نشون داد,ساک حاملگی تشکیل شده اما قلب جنین نه,یک هفته بعد سنو مجدد توصیه شد,دکتر بهم قرص ایزوپرین۱۰داده و استراحت,دو روزرشدنه قرص میخورم ولی هنوز لک دارم؟,داروی دیگه ای لازم نیست استفاده کنم؟,ایا هفته دیگه که سن بارداریم میشه ۶هفته زود نیست سنو انجام بدم؟

    1. سلام بهتره از قرص ایزوپرین استفاده نکنید معمولا به خانمهای باردار در ۳ ماهه اول شیاف پروژسترون تجویز میشود تا لکه بینی از بین برود و این شیاف از سقط جلوگیری میکند با مشورت پزشکتان میتوانید داروی خود را عوض کنید بهتره دو هفته دیگر سونوگرافی را انجام دهید بهترین زمان بین ۷ تا ۸ هفتگی میباشد.

  31. سلام ببخشید سیکلوژیست ۴۰۰چه روشی و چه مقدار مصرف بشه بهتر است؟

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود مصرف کنید.

  32. سلام،من از اوال حاملگی آمپول پروژسترون مصرف میکردم تا ۱۲ هفتگی قطع کردم و بعد از ۴ روز لک دیدم که گفتن هماتومه و آمپولارو دوباره شروع کردم و بعد ۳ هفته رفع شد و مقدار آمپولارو کم کردم و درد شکمم شروع شد و دوباره رفتم دکتر که گفتن هماتوم خیلی خفیفی هستش و دوباره تعداد آمپولا رفت بالا،میخواستم بپرسم تا کی میشه پروژسترون رو تو حاملگی ادامه داد و آیا ممکنه دوباره بعد از ۲۰ هفتگی دوباره ایجاد بشه و امکان اینکه بتونم تا آخر بارداری پیش برم چقدره،ضمنا من کم کاری تیروئید از نوع کنترل شده و تخمدانمم پلی کیستیک هستش و بعد از ۸ سال باردار شدم از طریق آی وی اف،پیشاپیش از پاسختون ممنونم

    1. سلام معمولا بعد از هفته ۲۰ بارداری هماتوم با استراحت و مصرف دارو جذب میشود.

  33. سلام عزيزم.من هفته هفتم هستم و بخاطره لك بيني دكتر بهم شياف داده،بهتره از طريق واژينال استفاده كنم يا مقعد؟

  34. سلام . من در هفته ۱۸ بارداری هستم . جفت کمی پایینه . خونریزی و لکه بینی اصلا ندارم ولی درد زیر شکم بطور مداوم دارم و تقریبا شدید . دکتر به مدت یک هفته شیاف پروژسترون تجویز کردن و گفتن اگر این درد ادامه پیدا کنه ممکنه منجر به زایمان زودرس بشه . میخواستم بپرسم استفاده از این شیاف برای جنین مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ و آیا بجای استفاده ی واژینالی ، استفاده مقعدی داشته باشم مشکلی نیست ؟

  35. سلام من ۲۲سالمه بارداری اول.
    اول هفته ۴هستم از هفته اول بارداری زیر دلم درد میکنه خیلی شدید واز واژینال تا داخل دلم تیرمیکشه.هرشب از فرتیژست۴۰۰ استفاده میکنم
    مشکلم چیه؟

    1. سلام اگر دردهای شما مانند دردهای پریودی میباشد ولکه بینی، ندارید طبیعیه.

  36. سلام،درسته که برای جلوگیری از خونریزی در بارداری نشاسته مصرف کنیم؟من خونریزی دارم یکم یکی گفت نشاسته رو حل کن تو آب بخور خونریزی قطع میشه،لطفا بگین درسته یا ن،مصرف کنم یانه

    1. سلام از نظر علمی اثبات نشده باید شما دارو مصرف کنید.

  37. سلام،من هفته هفت بارداري هستم،دو روز پيش خونريزي داشتم به دكتر مراجعه كردم، سونو خوب بود،قلب جنين هم ضربان داشت دكتر شياف پروژسترون تجويز كرد، امروز يكم خونريزيم بيشتر شده ودردهايي شبيه دوران پريود دارم، احتمال سقط وجود داره؟

    1. سلام استراحت مطلق باشید وشیافهای خود را هر ۱۲ ساعت استفاده کنید با پزشک خود مشورت داشته باشید اگر صلاح بدانند برای شما امپول تجویز کنند.

  38. سلام من هفته هفت بارداریم تو هفته ۶رو لکه بینی افتادم رفتم دکتر بهم شیاف داد سونو کرد ساک حاملگی رودید ولی قلب نمیزد با سابقه یک سقط که قبلا داشتم و کم کاری تیرویید اما کنترل شده دکتر بهم قرص آسپرین داده تا ۱۰روز دیگه برم سونو خیلی استرس دارم آیا احتمال سقط هست ؟

    1. سلام نگران نباشید استراحت کافی داشته باشید و داروهای خود را مصرف کنید.

  39. من در هفته ۲۱ بارداری هستم و دردهای شکمی و زیر شکمی دارم پیش دکتر زنان رفتم ایشان گفتن که لیزی دارم و برای من ۲۰ آمپول پروژسترون نوشت و گفت روزانه دو آمپول در یک سرنگ بر من چهار آمپول در دو روز زدم و جای سوزن خیلی سفت شده الان نمی دونن چکار کنم شما در متن نوشتید بالای ۱۰ هفته آمپول پروژسترون توصیه نمی کنید، لطفا من را راهنمایی کنید

    1. من منظور شما را از لیزی متوجه نشدم اما به هر حال چون تزریق هر روز امپول برای خانم باردار سخت و دردناک میباشد ما معمولا آمپول پرولوتون هفته ای یک بار تجویز می نماییم تا خانم باردار کمتر اذیت شود.

  40. من در هفته ی۱۵ بارداری هستم از هفته ی ۹ بارداری لک بینی داشتم دکتر شیاف پروژسترون تجویز کرد ولی الان حدود ۲۰ روزه که اصلا لک بینی ندارم با وجود اینکه پیاده روی میکنم الان ایا لازم هست که بازم شیاف استفاده کنم یا نه؟؟

    1. بعد از هفته ۱۲ معمولا نیازی به استفاده از شیاف نیست بهتره با پزشک معالج خود مشورت نمایید اگر اجازه دادند مصرف ان را قطع نمایید.

  41. سلام خسته نباشید من امپول پرولوتون وشیاف پروژسترون و انوکساپارین میزنم سونودادم گفتن ۶هفته ست ساک هست با کیسه زرده ولی ضربان قلب مشاهده نشد دکترم رفته مسافرت نمیدونم چکارکنم لطفا راهنمایم کنید آیا حاملگی پوچ دارم بارداریچهارم هستم سه دفعه سقط شد آزمایش ژنتیک دادم مشکلی نداشتم

    1. سلام خیر بارداری شما پوچ نیست برای شنیدن ضربان قلب جنین بهتره ۲ هفته آینده سونوی مجدد بدهید.

  42. سلام وقت بخیر
    من الان ۵هفتمه روزهای۲۶و۲۸فروردین تو دوجای مختلف آزمایش تیتر دادم اولی۲۶۳۵و این آخری۳۱۸۰دکتر بدون اطلاع از نتیجه تیتر آخری و بدون سونو شیاف و آسپرین تجویز کرده من از دیشب که ج تیتر را دیدم خیلی ترسیدم به نظرتون مشکلی برای جنین پیش نیومده!؟
    ممنون از راهنمایی و وقتی که گذاشتین

    1. سلام تیتر بتای شما طبیعیه اگر مشکل خاصی ندارید میتوانید با مشورت پزشکتان از شیاف و قرص آسپرین استفاده نکنید نگران نباشید مشکلی پیش نمی اید اما داروهای خود را با مشورت پزشک قطع کنید.

  43. سلام من دوسال پيش توي مدت زمان ٨ ماه دوتا سقط داشتم به علت لك بيني واستفاده إز ساكلوژست وبعد إز ٢ سال الان باردارم و درهفته پنجم هستم كه مشكلي ندارم ولي دكتر برام شياف و آس آ تجويز كرده ولي چون مشكلي ندارم ميترسم بر اثر استفاده إز أينا دوباره به لك بيني بي افتم ميشه راهنمايي م كنيد،واينكه ميشه شياف إيراني مصرف كنم

    1. سلام نگران نباشید این داروها از سقط جلوگیری میکند.

  44. سلام من هفته شش بارداریم و۳۵سالمه.سابقه جراحی بازفیبرم دارم.الان رفتم سونو دکترگفت دوساک حاملگی وجودداره ک هردو ازهم دورند بقول دکتریکی شرق یکی غربه!هنوزقلبی تشکیل نشده لکه بینی ندارم برام شیاف پروزسترون,۴۰۰داده استفاده کردم درد زیردل دارم چکارکنم ادامه بدم.ب دکترم دسترسی ندارم.ممنون

    1. سلام بله طبق دستور پزشکتون باید مصرف کنید.

  45. سلام من هفته ۵ بارداری هستم امروز سه روزه که تقریبا میشه گفت خونریزی دارم البته ازدوردز پیش که لک دیدم رفتم دکتر سو نو و آزمایش دادم که همه چی اوکی بود و بهم شیاف پروژسترون دادن دوتا تاحالا مصرف کردم ولی خونریزی قطع نشده درد پریودی ام دارم نمیدونم باید چیکار کنم خیلی نگرانم راهنمایی کنیم

    1. سلام استراحت مطلق داشته باشید و از شیاف ها استفاده کنید.

  46. سلام من باردارم و در هفته ٤ و سه روز هستم،مشكلي ندارم ولي به عات سقط قبلي دكتر بهم شياف پرو ژسترون و آس آ ٨٠ داده،چكار كنم آيا مصرف كنم،يه بزارم بارداريم خودبه خود بره جلو،چن مَي ترسم بر اثر اين شياف يوقت باز بشم و به لكه بيني بي افتم راهنماييم كنيدممنونم

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود داروهای خود را استفاده کنید.

  47. ضمن سلام وخسته نباشی.من بعداز چندسال نازایی ثانویه تحت نظر دکتر باردار شدم هفته پیش رفتم دکتر گفتن تو هفته ششمم لکه بینی بعد خونریزی داشتم برام سونو نوشتن سونو دادم طبق سونو سن بارداریم کمتراز پنج هفته بود ساک بارداری تشکیل شده قلب فعلا نداشت دکتر گفت تیتراژ آزمایش دوباره رو بگیرم ببرم براش ۳۳۸۵بود.الان بعد از یه هفته خونریزیم بوسیله آمپول پروژسترون۵۰کمترشده ولی لکه بینیم قطع نشده.تورو خدا راهنمایی کنید باید چیکار کنم.لخته تیره هم دو سه بار دیدم با تشکر

    1. سلام نگران نباشید باید استراحت مطلق داشته باشید با استفاده از آمپول پروژسترون ویا شیاف پروژسترون لکه بینی، شما کمتر میشود.

  48. سلام من توهفته ده بارداری هستم یهویی خونریزی شدیدکردم رفتم دکترگف جنیمم سالمه ولی بایدبرم بیمارستان بستری بشم توبیمارستان خونریزیم قطع شددوسه ساعت خونریزی داشتم بردن سونوگف جنینم سالمه وبرام شیاف پروژستون نوشت هرشب یک عدد میترسم باز خونریزی کنم جنینم بیوفته ایا احتمال سقط هس؟

    1. سلام نگران نباشید با مصرف شیاف پروژسترون و استراحت داشتن احتمال سقط کاهش مییابد.

  49. سلام من هفته ۸ بارداری هستم . ده روزه که لکه بیتی و خروج ترشح خونی غلیظ دارم. دیشب خونریزی رقیق حدود ۲۰۰ سی سی داشتم . کمر درد و درد ربر شکم هم دارم . دکتر از نوشته و سونو . تا فردا انجام بدم . احتمال سقط چقدره خیلی نگرانم

    1. لکه بینی و کمردرد در اوایل بارداری شایع است که معمولاً با تجویز پروژسترون قطع می شود و از سقط جلوگیری می شود. اما خونریزی زیاد کمی نگران کننده است؛ فقط با انجام سونوگرافی نظر قطعی می توان داد.

  50. باسلاموخسته نباشید من دوسال پیش یک سقط داشتم که بهمن ماه ۹۵ هواگیری کردم ۱۷ اسفند پریود شدم که ۲۲ فروردین ۹۶ متوجه شدم باردارم تیترم ۴۹۰ بود سه روز بعد ۱۸۲۰ شدو۵ روز بعدتیترم ۶۲۰۰ شد ایا نرماله خ میترسم؟ چ کمردرد داشتم دکترم واسم یه امپول پرولتون داد ک زدم وقرص هیوسین ان وایزوکسو پرین دادکمردردم کمتره لکه بینی ندارم بهم شیاف پروژسترون و امپول داده ایا لازمه بزنم چ لکه بینی ندارم میترسم استفاده کنم

    1. شیاف پروژسترون برای پیشگیری از سقط جنین است. تیتر بتای شما هم طبیعی است نگران نباشید. اگر پزشک شما با توجه به شرح حال شما این تجویز را داشتند بهتر است طبق دستور ایشان عمل کنید.

  51. سلام
    من توی هفته ۸ بارداری هستم و امروز به طور ناگهانی بعد از فعالیت تقریبا زیاد دچار خونریزی بدون لخته شدم که همون لحظه قطع شد و دردی ندارم شیافت پروژسترون استفاده کردم چون تعطیله دکتر نتونستم برم لطفا من رو راهنمایی کنید

    1. سلام سعی کنید استراحت کافی داشته باشید و با مشورت پزشک معالج خود سونوگرافی انجام بدهید اگر پزشکتان اجازه دادند شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  52. سلام من طبق اخرین تاریخ پریودم هفت هفته حامله ام ولی طبق سونو که انجام دادم پنج هفتگی رو نشون داده و ساک حاملگی فقط رویت شده بود چهار پنج روزی هم بود که لک بینی و خونریزی و دلدر داشتم که دکتر پروژسترون تجویز کردن که استفاده کردم خونریزیم قطع شده فردا یک هفته است که از سونوی قبلیم میگذره و دوباره باید سونو رو تکرار کنم و خیلی نگرانم و امیدی ندارم.

    1. سلام نگران نباشید ممکنه تخمک گذاری شما دیرتر اتفاق افتاده به همین دلیل با سونو سن حاملگی شما فرق دارد بهتره پایان ۷ هفتگی سونوگرافی انجام بدهید یعنی دو هفته بعد از آخرین سونوگرافی.

  53. سلام من توی هفته ششم بارداریم نه روز پیش لکه بینی و خونریزی گرفتم به دکتر مراجعه کردم سونو گرفتم ساک تشکیل شده بود ولی قلب ن.به در خواست دکتر آزمابش خونو دوباره تکرار کردم تیتر بنای اولین آزمایشم بالای۱۰۰۰بود دومی ۳۳۸۵شد امروز دوباره گرفتم ۲۸۱شد.خواستم بپرسم تیتر بنا یه هویی اینقدپایین اومده دلیلش ممکنه چی باشه.آیا ممکنه جنین در حال سقط شدنه.یا اینکه میتونم به بارداریم امیدوار باشم.تورو خدا زودترجواب بدین ازاین نگرانی در بیان

    1. سلام با توجه به کاهش عدد بتای شما احتمال توقف رشد جنین میباشد بهتره به پزشک معالج خود مراجعه کرده تا اقدامات لازم انجام گیرد.

  54. سلام خسته نباشید من تو هفته ده بارداری هستم یکم خون ریزی و لک بینی دارم.رفتم سونو خداروشکر همه چی جنین خوب بود فقط یه هماتوم ۴cc کنار جنین بود که دکتر گفت با استراحت جذب میشه البته من از شیاف و امپول استفاده میکنم.حالا سوالم این نیاز هست من امپول رگام تزریق کنم باتوجه به خون ریزیم و هماتوم یا نه.ممنون از توجهتون

    1. سلام میتوانید با مشورت پزشک معالج خود در هفته ۲۸ بارداری آمپول رگام را تزریق کنید.

  55. سلام خسته نباشید من تو هفته ۵ بارداریم دو سال پیش ی سقطم داشتم سی و یکم فروردین تیتر بتا دادم ۴۲۰۰ بود امروز یعنی سوم اردیبهشت دوباره تکرار کردم تیترم ۳۹۰۰ شد لکه بینی هم تاحالا نداشتم تو رو خدا کمکم کنید ممکنه چیزی شده باشه خ ترسیدم باید الان چکار کنم

    1. سلام با مشورت پزشک معالج خود سونوگرافی انجام دهید.

  56. سلام
    باتوجه به پایین اومدن یهویی تیتر بتا^۱۰۰۰-۳۳۸۵-۲۸۱
    وبقول کارشناس محترم احتمال توقف رشد جنین و نکته جالب اینکه نه روز لکه بینی و گهگداهی خونریزی داشتم از دیروز که آخرین آزمایشو گرفتم وتیترش ۲۸۱شده کامل خونریزیم قطع شده حتی لکه بینی هم ندارم میشه بگین دلیل اینکه دیگه حتی لکه بینی هم ندارن چیه.اگه بچه در خال سقطه خوتریزی باید شدید بشه ن ایتکه قطع بشه خیلی نگرانم میشه زودتر جواب بدین.با تشکر

    1. سلام باید با مشورت پزشک معالج خود سونوگرافی انجام دهید.

  57. سلام خانم دکتر ی سوال دیگه داشتم اگه شیاف پروزسترون یا امپولشو استفاده کنم ممکنه جنینم بمونه با توجه ب اینکه تیترم از ۴۲۰۰ ب ۳۹۰۰ رسیده

    1. سلام اول باید سونوگرافی انجام بدید بعد پزشکتان تصمیم بگیرد.

  58. سلام من در هفته ششم بارداری هستم امروز برای چکاپ به دکتر مراجعه کردم ودرد زیرشکم داشتم که دکتر برای رفع آن شیاف پروژسترون تجویز کردن که بعد از مصرف شیاف به لکه بینی افتادم آیا مصرف را ادامه دهم یاقطع کنم ؟
    درضمن سابقه سقط هم نداشتم

    1. سلام دردهای پریودی ودرد زیر شکم که هر از گاهی به سراغ خانم های باردار در هفته های اول بارداری میاید طبیعیه و نیازی به دارو نمیباشد. میتوانید با مشورت پزشک معالج خود آن را قطع نمایید زیرا مصرف بی مورد داروها در بارداری مخصوصا ۳ ماهه اول خطرناک میباشد.

  59. با سلام
    من هفته ۴ بارداری هستم.رفتم سونو همه چی نرمال بود فقط ضربان قلب دیده نشد.برای دوهفتا بعد دکتر سونو نوشتن به همراه شیاف پروژسترون و قرصDuphaston
    نیازه که مصرف کنم.چرا برام تجویز کردن؟؟؟
    باتشکر

    1. سلام شما خیلی زود سونوگرافی انجام دادید طبیعی است که ضربان قلب جنین دیده نشود بهترین زمان اولین سونوگرافی بارداری بین هفته ۷ تا ۸ بارداری میباشد بهتره ۳ هفته دیگر برای سونوگرافی مجدد اقدام کنید تا ضربان قلب جنین دیده شود اگر لکه بینی، ندارید و یا مشکل خاص دیگری ندارید نیاز به مصرف شیاف وقرص نمیباشد میباشد اگر دارویی بی مورد به خصوص در ۳ ماهه اول بارداری مصرف شود ممکن است برای جنین عوارض داشته باشد.

  60. سلام
    من شش هفته و دو روز باردارم چند روزه خون ریزی دارم رفتم سونو ساک حاملگی تشکیل شده ولی جنین قابل رویت نبود ده روز دیه سونو رو باید تکرار کنم سوال من اینه دکتر به من هیچ دارویی نداد تا خون ریزیم خوب بشه گفت اول باید صدای جنین شنیده بشه بعد میتونم از شیاف و امپول پروژستورون استفاده کنم در حالی که من همین جا متوجه خانوم هایی شدم که باشرایط مشابه من از این دارو استفاده میکن من باید تا ده روز صبر کنم یا به پزشک دیگری مراجعه کنم

    1. سلام چون جنین دیده نشده به همین دلیل برای شما دارو تجویز نکردند زیرا این داروها جلوی سقط را میگیرند و ممکنه بارداری شما پوچ باشه بهتره مصرف نکنید به خانمهایی دارو تجویز میشود که جنین رویت شده باشد فقط ضربان قلب جنین شنیده نشده باشد یا زود سونوگرافی کرده باشند.

  61. با سلام خسته نباشيد

    ازمايش خون دادم با بتاي ١٠٠ دكتر گفت ٥ هفته باردارم بيبي چك هم مثبت شد
    امروز رفتم سونو دكتره ميگه چيزي مشخص نشده
    شرح سونو
    مايع ازاد در لگن رويت نشد
    كانون هيپواكو مشكوك بهGS به قطر ۵mm داخل حفره رحم مشهود است
    سونوگرافي كنترل توصيه ميشود
    تورا خدا بهم زودتر جواب بدين اين يعني چي؟؟؟؟؟
    ايا جواب ازمايش اشتباه شده يا من خيلي زود رفتم واسه سونو ديده نشده
    خيلي نگرانممممم كمكم كنيد

    1. سلام ممنون. دوست عزیز نگران نباشید ۱۵ روز دیگر باید سونوگرافی مجدد بدهید زود به سونوگرافی مراجعه کرده اید بتای شما ۱۰۰ بوده یعنی اینکه زیر ۵ هفته هستید اگر ۵ هفته بودید باید بتا بالای ۱۰۰۰ میشد پس نگران نباشید.

  62. سلام من هفته هفتمم هست و امروز لکه قهواه دیدم رفتم دکتر سونو انجام دادم گفتن فقط کیسه اب رو میبینن و بهم شیاف دادن و گفتن هفته دیگه سونو انجام بدید .ینی بارداریم پوچ هست؟؟؟

    1. سلام شما باید هفته اینده سونوگرافی مجدد انجام دهید تا با توجه به وضعیت شما تصمیم گرفته شود و حتما باید متخصص سونوگرافی برای شما سونو انجام دهد نه پزشک زنان.

  63. با سلام وخسته نباشید
    من هفته هشتم بارداریم امروز تموم میشه
    هفته قبل لکه بینی داشتم رفتم سونو گفت جنین خیلی ریزه سه هفته دیگه بیا دکتر پرولوتون وشیاف داد با این حال دیروز تا حالا خونریزی دارم ممکنه جنین در حال سقط باشه و این آمپول و شیاف مشکلی در روند سقط ایجاد نمیکنه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام اصطلاح جنین ریزه اصلا علمی نیست اگر در سونوگرافی انجام شده قلب جنین ضربان داشته جای نگرانی نیست من شرح حال کامل شما را ندارم در صورت تمایل به شماره مشاوره تلفنی داخل سایت تماس گرفته و شرح حال کامل خودتان و متن کامل سونوگرافی خود را برای ما شرح دهید تا بتوانیم بهتر راهنماییتان کنیم موفق باشید.

  64. سلام:خسته نباشید،من تاریخ۲۲فروردین،بعدازاینکه بتام مثبت شد،خونریزی کردم،خونریزی ام به رنگ پریودی ولی خیلی کمتربود،درروزهای بعدازاون دردهای شدیدداشتم،۲۶مجددسونوواژینال شدم،تصویریک کانون اکوفریباGSسه میلی به نفع ساک حاملگی کولابه به دیامتر۳میلی معادل ۴هفته و۴روزدیده شد،درتخمدان راست یک کانون اکوفری به دیامتر۱۲میلی مشاهده میشود،ازاون روزتاالان هر۱۲ساعت،شیاف میزارم وهفته ای ی دونه آمپول واستراحت مطلقم،یک هفته بیشتره که دردم ساکت شده،الان دوروزه که خونریزیم شده به رنگ قهوای وتقریباصفر،چقدرامکان داره که بارداریم به ثمربرسه؟ممکن باتوجه به اینکه ساک‌حاملگیم کولابه بوده وخونریزم قطع شده نیازبه کورتاژپیداکنم،توروخداراهنماییم کنید،یه حاملگی مول داشتم،۴شنبه بایدبرم سونومجدد

    1. سلام نگران نباشید بهتره ۲ هفته بعد از آخرین سونو انجام شده مجدد سونوگرافی انجام دهید شیاف های خود را استفاده کنید و استراحت مطلق باشید.

  65. سلام خانم دكتر من به علت سابقه سقط در ١ سال پيش ،اكنون كه باردار هستم دكتر بهم ٢٨ تا ساكلوژست ٢ ورق ٣٠ عددي آ س آ ٨٠ داده، يكي اينكه سؤالم اينه من با توجه به اينكه ساكلوژست پيدا نكردم از فرتيژست٤٠٠ استفاده كردم ،موردي نداره؟؟؟و سؤال بعد اينكه الان ٢٨ تا شياف تموم شده من برم دوباره بخرم و سر خود استفاده كنم،چون ميترسم با قطع كردن شياف به لك بيني بي افتم با اينكه أصلاً مشكلي نداشتم كه برام شياف تجويز كرد،لطفاً راهنمايي كنيد ،خيلي نگران هستم.

    1. سلام ایرادی ندارد اگر لکه بینی، ندارید نیازی به مصرف شیاف نمی باشد البته زیر نظر پزشک معالجتان.

  66. با سلام روز ۹فروردین آزمایش دادم بتا۸۰۰بود رفتم دکتر بخاطر سقطی که قبلن داشتم بهم شیاف دادن و گفتن دوهفته دیگه بیا واسه سونو حالا میخواستم بدونم الان چند هفتمه و اینکه تا ۲هفته دیگه صدا قلب جنین شنیده میشه؟

    1. سلام باتوجه به اولین روز آخرین قاعدگی سن بارداری محاسبه میشود بله تا دو هفته دیگه صدای قلب جنین شنیده میشود.

  67. سلام من هفته چهارم خونریزی داشتم تست بتا عدد ۸۳ بود در سونو هیچی دیده نشد دو روز بعدش بتا رو تکرار کردم ۲۳۰ بود خونریزیم قطع شد ب
    فقط لک های خیلی کوچک داشتم پیش ماما رفتم بهم شیاف پروژسترون داده الان لک هم قطع شده ایا مصرفش کنم ایا طبیعیست در هفته ۴ در سونو هیچی دیده نشه

    1. سلام بله طبیعی است شما خیلی زود سونوگرافی انجام دادید بهتره ۲۰روز دیگر سونوگرافی مجدد انجام دهید.

  68. سلام من وارد هفته هشتم بارداري شدم در مدتي كه از باردايم اطلاع نداشتم به دليل ميگرن شديد ٣بسته كديين استفاده كردم أيا بر روي جنينم اثر منفي ميگذاره؟مشكلات ژنتيكي يا مشكلات ديگه؟خيلي نگران هستم
    ممنون

    1. سلام نمیشه صد در صد گفت مشکلی ایجاد میکند یا نه اما نگران نباشید میتوانید ازمایشات غربالگری انجام دهید.

  69. سلام خسته نباشید من تو یازده هفته هستم غربالگری دادم تو سونو nt:0.9 زده و NBفقط زده روییت شده .الان این مشکل داره یا خوبه

    1. سلام نگران نباشید جواب سونوی شما نرمال میباشد و جنین مشکلی ندارد.

  70. سلام خسته نباشیدممنون ازسایت خوبتون،من ۱۹سالمه وبارداریه اولمه،رفتم دکترگفتن ۵هفته و۱۰روزه که باردارم ،دردخفیفی توناحیه زیرشکم دارم دکتربرام شیاف پروژسترون۴۰۰شبی ۱عددتجویزکرده ایالازمه که مصرف کنم یا طبیعیه،چون هیچگونه لکه بینی یاخونریزیی ندارم؟ممنون ازراهنماییتون

    1. سلام ممنون. عزیزم در هفته های اول بارداری دردهای پریودی مانند درد زیر شکم که هرز گاهی به سراغ خانمهای باردار می اید طبیعی هستند وجای نگرانی ندارد نیازی به مصرف شیاف نیست اما اگر درد شما دائمی است ولکه بینی، دارید یا سابقه سقط دارید باید از شیاف استفاده کنید.

  71. سلام خسته نباشیدمن ۲۳سالمه ۶ماه پیش سقط داشتم الان دوباره باردارم پنج هفته وپنج روزست کمردردودل درددارم البته بعضی اوقات بعدپزشک معالجم گفت احتمال دوقولوهستش بخاطر دردام شیافcyclogest400تجویز کردن ۲۰عدد ایا حتما بایدازشون استفاده کنم یانه اخه ن لک بینی دارم نه خونریزی .ممنون ازراهنمایتون

    1. سلام ممنون عزیزم دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعیه و ربطی به دوقلو بودن یا تک قل بودن جنین ندارد میتوانید با مشورت پزشک معالج خود از شیاف استفاده نکنید.

  72. مجدادأ سلام ببخشیدبیشتربخاطرقبلاسقط داشتم شیاف برام تجویزشده ایاربطی داره به سقط قبلی وایاچون لک بینی ندارم میتونم استفاده نکنم اخه دستشویی ام زیادمیرم یه دونه که گذاشتم کمتر شدولی میترسم کم شه بازیبوست بگیرم بنطرتون چیکاکنم توروخداکمکم کنین.ممنون

    1. سلام بستگی به علت سقط قبلی شما دارد اگر علت سقط قبلی شما تشکیل نشدن قلب جنین ویا بارداری پوچ بوده میتوانید با مشورت پزشک معالج خود از شیاف استفاده نکنید با توجه به اینکه لکه بینی، ندارید علت یبوست شما شیاف پروژسترون میباشد زیرا هورمون پروژسترون باعث یبوست میشود.

  73. سلام ببخشید من ۵ هفته باردار هستم با قرص لترزول حامله شدم و دکترم شیاف و قرص ان و مولتی ویتامین و امپول برام نوشتن احتمال رشد جنینم با این شرایط چنده ؟خیلی استرس دارم همش به این فکر میکنم که نکنه رشد نکنه

    1. سلام دوست عزیز نگران نباشید جنین شما رشد خواهد کردبهتره استرس نداشته باشید قرص مولتی ویتامین وقرص آهن از هفته ۱۶ بارداری تجویز میشود بهتره در ۳ ماه اول بارداری مصرف نشوند وفقط در ۳ ماه اول بارداری قرص اسید فولیک مصرف شود موفق باشید.

  74. سلام ببخشید یعنی قرص اهن و مولتی ویتامین رو مصرف نکنم ؟دکترم بخاطر تشکیل قلب جنین این قرص ها رو برام نوشت که قرص اهنم ترکیبی از قرص اهن و اسید فولیکه و اینکه فقط از هر کدوم دو فرق داده ن بیشتر

    1. سلام دوست عزیز چون در ۳ ماهه اول ارگانها واندامهای جنین تشکیل میشود دوران مهمی برای ما محسوب میشود و نباید داروهای غیر ضروری خانم باردار مصرف کند مصرف آهن در ۳ ماهه اول احتمال بیش فعالی را در کودک بالا میبرد به همین علت مصرف قرص آهن و مولتی ویتامینهای حاوی آهن در ۳ ماهه اول بارداری توصیه نمیشود تشکیل شدن قلب جنین ربطی به مصرف آهن ندارد اکثر خانمهای باردار در ۳ ماه اول بارداری قرص آهن مصرف نمیکنند اما قلب جنین تشکیل میشود طبق دستورالعمل کشوری وزارت بهداشت فقط اسید فولیک در ۳ ماهه اول بارداری باید مصرف شود از هفته ۱۶ بارداری قرص آهن و مولتی ویتامین باید مصرف شود.

  75. سلام من سه هفته دارم و شش شياف سقط گذاشتم درد اصلا نگرفتم ولي ي خون ريزي كم و ي روز لكه بيني كه كامل الان خوب شدم از بتا دادم خوب بود ايا ميشه ب بارداري ادامه بدم بعدا بچه ناقص ب دنيا نمياد؟

    1. سلام باید صبر کنید ۳ هفته دیگر سونوگرافی بدهید اگر در سونوگرافی انجام شده قلب جنین تشکیل شده بود میتوانید به بارداری خود ادامه دهید.

  76. سلام نتیجه ازمایش خون بارداری من ۱۵۰۰،۰۰ زده ایانشانه دوقولوبارداربودن.هنوتاسونوخیلی مونده خیلی دوست دارم بدونم دوقولویانه اخه پزشکم گفت ۵۰پنجاست که دوقولوباشه،ممنون از راهنمایتون

    1. سلام عزیزم از روی آزمایش بتا نمیشه صد در صد گفت بارداری شما دوقلویی است فقط با سونوگرافی میشود تشخیص داد که بارداری شما دوقلویی است یا نه؟ موفق باشید.

  77. سلام من در هفته٣٣بارداري هستم و رحمم خيلي شديد درد ميكنه و ترشحات ابكي دارم وقتي ميخوام بشينم و بلند شم يا موقع إدرار رحمم درد ميگيره خواستم بدونم علائم زايمان زودرسه يا طبيعيه؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام خیر از علائم زایمان زودرس نمیباشد نگران نباشید با بزرگ شدن جنین و فشاری که به رحم وارد میشود این علائم طبیعی است سعی کنید از توالت فرنگی استفاده کنید تا هنگام دفع ادرار کمتر اذیت شوید و فشار کمتری به شما وارد شود وسعی کنید برای نشستن از صندلی استفاده کنید زیرا در حین بلند شدن از روی زمین فشار زیادی به شکم شما وارد میشود.

  78. سلام من در هفته ششم بارداری هستم در سونوگرافی ساک حاملگی و کیسه زرده تشکیل شده اما ضربان قلب مشاهده نشده از صبح دچار لکه ی قهوه ای پر رنگ و بعد قهوه ای کمرنگ شده ام. ماما شیاف پروژسترون تجویز کرد و سونو دوباره به نظر شما استفاده کنم؟

    1. سلام دوست عزیز بهتر است ۱۴ روز دیگر دوباره سونوگرافی مجدد بدهید اگر ضربان قلب جنین در سونوگرافی مشاهده گردید و شما هم چنان لکه بینی داشتید آن وقت از شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  79. سلام خانم دکتر
    من ۸ ماه پیش سقط داشتم در یک ماهگی ، دلیل سقط هم معلوم نشد
    الان دوباره باردارم ۵ روز بعد از تاخیر در پریود آزمایش دادم بتا بالای ۲۰۰ بود، همون روز چند تا لکه دیدم رفتم سونو دکتر گفت ضخامت دیواره رحم ۱۱ میلیمتره و احتمالا بارداری ولی ساک حاملگی دیده نشد
    دلیلش چی میتونه باشه دکتر گفت زود رفتم سونو، ده روز دیگه برم مجدد سونو بدم

    1. سلام دوست عزیز شما خیلی زود به سونوگرافی مراجعه کرده اید به همین علت ساک حاملگی رویت نشده بهتره ۲ هفته دیگر سونوی مجدد انجام دهید موفق باشید.

  80. سلام خانم دکتر
    ببخشید مجدد سوال می پرسم
    خدمتتون عرض کردم که ۵ روز بعد از تاخیر در پریود ساک حاملگی دیده نشد، ولی لکه بیتی داشتم دکتر زنان شیاف پروژسترون تجویز کرد، یک روز که استفاده کردم لکه بینی قطع شد ولی دکتر گفت ۲ هفته تا سونو مجدد از شیاف استفاده کنم به دلیل اینکه قبلا سقط داشتتم
    بنظر شما حالا که لکه بینی قطع شده از شیاف استفاده کنم یا نه

    1. سلام شما زود به سونوگرافی مراجعه کرده بودید طبیعی است که ساک حاملگی دیده نشود اینکه شیاف مصرف کنید یا نه بستگی به این دارد که علت سقط قبلی شما چه بوده است.

  81. سلام خانم دکتر عزیز، روزتون بخیر
    من ۲۰ اردیبهشت باید پریود میشدم، این ماه از کلومیفن استفاده کرده بودم و چون قبلا دو تا سقط هم دقیقا در روزهای ۴و ۵ بعد از آخرین روز های پریودی داشتم، دکترم این ماه واسم ۱۰تا شیاف پروژسترون و قرص ا س ا ۸۰ نوشت و گفت که اگه پریودیت به تاخیر افتاد استفاده کن. من ۳روز قبل از موعد پری بیبی چک گذاشتم و مثبت بود و از همون روز دارم هر شب شیاف پروژسترون رو می ذارم تا الان پریود نشدم ولی علائم خاص حاملگی هم ندارم بازم بیبی چک گذاشتم الان مثبته، به نظرتون من چیکار باید کنم تا کی باید شیاف مصرف کنم و قرص ا س ا؟

    1. سلام دوست عزیز داروهای خودرا به اندازه ای که پزشکتان تجویز کرده طبق دستور آن مصرف کنید بعد از اتمام داروها به پزشک معالج خود تماس گرفته تا در صورت لزوم اگر اجازه دادند دوباره داروهای خود را ادامه دهید.

  82. سلام.من دوساله ازدواج کردم.یکسال پیش که جدی شدم برای بارداری فهمیدم تنبلی دارم و تیرویید
    با قرص و امپول برج هفت ۹۵ باردار شدم ولی تو روز ۱۰هم تاخیر از پری،خونریزی کردم و یه لخته اومد ازم و تیترم سقوط کرد تا صفر
    تاالان که باز باردار شدم
    پنج برج یک پری شدم ولی دیگ نشدم
    بتام تو شش روز از تاخیر ۳۰۰بود۳-۴روز بعدش شد۴۸۰
    ۳روزبعدش شد۵۶۰
    تا امروز ک دیگ ندادم تیتر
    رفتم دکتر گفت قطعا خارج رحمی .رفتم سونو واژینال فردا صبحش گفت داخل رحمه و ساک سه میل دید و گفت پنج هفتته و همه چی زده بود نرمال ولی باز رفتم دکتر و گفت هفته بارداریت با تیترت نمیخوره و ممکنه ساک کاذب باشه(ساک تو رحم و بچه تو لوله)
    برا اخرهفته سونو نوشته یعنی پنج شنبه این هفته رفتم دکتر دیگ
    گفت زود رفتی سونو
    و شنبه وسه شنبه برو تیتر بده باز و امیدت ب خدا باشه ولی من نرفتم و نمیرم چون میترسم ناامید شم.راستی من اینماه لتروزول خوردم و روز ۱۴سیکلم امپول آزاد سازی تخمک زدم
    دکتر دومی گفت باید ۱۴روز از سن بارداریت کم کنی برای همین زودرفتی سونو
    تیروییدم خوب شده (دو و نیم بود یکماه پیش حدودا)مشکوک ب روماتیسم بودم ک دکتر متخصصش گفت ختما بخاطر تیروییدته ک ازمایشا مشکوک میزنه
    نمیدونم بتام ربطی داره بهش یانه
    راستی دکتر بهم شیاف. پرژسترون و قرص ضد سقط داده
    ممکنه چون اینارو میزنم و میخورم اگر حاملگیم پوچ‌بوده باشه خدایی نکرده،باعث شده باشن سقط نشه؟
    قصد دارم س‌وم برج سه برم که طبق سونومیشه ۷هفته
    راستی هیچ علایمی ندارم جز کمردرد ک اونم میگیره و ول میکنه و تکرر ادرار

  83. میخام بدونم نظرتون راجع به بتاهام چیه
    ممکنه الان رفته باشه بالا ؟ممکنخ چون لقاح دیرصورت گرفته بوده کم میرفته بالا یا خدایی نکردخ بارداری پوچه؟خیلی نگرانم.امروز طبق اخرین پریدی یکماه و بیست ویک روزمه

    1. دوست عزیز باید ۲ هفته بعد از آخرین سونو گرافی که انجام دادید مجدد سونوگرافی شوید تا از سلامت بارداری شما مطمئن شویم نگران نباشید.

  84. این دوتا سوالم ب بزرگی خودتون جواب بدین
    ۱-امروز یه لک خیلی باریک قهوه ای حدود یکسانتی و دو تا قطره ریز در لباسم دیدم(انگار با مداد رنگی کشیده باشی)تو جسم لباس رفته و چیزی نبود که بشه برش داشت امیدوارم متوجه شده باشین،خطرناکه؟درد هم نداشتم هیچی،فقط کمردرد خفیف که اکثرا دارم از ابتدای بارداری
    ۲-نیازی ب دکتر رفتن هست؟شیاف دکتر گفت روزی یکی،درد داشتم میتونم بزنم همون موقع؟؟؟
    ۳-طبق سونو (پنج هفته و دوروزمه)برم برای قلب جنین یا اولین روز پریدی(هفت هفته و دوروزمه)؟۸هفتگی باید برم درسته

    1. باید استراحت کافی داشته باشید وشبی یک عدد از شیاف پروژسترون استفاده کنید نگران نباشید نیازی به رفتن پیش پزشک نیست بهتره ۸ هفتگی برای ضربان قلب جنین سونوگرافی انجام دهید.

  85. خب نظرتون راحع به تیترم چیه ک کند بالا میره
    امروز تیتر دادم چون لکه هام بیشتر شد ترسیدم
    ۸۶۰شده
    ماما گفت استراحت کنم تا اخرهفته سونو بدم
    نظرشما چیه
    شیافم بیشتر نکنم؟؟؟
    کاش زود حواب بدین خیلی دل نگرونم

    1. دوست عزیز شبی یک عدد استفاده از شیاف کافی است استراحت کافی داشته باشید و مجدد هفته آینده سونو بدهید.

  86. سلام.من هفته ۸بارداری هستم.تو هفته ۶سونو دادم گفت قلب تشکیل شده دو روز بعد از سونو مقداری خون دیدم بعدش شد لکه بینی رفتم دکتر سونو مجدد نوشتند با شیاف سیکلوزیت.تو سونو مجدد گفتند قلب میزند و یه لخته ۱۲*۱۲میلی پشت جفته.حالا شیاف از نوع ایرانی استفاده میکنم و استراحت دارم.ولی هر دو روز یکبار لکه میبینم.مشکلی داره.

    1. سلام دوست عزیز پشت جفت شما هماتوم تشکیل شده نگران نباشید با استراحت کردن ومصرف شیاف سیکلوژست به تدریج هماتوم جذب میشود وجای نگرانی ندارد.

  87. سلام خسته نباشین میخواستم بپرسم وقتی قلب بچه هنو تشکیل نشده اماساک دیده شه مشخص که بارداری یه قولو یاتازمان تشکیل نشدن قلب یک قلو یادوقولوبودن مشخص نیست، باتشکر

    1. سلام ممنون. اگر جنین داخل ساک رویت شده باشد بله میتوان تک قل بودن یا دو قولو بودن آن را تشخیص داد.

  88. سلام
    من۲۳فروردین متوجه شدم باردارم یک روز بعد لکه بینی وخونریزیمشروع شد استراحت مطلق وشیاف پروژسترون دکتر تجویز کرد بعد از ده روز خونریزی ۴اردیبهشت با سونوی واژینال متوجه شدیم جنین گامل سقط شده وخونریزی کامل قطع شد.سوال من اینه که تاریخ بعدیه پریودیم کیه.آیا عقب انداختم یا موعد پری نرسیده.در طول اینچند روز طبیعی پیشگیری کردم دوسه روزه حالت تهوع خفیف دارم آیا ممکنه باردار باشم یا اینکه…
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز شما احتمالا اواخر اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد ماه وقت دارید تا پریود شوید تا ۳ ماه بعد از سقط شما باید جلوگیری داشته باشید بعد از ۳ ماه میتوانید مجدد برای بارداری اقدام کنید.

  89. سلام من اسفند سقط داشتم خودم فکر میکنم به دلیل ضربه خوردن در هفته چهار .چون سنش کم بود یک ماه جلوگیری کردم بعد دوباره این ماه باردار شدم ولی از همان زمان لانه گزینی وقتی کمی فعالیت دارم یک نقطه از رحمم درد میگیره .می خواستم بدونم ایا یک ماه جلوگیری کم بوده یا رحمم نمی تونه جنین رو نگه داره .وقتی استراحت می کنم درد ها از بین میره

    1. سلام بهتر بود ۳ ماه فاصله می گزاشتید تا رحم آمادگی لازم را برای بارداری مجدد را داشته باشد حالا ایرادی ندارد جای نگرانی نیست دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی هستند ومشکلی ندارد بهتره استراحت بیشتری داشته باشید.

  90. سلام من هفته ۵بارداری هستم درد زیر شکمی دارم وبیشتر به سمت راست میزنه امروز سونوگرافی واژینال انجام دادم گفت ساک حاملگی خالیه بعد شیافت پروژسترون داد,استفاده کنم پزشکم گفت احتمال۹۰درصد سقط بشه,خ واستم بدونم با استفاده از شیافت امکان به وجود اومدن جنین هست یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی میباشند وجای نگرانی ندارد ونیاز به مصرف شیاف پروژسترون شما ندارید زیرا لکه بینی، ندارید و دردهای شما طبیعیه بهترین زمان اولین سونوگرافی بارداری بین هفته ۷ تا ۸ بارداری میباشد ما معمولا در خانمهایی که لکه بینی، ندارند زیر ۷ هفته سونو نمی فرستیم شما خیلی زود به سونوگرافی مراجعه کرده اید و طبیعی است صبر کنید ۱۵ روز دیگر سونوگرافی مجدد انجام بدهید نیازی نیست که بی جهت دارو مصرف کنید موفق باشید.

  91. سلام من هفته هفتم بارداری رفتم سونوساک دیده شداماجنین دیده نشد.یه هفته بعدتکرارسونوداده حالا من بنظرتون دیرتربرم بهتره،واینکه اگه ساک دیده شه اماجنین دیده نشه هنو تک قل یادوقل ان معلوم نیست،باتشکرازسایته خوبتان

    1. سلام میتوانید ۱۰ روز دیگر سونوگرافی مجدد بدهید اگر جنین دیده نشود تک قل بودن ویا دوقلو بودن آن مشخص نمی شود.

  92. باسلام
    من الان تو هفته چهارم بارداری هستم که با آی یو آی انجام دادم برای تعیین جنسیت.از روز اول آی یو من شیافت واژینال ۲۰۰ پروژسترون مصرف کردم تا روز پانزدهم که فهمیدم خداروشکر باردارم هیچ لک بینی ندارم فقط درد کمر و زیر دل امادکتر باز برای بیست روز دیگه هم تا زمان تشکیل قلب شیافت مقعدی ۴۰۰ رو تجویز کرد ایا مصرف این دارو برای جنینم ضرر داره یا خیر؟ممنون میشم جوابمو بدید من استرس دارم

    1. سلام دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است نیازی به شیاف نمیباشد با توجه به اینکه دوز شیاف شما دوبرابر شده و شما هم لکه بینی، ندارید میتوانید با مشورت پزشک معالج خود یک شب در میان از شیاف استفاده کنید وبه تدریج مصرف شیاف را قطع نمایید.

  93. سلام من چها ساله ازدواج کردم و دوتا سقط زیر دو ماه داشتم اخرین سقطم شهریور ۹۴ بود و دیگه باردار نشدم تا الان که اخرین پریودیم ۲۴ فروردین بود ازمایش دادم بتا ۳۲۰ بود اخرین سقطم به خاطر که جنین رشد نداشته سقط شد بدون کورتاژ و من. این بار با اسپرم خیلی ضعیف باردار شدم و دکتر به من شیاف پروژسترون داده و قرص آ إس آ داده من پریودیمم نامنطم بوده که بار داردیگر شدم ایا مشکلی برام پیش میاد به نطرتون میمونه یا خدایی نکرده سقط میشه بعضی وقتا هم زیر دلم تیر میکشه ودرد میگیره و بعد خوب میشه لکه بینی ندارم ممنون میشم جوابمو زودتر بدین خیلی نگرانم

    1. سلام نگران نباشید چون شما سابقه سقط دارید این طور نیست که این بارداری شما هم به سقط منجر شود دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است به شرط آنکه لکه بینی، نداشته باشید استراحت کامل داشته باشید واز شیاف پروژسترون استفاده نمایید.

  94. لطفا زودتر ج بدین ممنون

  95. سلام ببخشید یه سوال دیگه من الان باید استراحت مطلق باشم یا نیازی نیست

  96. سلام خانوم دکتر خسته نباشید،من الان تو هفته پنجم هستم چن وقت بود زیر شکمم درد میکرد یهو دل درد خیلی شدیدی گرفتم و خون ریزی شدیدگرفتم جوری که لخته های بزرگ داشتم و حتی یه بار یه تکه گوشت. رفتم سونو گفتش که ساک با حدود نامنظم دیده شد و فتال پل هم دیده نشد.دکترم برام شیاف تجویز کردن با قرص دوفاستون و ایزوکسوپرین خودشونم گفتن که امیدش کمه ولی استفاده کن.بنظرتون استفاده کنم ازین داروها؟!

    1. سلام ممنون. با توجه به اینکه از شما لخته های زیاد و تکه گوشت دفع شده ودر سونوگرافی جنین دیده نشده بهتره با مشورت پزشک معالج خود داروهای خود را مصرف نکنید و۱۰ روز دیگر سونو گرافی واژینال انجام بدهید اگر جنین تشکیل شده بود وشماهم لکه بینی، داشتید ان وقت از داروها استفاده کنید زیرا ممکن است در اثر خون ریزی شدیدی که شما داشتید ادامه حاملگی شما ممکن نباشد ومصرف این داروها جلوی سقط را می گیرد و ممکن است با قرص سقط کامل صورت نگیرد و به علت استفاده از این داروها مجبور به کورتاژ شوید.

  97. خانوم دکتر تورو خدا منم راهنمایی کنید خیلی نگرانم

  98. سلام خانم دکتر خسته نباشید.من دیروز سونوگرافی دادم سن جنین و گفتن ۴هفته و پنج روز و به خاطر دردهای زیر شکمی که داشتم بهم شیاف فرتیژست ۴۰۰ دادن البته من يه میوم ۴سانتی سازمال هم دارم مصرف این شیاف برام مشکلی نداره؟ و اینکه من مشکل دیابتی نداشتم ولی الان قند ناشتام ۱۰۳ بود ول دکتر چیزی برای این مشکلم تجویز نکرده چکار باید بکنم؟ خیلی نگرانم تورو خدا زودتر جواب بديد. ممنون

    1. سلام در هفته های اول بارداری دردهای پریودی طبیعی است نیازی به مصرف شیاف نمیباشد شیاف در کسانی که تهدید به سقط هستند و دچار لکه بینی، شده اند تجویز میشود میتوانید با مشورت پزشک معالج خود آن را مصرف نکنید در خانمهایی که قند خون ناشتا ان ها بالای ۹۵ میباشد حتما باید آزمایش GCT درخواست شود ممکن است دچار دیابت بارداری شده باشید و باید حتما از نظر دیابت بارداری بررسی شوید واینکه رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

  99. سلام… من هفت روز پیش بی بی چک استفاده کردم خط دوم خیلی کم رنگ بود… رفتم آزمایش خون دادم عددش ۴۳ بود… دکتر گفت مشکوک به حاملگی هستی باید صبر کنی و روز پنجاهم از پریودت بری سونوگرافی تا درست مشخص شه حامله ای یا نه… امروز بعد از یک هفته بی بی چک استفاده کردم مثبت بود… از روزی که پیریودم عقب افتاده تا الان لک بینی دارم… همین الان هم لک بینی تبدیل به خونریزی شد… الان نصف شبه دارم براتون می نویسم و دستم به جایی بند نیست.سوال من: دکترم همین امروز برام شیاف پروژسترون تجویز کرده اما تو سایت شما خوندم که بهتره بعد از اینکه سونوگرافی انجام دادیم و مطمئن شدیم که حامله ایم این شیاف رو مصرف کنیم… منم سه روز دیگه باید برم سونوگرافی… آیا این شیاف رو مصرف کنم یا بارم بعد از سونوگرافی که تکلیف حاملگیم مشخص شد؟ سوال بعدی: آیا اگه این شیاف رو الان که خونریزی دارم مصرف نکنم دچار مشل خواهم شد؟ ممنون میشم اگه جوابم رو هرچه سریعتر بدید

    1. سلام باید ۳ روز دیگه سونوگرافی انجام بدید ترجیحا واژینال انجام بدید بعد اگر وضعیت جنین شما نرمال بود ان وقت از شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  100. سلام خسته نباشین من هفته هفتم بارداری هستم رفتم سونو زده بودیک ساک حاملگی بدون کیسه زرده درحفره رحم دیده میشودضربان قلب جنین مشهودنیست. دکترسونوگفت بایدسقط کنمش. ایا دیگه امیدی نیست این میشه دومین سقطم شکست روحی بدی بهم واردشده لطفاکمکم کنید. باتشکرازراهنماییتون .

    1. سلام ممنون. میتوانید با مشورت پزشک معالج خود ۱۰ روز دیگر سونوی واژینال انجام دهید.

  101. مجداداسلام ببخشیدده روزدیگه میشه ۱۷اوم من ۲۰اوم برم سونو شکمی بدم چی مشکلی نداره . واقعا اگه دیده شه باشکمیم دیده میشه.

  102. سلام خسته نباشید، من ۵ هفته حامله ام رفتم سونو دکتر تو سونو نوشته یه ساک حاملگی به دیامتر ۹ م م مشاهده شد ، با توجه به عدم رویت فتال پل و ضربان قلب سونو کنترل دو هفته بعد توصیه میشود ، مختصر مایع فاقد اکو داخل لگن مشاهده شد
    جهت افتراق ساک حاملگی داخل رحمی در مراحل اولیه از سودوساک حاملگی خارج رحم ، کنترل سونو در فاصله زمانی کوتاهتر با برسی های. تکمیلی کمک کننده است.
    خواهش میکنم لطفا بگین این یعنی چی ایا خدایی نکرده حاملگی من خارج از رحمه
    من دوتا سقط دوسال پیش داشتم الان خیلی نگرانم

    1. سلام ممنون. خیر نشان دهنده بارداری خارج رحمی نیست نگران نباشید ۱۰ روز دیگر سونوی واژینال انجام بدهید.

  103. سلام خسته نباشید بنده هفته یازده بارداری هستم دو سال پیش ی سقط تو دوماهگی داشتم میخاستم بدونم گروه خونیم o منفی و شوهرم a مثبته باید رگام بزنم لکه بینیم تاالان نداشتم خداروشکر فقط بخاطر کمردرد دکترم شیاف داد میخاستم بدونم امپول رگام و باید کی بزنم دیر نشده باتوجه ب شرایط سقط قبلیم

    1. سلام ممنون .باید در هفته ۲۸ بارداری آمپول رگام را تزریق کنید اگر بعد از زایمان گروه خونی نوزاد منفی بود مشکلی نیست اما اگر مثبت بود دوباره بعد از زایمان هم باید آمپول رگام را تزریق کنید.

  104. سلام خسته نباشید من در هفته ۹ بارداری هستم.نزدیک عادت ماهیانه هستم ماه قبل هم نزدیک عادتم هم درد داشتم هم او دیدم ولی سونوگرافی وارژینالی ک انجام دادم هم چنین سالم بود .هم ضربان قلب داشت.این ماه هم نزدیک عادتم هست هم زیر شکمم در میاد هم او ببین خیلی کمی دارم.ب نظر شما باید چیکار کنم.لطفا راهنماییم کنید.سپاس

    1. سلام ممنون نگران نباشید این امر طبیعی است باید استراحت بیشتری در این دوران داشته باشید و در صورت صلاح دید پزشک معالج خود از شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  105. سلام و خسته نباشید.من ۱سال و نیم پیش یه بارداری پوچ داشتم یعنی به لکه بینی افتادم و شیاف مصرف کردم ولی تا ۵هفته بیشتر رشد نکرد و من ۵هفته ام بیشتر صبر کردم ولی بازم رشد نکرد.الان باردار هستم وهفته ۴.هنوز دکتر نرفتم.به نظرتون لازمه شیاف مصرف کنم؟نمیخوام انقد زود دکتر برم آخه

    1. سلام ممنون. اگر لکه بینی، ندارید مشکلی نیست نیازی به مراجعه به پزشک ندارید باید روزی یک عدد قرص اسید فولیک یک میلی گرمی استفاده کنید و بین ۷ تا ۸ هفتگی سونوگرافی انجام بدید.

  106. سلام خانم دکتر
    من با توجه به آخرین روز پریودم ۷ هفته و چند روز است که باردارم به دلیل سقط قبلی شیاف پروژسترون استفاده میکنم
    هفته گذشته سونو دادم کیسه جنینی و جنین دیده شد و دکتر هم گفت قلبش هم میزند
    ولی من هیچ علامت بارداری ندارم تکرر ادرار داشتم که آن هم قطع شد اصلا حالت تهوع ندارم
    میترسم نداشتن حالات بارداری غیرعادی باشد نکنه خدای نکرده رشد جنین متوقف شده است
    دکتر گفت یکماه دیگه برای غربالگری بروم

    1. سلام نگران نباشید این طور نیست که حتما تمام حالات بارداری در تمامی افراد یکسان دیده شود شما مشکلی ندارید و وضعیت شما نرمال هست.

  107. سلام من در دوره ۱۱هفتگی حاملگی هستم ولکه بینی دارم آیا برای جنین مشکلی به وجودمیاورد؟

    1. سلام بهتره استراحت کافی داشته باشید وزیر نظر پزشک معالج خود از شیاف پروژسترون استفاده کنید نگران نباشید با مصرف دارو و استراحت کافی مشکلی پیش نمی اید.

  108. سلام من هفته ٢١ بارداري هستمبه دليل خونريزي پزشكم دو نمونه شياف و امپول پرولوتون نوشته كه امپولها ٤ تا و هفته اي يكبار و شياف ها هرمدوم روزي يكبار استفاده ميكنم يكي از شياف ها پروژسترونه اشكال نداره يه روزشو دوبار استفاده كرد؟ من اشتباهي امروز دوبار استفاده كردم مشكلي پيش نمياد؟

    1. سلام، نه مشکلی پیش نمیاد. بهتره دقت بیشتری داشته باشید. 

  109. سلام خسته نباشید من سونو واژینال رفتمو چهار تخمک داشتم دوتا بی ارزش بود دوتاشم ۱۷و۱۶روز چهارده پریود خونریزی شد دکترم برام شیاف پروژسترون نوشت قطع شد الان امروز روز شونزده پریود دوباره لکه بینی دارم دلیلش چیه ایا احتمال داره جنین تشکیل شه

    1. بهترین سایز فولیکول برای بارداری بین ۱۸ تا ۲۴ م م می باشد. در ضمن در شرایط نرمال در هر ماه فقط ۲۵ درصد احتمال بارداری وجود دارد و این فقط یک طرف ماجراست . کیفیت و کمیت اسپرم نیز فاکتور مهم دیگری است . عوامل بسیار زیادی در تشکیل جنین موثر است؛ اندازه فولیکول تنها فاکتور نیست .

  110. باعرض سلام.
    من ۱۷ فروردین آخرین پریودیم بوده.۲۴ اردیبهشت آزمایش خون دادم حامله بودم با بتا ۲۰۰٫دکترواسم سنو نوشت رفتم سنو به دلیل فشار زیاد که به شکمم دکتر وارد کردن بعداز سنو به خون ریزی وبعد لکه بینی افتادم.در سنو سن جنین ۵هفته و۴روز.ساک حاملگی بود اما فعال پل دیده نشده.میخواستم بدونم مشکلی هست یانه؟درضمن دکتر واسم شیاف پروژسترون تجویز کردن.اما دیشب بعداز دوسه روز لکه بینی.خونی همراه با لخته. رمز ازم خارج شد لطفا کمکم کنین

    1. فقط با سونوگرافی می توان نظر قطعی داد. در هفته های اول بارداری لکه بینی شایع است اما خونریزی کمی نگران کننده است.

  111. سلام من در ماه اول بارداري هستم
    از قبل از اينكه بفهمم باردارم دل درد شديد داشتم
    الان كه در هفته ٤ بارداري هستم لك هاي قهوه اي امروز ديدم كه با درد همراه است
    آيا خطري براي جنين وجود دارد؟

    1. لکه بینی و درد زیر شکم در اوایل بارداری طبیعی است. استراحت کافی داشته باشید و از غذاهای قاعده آور پرهیز کنید. این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید تا در صورت لزوم برای شما شیاف پروژسترون تجویز شود.

  112. سلام.من ۴هفته و دو روزه که بادارم بتا دیروز ۹۰۸بود دکتر استراحت مطلق داده و اسپرین وشیاف پروژسترون سال گذشته هم یه سقط داشتم دو ماهه.دکتر بهم گفت شانس بودنش کمه به جز این داروها کار دیگه ای هم میشه کرد؟ خیلی نگرانم.لطفا راهنماییم کنید.

    1. بهتر است استراحت کافی داشته باشید و آرام باشید و به خدا توکل کنید. معمولاً سقط در بارداری اول شایع است اما سقط پشت سر هم و بیش از ۳ بار نیازمند آزمایشات ژنتیکی است. 

  113. ببخشید دوباره سوال میکنم بتا در پایان هفته چهارم باید چند باشه که دکتر من گفت بتا کمه در ضمن من هنگام پریودام و هچنین در بارداری اول و الان درد در زیر شکم سمت چپ خیلی زیاد دارم علتش چیه؟

    1. عدد بتای شما بستگی به زمان تخمک گذاری شما دارد ممکن است دیر تخمک گذاری کرده باشید بنابراین جای نگرانی ندارد دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است.

  114. سلام من استراحت مطلقم هفته چهار بارداری از دیشب موقع بلند شدن از متکا سرگیجه دورانی دارم.در ضمن چند ماه پیش هم با چنین مشکلی مواجه بودن که تشخیص عدم تعادل گوش دادن که درمان شد.الان که بادارم علتش چی میتونه باشه؟ممنون که پاسخ میدید.

    1. سلام ممکن است به علت افت فشار خون باشد هر روز قرص اسید فولیک مصرف کنید ورژیم غذایی مقوی ومغذی داشته داشته باشید.

  115. ممنون میشم هر چه زودتر جوابم را بدید اخه خیلی نگرانم.باز هم ممنون از لطفتون.

  116. سلام خانم دکتر.من امروز ۱۰هفته و ۳روزم.برام سونو ان تی نوشته.میتونم فردا انجام بدم یا بذارم ۱۱هفته تموم بشه.با تشکر

    1. سلام سونوگرافی ان تی جنین بین هفته ۱۱ تا ۱۳ بارداری انجام میشود شما ۴ روز دیگر وارد ۱۱ هفته بارداری میشوید و بهتر است پایان ۱۱ هفتگی سونوگرافی غربالگری جنین را انجام بدهید زمان مناسب انجام سونوگرافی غربالگری جنین توسط پزشک زنان برای شما تعیین می شود.

  117. سلام من در هفته هفتم باردارى هستم از يه هفته قبل به تجويز دكتر براى محكم كارى هر شب يك شياف پروژسترون ٢٠٠استفاده كردم ديشب خونريزى شروع شد و به پزشك مراجعه كردم سنو شكمى ضربان نشون نداد و سنو واژينال انجام دادم كه ضربان نشون داد يه آمپول femolife تجويز كردن و الانم روزى دوتا شياف پروژسترون ٢٠٠ و روزى دوتا آمپول پروژسترون ٥٠ تجويز كردن چون در مسافرت هستم و با پزشك خودم در ارتباط نيستم نميدونم آيا مصرف روزى دوتا شياف و دوتا آمپول احتياج هست و زياد نيست؟
    البته از ديشب خونريزى كمتر شده و به دو سه قطره رسيده

    1. سلام دوست عزیز با توجه به اینکه شما در هفته های اول بارداری مشکل خاصی نداشتید و دچار لکه بینی، ویا خون ریزی نبوده اید نیازی به تجویز شیاف پروژسترون نبوده به همین علت بعد از مصرف شیاف دچار خون ریزی شده اید اما حالا نگران نباشید روزی یک عدد شیاف و یک عدد آمپول کافی است وبعد روزی یک عدد شیاف مصرف کنید و فردای آن کاملا قطع کنید حتما باید استراحت کافی داشته باشید نگران نباشید.

  118. سلام من ۳۴ سالمه شنبه فهمیدم حامله ام رفتم پیش دکترم سونو کرد و مشخص شد ۴هفت ۴روز باردارم لک بینی داشتم ولی امروز بعد سه روز سونو لکبینی تبدیل به خونریزی شده ولی کم همش استراحت کردم به نظرتون خطری هست باید برم بیمارستان با توجه به اینکه تعطیلیه ؟؟؟ خیلی می ترسم یعنی احتمال سقط هست ؟!

    1. سلام با توجه به اینکه سن بارداری شما کم است ودر سونوگرافی فعلا چیزی دیده نمی شود باید استراحت مطلق باشید واگر به خون ریزی شدید نیافتادید ۱۰ روز دیگر سونوگرافی مجدد انجام بدید.

  119. با سلام
    من همسرم روز شنبه و یک شنبه همین هفته لکه بینی داشتن البته به صورت ریزش تقریبا سه قطره به رنگ قهوه ای و سه شنبه سونو انجام دادیم که الحمدالله قلب جنبن تشکیل شده و ضربان هم داشته و طبق گفته سونو همه چیز نرمال و ایده آل و دیروز صبح مجددا لکه بینی داشتن که بعدازظهر پیش دکتر خودشون رفتن و همه چیز خوب بوده از نظرشون ولی بخاطر لکه بینی ۱۰ تا شیاف دادن برای جلوگیری که با استفاده اولین شیاف دیشب دوباره صبح امروزلکه بینی داشتن وتا نیم ساعت پیش دوباره لکه بینی شده اما کمتر
    میخام بدونم چیزی سلامتی همسر و بچه رو به خطر نمیندازه با این شرایط؟

    1. سلام نگران نباشید همسر شما باید استراحت کافی داشته باشند و از شیاف پروژسترون استفاده کنند و اگر تا ۲ -۳ روز اینده لکه بینی ایشان قطع نشد همسرتان زیر نظر پزشک از نظر کم کاری تیروئید و انعقاد خون چک شوند.

  120. مرسى از راهنماييتون فقط يه سوال ديگه دارم از سيزدهم كه خونريزي كردم و آمپول و شياف استفاده كردم مدام استراحت ميكنم الان دو روزه كه در حد چند قطره لك قهوه اى در روز شده، اين لكه بينى تا كى ادامه پيدا ميكنه و تا چند وقت بايد دارو مصرف كنم و استراحت مطلق باشم؟ آيا بعد از دوره استفاده از دارو و استراحت بازم خطر سقط هست؟

    1. دوست عزیز باید طبق دستور پزشک معالج خود از داروهای خود استفاده کنید معمولا اگر لکه بینی تمام شود داروها را قطع میکنیم اما باید قطع داروهای شما زیر نظر پزشک باشد و بهتر است استراحت کافی داشته باشید.

  121. سلام آخرین روز پریودیم ۲۹ فروردیدن بود سوم
    خرداد آز بتا دادم ۱۶۵ بود مشکلی نداشتم تا اینکه در تاریخ ۱۳ خرداد لکه بینی پیدا کردم سونو داخلی چیزی مشخص نشد دکتر ده عدد شیاف ۴۰۰ هر دوازده ساعت و ۱۰ عدد آمپول روزی دوتا واسم تجز کرد بعد ادو سه روز لکه بینیم قطع شد روز ۱۶ خرداد تیتر بتا دادم ۳۰۰۰ بود ۴۸ ساعت بعد بتا۲۷۵۰ شده بود ممکنه واسه جنین مشکل پیش اومده باشه ممنون

    1. سلام بهتر بود پزشک شما برای ۱۰ روز دیگر سونوی واژینال درخواست میدادند واگر وضعیت جنین نرمال بود این همه دارو تجویز می کردند زیرا ممکن است جنین مشکل کروموزومی داشته باشد و طبیعی سقط شود یعنی به خون ریزی بیافتید اما مصرف این داروها جلوی سقط طبیعی را میگیرد.

  122. من ۳۱ سالمه تو هفته ی ۲۲ بارداری هستم.توی هفته ی دهم یه شب خونریزی داشتم و دکترم آمپول پروژسترون برام تجویز کرد با شیاف پروژسترون. به صورت مقعدی استفاده کردم تا الان
    تو این مدت دیگه هیچ مشکلی نداشتم. دکترم گفته شیاف دیگه استفاده نکن
    ولی من میخواستم یک شب درمیون برای اطمینان ادامه بدم اگه ضرری نداره

    1. دوست عزیز شما نیازی به استفاده از شیاف پروژسترون ندارید از هفته ۲۰ بارداری به بعد شیاف پروژسترون تجویز نمی شود.

  123. سلام من هفته هفتم بارداریم بودکه رفتم سونو گفت ساک هست بدون زده جنین وضربان قلبم نداره الان هفته ۹بارداریم ازترس هنو سونونرفتم ولی وقتی به پهلودرازمیکشم شکمم نبضی و احساس میکنم ایاقلب بچمه .یانه من استرسم خیلی بالاست برم سونو الان همه چی مشخص میشه باتشکر.

    1. سلام بین هفته ۶ تا ۸ بارداری باید ضربان قلب جنین در سونوگرافی دیده شود با توجه به اینکه شما ۹ هفته هستید بهتره سونوگرافی انجام بدهید نبضی را که شما احساس می کنید نبض خود شکم شماست و ربطی به جنین ندارد ضربان قلب جنین فقط با دستگاه سونوگرافی قابل تشخیص می باشد.

  124. سلام من ۳اردیبهشت ازمایش خون دادم جواب مثبت بود۲۴اردیبهشت رفتم سونو که۷هفته زده بود وجنین دیده نشد بعددوهفته بعدرفتم سونوی دیگری یعنی ۶خردادکه اونم تقریبی زد۷هفته.این یعنی چی بچم رشدنکرده یاسونو اشتباه کرده اخه توهردوسونوم جنین دیده نشدمن استرس دارم و هنوز هیچ اقدامی نکردم ونه لک بینی دارم نه دردی .ایابایدسقطش کنم یاصبرلطفاراهنماییم کنین باتشکر.

    1. سلام با توجه به سونوگرافی دوم شما که در آن جنین دیده نشده باید سقط انجام دهید زیرا جنین می بایست تا هفته ۸ بارداری دیده می شد.

  125. باسلام وآرزوی قبولی طاعات
    من ۳۴ سالمه وبارداری دوممه یه پسر۶ ساله دارم توشش هفته وشش روزم روزپنجشنبه ظهرتاشب چندتالکه دیدم ساعت ده شب پنج شنبه وده صبح جمعه شیاف پروژسترون زدم واستراحت مطلق داشتم لکه بینی قطع شدباتوجه به اینکه شهریورگذشته یه سقط زیریک ماه داشتم ممکنه خدای نکرده سقط کنم درضمن بتا توهفته سوم بارداری ۷۵۰۰ بود ودکترتاریخ ۲۷ خردادواسم سونونوشته

    1. سلام نگران نباشید این طور نیست که این بارداری شما هم ختم به سقط شود بهتر است استراحت کافی داشته باشید و از شیافهای پروژسترون استفاده کنید.

  126. باسلام و خسته نباشید من ۳۰ سالمه ودوزایمان زودرس در هفته ۱۶ داشتم ک دومی با سرکلاژ و مصرف پرلتون و هپارین و لوتیروکسین و شیاف پروژسترون و استراحت مطلق کامل بود اما بازم کیسه اب پاره شد عکس رنگی گرفتم گفتن رحم نرمال مشکل چیه خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید ممنونم

    1. سلام ممنون. باید زیر نظر پزشک معالج خود تمامی آزمایشات مربوطه را انجام بدهید و عکس رنگی به تنهایی کافی نیست.

  127. سلام خسته نباشید من هفته ی ۷ بارداری هستم رفتم سونوگرافی گفت قلبش تشکیل شده ولی دو سه روزه دل درد دارم دور نافم و سر دلم درد میکنه کشاله رانم یه درد ی مثل گرفتگی داره دوسال پیش دو تا سقطم داشتم و الان سوزش و خارش واژن دارم با ترشحات زرد شیاف پروژسترون استفاده میکنم لکه بینی هم ندارم خداروشکر فکرکنم عفونت دارم به نظر شما چیکار کنم ،
    خیلی استرس دارم ممنون میشم اگه زود جواب بدبن مچکرم

    1. سلام ممنون. میتوانید شیاف پروژسترون خود را از طریق مقعد استفاده کنید تا سوزش و خارش شما کمتر شود اگر بهتر نشدید حتما باید زیر نظر پزشک معالج خود برای درمان سوزش و خارش خود دارو مصرف کنید.

  128. سلام.خسته نباشید ممنون از اینکه با صبر و حوصله پاسخ میدید.یه سوالی داشتم برای تعیین ماههای بارداری باید روزهایی که در اول پریودی لکه بینی هم داشتیم را مد نظر قرار بدیم.من الان باردارم تاریخ اولین روز اخرین پریودیم ۹اردیبهشت بود که البته ۹و۱۰ را لکه بینی داشتم و خونریزی از ۱۱شروع شد الان بایداز چه تاریخی حساب کنم چون میخوام برم سونوگرافی تاریخی باشه که قلب بچه تشکیل شده باشه ببخشید طولانی شد.

    1. سلام ممنون. باید از ۱۱ اردیبهشت حساب کنید.

  129. سلام.خسته نباشید.من هفته ی هشتم بارداری هستم.اولین بارمم هست.تابه حالم سقط نداشتم.فقط قبلا مشکل pcosداشتم وچندین سالم هست که تیروییدم کم کاره ولی تحت نظرپزشکم.
    یکی دوروزپیش زیردلم تیرمیکشید به صورت یه نقطه ی ثابت.
    امروزدکترزنانم برام شیاف پروژسترون نوشته،مقعدی،دوبسته ی کامل،ولی انگار ضررداره براجنین.میخواستم نظرشماروبدونم.سپاس

    1. سلام ممنون. دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی هستند در صورتی که مادر باردار دچار لکه بینی باشد شیاف پروژسترون تجویز می شود.

  130. سلام خسته نباشیدنباشید،،من هفته پنجم بارداری هستم،رفتم سنوگفت ساک بارداری دیده میشه با واکنش، شیدایی نرمال و موقعیت مناسب درآویختن رحم مشاهده شده،کیسه زرده مشاهده شدولی fetalpoleمشاهده نشد،،اما از همون اول من لک بینی داشتم که بعضی روزا شدید میشه،،دکتر بهم شیاف پروژسترون تجویز کرده و ب علت عفونت ارداری واسم کپسول سفالکسین تجویز کردهمی میخواستم بدونم با این لک.بینی و خونریزی خفیفی که دارم امکان سقط وجود داره یا نه؟؟؟وکپسول سفالکسین واسم ضررنداره؟؟ممنون میشم جواب بدین خیلی نگرانم اولین بارداریمه

    1. سلام ممنون. باید ۱۰ روز دیگر سونوی واژینال انجام بدید بهتر است با مشورت پزشک معالج خود از شیاف پروژسترون استفاده نکنید اگر سونوگرافی انجام دادید و همه چیز خوب بود ان وقت از شیاف استفاده کنید.

  131. سلام ممنون میشم پاسخ منو بدید.من از هفته شش بارداری لکه ببنی داشتم ک با آمپول پروژسترون واستراحت برطرف شدوهفته ۱۵بارداری عمل سرکلاژداشتم الان هفته ۱۸هستم در سونو ۴روز پیش دکترگفت همه چیز خوبه روزب یه کپسول پروژسترون میخورم و هفته ایی یه امپول پورلوتون میزنمذولی همش نگرانم استرس میگیرم میترسم مشکلی پیش بیاداگه خدای نکرده مشکلی برا جنین پیش بیاد علامتی داره؟ک من الکی استرس نگیرم

    1. سلام اگر مشکلی داشته باشید دچار لکه بینی می شوید.

  132. سلام من ۳۴سال دارم بارداری اول طبیعی زایمان داشتم الان در هفته ۵ بارداری هستم رفتم سونو ساک حاملگی دیده شده دکتر بهم شیاف پروژسترون ۴۰۰ هر ۱۲ ساعت داده برای ۱۰ روزمشکلی نداشتم الان بعد از ۴ روز استفاده لکه بینی دارم نمی دونم استفاده بکنم یانه می گفت به نگهداری بچه کمک می کنه البته من توسونو لوله فالوپ چپم یکم ضخیم نشون داد

    1. سلام شما نیازی به استفاده از شیاف پروژسترون نداشته اید چون ۳ ماهه اول بارداری حساس می باشد نباید بی جهت دارو تجویز شود علت لکه بینی شما استفاده کردن از این شیاف میباشد.

  133. با سلام و خسته نباشید. من هفته ی ۸ بارداری هستم و به خاطراون دو تا سقطی که داشتم دکتر برام شیاف پروژسترون تجویز کرده از اول بارداری استفاده میکنم لکه بینی هیچی ندارم ولی بعضی وقتا شکمم درد میگیره و بعضی اقات رحمم و تخمدانام تیرمیکشه به نظر شما طبیعیه ویه مشکل بزرگی که دارم عفونته و سوزش دارم البته زیاد نیست یکی دیگه من قبل از بارداری بواسیر داشتم ولی نه دردی داشتم نه چیز دیگه الان که هم شیاف استفاده میکنم از مقعد هم خارش دا ره هم سوزش ولی خونریزی ندارم شکمم در روز یه بار کار میکنه و این خیلی اذیتم میکنه این برای حاملگی و جنین مشکلی نداره ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید مچکرم از زحمات شما ببخشید طولانی شد.

  134. سلام خانم دکتر.دیروز هفته دوازده بارداریم تموم شد.تو هفته ۶یه روز خونریزی داشتم و بعدش لکه بینی شیاف فرتیزست استفاده میکردم و استراحت داشتم.از اول خرداد تاحالا لکه بینی قطع شده بود.امروز که رفتم توالت یه مقدار خیلی کم خون ویه کوچولو لکه قهوه ای همراه با ادرارم دفع شد.دیگه بعدش چندبار رفتم توالت هیچ لکه و خونی ندیدم.خیلی اسنرس دارم چکار کنم .مشکلی برام پیش میاد؟جفت هم تو سونو که یه هفته گذشته دادم انتریور بود.

  135. ببخشید خانم دکتر یادم رفت بگم که تو سونو ۶هفتگی بهم گفتن یه هماتوم ۱۲*۱۲میلی متر پشت جفت هست

  136. سلام من هفته۱۷بارداری هستم دو هفته است زیر شکمم و کمر درد شدید دارم لک و خونریزی ندارم سونوکردم همه چی خوب بود ازمایش عفونت ادراری دادم یکم عفونت داشتم دکترم به خاطر دردهایم به من شیاف پروژسترون داده ایا این شیاف ضرر ندارد این دردها نشانه سقط است ؟که من استفاده کنم در ضمن من پارسال یه سقط داشتم

  137. سلام.من ۱۴ روزه که خونریزی شدید دارم اوایل فک کردم پریودم و رفتم دکتر و تو سونو چیزی نشون نداد فقط تو تخمدان سمت چپم یه سونولیست نشون داده و تو ازمایش خونم گفتن باردارمو بتا ۱۵۰٫
    دکتر چیزی تجویز نکرد برا درد و خونریزیم گفت احتمال سقط دارم و یا حاملگی خارج رحم.
    والا اینهمه خون ازم میره چیزی هم ندادن.چیکار کنم همچنان منتظر باشم تا ۴۸ ساعت بگذره.و اینکه خیلی احتمال داره خارج از رحم باشه.خیلی نگرانم.

    1. سلام فعلا نیاز به اقدام خاصی ندارید نیازی به مصرف دارو نیست با توجه به خون ریزی شدید شما احتمال سقط بالاست باید مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  138. سلام خسته نباشید.من تاریخ اولین روز اخرین پریودیم ۱۱اردیبهشت بود امروز که رفتم سونوگرافی زده ۶هفته و یک روز.ویک هماتوم ساب کورنیک به ابعاد ۲۸*۵ .من بخاطر سقط پارسال که به همین دلیل بود از هفته چهارم شیاف پروژسترون و اسپرین مصرف کردم و استراحت داشتم.قلبش تشکیل شده بود. من فقط زیر شکمم ناحیه تخمدان سمت چپ درد دارم و خونریزی ندارم .نداشتن خونریزی ایا خطرناکه؟ چه داروهایی را باید مصرف کرد؟ایا با وجود هماتوم بارداری به سرانجام میرسه؟تشکیل هماتوم دلیل خاصی داره؟ببخشید طولانی شد .ممنون میشم من را از نگرانی در بیارید.

    1. سلام ممنون. نگران نباشید استراحت کافی داشته باشید واز داروهای خود استفاده کنید اینکه خون ریزی ندارید علامت خوبی است.

  139. سلام من تقریبا موعد پريودم سونو واژينال انجام دادم سن جنین رو ۴ هفته و ۶روز تخمین زدن یعنی ۶روز بیشتر از سن واقعی که جنین و قلب هم دیده شد از همون موقع هم واسم شیاف پروژسترون و دوفاستون تجویز کردن،به گفته پزشکم الان روز اول هفته ۷ هستم و روز آخر این هفته واسم سونو مجدد برای دیدن تپش قلب نوشتن ولی الان حالات بارداريم کم شده ،میخواستم ببینم با وجود استفاده از شیاف احتمال سقط چقدره اینم بگم که اصلا خونریزی یا لکه بینی نداشتم تا الان خدا رو شکر

  140. با سلام تاریخ اولین روز پریودیم ۱۹ اردیبهشت بود بعد دو روز مونده به موعد بتا ۸۵ و یه هفته بعد موعد ۷۴۲ بود با احتساب پزشک بایستی هفته ۶ بارداری باشم اما با دیدن لک بینی قهو ه ای تیره سونو چیزی مشاهده نشد حتی ساک و گفتن با سونو شکمی سن بارداری زیر ۵ هفته است که چیزی رویت نشد و ده روز دیگه برام تکرار سونو نوشتن و برای لک بینی شیاف پروژسترون و قرص آاس آ ۸۰ .. عده ای میگن مصرف قرص باعث عدم قطع لک بینی میشه .. خانم دکتر نظر شما در مورد وضعیت من چیه ؟ممنون

  141. سلام الان هفته ۶ و یک روزه که باردارم سه شنبه ۵ هفته و ۴ روز بود که سونو شدم و جنین با ضربان قلب خوب دیده شد اما همون شب سردرد و حالت تهوع گرفتم که دو روز زول کشید و لکه بینی قهوهای با رگه های قرمز دیدم الان به صورت قهوه ای آبکی هستش خیلی میترسم ممکنه سقط بشه در ضمن از امروز دو تا امپول پروژسترون شروع کردم به جای شیاف ؟ من به سختی باردار شدم یه بارداری پوچ داشتم و ۴ بار ivfشدم کمکم‌کنید ممنون

  142. سلام.خسته نباشید.من اولین روز آخرین پریم ۲۵ اردیبهشت بوده بعدش هم باردار شدم ک دکتر گفت الان رفتم تو پنج هفته ولی زیرشکمم یعنی از واژن تا زیرشکمم دردمیکنه خیلی و کمردردهم دارم همچنین درناحیه ساق پاپادردشدیددارم و غلظت خون ک دکتر شیاف پروژسترون ۴۰۰ و آاس ا برام نوشت و همچنین برای یک هفته بعدسونو ک گفت اگرقلب جنین معلوم نشدبصورت واژینال انجام بده خیلی میترسم ازاینکه آیا مشکلی دارم یا حاملگی پوچه یا جنین ضربان داره؟مشکلم چیه؟ لطفا راهنپاییم کنید ممنونم.

  143. سلام ،من در هفته ششم بارداری هستم ،ده سال نازایی ب دلیل اندومتیوز داشتم ،الان طبیعی باردار شدم ،لکه بینی خیلی کم داشتم سونو انجام دادم ساک بارداری دیده شدولی قلب جنین هنوز نه،البته ازمایش بتا نشون از هفته چهارم بارداری رو میداد،دکتر بهم اوتروژستان داده روزی یدونه ۲۰۰..درد فقط در کمرم احساس میکنم ایا خطری منو تهدید میکنه سقط یا حاملگی پوچ

    1. سلام با توجه به اینکه در هفته ۶ بارداری هستید طبیعی است که قلب جنین دیده نشده باشد باید دوهفته دیگر برای دیدن قلب جنین سونوگرافی انجام دهید بنابراین نگران نباشید

  144. سلام
    خسته نباشید. وقتتون بخیر
    دوماه پیش جنین ۵ هفته ایم رو سقط کردم
    پریود ام در دو ماه اخیر به موقع اتفاق افتاد.
    که هفت روز بعد از پاک شدن از آخرین پریودم اقدام برای بارداری کردیم سه شب به صورت یه شب در میان.
    از آخرین اقداممون ۵ شب میگذره
    حالا زیر شکمم قسمت تخمدان سمت راستم یکمی درد دارم که میگیره و ول میکنه
    ترشح بی رنگ و بی بو و کِشدار هم دارم
    خواستم بدونم آیا ممکنه باردار باشم؟
    دکترم برای بارداری قبلیم که بعدا سقط شد قرص فِرودین و آ اس آ و متفورمین تجویز کرد فولیک اسید هم استفاده میکنم

    1. سلام ممنون. احتمال بارداری وجود دارد باید صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  145. سلام خسته نباشید لطفا جواب سوال منم بدید مشاورعزیز ک ۳ تیرماه سوالموپرسیوم درضمن نکته ای ک یادم رفت این بود ک من یک ماه قبل از بارداری قرص گلوکوفاژ استفاده کردم بادستور پزشک.ممنون ازلطفتون.

  146. سلام.خواهش میکنم جواب منو بدین.من الا هفته ۷بارداریم هستم و هفته قبل سونو واژینال شدم هم جنین بود و هم ضربان قلب.الان چند روزه ترشحات قهوه ای دارم فقط قهوه ای.شیاف و قرص دوفاستون استفاده میکنم و استراحت میکنم.با توجه با اینکه پارسال یه بارداری پوچ داشتم به نظرتون الان خطری منو تهدید میکنه؟حالا قراره ۱۰روز دیگه باز برم سونو‌.به نظرتون با این لکه های قهوه ای لازمه زودتر برم؟
    میشه بگید این ترشحات و رگه های قهوه ای چی هستن و چه دلیلی دارن.چوت لکه بینی ندارم و خون قرمز نیست.

    1. عزیزم شما باید استراحت کامل کنی و نزدیکی نداشته باشی شیاف سیکلوژست روزی ۲ عدد( مقعدی )صبح و شب استفاده کنی شما تهدید به سقط هستی و باید خیلی مراقب باشی.

  147. با سلام خدمت شما.
    من آذر ماه سال ۹۵ با قرص لتروزل باردار شدم و از هفته ۶ لکه بینی داشتم در سونوها رشد جنین طبیعی بود اما هماتوم دیده شد که آس آ و آمپولهای آنوکساپارین و روزی سه عدد شیاف پروژسترون مصرف میکردم که بدلیل حساسیت به شیافها به روزی یک عدد کاهش دادم اما با وجود مشخص شدن رفع هماتوم در سونوهای بعدی باز لکه بینی قطع نشد و در نهایت در اولین روز هفته ۱۲ یعنی ۱۳ اسفند سقط شد.
    پس از آن من به طور منظم بعد از ۴۰ روز ۲۴ام فروردین و بعد از ۳۰ روز یعنی ۲۳ اردیبهشت پریود شدم. اما خرداد هیچ پیشگیری نکردم و باید حدود ۲۲ ام یا ۲۳ ام پریود میشدم که نشد روز ۳۰خرداد بدلیل تاخیر به پزشک مراجعه کردم وآزمایش بتا همون روز ۸.۷ بود که دکتر بارداری رو رد کرد و ۴ عدد آمپول پروژسترون همزمان زدم. اما سه روز بعد بخاطر وضعیت جسمانی خودم و مثبت شدن بی بی چک مجدد تست بتا دادم یعنی روز۳ام تیر ۸۸.۶ شده بود. مجددا به دکتر مراجعه کردم و ایشون تکرار آزمایش دادن اما همون روز سوم مجددا لکه بینی من شروع شد و خیلی کم بود و قطع شد تا روز ۶تیر مجددا شروع شد و روز ۷ام بتای من ۶۶۸ شده بود. دکتر سونوی واژینال نوشت که در سونو هیچ چیزی مشاهده نشدو پیشنهاد ازمایش بتای مجدد بعد از ۷۲ ساعت و سونوی واژینال یک هفته بعد داده شده. دکتر هم با توجه به حساسیت من به شیاف پروژسترون ۲۰ عدد آمپول پروژسترون ۵۰ میلی تجویز کردن که از دیروز شروع کردم.
    به نظر شما با این شرایط احتمال اینکه باردار نباشم هست اگر هست علت بالا رفتن بتا چیست؟ و در سونو چیزی مشخص نبود؟
    پزشک سونو می گفت اگر هم باردار باشی با این لکه ها مجددا احتمال سقط زیاده. به نظر شما به تزریق آمپولها تا سونوی بعدی ادامه بدم؟ لطفا راهنمایی کنید.
    ضمنا من ۳۷ سالمه و این ماه از هیچ دارویی برای بارداری استفاده نکردم

    1. عزیزم احتمال بارداری شما وجود داره و همین طور احتمال سقط شما باید فاصله بین سقط و بارداری بعدی رو به مدت ۶ ماه رعایت می کردین تا سقط راجعه اتفاق نیافته حالا هم امپول ها رو ادامه بدین هم سونو هفته دیگه رو واژینال انجام بدین بتا اچ سی جی ممکنه در زمان غیر از بارداری هم بالا بره عزیزم.

  148. سلام
    من هفت هفته و پنج روزه بودم ك صداي قلب جنين رو شنيدم از طريق سونو واژينال،كه دكترم متوجه فيبروم ب اندازه ٢س م شدند. من لكه بيني نداشتم ولي برام شياف پرو ٤٠٠ميلي گرم براي هر شب تجويز كردند.درد هاي خفيف زير شكمي دارم اما بهتر شدم.گفتند تا چهل شب استفاده كنم.ميخواستم بدونم استفاده شياف ضرورت داره؟و اينكه ب از بين رفتن فيبروم كمكي ميكنه؟

    1. بله عزیزم به خاطر مصرف شیافها درد زیر دلتون بهتر شده حتما شیاف ها رو استفاده کنید شیاف ها به از بین رفتن فیبروم کمکی نمی کنه فیبروم ها رشدشون در بارداری یا متوقف میشه یا کوچیک میشه نگران نباش عزیزم

  149. سلام من تو هفته دهم هستم الان ده روزه خون ریزی یا لکه بینی دارم بااینکه شیاف پرو۴۰۰استفاده میکنم هم کمر درد و درد زیر شکم دارم

    1. عزیزم شما تا هفته ۱۲ شیافهاتونو استفاده کنید استراحت کنید نزدیکی نکنید وکار سنگین اصلا نکنید واینکه شما تهدید به سقط هستین وبعد از هفته ۱۲ در صورت ادامه درد زیر دل و خونریزی باید امپول پرولون بزنید.
      (طاهره عبدی ابیانه) کارشناس مامایی

  150. باسلام. من در هفته سیزدهم بارداری چند قطره خونریزی داشتم بدون درد به پزشکم مراجعه کردم جنین سالم بود قرص آ اس آ و شیاف پروژسترون تجویز کردند پس از پنج روز مصرف دوباره همان انداره خونریزی داشتم این دفعه کمی هم درد زیرشکم دارم سونوی ان تی جنین سالم رو نشون میده و کمی پایین بودن جفت را. امکان سقط در هفته ی ۱۴ وجود دارد؟ جای نگرانی هست؟
    با تشکر از شما

    1. سلام نگران نباشید استراحت کافی داشته باشید واز شیافهای پروژسترون خود استفاده کنید اگر انعقاد خون شما بالاست باید آسپرین مصرف کنید در غیر این صورت نیازی به مصرف آسپرین نیست زیرا مصرف بی جهت قرص آسپرین به علت رقیق کردن خون خون ریزی را بیشتر می کند.

  151. سلام خسته نباشید من هفته بیست ودو بارداری هستم دوهفته پیش لک کوچک دیدم رفتم سونو جفت خلفی تحتانی بود استراحت داشتم دکترم شیاف پرو.. داد گفت دوباره تکرار شد استفاده کن الان دوباره یک لک دیدم لابلای ترشحاتم لخته خون دیدم شروع کردم استفاده میکنم شیافها رو ودرضمن جنینم تکون میخوره میفهمم میخواستم بپرسم بچم وخطری تهدید نمیکنه خیلی نگرانم تورو خدا جواب بدین بعداز هفت سال باردار شدم تا حالا همه چیز خوب بود تو این دوهفته یهو بهم ریخت ایا این شیاف میتونه کمک کنه اخه شنیدم تا قبل سه ماهگی رو کمک میکنه بعدش تاثیری نداره این درسته یانه

    1. سلام موقعیت جفت شما طبیعی است و جفت شما پایین نیست بهتر است استراحت کافی داشته باشید نگران نباشید اگر لکه بینی شما تا فردا ادامه داشت بهتر است از آمپول پرولوتون استفاده کنید هفته ای یک بار یک تا دو تا آمپول کافی است .

  152. با سلام.من اولین روز آخرین پریودیم ۱۱اردیبهشت بود. چون بتا پایین بود از روز۱۱خرداد به مدت دو هفته استراحت مطلق بودم و از شیاف پروژسترون و اسپرین استفاده کردم تا الان بعد دو هفته سو نو دادم قلب بچه تشکیل شده بود وی یه هماتوم پشت جفت بود دکتر همون دارو ها را ادامه داد و در ضمن از کار سنگین و ایستادن بیش از حد منع کرد حالا خدا راشکر درد هام کم شده منتها من ازکایش کامل دادم که الان پلاکت خونم ۱۴۴۰۰۰هزار بود اسفند سال گذشته هم ازمایش دادم که پلاکتم۱۶۱۰۰۰ب.سوالم اینه پایین بودن پلاکت خطرناکه برای جنین و خودم؟و باید به متخصص انکولوژی مراجعه بکنم یا نه؟ لطفا راهنماییم کنید .قبلا هم ازتون مشاوره گرفتم که خیلی بهم کمک کرده.خیلی نگرانم ممنون میشم جواب سوالم را بدید.

    1. سلام خیر مشکلی وجود ندارد و تعداد پلاک شما در زمان بارداری طبیعی است.

  153. سلام خسته نباشید.خواستم بپرسم ایا مصرف شیاف پروژسترون دمای بدن را بالا می برد؟من ۴روزه ای یو ای کردم امروز صبح دیدم دمای بدنم که همیشه ۳۶ بود.۳۷ شده.ممکنه باردار باشم؟

    1. سلام به علت استفاده از شیاف دمای بدن شما بالا رفته باید ۱۱روز دیگر تست بارداری انجام بدهید.

  154. سلام خسته نباشید،من اخرین پریودم ۱۵اردیبهشت بودیک هفته پیش سونودادم گفتن ۵هفته و۳روزهمه چی طبیعی بودولی قلب جنین تشکیل نشده بود،الان تقریبا۱۰روزی میشه که من دارم لک می بینم اولش قهوه ای کم رنگ بودبعدش قرمزشدرفتم پیش دکترشیاف پروژسترون وقرص ایزوپرین روتجویزکردالان ۵روزدارم استفاده می کنم ولی هنوزلک بینیم قطع نشده کمردردودل دردم بعضی وقتادارم،خیلی نگرانم دیشب یکم لک بینیم بیشترشدرفتم اورژانس نوشت سونواونجاسن جنینو۵هفته و۱روزتشخیص دادن وگفتن یکم خون ریزی پشت جنین داری ولی قلبش تشکیل نشده من الان واقعاگیج شدم توروخداراهنماییم کنین،کی لک بینی قطع میشه وایاجنینم سالمه

    1. سلام باید ۲ هفته دیگر برای تشکیل شدن قلب جنین سونوگرافی انجام دهید.

  155. سلام، من ديشب لك بيني خيلي خيلي كمي داشتم امروز هم تكرار شد به رنگ قهوه اي و خيلي كم با دكترم تماس گرفتم گفت شياف پروژسترون استفاده كن اگه خوب نشدي حتما برو سونو، فعلن كه خوب شدم ولي بازم بايد شياف رو استفاده كنم؟

    1. سلام شما چند هفته باردار هستید قبلا سونو انجام دادید لطف کنید شرح حال کامل خودتان را بفرستید.

  156. سلام خسته نباشید. من هفته ۱۱ بارداریم دردی در شکم ندارم ولی در ازمایش ادرارم داخل ادرار خون دیده شده و دکترم گفته جفت ضعیف هست و شیاف پروژسترون داده خیلی نگرانم ولی در سونو هفته ۸ بارداری همه چی طبیعی بود و قلب تشکیل شده بود .ممکنه جنین سقط بشه؟

    1. سلام خون در ادرار نشانه عفونت ادراری است و ربطی به جفت ندارد شیاف پروژسترون زمانی تجویز می شود که دچار لکه بینی باشید .

  157. سلام. خسته نباشید. با تشکر از پاسخگوییها و راهنماییاتون.
    من ۸تیر بهتون پیام دادم و گفتم اسفند سقط کردم و الان بعد از تاخیر و دادن سه آز بتا اچ سی جی که مقادیر ۸.۷ و ۸۸.۶ و ۶۶۸ لکه بینی دارم و در سونو واژینال چیزی از بارداری داخل یا خارج مشخص نبوده و تکرار آز تیتراژ بتا و سونو بعد از یک هفته پیشنهاد شده و تزریق ۲۰ عدد پروژسترون ۲۰ میلی. شما هم لطف کرده بودید پاسخ داده بودید و فرمودید تزریق رو تا گرفتن جواب مجدد ادامه بدم.
    امروز آز بتا دادم اومده بود ۵۰.۹ وخیلی کم شده بود؟
    آیا این به معنای عدم بارداری میتونه باشه؟
    یا نه علامت نوعی بارداری خارج رحمی یا پوچه؟
    اگر بارداری نبوده دلیل ترشح این هورمون در صورت عدم بارداری چی میتونه باشه؟ آخه من چیزای خوبی در مورد ترشح بی دلیل این هورمون نخوندم.
    لطف می کنید راهنمایی کنید؟ به نظر شما نیاز به دادن سونوی واژینال مجدد هست؟

    1. سلام باید داروهای خود را قطع کنید صبر کنید احتمالا پریود میشوید اگر تا ۱۴ روز آینده به خون ریزی نیافتادید میتوانید سونوی واژینال انجام بدهید.

  158. سلام خسته نباشید. قبلا این سوال رو پرسیدم(من هفته ۱۱ بارداریم دردی در شکم ندارم ولی در ازمایش ادرارم داخل ادرار خون دیده شده و دکترم گفته جفت ضعیف هست و شیاف پروژسترون داده خیلی نگرانم ولی در سونو هفته ۸ بارداری همه چی طبیعی بود و قلب تشکیل شده بود .ممکنه جنین سقط بشه؟) در ادامه بگم که در ازمایش ادرارم رنگ ادرار زرد و واضح بود و
    rbc=10-12
    wbc=5-6
    bacteria=few
    blood=+
    ep=30-35
    ph=8
    بقیه منفی بود
    میشه دوباره علت رو بررسی کنید؟

    1. سلام باید زیر نظر پزشک معالج خود دارو مصرف کنید تا بهبودی حاصل شود.

  159. سلام. وقت شما بخیر
    ممنون میشم اگر سوال بنده را پاسخ بدید.
    بنده باردار هستم. ۵هفته و ۳روزم هست. از اول همه علائم بارداری را داشتم.(بی اشتهایی، سرگیجه ،درد و تورم سینه. رگهای سینم هم برجسته شده بود و سر سینم خیلی درشت شده بود و درد میکرد)
    از دو روز پیش تمام علائم بارداریم قطع شده. به دکتر مراجعه کردم سونو کردن و گفتن ساک حاملگی با اندازه مناسب داخل رحمه. وگفتند شبی ۱شیاف پرژسترون استفاده کنم. الان با وجود استفاده شیاف هیچ علایمی از بارداری ندارم
    اشتهام مثل قبل شده و سینه هام فوق العاده نرم و بی درد شده سرسینم هم کوچیک شده.
    سوالم اینه ،با وجود اینکه دیگه هیچ کدوم از علائم را ندارم جنین رشد میکنه؟اصلا شیاف را استفاده کنم یا قطعش کنم تا سقط بشه؟
    منتظر پاسختون هستم. سپاسگزارم

    1. سلام اگر لکه بینی شما ندارید نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست تمامی علائم شما طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  160. سلام
    بنده بسته سوال اورژانسی خریدم و سوالم را مطرح کردم
    وقتی شما برای پاسخ به سوال کسی مبلغی دریافت میکنید،ولو کم، نباید اورژانسی پاسخگو باشید؟ لطفا این رو توی سایتتون مطرح کنید که سوال اورژانسی به معنای پاسخ اورژانسی نیست که مردم تکلیف خودشونو بدونن

    1. پاسخ به سوالات در این سایت رایگان است احتمالا این بسته را در سایتهای مشابه خریداری فرمودید . 

  161. سلام و عرض ادب. امروز ۶هفته ز بارداریم گذشته. شنبه به دکتر مراجعه کردم گفتن ۵هفته و ۳ روزم هست. ساک تشکیل شده. ۲۰ تیر برای چکاپ قلب جنین مراجعه کنید. اما به دلیل دل درد و ترشحات کم رنگ و رگه خونی بسیار کم دیروز مراجعه کردم گفتن قلب تشکیل شده و جنین مشکلی نداره فقط کمی خونریزی پشت جفت مشاهده میشه. شیاف تجویز کردن و استراحت ۱هفته. دیشب استفاده کردم. امروز درد دارم و یکی دوبار ترشحات خیلی کمرنگ دیدم. خیلی نگرانم. ممکنه جنین از بین بره؟!ممنونم از پاسختون.

    1. سلام نگران نباشید استراحت کافی داشته باشید واز شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  162. سلام من سه روزه خونریزی دارم هم شیاف میزارم هم قرص میخورم ولی قطع نمیشه چکار کنم نگرانم

  163. سلام من سه روزه خونریزی دارم هم شیاف میزارم هم قرص میخورم ولی قطع نمیشه چکار کنم نگرانم

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدید.

  164. سلام خانم من هفته ۶ هست و لکه بینی پیدا کرد و رفتیم سونو و متخصص گفت ۵۰ /۵۰ هست و شیاف پروژسترون داده هر ۱۲ ساعت تا ۱۵ روز
    میخواستم نظرتونو بپرسم

    1. سلام برای ما متن سونوگرافی مهم است اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت به شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۶۲ تماس گرفته و متن کامل سونوگرافی را بخوانید وشر ح حال کامل همسرتان را بدهید تا بهتر به شما راهنمایی و مشاوره شود.

  165. سلام خسته نباشید.من هفته نهم بارداری هستم.از شروع هفته دهم دیگه حالت تهوع ندارم و بیشتر حالتم تبدیل شده معذرت میخوام به آروغ زدن.شنیدم نداشتن حالت تهوع خطرناکه. حالا باید چیکار کنم ایا نشانه اینکه جنین رشد نمی کنه؟خیلی میترسم.در ضمن بعضی وقتها زیر شکمم تیر میکشه این هم من را نگرانکرده. ممنون میشم راهنماییم کنید.اجرت تون با خدا.

    1. سلام ممنون نگران نباشید مشکلی جنین شما را تهدید نمی کند واین مسئله طبیعی است.

  166. سلام من هفته هفتم بارداری هستم نزدیکی داشتم از امروز صبح لکه بینی .لکه های قهوه ای.به خاطر اینکه آخر هفته بود دسترسی به ماما داشتم اونم بدون سونو بهم آمپول پروژسترون و شیاف تجویز کرد و قرص آ اس.آمپول رو زدم الان اینجا خوندم بدون سونو نباید تجویز بشه استرس گرفتم فردا هم جمعه ست .دسترسی به هیج جا ندارم .الان شیاف رو استفاده کنم یا نه.تا حالا هیچ سونویی ندادم .فقط از بی بی چک فهمیدم باردارم .همین ماما چند روز پیش گفت آز نیاز نیست بیستم تیر سونو نوشته.خواهش میکنم منو از برزخ نجات بدین.

    1. سلام بهتر است استراحت کافی داشته باشید اگر لکه بینی شما قطع نشد و ادامه داشت فقط یک عدد از شیاف استفاده کنید.

  167. با سلام و خسته نباشید.
    من در هفته هفتم بارداری هستم متاسفانه از دو هفته قبل چند مرتبه ترشح قهوه ای داشتم که شیاف بهم دادن اما بیشتر شد.درسونو همه چیز خوب بوده و قلب بچه تشکیل شده بود ولی جفت سیکولار بود الان روزی ی امپول پروژسترون و شبی ی شیاف پروژسترون استفاده میکنم و استراحتم اما تغییری نکردم و همچنان ترشح ودرد دارم.بشدت نگرانم بارداری اولم هست.ایا سقط میکنم؟

    1. سلام نگران نباشید استراحت کافی داشته باشید و داروهای خود را استفاده کنید .

  168. با سلام و خسته نباشید.
    من در هفته هفتم بارداری هستم متاسفانه از دو هفته قبل چند مرتبه ترشح قهوه ای داشتم که شیاف بهم دادن اما بیشتر شد.درسونو همه چیز خوب بوده و قلب بچه تشکیل شده بود ولی جفت سیکولار بود الان روزی ی امپول پروژسترون و شبی ی شیاف پروژسترون استفاده میکنم و استراحتم اما تغییری نکردم و همچنان ترشح ودرد دارم.بشدت نگرانم بارداری اولم هست.ایا سقط میکنم؟

  169. باسلام من الان تو ۷هفته هستم اما لکه بینی و خونریزی خفیف اما قهوای دارم در ضمن شیاف پرتیژست هم استفاده میکنم تو خدا کمکم کنید برای جنین خطری نداره لطفا راهنمای کنید

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  170. سلام. من تو هفته۶ هستم . درد زیر شکم و تقریبا سوزش خط زیر شکم تا چه حد طبیعی است؟ در ضمن من شیاف استفاده میکنم به دلیل خونریزی پشت جفت. و قلب تشکیل شده. کی خونریزی پشت جفت قطع میشه؟ چقدر ادامه داره؟ از استرس از بین رفتن کوچولوم هنوز به خانواده نگفتم باردارم. خیلی نگرانم. ۳تا شیاف استفاده کردم تا الان. اگه بدون دستور پزشک برم سونو ایراد داره؟ممنونم از پاسخ شما.

    1. سلام اگر تازه سونوگرافی انجام داده اید و ضربان قلب جنین رویت شده نیازی به انجام سونوگرافی نیست دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است بهتر است استراحت کافی داشته باشید.

  171. سلام خسته نباشيد من هفتهي ۱۹ بارداري سونو انجام دادم و متوجه يه لخته خون توو سونو شدم كه به دكتر نشون دادم گفت قسمتی از جفت کنده شده و بهم شیاف پرژستورن داد اما نمیدونم تا کی باید استفاده کنم العان دو هفتس استفاده میکنم نمیدونم کافیه و برم سونو انجام بدم و یا نه باید بیشتر استفاده کنم تا جواب بده و تیکه جفت جذب شه و اینکه من استخون رحمم و لگنم خیلی درد داره نمیدونم طبیعیه یا نه العان یک ماهی میش اینجوریه ام و شیافتم استفاده کردم یکم تاثیر داشته ممنون از لطفتون خسته نباشید

    1. سلام شیافهای پروژسترون را به همان مقداری که پزشک معالج خود تجویز کرده مصرف نمایید اگر لکه بینی ویا خون ریزی ندارید نیازی به انجام سونوگرافی نیست.

  172. با سلام و شب بخير، اواخر هفته ١٤ بارداري هستم و با جفت پايين با فاصله ١٧ميلي متري از دهانه رحم و در اين مدت ٣ بار لكه بيني خفيف داشتم ك به توصيه پزشكم شياف پروژسترون استفاده كردم ك ديشب آخرين شياف تموم شد، سوالم اينه براي اطمينان خاطر ميشه مجدداً شياف استفاده كرد و اينكه با استراحت فاصله جفت از دهانه رحم تغيير ميكنه؟
    امكان اين وجود داره خداي نكرده دچار زايمان زودرس شوم؟

    1. سلام نگران نباشید از ۳ ماهه دوم بارداری به بعد جفت به تدریج بالا میرود نیازی به مصرف مجدد شیاف نیست استراحت کافی داشته باشید.

  173. سلام.من باعمل میکرو روز ۵ام تیرماه یک جنین برام انتقال دادن و روز ۲۱تیر آزمایش دارم اما امروز که روز ۱۳ انتقالم هست صبح لکه هایی به رنگ صورتی وقهوه ای کمرنگ مشاهده کردم بامشاوره مرکز درمانیم دو تا امپول پروژسترون تزریق کردم الان لکه بینیم قطع شده آیا این میتونه به معنی شروع قاعدگی وسقط جنین باشه چون من ۱۷تیر زمان قاعدگیم هست نشانه های سقط جنبن چیه لطف میکنید اگه جواب سوال منو بدید

    1. سلام خیر حتما نشانه سقط جنین نیست نگران نباشید داروهای خود را استفاده کنید.

  174. سلام من رفتم دکتر گفت شش هفته است قلب و جاگیری جنین هم خوب بود چون لکه بینی داشتم بهم شیاف پروژسترون و قرص آ اس آ داد دارم مصرف میکنم اما خیلی استرس دارم امروز یه لکه دیگه اومد تو رو خدا جواب بدید این ها طبیعیه

    1. سلام با توجه به اینکه قلب جنین تشکیل شده نگران نباشید استراحت کافی داشته باشید و داروهای خود را استفاده کنید.

  175. سلام و. خسته نباشید
    من هفته سیزده بارداری هستم و بارداری سه قلو دارم
    در هفته پنجم لخته خون دفع کردم در سونوگرافی قلب جنین ها میزد و یک هماتوم ۱۶*۱۷میلی متر. مشاهده شد که بعد از اون دکتر شیاف سیکلوژل ۴۰۰دوبار در روز و آاس آ۸۰روزی یکبار تجویز. کردتا هفته هشتم استفاده کردم و. لکه بینیها قطع شد مصرف قرص ا اس ا رو متوقف کردم .مجددا به پزشک مراجعه کردم و باز ا اس ا رو تجویز کرد. که بعد از. یک هفته از. مصرف اون مجدد لکه بینی قهوه ای پیدا کردم
    در حال حاظر میتونم ا اس ا رو قطع کنم
    سوال دوم اینکه سونوی ان تی در این هفته با توجه به هماتومی که داشتم مشکلی نداره
    و سوال اخر نوبت ریداکت یک جنین رو در. این هفته دارم ایا مشکلی نیست
    با تشکر

    1. سلام قرص آسپرین خود را باید با اجازه پزشک معالج خود قطع نمائید مبتوانید سونوی غربالگری جنین را انجام دهید.

  176. سلام وخسته نباشید.ببخشید من چند تا سوال داشتم ۱میخواستم ببینم در دوران بارداری استفاده از قطره چشمی فلوکورت و قرص سیتریزن برای جلوگیری از حساسیت فصلی مشکلی داره؟۲ازمایش و سونوگرافی غربالگری مرحله اول را از هفته چندم باید بریم و تا هفته چندم وقت داریم.ببخشیدطولانی شد ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام ممنون اگر پزشک متخصص برای شما تجویز کرده باشد مشکلی ندارد بین هفته ۱۱ تا ۱۳ بارداری باید انجام شود.

  177. سلام من بارداری اول دوقلو داشتم ۷ماهگی پره اکلامپسی شدم و بچه ها رو از دست دادم بارداری دوم ۴هفته سقط شد و الان سومین باره که باردارم و هفته ۷هستم مشکلی ندارم و دکتر بخاطر سقط قبلی قرص آ اس آ و شیاف پروژسترون ۴۰۰بهم دادن هر شب.آیا استفاده کنم در حالی که لکه بینی ندارم

    1. سلام با توجه به اینکه من شرح حال کامل شما را ندارم و علت سقط قبلی شما را نمیدانم بهتر است داروهای خود را زیر نظر پزشک معالج خود مصرف کنید.

  178. سلام، من ۱۵ ام باید پریود میشدم که سه چهار قطره خون دیدم و بعد از اون قطع شد و به لکه بینی خفیف تبدیل شد و دل درد شببه پریودی هم داشتم البته با عرض معذرت تو این روز نزدیکی داشتیم، ۱۷ ام آزمایش خون بارداری عدد ۳۹۲ نشون داد و بعد از ۴۸ ساعت یعنی امروز ۷۰۵ شد ، سونو واژینال انجام دادم که چیزی مشاهده نشد دکتر برام شیاف فرتیژست و قرص آسپرین و قرص دوپاستون نوشته ولی چون شیاف رده x داره می ترسم استفاده کنم البته امروز احساس می کنم لکه بینی ام قطع شده و دردم کمتر شده حالا نمی دونم چکار کنم، هم از مصرف قرص ها می ترسم هم از سقط و هم خدایی نکرده حاملگی خارج رحم، خیلی استرس دارم لطفا راهنمایی ام کنین
    بارداری خارج رحم چه علایمی داره؟
    ممنون

    1. سلام نگران نباشید علت لکه بینی شما لانه گزینی جنین بوده است اگر لکه بینی شما قطع شده نیازی به مصرف این همه دارو نیست شما خیلی زود سونو انجام دادید باید پایان ۷ هفتگی سونوگرافی انجام بدهید علائم بارداری خارج از رحمی شما ندارید.

    2. بسیار ممنون، توکل بر خدا

  179. سلام خسته نباشید من امروز هفته دهم بارداریم تموم میشه.هفته قبل که خودم را وزن کردم ۷۱کیلو بودم و امروز شدم ۷۰کیلو البته بخاطر اینکه نسبت به قدم ۱۶۰وزنم یه خورده بالا بود دکترم گفته در ماههای اول زیاد وزن اضافه نکنم ولی الان چرا یک کیلو وزن کم کردم ایا خطرناکه.پارسال هم یه سقط داشتم و از دیروز ناحیه سمت چپ تخمدانم خیلی درد میکنه ایا این هم نگران کننده است.ویار هم همون حالت تهوع صبحگاهی را دارم فقط در طول روز خیلی حالت تهوع ندارم ایا این مساله هم خطرناکه.ممنون میشم جواب سوال هام را بدید ببخشید طولانی شد.اجرتون با خدا.

    1. سلام در ۳ ماهه اول بارداری خانمهای باردار به علت ویار افزایش وزن ندارند و طبیعی است علائم شما طبیعیه جای نگرانی وجود ندارد.

  180. سلام من قبلا هم سوال پرسیدم که لطف کردید و پاسخ دادید
    من در هفته های اول بارداری هستم اوایل لک بینی و درد شبیه پریودی داشتم که درد خفیف شده و لکه بینی بسیار کم شده و تقریبا قطع شده، آزمایش هورمون خون هم دوبرابر شد طی ۴۸ ساعت ولی طرف چپ پایین شکمم احساس مبهم سنگینی و سفتی و درد دارم و پهلوی همان طرف هم گاهی درد داره، من موقع پریودی سمت چپ درد دارم همیشه، به نظر شما مشکل چیه؟ با تشکر

    1. سلام به علت تغییرات هورمونی است و طبیعی است.

  181. سلام خسته نباشید ناخواسته باردار شدم ۳تا بچه دارم دیگه نمیخوام الان ۷ هفته هستم میخوام سقط کنم چیکار کنم

  182. سلام. من هفته شش هستم. از ابتدا لکه بینی داشتم. شیاف پروژسترون مصرف میکنم. دو روز پیش رفتم سونو واژینال فتال تشکیل شده بود ولی قلب نه. برای دو هفته دیگه سونو نوشتن. سه چهار روزه صبح ها بعد از برخواستن از روی تخت خونریزی دارم شبیه پریود ولی در طول روز لکه قهوه ای میشود. درد هم ندارم. آیا این خونریزی غیرطبیعی است؟ الانم با تجویز پزشک روزی دوتا شیاف استفاده میکنم.

    1. سلام بهتر است صبر کنید تا دوهفته دیگر اگر سونوگرافی شما نرمال بود ان وقت از شیاف استفاده کنید فعلا نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود از شیاف استفاده نکنید البته اگر پزشکتان اجازه دادند.

  183. باسلام وتشکربابت سایت خوبتون
    من ۳۴سالمه ویازده هفته ودوروزازبارداریم میگذره هفته هفتم سونودادم که کیسه زرده تشکیل شده بودوضربان قلب هم داشت وهمه چیزروطبیعی زده بودالان ازدیشب بعدازنزدیکی یه لخته درحددوسانت دیدم وتاصبح خونریزی شبیه پریودی داشتم شیاف پروژسترون استفاده کردم ازصبح خونریزیم کمترشده واستراحت مطلق داشتم باتوجه به اینکه دوتاسقط داشتم وقلب جنین میزدممکنه خدای نکرده تهدیدبه سقط باشه شنبه میخوام سونو

    1. سلام نگران نباشید از شیاف پروژسترون استفاده کنید و استراحت کافی داشته باشید.

  184. سلام.خسته نباشید.من ده هفته و ۳روزه که باردارم.سونوگرافی اول که رفتم یه هماتوم داشتم و چون پارسال یه سقط داشتم دکتر بهم شیاف پروژسترون و قرص اسپرین داد.الان دوروزه خیلی زیاد حالت تهوع ندارم و دیشب یه لکه بینی خیلی کوچک داشتم البته ناگفته نماند زیاد فعالیت کرده بودم حات تهوع هم وقتی دارم که معده ام خالی باشه و چیزی نخورده باشم از صبح خیلی کمرم درد میکنه و تخمدان سمت چپ درد. دارم ایا با استراحت خوب میشه یا خطرناکه والان نمی خوام برم دکتر تا یازده هفته بشه که سونوگراف غربالگری را انجام بدم لطفا راهنماییم کنید کهاین مساله خطرناکه والان باید برم دکتر یا صبر کنم با جواب سونو برم.و مقدار شیاف راهمون یکی استفاده کنم یا روزی دو تاش کنم.ممنون از کانل خوبتون لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام بله شما باید استراحت کافی داشته باشید میتوانید صبر کنید.

  185. سلام.خسته نباشید ببخشید من الان هفته یازده بارداری هستم ترشحات زرد رنگ دارم و بعضی مواقع در ناحیه واژن خارش دارم این نشانه عفونت است؟ و برای درمانش باید چیکار کنم؟ایا برای جنین خطرناکه؟

    1. سلام اگر ترشحات شما به رنگ زرد است و بوی بدی دارد ویا سوزش و خارش دارید باید به پزشک خود اطلاع دهید.

  186. سلام خانم دکترمن عمل ای وی اف انجام دادم سه تاجنین که توهفته پنچ بارداری سونووارژینالی انجام دادم ساک حاملگی بودبعدازسونوخونریزی کردم که ی خون گوشتی اومدایاامکان داره اون جنینهای که نگرفته باشه دفع شده

  187. سلام خانم خسته نباشید من عمل ای وی اف انجام دادم الان توهفته ششم هستم سه تاجنین انتقال دادن که یدونش گرفته هفته چهارم سونووارژینالی انجام دادم بعدکه اومدم خونه خونریزی کردم ی لخته گوشت ازم دفع شدایاممکن اون دوتاجنین که نگرفتن اون دفع بشه چون سونوبعدی روزرفتم ساک حاملگی وحودداشت الانم شیاف پرژوسترون استفاده میکنم دل دردهای زیاددارم ازدیشب هم ببخشیداسهال شدم ممنون میشم جوابم بدین جنین من سالمه

    1. سلام نگران نباشید بهتر است هفته آینده مجدد سونوگرافی شکمی انجام بدهید.

  188. خانم دکترممنون ازسایت جواب دهیتون

  189. سلام خانوم دکتر،لطفا سوال منو پاسخ بدین،من هفته ٨ بارداری دکتر بهم قرص اوتروژستان ۱۰۰داد که روزی یک عدد برای جلوگیری از سقط استفاده کنم،درصورتی که خونریزی و لکه بینی و سابقه سقط هم نداشتم،الان هفته ۱۰ بارداری هستم ،از وقتی قرص را استفادکردم دردهای خفیف زیر شکم ندارم،ایا نداشتن درد بخاطر مصرف قرصه؟یا اینکه جنین رشد نکرده ورحمم جا باز نکرده که درد داشته باشم،خیلی نگرانم

    1. سلام دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است نیازی به مصرف قرص نمی باشد به مرور دردهای پریودی کمتر میشوند وجای نگرانی ندارد وضعیت شما طبیعی است.

  190. سلام خانم دکترمن پنچ هفتگی رفتم سونویک ساک حاملگی باDecidualReactionنرمال اطراف وMeanSacخدود۱۱mmبدون جنین مشخص درداخل کاویته ودرناحیه فوندال رحم حاوی یک yolksacبه اندازه ۴mmدیده مشود. ادنکس راست باابعاد۳۵*۱۶mmوادنکس چپ باابعاد۳۶*۲۷mmمشهوداست خانم دکتربرام تواضیح میدی خوبه یانه ممنون ازلطف شما

    1. سلام مشکلی ندارید باید ۱۵ روز دیگر سونو گرافی انجام بدهید زود به سونوگرافی مراجعه کردید.

  191. سلام خسته نباشید ممنون میشم جواب سوالم را بدید.هفته یازده بارداری هستم شبها پاها و دستهام خیلی خارش دارن به دکترم دسترسی ندارم ایا درمان گیاهی داره که ازش استفاده کنم تا از خارش هاش کم بشه چون شبها به خاطر این مساله نمی تونم بخوابم.باز هم تشکر از سایت خوبتون.

    1. سلام میتوانید از عرق کاسنی استفاده کنید.

  192. ممنون از سایت خوبتون و جواب دهی تون…اجرتون با خدا

  193. سلام خسته نباشید.من هفته ۱۱ بارداری هستم اول هفته ۸ به دلیل خونریزی دکتر شیاف پروژسترون به مدت ۱۰ شب و دوفاستون ۲۰ روز تجویز کردن و لک بینی قطع شد الان همه میگن باید تا اخر هفته ۱۲ دکتر شیاف میداد و استفاده میکردم نگران شدم خواستم بدونم لازم بوده یا به تشخیص دکتر همون ۱۰ شب کافی بوده البته من ۲۲ اسفند هفته ۱۲ سقط داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید.با سپاس

    1. سلام با توجه به اینکه لکه بینی شما قطع شده است همان ۱۰ شب کافی بوده است استراحت کافی داشته باشید .

  194. سلا من آی وی اف انجام دادم هفته ششم سونوگرفتم نبض جنین تشخیص داده نشد چند روز بعد سونو را تکرار کردم ضربان قلب جنین۸۶بود دکترم گفت قلبش ضعیفه ودیگه شیاف استفاده نکن تا بیفته هیچ لکه بینی یا خون ریزی هم ندارم نمیدونم چکارکنم

    1. سلام بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  195. باسلام وخسته نباشید
    من درهفته دوازدهم بارداری طبق آخرین پریودرفتم سونوntکه بهم گفتم توهفت هفته و۴روز قلب جنین ازکارافتاده باتوجه به اینکه هفته ششم که رفتم ضربان قلب طبیعی بودالبته یک هفته قبل ازسونویک لخته تقریبا ۱۰ سانتی دفع کردم رفتم دکترگفت چون سونواولیه طبیعی بوده استراحت کن وشیاف پروژسترون استفاده کردم بعدازسونودوم دکترکه رفتم گفت اگه تایه هفته سقط نشدبیاتابادارودفع بشه باتوجه به اینکه خونریزی افتادم مثل روزسوم پریودممکنه خودش سقط بشه
    من پارسال شهریوریه سقط یکماهه داشتم میخواستن بدونم اولا علت اینکه قلب ازکارمیفته چیه دوما برای بارداری بعدی چه اقداماتی لازمه

    1. سلام باید زیر نظر پزشک آزمایشات کامل انجام بدید.

  196. سلام. شبتون بخیر. من هفته پیش به پزشکم مراجعه کردم هفته۶بود. هفته قبلش قلب رو دیده بودن. اما گفتن متوقف شده . سونو واژینال هم انجام دادن همون لحظه گفتن قطب جنینی هست اما قلب نمیزنه. ۱هفته یعنی تا فردا مهلت دادن که خودش از بین بره. اما حتی لک هم ندارم. خودم یه سونو دیگه رفتم واژینال گفتن تشخیص درست بوده متوقف شده. دکتر تا فردا مهلت دادن اگه سقط نشه برم پیششون دارو بدن. به نظرتون منتظر بمونم باز هم یا حتما باید با دارو انجام بشه؟ البته ۱روزه کمی درد دارم.ممنون میشم کمکم کنید. به شدت به هم ریختم.

    1. سلام باید دارو مصرف کنید.

  197. سلام.وقت بخیر من هفته ۱۲ بارداری هستم امروز پهلوی جپم شروع به تیر کشیدن کرده وقتی راه میرم خوب میشه شدید نیست اما منو نگران میکنه میخوام بدونم طبیعیه یا نه.چند روز پیش ناگهانی از جا بلند شدم و بعد کمی زیر دلم درد گرفت که خوب شد ایا مشکلی پیش نمیاد من خیلی نگران مسایل حتی کوچیک هستم این تیر کشیدن طبیعیه یا خیر؟ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. سلام بله طبیعی است.

  198. سلام وخسته نباشید ممنون که با صبر و حوصله جواب سوالهای ما را میدید.ببخشید میخواستم ببینم اگه برای هفته دوازدهم بریم سونو گرافی غربالگری و جواب خوب باشه میشه با همون به سلامت جنین اطمینان کرد و دیگه ازمایشش را ندیم چون هزینه ازمایشش ازاد حساب میشه و بیمه ها قبولش نمیکنن هزینه هم خیلی زیاده.

    1. سلام اگر سن شما زیر ۳۵ سال میباشد میتوانید فقط سونو گرافی انجام بدهید.

  199. سلام من یه دخترچهارساله دارم و۳۹ سالمه دوباربه علت سهل انگاری بعددخترم سقط کردم الانم براتعیین جنسیت iuiکردم روزدومم ودردزیرشکم زیاددارم وگاهی اوقات لکه بینی شیاف هم استفاده میکنم متاسفانه اکثرامیگن آی یوآی باراول جواب نمیده ومن حسابی نگرانم چون خیلی مایل به بارداریم لطفابگین چقدجای امیدواری هست

    1. سلام با انجام ای یو ای شانس بارداری بیشتر میشود.

  200. سلام و خسته نباشید.من دوازده هفته و سه روزه که باردارم سونو غربالگری هم انجام دادم که خدا را شکر جنین سالم بود.از شروع هفته سیزدهم حالت تهوع هام بیشتر شده به طوری که اصلا تمایلی به خوردن غذا ندارم در ضمن همش احساس ضعف دارم و ته معدم احساس خالی بودن میکنم به زور غذا میخورم وقتی هم غذا میخورم بعدش دلم میخواد بخوابم و تپش قلب میگیرم چیز های شیرین هم دوست ندارم و وقتی چیز ترش میخورم خالم را بدتر میکنه از قرص ویتامین ب ۶وزنجبیل هم استفاده میکنم اما سریع اثرش از بین میر دو روز پیش سر درد گرفتم که با خوردن اب قند خوب شد ولی فشارم ۱۰ونیم بود ممکنه این حالتها به خاطر افت قند باشه ؟ در ضمن اصلا تحمل گرما را هم ندارم و اگه گرمم بشه این حالتها تشدید میشن ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام این علائمی را که شما ذکر کرده اید در بارداری به علت تغییرات هورمونی طبیعی است باید وعده های غذایی خود را زیاد و حجم غذا را کم کنید بعد از غذاخوردن تا ۲ ساعت دراز نکشید.

  201. لطفا جوابمو بدید خیلی نگرانم

  202. سلام خواهش میکنم جوابمو بدید خیلی نگرانم امپول هم دیروز زدم ولی لکه بینیم قطع نشده

  203. سلام خسته نباشید.من ۸ تیراولین روز پریودمبود. دیروزازمایش دادم جواب مثبت بود.اما بتا ۱۲۸ بوددکتر بهم شیاف پروژسترون داده.ترس برم داشته ایا احتمال سقط در من هست؟از طرفی دوره عادت ماهنه من ۲۸یا ۲۹ روز هست.lز طرفی معدم درد میکپه اما درد شکم ندارم.و لکه بینیم ندشتم

  204. سلام من بارداری اولمه و سابقه سقط نداشتم،هفته ۱۶بارداری هستم و اندازه طول دهانه رحمم ۲۳ شیاف و آمپول استفاده میکنم. اگه ميشه بگيد چکار کنم

    1. سلام بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود عمل سرکلاژ انجام دهید.

  205. سلام خسته نباشید من۳۷سالمه والان توی روز ۱۳انتقال هستم شیاف پروژسترون استفاده میکردم و دچار لکه بینی شدم دکتر به من گفت امپول پروژسترون استفاده کنم روزی یکی ولی هنوز قطع نشده حالا دوباره گفتن روزی دو تا امپول استفاده کنم ایا ممکنه که جنینامو از دست داده باشم؟؟؟فک کنم پیام هام تو سایت ثبت نشده بود

    1. سلام نگران نباشید این لکه بینی شما ممکن است به علت لانه گزینی جنین باشد.

  206. با سلام و خسته نباشید
    من هفته ۱۵ بارداری هستم یه هفته پیش خونریزی افتادم رفتم سونوگرافی گفتن جفت پایینه شیاف پروژسترون دادن استفاده کردم الان نه خونریزی دارم نه لکه بینی
    ولی چند روزه یه دردی مثل تیر کشیدن از رحمم میرسه به واژنم وقع ادرار کردن یکم درد دارم بعضی وقتا پایین کمرمم درد خفیفی دارم و ترشحاتم وقتی میشینم یهو یه چیزی انگار ازم خارج میشه بعدش لباس زیرم زرد میشه
    وقتی میشینم این تیر کشیدن واژنم بیشتر میشه و کمی. سوزش دارم ترشحاتم بدبو نیس

    1. سلام به پزشک معالج خود اطلاع دهید تا برای شما در صورت لزوم آزمایش ادرار در خواست شود.

  207. من اقدام کردم برای بارداری هنوزوقت پریودیم نشده بی بی چک استفاده کردم خط خیلی کمرنگ دیده میشه ازم لکه ی قهوه ای رنگ اومده کمردردم داره بایدچیکارکنم

    1. احتمال بارداری وجود دارد.

  208. سلام خسته نباشید من هفته ۲۴ و۲۵ آمپول ضد سقط پروژستردن زدم آیا روند بارداریمو احتمال داره بیشتر کنه و دردناکتر؟؟؟هفته های اول هم شیاف پروژستردن تا ۳ هفته استفاده کردم

    1. سلام آمپول پروژسترون جلوگیری از سقط می کند.

  209. سلام.خانم دکتر من هفته ۶لکه بینی داشتم بعد چندروز استفاده از شیاف پروژسترونقطع شدالان هفته ۱۹هستم دکترم گفته تا هفته ۳۶شیاف استفاده کن.به نظرتون ضرورتی داره تا اونموقع استفاده کنم.؟تو سونو غربالگری۱۸هفته نوشته ونتریکل ۹م.م ایا مشکلی داره این اندازه؟

    1. سلام خیر ضرورتی ندارد استفاده بیش از اندازه از شیاف پروژسترون ضرر دارد.

  210. سلام من ۳۵سال دارم و بارداری اول بدون سابقه سقط. گاهی خیلی کم کمر درد میگیرم و زود خوب میشم دکتر بهم گفت هر وقت درد گرفت شیاف پروژسترون استفاده کنم و چون قصد سفر دارم گفت دوساعته قبل پرواز هم استفاده کنم ممنون میشم نظرتان رو بگید

    1. سلام دردهای پریودی و کمر درد در هفته های اول بارداری طبیعی است ودر صورتی که لکه بینی وخون ریزی ندارید نیازی به استفاده از شیاف پروژسترون نمی باشد .

  211. سلام.وقت بخیر من هفته ۱۳ بارداری هستم از اول بارداری ترشحات سبز کمرنگ بدون خارش سوزش و بو داشتم کشت ادرار هم دادم و هیچ عفونتی نبود اما نگرانم که برای جنین مشکلی پیش بیاد دکترم هم گفتن تا زمانی که سوزش و خارش نداری نیازی به دارو نیست حالا با وجود این ترشحات باید نگران باشم البته فقط موقع ادرار این ترشحات رو میبینم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام اگر ترشحات سبز رنگ شما بیشتر شد بهتر است با مشورت پزشک معالج خود دارو مصرف کنید.

  212. سلام من آی وی اف انجام دادم تو روز ۸ انتقال بتا ۴۰ و بی بی چک سه تا استفاده کردم مثبت شد دلهره دارم آیا باردارم وآیا با هواپیما میتونم به شهر خودم برگردم الان روز ۱۰ انتقالمه

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد باید از پزشک معالج خود اجازه بگیرید.

  213. سلام.سوالی داشتم دیشب که ماه گرفتگی بود من خواب بودم و فقط یه لحظه رفام لب پنجره اما به ماه نگاه نکردم اینکه میگن نگاه به ماه گرفتی باعث ایجاد لک روی صورت جنین میشه درسته؟و اینکه اصلا نباید دست به شکم زد واقعیته؟من نگران شدم نکنه حواسم نبوده و دست به شکمم خورده و یا ماه گرفتگی رو دیدم.

    1. سلام خیر از نظر علمی اثبات نشده است.

  214. سلام ممنون از سایت خوبتون من ۳۱سالمه اولین بارداری هفته هفتم هستم تو هفته قبل لکه بینی داشتم سنو رفتم این هفته دکتر گفت قلب تشکیل شده بهم شیاف دادن از روز قبلش لکه بینیم قطع شده بود آیا لازمه از شیاف استفاده کنم یا نه؟ممنون

    1. سلام اگر لکه بینی شما قطع شده میتوانید زیر نظر پزشک معالج خود شیاف پروژسترون را قطع کنید.

  215. سلام من لکه بینی داشتم رفتم پیش دکتر برام شیاف پروژسترون داد البته لکه بینی من خیلی قهوه ای تند بوده دو روز استفاده کردم دیدم قطع شد دیگه استفاده نکردم. سه روزه که قطع کردم شیافو امروز یکم باز همون جور لک بینی شدم فقط یک بار آیا نیاز هست دوباره شیاف رو ادامه بدم؟

    1. سلام اگر لکه بینی دارید میتوانید زیر نظر پزشک معالج خود از شیاف استفاده کنید.

  216. سلام من هفته پیش بدلیل لکه بینی رفتم دکتر خودم فکر میکرد ۴ هفته و ۵ روزم هست و دکتر هم بر اساس تاریخ پریود همین سن رو اعلام کردن. سونو دادم. ساک حامالگی دیده میشد ولی ضربان قلب نبود. دکتر رادیولوژیست گفت شما ۶ هفته و یک روزته! دکترخودم بعد از دیدن سونو دوباره سن حاملگیمو حساب کرد و گفت نگران قلب نباش زوده و شیاف فرتیژست و آمپول پرولوتون تجویز کرد. این تفاوت یک هفته و نیمی در سن حاملگی طبیعیه؟ لکه بینیم کم شده به شیاف ادامه بدم؟

    1. سلام بله طبیعی است نیازی به مصرف شیاف ندارید استراحت کافی داشته باشید و۱۵ روز دیگر سونو گرافی انجام بدهید.

  217. با سلام و خسته نباشید الان مدت ۲۰ روزه از دوران قاعدگیم میگذره ولی هنوز خونریزی دارم یعنی الان ۳۵ روزه درگیرم لطفا برای قطع خونریزیم راهنمایی کنید

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام ازمایشات هورمونی و سونوگرافی علت مشکل شما بررسی شود.

  218. سلام,وقتتون بخیر
    هفته گذشته ک هفته شش بارداری بود سونو قلب جنین تشکیل نشده بود,الان ک در هفته هفتم هستم دچار لکه بینی شدم,,دکترم امپول پرولوتون و شیاف پرژسترون واژینال تجویز کرده,خطر سقط جنین بالا هست بنظرتون؟؟
    ممنون از راهنمایی شما

    1. سلام بهتر است اول سونوگرافی انجام بدهید اگر قلب جنین تشکیل شده بود ان وقت از آمپول ویا شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  219. با سلام من ای وی اف شدم روز چهارم مرداد جنین برام گذاشتن ده روز بعد دچار لکه بینی وخونریزی کم شدم آزمایشم مثبت شد وتیترم ۳۴۹شد دو روز بعد تیترم شد ۱۴۰۰ ولی الان ۹روزه که خونریزیم قطع نشده شیاف پروژسترون هم استفاده میکنم دکتر گفته باید سنوی واژینال انجام بدم آیا الان دز سنو قلب جنین تشخیص داده میشه وآیا احتوال بارداری موفق دارم یا نه وآیا اگر زمان سنو نرسیده من بخواهم صبر کنم مشکلی برای جنینم پیش نمی یاد که باعث سقط بشه

    1. سلام بهتر است سونوی واژینال انجام بدهید.

  220. سلام
    وقت بخیر خسته نباشین
    من هفته ده بارداری ام(یکبار سقط بعلت عفونت و پارگی کیسه اب در ۱۲هفتگی داشتم حدود ۶ ماه قبل از بارداری دوم) از هفته چهارم شیاف و امپول پورلوتون بعلت لکه بینی استفاده میکردم که لکه بینی بعد سه روز قطع شد و هیچ مشکلی نداشتم دیروز سونو انجام دادم که گفتن قلب تشکیل نشده دکترم شیاف و امپول رو قطع کرده وگفته اسید فولیک ۱باید مصرف کنم و دو هفته دیگه سونو واژینال انجام بدم.لطفا بفرمایید برای تشکیل قلب مصرف داروی خاصی یا مواد غذایی هست که کمک کند. خیلی نگرانم.
    سپاس.

    1. سلام خیر نیازی به داروی خاص ویا مواد غذایی خاصی نیست در اثر مشکلات کروموزومی ممکن است قلب جنین تشکیل نشود.

  221. باسلام پیگیر سوال قبل که پرسیدم آیا با توجه به تاریخ ای وی افم اگر ۲۵مرداد برم سونوی واژینال انجام بدم قلب قابل تشخیص هست .چون دکترم گفته اگر تیترت به ۲۰۰۰برسه با سونوی داخلی میشه قلب جنین رو دید.ممنون از راهنمایی شما.

  222. سلام.خسته نباشید.من در هفته ۱۴ و ۳ روز بارداری هستم شنیدم که نبض جنین در این هفته باید حس بشه و وقتی دست روی شکم گذاشته میشه نبض رو حس کرد اما من این احساس رو ندارم این موضوع چقدر صحت داره و کی باید نبض جنینی در شکم احساس بشه.ممنون از راهنماییتون.

    1. سلام این مطلب صحت ندارد و فقط با دستگاه سونو کیت میتوان صدای ضربان قلب جنین را شنید.

  223. سلام من در هفته ۶ بارداري هستم رفتم سونو گفت هنوز قلب جنين تشكيل نشده و اينكه رحمت بزرگ شده و ساك حاملگي نامنظم است ايا احتمال سقط وجود دارد با توجه به اينكه من سابق سقط هم داشته ام

    1. سلام شما باید ۱۰ روز دیگر مجدد سونو گرافی انجام بدهید.

  224. سلام خسته نباشید طبق سونوی واژینال که سه روز پیش انجام دادم ۶هفته و ۱روزه که باردارم حدود ۷روزه که لکه بینی دارم و آمپول فرتیژست ۵۰ صبح ها و شیاف فرتیژست ۴۰۰ شب ها استفاده میکنم پریروز هم آمپول پرولوتون۵۰۰ زدم اما هنوز لکه بینی دارم در آخرین سونو هم جنین دیده شد ولی قلب نه که دکتر گفت یه هفته دیگه تکرار کنم و گفت اگر قلب نداشت سقطه. نظر شما چیست؟راهکارتون واسه لکه بینیم چیه؟خیلی نگرانم

    1. سلام بهتر است ۱۰ روز دیگر سونو گرافی انجام بدهید اگر وضعیت جنین نرمال بود ان وقت از شیاف پروژسترون استفاده کنید فعلا نیازی به مصرف این همه دارو نیست.

  225. سلام وقت بخیر ,
    من به روش IVFباردار شدم ۹ هفته هستم ,تو سونودکتر گفت ۳تا جنین هست ولی یه دونش ضربان داره دوتای دیگه فقط ضربان نداره ,ناگفته نمونه تو هفته ۷خونریزی داشتم .دکتر گفت یه قلولت همه چیش نرمال وفقط مقداری هماتوم درساک جنین دیده میشود ,قبل از سونو خونریزیم قطع شده بود ولی از سونو ک اومدم لکه بینی قهوه ای رنگ بدون درد دوباره میبینم ,شیاف و آمپول پروژسترون هم استفاده میکنم لطفا بگین برا جنینم مشکلی پیش میاد وآیا جنین دیگم ضربان قلبشون برمیگرده ,در ضمن یه دونه ساک بدون جنین هم دیده شد ,(()آقای دکتر ۴تا جنین کاشتم ۱دونش پوچ وسه تای دیگش گرفته ,از سه تا ۱دونش ضربان داشت ,سونوم تو ۸هفته و ۲روز انجام دادم )لطفا راهنماییم کنین ,نگرانم

  226. سلام وقت بخیر ,
    من به روش IVFباردار شدم ۹ هفته هستم ,تو سونودکتر گفت ۳تا جنین هست ولی یه دونش ضربان داره دوتای دیگه فقط ضربان نداره ,ناگفته نمونه تو هفته ۷خونریزی داشتم .دکتر گفت یه قلولت همه چیش نرمال وفقط مقداری هماتوم درساک جنین دیده میشود ,قبل از سونو خونریزیم قطع شده بود ولی از سونو ک اومدم لکه بینی قهوه ای رنگ بدون درد دوباره میبینم ,شیاف و آمپول پروژسترون هم استفاده میکنم لطفا بگین برا جنینم مشکلی پیش میاد وآیا جنین دیگم ضربان قلبشون برمیگرده ,در ضمن یه دونه ساک بدون جنین هم دیده شد ,(()آقای دکتر ۴تا جنین کاشتم ۱دونش پوچ وسه تای دیگش گرفته ,از سه تا ۱دونش ضربان داشت ,سونوم تو ۸هفته و ۲روز انجام دادم )لطفا راهنماییم کنین ,نگرانم

    1. سلام با توجه به اینکه ۹هفته هستید احتمال اینکه جنین ها ضربان قلب داشته باشند کم است وفقط یک جنین شما وضعیت نرمال دارد.

  227. من هفته ۱۰ هستم! بخاطر درد خفیف ولی دائمی زیر دلم و اینکه جفت خیلی پایینه (البته اصلا لک بینی ندارم) دکتر شیاف پروژسترون داده سه روزه سرما خوردم به تجویز دکتر دو تا ادلت کلد به فاصله ۸ ساعت خوردم و استراحت کردم و الان بهترم ولی با هر عطسه یا سرفه زیر دلم خیلی خیلی خیلی تیر میکشه نگرانمممکنه بچه ام طوریش شده باشه؟

    1. نگران نباشید مشکلی پیش نمی اید .

  228. سلام مجدد.خدمت شما و عرض خسته نباشی,.
    ببخشید دکتر فراموش کردم بگم ک من تا الان دوبار IVFکردم .دفعه اول نگرفت دفعه دوم گرفته ک دوتا جنین رو شنبه ۱۰تیر انتقال دادن دوتای دیگه رو شه شنبه ۱۳تیر ,.۱۶روز بعد از انتقالم آزمایش خون دادم بتام شد ۸۱۵ .بعد در سونو دوم دکتر گفت ۴تا ساک دیده میشه یکیش پوچ و سه تای دیگش جنینات کاملا .از این سه تا دوتاش ضربان ندارند ولی یکی همه چیش نرمال و طبیعیه ,وضربان قلبشو شنیدم ..و جنینی ک ضربان داشت رو دکتر سن حاملگیمو زد ۸هفته ودو روز.و دوزو مقدار کمی هماتوم دور ساک دیده میشه .,سن اون دوتایی که ضربان نداشت رو ۸هفته زد ,سن اون پوچ رو ۷هفته زد, .. شرمنده دکتر قبل اینکه برم سونو اثری از خونریزی و لکه بینی دیگه نبود ولی ب محض سونو دچاره لکه بینی بدون درد شدم .این لکه بینی برا جنینم خطر نداره ,آیا اون دوتا جنین دیگم احتمال برگشت ضربانشون هست , داروهایی ک استفاده میکردم و میکنم .استرادیول ۲میلی بود ک با شنیدن ضربان قلب بچه دکتر گفت قطع کن .آ,اس آ۸۰,شیاف ۴۰۰,یکی شب یکی صبح از زمانی ک خونریزی و لکه بینی دارم قبلش یکی شب ,آمپول پرژسترون ۵۰هر روز ,.یه دونه آمپول دو ناف میزنم .همکسان ۴۰۰هر شب ,.فولیک اسید هم میخوردم .لطفا منو راهنمایی کنید .از نگرانی این روزا حال خوشی ندارم
    سپاس فراوان

    1. سلام نگران نباشید زیر نظر پزشک معالج خود داروهای خود را مصرف کنید.

  229. سلام و خسته نباشید ببخشید من دو تا سوال داشتم ممنون میشم که بهشون جواب بدید.من ۱۵هفته و ۱روزه که باردارم از اوایل بارداریم تا الان به خاطر سقط قبلیم و هماتومی که پشت جفت بود شیاف پروژسترون و قرص آ اس آمصرف میکردم الان توی سو نو گراف مجدد که دادم همه چیز جنین نرمال بود و خدا را شکر لکه بینی یا خونریزی هم نداشتم الان دکترم بهم گفته دیگه نیازی به استفاده از شیاف و قرص نیست دیگه ایا اگر شیاف استفاده نکنم خطری جنین را تهدید نمی کنه ؟سوال دومم اینکه به خاطر عفونت دکتر بهم کرم واژینال دالاواگ ۲درصد داده مصرف این کرم مشکل ساز نیست؟ ببخشید که طولانی شد. ممنون که پاسخ میدید.

  230. سلام و خسته نباشید ببخشید من دو تا سوال داشتم ممنون میشم که بهشون جواب بدید.من ۱۵هفته و ۱روزه که باردارم از اوایل بارداریم تا الان به خاطر سقط قبلیم و هماتومی که پشت جفت بود شیاف پروژسترون و قرص آ اس آمصرف میکردم الان توی سو نو گراف مجدد که دادم همه چیز جنین نرمال بود و خدا را شکر لکه بینی یا خونریزی هم نداشتم الان دکترم بهم گفته دیگه نیازی به استفاده از شیاف و قرص نیست دیگه ایا اگر شیاف استفاده نکنم خطری جنین را تهدید نمی کنه ؟سوال دومم اینکه به خاطر عفونت دکتر بهم کرم واژینال دالاواگ ۲درصد داده مصرف این کرم مشکل ساز نیست؟ ببخشید که طولانی شد. ممنون که پاسخ میدید.

    1. سلام نگران نباشید خیر نیازی به مصرف شیاف نیست اگر ترشحات شما عفونی است وسوزش و خارش دارید می توانید از کرم استفاده کنید.

  231. سلام و خسته نباشید من دو تا سوال داشتم ممنون میشم که بهشون جواب بدید.من الان ۱۵هفته و یک روزه که باردارم از اوایل بارداریم به خاطر سقط قبلیم و هماتومی که پشت جفت بود دکتر بهم شیاف پروژسترون و قرص آاس آداده بود الان که مجدد سو نوگرافی دادم همه چیز جنین نرمال بود و دکترم بهم گفته دیگه نیازی به استفاده از قرص و شیاف نیست خودمم مشکلی ندارم خدا را شکر ایا استفاده نکردن از شیاف خطری برای جنین نداره؟ وو به خاطر هفونت که داشتم دکتر کرم واژینال دالاواگ دو درصد دا ده استفاده از این دارو مشکلی برای جنین نداره؟ببخشید که طولانی شد.

  232. سلام.وخسته نباشید.ممنون میشم جواب سوالم را بدید.من الان ۱۵هفته است که باردارم از ابتدای بارداریم شیاف پروژسترون مصرف میکردم به خاطر سقط پارسالم الان دکترم بهم گفته شیاف ها را قطع کن و آمپول پرولوتون نوشته گفته اگه درد داشتی هفته ای یکی استفاده کن میخواستم ببینم با وجود اینکه من لکه بینی یا خونریزی ندارم وفقط بعضی مواقع زیر دلم تیر میکشه نیازی به استفاده از این امپولها هست؟در ضمن ایا برای کمک به حفظ جنین باید شیاف ها را ادامه بدم یا دیگه نیازی نیست؟توی سونوگرافی همه چیز جنین نرمال بود .ویک سوال دیگه هم اینکه در ناحیه باسن و پاهام درد دارم ایا این موضوع خطرناکه و باید بررسی بشه؟ببخشید که طولانی شد لطف میکنید پاسخ بدید.

    1. سلام نیازی به مصرف شیاف پروژسترون و آمپول پرولوتون نیست .

  233. با سلام بنده چند سالی هست که دچار تنبلی تخمدان هستم واین اواخر تقریبا تمام ماه را خونریزی داشتم مگر زمانی که قرص مدروکسی پروژسترون استفاده میکردم خونریزیم قطع میشد.الان یک ماهی هست که به روش ای وی اف باردار شدم و۱۲روزه که خونریزی ولکه بینی دارم با این که شیاف پروژسترون استفاده میکنم خونریزیم قطع نشده آیا خونریزی میتونه به علت همون تنبلی تخمدان باشه وربطی به بارداریم نداشته باشه وآیا این خونریزی آسیبی هم به جنین میزنه یا نه ممنون از راهنماییتون.

    1. سلام نگران نباشید زیر نظر پزشک معالج خود از داروهای خود استفاده کنید و استراحت کافی داشته باشید.

  234. سلام دکتر شرمنده دو روز پیش ازتون سوال پرسیدم ولی خلاصه جوابمو دادین ,.همون آی وی اف ک گفتم هستم و یه پوچ.دوتا بدون ضربان قلب ,یکیش ضربان داشت وخدا رو شکر دکتر گفت همه چیش نرماله .ولی مقداری هماتوم دور ساک جنین ک ضربان داره دیده شده .سونومتو ۲۱مردادماه انجام دادم چند روز پیش ,ولی با وجود استفاده از شیاف و آمپول پروژسترون همچنان لکه بینیم ادامه دارد البته بدون درد ,استراحتم دارم در حد نماز البته نشسته و سرویس بهداشتی از جام پامیشم .تو رو خدا جواب کامل بهم بدین .این لکه های قهوه ای بدون درد نشانه خطری برا کوچولوم
    ممنون از این ک جواب گوی سوالات هستین

    1. سلام نگران نباشید استراحت کافی داشته باشید وزیر نظر پزشک متخصص باشید.

  235. سلام وقتتون بخیر ,چند روز پیش ازتون پرسیدم ولی شما خیلی خلاصه جواب دادین .من همون آی وی افی هستم ک یکیشپوچ.و دوتاش بدون ضربان قلب ویک دونش همه چیش طبیعی وضربان قلبشو خدا رو شکر شنیدم فقط دکتر گفت دور ساک جنین ک ضربان داره هماتوم وجود داره .ناگفته نمونه تو اواخر۶،۷هفته خونریزی و لکه بینی داشتم ک با استراحت مصرف دارو بر طرف شد ولی ۲۱مرداد ک رفتم سونو برا ضربان به محض خروج از سونو دوباره دچاره لکه بینی های قهوای شدم .با این ک شیاف و آمپول استفاده میکنم .هنوز قطع نشده .فقط برا نماز نشسته اونم .و سرویس بهداشتی پامیشم .تو رو خدا جواببمو بدین این لکه بینی قهوه ای بدود درد برا جنینم ضرر نداره .چیکار کنم ک قطع بشه ,روز سونو ۸هفته و دو روز بودم

  236. سلام وقت بخیر من هفته ۱۵بارداری هستم گه گاه دردهای خفیف در قسمت راست شکم احساس میکنم که خود به خود رفع میشه میخواستم بدونم علتش چیه نیاز به بررسی هست البته در سونو موقعیت جفت لترال راست بود و وقتی میخوام پهلو به پهلو بشم یه مقدار کم درد داره ایا نگران کنندست و اصلا منشا این درد چی میتونه باشه.ممنون از راهنماییتون.

    1. سلام با بزرگ شدن جنین و افزایش سایز رحم این دردها طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.

  237. با سلام و خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون
    من یک دختر یک سال و نه ماهه دارم و الان باردارم طبق تاریخ پریودی و دردهایی که از روز اول داشتم ۹ هفته باردارم. تا الان این درد ها با من بود که در هفته اخیر ابتدا لک قهوه ای میدیدم کم کم به خون تبدیل شد و راه با درد های شدید
    به دکتر که مراجعه کردم بهم شیاف پروژسترون دادن با قرص دل درد و یک سونو نوشتن
    وقتی سونو دادم ساک بارداری دیده میشد و هیچ بچه ای ندیدن و گفتن به احتمال ۹۹ درصد بچه سقط شده
    همچنان من درد دارم و دوست دارم اگه بچه افتاده از دست این دل درد ها راحت بشم
    الان دقیقا مثل درد پریودی گاهی شدیدتر و گاهی دلدرد های وحشتناک دارم
    از درد امروز ب بیمارستان رفتم توصیه کردن شیاف استامینوفن بذارم و بعد از دو هفته به پزشک متخصص مراجعه کنم
    حالا سوال من اینه طبق دو سونویی که انجام دادم گفتن بچه افتاده ایا بازم نیازه شیاف پروژسترون استفاده کنم
    و ایا من باید تا دوهفته دیگه درد بکشم
    و اگه بچه افتاده باشه برای ضایعات احتیاج به کورتاژ هست
    ممنون از صبر و شکیبایی شما

    1. سلام باید زیر نظر پزشک معالج خود سونوگرافی انجام بدهید.

  238. با سلام و خسته نباشید . ممنون از سایت خودتون و ممنون از حوصلتون.
    من هفته هفت بارداری هستم سونوگرافی کردم که ساب کوریونیک هموراژی به ابعاد ۵ تا ۱۰ م م در قسمت تحتانی ساک دیده شده . خواستم بدونم راه درمان دارد مراقبت خاصی لازم هست یا احتمال سقط جنین وجود دارد؟ و اینکه بهم گفتن تا چهار روز آب و نشکسته بخور آیا خوردن نشکسته ایرادی ندارد؟
    ممنون از راهنماییتون

  239. سلام من دختری ۲۱ ساله هستم . یکساله که ازدواج کردم اما به دلایل ترس هنوز پرده بکارتم پاره نشده . چند وقت پیش نزدیکی داشتم که یه مدتیه احساس ضعف و حالت تهوع خستگی و درد هردوسمت تخمدانهام ددارم و زیاد میلی ب غذا ندارم فقط گه گاهی هوس یه چیز میکنم امکان داره که با همین پرده بکارتم دچار حاملگی شده باشم ؟ بی بی چک منفی بود . میشه لطفا راهنماییم کنید متشکرم از لطفتون

  240. سلام من دختری ۲۱ ساله هستم . یکساله که ازدواج کردم اما به دلایل ترس هنوز پرده بکارتم پاره نشده . چند وقت پیش نزدیکی داشتم که یه مدتیه احساس ضعف و حالت تهوع خستگی و درد هردوسمت تخمدانهام ددارم و زیاد میلی ب غذا ندارم فقط گه گاهی هوس یه چیز میکنم امکان داره که با همین پرده بکارتم دچار حاملگی شده باشم ؟ بی بی چک منفی بود . میشه لطفا راهنماییم کنید متشکرم از لطفتون

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد بهتر است صبر کنید اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید مجدد از تست بیبی چک استفاده کنید.

  241. سلام و خسته نباشید
    دکتر محترم من ۲۹ سالمه و الان در هفته ۶ بارداری هستم و دیروز لکه بینی داشتم به صورت قهوهای و خیلی خیلی کم در حد چندتا نقطه با دکترم تماس گرفتم و ایشون ۱۰تا شیاف پروژسترون تجویز کردن من بعد از استفاده اولین شیاف دیگه لکه هم ندیدم میخواستم بدونم من سال پیش به دلیل تشکیل نشدن قلب جنین در هفته۸ کورتاژ شدم وشیاف هم استفاده نکرده بودم و بارداری اولم هم در هفته ۵ لکه بینی داشتم که با استفاده از همین شیاف قطع شد و فرزندم سلامت دنیااومد با این تفاسیر ممکنه که بدن بنده اینطور باشه که حتما باید شیاف استفاده کنم در ضمن من به راحتی باردار میشم طوری که هر سه بارداریم ناخواسته بوده و آیا ممکنه جنینم مشکلی براش پیش نیاد؟( ببخشید که خیلی طولانی شد)

    1. سلام خیر نگران نباشید زیر نظر پزشک معالج خود از شیاف پروژسترون استفاده کنید و استراحت کافی داشته باشید.

  242. با سلام و خسته نباشید.من در هفته ۱۷بارداری هستم از اوایل بارداری تا هفته ۱۵ به علت هماتوم و سابقه سقط از شیاف پروژسترون و قرص آ اس آاستفاده میکردم در هفته ۱۵که به دکترم مراجعه کردم سو نو گرافی مجدد همه چیز نرمال بود و دکتر بهم گفت که دیگه نیازی به استفاده از دارو نیست دو روز شیافها را قطع کردم ولی یک شب خیلی درد در ناحیه کمر وودلم داشتم صبح به ماما مراجعه کردم که گفتن بهتره شیافها را ادامه بدید چون سابقه سقط دارید الان درد هام کمتر شده ولی نگرانم که خدای نکرده استفاده بیس از حد از شیافها اسیبی به جنین بزنه چون شنیدن باعث زایمان زود رس میشود. البته ناگفته نماند که دکترم بهم گفتن اگر درد هایی مانند پریودی داشتی از آمپول پرولتون استفاه کن اما من فقط شیاف استفاده میکنم ممنون میشم من را راهنمایی کنید قبلا هم از شما مشاوره گرفتم که خیلی راهگشا بوده و بهم کمک کرده اجرتون با خدا ببخشید طولانی سد.

    1. سلام اگر لکه بینی ندارید نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست.

  243. سلام
    خسته نباشید
    من هفت هفته و سه روز بارداریم
    سه روز پیش کمی لکه بینی داشتم.سنو انجام دادم جنین سالم و دارای ضربان قلب نرمال بود. اما گفتن که مجاورت حدود بیست درصد ساک حاملگی یه هماتوم هست .الان شیاف پروژسترون ۴۰۰ استفاده میکنم. شبی یکی. دیگه لکه بینی ندارم
    اما درد سمت راست رحم. و سمت راست شکم.. و همینطور گرفتگی عضلانی سمت راست کمر و پای راستم دارم.
    آیا اتفاقی برای جنینم رخ داده ؟ چکار باید بکنم.
    این درد ها در طول روز قطع میشه و مجدد شروع میشه اما شب ها شدید تره.
    ممنونم از پاسخگوییتون.?

    1. سلام این دردها طبیعی است به علت تغییرات هورمونی در بارداری ایجاد می شود.

  244. سلام وقت بخیر هفته ۱۶ بارداری رو تمام کردم ترشحات سفید دارم اما گاهی همراه با ترشحات ترشح سبز رنگ هم میبینم یک ماه پیش کشت ادرار دادم که مشکلی نبود اما نگرانم ایا لازمه مجدد ازمایش بدم البته سوزش و خارش هم ندارم بو هم نداره فقط گاهی همراه با ادرار کمی ترشح سبز دارم باید چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام باید به پزشک معالج خود اطلاع بدهید تا برای شما دارو تجویز نماید.

  245. سلام. من از طریق ivf اقدام به بارداری کردم . بعد از ۱۴ روز آزمایش بتا دادم ۴۴ بود ۴۸ ساعت بعد ۵۷ شده بود دکتر تجویز آزمایش مجدد کرد بعد از ۴۸ ساعت ۶۷ شد.در ضمن شیاف و آمپول پروژسترون و همچنین آسپرین و استرادیول مصرف میکنم علت این بتا کم چی میتونه باشه ؟ آیا احتمال بارداری هست ؟؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید شما باردار هستید.

  246. سلام. من از طریق ivf اقدام به بارداری کردم . بعد از ۱۴ روز آزمایش بتا دادم ۴۴ بود ۴۸ ساعت بعد ۵۷ شده بود دکتر تجویز آزمایش مجدد کرد بعد از ۴۸ ساعت ۶۷ شد.در ضمن شیاف و آمپول پروژسترون و همچنین آسپرین و استرادیول مصرف میکنم علت این بتا کم چی میتونه باشه ؟ آیا احتمال بارداری هست ؟؟؟؟

  247. سلام ۲ مرداد اولین روز پریود بوده با دوره ۳۰ روزه .از اول تاخیر پریود کمی لک بینی داشتم ۴روز پیش با فشار کاری زیاد شد همان روز تیتر بتا ۲۰۰۰ بود و داخل مطب دکتر سونو شکمی داد گفت فقط ساک ۵ میلی متری هست و دارو نداد گفت سه هفته دیگه بیا لک بینی من با استراحت تقریبا صفر میشه و با کار روزانه سه چهر قطره در روز اصلا درد شکمی ندارم آیا حاملگی پوچ است به دکتر دیگری مراجعه کنم خیلی نگرانم.

    1. سلام باید ۳ هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  248. سلام من هفته ۸ بارداری هستم. از هفته ۴ لکه بینی دارم حدود دوهفته است شیاف استفاده میکنم سه روز بود که هیچ لکه ای نداشتم اما دوباره امروز شروع شد البته لکه ها بشدت کم و کمرنگ هستند. نگران کننده است؟ تا کی ادامه داره؟
    سونو دادم مشکلی نبوده خداروشکر

    1. سلام نگران نباشید استراحت کافی داشته باشید واز شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  249. سلام من اي وي اف داشتم الان هفته يازدهم بارداري هستم تو هفته ده يه شب خونريزي داشتم كه زود قطع شد بعدش سونو انجام دادم جنين سالم بود تپش داشت و دهانه رحمم بسته بود ولي الان درد زير شكمي دارم شياف پروژسترون ۴۰۰ هر دوازده ساعت مصرف ميكنم و قرص اس از درد هاي زير شكمم استرس ميگيريم به نظرتون مشكلي هست؟

    1. سلام نگران نباشید استراحت کافی داشته باشید واز داروهای خود زیر نظر پزشک معالج استفاده نمایید.

  250. سلام و خسته نباشید.من امروز هفته ۱۸بارداریم تموم شده.از اوایل بارداری تا الان با دل درد و کمر درد درگیرم از اول بارداری شیاف استفاده میکردم تا اینکه دکترم گفت دیگه نیازی نیست ولی چند روز که استفاده نکردم دل درد هام بیشتر شد.الان مجدد دکتر بهم گفت استفاده کن ولی یک شب در میان یا می توان به جای ان امپول پرولوتون استفاده کنی ولی با وجود استفاده از شیاف هم چنان درد های شکمی و کمرم ادامه دارد و درد در ناحیه لگن دارم در ضمن تکرر ادرار هم دارم سوال اول اینکه من از شیافها استفاده کنم یا امپول پرولوتون؟ممکنه تکرر ادرار نشانه عفونت ادراری باشه؟ ایا این درد در ناحیه لگن کمر و زیر شکم خطر ناک است؟ من سال گذشته یک سقط هم داشتم ممنون میشم به سوالهام جواب بدید.ببخشید طولانی شد.

    1. سلام تکرر ادرار در بارداری طبیعی است اما برای اطمینان بیشتر بهتر است آزمایش ادرار انجام دهید واینکه استراحت کافی داشته باشید با توجه به اینکه لکه بینی ندارید جای نگرانی وجود ندارد اگر دردهای شما هرزگاهی است طبیعی است بهتر است از مکمل کلسیم ویتامین دی نیز هفته ای ۳ بار استفاده کنید.

  251. سلام.من تو هفته سیزدهم بارداری هستم.دوتا بچه دارم ولی یکیشون هفت ماه و نیم و دیگری هشت ماه و ده روزه بدنیا اومدن.امروز که رفتم دکتر بهم شیاف داده و البته امپول ،نه لک بینی داشتم نه سابقه سقط دارم. بنظر شما نیازی خست ازشون استفاده کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام خیر فعلا نیازی به مصرف این داروها نیست بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود از داروها استفاده نکنید.

  252. با سلام
    من حدودا یک هفت تاخیر در پریودی ازمایش دادم با بتای ۱۵۶مثبت شد چند روز بعد لکه بینی قهوه ای داشتم که باز ازمایش دادم منفی شد میخواستم بپرسم مگه میشه جنین سقط،شده باشه ومن متوجه نشده باشم اخه خونریزی حتی یه قطره هم نداشتم

  253. با سلام
    من حدودا یک هفت تاخیر در پریودی ازمایش دادم با بتای ۱۵۶مثبت شد چند روز بعد لکه بینی قهوه ای داشتم که باز ازمایش دادم منفی شد میخواستم بپرسم مگه میشه جنین سقط،شده باشه ومن متوجه نشده باشم اخه خونریزی حتی یه قطره هم نداشتم

    1. سلام اگر به خون ریزی نیافتادید بعد از یک هفته از تست بیبی چک استفاده کنید.

  254. سلام
    ببخشید من یک سوال داشتم
    من سابقه سقط زودرس دارم یعنی بلافاصله بعد از مثبت شدن بتا یا زودتر
    این ماه هم زیرنظر پزشک اقدام داشتیم
    الان دوروز مانده ب موعد پریود لک بینی ک اول قرمز جزیی بود الان قهوه ای ولی بیشتر شده و علایم حاملگی دارم
    میتوانم از قرصی استفاده کنم تا مثبت شدن ثابت شود
    زودتر راهنمایی کنین ممنون میشم

    1. سلام باید اول آزمایش بتا بدهید اگر مثبت بود زیر نظر پزشک معالج خود از شیاف استفاده کنید.

  255. سلام. من سیزده هفته دوقلو باردارم و نارسایی سرویکس هم دارم. بارداری پنجم هست و فقط یک فرزند دارم.از دیشب خونریزی شدیدی داشتم که اورژانس گفت داری سقط میکنی اما سونو گفت هردو جنین خوب هستن و دهانه رحم از داخل بسته هست و فقط از بیرون داره باز میشه کم کم.پروژسترون مصرف کردم و خونریزیم خیلی کمتر شد. اما قع نمیشه و نمیتونن سرکلاژ کنن. چکار کنم؟

    1. سلام باید زیر نظر پزشک متخصص مرکز ناباروری باشید تاداروهای مناسب تجویز شود ودر صورت نیاز سرکلاژ شوید.

  256. سلام و خسته نباشید. من اروز هفته ۱۹بارداریم تموم میشه ولی تا حالا حرکتهای جنین را احساس نکردم ایا این مساله حطرناکه و حرکت جنین از چند هفتگی است تا چند هفته؟ دیروز هم به خاطر شرایطی خیلی پیاده روی کردم و چ؟ن سابقه سقط دارم خیلی استرس دا م که اتفاق بدی نیفته دیشب شیاف پروژسترون گذاشتن و تا الان هم خدا را شکر مشکل خاصی نداشتم فقط گاهی زیر دلم درد میگره که این مساله از اول بارداری داشتم ایا ممکنه خدای نکرده مساله خاصی پیش بیاد یا دیگه خطر رفع شده ممنون میشم به سوالهام جواب بدید.اجراون با خدا.

    1. سلام نگران نباشید از هفته ۲۲ تا ۲۴ معمولا حرکات جنین توسط مادر حس میشود جای نگرانی وجود ندارد.

  257. سلام و خسته نباشید. من اروز هفته ۱۹بارداریم تموم میشه ولی تا حالا حرکتهای جنین را احساس نکردم ایا این مساله حطرناکه و حرکت جنین از چند هفتگی است تا چند هفته؟ دیروز هم به خاطر شرایطی خیلی پیاده روی کردم و چ؟ن سابقه سقط دارم خیلی استرس دا م که اتفاق بدی نیفته دیشب شیاف پروژسترون گذاشتن و تا الان هم خدا را شکر مشکل خاصی نداشتم فقط گاهی زیر دلم درد میگره که این مساله از اول بارداری داشتم ایا ممکنه خدای نکرده مساله خاصی پیش بیاد یا دیگه خطر رفع شده ممنون میشم به سوالهام جواب بدید.اجراون با خدا.

  258. سلام خسته نباشید من هفته هفتم هستم و از دو هفته گذشته خونریزی در حد چند قطره داشتم که دکترم بهم شیاف روزی ۲ بار تجویز کردند . که خونریزی قطع شد. ۲ روز پیش هم سونو کردم قلب جنین تشکیل و همه چیز نرمال بود. دکترم شیاف را یکی کردند از دیشب مجددا خونریزی دارم خیلی نگرانم . در ضمن قرص لووتروکسین و آسپرین هم استقاده میکنم. آنتی tpo ام هم بالا و در سونو رحمم دو شاخ دیده شد. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود هر ۱۲ ساعت از شیاف پروژسترون استفاده کنید .۲

  259. سلام
    هفته ۲۷ بارداری زیر دلم بسیار درد میکرد که با استراحت دردهای ممتد تبدیل به دردهای نامنظم شد و هر از گاهی درد زیر دل احساس میکردم به پزشکم مراجعه کردم قرص سفکسیم و ایزوکسوپرین و آمپول ۵۰۰ پرولوتان و شیاف پروژسترون دادن. به مدت ۵ روز مصرف کردم و به بیمارستان جهت تست ادرار و تست انقباضات رحمی مراجعه کردم. هر دو منفی بود. منم داروها رو قطع کردم. خیلی نگرانم از جهت عوارض مصرف پروژسترون که میگن سبب هرمافرودیت جنین میشود و همچنین از عوارض پرولوتن
    خواهش میکنم توضیح بدین در این مورد
    ممنونم

    1. سلام نگران نباشید هیچ مشکلی برای جنین شما به وجود نمی اید.

  260. سلام من امروز روز ۲۱ انتقالم هست ازمایش بتا دادم ولی بتام خیلی کم بالا میره دکتر تشخیصش خارج از رحم هست ولی من هیچ دردی ندارم سونو واژینالم شدم هیچی دیده نشد من باید چیکار کنم؟

    1. سلام با توجه به اینکه در سونوی واژینال چیزی دیده نشده خارج رحمی رد می شود.

  261. سلام خسته نباشید
    من هشت هفته و سه روز هست ک باردارم دیشب و پریشب لکه بینی قهوه ای ب صورت رگه مانند داشتم
    امروز ماما بهم شیاف پروژسترون و قرص هیوسین داد من یدونه ازون قرصا رو خوردم اما متاسفانه بعد از سرچ متوجه شدم توی بارداری مجاز نیست 🙁
    الان من باید چیکار کنم اون یدونه قرص آیا تاثیر بدی روی جنین من میذاره؟

    1. سلام نگران نباشید مشکلی به وجود نمی اید فقط تا زمانی که لکه بینی دارید از شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  262. با سلام و احترام.
    من ۶ هفته و ۴ روزه که باردارم. آخر ۶ هفتگی سونو دادم که جنین ۶ هفته مشاهده شد. از دیشب مقداری لکه بینی خفیف صورتی دارم با کمی دردهای خفیف زیر شکم. خیلی نگرانم. آیا تهدید به سقط زیاد است؟

    1. سلام اگر داخل سونوگرافی ضربان قلب جنین مشاهده شده است می توانید زیر نظر پزشک معالج خود از شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  263. با سلام
    من هفته ۶ بارداری هستم. ی مقدار درد داشتم و ظاهرا ی کم جلو هست جنین .دکتر بهم دوفاستون و شیاف پروژسترون داد . و اینکه این داروها بطور کامل هورمون هستند و من چند سال پیش کیست سینه داشتم مشکلی ایجاد نمیشه بنظرتون؟ خیلی نگران خودم هستم راستش و اینکه عوارضی برام ندارند؟ دکتر هم درست جوابم رو نداد ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام اگر لکه بینی ندارید نیازی به استفاده از داروهای هورمونی نیست دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  264. سلام.خسته نباشید.من فردا هفته ۲۱بارداریم تموم میشه.از اوایل بارداری درد کمر و درد زیر شکم دارم و از شیاف پروژسترون استفاده میکنم اما الان متوجه شدم که این شیاف هرمادویت ایجاد میکنه خیلی نگرانم.در ضمن اگه زیادراه برم یا بنشینم در ناحیه باسن درد دارم و شنیدم درد در ناحیه شکم و کمر نشانه زایمان زودرس می باشد ایا احتمال خطر هست؟سونوگرافی هام همه تا الان خدا را شکرنرمال بودن ممنون میشم جواب سوالاتم رابدید.

    1. سلام نیازی به استفاده از شیاف پروژسترون نیست می توانید زیر نظر پزشک معالج خود مصرف شیاف را قطع کنید نگران نباشید این دردها در بارداری اگر هرزگاهی باشند طبیعی است وبا استراحت خوب می شود بهتر است استراحت کافی داشته باشید .

  265. سلام . من هفته پنجم بارداری هستم . پریشب یک لک قهوه ای دیدم . دیگه تکرار نشد. دکتر رفتم بهم شیاف واژینال داد. البته کمی درد هم در زیر شکم و کمر دارم . تا کی باید شیاف مصرف کنم؟

    1. سلام با توجه به سن بارداری شما و قطع شدن لکه بینی باید به مدت کوتاه و محدود از شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  266. سلام. من توی هفته ی ۶ بارداری هستم البته به گفته سنوگرافی ولی دکترم حساب کرد گفت که هفته ی ۷ هستم خونریزی کمی داشتم که رنگش کمی روشن بود بلافاصله رفتم دکتر که سنو و شیاف پروژسترون نوشت ، سنوگرافی گفت ساک حاملگی تشکیل شده ولی قلب جنین نه آیا امکان داره قلب دیرتر تشکیل بشه؟ و ضمنا بعد استفاده از شیاف دیگه لکه بینی قهوه ای هم ندارم قطع شده.
    G.sac=17 و CRL=5
    معنی اینا توی سنو چیه؟

    1. سلام بله امکان ان وجود دارد باید ۱۰ روز دیگر سونو گرافی واژینال انجام بدهید.

  267. سلام.وقت بخیر.هفته ۲۱ بارداری رو تموم کردم و لگد بچه رو زیر شکم حس میکنم البته دور ناف هم هست اما بیشتر زیر شکم سمت چپ تکون میخوره نگرانم مبادا بچه پایین باشه در سونو ۱۸ هفته موقعیت جفت لترال راست بود.وقتی از روی زمین بلند میشم واژنم تیر میکشه.ممکنه بچه پایین اومده باشه چون تکوناش بیشتر زیر شکمه دور ناف هم حرکت دارا اما بازهم نگرانم ممنون میشم پاسخگو باشید.

    1. سلام نگران نباشید تکانهای جنین شما طبیعی است بهتر است برای نشست و برخاست از صندلی استفاده کنید و روی زمین نشینید تا فشار کمتری به شکم و واژن شما وارد شود.

  268. با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من هفته ی ۲۵ بارداری هستم و سه سال پیش دوتا سقط زیر سه ماه داشتم ، از اول بارداری جفت پایین بود و سه روز پیش حرکات جنین تو واژنمه که فک میکنم الان یه چیزی میخواد بیاد بیرون خیلی اذیتم ، و بعضی وقتا یه دردی تو پهلوهام میگیره موقعی که پهلو به پهلو میشم و وقتی میشنم یا پا میشم واژنم تیر میکشه ، و ازبعضی همه مهم تر چهار روزه یه تیکه گوشت تو واژنمه که واژنم باهاش بسته شده و تنگ شده دست میزنم میسوزه ،
    رفتم دکتر گفت یا باید سرکلاژ بشی یا استراحت مطلق و من استراحت دارم و برام امپول فمولایف پروژسترون نوشتن ،
    الان میخوام بدونم وضعیت خیلی بده و چیکار کنم چون دکترم خوب برام توضیح نداده مشکل چیه
    ح
    خیلی نگرانم و استرس دارم تا چند درصد زایمان زودرس برام هست
    ممنونم

    1. سلام شما باید عمل سرکلاژ انجام می دادید طول دهانه سرویکس شما کوتاه است باید استراحت مطلق داشته باشید.

  269. سلام من از هفته ۴ لکه بینی خیلی کم داشتم هفته ۱۰ دچار خونریزی شدم ولی زود قطع شددر حد چند دقیقه رفتم سونو خداروشکر مشکلی نبود گفتن جفتت کمی پایینه استراحت کن هفته ۱۲ رفتم غربالگری سونوم خوب بود طول سرویکس۳۴ بود و جفت قدامی جواب آزمایشم هم هنوز نیمده. ولی همون شب غربالگری دوباره خونریزی داشتم در حد چند قطره و ایندفعه به روشنی قبل نبود. در تمام این مدت از هفته ۴ تا الان که ۱۳ هست شیاف استفاده کردم ولی بنظرم فایده نداره. کماکان هم لکه بینی دارم شاید کلا دوهفته لکه نبوده. چرا اینطوریه آخه؟ دیگه شیاف استفاده نمیکنم الان چند روزه.

    1. سلام بهتر است اگر انعقاد خون دارید از قرص آسپرین استفاده کنید.

  270. با سلام من حامله بودم که به لکه بینی و بعد خونریزی افتادم رفتم سونو دادم و گفت که ۴ هفته و ۳ روزته بارداری و ساک حاملگی دیده شده و همه چیز نرماله برای دو هفته بعد دوباره بیا برای تشکیل قلب من ی هفته دقیقا مثل پروییدی خونریزی داشتم حالا بعد ۷ روز لکه بینی خیلی کم دارم از طرفی امروز دوباره بیبی چک زدم خط خیلی خیلی کمرنگی افتاد در نقطه T و البته روزی دوتا هم شیاف فرنوژست استفاده میکنم حالا هفته بعد میخام برم سونو و الان مدام نگرانم که جنینم سقط شده یا نه؟!

    1. سلام بهتر است سونوگرافی واژینال انجام بدهید.

  271. با سلام و خدا قوت من يك روز مونده به تاريخ پريوديم بيبي چك خط دوم كمرنگ شد باتوجه به ٢ تا سقطي كه قبلا داشتم آيا نياز هست شياف پروژسترون استفاده كنم؟؟ دكترم ماه پيش برام آ اس آ تجويز كرده بود كه من هنوز استفاده نكردم

    1. سلام بهتر است طبق دستور پزشک معالج خود از قرص آسپرین استفاده کنید .

  272. سلام خسته نباشید.من الان ۲۲هفته و چهار روزه که باردارم از اوایل بارداری در زیر شکم احساس درد داشتم و به خاطر سقط پارسال از اوایل بارداری از شیاف پروژسترون استفاده کردم اما الان دیگه مرتب استفاده نمی کنم اگه خیلی درد داشته باشم استفاده میکنم از دیشب درد بسیار شدیدی در ناحیه تخمدان مخصوصا در سمت چپ دارم به ماما هم مراجعه کردم گفت شاید کیست تخمدان داری در ضمن نفخ خیلی شدیدی دارم که در تمام روز و بیشتر شبها اذیتم میکنه با اینکه غذاهای نفاخ نمی خورم.میشه لطف کنید و بگید برای نفخم چیکار کنم.و اینکه این درد زیر شکم خطرناکه یا نه و تا کی از شیاف استفاده کنم.یک سوال دیگه هم دارم اینکه من تازه دو سه روزه تکان خوردن های جنین را احساس میکنم اونم وقتی دراز بکشم و اروم باشم بیشتر شبها برای چند دقیقه این مقدار حرکت نرماله برای جنین؟ببخشید طولانی شد ممنون میشم من را از نگرانی در بیارید

  273. سلام خسته نباشید.من الان ۲۲هفته و چهار روزه که باردارم از اوایل بارداری در زیر شکم احساس درد داشتم و به خاطر سقط پارسال از اوایل بارداری از شیاف پروژسترون استفاده کردم اما الان دیگه مرتب استفاده نمی کنم اگه خیلی درد داشته باشم استفاده میکنم از دیشب درد بسیار شدیدی در ناحیه تخمدان مخصوصا در سمت چپ دارم به ماما هم مراجعه کردم گفت شاید کیست تخمدان داری در ضمن نفخ خیلی شدیدی دارم که در تمام روز و بیشتر شبها اذیتم میکنه با اینکه غذاهای نفاخ نمی خورم.میشه لطف کنید و بگید برای نفخم چیکار کنم.و اینکه این درد زیر شکم خطرناکه یا نه و تا کی از شیاف استفاده کنم.یک سوال دیگه هم دارم اینکه من تازه دو سه روزه تکان خوردن های جنین را احساس میکنم اونم وقتی دراز بکشم و اروم باشم بیشتر شبها برای چند دقیقه این مقدار حرکت نرماله برای جنین؟ببخشید طولانی شد ممنون میشم من را از نگرانی در بیارید

    1. سلام نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست علت نفخ شما تغییرات هورمونی است که مصرف پروژسترون ان را زیاد می کند بهتر است از قرص نعنا ویا عرق نعناء استفاده کنید اگر دردهای شما دائمی نیست وهرزگاهی به سراغ شما می اید وبا استراحت خوب می شود نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست.

  274. با سلام من ۳۳ سال دارم و الان در هفته ۵ بارداریم که سونووشفاف و واضحی نداشتم به گفته پزشکم اگر سونو واژینال داشته باشم ساک دیده میشه ولی گفتن بهتره فعلا این سونو را نداشته باشم کمی درد در ناحیه کمر و زیر شکم گهگاهی پیش میاد و یک کیست کوچک هم دارم البته ۲ سال قبل هم سقط داشتم با این تفاسیر پزشکم شیاف پرژسترون تجویز کردن … آیا احتمال خونریزی و لکه بینی وجود دارد ؟

    1. سلام بهترین زمان اولین سونوگرافی در بارداری بین هفته ۷ تا ۸ بارداری است دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  275. باسلام وخسته نباشی وتسکرازشما
    سن من ۴۷ ساله یک سال و۸ماه ازدواج کردم ازطریق ای وی اف ب ای حامله شدن استفاده کردم بعدازدوهفته تست اول بتا ۰/۵۴رانشان دادایاباردارهستم یانه ممنونم

    1. سلام خیر تست بارداری شما منفی است .

  276. سلام ماه قبلپریودم ده روز عقب افتاد بی بی چک استفاده کردم مثبت شد ولی آزمایش ادرار منفی. بعدش پریود شدم(۶/۱۰) که اولش قهوه ای بود بعد قرمز که کم بود…چون پریود شدم دیگه آزمایش خون ندادم. یک ماه بعد زودتر از موقع پریودیم لکه بینی داشتم و تا الان ادامه پیدا کرده.. آزمایش خون دادم مثبت بود ولی عدد کم بود(۱۶۱) که ماما گفت ۴۸ ساعت دیگه باید آزمایش تیتر بدی ولی عددش خیلی زیاد نشد (۲۵۲).متخصص زنان رفتم برام سونو واژینال نوشت که انجام دادم گفتن هیچی نیست نه داخل رحمت نه خارج رحم.. سردرگمم لطفا بگید چیکار کنم.. مگه همچین چیزی هم میشه!!!! ?

    1. سلام شما را اشتباه راهنمایی کردند بتا باید بالای ۱۰۰۰ باشد که ساک حاملگی دیده شود نگران نباشید با توجه به عدد بتای خون شما وضعیت شما نرمال است شما باید ۱۵ روز دیگر سونو گرافی واژینال انجام بدهید.

  277. سلام خانم دکتر روزبخیر من ۳۸ ساله ام و بارداری اولمه ازهمدن هفته های اول بارداری شیاف استفاده میکردم به دستورپزشکم چونکه لکه بینی داشتم بعدیه روز افتادم به خونریزیسریع رفتن سونو درسونو گفتن جنین ۶ هفته و دوروز داره ساک حاملگی تشکیل شده اما قلب نه.بعد رفتم پیش دکتر بهم امپول پرولوتون و شیاف راروزی دوبار گفتن استفاده کن من امپول راگیرم نیامد اما شیافرامیذاشتم از دیشب افتارم به لکه بیتی شدید امروز دوتا شیاف گذاشتم اما هنوزم لکه میبینم اما دردی ندارم ایا سقط وجود دارد؟

    1. سلام بهتر است یک هفته بعد از اخرین سونوگرافی انجام شده سونوگرافی واژینال انجام بدهید .

  278. سلام
    روز ۱۵ انتقال هستم، و امروز باید میرفتم آزمایش بتا میدادم، و امروز دقیقا روز پریودمم هست، سیکل نچرال داشتم، اما چون دفعه چهارم انتقال میدم، ب خاطر ضربات شدید روحی نرفتم آزمایش بدم، شیاف و آمپول پی دکسان تزریق می کنم، درد های شدید پریود هم دارم، ب نظرتون باردار هستم

    1. سلام بهتر است ۳ روز آینده تست بارداری انجام بدهید زیرا فقط با انجام تست بارداری می توان تشخیص بارداری را صد در صد دار.

  279. سلام خسته نباشید.هفته هشت بارداری ام و قلب جنین در هفته پنجم تشکیل شده بود.من حدودا یه هفته اس لکه بینی قهوه ای رنگ دارم و تازگیا لخته خون هم ازم خارج میشه..امروز رفتم پیش دکتر و بهم امپول و شیاف پروژسترون و قرص ایزوپرین داده..ولی سونوگرافی ننوشت برام ..میترسم که قلبش خدای نکرده از کار افتاده باشه..به نظرتون خودم برم سونوگرافی یا تا غربالگری اول صبر کنم؟ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام بله اگر سونوگرافی انجام بدهید بهتر است بعداز سونوگرافی از شیاف پروژسترون استفاده کنید ضمنا قرص ایزوپرین را بهتر ا ست استفاده نکنید.

  280. سلام.من اول هفته ششم هستم طبق سونوگرافی
    .پریروز و امروز لکه قهوه یی داشتم.توی سونو هم هماتوم جزیی مشاهده شد.بقیه ش نرمال.ضمنا قلب جنین فعلا تشکیل نشده.ماما برام شیاف مقعدی پروژسترون نوشته ۵ شب استفاده کنم.ممنون میشم راهنمائی کنید

  281. سلام.من اول هفته ششم هستم طبق سونوگرافی
    .پریروز و امروز لکه قهوه یی داشتم.توی سونو هم هماتوم جزیی مشاهده شد.بقیه ش نرمال.ضمنا قلب جنین فعلا تشکیل نشده.ماما برام شیاف مقعدی پروژسترون نوشته ۵ شب استفاده کنم.ممنون میشم راهنمائی کنید

    1. سلام ۱۰ روز دیگر باید سونوگرافی واژینال انجام بدهید.

  282. سلام من ۲۴ ساله هستم و الان باردارم .دیروز سونو دادم دکتر گفته ۵ هفته و یک روزه قبل از بارداریم مرتب درد زیر شکم داشتم که سونوم نرمال بود و دکتر گفت احتمالا سندروم روده تحریک پذیره الانم همون دردها رو دارم و به پزشکمم گفتم ک قبل از بارداریمم درد زیر شکم داشتم ولی برام شیاف پروژسترون نوشتن آیا احتمال سقط وجود داره؟بارداری اولم هست ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است وجای نگرانی ندارد اگر لکه بینی ندارید نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست.

  283. باسلام
    من طبق سونو در هفته ی هفت وچهار روز حاملگی هستم.ساک حاملگی طبیعی وکیسه زرده روئت شد.هماتوم به ابعاد۲۲٫۵*۱۶٫۵*۷mmبه حجم تقریبی۱٫۳ccدرقسمت تحتانی وخلف ساک بارداری مشهوده.هماتوم دیگر به ابعاد ۲۰*۱۸*۱۱mmبه حجم تقریبی ۲ccدرقسمت فوقانی ساک بارداری روئت شد.تطابق با یافته های TVSتوصیه میشود.جنین مشاهده نشده.راهنماییم کنید چکار کنم.شیاف پروژسترون استفاده کنم؟آیا جنین تشکیل میشه؟چهار روزه خونریزی دارم

    1. سلام خیر نیازی به استفاده از شیاف پروژسترون نیست بهتر است استراحت کافی داشته باشید و یک هفته بعد از اخرین سونوگرافی انجام شده سونوگرافی واژینال انجام بدهید.

  284. سلام من سه روز پیش یه جنین با گرید a انتقال دادم دیروز به شدت خونریزی داشتم و حتی یه لخته بزرگ دفع کردم با دوترم که تماس گرفتم گفت پروژسترون رو بیشتر کنم علاوه بر دو تا آمپول دو تا شیاف غم استفاده کنم با اولین شیاف خونریزی قطع شد به نظرتان جنین از بین رفته؟

    1. سلام باید صبر کنید تا ۲ هفته دیگر آزمایش بدهید.

  285. سلام خانم دکتر عزیز من هفته ی ۶ رفتم سونوگرافی نوشته بود یک ساک حاملگی با شکل طبیعی داخل کاویته فوندوس رحم دیده میشود
    راکسیون دسیدوال اطراف ساک طبیعی ست
    MSD ساک برابر ۱۲ میلیمترست که مطرح کننده سن حاملگی ۶ هفته ست
    کیسه زرده با شکل طبیعی داخل ساک دیده میشود اما Fetal pole دیده نشد
    تخمدان ها طبیعی هستند
    در آدنکسها ضایعه ای دیده نمیشود
    بعد ۶ هفته و ۳ روز به خاطر برداشتن بار سنگین خونریزی کردم البته فقط همون روز بود ترسیدم رفتم ماما واسم ۲۰شیاف و ۱۰آمپول پروژسترون نوشت آمپولا دوتا مونده از شیافها هم ۶ تا استفاده کردم
    حالا که این پیاما رو میخونم نگران شدم چون شما گفتید نباید شیاف و آمپول پروژستردن رو استفاده کنی مگر اینکه از بودن قلبش مطمئن باشی
    حالا چیکارکنم به نظرتون؟

    1. سلام بقیه داروها را استفاده نکنید یک هفته دیگر سونوگرافی واژینال انجام بدهید.

  286. در ضمن این روهم بگم خانوم دکتر عزیز که بعد از اینکه خونریزی افتادم ماما منو سونوگرافی نفرستاد همینطوری و بدون نگاه به سونوگرافی قبلیم اون آمپول و شیاف ها رو واسم تحویز کرد
    خیلی نگرانم کی جوابمو میدید؟

  287. چرا جواب من نمیدید؟؟؟

  288. سلام خسته نباشید
    من در هفته هشتم بارداری هستم از هفته ششم خونریزی شدید دارم شیاف و قرص پروژستون مصرف میکنم
    از هفته ۴ دوبار تا الان سونو رفتم همه چیز طبیعی بوده و قلب بچه هم تشکیل شده هیچ مشکلی فعلا تو سونو دیده نمیشه ب نظرتون باید چیکار کنم خونریزیم شدید این نشانه چیه وقتی جنین سالمه و قلبش ضربان نرمال داره

    1. سلام بهتر است آزمایش خون بدهید اگر انعقاد خون شما بالاست زیر نظر پزشک قرص آسپرین مصرف کنید.

  289. سلام خسته نباشید
    من در هفته هشتم بارداری هستم از هفته ششم خونریزی شدید دارم شیاف و قرص پروژستون مصرف میکنم
    از هفته ۴ دوبار تا الان سونو رفتم همه چیز طبیعی بوده و قلب بچه هم تشکیل شده هیچ مشکلی فعلا تو سونو دیده نمیشه ب نظرتون باید چیکار کنم خونریزیم شدید این نشانه چیه وقتی جنین سالمه و قلبش ضربان نرمال داره

  290. ببخشید خانم دکتر نمیشه دوهفته ی دیگه سونو شکمی انجام بدم چون من یه جورایی از سونوگرافی واژینال میترسم؟

  291. سلام خانم دکتر خسته نباشید.من فردا هفته ۲۴بارداریم تموم میشه دو شب پیش نزدیکی داشتم که خیلی بهم فشار اومد و حالم بد شد خیلی دل درد داشتم ولی با استراحت و استفاده از شیاف پروژسترون بهتر شدم از اوایل بارداریم زیر دلم سمت چپ تخمدان درد داشتم که از پری شب به بعد خیلی شدید شده بعضی مواقع خوبه ولی اگه درد بگیره خیلی اذیت میشم لطفا راهنماییم کنید علتش میتونه ی باشه و چیکار باید بکنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید چیکارکنم.

    1. سلام باید استراحت کافی داشته باشید ودر هنگام رابطه جنسی نباید دخول عمیق باشد و نباید به شکم وکمر شما فشار بیاید.

  292. سلام من هفته یازده هستم چند روز هست زیر دلم درد میکنه و احساس سنگینی و اینکه حس میکنم ی چیزی میاد پایین رو دارم
    دکترم چهار هفته پیش بهم امپول شیاف پرو…و قرص داد ک نشد تهیه کنم تا دیروز ایا الان میتونم مصرف کنم یا لزومی نداره و این دردا خطرناکن یا نه هشت ماه پیش سقط داشتم لطفاجواب بدین چون من از روستام و اگ واجب باشه باید برم شهر وگرنه ک الکی نرم

    1. سلام اگر دردهای پریودی هرزگاهی به سراغ شما می اید و این دردها دائمی نیست ولکه بینی ندارید وبا استراحت کردن بهتر هستید نیازی به مصرف دارو نیست.

  293. سلام و خسته نباشید.خانم دکتر من امروز هفته ۲۴باشکممیم تموم میشه.۴شب پیش نزدیکی داسمتدچپ خیلی بهم فشار اومد و درد زیادبرمشتم از شیاف پروژسترون استفاده کردم که کمی درد زیر شکمم بهتر شد اما الانراهنماییمشکم سمتدچپ تخمدان و کمرم دارم که اگه راه برم و بنشینم بیشتر میشه و تو خواب هم اذیت میکنه میخواستم ببینم علتش چیه و راهنماییم کنید چیکار باید بکنم. ممنون اجرتون با خدا.

    1. سلام باید استراحت کافی داشته باشید و اگر درد شما دائمی است باید به پزشک مراجعه نمایید.

  294. سلام. عذر میخوام من امروز چهاردهم بعد از انتقالمه وسه تا جنین گذاشتن. رفتم آزمایش گفتن مثبته وبتا ۱۰۳هستش. اومدم خونه بعد از یه ساعت یه کم خون قهوه ای دیدم درضمن صبح نوبت شیاف پروژسترونمو وقرص استرادیولو فراموش کردم الان چیکارکنم یعنی دارم پری میشم؟ لطفا بهم جواب بدین خیلی استرس دارم

    1. سلام نگران نباشید استراحت کافی داشته باشید و از داروهای خود استفاده کنید .

  295. سلام خانم دکتر،دومین بارداری موفق با میکرو ،توی هفته نهم هستم جنین هام دوقلو هستن.دکترم برا هرروز شیاف پروژسترون و آسپرین داده بود که هفته ششم علی رغم استفاده دچار خونریزی شدم.دکترم گفتن هر۱۲ساعت استفاده کن، ولی چون باز لکه داشتم کلینیک رویان گفت۸ ساعت یکبار…که،قطع شد. دکترم ۳۰تا نوشته بودولی من ۲۵تا استفاده کردم.وتاالان مشکل ندارم، سوالم اینه چون دوقلو دارم باید شیافهارو ادامه بدم؟
    توی آزمایش RPRهم به صورت ضعیف مثبت بودکه پیشنهادFTAداده بودن و من نرفتم،به دلیل مشکل مالی….
    این موارد مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    1. سلام از شیاف های پروژسترون به تعدادی که پزشک معالج شما تجویز نموده است استفاده کنید .

  296. سلام من ۲۹ سالمه و برای بارداری امپول HCG تزریق کردم و الان در هفته ۷ بارداری هستم در سونو هم تشیخص نرماله و قلب جنین هم تشکیل شده دکتر برام ۲۰ شیاف پروژسترون ۴۰۰ تجویز کرده برای هرشب یکی میخواستم بدونم منکه لکه بینی هم ندارم باید مصرف کنم یا نه لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. سلام با توجه به اینکه لکه بینی ندارید خیر نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست

  297. سلام سپاس از اینکه وقت میگذارید و جواب سوالامونو میدید.
    ۱۱مهر آزمایش دادم جوابم مثبت بود و عددش ۱۶۱
    ۱۳مهر آزمایش بتا تیتر دادم ۲۵۲شد…ولی ۲۷مهر که دوباره آزمایش بتا تیتر دادم عددش ۱۵شد…ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.. خونریزی شدید هم نداشتم که سقط شده باشه خیلی عجیبه… مگه ميشه اول مثبت باشه بعدش اینجوری شه ?

    1. سلام اگر خون ریزی نداشتید و جنین شما سقط نشده است بهتر است سونوگرافی واژینال انجام بدهید ممکن است جواب آزمایش اشتباه شده باشد.

  298. سلام ۲۵سالمه یک سال پیش سقط داشتم هفته پیش بخاطر دل درد رفتم دکتر تست حاملگی نوشت مثبت بود بعد گفت سنو داخلی انجام بدم که حاملگی خارج از رحم نباشه و حاملگی خارج از رحم هم نبود چون فقط یک روز از عادتم گذشته بودگفت زود هست برا اینکه تو سنو چیزی معلوم بشه ولی با این حال گفت کیسه اب تشکیل شده و بعد برام ازمایش تیتر نوشتن که به مدت ۴۸ساعت انجام بدهم اولین جواب ازمایش تیتر ۱۰۰۰بود و دومی ۱۸۰۰۰ دوباره برام ازمایش نوشت که انجام بدهم چون گفت عدد خیلی بالا هست و این خوب نیست این در حالی هست که الان ۹روز از عادتم میگذره و من ازمایش ها را سه روز قبل انجام دادم امکان دارد مولار باشه خیلی نگرانم

    1. سلام عدد بتای شما نرمال است نگران نباشید نیازی به انجام سونوگرافی واین همه تیتر نبوده زیرا فقط باعث ایجاد استرس در شما شده است بارداری شما نرمال است شما باید ۳ هفته دیگر سونوگرافی واژینال انجام بدهید .

  299. سلام وخسته نباشید.من امروز ۲۴هفته و ۴روزه که باردارم.از یک هفته پیش به علت معذرت میخوام نزدیکی که داشتم کمی دل درد و کمر درد داشتم که با استراحت خوب شد.الان سه روزه احساس درد شدید در کمر باسن و زیر دل ناحیه تخمدانها مخصوصا تخمدان سمت چپ دارم که خیلی اذیتم میکنه نه میتونم راه برم نه بشینم و شبها هم خوابم را مختل کرده به دکتر هم که مراجعه کردم گفت شاید دهانه سرویکست کشیده پایین که سو نوگرافی نوشت و گفت شاید هم به علت بزرگ شدن شکمته که وزنش بهت فشار میاره پارسال یه سقط داشتم به علت خونریزی پشت جفت که دقیقا همین دردها را در دو هفته استراحت مطلقم داشتم الان واقعا نگرانم لطفا راهنماییم کنید اینها نشانه های زایمان زود رسن و اینکه تا قبل از این هفته مشکلی نداشتم ممکنه جفت به خاطر فشار نزدیکی خونریزی کرده باشه.در ضمن حرکتها و صدای قلب جنین خدا را شکر نرماله.ممنون میشم جواب سوالهام را بدید.ببخشید طولانی شد

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  300. سلام خانم دکتر.من تو هفته ۲۵بارداریم هستم میخواستم ببینم درد در ناحیه بیرونی واژن علتش چی میتونه باشه. و برای استفاده از شیاف پروژسترون استفاده از واژن بهتره یا از مقعد.ممنون که سوالهام را پاسخ میدید.

    1. سلام به علت بزرگ شدن رحم است هر جور راحت هستید استفاده کنید فرقی ندارد.

  301. سلام من ۹روز از عادتم میگذره و سه روز پیش ازمایش تیتر دادم به فاصله ۴۸ساعت اولی جواب ۱۰۰۰بود و دومی۱۸۰۰۰ دکتر گفت این عدد برای ۴۸ساعت خیلی زیاد هست یعنی حاملگی پوچ هست ؟

    1. سلام عدد بتای شما طبیعی است وجای نگرانی ندارد ۱۵ روز دیگر سونو گرافی انجام بدهید.

  302. سلام ،خانم دکتر این آزمایش rprکه به صورت ضعیف مثبت شده مشکل داره؟ چون یه،جایی خوندم در دودرصد باردارها به صورت کاذب مثبت میشه….،دیگه دنبال درمان نرفتم، لطفا راهنماییم کنین که مشکلی برا بارداریم ایجاد نمیکنه؟ممنون از کمکهاتون

  303. سلام و خسته نباشید.من در هفته ۲۵بارداری هستم امروز دکترم قرص پریناتال را برام تجویز کرد این قرص ها هم کلسیم دارن و هم اهن ایا استفاده هم زمان از این داروها اشکال داره؟ من فقط باید از پریناتال استفاده کنم یا میتونم با وجود استفاده از این قرص از فیفول و کلسیم هم استفاده کنم.ممنون

    1. سلام بهتر است قرص ها را جدا استفاده کنید یعنی روزی یک عدد قرص آهن هفته ای ۳ مرتبه قرص کلسی کر و هفته ای ۳ مرتبه قرص مولتی ویتامین مینرال.

  304. با سلام
    من اواخر هفته ۱۲ بارداری با خونریزی شدید بدون درد به بیمارستان رفتم.هماتوم ۷ سی سی.خوشبختانه جنین قلب داشت.۴تا آمپول هفتگی و ۴۰تا شیاف و استراحت مطلق تجویز کردن.ولی من با وجود مصرف الان ک حدودا ۱۰ روز میگذره باز لک بینی دارم.بعضی وقتها هم درد زیر شکم و کمر درد.
    پزشک خودم هم گفتن شیاف از هفته ۱۰ ب بعد نباید استفاده بشه
    حالا چیکار کنم
    خیلی نگرانم

    1. سلام نگران نباشید از هفته ۲۰ بارداری به بعد نباید شیاف استفاده بشود بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود از داروهای رقیق کننده خون نیز به مدت محدود استفاده کنید.

  305. سلام خسته نباشید من ۷ هفته باردارم و از اوخر هفته شش تا الان لکه بینی قهوه ای رنگ دارم امروز هم کم و بیش لخته میبینم رفتم سونو گفت هیچی مشاهده نشد یعنی من سقط کردم چون سابقه دارم برای سقط

    1. سلام شما شرح حال کاملی از خودتان نداده اید منظور شما از هیچی مشخص نیست اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته و متن کامل سونوگرافی را بخوانید تا بهتر راهنمایی شوید.

  306. سلام خسته نباشید.هفته ۲۴ بارداری رو تموم کردم امروز زیر دلم چند بار تیر کشید مثل اینکه چیز نوک تیزی رو به شکمم وارد کنن میخواستم ببینم لازمه به پزشک مراجعه کنم این درد باعث ناراحتیم شده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام اگر درد شما دائمی نیست وهرزگاهی به سراغ شما می اید جای نگرانی وجود ندارد.

  307. سلام من ۳۲سالمه یه دختر سه ساله دارم یه سقط حدود دوسال ونیم پیش داشتم تاریخ ا ولین روز اخرین پریودم ۲۰ مهر ۹۶بوده و بی بی چک +و ازمایشم هم به تاریخ ۲۹/ ۷ باعدد ۲۰۰ بوده امروز رفتم دکتر میگن در هفته ۵هستم گه گاهی درد کمر دارم و گه گاهی در زیر دل بهم شیاف پروژسترون ۴۰۰ دادن لزومی به مصرف هست ایا ؟

    1. سلام دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است وجای نگرانی ندارد اگر لکه بینی ندارید نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست.

  308. سلام، صبحتون بخیر، خانم دکتر آخه چرا جواب منو نمیدین ؟؟؟ RPRمثبت خطرناکه؟

  309. باسلام
    من الان ۱۱هفته و ۳ روزم هست
    ۲روز پیش رفتم دکتر و سونو انجام دادم همه چیزخوب بود
    ولی دیروز چندتا لکه قهوه ای دیدم
    دکتر از اول حاملگی اسپرین داده ولی از پریروز پروژسترون۱۰۰داده ولی نمیدونم باید واژینالی استفاده کنم یا خوراکی؟
    از دیروز بعد لکه بینی احساس میکنم زیر دلم کم تیر میکشه و علایم حاملگیم کم شده؟
    ایا احتمال ایست قلب جنین وجود داره؟علایم ایست قلب جنین چیه؟
    من دو تا سقط زیر ۲ ماه داشتم
    هفته اینده برا غربالگری نوشتن

    1. سلام خیر نگران نباشید هفته آینده سونوگرافی انجام بدهید.

  310. سلام و درود برشما.راستش هفته شش بارداری هستم روز قبل به شدت سرفه کردم و سرفه ام به سختی بند امد حالا نگرانم که اتفاقی برای جنین بیافتد یا افتاده باشه چکار کنم از نگرانیم کم بشه؟سنوگرافی برای ضربان قلب هم دوهفته دیگه باید انجام بدهم .

    1. سلام نگران نباشید مشکلی برای جنین شما پیش نیامده است اگر مشکلی بود قطعا به خون ریزی داشتید.

  311. سلام و خسته نباشید.من ۲۵هفته و یک روزه که باردارم هفته قبل بعد از معذرت میخوام نزدیکی که داشتم دل درد و کمر درد شدیدی داشتم به دکتر که مراجعه کردم گفت شاید نشانه های زایمان زود رس باشه یا دهانه سرویکست کشیده پایین و سو نوگرافی نوشت سونوگرافی دهانه سرویکس را ۳۹زده و همه چیز نرماله اما ازاون روز به بعد درد زیر دل درناحیه تخمدانها مخصوصا سمت چپ و کمردرد دارم همچنین درد خیلی زیادی در ناحیه بیرونی واژن دارم و موقع دستشویی خیلی اذیت میشم دکترم هم بهم شیاف پروژسترون ۴۰۰داده .من تو کانالتون خوندم که فرموده بودید بعد ازهفته ۲۰نباید از شیاف استفاده بشه.الان سوالم اینکه ایا اینها نشانه های زایمان زود رسن؟برای حفظ جنین از چه دارویی غیر از شیاف استفاده کنم؟ و چرا نباید از شیاف بعد ازهفته۲۰بارداری استفاده بشه؟ممنون از اینکه باصبر و حوصله پاسخ سوالها میدین.ببخشید طولانی شد.

    1. سلام طول سرویکس شما نرمال است استراحت کافی داشته باشید و سعی کنید از توالت فرنگی استفاده کنیداگر دردهای شما با استراحت از بین می رود وهرزگاهی به سراغ شما می اید طبیعی است می توانید به مدت محدود از تعداد کمی شیاف استفاده کنید .

  312. سلام و عرض احترام
    خانم دکتر من روزای آخر هفته ۸ ام بارداری رو میگذرونم، به علت کار زیاد امروز خونریزی یا لکه بینی داشتم، سریعا شیاف پروژسترون مصرف کردم و از قبل مصرف میکردم، بعد به دکتر مراجعه کردم، سونوگرافی قلب جنین رو نشون میداد
    الان لکه بینیم خیلی کم شده ولی دل درد و کمر درد شدیدی دارم، نمیتونم خوب راه برم
    آیا جنین تو این شرایط سالمه؟ دوباره چه زمانی به پزشک مراجعه کنم؟

    1. سلام نگران نباشید باید استراحت کافی داشته باشید و از شیاف پروژسترون استفاده کنید با توجه به نرمال بودن سونوگرافی انجام شده فعلا نیازی به مراجعه به پزشک نیست.

  313. سلام و عرض احترام
    خانم دکتر من روزای آخر هفته ۸ ام بارداری رو میگذرونم، به علت کار زیاد امروز خونریزی یا لکه بینی داشتم، سریعا شیاف پروژسترون مصرف کردم و از قبل مصرف میکردم، بعد به دکتر مراجعه کردم، سونوگرافی قلب جنین رو نشون میداد
    الان لکه بینیم خیلی کم شده ولی دل درد و کمر درد شدیدی دارم، نمیتونم خوب راه برم
    آیا جنین تو این شرایط سالمه؟ دوباره چه زمانی به پزشک مراجعه کنم؟

  314. باسلام .میخواستم بدونم خوردن سیر در دوران حاملگی ضرر دارد اخه متوجه نبودم سیر داخل غذا استفاده شده بود منم خوردم

  315. باسلام .میخواستم بدونم خوردن سیر در دوران حاملگی ضرر دارد اخه متوجه نبودم سیر داخل غذا استفاده شده بود منم خوردم

    1. سلام خیر در دوران بارداری ضرر ندارد نگران نباشید.

  316. سلام.من تو هفته هفتم هستم ی ده روزه که لکه بینی دارم سر بچه اولمم همینجوری بودم الان ماشالله۵سالشه اما این یکی زودتر شروع شد دیشبم رفتم دستشویی ی تیکه گوشت خیلی کوچک و دراز با رنگ قهوه ای اومد بیرون میخواستم ببینم این چی بوده اصلا کمر و دلمم درد نمیکرد.شیاف پروژسترونم مصرف میکنم.

    1. سلام بهتر است سونوگرافی واژینال انجام بدهید.

  317. سلام خاتم دکتر عزیز
    من هفته ی ششم خونریزی افتادم که قبلا بهتون گفتم ۱۰ آمپول ۵۰ میلی و ۲۰ شیاف پروژسترون ۴۰۰ میلی دکتر واسم تجویزکرد الان هفته ی نهم هستم که قلب جنین و جنین شکل گرفته و ضربان قلبش طبیعیه
    سونو رفتم گفت هماتوم ۱۵*۲۰ دارم دوباره دکتر ۱۵ شیاف واسم تجویز کرد
    آیا این آمپولایی که استفاده کردم و شیاف ها برای جنین ضرر نداره؟
    بقیه ی شیافها رو استفاده کنم یا نه؟ چون هیچ لکه بینی ندارم خداروشکر فقط همون یه روز خونریزی بود
    از آمپولها میترسم میشه بیشتر توضیح بدید؟

    1. سلام خیر ضرری نداشته است نگران نباشید نیازی به ادامه مصرف داروها نیست البته زیر نظر پزشک معالج خود باید قطع کنید.

  318. البته اینو بگم که من روزی دو آمپول و یه شیاف استفاده کردم آیا ضرر نداشته؟
    ممنون میشم منو از نگرانی در بیارید…

  319. سلام من تو هفته هفتم هستم دو روزه زير دلم با كمرم درد ميكنه اين دو روزم خونريزي داشتم خيلي ميترسم چيكار كنم

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  320. خانم دکتر کی جواب سوالها رو میدید من نگرانم
    آخه آ اس آ ۸۰ که در رده D و پروژسترون در رده x قرار داره آیا لزومی داره به خاطر هماتوم ۱۵*۲۰ که دارم استفاده کنم؟
    آخه دو هفته ست که به خاطر استفاده از ۲۰ شیاف و ۱۰ آمپول پروژسترون هیچ لکه بینی ندارم
    آیا احتیاجی هست که هنوز استفاده از شیاف و آاس آ ۸۰ روادامه بدم؟

    1. باید زیر نظر پزشک قطع کنید .

  321. ببخشید خانم دکتر عزیز اما دکترم میگه به خاطر هماتومی که دارم دارو رو قطع نکنم و تا هفته ی دوازده ادامه بدم ولی من سه هفتست هیچ لکه بینی ندارم شما چه پیشنهادی دارید آیا شیاف پروژسترون و قرص آ اس آ ۸۰ رو قطع کنم جنین سقط نمیشه؟ در عوض استراحت داشته باشم
    من خیلی نگرانم اینقد که استرس دارم یکسره با خودم درگیرم کمکم کنید.

  322. ببخشید خانم دکتر اما دکترم میگه به خاطر هماتومی که داری باید از شیاف و قرص استفاده کنی تا هفته ی دوازده
    اما من که سه هفتست هیچ لکه بینی ندارم اگه داروها رو قطع کنم جنین سقط نمیشه؟ پیشنهاد شما چیه؟ در عوضش استراحت کنم.
    ممنون میشم به طور کامل جواب بدید.

  323. باسلام من ۲۷سالمه یه دختر ۸ساله دارم دوتا سقط بعد از تشکیل.قلب در هفته ۸و۱۰ داشتم اخرین سقطم ۲اردبیهشت با قرص بوده بعد از اون تحت نظر متخصص بودم ۴ماه اسید فولیک مصرف میکنم به روش طبیعی حامله شدم هفته ۵به دکترم مراجعه کردم برام شیاف پروستوژن۴۰۰ وامپول نوشت هرروز استفاده کردم دکتر گفت بعد ۱۲روز مراجعه کنمامروز ۱۳ابان دکترم گفت قلب تشکیل شده وبرای ۳۰روز بعد وقت ویزیت تعیین کرده البته شیاف باید مثل قبل.هر شب یه دونه وامپول گفت میتونم یک روز درمیان استفاده کنم وحالا سوالم اینه که ایا ۳۰روز بعد جنین ۱۱هفته رو رد میکنه ایا زودتر مراجعه کنم بهتر نیست؟ وایا به نظرتون شیاف و امپول میتونی جلوی مرگ جنین رو بگیره ؟البته من هیچگونه عفونت ولکه بینی اصلا نداشتم تا به حال تورو خدا کمکم کنید ممنون

    1. سلام با توجه به شرح حال شما بهتر است زیر نظر پزشک از داروهای رقیق کننده خون استفاده کنید.

  324. باسلام.من فردا بارداری ۲۷هفته ام تموم میشه.دکتر برام ازمایش قند سه مرحله ای نوشته بود که در کنار اونها مجدد گفت بهتره تمام ازمایشها را تکرار کنید تفسیر برخی از موارد ازمایشهابدین شرحه که من رانگران کرده:wBC11300/platelets120000و جواب قند سه مرحله ای:fbs88,bs1:207,bs2:172.وقتی از دکتر ازمایشگاه پرسیدیم گفت توی دوران بارداری این تغییرات بوجود میاد و نگران کننده نیست در صورتی که در ازمایشهای قبلیم همه موارد نرمال بود میشه لطف کنید و برام شرح کنید که این تغییر ات خطرناکه یا نه و اگر هست من باید چیکار کنم.؟ببخشید طولانی شد ولی من واقعا نگرانم ممنون میشم راهنماییم کنید.

  325. باسلام.من فردا بارداری ۲۷هفته ام تموم میشه.دکتر برام ازمایش قند سه مرحله ای نوشته بود که در کنار اونها مجدد گفت بهتره تمام ازمایشها را تکرار کنید تفسیر برخی از موارد ازمایشهابدین شرحه که من رانگران کرده:wBC11300/platelets120000و جواب قند سه مرحله ای:fbs88,bs1:207,bs2:172.وقتی از دکتر ازمایشگاه پرسیدیم گفت توی دوران بارداری این تغییرات بوجود میاد و نگران کننده نیست در صورتی که در ازمایشهای قبلیم همه موارد نرمال بود میشه لطف کنید و برام شرح کنید که این تغییر ات خطرناکه یا نه و اگر هست من باید چیکار کنم.؟ببخشید طولانی شد ولی من واقعا نگرانم ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام نگران نباشید بهتر است به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

  326. سلام
    من پنج هفته باردارم .سونو انجام دادم دکتر گفت که جنین خیلی ضعیف و کوچیکه باید تقویت کنی.بعد از دو روز دچار لکه بینی و بعد خونریزی شدم.مراجعه کردم برام شیاف پروژسترون نوشت
    ایا امیدی به ادامه بارداری هست؟

    1. سلام باید ۱۰ روز دیگر سونوگرافی واژینال انجام بدهید.

  327. سلام من۲۷ساله بچه اولم تو ۸ماهگی به دنیا امد وبعد ۱ماه مرد به دلیل کامل نبودن ریه بچه دوم تو ۷ماهگی به دنیا امد اونم بعد ۱ماه مرد بچه سوم تو ۴ماهگی سقط شد با وجود انجام سرکلاژ بعد اون ۲تا بارداری موفق داشتم البته با استراحت مطلق الان که دوباره بعد ۴سال باردار شدم و هفته ۱۰بارداری هست رفتم پیش متخصص برام شیاف پروژسترون تجویز کرد ولی خونریزی نداشتملطفا راهنمایی کنید مصرف کنم یا نه در ضمن بدون سونو گرافی مرسی

    1. سلام اگر لکه بینی ندارید می توانید با مشورت پزشک معالج خود از شیاف استفاده نکنید باتوجه به شرح حال شما بهتر است سرکلاژ شوید .

  328. لکه بینی در بارداری تا چند روز طبیعی است؟

  329. با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من ۲۵ سالمه الان هفته نهم بارداریمه من از اول بارداری به علت سابقه سقط در هفته نهم که رشد جنینم با وجود تشکیل قلب در ۷هفته و۵ روزمونده بود ودر هفته نهم به طور طبیعی سقط شد..من از اول بارداری شیاف پروژسترون ۴۰۰ و قرص آسپیرین ۸۰ استفاده میکنم ازاولم درد کمرم شدید دارم و استراحت مطلقم..هفته پیش ترشحاتم زیاد بود و رنگش زرد و غلیظ بود که پنجشنبه شب یهویی با کمردرد شدید و دل درد خفیف همراه بود که بعد اون لک قهوه ای تیره رنگ دیدم همون شب رفتم رفتم سونو گفتن همه جی نرماله وضربان قلب بچه ۱۸۶ فرداش جمعه عصری همراه با لک قهوه ای خون دیدم فردا صبحش دوباره قهوه ای شد رفتم پیش دکترم آمپول پرولوتن ۲۵۰ دادن شیافمم کردن روزی دوبارشب و صبح و ویتامین b 6 دادن به خاطر حالت تهوع …من دیگه آسپیرینم نمیخورم با توجه به سابقه سقطی که دارم تورو خدا جوابمو بدین این بچمم سقط میشه اآخه همه جی طبیعیه و قلب جنین خوب میزنه پس چرا من لکبینی دارم؟ و الان کلا کم شده و قهوه ای کمرنگ شده الان من دوباره آسمیرینو استفاده کنم ودرد خفیف شیکمم بخاطر چیه ؟ آیا اون ترشح زرد رنگ میتونه دلیلش باشه که بدون خارش و سوزش بود..ببخشید اگه زیاد توضیح دادم فقط میخواستم شرح کامل حالمو بدونید.. تورو خدا زودتر جوابمو بدین اگه اینم سقط شه من دیگه میمیرم..

    1. سلام اگر پزشک معالج شما دستور مصرف قرص آسپرین را داده بهتر است از قرص استفاده کنید نگران نباشید استراحت کافی داشته باشید و داروهای خود را مصرف کنید.

  330. سلام من هفته ۸بارداری هستم از هفته چهارم لکه بینی داشتم سونو رفتم گفت جفتت پایینه از شیاف پروژسترون استفاده میکنم یکدکتر بهم قرص اسا داد دکتر دیگه رفتم گغت اسا نخو ر به نظر شما بخورم یانه مرسی

    1. سلام خیر نیازی به مصرف قرص آسپرین نیست.

  331. سلام
    من در هفته ۶ بارداری سونو داخلی کردم گفت هنوز جنینی نمیبینم و بهم شیاف واژینال داد که ۱۰ روز بعد دوباره سونو بدم.ولی از بعد از استفده از شیاف خونریزی کمی دارم قهوه ای رنگ ولی نه خیلی که به لباسم برسه.با دکتر هم تماس گرفتم گفتند چیز خاصی نیست.اخه من قبل از اون لکه بینی هم نداشتم.l
    ممنون میشم راهنماییم کنین

  332. سلام
    من در هفته ۶ بارداری سونو داخلی کردم گفت هنوز جنینی نمیبینم و بهم شیاف واژینال داد که ۱۰ روز بعد دوباره سونو بدم.ولی از بعد از استفده از شیاف خونریزی کمی دارم قهوه ای رنگ ولی نه خیلی که به لباسم برسه.با دکتر هم تماس گرفتم گفتند چیز خاصی نیست.اخه من قبل از اون لکه بینی هم نداشتم.l

  333. باسلام وخسته نباشیدمن درهفته ۶بارداری هستم سال قبل سقط داشتم دکترم برام شیاف پروژسترون نوشته لک بینی ندارم به نظرشما شیاف و استفاده کنم .ممنون میشم راهنماییم کنین.

  334. باسلام وخسته نباشیدمن درهفته ۶بارداری هستم سال قبل سقط داشتم دکترم برام شیاف پروژسترون نوشته لک بینی ندارم به نظرشما شیاف و استفاده کنم .ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. سلام بستگی به علت سقط شما دارد .

  335. سلام من لکه بینی داشتم امروز صبح رفتم سونوگرافی گفت من قلبی نمیبینم بچه مرده .بعدشب دوباره جای دیگه رفتم سونو متخصص گفت بچت سالمه ضربان قلبشم میزنه بعد شیاف پروژسترون داد ممکنه واسه بچم اتفاقی بیوفته؟؟

    1. سلام باید ۱۰ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  336. بهم گفتن ۱۵روزدیگه برم واسه سونوگرافی بمونم همون موقع برم یا ۱۰روزه دیگه برم؟

  337. سلام.خسته نباشید من هفته ۸بارداری هستم.امروز رفتم دکتر سونو واژینال انجام داد که قلب تشکیل شده بود.گفت کمی خون تو بالای رحمم هست.بهم دوفاستون و شیاف پروژسترون داد.هیچ خونریزی هم ندارم.ببخشید این خون سببش چیه ؟ نگران کنندس؟

    1. سلام بهتر است سونوگرافی زیر نظر متخصص سونوگرافی انجام بدهید با توجه به اینکه لکه بینی ویا خون ریزی ندارید .

  338. سلام و خسته نباشید.من امروز ۲۸هفته و ۳روزه که باردارم وقتی ازمایش قند سه مرحله ای را دادم معلو م شدکه دیابت بارداری دارم به دکتر غدد که مراجعه کردم برا م متفورمین«گلوکوفاژ»تجویز کرده من تو ی برخی سایت ها خوندم که چون متفورمین از جفت عبور میکنه باعث میشه جنین وزن نگیره و مادر هم دچار مشکل میشه.ایا این موضوع صحت داره و من باید چیکار کنم به دکتر دیگه ای مراجعه کنم.در ضمن پلاکت خونم ۱۲۰۰۰۰هستش ایا این موضوع هم خطرناکه؟

    1. سلام نیازی به مراجعه به دکترغدد نبوده است باید زیر نظر پزشک زنان باشید بهتر است با رژیم غذایی مناسب زیر نظر متخصص تغذیه قند خون را کاهش دهید.

  339. سلام و خسته نباشید
    تاریخ شروه پریود من ۱۸ آبان بود که پریود نشدم و از همان شب اول دردهای پریودی داشتم با لکه بینی قهوه ای. ۴ روز پس از تاخیر آزمایش بارداری دادم و مثبت است. هنوز دردهای پریودی خفیف دارم با لکه بینی قهوه ای. دکترم هم گفت طبیعیه و برای ۱۰ آذر سونو نوشت. با توجه به لکه بینی و دردهایی که می آید و می رود بسیار نگرانم. لطفا مرا راهنمایی کنید

    1. سلام نگران نباشید دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می اید طبیعی است وجای نگرانی ندارد بهتر است استراحت کافی داشته باشید.

  340. سلام و خسته نباشید
    تاریخ شروه پریود من ۱۸ آبان بود که پریود نشدم و از همان شب اول دردهای پریودی داشتم با لکه بینی قهوه ای. ۴ روز پس از تاخیر آزمایش بارداری دادم و مثبت است. هنوز دردهای پریودی خفیف دارم با لکه بینی قهوه ای. دکترم هم گفت طبیعیه و برای ۱۰ آذر سونو نوشت. با توجه به لکه بینی و دردهایی که می آید و می رود بسیار نگرانم. لطفا مرا راهنمایی کنید

  341. امروز لکه ها به لخته های ریز قهوه ای تبدیل شده و دردهام زیاد شده. باز هم طبیعیه؟ ببخشید مجدد سوال کردم

    1. من شرح حال کاملی از شما ندارم اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته تا شرح حال کاملی از خودتان بدهید.

  342. با دکترم مشورت کردم گفت دوفاستون استفاده کنم تا روز سونو. به نظرتون با توجه به اینکه هنوز سونوی اولیه نشده ام خوردن دوفاستون درست است؟

  343. سلام.ببخشید قبلا در مورد دیابت بارداری ازتون سوال پرسیدم که فرموده بودید نیازی نیست به دکتر غدد مراجعه می کردید ولی خوددکتر زنان بهم گفتن که شما دیابت بارداری داری وبه دکتر غدد مراجعه کن و دکتر غدد هم با شک برام متفورمین برام تجویز کرد روزی دو عدد قند ناشتام ۸۸قند بعد گلوکز۲۰۷و سومیش هم ۱۷۵هستش میشه لطف کنید بگید چیکار کنم ایا به دکتر دیگه ای مراجعه کنم یا متفورمین را بخورم اخه شنیدم میگن متفورمین برای جنین خطر داره و نمی زاره جنین وزن بگیره الان پیشنهاد شما چیه؟ ممنون که سوالم را پاسخ میدید.

    1. سلام قند یک ساعت بعد ا ز گلوکز شما که ۲۰۷ بوده بالا است اگر با داشتن رژیم غذایی ومصر ف متفورمین قند یک ساعته شما ۲۰۷ بوده باید رژیم غذایی خود را ادامه داده قرص مصرف کنید و تحت کنترل پزشک باشید.

  344. سلام.خسته نباشید.من در هفته ۲۸بارداری هستم ازمایش که دادم پلاکت خونم ۱۲۰۰۰۰بود دکتر بهم گفت اگه کمتر از ۱۰۰۰۰۰باشه خطرناکه ولی من خیلی نگران هستم لطف کنیدبفرمایید باید چیکار کنم ایا نیازی هست به دکتر متخصص خون مراجعه کنم یا این مساله خطرناک نیست.

    1. سلام نگران نباشید نیازی به مراجعه به متخصص خون نیست عدد پلاکت شما در بارداری طبیعی است .

  345. باسلام و تشکر از حوصله شما در پاسخگویی به سوالات
    اولین روز آخرین پریود من ۲۷شهریور بود.۲۰مهر آزبتا۱۲شد.۲۳مهر۶۴ و ۳۰ مهر تیتر بتا ۲۲۸۰ شد.
    ۲ آبان سونوی واژینال انجام دادم طبق اندازه ساک حاملگی۴.۶میلیمتر،سن بارداری ۵هفته و دوروز ثبت شد.
    ۲۲آبان دوباره سونوی واژینال انجام دادم قطب جنین و کیسه زرده دیده شد ولی ضربان قلب شنیده نشد.
    باتوجه به CRL به اندازه ۳.۶میلیمیتر،سن بارداری ۶هفته و دوروز ثبت شده بود.
    تفاوت سن بارداری باتوجه به LMP وCRLطبیعی است یا خیر؟
    متشکرم

    1. سلام بله طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  346. باسلام و تشکر مجدد
    ببخشید بعد از یک هفته سونوی واژینال انجام دادم(درمرکز دیگر)بازهم ضربان قلب دیده نشد و اندازه CRLمجددا ۳.۶ گزارش شد با همان سن بارداری قبلی یعنی ۶هفته و دو روز…..
    در حالی که با توجه به LMPالان در هفته ۹ بارداری به سر می برم.
    دیروز آزمایش بتاتیتر انجام دادم ۴۹۰۰۰شد.
    خواهشا بگید من باید چکار کنم؟
    فردا مجددا آزمایش رو تکرار کنم؟
    نظرتون در مورد بارداری مول چیه؟
    بسیار سپاسگزارم

    1. سلام بهتر است به پزشک معالج خود اطلاع دهید .

  347. باسلام و تشکر مجدد
    ببخشید بعد از یک هفته سونوی واژینال انجام دادم(درمرکز دیگر)بازهم ضربان قلب دیده نشد و اندازه CRLمجددا ۳.۶ گزارش شد با همان سن بارداری قبلی یعنی ۶هفته و دو روز…..
    در حالی که با توجه به LMPالان در هفته ۹ بارداری به سر می برم.
    دیروز آزمایش بتاتیتر انجام دادم ۴۹۰۰۰شد.
    خواهشا بگید من باید چکار کنم؟
    فردا مجددا آزمایش رو تکرار کنم؟
    نظرتون در مورد بارداری مول چیه؟
    بسیار سپاسگزارم

  348. سلام خسته نباشید من هفته ۱۲ بارداری هستم طبیعی هم باردارشدم اوایل بارداری درد زیادی تو پهلو وشکم داشتم دکتر کپسول لوتوژل ۱۰۰ برام تجویز کرد که خوراکی مصرف میکردم الان که سونو غربالگری انجام دادم وپیششون بردم بااینکه دیگه درد ندارم واصلا از اول هم لکه بینی نداشتم بازم برام همون کپسولو تجویز کرد من فقط وزنم کمه ۴۸ کیلو با قد ۱۷۰ …تو بوشور دارو نوشته سه ماهه دوم مصرفش خطرناکه نمیدونم باید چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام با توجه به اینکه مشکل خاصی ندارید نیازی به مصرف این قرص نیست .

  349. سلام خسته نباشید.ممنون که با صبر و حوصله پاسخ سوالات را میدید.من امروز ۲۹هفته و ۱روزه که باردارم.دو روز پبش خیلی راه رفتم و بعدش در ناحیه ناف درد شدیدی داشتم به پزشک که مراجعه کردم با انجام معاینات گفت بچه خیلی اومده پایین و درد ناحیه ناف به خاطر اینکه ناف داره کشیده میشه با معاینه خدا را شکر گفت دهانه رحم باز نیست و قرص هیوتکس و شیاف پروژسترون تجویز کرد و گفتن از شکم بند باداری استفاده کنید و استراحت کافی داشته باشید من خیلی نگرانم حرکت های جنین خدا را شکر خوبه.میخواستم ببینم ایا به جز این توصیه هایی که پزشکم داشته باید کار دیگه ای هم انجام بدم یا داروی دیگه ای هم نیازه؟ ممنون که راهنماییم میکنید.

    1. سلام خیر نیاز به داروی دیگری نیست بهتر است استراحت کافی داشته باشید.

  350. باسلام
    من نهم ابان انتقال جنین فریز شده داشتم که سه جنین انتقال دادن اولین آی وی اف هست بتا خونم ۱۱۴.۸
    پنج روز قبل از انتقال و بعد انتقال شیاف و امپول پروژسترون و ا اس ا ۸۰ و استرادیول استفاده میکنم
    از روز ۲۰ انتقالم لک بینی کم به رنگ قهوه ای کم رنگ دیدم الان ۲۵ روز از انتقال میگذره اما هنوز همون لکه بینی دارم با کلینیک تماس گرفتم دستور دادن شیفاف ۴۰۰ یکی شب و یکی صبح بزارم خیلی نگرانم جنینم سقط بشه
    چیکار بکنم واسه جلوگیری از سقط ؟

    1. سلام نگران نباشید استراحت کافی داشته باشید واز داروهای خود استفاده کنید .

  351. با سلام من هفته یازده بارداری ام وقتی هشت هفته و سه روز بودم زیر دلم و مقعدم درد شدیدی گرفت و یهو به خونریزی افتادم طی دو سه ساعت رفتم سونو و جنین سالم بود و یک خونریزی سا ب کوریونیک ب ابعاد ۱۴*۲۴ دیده شد از اون شب به بعد خونریزی قطع شد در حد لک قهوه ای هر یک ساعت یک بار شد ک وقتی یکم بیشتر استراحت میکنم کمتر میشه تو هفته ده دوباره رفتم سونو خونریزی ساب کوریونیک ب ابعاد ۵۷*۷*۲۷ دیده شدو صدای ضربان قلب جنین ۱۷۳ و سالم یعنی بیشتر شد الانم ک هفته یازده هستم هنوزم لکه بینی دارم ب نظرتون با استراحت کامل و روزی یک شیاف پروژسترون و قرص ا اس ا و قرص ایزوپرنین هر ۸ساعت بهتر میشم؟ خیلی نگرانم یعنی بچم سقط میشه؟احتمال حاملگیه موفقم کمه؟نمیخوام اتفاقی بیفته چیکار کنم این خونریزی از بین بره دکترم خیلی منو نا امید کرد گفت همه چی ۵۰ – ۵۰ و ممکنه یه شب با یه خونریزی سقط کنی توروخدا بگید چی میشه ب نظرتون امکانش هست زود خوب شم ؟

    1. سلام نگران نباشید با داشتن استراحت کافی ومصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج خود ا حتمال کاهش خون ریزی و جذب آن وجود دارد .

  352. سلام.
    من آزمایش رو با دو روز فاصله انجام دادم آز بتا از ۴۹۰۰۰ اومد ۲۹۰۰۰ و دکتر گفت طبق افت بتا و سونوگرافی مبنی بر عدم رشد جنین، باید کورتاژ بشی….نهایتا۲آذر کورتاژ کردم.
    ممنون از شما
    التماس دعا

  353. سلام، من در حال حاضر هفته ۲۲ بارداری هستم، با توجه به اینکه سابقه سقط داشتم دکترم از اول بارداری تا ۳ ماهگی برام شیاف پروژسترون تجویز کردن، من لکه بینی هم نداشتم. امروز چند جا در سایت ها ( نی نی سایت صفحه ای که برای هفته ۲۳ مطلب نوشته و یک سری داروها رو منع کرده) خوندم که پروژسترون بر جنین تاثیر بد داره و روی اندام تناسلی تاثیر میذاره جنسیت جنین من رو پسر گفته اند، آیا ممکنه جنینم دختر بوده و با پروژسترون اندام پسر براش درست شده باشه، خیلی نگران هستم، ممنون میشم کمکم کنید.

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکلی برای جنسیت جنین شما به وجود نیامده است وجای نگرانی ندارد.

  354. سلام و وقت خوش
    من هفته ی پنجم بارداری هستم که تخمدان سمت چپم درد گرفت وقتی رفتم دکتر سونو نوشتن در سونو ساک حاملگی دیده شده ولی جنین نبود همچنین یولک ساک دیده شده.در تخمدان سمت چپم ضایعه ی میکس اکو به قطر ۱۸ میلی دیده شده وقتی جواب رو برای دکتر بردم قرص ایزوپرین و شیاف پروژسترون دادند.منکه لکه بینی یا خونریزی نداشتم و درد هم به خاطر همون ضایعه است.آیا میتونیم این داروهارو مصرف نکنم؟؟؟

    1. سلام با توجه به اینکه لکه بینی ویا خون ریزی ندارید نیازی به مصرف دارو نیست شما باید ۲ هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید دردهای تخمدان و دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آیند طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  355. سلام و خسته نباشید
    من در هفته ۸ بارداری هستم و از اول بارداری درد زیر شکم و پهلو داشتم که الان شدیدتر شده دوشب پیش پیاده روی چندساعته داشتم و دیشب لکه های قهوه ای دیدم و امروز صبج به دکتر مراجعه کردم که سونو انجام دادن و گفتند کیسه آب تشکیل شده ولی بچه ای معلوم نیست شیاف پروژسترون۴۰۰میلی بهم دادن و گفتن شبی یکی مصرف کنم معقدی تا هفته بعد که مجدد برای سونو برم باز هم امشب لکه دیدم آیا امکانش هست که حاملگی پوچ باشه؟ و اینکه شیاف برای چی بهم دادن با مصرفش بچه تشکیل میشه یا دادن که سقط بشه؟؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام با توجه به سن بارداری شما می بایستی که تا الان جنین تشکیل می شد بهتر است از شیاف پروژسترون استفاده نکنید تا وضعیت شما مشخص شود بهتر است چند روز آینده سونوی واژینال انجام بدهید.

  356. سلام و خسته نباشید
    من در هفته ۸ بارداری هستم و از اول بارداری درد زیر شکم و پهلو داشتم که الان شدیدتر شده دوشب پیش پیاده روی چندساعته داشتم و دیشب لکه های قهوه ای دیدم و امروز صبج به دکتر مراجعه کردم که سونو انجام دادن و گفتند کیسه آب تشکیل شده ولی بچه ای معلوم نیست شیاف پروژسترون۴۰۰میلی بهم دادن و گفتن شبی یکی مصرف کنم معقدی تا هفته بعد که مجدد برای سونو برم باز هم امشب لکه دیدم آیا امکانش هست که حاملگی پوچ باشه؟ و اینکه شیاف برای چی بهم دادن با مصرفش بچه تشکیل میشه یا دادن که سقط بشه؟؟
    ممنون از پاسخگوییتون

  357. سلام من پریودیم عقب انداختم ازمایشم مثبت شد رفتم سونوگرافی دیروز ساک بارداری کوچک قابل رویتهفته۴ بود ولی خونریزی داشتم دکتر شیافت داد امروز صبح یک تکه قرمز افتاد رفتم سونوگرافی گفت احتمال دارهبیفته ساک بارداری امده پایین بعد از اون خونریزیم تقریبا قطع شد وچیزی هم دفع نشد خواهشن من زودتر راهنمایی کنید خیلی نگرانم

    1. سلام نگران نباشید استراحت کافی داشته باشید و ۲ هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  358. سلام.من ۶ هفته و یک روزه هست ک باردارم.از ابتدای هفته ۵ لکه بینیم شروع شده و هنوز هم ادامه دارهبیشتر اوقات لکه قهوه ای یا لخته قهوه ای میبینم ک سایزش هم کوچیک و بزرگ میشه.گاهاً ب مقدار خیلی کم هم لخته خون میبینم.دکتر برام یه دونه آمپول و شیاف فرتیژست از طریق واژینال تجویز کرده ک چون شاغل هستم و مرخضی بهم نمیدن گفت هر ۸ ساعت شیاف رو استفاده کن.ولی سونو و آز گفتن دوهفته دیگه برو.اما چون هنوز لکه بینی دارم میترسم اتفاقی برای جنین بیوفته.لطفا راهنماییم کنین.آیا اگه شیافها رو از مقعد استفاده کنم بهتر نیست؟

    1. سلام شما باید حتما استراحت کافی داشته باشید زیرا شیاف را در یک حد معقول می توان تجویز کرد به هر شکل که راحت هستید از شیاف پروژسترون استفاده کنید واژینال ویا مقعدی فرقی ندارد ۱۵ روز دیگر مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  359. سلام من ۲۵سالمه روز۹۶/۶/۱۷اولین روزآخرین پریودم بود درتاریخ ۹۶/۸/۱۶سونو دادم ساک حاملگی باGS:10mm برابرباپنج هفته وپنج روز بدون قطب رویانی دیده شد.مجدد درتاریخ ۹۶/۹/۹ سونودادم نوشته بود رحم حاوی جنین تک واحدبدون ضربان قلب باCRL:4mm سن حاملگی هم ۶هفته.خونریزی وهیچ مشکلی ندارم دکتر گفت رشد نکرده وبایدسقط بشه .چیکار کنم؟

    1. سلام باید زیر نظر پزشک معالج خود برای سقط جنین از دارو استفاده کنید .

  360. باسلام من ۲۵سالمه تاریخ اولین روز اخرین پریودیم ۱۶مهر بود بعد از قطع کردن قرص ضدبارداری باید ۱۳ابان پریود میشدم که دو روز فقط لکه داشتم وقطع شد یه هفته بعدش بیبی چک گذاشتم منفی بود دوباره ۲اذر یکم لکه بینی داشتم دیروز دوباره بی بی چک گذاشتم منفی بود حدود یه هفتس تخمدان وکمرم مثل پریودی میگیره و ول میکنه پس چرا پریود نمیشم؟اگه خامله ام چرا منفی میشه؟درضمن من به خاطر درد کتفم تو اون ماه تو شونم امپول زدم و دکتر قرصای گاباکس مدکیتین استو فلکس و امپول کتروفال دادن که ضد التهابی هست ایا قطع پریودیم به خاطر این داروهاس؟اخه فک کنم کرتون دارن احتمال داره بعد لکه بینیه ۱۳ ابان حامله شده باشم و دل وکمر دردام به خاطر این باشه تورو خدا راهنماییم کنید خیلی میترسم که باردار باشمو این داروها ضرر داشته باشه در ضمن الان بچه هم شیر میدم با تشکر

    1. سلام با توجه به منفی بودن تست بی بی چک شما احتمال بارداری وجود ندارد با توجه به اینکه قبل از مصرف داروها شما دچار اختلالات قاعدگی شده اید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا آزمایشات هورمونی برای شما درخواست شود.

  361. چرا جواب متو نمیدیییییییییین مت چکار کنم همونم که گفتم به خاطر درد شونم دارو میخورم

  362. سلام خسته نباشيد و ممنون از اينكه وقت ميذاريد و جواب ميديد
    من ٢٧سالمه و بارداريه اولم هست.هشت هفته باردارم توي سونوگرافي يه هماتوم نشون داده و بهم شياف پروژسترون ٢٠٠ روزي دوتا تجويز كردن.من هيچ دردي ندارم و از اخرين بار پريودم هيچ لكه بيني يا خونريزي هم نداشتم ولي از وقتي گفتن هماتوم وجود داره ميترسم بچم بيفته ايا امكان سقط خيلي زياده؟؟و اينكه ضربان قلب جنين و ساك حاملگي و اندازه سرويكس كاملا طبيعي هست ممنون ميشم جواب بدين

    1. سلام خیر نگران سقط نباشید با داشتن استراحت کافی و مصرف شیاف پروژسترون به مدت محدود ، هماتوم جذب می شود وجای نگرانی وجود ندارد.

  363. سلام خسته نباشید.من ماه قبل ۱۴پریود شدم.دکتربرام کلوموفین و پروژسترون نوشت دارم مصرف میکنم.بایدهفتم ای ماه پریودمیشدم .هنوز نشدم دیروز بی بی چک دادم منفی بود البته شب انجام دادم اول صبح نبود.ای چند روز زیر شکمم تیر میکشه بعضی مواقع.یعنی میشه من باردار باشم.ممنون میشم جوابمو بدید

    1. سلام با توجه به منفی بودن تست بی بی چک شما بهتر است تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  364. سلام خانم دکتر.۲۸سالمه.من خرداد امسال بارداری اکتوپیک داشتم جنین زنده بود لاپاروسکوپی شدم ولی لولمو نگه داشتن.بعد ۳ماه جلوگیری اقدام کردم ماه قبل سقط توی هفته چهارم داشتم ودوباره ناخواسته این ماه هم باردارشدم.امروز که روز ۳۰ام قاعدگیمه دوتا بی بی چکم مثبت شده هنوز آزمایش ندادم فقط پهلو و تخمدان سمت چپم درد دارم همون سمتی که بارداری اکتوپیک داشتم. لازمه که شیاف پروژسترون استفاده کنم؟ممکنه که درد پهلوم عادی باشه و این بار اکتوپیک نباشه؟ الان مسافرتم دسترسی به پزشکم ندارم. سیکام هم معمولا ۳۱ روزس.ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است اگر لکه بینی ندارید نیازی فعلا به استفاده از شیاف پروژسترون نیست یک هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید .

  365. سلام خانم دکتر.۲۸سالمه.من خرداد امسال بارداری اکتوپیک داشتم جنین زنده بود لاپاروسکوپی شدم ولی لولمو نگه داشتن.بعد ۳ماه جلوگیری اقدام کردم ماه قبل سقط توی هفته چهارم داشتم ودوباره ناخواسته این ماه هم باردارشدم.امروز که روز ۳۰ام قاعدگیمه دوتا بی بی چکم مثبت شده هنوز آزمایش ندادم فقط پهلو و تخمدان سمت چپم درد دارم همون سمتی که بارداری اکتوپیک داشتم. لازمه که شیاف پروژسترون استفاده کنم؟ممکنه که درد پهلوم عادی باشه و این بار اکتوپیک نباشه؟ الان مسافرتم دسترسی به پزشکم ندارم. سیکام هم معمولا ۳۱ روزس.ممنون میشم جواب بدین

  366. سلام خانم دکتر..خیلی ممنون از شما که با صبر و شکیبایی پاسخگوی سوالات ما هستید.
    خانم دکتر من در هفته پنجم از شیاف پروژسترون دو بار استفاده کردم و طبق توضیحاتی که به شما دادم فرمودید نیازی به استفاده از دارو نیست و بعد قطعش کردم..امروز که هفته ی هفتمم شروع شد ترشحاتم زرد رنگ بود ودردی مثل درد پریودی داشتم ترسیدم و دوباره شیاف پروژسترون رو استفاده کردم. حالا به نظر شما از شیاف استفاده کنم؟؟؟ از این شیاف مرتب استفاده نکنم ضرری نداره؟؟؟یا حتما باید مرتب استفاده بشه؟

    1. سلام دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است اگر لکه بینی داشتید نیاز به استفاده از شیاف پروژسترون است با توجه به اینکه لکه بینی ویا خون ریزی ندارید می توانید با مشورت پزشک معالج خود از شیاف پروژسترون استفاده نکنید .

  367. سلام من تازه امروز فهمیدم ک باردارم عدد بتا۶۵بود…دکترم بهم شیاف پروژسترون دادتا۱۰شب استفاده کنم سوالم اینه ک اگه شیافام تموم شد میتونم دوباره بگیرم استفاده کنم یا لازم نیست….؟؟؟
    سوال بعدیم اینه ک خوردن قرص اگنوگل و ویتاگنوس تویه لارداری ضرر داره یا نه؟!

    1. سلام اگر لکه بینی ویا خون ریزی نداشتید نیازی به ادامه مصرف شیاف پروژسترون نیست نیازی به استفاده از داروهای ذکر شده در بارداری نمی باشد وباید زیر نظر پزشک شما دارو مصرف کنید .

  368. سلام خسته نباشید من هفته ۵ بارداری هستم. دو سه روز بود لکه بینی داشتم.رفتم دکتر برام سونو نوشت در سونو تصویر ساک حاملگی مشاهده شد ولی گفت هنوز قلب تشکیل نشده و تصویر هماتوم پری ساک به دیامتر ۲۳*۱۵ مشاهده شد .دکتر گفت یک هفته دیگه کنترل سونو توصیه میشه و قرص ایزوپرین داد .حالا من شیاف پروزسترون استفاده کنم یا سقط میشه.

    1. سلام طبیعی است که در هفته ۵ بارداری قلب جنین تشکیل نشده باشد بهتر است ۱۵ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید در این مدت باید استراحت کافی داشته باشید.

  369. سلام من ۸روزه انتقال جنین دادم وآمپول پروژسترون مصرف میکنم الان سینه هام درد میکنن ۲۳آزمایش دارم میخواستم بدونم پروژسترون علائم بارداری میاره

    1. سلام بله علائم پیش از قاعدگی و علائم بارداری به علت تغییرات هورمونی شبیه به هم هستند بهتر است برای اطمینان از بارداری خود ۷ روز دیگر تست بارداری انجام بدهید

  370. سلام من ۳۳ ساله هستم سابقه سقط در ۶ هفتگی داشتم ساک حاملگی دیده شد ولی جنینی دیده نشد بعد از یک سال مجدد باردار شدم آخرین پریود من ۱۵ آبان بوده امروز که ۱۶ آدر هست آزمایش تیتیر بتا دادم ۱۱۵ بود فقط روز ۱۱ یه قطره لکه بینی قهوه ی داشتم خیلی نگرانم شنبه محدد برای آزمایش بتا اقدام میکنم سوالم اینه تیتر بتا من خوبه
    برای بعضی ه خیلی بالاتره
    در حاملگی قبلی تیتر بتا ۱۱۳ بود که ۴۸ ساعت بعد به ۴۰ رسید
    الان فقط بعضی موقعها سمت راستم کمی تیر میکشه و بعد خوب میشه

    1. سلام عدد بتای خون شما طبیعی است با توجه به شرح حال شما بهتر است برای اطمینان مجدد تیتر بتا انجام بدهید .

  371. سلام خسته نباشید من ۳۱هفته و ۲روزه که باردارم.چند سوال دارم.۱استفاده از شیاف پروژسترون تا هفته چندم مجازه؟۲استفاده از قرص هیروتکس در بارداری ضرر داره یا نه و تا هفته چندم میشه ازش استفاده کرد؟۳برای تعیین وزن جنین و اینکه سرش به سمت پایین هست یا نه برای تعیین نوع زایمان در چند هفتگی باید سونوکرافی انجام بشه؟

    1. سلام مصرف دارو در دوران بارداری بستگی به شرایط و وضعیت جسمانی خانم باردار دارد که طبق تشخیص وتجویز پزشک معالج باید باشد برای تعیین وزن جنین وبررسی آن بهتر است در ۳ ماهه آخر بارداری سونوگرافی انجام شود .

  372. سلام من براي بارداري از hmg و hcg استفاده كردم
    طبق نظر پزشكم از روز ١٥ سيكل هم دارم يه دونه شياف پروژسترون ميذارم.LMP من ٨/١٩ بود و قاعدتا بايد ديروز يا امروز پريود مي شدم ولي خوشبختانه هيچ علامتي ندارم
    كي بيبي چك بزنم؟
    آيا شياف پروژسترون عامل پريود نشدنمه يا احتمال بارداري هست؟

    1. سلام احتمال بارداری وجود دارد بهتر است تا تاریخ ۱۹ آذر ماه صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  373. سلام. من در هفته ۲۴ بارداری هستم. طول وهانه رحم من ۲۴ میلی متر بوده و درد زیر شکم داشتم. دکترم بهم شیاف پروژسترون ۲۰۰ داده و گفته تا هفته ۳۶ استفاده کنم. خواستم بدونم که این کار چه عوارضی داره؟ با تشکر

    1. سلام اگر دردهای شما با استراحت خوب می شود ولکه بینی ندارید بهتر است ماه آینده مجدد سونوگرافی انجام بدهید تا طول دهانه سرویکس شما اندازه گیری شود اگر بالای۲۸ بود نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست .

  374. سلام ، جواب فوری بدین لطفاخیلی استرس دارم من ۶ابان پریودقبلم بودودرست۶اذربه مدت دوروز دچارترشحاتی مانندروزهای اخرپریودشدم بعددوروزقطع شد، بی بی چک زدم مثبت شدرفتم ازمایش خون که گفتن باردارم الان رفتم هفته هفتم من عادت کردم همیشه واژنمو باانگشتم شستشومیدم درهفته ششم دوبارلکه خون روشن وقتی واژنموباانگشت میشستم دیدم یه کمم شکم دردگرفته بودم ولی تاحالا حتی لکه خون ندیدم که برون بیاد همیشه واژن وشستنی متوجه شدم وهیچ وقت لکه خون بیرون نیومده چهارروزبعدازسهه هفت هستم لک داخل واژنم قهوه چهارروزالانه بودکه داره قطع میشه البته دیگه ازترسم انگازترسمودکهازترسمل واژن نمیکنم کامل سوالم این ایااین لکه خونها که اصلا یه بارم بیرون دستشویی رفتنیم ندیدم ایااین لکها لکه بینی بحساب میان؟خیلی نگرانم البته استراحت مطلق دارم هفته هشتم میرم سونوبه نظرتون لکهای داخل واژنم دلیلش چیه ؟ ایانبایدانگشت درواژن میکردم؟ وقتی لک خون روشن داخل واژن دیدم شستنی شکم دردم گرفته بودم ولی بعداستراحت که لکها قهوه ای شددیگه دردشکمم ندارم بنظرتون من لکه بینی داشتم ؟نگران سقط شدن هستم

    1. سلام نباید داخل واژن دست کاری شود سعی کنید این کار را ترک نمایید تا زمان سونوگرافی بهتر است استراحت کافی داشته باشید با توجه به اینکه لکه بینی شما قطع شده است جای نگرانی ندارد.

  375. سلام ، جواب فوری بدین لطفاخیلی استرس دارم من ۶ابان پریودقبلم بودودرست۶اذربه مدت دوروز دچارترشحاتی مانندروزهای اخرپریودشدم بعددوروزقطع شد، بی بی چک زدم مثبت شدرفتم ازمایش خون که گفتن باردارم الان رفتم هفته هفتم من عادت کردم همیشه واژنمو باانگشتم شستشومیدم درهفته ششم دوبارلکه خون روشن وقتی واژنموباانگشت میشستم دیدم یه کمم شکم دردگرفته بودم ولی تاحالا حتی لکه خون ندیدم که برون بیاد همیشه واژن وشستنی متوجه شدم وهیچ وقت لکه خون بیرون نیومده چهارروزبعدازسهه هفت هستم لک داخل واژنم قهوه چهارروزالانه بودکه داره قطع میشه البته دیگه ازترسم انگازترسمودکهازترسمل واژن نمیکنم کامل سوالم این ایااین لکه خونها که اصلا یه بارم بیرون دستشویی رفتنیم ندیدم ایااین لکها لکه بینی بحساب میان؟خیلی نگرانم البته استراحت مطلق دارم هفته هشتم میرم سونوبه نظرتون لکهای داخل واژنم دلیلش چیه ؟ ایانبایدانگشت درواژن میکردم؟ وقتی لک خون روشن داخل واژن دیدم شستنی شکم دردم گرفته بودم ولی بعداستراحت که لکها قهوه ای شددیگه دردشکمم ندارم بنظرتون من لکه بینی داشتم ؟نگران سقط شدن هستم

  376. سلام. من هفته ۲۱بارداری هستم دکترم هفته بیستم سونوگرافی واژینال انجام داد و گفت طول سیروکس شده ۳۳ وبرام آمپول پرولوتون وشیاف پروژسترون تجویز کرده و گفته اگه کوتاه بشه باید سرکلاژ کنم. واين منو خیلی نگران کرده. سوالم از شما اينه که اين شیاف میتواند تا ماه های آخر از سقط جنین جلوگیری کنه؟ خوشبختانه نه خونریزی داشتم ونه لک بینی فقط گهگاهی دل درد های خفیف داشتم. لطف کنید منو راهنمایی کنید

    1. سلام اندازه طول سرویکس شما با توجه به سن بارداریتان طبیعی است با توجه به اینکه لکه بینی ویا خون ریزی نداشته اید جای نگرانی وجود ندارد .

  377. سلام خانوم دکتر..۲۴سالمه.میخواستم بدونم واس بارداریم خیلی دوس دارم بچم دوقلو باشه میتونم کلومیفن سیترات استفاده کنم؟pcoدارم و سیپروترون کامپاند استفاده میکنم .

    1. سلام باید زیر نظر پزشک از داروهای کمک باروری استفاده کنید وباید پزشکتان تجویز نماید .

  378. سلام و خسته نباشید.من امروز سی و دو هفته است که باردارم چند روز قبل احساس ریزش اب داشتم به ماما که مراجعه کردم بعد از معاینه خدارا شکر جواب منفی بود ولی در هنگام معاینه گفتن رحم شما نرم شده و گفتن استراحت داشته باشید از ابتدای بارداری هر وقت به پزشک مراجعه کردم گفتن نشانه های زایمان زود رس دارم الان خیلی نگرانم از یک طرف نمی دونم چیکار باید بکنم تا زایمان زود رس نداشته باشم از طرفی چه اقداماتی باید انجام بدهم تا اگه خدای نکرده زایمان زود رس اتفاق افتاد جنین سالم و سلامت به دنیا بیاد.بعضی ها میگن برای اینکه ریه های جنین برسن باید امپول بزنی.لطف کنید من را راهنمایی کنید ممنون میشم.

    1. سلام با توجه به اینکه لکه بینی ویا خون ریزی ندارید و دهانه رحم شما باز نشده است و انقباضات رحمی ندارید یعنی علایم زایمان زودرس را ندارید جای نگرانی وجود ندارد بهتر است استراحت کافی داشته باشید.

  379. سلام و خسته نباشید.من امروز سی و دو هفته است که باردارم چند روز قبل احساس ریزش اب داشتم به ماما که مراجعه کردم بعد از معاینه خدارا شکر جواب منفی بود ولی در هنگام معاینه گفتن رحم شما نرم شده و گفتن استراحت داشته باشید از ابتدای بارداری هر وقت به پزشک مراجعه کردم گفتن نشانه های زایمان زود رس دارم الان خیلی نگرانم از یک طرف نمی دونم چیکار باید بکنم تا زایمان زود رس نداشته باشم از طرفی چه اقداماتی باید انجام بدهم تا اگه خدای نکرده زایمان زود رس اتفاق افتاد جنین سالم و سلامت به دنیا بیاد.بعضی ها میگن برای اینکه ریه های جنین برسن باید امپول بزنی.لطف کنید من را راهنمایی کنید ممنون میشم.

  380. سلام ، جواب فوری بدین لطفاخیلی استرس دارم من ۶ابان پریودقبلم بودودرست۶اذربه مدت دوروز دچارترشحاتی مانندروزهای اخرپریودشدم بعددوروزقطع شد، بی بی چک زدم مثبت شدرفتم ازمایش خون که گفتن باردارم الان رفتم هفته هفتم من عادت کردم همیشه واژنمو باانگشتم شستشومیدم درهفته ششم دوبارلکه خون روشن وقتی واژنموباانگشت میشستم دیدم یه کمم شکم دردگرفته بودم ولی تاحالا حتی لکه خون ندیدم که برون بیاد همیشه واژن وشستنی متوجه شدم وهیچ وقت لکه خون بیرون نیومده چهارروزبعدازسهه هفت هستم لک داخل واژنم قهوه چهارروزالانه بودکه داره قطع میشه البته دیگه ازترسم انگازترسمودکهازترسمل واژن نمیکنم کامل سوالم این ایااین لکه خونها که اصلا یه بارم بیرون دستشویی رفتنیم ندیدم ایااین لکها لکه بینی بحساب میان؟خیلی نگرانم البته استراحت مطلق دارم هفته هشتم میرم سونوبه نظرتون لکهای داخل واژنم دلیلش چیه ؟ ایانبایدانگشت درواژن میکردم؟ وقتی لک خون روشن داخل واژن دیدم شستنی شکم دردم گرفته بودم ولی بعداستراحت که لکها قهوه ای شددیگه دردشکمم ندارم بنظرتون من لکه بینی داشتم ؟نگران سقط شدن هستم

  381. سلام ، جواب فوری بدین لطفاخیلی استرس دارم من ۶ابان پریودقبلم بودودرست۶اذربه مدت دوروز دچارترشحاتی مانندروزهای اخرپریودشدم بعددوروزقطع شد، بی بی چک زدم مثبت شدرفتم ازمایش خون که گفتن باردارم الان رفتم هفته هفتم من عادت کردم همیشه واژنمو باانگشتم شستشومیدم درهفته ششم دوبارلکه خون روشن وقتی واژنموباانگشت میشستم دیدم یه کمم شکم دردگرفته بودم ولی تاحالا حتی لکه خون ندیدم که برون بیاد همیشه واژن وشستنی متوجه شدم وهیچ وقت لکه خون بیرون نیومده چهارروزبعدازسهه هفت هستم لک داخل واژنم قهوه چهارروزالانه بودکه داره قطع میشه البته دیگه ازترسم انگازترسمودکهازترسمل واژن نمیکنم کامل سوالم این ایااین لکه خونها که اصلا یه بارم بیرون دستشویی رفتنیم ندیدم ایااین لکها لکه بینی بحساب میان؟خیلی نگرانم البته استراحت مطلق دارم هفته هشتم میرم سونوبه نظرتون لکهای داخل واژنم دلیلش چیه ؟ ایانبایدانگشت درواژن میکردم؟ وقتی لک خون روشن داخل واژن دیدم شستنی شکم دردم گرفته بودم ولی بعداستراحت که لکها قهوه ای شددیگه دردشکمم ندارم بنظرتون من لکه بینی داشتم ؟نگران سقط شدن هستم

  382. سلام من هفته شیشم بارداری هستم دو روز لکه بینی داشتم رفتم ازمایش دادم دکتر ده تا شیافت پروژستورون نوشت چهار روز خونریزی در حد پریودی دارم زیر دلم هم یه کم درد میکنه ایا بچه امکان داره سالم باشه و ایا شیافت ادامه بدم شنبه میخوام برم سنو انجام بدم ایا سنو ذرری نداره تو این وضعیت خواهش میکنم یه راهنمایی بکنین ممنون از ادمین و دکتر مشاور محترم

    1. سلام بهتر است فعلا از شیاف پروژسترون استفاده نکنید تا سونوگرافی انجام بدهید .

  383. سلام من هفته شیشم بارداری هستم دو روز لکه بینی داشتم رفتم ازمایش دادم دکتر ده تا شیافت پروژستورون نوشت چهار روز خونریزی در حد پریودی دارم زیر دلم هم یه کم درد میکنه ایا بچه امکان داره سالم باشه و ایا شیافت ادامه بدم شنبه میخوام برم سنو انجام بدم ایا سنو ذرری نداره تو این وضعیت خواهش میکنم یه راهنمایی بکنین ممنون از ادمین و دکتر مشاور محترم

  384. سلام وخصته نباشین ادمین عزیز لطفا زود منو راهنمایی کنید ممنون میشم خیلی نگرانم و حالم بده هفته شیشم بارداری هستم دوروز لکه بینی داشتم بعد تبدیل شد به خونریزی دکتر برام ده تا شیافت پروژسترون نوشت چهارروز خونریزی دارم در حد پریودی شده با شیافتم قعط نشده هنوز زیر دلم کمی درد میکنه چیکار بکنم ایا جنین امکان داره سالم باشه تشکر میکنم و خواهش میکنم جوابم رو زود بدین ممنون

  385. با سلام میخواستم بپرسم آیا کسی که روده ی تنبلی داره میتونه باردار بشه آخه من روده ام کامل تنبل دارو مصرف میکردم تا اینکه دیروز متوجه شدم باردارم دارو رو قطع کردم چون ضرر داشت آیا دارویی وجود داره که مصرف کنم و ضرری به بچه نرسونه چون بدون دارو اصلا مدفوع ندارم خواهش میکنم راهنماییم کنید

    1. سلام شما باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید صبح ناشتا وشب قبل از خواب وعده های مهمی هستند که تغذیه در این وعده ها برای درمان یبوست مفید است صبح ناشتا انجیر خیس شده میل نمایید از میوه هایی که ملین هستند در وعده صبحانه استفاده کنید شب قبل از خواب یک قاشق خاکشیر با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و میل نمایید .

  386. سلام من هفته ۳۲بارداری هستم امروز برق منو گرفت و کمی به عقب پرت شدم البته حال عمومیم خوبه فقط خیلی ترسیدم بچه هم تکان میخوره اما نگرانم لازمه برای ضربان قلب به بیمارستان مراجعه کنم؟یا همینکه تکان میخوره خوبه ممنون میشم جوابم رو بدید

    1. سلام با توجه به اینکه حال عمومی شما خوب است و حرکات جنین طبیعی است جای نگرانی ندارد .

  387. سلام من هموراژیی ساب کوریونیک داشتم دکتر برام شیاف فرنوژست نوشت یه ماه استفاده میکنم ولی به شدت وضع معدم به هم ریخته مدام استفراغ میکنم خونریزی لکه بینی ندارم میشه استفاده نکنم؟هفته دهم هستم و اینکه جایی خوندم مصرف این شیاف ها باعث دوجنسه شدن بچه میشه راسته نگرانم

    1. سلام اگر مشکل لکه بینی ویا خون ریزی ندارید می توانید زیر نظر پزشک مصرف شیاف را قطع نمایید.

  388. سلام و خسته نباشيد من در هفته ٤ لكه بيني داشتم دكتر شياف پروژسترون ٤٠٠ هر ١٢ساعت تجويز كردن الان وارد هفته ٥شدم و لكه كمتر شده ولي بشدت احساس ضعف و خستگي ميكنم حتي قادر به حرف زدن نيستم فقط استراحت ميكنم خواهش ميكنم راهنمايي كنيد بيشتر احساس ميكنم از شياف پروژسترون باشه

    1. سلام بهتر است رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید زیر نظر پزشک آمپولهای تقویتی تجویز نمایید.

    2. سلام.شربت عسل و ابلیمو به صورتی که یک ق غ عسل و دو تاسه قطره ابلیمو بریزید زیاد استفاده کنید. ضمن اینکه بادوم و شیره انگور هم خیییلی مقوی هست

  389. سلام ، وقت بخیر
    من باردار هستم.چند روز پیش دچار لکه بینی شدم . دکتر برام سونو نوشت . ساک حاملگی و زرده تشکیل شده بود ولی جنینی و قلبی دیده نشد.داخل سونو ۵ هفته و ۴ روز زده بود که ۲ روز پیش انجام شده.به من شیاف پروژسترون دادن که ۳ شبه استفاده میکنم .امروز یک دفعه خونریزی داشتم .خیلی میترسم لطفا کمکم کنید.ایا این دلیل سقط جنین است؟

    1. سلام بهتر است برای اطمینان ۷ روز دیگر سونوگرافی واژینال انجام بدهید .

  390. سلام من هفته دوم بارداریمه و خونریزی و درد از ناحیه شکم وکمر دارم و دکترم برام شیاف فرتیژست و فولیک اسید نوشته ولی از زمانی ک مصرف کردم خونریزیم بیشتر شده سونو هم رفتم گفت علائمی از جنین معلوم نیست یا کوچیکه یا سقط شده چرا؟؟

    1. سلام باید زیر نظر پزشک تیتر بتا انجام بدهید.

  391. سلام خسته نباشید. من هفته ۷ و نیم بارداری هستم، از ۱۰ روز پیش دچار خونریزی شدید شدم، دکتر برام امپول و شیاف پروژسترون تجویز کرد، سونوگرافی هفته گذشته هم قلب جنین دیده شد و همینطور هماتومی به ابعاد ۲۰ در ۳۵٫ تا امروز روزی ۲ تا شیاف استفاده کردم ولی هنوز لکه بینی قهوه ای دارم، با توجه به تموم شدن شیافای تجویزی بنظرتون هنوز هم استفادشونو ادامه بدم?
    ممنون

    1. سلام بهتر است زیر نظر پزشک از داروهای رقیق کننده خون استفاده کنید برای ادامه مصرف شیاف باید با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید.

  392. سلام هفته ششم بارداری هستم سه روزه لکه بینی دارم اول قهوه ای رنک بود الان قرمز رنگ شده
    سونوگرافی دادم ساک حاملگی و زرده تشکیل شده جنین ضربان قلب هم داره
    تو سونو نوشته خونریزی اطراف ساک قابل مشهود است
    با توجه به سابقه آمبولی ریه که روی بجه اولم داشتم (الان کامل خوب شدم) نه متخصص و نه بیمارستان حاضر نشدن برام شیاف پروژسترون بنویسن یکی میگه سن بارداریت کمه شیاف تجویز نمیکنیم
    یکی میگه با توجه به آمبولی ریه نمیتونیم چیزی تجویز کنیم خطرناکه
    میترسم جنینم سقط بشه چکار کنم؟؟؟

  393. سلام خسته نباشید. من هفته ۷ و نیم بارداری هستم، از ۱۰ روز پیش دچار خونریزی شدید شدم، دکتر برام امپول و شیاف پروژسترون تجویز کرد، سونوگرافی هفته گذشته هم قلب جنین دیده شد و همینطور هماتومی به ابعاد ۲۰ در ۳۵٫ تا امروز روزی ۲ تا شیاف استفاده کردم ولی هنوز لکه بینی قهوه ای دارم، با توجه به تموم شدن شیافای تجویزی بنظرتون هنوز هم استفادشونو ادامه بدم?
    ممنون

  394. سلام خسته نباشید، من الان ۸هفته و ۶ روزمه،تقریبا سه ماه پیش ی سقط در شش هفتگی داشتم،هر از گاهی درد زیر دل دارم ولی لکه بینی اصلا ندارم. به دکترم مراجعه کردم فقط گفت استراحت بیشتر داشته باش سونو هم در هفت هفتگی انجام دادم گفت قلب جنین تشکیل شده همه چیز خوبه،به نظر شما لازمهشیاف پروژسترون استفاده کنم یا همون استراحت کافیه،ممنون از راهنماییتون

    1. سلام خیر نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست طبق دستور پزشک معالج خود استراحت بیشتری داشته باشید .

  395. سلام من ۳۲سالمه هشت ماهه ازدواج کردم بعد از یه ماه حامله شدم متاسفانه از همون ابتدا لکه بینی داشتم همش میگفتن طبیعی دکتر بهم امپول پروژسترون زد با شیاف اما بعد از یه ماه رفتم سونو گفت قلب تشکیل نشده وبعد از یه هفته سقط شد .الان بعد از چهار ماه دباره تست بارداری دادم مثبت بود گفت بتا۱۶۰است بعدچهارروزتست دادم۵۰۰شد دکتر سنودادم گفت هیچی دیده نمیشه تیتر بتا دادم بعد چهارروز گفت ۱۵۰۰شده اما لکه بینی دارم برام یه سرم نوشت با هیوسین و شیاف پروژسترون الان چکار کنم یه هفته است لکه بینی دارم

    1. سلام شما باید زیر نظر پزشک آزمایش انعقاد خون انجام بدهید تا در صورت نیاز برای شما دارو تجویز شود.

  396. سلام من الان هفنه ۵ بارداری هستم اوایل لکه خفیف صورتی داشتم ولی بعد از سونو واژینال لکه هام بیشتر و رنگش قهوه ای تیره است باید شیاف استفاده کنم؟چون الان ب دکترم دسترسی ندارم شیاف رو بدون تجویز پزشک میشه تهیه کرد؟؟

    1. سلام باید با تجویز پزشک مصرف کنید.

  397. سلام خسته نباشید .من یه بار سقط داشتم که قلب جنین تشکیل نشد بعد چهار ماه دباره اقدام کردم که ۲۷/۹قرار بود پریود بشم ولی نشدم شیشم تست بارداری دادم گفت که بتا پایینه بعد چهار روز دباره تست دادماز ۱۶۰شده بود۵۰۰سنو دادم گفت همه چی نرماله ولی هیچی دیده نمیشه تیتر بتا دادم بعد از شیش روز شده بود۱۵۰۰همش لکه بینی دارم مثل قبل دکتر برام سرم وویتامین ب زد ده تا هم شیاف داده لطفا کمکم کنید چکار کنم چون اینجا دکتر متخصص نداره

  398. سلام قرار بود پریودیم۲۷ /۹باشه که عقب افتاد شیشم رفتم تست دادم مثبت بود اما بتام ۱۶۰بود گفت دباره از بده اینبار بعد چهار روز شد۵۰۰دکترم گفت سونو بده رفتم گفت همه چی طبیعیه اما حامله نیستی تیتر بتا بده منم تیتر دادم بعد پنج روز شده بود ۱۵۰۰ولکه بینی داشتم الان برام شیاف تجویز کرده خیلی نگرانم چکار کنم چون چهار ماه پیش یه سقط داشتم که قلبش تشکیل نشده بود همین علاعم رو داشتم تو رو خدا راهنمایم کنید

  399. سلام من هفته٧بارداري هستم ،خداروشكر سونو همه چيش نرمال بوده فقط بمقدار نيم سي سي هماتوني داشتم ،الان دكتر برام آ اس آ و فرنوژست ٢٠٠تجويز كرده،درصورتيكه كه نه لكه بيني داشتم نه درد بنظر شما نياز هس اين فرنوژست و استفاده كنم؟؟

    1. سلام به مدت محدود و دوز کم منعی ندارد‌.

  400. سلام من شش هفته و۴روزمه سونو دادم قلب تشکیل شده بود وگفته شد ضعیف ومنظمه ۴روزه لکه بینی قهوه ای وسیاه دارم هم روی لباس زیر هم موقع ادرار دکتر شیاف پروژسترون۴۰۰شبی یه دونه مقعدی گفت استفاده کن اما من هنوز همون لکه بینی هارو دارم زیر دلم یه کوچولو تیر میکشه نگرانم لطفن راهنماییم کنید دکتر گفته نگران نباش دوهفته دیگه برو سونو

  401. سلام
    من هفته هشتم بارداری هستم
    در سونوی شش هفتگی یکی از قل ها تشکیل شده بود و یکی درحال تقسیم بود
    امروز اول لکه بعد خونریزی داشتم دکتر سونو گرفت قلب یکی از جنین ها تشکیل شده بود و‌میزد و‌دیگری مثل یک کاغذ چروک شده بود
    برام شیاف پروژسترون نوشت
    امکانش هست رشد کنه؟
    برای قل سالم ضرری نداره اگر بیفته؟
    در ضمن من خودم آسپرین ۸۰ را نیز با شیاف شروع کردم مشکلی نیست؟؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد باید مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  402. سلام
    من طبق پریودیم که منظم هم بوده سیکل ۲۴ روزه باید الان هفته ۸ باشم
    ولی سونو سن جنین رو ۶ هفته تشخیص دادن
    و الان یک هفته است دچار لکه بینی شدم
    شیاف پروژسترون هم استفاده میکنم
    و از اول بارداریم مکمل ها و قرص اسپرین هم استفاده کردم
    صدای قلب جنین هم هنوز شنیده نشده
    به نظرتون علت چیه
    ایا جنین مرده و اگه شیاف رو قطع کنم سقط میشه؟
    و اینکه ممکنه بخاطر مصرف اسپرین دچار لکه بینی شده باشم
    اخه اصلا مصرفش رو لزومی نمیدیدم من که غلظت خون نداشتم

    1. سلام نگران نباشید باید دو هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید تا ۲ هفته دیگر برای شنیدن ضربان قلب جنین زمان دارید بهتر است از شیاف پروژسترون هر شب استفاده کنید در رابطه با مصرف آسپرین اگر آزمایشات شما نرمال بوده است بهتر است با پزشک معالج خود نیز مشورتی داشته باشید.

  403. توروخدا فوری جواب بدین دارم دیونه میشم ، من ازاول حاملگیم لکه بینی داشتم البته اوایل درحدیه قطره بود اونم داخل واژن من ۶ ابان اخرین پریودم بود ومتاسفانه ۲ دی سقط کردم دوتیکه قشنگ دیدم بزرگ ازم دفع شد سه روزقبلش دچارلخته شده بودم که نهایتا سقط شد من درست ۶ اذرکه مورد پریم بودلک لانه گزینی داشتم ومطمئن بودم تخمکگزاریم دیرانجام شده بخاطرلکه بینی قبل سقطم سونوی شکمی کرده بودداخل رحم چیزی نبود نمیتونستم هفتم وتشخیص بدم بخاطرپریودنامنظمم چون بیبی چکمم هشت روزبعدازاینکه پریم گدشته بود کم رنگ نشون داده بود ، بخاطراین احتمالا درهنگام سونوی شکمی زودرفته بودم الان سه هفته ازسقطم میگذره سونوی واژینال داخل رحم وداپلربراخارج رحم انجام دادم هیچی نشون ندادولی روز یازدهم سقطم عددبتام۳۶۴۰ بود وچهارروز بعدش شد۲۶۴۰ وسه روزبعدش یعنی دقیقاامروزشده ۲۷۲۰ من دارم روانی میشم انقدکه سونو ودکتررفتم ، چرا عددبتانمیادپایین ،من که سقط کردم ایا استرس هم میتونه تاثیربزاره ؟ایا احتمال خارج رحم هست فقط بخاطرعددبتا احتمال ومیدن چون سونوی داپلرانجام دادم هفته قبل هیچی نشون نداد،توروخداکمکم کنید ، من چیکارکنم ده روزبعدسقطم خونریزی درحدیه قطره شده بودولی بعدسونوی واژینال دکترم بازم دچارلکه بینی شدم توروقران جواب من وبدین چیکارکنم ؟

    1. بعد از سقط نباید تست بتا انجام داد زیرا طول می کشد تا بتا پایین بیاید وبه مرور بتا کاهش پیدا می کند باید فقط سونوگرافی انجام شود تا از دفع کل بقایای بارداری مطمئن شویم در حاملگی های مولار تا ۶ ماه بعد از سقط باید تست بتا انجام شود که تشخیص آن با پزشک معالج است.

  404. توروخدا فوری جواب بدین دارم دیونه میشم ، من ازاول حاملگیم لکه بینی داشتم البته اوایل درحدیه قطره بود اونم داخل واژن من ۶ ابان اخرین پریودم بود ومتاسفانه ۲ دی سقط کردم دوتیکه قشنگ دیدم بزرگ ازم دفع شد سه روزقبلش دچارلخته شده بودم که نهایتا سقط شد من درست ۶ اذرکه مورد پریم بودلک لانه گزینی داشتم ومطمئن بودم تخمکگزاریم دیرانجام شده بخاطرلکه بینی قبل سقطم سونوی شکمی کرده بودداخل رحم چیزی نبود نمیتونستم هفتم وتشخیص بدم بخاطرپریودنامنظمم چون بیبی چکمم هشت روزبعدازاینکه پریم گدشته بود کم رنگ نشون داده بود ، بخاطراین احتمالا درهنگام سونوی شکمی زودرفته بودم الان سه هفته ازسقطم میگذره سونوی واژینال داخل رحم وداپلربراخارج رحم انجام دادم هیچی نشون ندادولی روز یازدهم سقطم عددبتام۳۶۴۰ بود وچهارروز بعدش شد۲۶۴۰ وسه روزبعدش یعنی دقیقاامروزشده ۲۷۲۰ من دارم روانی میشم انقدکه سونو ودکتررفتم ، چرا عددبتانمیادپایین ،من که سقط کردم ایا استرس هم میتونه تاثیربزاره ؟ایا احتمال خارج رحم هست فقط بخاطرعددبتا احتمال ومیدن چون سونوی داپلرانجام دادم هفته قبل هیچی نشون نداد،توروخداکمکم کنید ، من چیکارکنم ده روزبعدسقطم خونریزی درحدیه قطره شده بودولی بعدسونوی واژینال دکترم بازم دچارلکه بینی شدم توروقران جواب من وبدین چیکارکنم ؟

  405. سلام من ۲۰روزه کهIvfانجام دادم جواب آزمایش خونم کمتر از ۲هست اما هیچ علامتی که نشان دهندسقط باشد ندارم من باردار نیستم؟چطور ممکنه لطفا راهنماییم کنید؟

    1. سلام جواب آزمایش خون شما منفی است و باردار نیستید .

  406. خدا عمرتون بده ایشالا هرچی ازخدا میخواین بده ، بخدا داشتم روانی میشدم ، فقط چندتاسوال دارم جوابم بدین ممنون میشم ، من چون قبل سقطم واژینال نرفته بودم نمیدونم بارداریم داخل رحم بود ،پوچ بود یا خارج رحم ،بخاطراین کلی استرس دارم دکترمم خیلی بهم استرس داده ، وقتی سونوشکمی داده بودم کمتراز۱۰۰۰ بود ، بعدچندروز سونوبعدسونویزشکمیم عددبتام ۳۳۱ بود ودوروز بعدش تقریبا ۶۰۰ شده بود که پنج روز بعدش سقط شده بود اینارو گفتم شاید بتونید نظری بدین واینکه ایادربارداری مولار هم سقط وجوددارد ؟ وقتی پوچ یعنی جفت وجنین وجودنداره ؟ پس چی سقط میشه وقتی پوچ هست ؟ و اینکه من به نگفتم من بعد نزدیک ده روز که ازسقطشت حس محالم خوب وخونریزیم قطوخونریزیمدهه داشتم متاسفانه نمیدونستم نباید رابطه داشته باشم ناخواسته منی ریخت داخل زود شستم ولی ایا میتوواایانه دوباره بارداری اتفاق بیوفته وعددبتا بالا پایین شه ؟ خیلی میترسم ،واینکه با وجودسقطی که کردم و سونوی داخل رحم وخارج رحم چیزی نشون نداد ایابازم جای خطرداره برام به دکترم باشه بخاطرعددبتامیگه بستری شووجراحی وقتی سقط کردم چرااینطورمیترسونن بیمارستان خصوصی ابن سینا سونوی داپلرکردم گفت هیچی نیست توروخدا من به نظرتون چیکارکنم ازمایش بتارو تکرارکنم یا بعدچه مدت بنظرتون برم تکرارکنم اخه بنظرشما الان نزدیک سه ماه میشه فکرنمیکنیداگه خارج رحم بود باید دردداشتم من دردندارم وقتاکه زیادسرپام یه کم شکمم دردمیکنه فقط میترسم برام باشه چون من بچه ندارم توروخدا وقتی سقط شده وسونوهام هیچی نبوسونوهاموده ایا برفرض خارج رحم بودن برام بازم خطرداره که مشکلی برالوله هام پیش بیاد؟

  407. خدا عمرتون بده ایشالا هرچی ازخدا میخواین بده ، بخدا داشتم روانی میشدم ، فقط چندتاسوال دارم جوابم بدین ممنون میشم ، من چون قبل سقطم واژینال نرفته بودم نمیدونم بارداریم داخل رحم بود ،پوچ بود یا خارج رحم ،بخاطراین کلی استرس دارم دکترمم خیلی بهم استرس داده ، وقتی سونوشکمی داده بودم کمتراز۱۰۰۰ بود ، بعدچندروز سونوبعدسونویزشکمیم عددبتام ۳۳۱ بود ودوروز بعدش تقریبا ۶۰۰ شده بود که پنج روز بعدش سقط شده بود اینارو گفتم شاید بتونید نظری بدین واینکه ایادربارداری مولار هم سقط وجوددارد ؟ وقتی پوچ یعنی جفت وجنین وجودنداره ؟ پس چی سقط میشه وقتی پوچ هست ؟ و اینکه من به نگفتم من بعد نزدیک ده روز که ازسقطشت حس محالم خوب وخونریزیم قطوخونریزیمدهه داشتم متاسفانه نمیدونستم نباید رابطه داشته باشم ناخواسته منی ریخت داخل زود شستم ولی ایا میتوواایانه دوباره بارداری اتفاق بیوفته وعددبتا بالا پایین شه ؟ خیلی میترسم ،واینکه با وجودسقطی که کردم و سونوی داخل رحم وخارج رحم چیزی نشون نداد ایابازم جای خطرداره برام به دکترم باشه بخاطرعددبتامیگه بستری شووجراحی وقتی سقط کردم چرااینطورمیترسونن بیمارستان خصوصی ابن سینا سونوی داپلرکردم گفت هیچی نیست توروخدا من به نظرتون چیکارکنم ازمایش بتارو تکرارکنم یا بعدچه مدت بنظرتون برم تکرارکنم اخه بنظرشما الان نزدیک سه ماه میشه فکرنمیکنیداگه خارج رحم بود باید دردداشتم من دردندارم وقتاکه زیادسرپام یه کم شکمم دردمیکنه فقط میترسم برام باشه چون من بچه ندارم توروخدا وقتی سقط شده وسونوهام هیچی نبوسونوهاموده ایا برفرض خارج رحم بودن برام بازم خطرداره که مشکلی برالوله هام پیش بیاد؟

    1. دوست عزیز با توجه به اینکه پاسخ به سوالات شما را قبلا داده ام وبا توجه به چند وجهی بودن مشکل شما پاسخ به سوال شما در چند خط امکان پذیر نیست در صورت تمایل به شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته تا کامل و جامع برای شما شرح داده شود شرح حال کامل تری از شما گرفته شود.

  408. سلام خسته نباشید.دیروز ازمایش اد رار دادم که wbc.manyزده یعنی تعداد گلبول سفید ادرار زیاده الان در هفته ۳۶ و ۲روز بارداری هستم ایا این مقدار خطرناکه؟ایا نشونه بیماری خاصی هست یا فقط عفونت هست؟ترشحات زیادی دارم بدون خارش و سوزش گاهی احساس میکنم بوی بدی داره ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام در آزمایش ادرار برای ما قسمت Baceria و کشت ادرار مهم می باشد بهتر است جواب آزمایش خود را به پزشک معالج نشان دهید

  409. سلام.وقت بخیر
    من در هفته ی ۴ بارداری هستم فقط درد های زیرشکمی خفیفی دارم که دکتر برام قرص سیکلوژست تجویز کردن اما من استفاده نکردم.میخواستم بدونم لزومی هست برای استفاده یا خیر.ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است وجای نگرانی ندارد اگر لکه بینی ندارید نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست.

  410. با سلام روزتون بخیر.
    من ابان ماه یک بار باردار شدم و بعد از اینکه ۶ روز عقب انداختم یه ازمایش گرفتم و تیتر ۱۲۴ بود و دوباره ۴۸ ساعت بعد تیتر ۱۰۶ شده بود و در نهایت ده روز بعد عقب افتادن که سونو رفتم و گفت همه چی طبیعی دیده میشه از نظر جایگاه توده مشکوک به ساک حاملگی همون شب پریود شدم.
    الان یعنی دی ماه دوباره به لطف خدا باردار شدم و ۴ روز بعد عقب افتادن تیترم ۱۳۶ و هفت روز بعدش تیتر به ۵۰۸ رسیده بود. سونو دادم و گفت داخل رحم و نرماله. فقط دکتر که رفتم بهم شیاف پروژسترون داد محض احتیاط.حالا دو تا سوال از خدمتتون داشتم:
    ۱٫ شیاف ممکنه اثر نابجایی روی جنین بزاره در اینده و از نظر هورمونی بچه بعد بلوغ دچار مشکل بشه:
    ۲٫ دو روز اولی که قرار بود پریود بشم و نشدم دقیقا حالاتش رو داشتم تا ابنکه قطع شد و الان که روز نهمی که عقب افتاده باز از دیشب همون کمر درد و گاهی دل درد سراغم اومده. خیلی استرس گرفتم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام دردهای پریودی در هفته های اول بارداری که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است اگر لکه بینی ویا خون ریزی ندارید نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست.

  411. با سلام . من آخرین پریودیم ۲۴ آبان بوده دو بار سونو دادم ۷ دی تو سونو نوشت ۵ هفته و پنج روز . دیروز ۲۷ دی دوباره سونو دادم گفت ۷ هفته و ۲ روز . یعنی بعد از بیست روز اینم بهم گفتند .ولی اثری از قلب جنین و حرکتش نبود تاریخ زایمان هم ننوشت ولی مهم اینه که من لکه بینی خفیفی دارم و دو سه بار در روز تکرار میشه . خیلی نگرانم به نظر شما با این سونوها که انجام دادم و جنین قلب نداشته آیا میتونم با مراجعه به داروخانه از اون شیافها استفاده کنم . ممنون از راهنماییتون .

    1. سلام ۱۰ روز دیگر مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  412. سلام وخسته نباشید من باردار هستم در هفته سی و دوم بارداری هستم و کمی زیر شکمم حالت فشار داشتم و تنگی نفس وضربان قلبم تند میزد و دیروز که به دکتر رفتم بهم گفت که علایم زایمان زودرس داری و آمپول بتا متازون شش عدد داد گفت سه عدد امروز وسه عدد فردا وشیاف پروژسترون هم هر دوازده ساعت یکی وقرص ایزوپرین بهم داده حالا که اینارو مصرف کردم فشارخون بالا دارم و زیر شکمم خیلی درد گرفته شاید اینارو مصرف کردم اینجوری شدم ولکه هم نداشتم لطف میکنید راهنمایی کنید وادار زیاد میریزم

    1. سلام خیر ربطی به مصرف داروها ندارد باید زیر نظر پزشک باشید و فشار خون خود را کنترل کنید و رژیم غذایی کم نمکی داشته باشید .

  413. سلام من هفته شش بارداری به دلیل لکه بینی که بخاطر به ارگاسم رسیدنم بود سونو دادم قلب جنین ضربان داشت ودکتر شیاف تجویز کرد قبل از استفاده قطع شد ولی دکترگفت استفاده کن من ۵تا استفاده کردم و دوباره لکه بینی پیدا کردم از قبل بیشتر همراه لخته کم دکتر گفت دوتا شیاف استفاده کن ولی فایده نداشت الان سونو دادم تو ۸هفته میگن جنین تو ۶هفته مونده و ضربان نداره من همچنان شیاف مصرف میکنم توروخدا بگین امیدی هست

    1. سلام باید شیاف پروژسترون را حتما قطع کنید.

  414. سلام درابتدا از پاسخگوييتون تشكر ميكنم
    درقسمتهاي بالاازشما سوال كردم كه چون نه لكه بيني دارم نه درد دكتر فرنوژست ٢٠٠تجويزكرده آيا مصرف كنم يانه
    درجواب فرموده بودين بصورت جزئي منعي نداره،فقط ي سوال دكتر ٣بسته ١٠تايي برام تجويزكردن بنظر شما چن بستشو مصرف كنم؟؟
    بعد داخل ي كتاب خوندم مصرف پروژسترون عوارضش نقايص قلبي و مذكرشدن جنين مونثه؟ اين صحت داره يا خير ؟؟؟
    ممنون

    1. سلام اگر مشکل خاصی ندارید نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست.

  415. سلام، وقتتون به خیر
    من پارسال تجربه ی سقط جنین داشتم، امسال دوباره باردارم و تو هفته ی پنجم هستم، هیچ خونریزی، لکه بینی و درد ندارم ولی پزشکم از هفته پیش بهم قرص آسپرین و شیاف پروژسترون داده
    اینها مضرات استفاده دارند و البته هنوز هم سلامت جنین من با سونو تایید نشده لذاحالا که من هیچ مشکلی در بارداری ندارم تا اینجای بارداریم، بهتر نیست این داروها مصرف نشه تا اگه بخواد سقط بشه در صورت مشکل داشتنش، سقط بشه

  416. با عرض سلام. من یک کورتاژ برج ۴ داشتم بدلیل رشد نکردن بچه در هفته ۹… حالا با قرص لتروزول باردار شدم اون برج ۲۹ آذر پرویید شدم پروییدهام ۳۰ روز و منظم هست ۲۹ دی نشدم روز ۱ رفتم ازمایش دادم بتا ۳۸ بود گفتن به احتمال زیاد باردار هستی امشب که ۲ بهمن دکترم دوباره ازمایش بتا با تیتر نوشت جوابش ۱۱۵ بود گفت بارداری ولی زیر دلم و گودی کمرم درد میگیره انگار پرویید میخام بشم.سونو داپلر رنگی رفتم گفت خارج رحمی نیست ولی داخل رحم چیزی معلوم نیست به احتمال زیاد زود اومدید.دکترم شیاف پروژسترون داده.. حالا بنظرتون این دردا چیه؟خارج رحمی یا پوچ نیست؟

    1. سلام دردهای پریودی در هفته های اول بارداری که گهگاهی به سراغ شما می آید کاملا طبیعی است وجای نگرانی ندارد نیازی به استفاده از شیاف پروژسترون نیست با توجه به عدد تیتر بتای شما احتمال بارداری پوچ و خارج رحمی وجود ندارد یعنی شما اصلا علائم آن را ندارید شما خیلی خیلی زود سونوگرافی انجام داده اید بهتر است به پزشک دیگری ۳ هفته آینده مراجعه نمایید تا برای شما سونوگرافی درخواست دهد .

  417. سلام متاسفانه خط ثابت دسترسی ندارم وباموبایل نمیشد زنگ زد ، درمورد مشکلم اینجا پرسیدم که سقط کرده بودم ونمیتونستم بفهمم که داخل رحم بوده یاخارج ، وشماگفتین که مشکلم چندوجهی است وتماس بگیرم ، اینجا مجبورم بپرسم ، من هرهفته تیتربتامو چک میکنم خداروشکر بعد یه هفته که یکشنبه همین هفته ازمایش دادم از ۲۷۲۰ رسیده به ۱۵۲۰ حدود ۱۲۰۰ تا پایین اومده وبه این نتیجه رسیدم اروم دارارومه بتام میاد پایین ، الان درست چهارهفته وچهارروز سقط کردم ، حدودیه هفته بعد سقط که کردم بتام ۳۲۴۰ بوده وهفته ای که سقط کردم مطمئنن بالاتر بوده پس به نظرشما فکرنمیکنید بارداری من یه بارداری طبیعی بوده که سقط شده ؟ مگه نمیگین درخارج رحم بتا بالا نمیره ، اونموقع که من رفته بودم سونو به دلیل لکه بینیم سونو نشون نداده بود چون عددبتام ۳۳۱ بود من سونو دادنی ،من فقط نمیدونستم هفته چندهستم چون بیشترمطمئن بودم تخمکگذاریم توهفته های نزدیک پریودم بوده چون دقیقا روز پریودم لک لانه گزینی داشتم که دوروزم نشد وقطع شد ،متاسفانه من اولش نمیدونستم اولش باردارم هم مسافرت رفته بودم هم پیاده رویم داشتم بدنمم خیلی ضعیف ۴۲ کیلو هستم ، میخوام فقط دلیل سقطم بااین چیزا کمکم کنین تشخیص بدم که داخل رحم بوده یاخارج تادربارداری بعدی بفکرباشم توروخدا من بچه ندارم خیلی توفشارم خانواده همسرم میگن بچه دارنمیشی خیلی وقتا گریه میکنم سراین موضوع ازتون کمک میخوام ، به احتمال زیاد هفته بعد بتام صفرمیشه چون سه هفته است دارم چک میکنم میاد پایین به نظرتون بارداری من شبیه خارج رحم بوده با بتاهای من خونریزیمم قطع شده درد هم ندارم فقط دوبار ناخواسته اب منی خیلی کم رفته داخل واژنم میترسم میشه راهنماییم کنید هروز یه عدد اسیدفولیک میخورم چندماه پیش،یه کم عفونت ادرار داشتم سفکسیم دکترم داده بود اونم میخورم روزی یه عدد که اگه عفونتی داشته باشم رفع بشه

    1. سلام شرح حال شما احتیاج به بررسی وسونوگرافی دارد باید حضورا به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

  418. ندارم وباموبایل نمیشد زنگ زد ، درمورد مشکلم اینجا پرسیدم که سقط کرده بودم ونمیتونستم بفهمم که داخل رحم بوده یاخارج ، وشماگفتین که مشکلم چندوجهی است وتماس بگیرم ، اینجا مجبورم بپرسم ، من هرهفته تیتربتامو چک میکنم خداروشکر بعد یه هفته که یکشنبه همین هفته ازمایش دادم از ۲۷۲۰ رسیده به ۱۵۲۰ حدود ۱۲۰۰ تا پایین اومده وبه این نتیجه رسیدم اروم دارارومه بتام میاد پایین ، الان درست چهارهفته وچهارروز سقط کردم ، حدودیه هفته بعد سقط که کردم بتام ۳۲۴۰ بوده وهفته ای که سقط کردم مطمئنن بالاتر بوده پس به نظرشما فکرنمیکنید بارداری من یه بارداری طبیعی بوده که سقط شده ؟ مگه نمیگین درخارج رحم بتا بالا نمیره ، اونموقع که من رفته بودم سونو به دلیل لکه بینیم سونو نشون نداده بود چون عددبتام ۳۳۱ بود من سونو دادنی ،من فقط نمیدونستم هفته چندهستم چون بیشترمطمئن بودم تخمکگذاریم توهفته های نزدیک پریودم بوده چون دقیقا روز پریودم لک لانه گزینی داشتم که دوروزم نشد وقطع شد ،متاسفانه من اولش نمیدونستم اولش باردارم هم مسافرت رفته بودم هم پیاده رویم داشتم بدنمم خیلی ضعیف ۴۲ کیلو هستم ، میخوام فقط دلیل سقطم بااین چیزا کمکم کنین تشخیص بدم که داخل رحم بوده یاخارج تادربارداری بعدی بفکرباشم توروخدا من بچه ندارم خیلی توفشارم خانواده همسرم میگن بچه دارنمیشی خیلی وقتا گریه میکنم سراین موضوع ازتون کمک میخوام ، به احتمال زیاد هفته بعد بتام صفرمیشه چون سه هفته است دارم چک میکنم میاد پایین به نظرتون بارداری من شبیه خارج رحم بوده با بتاهای من خونریزیمم قطع شده درد هم ندارم فقط دوبار ناخواسته اب منی خیلی کم رفته داخل واژنم میترسم میشه راهنماییم کنید هروز یه عدد اسیدفولیک میخورم چندماه پیش،یه کم عفونت ادرار داشتم سفکسیم دکترم داده بود اونم میخورم روزی یه عدد که اگه عفونتی داشته باشم رفع بشه

  419. سلام.من توهفته هشت بارداری هستم توهفته پنج سنوانجام دادم دکترم گف قلب تشکیل شده ضربانم داره اماارومه.گفتن دوهفته بعددوباره انجام بده سنورو.من نگرانم ایامشکلی داره جنین؟؟

    1. سلام در هفته ۵ بارداری فقط ساک بارداری دیده میشود برای ضربان قلب جنین باید بین هفته ۷ تا ۸ بارداری سونوگرافی انجام بدهید.

  420. سلام.خسته نباشید.ببخشید من الان توی هفته ۱۴ بارداری هستم یه فیبروم اینترامورال ۵ سانتی و چند تا فیبروم ۱۴ میلی متری توی رحمم دارم که قبلا فیبروم ۵ سانتی با سایز کوچکتر توی سونوگرافیهام دیده بودم و داره بزرگتر میشه ولی اون چند تا توی سونوگرافی غربالگری مشخص شدن .برای جلوگیری از زایمان زودرس دکتر بهم ۴ تا آمپول پرولوتون ۵۰۰ میل داده که هفته ای یک بار استفاده کنم فقط خیلی میترسم که این آمپول باعث بزرگتر شدن غیر عادی فیبروم ها بشه خواهش میکنم ازتون راهنماییم کنین خیلی نگرانم همش داره عقب میندازم استفاده اش رو.من اگه این آمپول ها رو استفاده کنم باعث بزرگتر شدن فیبروم ها نمیشه؟

    1. سلام نگران نباشید سایز فیبروم ها در بارداری به علت تغییرات هورمونی کوچکتر می شود اگر لکه بینی ویا خون ریزی ندارید فعلا نیازی به تزریق آمپول نیست.

  421. سلام.خسته نباشید.ببخشید من الان توی هفته ۱۴ بارداری هستم یه فیبروم اینترامورال ۵ سانتی و چند تا فیبروم ۱۴ میلی متری توی رحمم دارم که قبلا فیبروم ۵ سانتی با سایز کوچکتر توی سونوگرافیهام دیده بودم و داره بزرگتر میشه ولی اون چند تا توی سونوگرافی غربالگری مشخص شدن .برای جلوگیری از زایمان زودرس دکتر بهم ۴ تا آمپول پرولوتون ۵۰۰ میل داده که هفته ای یک بار استفاده کنم فقط خیلی میترسم که این آمپول باعث بزرگتر شدن غیر عادی فیبروم ها بشه خواهش میکنم ازتون راهنماییم کنین خیلی نگرانم همش داره عقب میندازم استفاده اش رو.من اگه این آمپول ها رو استفاده کنم باعث بزرگتر شدن فیبروم ها نمیشه؟

  422. سلام خسته نباشید.خیلی ممنونم از اینکه وقت میزارید پاسخگو هستید
    من جلوگیری با کاندوم داشتم.صمن اینکه پریود های بنده خیلی منظم هستش و هرماه دقیق سر همون تاریخ پریود میشم.این ماه ده روز عقب انداختم.روز ۴ و ۷ تم بی بی چک زدم منفی بود و روز نهم هم ازمایش بتا دادم منفی بود.ممکنه باردار باشم؟؟
    با این شرح حال ایا لازمه ۲ تا امپول پروژسترون بزنم؟؟
    ضمن اینکه هروز ورزش میکنم و ماه پیش یک دوره کپسول لاعری خوردم..

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد اگر تا ۴ روز دیگر پریود نشدید می توانید زیر نظر پزشک آمپول پروژسترون تزریق کنید.

  423. سلام خسته نباشید.خیلی ممنونم از اینکه وقت میزارید پاسخگو هستید
    من جلوگیری با کاندوم داشتم.صمن اینکه پریود های بنده خیلی منظم هستش و هرماه دقیق سر همون تاریخ پریود میشم.این ماه ده روز عقب انداختم.روز ۴ و ۷ تم بی بی چک زدم منفی بود و روز نهم هم ازمایش بتا دادم منفی بود.ممکنه باردار باشم؟؟
    با این شرح حال ایا لازمه ۲ تا امپول پروژسترون بزنم؟؟
    ضمن اینکه هروز ورزش میکنم و ماه پیش یک دوره کپسول لاعری خوردم..

  424. سلام وقتتون بخیر من و همسرم در رویان تحت آزمایشات قبل از بارداری قرار گرفتیم.نتیجه این شد که ای یو ای صورت بگیرد.قبل از انجام این عمل من حامله شدم که در هفته پنجم می باشد.تیروییدم هم بالا رفته.که قرص دادن.سوال من این است که با توجه به این که من نه درد شدید دارم نه لک یا خونریزی و نه سابقه سقط دارم چرا به من ۳۰ عدد شیاف پروستروژن تجویز کرده و گفنه هفته هفتم دوباره برم سونو.من این شیاف رو استفاده کنم؟ضرری ندارد؟

    1. سلام از نظر بنده نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست.

  425. با سلام و تشکر از سایت خوب و پاسخگویی عالی شما،تو هفته ۲۹ هستم هفته پیش دکتر ۴ آمپول پروژسترون تجویز کرد برای کنترل مراجعه کرده بودم آزمایش قند۳مرحله ایم مثبت بود گهگاهی درد زیر شکم دارم،افتادگی رحم هم دارم سردرد شدید داشتم متخصص اعصاب گفت میگرنه ..با توجه به عوارضی که پروژسترون داره مشکلی برا من و بارداری م نداره ممنون و متشکر

    1. سلام خیر ضرری ندارد زیر نظر پزشک معالج می توانید آمپول پروژسترون تزریق نمایید.

  426. با سلام
    ممنونم از وقتی ک میذارید برای پاسخگویی…
    من طبق اولین روز آخرین پریودیم الان باید هفت هفته و ۶روزم باشه. ولی دیروز رفتم سونوگرافی گفت ۵هفته اس. ساک حاملگی و کیسه زرد رو دیدن. اما گفتن فتال پل واضحی مشهود نیست. و گفتن ک دوهفته دیگه برم سونو مجدد.
    من ۶ام بهمن یعنی طبق محاسبه خودم ۵هفتگی و طبق سونو ۳هفتگی لک دیدم. بعد دوروز ترشحی داشتم ک انگار خون توش بود. هشت بهمن همش تموم شد و از ده بهمن ترشن سفید داشتم.
    این موصوع رو ب دکتر گفتم گفتم بخاطر فعالیت زیاده. من تو اون تاریخ اسباب کشی داشتم….
    از اول هم کمر درد و دردهای پریودی دارم….
    ب نطر شما بارداریم سالمه یا نه…
    خواهش میکنم جواب بدید. دکترم نیستن ????
    در ضمن سنم ۲۴هست و اولین تجربه بارداریمه

    1. سلام باید مجدد ۲ هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید تا بتوان نظر نهایی را داد.

  427. سلام. من توی هفته ششم اولین بارداری هستم.۳۱ سالمه. سونو هم دادم دکتر گفت اوکی هست و دو هفته دیگه مجدد بیا صدای قلبش رو بشنوی چهار هفته و پنج روزش بود. از دیروز لکه بینی دارم که به تدریج زیادتر شده و الان مقدارش شده مثل اول پریودی. درد شبیه به پریودی هم دارم. امروز جمعه بود و دکتر خودم نبود با نتیجه آزمایش‌ها و سونو قبلیم و رفتم بیمارستان دیگه ای که خود دکتر زنان کشیک یه سونو سریع کرد و گفت نتیجه مثل سونو قبلی‌ت هست. شیاف پروژسترون داد بهم و گفت فعلا روزی دو بار مصرف کن. دکتر خودم فعلا نیست و تا بیاد برم پیشش خیلی نگرانم. ممکنه سقط بشه یا شده باشه؟ سپاس از شما.

    1. سلام نگران نباشید با داشتن استراحت کافی و استفاده از شیاف پروژسترون احتمال سقط کاهش پیدا می کند.

  428. سلام و خسته نباشید فراوان .
    من هفته هفتم بارداری ام رفتم سونو گفتن قلب جنین تشکیل نشده و الان یه روزه هم لک بینی دارم دکترم شیاف پروژسترون تجویز کرده به مدت یه هفته استفاده کنم و بعد یه هفته دوباره برم سونو .آیا امکان داره قلب جنین تشکیل بشه ؟ توروخدا راهنماییم کنین خیلی استرس دارم

    1. سلام نگران نباشید شما یک هفته دیگر وقت دارید .

  429. سلام دکتر به من شیاف پروژسترون داده حالا باید استعمال مقعدی کنم یا واژینال ۳ماهه هم باردارم

    1. سلام فرقی نمی کند اما اگر خون ریزی دارید از طریق مقعد استفاده کنید.

  430. با سلام وخسته نباشید
    من ۲۹سالمه وده روز پیش سقط کردم. سونو اول گفت هفته ۵و قلب تشکیل نشده. سونو بعدی هفته ۹بود و گفتن جنین اصلا رشد نکرده و باید سقط بشه. من طبیعی و بدون قرص سقط کردم و برای بقایای باقیمانده کورتاژ. حالا میخواستم بدونم من چه موقع دوباره میتونم باردار بشم؟ و باید چکارکنم که بارداری بعدی سالم باشه؟
    ممنون

    1. سلام ۳ ماه دیگر می توانید برای بارداری اقدام کنید باید آزمایشات چکاب کامل زیر نظر پزشک انجام بدهید.

  431. سلام …من هفته ۶ ام بارداری هستم و سونو دادم که قلب جنین تشکیل نشده بود و هماتوم در سونو مشاهده شد اما هیچ لک بینی و خونریزی نداشتم تو این مدت…دکتر بهم گفت برو و ۱ هفته بعد بیا سونو بده…چقدر احتمال سقط دارم و چقد وقت دارم که قلب تشکیل شه…خیلی نگرانم واعصابم کاملا بهم ریخته خواهشا راهنمایی بفرمائید.

    1. سلام شما زود به سونوگرافی مراجعه کرده اید طبیعی است که ضربان قلب جنین رویت نشده است باید هفته ۸ بارداری برای ضربان قلب جنین سونوگرافی انجام بدهید .

  432. سلام خسته نباشید.من درهفته پنجم بارداری هستم.فردا دقیق ۵ هفته میشود.اما هفته ی قبل لکه بینی داشتم.امروز دکتر برام شیاف تجویز کرد. ایا مشکلی پیش نمیاد برام؟ امکان سقط نیست؟

    1. سلام نگران نباشید با داشتن استراحت کافی ومصر ف شیاف پروژسترون لکه بینی شما قطع می شود.

  433. سلام …من ۲۱ آذر ۹۶ پریود شدم و در هفته ۱۱ ام و طبق سونو ۶ هفته و ۳ روز…طی ۲ سونو متوالی به فاصله ۱ هفته قلب جنین تشکیل نشده و اصلا لک بینی و خونریزی نداشتم اما هماتون کوچکی پشت جنین دیده شده ..قبل سونو دوم ۱ هفته شیاف پروژسترون هم گذاشتم…دکتر دیروز گفت برو برای سقط…آیا دیگه امیدی نیس؟ و اینکه جتما باید کورتاژ شه؟من خیلی نگرانم و میترسم…کی میتونم حامله شم دوباره

    1. سلام خیر حتما نیاز به کورتاژ نیست اول باید دارو مصرف کنید ۳ ماه دیگر می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  434. سلام من در بیست هفته بار داری هستم خونریزی دارم حس میکنم شدیده دکترم رفتم قلبش میزد سنو هم دادم سالم بود ولی درد لگن دارم بهم شیاف داده با سروم هم وصل کرده امپول خیلی مبترسم خواهش میکنم جواب بدین یعنی امکان داره بچم سقط شه اخه درد دارم یکم .خونریزیم جوریه انگار پریود شدم

    1. سلام بهتر است از نظر غلظت خون بررسی شوید .

  435. .سلام .خسته نباشید من۸هفته بارداری ام رفتم دکتر سونومو دید گفت خونریزی پشت جفت داری بهم شیاف پروژسترون داد حالا نمیدونم مقعدی استفاده کنم یا واژینال؟

    1. سلام فرقی نمی کند اما اگر خون ریزی دارید بهتر است مقعدی استفاده کنید.

  436. سلام خسته نباشيد من هفته ١٥باردارى هستم سونوي لابيال انجام دادم و طول سرويكس من ٢١نوشته و دهانه سرويكس بسته و مايع در كانال سرويكال ديده نميشود،در هفته ١٢طول سرويكس ٢٣ بود دكتر برام شياف پروژسترون و قرص ايزوپرين نوشت الان اين قرصم تموم شده ونوبت واسه دكتر سه روز ديگه دارم نيازي هست برم دوباره قرص بگيرم و شياف و يك بار استفاده كردم و درد و خونريزي ندارم ، آيا سركلاژ بايد بشم؟شياف بايد استفاده كنم ؟آيا بعد سركلاژ استراحت مطلق ؟ من الان در حالت استراحت نسبي هستم ممنون ميشم اگه پاسخ مرا بدهيد

  437. سلام وممنون ازوقتی که میگذارید .
    من درهفته هشتم بارداری هستم ودرسونودوهماتوم ۱۰*۱۰و۱۰*۱۱مشاهده شده ولی قلب جنین تشکیل شده وهیچ خونریزی ندارم .میخواستم بدونم چقدر امکان سقط هست وآیا بدون مصرف دارو میشه جنین زنده بمونه

    1. سلام نگران نباشید سایز هماتوم کوچک است باید استراحت کافی داشته باشید وزیر نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  438. سلام و خسته نباشید. ممنون از سایت خوبتون.
    من ۴ هفته باردار بودم که به دلیل لکه بینی سونو دادم و ساک حاملگی دیده شد ولی قطب جنینی رویت نشد. دکتر برام شیاف سیکلوژست تجویز کردن ۱۰ شب استفاده کردم کاملا خوب شد لکه بینیم. الان ۳ هفته از اون زمان میگذره و ۷ هفته و ۴ روزمه بازم افتادم به لکه بینی خیلی کم رنگ و کمی درد شکمی خفیف در حالی که وقتی دراز میکشم اصلا نه درد دارم نه لکه بینی ولی تا بلند میشم فوری درد و لکه بینی شروع میشه. خیلی میترسم که مشکلی برای جنین پیش آمده باشه. آیا لازمه بازم از شیاف سیکلوژست استفاده کنم برای قط لکه بینی. لطفا راهنماییم کنید ممنونم.

    1. سلام بهتر است اول سونوگرافی انجام بدهید تا وضعیت جنین مشخص شود.

  439. سلام ووقتتون بخیر من شش هفته س باردارم یعنی پنج هفته و دوروز اولین روز آخرین پری ۱۳بهمن بود و ما ۲۵ و ۲۹ دوبار اقدام به بارداری داشتیم دیروز سونوی واژینال دادم :ساک حاملگی دیده شده با شکل دفورمه و با موقعیت Eccentric و فاقد فتال پول و کیسه زرد و سونوگرافی کنترل توصیه شده دکتر سونو بهم گفت به احتمال زیاد باید سقط کنی و دکتر خودم گفت قبل عید حتما سونو انجام بده با توجه به مواردی که تو سایت خوبتون خوندم بهتر نیست تا ابتدای هفته دهم صبر کنم و از طرفی من ماه قبل دوهفته خونریزی به خاطر قرص اضطراری داشتم ذخیره آهن بدن من ۵ بوده اما قبل بارداری یک ماه اسید فولیک و ویتامین مصرف میکردم و همسرم تقریبا از ۱۸بهمن واینکه هردومون تالاسمی مینور داریم آیا اینا تاثیر گذاره در حاملگی پوچ و اینکه چون هفته دهم بایدpnd2انجام بدیم صبر کردن من فایده ای داره یا نه یا زودتر سونوی واژینال انجام بدم باتوجه به اینکه دخترعموم حاملگی پوچ و دخترخاله مادرم حاملگی مولار داشته این موضوع ارثیه یعنی تو ژن ما اینجوریه ممنون میشم جواب بدین کلا درگیری ذهنی م شده

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود ۱۴ روز بعد از اخرین سونوگرافی انجام شده ،مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  440. سلام ووقتتون بخیر من شش هفته س باردارم یعنی پنج هفته و دوروز اولین روز آخرین پری ۱۳بهمن بود و ما ۲۵ و ۲۹ دوبار اقدام به بارداری داشتیم دیروز سونوی واژینال دادم :ساک حاملگی دیده شده با شکل دفورمه و با موقعیت Eccentric و فاقد فتال پول و کیسه زرد و سونوگرافی کنترل توصیه شده دکتر سونو بهم گفت به احتمال زیاد باید سقط کنی و دکتر خودم گفت قبل عید حتما سونو انجام بده با توجه به مواردی که تو سایت خوبتون خوندم بهتر نیست تا ابتدای هفته دهم صبر کنم و از طرفی من ماه قبل دوهفته خونریزی به خاطر قرص اضطراری داشتم ذخیره آهن بدن من ۵ بوده اما قبل بارداری یک ماه اسید فولیک و ویتامین مصرف میکردم و همسرم تقریبا از ۱۸بهمن واینکه هردومون تالاسمی مینور داریم آیا اینا تاثیر گذاره در حاملگی پوچ و اینکه چون هفته دهم بایدpnd2انجام بدیم صبر کردن من فایده ای داره یا نه یا زودتر سونوی واژینال انجام بدم باتوجه به اینکه دخترعموم حاملگی پوچ و دخترخاله مادرم حاملگی مولار داشته این موضوع ارثیه یعنی تو ژن ما اینجوریه ممنون میشم جواب بدین کلا درگیری ذهنی م شده

  441. باسلام و خسته نباشید خدمت شما خانم دکتر عزیز من ۳۶ ساله و هفته ۱۳بارداری دومم رو میگذرونم ۸ هفتگی خونریزی داشتم ک سونو تشخیص هماتوم دادن و پزشکم روزانه۲عدد قرص دوفاستون و یک شیاف برام تجویز کردن ب همراه استراحت نسبی.۱۲هفتگی مجدد خونریزی کردم ک سونو گسترش هماتوم و خونریزی اون رو تشخیص داد در حال حاضر استراحت مطلق هستم روزی دوعدد قرص دوفاستون و یک عدد امپول پروژسترون مصرف میکنم تو این یک هفته سه بار دیگه خونریزی کردم ک احساس میکنم بعد از تزریق پروژسترون وضعیتم به هم میریزه.بعبارتی شب تزریق میکنم صبح خونریزی میده و بعد تا غروب و تزریق مجددم حالت لک بینی هستم.با پزشکم صحبت کردم ولی ایشون گفتن داروت همیناس و تعداد امپولها رو دوبرابر کردن ک متاسفانه بازهم ب همون شکل دوباره صبح خونریزی کردم و الان ک ظهره تبدیل ب لک شده میخواستم بدونم ایا بازهم باید تزریق پروژسترون رو ادامه بدم یا با شیاف درمانم رو پی بگیرم و تزریق ها رو رها کنم.ممکنه حساسیت دارویی ب امپول داشته باشم ک خونریزی میده بهم.ممنون میشم راهنماییم کنید تا از نگرانی دربیام

    1. سلام می توانید زیر نظر پزشک روزی یک عدد شیاف سیکلوژست استفاده کنید و استراحت مطلق داشته باشید.

  442. باسلام و خسته نباشید خدمت شما خانم دکتر عزیز من ۳۶ ساله و هفته ۱۳بارداری دومم رو میگذرونم ۸ هفتگی خونریزی داشتم ک سونو تشخیص هماتوم دادن و پزشکم روزانه۲عدد قرص دوفاستون و یک شیاف برام تجویز کردن ب همراه استراحت نسبی.۱۲هفتگی مجدد خونریزی کردم ک سونو گسترش هماتوم و خونریزی اون رو تشخیص داد در حال حاضر استراحت مطلق هستم روزی دوعدد قرص دوفاستون و یک عدد امپول پروژسترون مصرف میکنم تو این یک هفته سه بار دیگه خونریزی کردم ک احساس میکنم بعد از تزریق پروژسترون وضعیتم به هم میریزه.بعبارتی شب تزریق میکنم صبح خونریزی میده و بعد تا غروب و تزریق مجددم حالت لک بینی هستم.با پزشکم صحبت کردم ولی ایشون گفتن داروت همیناس و تعداد امپولها رو دوبرابر کردن ک متاسفانه بازهم ب همون شکل دوباره صبح خونریزی کردم و الان ک ظهره تبدیل ب لک شده میخواستم بدونم ایا بازهم باید تزریق پروژسترون رو ادامه بدم یا با شیاف درمانم رو پی بگیرم و تزریق ها رو رها کنم.ممکنه حساسیت دارویی ب امپول داشته باشم ک خونریزی میده بهم.ممنون میشم راهنماییم کنید تا از نگرانی دربیام

  443. سلام خسته نباشیدمن توهفته نهم بارداری بودم که یک لخته خون وکمی کله بینی داشتم دکتربرام شیاف تجویزکردوگفت یک هفته استراحت کنم حالا هفت روزگذشت ایانیازهست بازم شاف استفاده کنم درحال حاضرهم خداروشکرخونریزی قطع شده وهم سونوی جنین مشکلی نداشت ایابازم شیاف مصرف کنم؟

    1. سلام اگر لکه بینی شما قطع شده است نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست.

  444. سلام و خسته نباشید.
    من هفته ششم بارداری دل درد داشتم دکتر برام قرصرایزوکسوپرین نوشت دو ورق خوردم خوب شد. سونوگرافی و.. همه چی خوب بود . الان هفته نوزدهم بارداری هستم پیش دکترم رفتم بدون هیچ دلیلی برام قرص ایزوکسوپرین نوشت درد غیر طبیعی هم ندارم بنظرتون میتونم قرص ها قطع کنم.
    با سپاس فراوان

    1. سلام بله با توجه به شرح حال شما نیازی به مصرف قرص ایزوکسوپرین نیست.

  445. سلام و خسته نباشید.
    من هفته ششم بارداری دل درد داشتم دکتر برام قرصرایزوکسوپرین نوشت دو ورق خوردم خوب شد. سونوگرافی و.. همه چی خوب بود . الان هفته نوزدهم بارداری هستم پیش دکترم رفتم بدون هیچ دلیلی برام قرص ایزوکسوپرین نوشت درد غیر طبیعی هم ندارم بنظرتون میتونم قرص ها قطع کنم.
    با سپاس فراوان

  446. hoda.kh
    کاربر
    ۰
    ۹ ارسال
    گزارش دادن
    ارسال شده در هم اکنون
    با سلام و وقت بخیر، من خانمی ۳۱ ساله و در هفته پنجم بارداری هستم و در این هفته سونو واژینال انجام دادم که طبق گزارش سونوگرافی فقط ساک با اندازه ۵ میلی متر دیده شد و سن بارداری بر اساس اندازه ساک پنج هفته و یک روز گفته شد، همچنین کیسه زرده و جنین دیده نشده، متخصص زنان بمن گفته برای دیدن جنین و شنیدن صدای قلب جنین مجددا هفته بعد(هفته ششم بارداری) سونو واژینال بدهم،سوالم این هست که آیا در هفته ششم بارداری جنین دیده میشود و همچنین صدای قلب جنین شنیده میشود؟

    1. سلام بهتر است ۲ هفته بعد از آخرین سونوگرافی مجدد سونو انجام دهید.

  447. با سلام و وقت بخیر، من خانمی ۳۱ ساله و در هفته پنجم بارداری هستم و در این هفته سونو واژینال انجام دادم که طبق گزارش سونوگرافی فقط ساک با اندازه ۵ میلی متر دیده شد و سن بارداری بر اساس اندازه ساک پنج هفته و یک روز گفته شد، همچنین کیسه زرده و جنین دیده نشده، متخصص زنان بمن گفته برای دیدن جنین و شنیدن صدای قلب جنین مجددا هفته بعد(هفته ششم بارداری) سونو واژینال بدهم،سوالم این هست که آیا در هفته ششم بارداری جنین دیده میشود و همچنین صدای قلب جنین شنیده میشود؟

  448. سلام
    من در هفته چهارم بارداری هستم و عازم کربلا هستم و کمی درد زیر شکم دارم و سه ماه پیش در هفته ششم خونریزی و سقط داشته ام. آیا نیازی به شیاف برای جلوگیری از سقط دارم؟

    1. سلام مصرف شیاف پروژسترون باید با تجویز پزشک معالج شما باشد.

  449. سلام من در هفته ۵ بارداری هستم. ۳ روز پیش دچار لکه بینی شدم . همان روز به پزشک مراجعه کردم . سونوگرافی دادم ساک حاملگی تشکیل شده بود. دکتر شیاف و آمپول پروژسترون تجویز کرد.چون روز آخر سال بود و تا ۵ عید هیچ مطب و سونوگرافی باز نبود گفت در صورت بیشتر شدن خونریزی دد بیمارستان بستری شوم. بعد از مصرف اولین آمپول و شیاف خونریزی ام شدید و همراه با درد شد. من همچنان از شیافها و آمپولها استفاده میکنم. ولی چون بچه کوچیک دارم امکان بستری شدنم نیست. نمیدونم چه کنم تا ۴ روز دیگه که مطب باز بشه ادامه بدم. یعنی جنینم سالمه

    1. سلام نیازی به بستری در بیمارستان نیست اگر خون ریزی شما شدید است باید تیتر بتا انجام بدهید وسونوگرافی واژینال نزد متخصص سونوگرافی (سونولوژیست) انجام بدهید ‌

  450. با سلام و وقت بخیر، من در هفته ششم بارداری هستم و با توجه به سونو واژینالی که در هفته پنج بارداری انجام دادم فقط ساک حاملگی تشکیل شده و هنوز کیسه زرده و جنین تشکیل نشده بود ،با توجه به وضعیتم آیا میتوانم با ماشین از تهران به شمال مسافرت کنم؟ ( مدت زمان راه سفر تقریبا سه،چهار ساعت میباشد)

    1. سلام مسافرت برای شما منعی ندارد.

  451. رضا نویدآقایی پاسخ

    سلام همسر بنده در هفته دوازدهم بارداری هستند و پزشکشون شیاف ژیکلوسفت۴۰۰ واسشون تجویز کردند که متاسفانه شب عید دسترسی دکترشون محیا نشد که ازشون سوال کنیم آیا شیاف رو ادامه بدند یا نه. آیا تا آخر تعطیلات که پزشکشون دسترس نیستند مشکلی ایجاد نمیکنه اگر ادامه بدند یا نه قطع کنند ضمنا غربالگری اول انجام شد و شکر خدا همه چی نرمال هست و عدد ntیک و نیم و nbهم روییت شد. و ضربان قلب ۱۵۴ بود.همسرم اولین بارداری و ۴۱ سال سن دارند. لطفا اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید چون توی یک سایت خوندم شیاف عوارض واسه جنین داره.شدیدا نگرانیم.

    1. سلام اگر لکه بینی ندارند نیازی به استفاده از شیاف پروژسترون نیست.

  452. با سلام من ۲۸سالمه قبلا پنج سال پیش یک فقره سقط با شیاف داشتم و امسال که اقدام به بارداری کردم متوجه شدم اندومتریوز دارم ولی خداروشکر طبیعی باردار شدم و الان هفته ششم هستم دو روز لکه بینی و کمی درد زیر شکم امروز دکتر رفتم شیاف پروژسترون ۴۰۰ داد هر ۱۲ساعت یکبار و قرص جوشان, شیاف رو که مصرف کردم دوساعت بعد یک لخته خون اومد و الان استراحت مطلقم ایا مشکلی هست من استرس دارم

    1. سلام نگران نباشید با داشتن استراحت کافی ومصرف دارو لکه بینی شما قطع خواهد شد.

  453. سلام خسته نباشید،۲۰ سالمه و اولین بارداریمه،هفته ششم بارداری سونو دادم همه چی خوب ونرمال بود فقط ی لخته خونی کنار ساک حاملگی دیده شد دکتر بهم شیاف پروژسترون تجویز کرد الان که هفته ۱۱ هستم شیافم تمام شده میخواستم بدونم باید ادامه بدم به مصرف شیاف یا خیر؟؟درضمن به پزشکم دسترسی ندارم و لک بینی هم ندارم

    1. سلام فعلا نیازی نیست باید صبر کنید تا سونوگرافی انجام بدهید تا وضعیت هماتوم بررسی شود اگر نیاز بود برای شما شیاف پروژسترون تجویز شود .

  454. سلام و خسته نباشید.من هفته ۶ بارداری هستم..دیروز صبح او قرمز دیدم.رفتم بیمارستان دکتر بهم شیاف داد و گفت استفاده کنم.شیاف پروژسترون.دل درد شدید هم دارم.ولی من نمیدونم شیاف را مقعدی استفاده کنم یا واژینال؟؟هر۱۲ ساعت باید بزنم.دیشب و امروز مقعدی زدم

    1. سلام مشکلی ندارد صحیح مصرف کرده اید.

  455. سلام و خسته نباشید.من هفته ۶ بارداری هستم.دیروز لک دیدم لک قرمز رنگ..رفتم بیمارستان واسم شیاف پروژسترون داد.ولی متاسفانه نپرسیدم مقعدی باشه یا واژینال.دوبار کا استفاده کردم مقعدی بوده.لطفا راهنماییم کنید..و یه سوال دیگه اینکه شما میتونید یه دکتر خوب در اصفهان که در دسترس باشه و تلفن ج بده میتونید معرفی کنید؟ ؟

    1. سلام فرقی نمی کند.

  456. سلام من هفته ی چهارم بارداری هستم مقدارازمایش بتا ۱۶۰ بود بعد از ۵ روز تکرار کردم ۳۴۰ شد. در سونو واژینال ساک دیده شده ولی اثری از جسم زرد نیست. دو روزه که لکه بینی دارم لبته درحال افزایشه خون روشن وغلیظ. لطفا راهنماییم کنید ایا امپول پروژسترون مصرف کنم؟ در ضمن سال گذشته هم در هفته ی ۹ سقط و کورتاژ داشتم. قلب جنین تشکیل نشده بود. تو را خدا سریع تر جوابم را بدین

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما شیاف پروژسترون تجویز شده واز نظر غلظت خون بررسی شوید.

  457. با درور واحترام
    ۳۵ ساله هستم کیست آندومتریوز داشتم و الان هفته هفتم بارداری رو میگذرونم دردهای زیر شکمی دارم اما خیلی شدید نیست دکترم برام شیاف فرتیژست مقعدی داده میخواستم ببینم ضرری برای جنین یا خودم داره یا نه
    متشکرم

    1. سلام اگر لکه بینی ویا خون ریزی ویا سابقه سقط ندارید نیازی به مصرف شیاف نیست می توانید با پزشک دیگری نیز مشورت داشته باشید دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است وجای نگرانی ندارد باید استراحت کافی داشته باشید .

  458. با درود واحترام
    ۳۵ ساله هستم کیست آندومتریوز داشتم و الان هفته هفتم بارداری رو میگذرونم دردهای زیر شکمی دارم اما خیلی شدید نیست دکترم برام شیاف فرتیژست مقعدی داده میخواستم ببینم ضرری برای جنین یا خودم داره یا نه
    متشکرم

  459. سلام تروخدا جواب منو بدید اشکام بند نمیاد من سه روز از پریود نشدنم آزمایش بتا دادم و ۱۰۰ بود فرداش پیش دکترم رفتم وبرام پرلتون هفته ایی یبار نوشت دو هفته شو زدم ۱۱فرودین شب یدفه رفتم دستویی دیدم دارم ازم خون میاد فوریی اومدم دراز کشیدم همش گریه میکردم ک حتما سقط شده تا اینکه فرداش رفتم سونوگرافی گفت ساک جنین روئیت نمیشه و دوباره مجدد برام سونو نوشت دکتر خودمم فعلا بهش دسترسی ندارم .یعنی من سقط کردم یا زود رفتم سونو?دارم میمیرم از دلشوره..در ضمن یخورده ترشحات قهوه ایی رنگ دارم ..میتونم از پروستژن استفاده کنم تروخدا زود جوابمو بدید دارم میمیرم از نگرانی

    1. سلام شما خیلی زود سونوگرافی انجام داده اید باید ۱۴ روز دیگر مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  460. سلا خسته نباشید.من در هفته دهم بارداری هستم از شش روز پیش من لکه بینی داشتم که در روز سوم آن ماما شیاف شبی یکی تجویز کرد روز چهارم با درد بسیار شدید زیر شکم و پاها مجدد مراجعه کردم.که گفت دوازده ساعت شیاف رو استفاده کنم.بعد از برگشتن از بیمارستان دچار خونریزی شدید همراه با دفع لخته شدم.بعد از مصرف شیاف کمتر شد.تا امروز که یا لکه بینی میشه یا خونریزی.هنوز سونو ندادم.دکترم در دسترس نیست.نگرانم ممکنه سقط کرده باشم.سپاس از پاسخگویی

    1. سلام باید حتما سونوگرافی انجام بدهید تا بتوانیم نظر قطعی را بدهیم.

  461. سلا خسته نباشید.من در هفته دهم بارداری هستم از شش روز پیش من لکه بینی داشتم که در روز سوم آن ماما شیاف شبی یکی تجویز کرد روز چهارم با درد بسیار شدید زیر شکم و پاها مجدد مراجعه کردم.که گفت دوازده ساعت شیاف رو استفاده کنم.بعد از برگشتن از بیمارستان دچار خونریزی شدید همراه با دفع لخته شدم.بعد از مصرف شیاف کمتر شد.تا امروز که یا لکه بینی میشه یا خونریزی.هنوز سونو ندادم.دکترم در دسترس نیست.نگرانم ممکنه سقط کرده باشم.سپاس از پاسخگویی

  462. لطفا سوال منو جواب بدید ممنونم.خیلی نگرانم

  463. وقت بخیر من دیروز سوال پرسیدم مطمئن نیستم ثبت شده یا نه.چیکار باید کنم

  464. باسلام
    هفته بیستم بارداری هستم از اول بارداری تا الان شیاف سیکلوژست و آمپول پرولوتن مصرف کردم دکترم شیاف روزی یکی رو قطع کرد آمپول هفته ای یکی میزنم.دوروزه یه کم دل درد دارم بخاطر قطع شیافه؟

    1. سلام از هفته ۲۰ بارداری به بعد نیازی به مصرف شیاف سیکلوژست نیست بهتر است استراحت کافی داشته باشید.

  465. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما من در هفته ی هجده بارداری هستم و طول سرویسکم ۲۸ میلی متره به نظر شما استفاده از شیاف پرژسترون میتونه مفید باشه و جند تا در روز باید استفاده کنم؟و اینکه با توحه به اینکه در بارداری اول هستم و سابقه ی سقط هم ندارم لازمه که عمل کنم؟

    1. سلام بهتر است سرکلاژ شوید .

  466. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما من در هفته ی هجده بارداری هستم و طول سرویسکم ۲۸ میلی متره به نظر شما استفاده از شیاف پرژسترون میتونه مفید باشه و جند تا در روز باید استفاده کنم؟و اینکه با توحه به اینکه در بارداری اول هستم و سابقه ی سقط هم ندارم لازمه که عمل کنم؟

  467. سلام مجدد من دوباره آزمایش دادم و عددش ۳۸۷.۲۷ بود ..قبلش رفتم پیش دکترم و احتمال خارج رحمی داده بود وقتی دوباره آزمایش دادم ج بردم گفت خوبه خارج از رحمی نیست و واسه ۱ اردیبهشت برام سونوگرافی نوشت..امکان داره ساک جنین روئیت بشه ؟آخه من همش ترشح قهوه ایی دارم وبعضی وقتا رگه های خونی توش هست خیلی میترسم..دکتر گفت تاموقع سونو گرافی فقط باید استراحت مطلق داشته باشم و تا ج نیاد هیچ دارویی نمیتونن برام تجویز کنن..امکانش هست بخاطر نوع رحمم ک آرکوئیت هست لکه بینی دارم یا اینکه این لکه ببینیا جایگزینی جنین؟ و اینکه میشه بهم بگید ک من الان چند هفته هستم آخرین پریودیم ۲۴بهمن تا ۲۸ بهمن بود..چ زمانی بهترین موقع برای سونو هست؟ممنونم از جوابتون ?❤

    1. سلام سن بارداری شما ۷ هفته و۶ روز می باشد بهتر است زودتر سونوگرافی انجام بدهید بهترین زمان اولین سونوگرافی بین هفته ۷ تا ۸ بارداری است.

  468. سلام،سال نو مبارک،من الان هفته ۹ بارداری هستم،دیروز بعلت پیاده روی زیاد مقدار خیلی خیلی کم لک دیدم ولی الان دیگه اثری از لک نیس،با دکترم تماس گرفتم گفت شیاف سیکلوژست مصرف کن،واژینال باید مصرف کنم؟مشکلی پیش نمیاد؟تا چه مدت باید مصرف کنم؟

    1. سلام بهتر است استراحت بیشتری داشته باشید اگر لکه بینی شما قطع شده است نیازی به مصرف شیاف نیست.

  469. با عرض سلام و احترام.
    من در هفته ۱۰ بارداری دومم هستم. در هفته ۹ سونوگرافی یک هماتوم به ابعاد ۳۴*۱۰ mm بالای جفت نشون داده و الان دکترم برام شیاف پروژسترون تجویز کرده. ولی من هیچ گونه لکه بینی نداشتم و ندارم و میترسم استفاده از شیاف مشکل درست کنه. خیلی استرس دارم. میتونم تاوقتی لکه بینی ندارم شیافوم استفاده نکنم؟ و اگر ضروریه ، میتونم از مقعد استفاده کنم؟ باسپاس

    1. سلام بهتر است استراحت کافی داشته باشید وبه مدت محدود از شیاف پروژسترون تجویز شده توسط پزشک معالج خود استفاده کنید می توانید از طریق مقعد نیز استفاده کنید.

  470. نیلوفر کیاااا پاسخ

    سلام خانم دکتر من سابقه سقط چیزی نداشتم طبیعی باردارشدم ۶هفته باردارم امروز یکم خیلی کم ترشحاتم صورتی خیلیییی کم رنگ بودجوری که انگاری خط توی ترشحاتم هست مایل به صورتی هستش خیلی کمه منم میترسم درد مثل پریودی دارم چیکارکنم خانم دکتر کارسنگین نمیکنم درازکشیدم اگه ادامه داشت برم دکتر

    1. سلام بله اگر ادامه دار بود باید به پزشک مراجعه نمایید .

  471. سلام من ۲۴سالمه واولین بارداریم هستش.سونو دادم گفتش که یه ساک حاملگی همراه بایک جنین وضربان قلب بچه طبیعی هستش.و۷هفته هستم.یک ناحیه هایپواکوبه دیامتر۱۹×۴ mm دراطراف ساک دیده شده(خونریزی ساب کوریونیک)هیچ خونریزی هم ندارم درد هم خیلی خفیف دارم.دکتربرام شیاف فرتیژست نوشت گفت استراحت کن امکان سقط هست.ممنون نیشم راهنمایم کنین خیلی استرس دارم

    1. سلام نگران نباشید با داشتن استراحت کافی ومصرف شیاف پروژسترون تجویز شده توسط پزشک معالج این هماتوم جذب می شود .

  472. سلام من در هفته ي نوزدهم بارداري هستم ديروز يه لك كوچيك ديدم رفتم دكتر صداي قلب جنين خوب بود نوشت سونوگرافي همان لحظه انجام دادم مشكلي نبود همه چيش سالم بود هيچ مشكلي نداشتم دكتر بهم شياف پروژسترون تجويز كرد و گفت كاملا بايد استراحت كنم بنظرتون مشكلي پيش نمياد چون بچه اولم هست خيلي نگرانم همش استرس دارم

    1. سلام نگران نباشید با داشتن استراحت کافی ومصر ف شیاف پروژسترون تجویز شده توسط پزشک معالج خود مشکل شما برطرف می شود.

  473. سلام خانوم دکتر من دوباره خونریزی گرفتم و اینبار جنین کاملا سقط شد و دکتر ۳ تا آمپول داد اگه باقیمونده چیزی مونده باشه کامل بیوفته الان سوالم اینه ک من با قرص کلوامید و آمپول باردار شدم و بارداریی اولم بود ک سقط شد خود ب خود و اینکه اول از خونریزی کم شروع شد و بعد ۲ هفته سقط شد.چند وقت بعد میتونم دوباره اقدام کنم باید دوباره از قرص و آمپول استفاده کنم یا میتونم طبیعی باردار بشم؟من و همسرم خیلی دلمون بچه میخاد.امکانش هست ک دوباره خطر سقط داشته باشم؟ چ کارهایی باید انجام بدم؟؟؟ممنونم منتظر جوابتون میمونم❤

    1. سلام ۲ ماه دیگر می توانید مجدد برای بارداری اقدام کنید اگر بعد از یک ماه باردار نشدید می توانید زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  474. ممنون خانم دکتر،پس یعنی احتمال سقط وجود نداره،یعنی بچم سالم به دنیامیاد؟خیلی نگرانم

  475. سلام خانم دکترمن امروزیه جنین ۶هفته ویه روزه دارم دو روز پیش بخاطرلک بینی قهوه ای رنگ دکترسونوکرد وگف قلب بچه تشکیل نشده موند۱۰روز دیگه بهم شیاف پروژسترون۴۰۰داد وگف روزی یدونه استفاده کن دیروزم بازخیلی کم لک داشتم سوالم اینه که من میتونم هروقت که لک داشتم لزاین شیافااستفاده کنم چون میگن این شیافابرای جنین ضررداره میگم یعنی هرروز استفاده نکنم ومن بعضی وقتابدجور کمروپهلووشکمم درددارم میشه راهنماییم کنیدممنون میشم

    1. سلام در صورت داشتن لکه بینی از این شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  476. سلام
    من تو هفته ۱۹ بارداری هستم یه ده دقیقه ک سرپا می ایستم از بالای ناف تا زیر سینهه م خیلی سنگین و سفت میشه .علتش چیه؟؟
    دکتر۵ تا شیاف پروزسترون داد . نمیدونم وازینال استفاده کنم یا مقعد.
    این شیاف برای درمانه یا مسکنه ؟؟
    ممنون

    1. سلام شیاف پروژسترون تجویز شده از سقط پیشگیری می کند هم می توانید واژینال وهم مقعدی استفاده نمایید فرقی ندارد.

  477. سلام من هفته هفتم بارداری هستم از قبل مشکل پرولاکتین دارم بعد دوبار مصرف داستینکس متوجه شدم باردارم دکتر قرص رو قطع کرد و گفت هفته ای یبار شیاف پروژسترون استفاده کن جای قرص .ایا شیاف جایگزین قرص میشود

    1. سلام نگران نباشید نیازی به ادامه مصرف قرص داستینکس نیست ومشکلی به وجود نمی آید اگر لکه بینی ندارید نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست.

  478. سلام .ببخشید من در هفته پنجم بارداری هستم .دیروز صبح لک بینی داشتم که تا بعد از ظهر زیاد شد.رفتم سونو و به پزشک که مراجعه کردم امپول پروژسترون بهم داد و گفت تا ده روز استفاده کن و دوباره سونو بده .از دیروز خونریزیم کمتر شده ولی قطع نشده .ایا احتمال ماندن جنین هست؟

    1. سلام باید ۲ هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  479. سلام.یکماه پیش تو ۲۰ هفته سقط کردم.بخاطر درد شکم و خونریزیه خیلی کم به بیمارستان مراجعه کرد و انترن های بیمارستان منو معاینه کردن که بلافاصله کیسه اب پاره و منجر به سقط شد.ایا ممکنه معاینه موجب پارگی کیسه اب شود؟البته من کوتاهیه سرویکس داشتم و گفتند جنین درن واژن بوده.ایا ممکنه؟

    1. سلام خیر با معاینه کیسه آب پاره نمی شود .

  480. سلام. طبق محاسبات پزشکی من ۶ هفته و یک روز باردارم یعنی اولین روز از آخرین قاعدگیم ۲۲ اسفند بوده. آز بتا دادم مثبت بوده امروز دکترم سونو واژینال گرفته ساک روئت شد اما جنینی دیده نشد. درد کمر و سینه دارم و هیچ لک بینی ندارم.منتها دکتر شیاف فرتیژست پروژسترون ۴۰۰ تجویز کرده.
    میخوام بدونم شیاف برای چیه و اینکه چرا جنین دیده نشده؟؟؟ نگرانم

    1. سلام با توجه به سن بارداری شما و رویت نشدن جنین نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست باید ۱۰ روز دیگر برای تکرار سونو به متخصص سونوگرافی مراجعه نمایید .

  481. سلام
    من آخرای هفته ۵ اولین بارداری هستم، بار اولی که رفتم آزمایش بتا ۱۰۰ بود و سه روز بعدش ۳۱۶ شد، وقتی رفتم دکتر گفتم دردهای پریود دارم برام شیاف فرتیژست نوشتن بعد از چند روز لکه بینی قهوه ای دیدم یه روزش قرمز روشن شد و دوباره قهوه ای شده، الان دو روزه لکه بینی دارم و شیاف ها رو از دو سه روز قبل از خونریزی استفاده میکردم، ولی هنوز لکه بینی دارم، رفتم سونوگرافی واژینال گفت ساک حاملگی هست ولی تشکیل قلب هنوز زوده به نظر شما چیکار کنم، شیاف ها رو استفداده کنم؟

  482. سلام
    من آخرای هفته ۵ اولین بارداری هستم، بار اولی که رفتم آزمایش بتا ۱۰۰ بود و سه روز بعدش ۳۱۶ شد، وقتی رفتم دکتر گفتم دردهای پریود دارم برام شیاف فرتیژست نوشتن بعد از چند روز لکه بینی قهوه ای دیدم یه روزش قرمز روشن شد و دوباره قهوه ای شده، الان دو روزه لکه بینی دارم و شیاف ها رو از دو سه روز قبل از خونریزی استفاده میکردم، ولی هنوز لکه بینی دارم، رفتم سونوگرافی واژینال گفت ساک حاملگی هست ولی تشکیل قلب هنوز زوده به نظر شما چیکار کنم، شیاف ها رو استفاده کنم؟

    1. سلام بهتر است ۲ شب استفاده نکنید اگر وضعیت شما بهتر نشد مجدد شروع به مصرف شیاف پروژسترون کنید .

  483. سلام
    من آخرای هفته ۵ اولینذبارداری هستم، بار اولی که رفتم آزمایش بتا ۱۰۰ بود و سه روز بعدش ۳۱۶ شد، وقتی رفتم دکتر گفتم دردهای پریود دارم برام شیاف فرتیژست نوشتن بعد از چند روز لکه بینی قهوه ای دیدم یه روزش قرمز روشن شد و دوباره قهوه ای شده، الان دو روزه لکه بینی دارم و شیاف ها رو از دو سه روز قبل از خونریزی استفاده میکردم، ولی هنوز لکه بینی دارم، رفتم سونوگرافی واژینال گفت ساک حاملگی هست ولی تشکیل قلب هنوز زوده به نظر شما چیکار کنم، شیاف ها رو استفداده کنم؟

  484. در انتقل جنين فريز چه لكه هايي ديده مي شود.

  485. سلام من امروز هفته ۵ بارداری هستم.بعد از مراجعه به دكتر برای درد زیر شكمی گفتن از شیاف پروژسترون استفاده كنم.بعد از استفاده شدیدا دچار خونریزی شدم.میشه لطفا راهنماییم كنید؟
    ایا ممكنه جنین سقط شده باشه؟

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  486. سلام درهفته ۵ بارداری هستم سه روز بعداز قاعدگی از بتا دادم۸۲ بود چندروز بعد لکه بینی والان بعداز ۵روز خونریزی خفیف وبدون درد دارم ویک سونو درهفته سوم باتجویز پزشک انجام دادم که گفتند چیزی مشخص نیست ودوباره بعداز یک هفته آز بتارو تکرار کن دیروز ازمایش انجام دادم و۲۰۰ شده بود دکترم گفت چون هنوز داخل سونو چیزی مشخص نیست باید فعلا استراحت کنی والان چون نسبت به روز های اول خونریزیم بیشتر شد بخاطر سقط جنین نگرانم لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام بهتر است ۱۰ روز دیگر سونوگرافی واژینال انجام بدهید .

  487. سلام وقت بخیرمن هفته۴ام هستم ازدیروزخونریزی دارم رفتم دکترسونونوشت ولی ساک حاملگی رونشون ندادقلب هم نمی زنه بهم دوفاستون وشیاف پروستروژن تجویز کرده با این اوصاف استفاده کنم شیاف وقرص رو

    1. سلام بهتر است طبق دستور پزشک معالج خود از داروها استفاده کنید.

  488. سلام
    وقت بخیر
    بنده ۲۸ سال دارم و ۴ساله ازدواج کردم تا الان دوبار با بتای ۱۰۰و ۲۰۰و افت بتا سقط داشتم
    الان دوباره باردارم و بتام ۴۰۰۰هزار هستش ولی درد لگن و درد زیر شکم دارم درد زیر شکمم کم و زیاد و گاهی قطع میشه ولی من خیلی نگرانم
    توی ۴هفته هستم دکتر برام ۱۵روز تا موعد سونو شیاف پروژسترون نوشته
    برای درد های زیر شکمم چیکار میتونم بکنم
    فعلا به دکتر دسترسی ندارم میشه راهنمایی بفرمایید

  489. با سلام من بعد از سه تا سقط حدود پنج هفته هستش که حامله هستم دکتر از هفته چهارم شیاف پرژسترون تجویز کرده ولی خونریزی ندارم آیا شباف رو استفاده کنم یا نه ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام من شرح حال کاملی از شما ندارم در صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید.

  490. سلام خسته نباشید من الان تو هفته ششم بارداری ام از هفته چهارم لکه بینی شدید دارم به پزشکم مراجعه کردم گفتن چون توسنو ضربان قلب جنین معلوم نبوده نمیتونن دارویی بدن خونریزی بند بیاد منم فقط دارم استراحت میکنم فقط نگر انم جنین چیزیش بشه مشکلی که پیش نمیاد ممنونم لطفا جوابمو بدید

    1. سلام باید ۱۰ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  491. سلام خسته نباشین ببخشین خانم دکتر من ۲.۳روزه ترشحات زرد رنگ هرازگاهی همراه بایک سرسوزن لکه قرمز میبینم توی ۲ماهگیم رفتم دکتر بهم شیاف فرتیژست پروژسترون ۴۰۰میلی داد میشه راهنماییم کنید که این شیاف برام ضرری داره یانه؟چون ترشحاتم وقتی استراحت میکنم قطع میشه

    1. سلام اگر لکه بینی شما قطع شده است می توانید تحت نظر پزشک معالج خود شیاف را قطع نموده و فقط استراحت کافی داشته باشید.

  492. با سلام خسته نباشین من ای یو ای کردم آیا نیازی هست استراحت کنم یا نه

    1. سلام من شرح حال کاملی از شما ندارم اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید.

  493. سلام عرض شد من ۱۹ سالمه وبارداری اولمه الان توی هفته شش هستم حدود ۱۵روز هست لکه بینی دارم رفتم دکتر شیاف برام تجویز کرد برام سنو زد رفتم ساک حاملگی تشخیص داده شد ولی ضربان قلب نه و گفت دور ساک خونریزی دیده میشه کمردرد دارم و گاهی اوقات زیر دلم درد میگیره الان لکه ها قهوه ای پررنگه به نظرتون احتمالش هست جفت پایین باشه یا با همین خونریزی جنین کاملا سقط شده باشه ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام باید استراحت بیشتری داشته باشید و زیر نظر پزشک از شیاف پروژسترون استفاده کنید و۲ هفته دیگر مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  494. سلام
    من هشت هفته از بارداریم گذشته. هفته قبل پیش دکترم سونوگرافی انجام دادم گفت همه چیزش طبیعیه (قلب و …) فقط یکم کوچیکه یعنی دیرتر از اون که فکر میکنی تشکیل شده. پریروز یک مقدار کم لکه بینی داشتم و دیروز زیر شکمم از صبح تا شب درد خفیفی داشتم و برخلاف روزهای قبل تهوع نداشتم. با دکترم تماس گرفتم، منشی ایشون گفت تا مراجعه بعدی (یعنی تا ۵ هفته دیگه) شیاف پروژسترون مصرف کن. نگران شدم. مشکل چیه و آیا این کارو انجام بدم؟ضمنا دیگه درد و لکه بینی ندارم

    1. سلام بهتر است استراحت بیشتری داشته باشید اگر لکه بینی شما ادامه دار بود باید به پزشک دیگری مراجعه نمایید.

  495. باسلام
    من ۳۵سالمه و بعداز ۱۰سال باردارشدم و تو هفته نهم بارداری هستم لکه بینی داشتم و دکتر واسم شیاف پروژسترون تجویز کرد و استفاده کردم گفت دو هفته دیگه سونو بده بیا خب وقتی سونو دادم گفتن که قلب تشکیل نشده و جنین تو هفته ششم مونده و دیگه رشد نکرده و باید سقط بشه دوباره سونو واژینال دادم و همین حرفهارو بهم گفتن که باید سقط بشه و جنین کوچکتر شده به نظرتون دیگه لازمه چند هفته دیگه بمونم یا سقطش کنم

    1. سلام با توجه به توقف رشد جنین باید سقط انجام شود.

  496. سلام خسته نباشید من چهارشنبه سونو دادم بهم گفت تو هفته ۵ هستم و جنین ضربان قلب فعلا نداره همه چیز هم تقریبا طبیعی بود ولی بعد از نزدیکی از دیشب لکه بینی داشتم که قهوه ای بود و حالا تبدیل به قرمز شده و نمیدونم چکار کنم یکشنبه باید به دکتر مراجعه کنم ولی نگران وضعیتم هستم ممنون میشم راهنماییم کنید باسپاس

  497. باسلام من ۱۲هفته هستم امروزرفتم سونو ntبعدجوابش این شد:(حاملگی براساس Crl=62mmبرابر۱۲w4d)(جفت قدامی گریدصفروpreviaبود،میزان af طبیعی بود،
    (n.t=1.43mm).به نظرتون مشکلی نداره؟گفت جفتتون پایین تشکیل شده بازدچیکارکنم نگرانم

    1. سلام جواب سونوی غربالگری جنین شما نرمال است با توجه به اینکه جفت پرویا است باید استراحت بیشتری داشته باشید.

  498. سلام روزتون بخیر..من درحاله حاضرهفته۵ بارداری هستم .آقای دکترسونوکردن ساک حاملگی تشکیل شده بودوهمه چی نرمال بود..من باتوجه به این که ۲تاسقط دراثراینکه جنین ایست قلبی میکردبااستفاده ازقرص سقط کردم ولی خونریزی نداشتم.اماالان که باردارشدم هفته گذشته چون نمیدونستم اصلاکه باردارم خیلی پیاده روی میکردم ودل دردپریودی میگرفتم..ولی الان خداروشکرشرایطم خوبه..دکتر۳۰تاشیاف پرودادن..راهنمایی کنیدحتمی من استفاده کنم یادرصورته دل دردفقط استفاده کنم؟؟

  499. باسلام من باید سقط انجام بدم الان یه هفتست دارم زعفران و چیزهای گرم میخورم ولی هنوز سقط صورت نگرفته چیکار باید بکنم نمیخوام کورتاژ کنم

  500. سلام من درهفته ۵ بارداری هستم الان دوروزه لک بینی خفیف دارم یکی دوبار لخته ای به اندازه عدس دیدم لطفا بگید نشانه چیست استرس زیاددارم رفتم دکتر بهم گفت باید لاپارسکوپی بشم قبل بارداری من نرفتم با یک دروه ارو گیاهی باردارشدم الان بااین لکه بینی چکارکنم میترسم لطفا ر راهنمایییم کنید ممنون میشم

    1. سلام نگران نباشید باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما سونوگرافی درخواست شود.

  501. سلام خانم دکتر من ۳۱ قاعده میشدم یک روز تاخیر انداختم ازمایش دادم گفت بارداری عدد ۲۵۹ شده دکتر گفت عددت پایینه ۴۸ ساعت دیگه تکرار کن خورد به تعطیلی اخر هفته نتونستم برای همین تکرار بدی من ۴ روز بعد یعنی ۹۶ ساعت دیگه انحام شد و عدد ۸۸۲ اومده دکتر میگه عددت بازم کمه ۴۸ ساعت دیگه انحام بده خیلی نگرانم یعنی بارداری من کاذبه و باید سقط بشه طی اینکه من تنبلی تخم دان داشتم و با سه تا امپول سینال اف باردار شدم،یکم منو راهنمایی میکنید لطفا از نگرانی بیرون بیام

    1. سلام نگران نباشید عدد بتای خون شما نرمال است وجای نگرانی ندارد نیازی به تکرار آزمایش بتا نیست .

  502. سلام من حدودا هفته ۵ هستم بتام سه روز پیش ۱۰۰۰ بود دکتر سونو داخلی نوشت برای تشخیص ساک و قلب و شیاف پروژسترون چون زایمان قبلیم زودرس بود ولی نگفت از الان استفاده کنم یا بعد نتیجه سونو
    گاهی کمر درد دارم از الان شیاف را استفاده کنم خطری نداره مشکلی پیش نمیاره ؟؟؟
    ممنون میشم زودتر جواب بدین

    1. سلام اگر مشکل خاصی مانند لکه بینی ویا خون ریزی ندارید نیازی به مصرف شیاف پروژسترون نیست.

  503. باسلام
    من ۲۶ سالمه ، بچه اولم در هفته ۱۲ بارداری درشکمم مرد و مجبور به کورتاژ شدم و بعد یکسال دوباره باردارم اما الان ۷ هفته ام هست ولی لکه بینی خیلی جزیی دارم و هنگام ادرار متوجه مقداری لک قهوه‌ایی رنگ میشوم ولی یک روز خوب میشوم ولی روز بعد دوباره همینجورم ، دل درد قسمت ناف ، کنار ناف ، زیر شکم دارم ، بنظر شما باوجود لک بینی جزیی ،شیاف پروژسترون ۴۰۰ که دکتر تجویز کرده است را استفاده کنم ؟؟
    خواهش میکنم راهنمایی‌ام کنید خیلی میترسم

    1. سلام با توجه به شرح حال شما بهتر است استراحت بیشتری داشته باشید و از شیاف پروژسترون تجویز شده توسط پزشک خود استفاده کنید.

  504. سلام من هفته ۱۶ بارداریمه.مقدار کمی خونریزی داشتم.ازمایش دادم گفتن عفونت ادراری دارم دکتر برام شیاف تجویز کرد الان موندم معقدی استفاده یا واژن.من تا حالا شیاف نزاشتم راهنمایی کنید

    1. سلام فرقی نمی کند اما اگر خون ریزی دارید بهتر است از راه مقعد استفاده کنید.

  505. سلام خسته نباشید ۱۷اردیبهشت اولین روز اخرین پریودی من بود این ماه ازمایش دادم بتام مثبت شد به دکترم مراجعه کردم چون سابقه سقط داشتم برام قرص واژینال اندومترین ۱۰۰نوشت چند روزی شبی یکی استفاده کردم بعد چند روز متوجه شدم دکتر روزی سه تا برام درخواست دادن ومن اشتباها شبی یکی استفاده کردم درد شکم وکشاله ها وکمرم هنوز خوب نشده امشب بیشتر هم شده بود چه کار کنم؟در ضمن این چند روز لکه بینی نداشتم امروز یه کوچولو ترشح زرد تیره داشتم چی میشه؟چهار شنبه نوبت سونو واژینال دارم

    1. سلام درد های پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید در دوران بارداری به علت تعییرات هورمونی طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد در صورت داشتن لکه بینی ویا خون ریزی نیاز به پیگیری وبررسی وجود دارد.

  506. با سلام. من باردارم و سونو دادم گفتن در هفته ۵ و ۴ روز هستم وقلب جنین تشکیل نشده بود بعداز ۵ روز از سونو یه ذره لکه داشتم پیش دکتر رفتم و دکتر برام ۶۰ تا شیاف تجویز کردن که هر ۱۲ ساعت استفاده کنم الان استفاده میکنم ولی خیلی میترسم باتوجه به تشکیل نشدن قلب جنین مشکلی نیست که دارو استفاده کنم. باتشکر

    1. سلام نگران نباشید در هفته ۵ بارداری ضربان قلب جنین در سونوگرافی رویت نمی شود باید بین هفته ۷ تا ۸ بارداری برای رویت ضربان قلب جنین سونوگرافی انجام بدهید نیازی به استفاده از این مقدار زیاد شیاف پروژسترون نیست بهتر است شبی یک عدد شیاف پروژسترون استفاده کنید اگر لکه بینی قطع شد آن وقت دیگر نیازی به ادامه مصرف شیاف پروژسترون نیست.

  507. با سلام من هفته پنجم بارداری هستم البته سونو نرفتم یک هفته دیکه باید برم تقربیا پنج شش روزه میشه به لکه بینی افتادم رفتم پیش دکترم بهم شیاف پروژسترون داد تا وقت سونوگرافیم استفاده کنم حالا خیییلی فکرم مشغوله میسه یه خورده راهنماییم کنید درضمن من خودم مشکل یوبوست دارم فک کنم این شیاف هم باعث یوبوست می شود حالا نمیدونم چیکار کنم

    1. سلام بهتر است استراحت بیشتری داشته باشید اگر لکه بینی شما قطع شد نیازی به ادامه مصرف شیاف پروژسترون نیست برای رفع یبوست صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری خاکشیر را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده ومیل نمایید از آلو و انجیر خیسانده شده در آب گرم شب قبل از خواب استفاده کنید مصرف میوه و سبزیجات تازه و مایعات را افزایش دهید.

  508. سلام .خسته نباشید ببخشید من فردا میرم توی ۷ هفته بارداری .یک هفتس لکه بینی دارم شیاف هم استفاده کردم یه دوروزی قطع شد باز لکه دیدم .امروز آمپول روگام زدم .وقتی رفتم دستشویی لخته های ریز سیاه ازم اومد ولی لخته ها تازه نبودن .امیدوارم متوجه شده باشین .من ۷ ماه پیش هم یه سقط داشتم که علتش مشخص نشد .یعنی ممکن هست این جنینم هم سقط بشه؟?

    1. سلام نگران نباشید بهتر است استراحت بیشتری داشته باشید و تحت نظر پزشک معالج خود از شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  509. سلام من هفته ۵ بارداری هستم درد شکم دارم که شبیه پریوده ،هفته قبل دو روز لکه بینی داشتم قطع شد.این هفته رفتم دکتر سونو واژینال کرد گفت همه چی نرماله وشیاف پروژسترون ۴۰۰ واسم نوشتن.ایشون واسم شیاف خارجی نوشتن که من متاسفانه ایرانی شو گرفتم. الان باز دو روزه من لک میشم شیافم اثر نکرده ،من همین شیافو ادامه بدم یا خارجیشو بگیرم.ممنون میشم بگین

    1. سلام بهتر است استراحت بیشتری داشته باشید و مصرف شیاف پروژسترون را ادامه دهید.

  510. سلام من هفته سوم بارداریمه, کمی درد کمر داشتم چند روز پیش و گم شد
    زیردلم گاهی اوقات تیر میکشه
    سابقه سقط داشتم ولی لکه بینی ندارم الان
    شیاف پروژسترون خارجی دارم خودم
    میتونم استفاده کنم برای جلوگیری از سقط؟

    1. سلام با توجه به اینکه لکه بینی و یا خون ریزی ندارید خیر نیازی به استفاده از شیاف پروژسترون نیست دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد.

  511. سلام من تاریخ ۹/تیر۹۷انتقال جنین داشتم امپول وشیاف پروژسترون مصرف میکنم زودترازدوهفتع نمیشه تشخیص داد باردارم یانه چون شوهرم بچه رونمیخواد نمیخوام دیگه به سیکل ادامه بدم باید چکارکنم

    1. سلام خیر قبل از ۱۴ روز مشخص نمی شود .

  512. سلام من هفته ۶بارداریمه طبق سونو جنین سالمه وقلبشم تشکیل شده ولی ۵روزه لکه بینی و خونریزی خیلی کم دارم.دکتر روزی یه دونه قرص دوفاستون برام نوشته دوروزه میخورم ولی خونریزیم کم نشده.آیا لازمه از آمپول یا شیاف پروژسترون استفاده کنم؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا در صورت نیاز برای شما شیاف و یا آمپول پروژسترون تجویز شود .

  513. سلام من هفته ۶بارداریمه طبق سونو جنین سالمه و قلبشم تشکیل شده ولی ۵روزه لکه بینی و خونریزی کم دارم دکتر روزی یه دونه قرص دوفاستون برام نوشته دوروزه میخورم ولی خونریزیم بیشترشده آیا لازمه از قرص یا آمپول پروژسترون استفاده کنم؟

  514. سلام ببخشید من امروز ۹ هفته ۳ روزه ام با میکرو باردار شدم هفته قبل هم صدای قلب جنین رو شنیدم
    الان چند ساعت که زیر دلم شدید درد میکنه با این که شیاف پروژسترون استفاده میکنم الان چیکار کنم

    1. سلام باید استراحت بیشتری داشته باشید اگر لکه بینی ویا خون ریزی ندارید جای نگرانی وجود ندارد .

  515. سلام من ده هفتمه درد خیلی شدید زیر دلم و لگنم سمت چپ دارم جوری که خیلی بدتر از درد قاعدگی سونو دادم قلب بچم تشکیل شده بود ولی دکترم میگه جفت ی مقدار خونریزی داشته توی سونو مشخص ولی خونریزی اصلا ندارم فقط درد شدید شیاف پروژسترون نوشت واسم گفت موقع درد بزن خیلی نگرانم مشکل چیه شیاف استفاده کنم هرروز مشکلی نداره ضرری واس بچم نداره ؟

    1. سلام نگران نباشید در مواقعی که درد شدید دارید می توانید از شیاف پروژسترون استفاده کنید بهتر است استراحت نسبی نیز داشته باشید

  516. سلام من هفته ۴بارداریمه دردزیرشکم و کمر درد دارم که مداوم نیست بعضی وقتهاشدیده بعضی وقتها اصلادردندارم.لگن ام هم بعضاخیلی دردمیکنه وچون کارمندم زیادرو صندل میشینم.به دکترم گفتم شیاف پروزسترون روزی یه دونه داده لکه بینی هم ندارم دکترسونو وازینال کردگفت ساک تشکیل شده قراره دوهفته بعدبراقلب جنین برم.خیلی نگرانم استرس دارم.باتوجه به اینکه شاغلم استراحت کافی هم ندارم به نظرتون مشکلی هس خیلی نگرانم.

    1. سلام دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید به علت تغییرات هورمونی وبزرگ شدن رحم می باشد که طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد با توجه به اینکه لکه بینی ندارید نیازی به استفاده از شیاف پروژسترون نیست.

  517. سلام من هفته ۴بارداریمه دردزیرشکم و کمر درد دارم که مداوم نیست بعضی وقتهاشدیده بعضی وقتها اصلادردندارم.لگن ام هم بعضاخیلی دردمیکنه وچون کارمندم زیادرو صندل میشینم.به دکترم گفتم شیاف پروزسترون روزی یه دونه داده لکه بینی هم ندارم دکترسونو وازینال کردگفت ساک تشکیل شده قراره دوهفته بعدبراقلب جنین برم.خیلی نگرانم استرس دارم.باتوجه به اینکه شاغلم استراحت کافی هم ندارم به نظرتون مشکلی هس خیلی نگرانم.

  518. سلام من هفته ۵ بارداریم ودکتر م سونو انجام داده و گفت قلب نوزاد تشکیل نشده و گفتن دو هفته بعد باید تکرار شود و چون چون اوایل بارداری لکه بینی داشتم برایم شیاف تجویز کردن و البته من فرزند ۱۸ ماهه ای دارم که فقط شیر خودم رو میخوره ود توضیحات این شیاف نوشته در دوران شیر دهی اصلا مصرف نکنید حالا به نظرتون لازمه که شیاف رو استفاده کنم؟(به دکترم نگفتم فرزند شیرخوار دارم)

    1. سلام اگر در حال حاضر لکه بینی ندارید نیازی به استفاده از شیاف پروژسترون نیست.

  519. سلام هفته چهارم بارداری هستم ساک حاملگیم در سونوگرافی تایید شده وحدود ۳روزه که خون ریزی ولکه بینی دارم آزمایش قبلیم بتام ۵۰۰بود بعد دکترم تکرار کرد بتام ۱۰۱۶بعد ۹روز شده آیا نرماله ودلیل این لکه بینی چیست

    1. سلام عدد بتای خون شما بعد از ۹ روز کند بالا رفته است و افزایش نرمال نداشته است .

  520. سلام.من چند ماهه که اقدام به بارداری میکنم و چند روز بعد از تاخیر قاعدگی که بیبی چک لستفاده میکنم مثبت میشه اما بعدش حدود روز ۳۲ از اوالین روز اخرین قاعدگی پریود میشم.به این صورت که اولش حالت خونابه و بعد پریودی.یکبارش هم ی لخته بسیار بزرگی ازم دفع شد،لطفا راهنمایی کنید.ممنونم

    1. سلام نباید خیلی زود از تست بی بی چک استفاده کنید صبر کنید تا روز ۳۲ سیکل اگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  521. سلام خسته نباشین.من ۳۵ هفته ام.تا حالا دوبار لک قهوه ای دیدم .ایا میتونم از شیاف استفاده کنم

  522. سلام.من درهفته ششم بارداریم هستم.دیروز شروع به خونریزب کردم در حد پربودی.رفتم سونو گفت رشد جنین مطابق انتظار بوده ولی قلبش هنوز تشکیل نشه در ضمن ۲۰درصد اطراف ساک حاملگی لخته خون گرفته که تهدید ب سقطه…دکترم به شیاف تجویز کرد کمی خونریزی کمتر شده.میخواستم بدونم چکار کنم تا خونریزی قطع بشه

    1. سلام باید استراحت بیشتری داشته باشید واز داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج خود استفاده کنید.

  523. سلام خدا قوت
    هفته هشتم بارداری هستم،دردهای خفیف و بعضی اوقات تیر کشیدن زیر دل دارم،متاسفانه چند روز ترشحات قهوه ای داشتم باز چند روز قطع شد و دوباره مجدد ترشح قهوه ای دارم دکتر شیافت واسم تجویز کردن ولی هنوز استفاده نکردم خیلی نگران هستم میشه لطفا راهنماییم کنین؟
    شیافت رو حتما شب باید استفاده کرد؟
    این که میگن شیافت ممنوع شده حقیقت داره؟

    1. سلام اگر در سونوگرافی ضربان قلب جنین رویت شده باشد بهتر است شب قبل از خواب از شیاف پروژسترون استفاده کنید وحتما استراحت نسبی داشته باشید.

  524. سلام من در هفته ۶بارداریم خونریزی کردم رفتم دکتر سونو دادم گفت هفته ۴بارداری است و ساک حاملگیو دید بعد دکت; امپول و شیاف پروژسترون نوشت و گفت دو هفته بعد مجدد سونو بدم یک شب شیاف نزاشتم دوباره دچار خونریزی شدم و الانم با وجود شیاف لک بینی دارم میخواستم بدونم علتش چیه ممنون

    1. سلام باید استراحت بیشتری داشته باشید و از داروهای تجویز شده استفاده کنید و مجدد یک هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  525. سلام.من در هفته چهارده بارداریم.تاحالا به فواصل چندین بار لکه قهوه ای دیدم که همش بعد از سه روز کمرنگ میشد و خوب میشد.تااینکه ایندفعه لکه با دلدرد داشتم.لکه قهوه ای کمرنگ بود.دکتر برام شیاف سیکلوژست۴۰۰ نوشت سه شب استفاده کردم.لکه ام مث دفعات قبل خوب شده.فقط گاهی دلم تیر میکشه.یا یکم ک میشینم و وایمیسم درد میگیره و تومقعدم تیر میکشه.البته قبلا هم همیشه از اول باداریم دلدرد رو داشتم.آیا شیاف تو هفته چهارده مشکلی نداره؟آخه هفته ۱۴ تا ۱۶ اندام جنسی جنین تشکیل میشه و سونوگرافی من ۷۰ درصد پسره میترسم مشکل ایجاد کنه.میخام شیاف رو قطع کنم.آیا سه بار استفاده کردم حالا بخام قطع کنم ضرر داره ؟یا باید ده تاشو استفاده کنم؟از نگرانی دارم میمیرم.

    1. سلام اگر لکه بینی دارید باید ۱۰ تا شیاف پروژسترون را کامل مصرف کنید اما اگر لکه بینی شما با داشتن استراحت قطع شده است نیازی به ادامه مصرف شیاف پروژسترون نیست.

  526. سلام خانم ۳۴ ساله هستم هفته پنجم بارداری رو میگذرونم سه روزپیش دو سه لکه قهوه ای کم رنگ دیدم دکتر برام ۳۰عدد شیاف پروژسترون تجویز کرده ولی چون تا امروز دیگه لکه نداشتم استفاده نکردم اما باز امروز دو سه لکه قهویای بارگه قرمز دیدم من حدود ۸ ماه پیش سقط داشتم در ۱۴ هفتگی درسونو ان تی گفتن قلب جنین در ۱۱هفتگ وایساده
    دراون حاملگی هم لکه بینی خیلی کمی داشتم و۴۰ عددشیاف باتجویز پزشک مصرف کرده بودم متشکرم

    1. سلام بهتر است از شیاف پروژسترون استفاده کنید واز نظر غلظت خون باید بررسی شوید‌.

  527. سلام.من در ۴هقته و ۶روز بارداری هستم دکتر برام ۳۰عدد شیاف پروژسترون تجویز کرده.هنوز سونو ندادم چون برا ۷آذر نوشته.و از وضعیت جنین خبری ندارم..ولی قبل از اقدام به بارداری پرولاکتینم بالا بود که قرص داستینکس استفاده کردم .دلیل تجویر شیاف برا چی بوده؟؟!

    1. سلام اگر لکه بینی ویا خون ریزی دارید ویا سابقه سقط از شیاف پروژسترون استفاده کنید در غیر این صورت نیازی به مصرف این مقدار بالای شیاف پروژسترون نیست.

  528. سلام برای سلامت جنین هفت هفته دکتر واسم سونوی واژینال نوشت وخیلی اذیت شدم ودرد کشیدم قلب وساک حاملگی هم تشکیل شده بود ولی بعداز انجام سونو شرو به لکه بینی کردم الان پنج روزه شیاف و امپول پرژسترون استفاده میکنم دو روز قط شد ولی بازم لکه شرو شده ولی در حد خونریزی نیست لکه قهوه ای هنگام دست شویی بچه اولم هم هست.

    1. سلام با توجه به سن بارداری شما نیازی به انجام سونوی واژینال نبوده به هر حال باید استراحت داشته باشید واز شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  529. سلام وقت بخیر.
    من هفته پنج بارادریم. دو روز پیش صب لکه بینی پیدا کردم رفتم دکتر شیاف پروژسترون ۴۰۰ نوشت و سونو واژینال. سونو انجام دادم گفتن همه چی طبیعیه ولی برای قلبش دو هفته دیگه سونو بدم. شیافم گذاشتم دیروز لکه ندیدم ولی امروز بازم لکه دیدم. برای من آسپرین ننوشتن چرا؟ من أزمایش خون ندادم فقط آزمایش خون بارداری دادم. خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید خانم دکتر

    1. سلام حتما نیازی به تجویز قرص آسپرین نبوده است در صورت داشتن غلظت خون این قرص تجویز می شود.

  530. سلام من الآن ۸هفته هست که باردارم. من روزی که تست زدم مثبت بود وزود به دکتر مراجعه کردم که گفتن سونو داخلی انجام بدم تا مطمئن بشم حاملم سونو رو انجام دادم خوب بود اما سمت راستم کیست تخمدان ۳سانتی داشتم که برام دوتاقرص یکی برارشد وکیستم دادن حالا بعداز دوهفته پیش ک به دکتر رفتم الآن سه روزه که لکه بینی به صورت قهوه ای تیره خونریزی دارم گاهی یک کم لخته هم میبینم حالا نمیدونم چرا این مشکل برام پیش اومده لطفا راهنماییم کنید خیلی نگرانم ممنون

    1. سلام باید استراحت بیشتری داشته باشید و تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید تا لکه بینی شما قطع شود.

  531. سلام خسته نباشید

    خواهرم عمل ای وی اف داشت و ۴ تا جنین فریز شده انتقال داده که متاسفانه داروخانه به جای شیاف پروژسترون شیاف درد داده و خواهر م متوجه نشده و فقط امپول زده در واقع ۲ روز کامل از شیاف استفاده نکرده آیا مشکلی برای جنین بوجود میاد؟
    یعنی ممکنه جنین ها از بین رفته باشند و علائم از بین رفتنشون چیه؟
    میشه لطفا زودتر جواب بدید؟

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی به وجود نمی آید اگر به لکه بینی و خون ریزی بیافتند نیاز به پیگیری وجود دارد.

  532. با سلام.
    از هفته نهم، ۲ هماتوم داشتم. دو ماه بعد برطرف شد. ۸۰روز است لک بینی ندارم. همچنان یک روز در میان شیاف فرتیژست ۴۰۰ میزنم. دو روزه شیاف فرنوژست ۲۰۰ بجاش میذارم. ایا میتونم قطع کنم؟ در ماه ششم هستم، شیاف ضرر ندارد؟
    ممنونم

    1. سلام مصرف طولانی مدت از شیاف پروژسترون توصیه نمی شود .

  533. با سلام.
    از هفته نهم، ۲ هماتوم داشتم. دو ماه بعد برطرف شد. ۸۰روز است لک بینی ندارم. همچنان یک روز در میان شیاف فرتیژست ۴۰۰ میزنم. دو روزه شیاف فرنوژست ۲۰۰ بجاش میذارم. ایا میتونم قطع کنم؟ در ماه ششم هستم، شیاف ضرر ندارد؟
    ممنونم

  534. سلام.من باردار هستم و دكتر رفتم و سونو داخلى برام انجام دادن و گفتن احتمال زياد ٤ هفته هستم چون اندازه جنين ٦ ميلى متر هست و هنوز قلبش تشكيل نشده و به من شياف دادن در صورتى كه من لكه بينى و دل درد ندارم و سابقه ى سقط هم نداشتم.به نظر شما لازم هست كه شياف مصرف كنم يا خير؟

    1. سلام با توجه به شرح حال شما خیر نیازی به مصرف شیاف پروژسترون ندارید در دوران بارداری باید حداقل دارو مصرف شود.

  535. سلام.
    من هفته ۱۲ بارداری هستم. الان دو روز هست که خونریزی دارم. دیشب قطع شده بود منتها من شیاف استفاده کردم. امروز دوباره خونریزیم شروع شده. توی سونو بچه سالم بود. لازم هست استفاده از شیاف رو ادامه بدهم. ممکنه بچه سقط بشه؟

    1. سلام باید استراحت بیشتری داشته باشید و تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  536. سلام من الان سیزده هفته و یک روز باردارم که هفته ۱۱و۵روز شب یک لکه قهوه ای خیلی کمرنگ دیدم سریع رفتم سونووگفتند از پشت جفت دو سه قطره خون میاد و هر دو جنین وضعیتشون خوب بود رفتم دکتر و بهم۱۴ تا شیاف پروژسترون ۴۰۰ دادندکه تاهفت روز صبح و شب استفاده کنم و من همونشب اولکه شیاف گذاشتم دیگه لکه ای ندیدم و ۵ روز قبل که رفتم سونو ان تی همه چی خوب بود فقط گفتند هنوز دو سه قطره خون از پشت جفت میاد و آزمایش غربالگریمم خوب بود الان دو روزه که شیافم تموم شده و استفاده نکردم و هنوز لکه بینی ندارم
    میخواستم بدونم آیا با اینکه داخل سونو گفتند هنوز دوسه قطره خون هست آیا باید باز شیافو آستفاده کنم یانه؟
    دوقلو باردارم و یک سقط قبلی در ۹ هفته که گفتند بخاطر مشکلات ژنتیکیه داشتم و بعد یکسال باردارم شدم و دوقلو
    لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام خیر نیازی به مصرف شیاف پروژسترون ندارید.

  537. سلام
    من طبق گفته دكتر كه سونوكرافی انجام دادن تو پنج هفته هستم و بتام سه روز پیش ۳۸۷ بود
    هیچ خونریزی و دردی ندارم..دكترم گفتن بتام با هفتم نمیخونه و گفتن ۱۰ روز دیگه باز برم ببینیم قلب جنینم میزنه یا نه
    ۱۱۰ تا شیاف پروژسترون دادن… گفتن اگر جنین رشد نكنه باید سقط كنم 🙁
    میتونم امیدوار باشم؟:(
    از دیروز خونمون عزاس….بجای اینكه همسرم به من روحیه بده كل دیشبمو من دلداریش دادم!!!

  538. سلام
    من به دلیل تنبلی تخمدان شدید طوری که بدون قرص اصلا پریود نمیشدم ناباروری داشتم و با مصرف ۲ ماه دارو (لتروزول و دو داروی گیاهی) که توسط یک مامای استاد طب سنتی بعد از چهار سال باردار شدم. ۳۳ سالم هست و سونو هفت هفته و چهار روز رو نشون می داد و جنین ضربان قلب داشت. کم کاری تیروئید هم دارم که متخصص غدد برام لووکسین به تعداد ۵ قرص در هفته تجویز کرد.
    دکتر زنان برام شیاف سیکلوژست ۴۰۰ شبی ۱ عدد تجویز کرده با توجه به این که تا الان درد و لکه بینی نداشتم تجویز شیاف لزومی داشته و آیا واقعا خطر سقط جنین رو تهدید می کنه ?
    متخصص غدد گفت جای نگرانی نیست و با کنترل تیروئید مشکلی پیش نمیاد.

    1. سلام خیر نیازی به استفاده از شیاف پروژسترون نیست.

  539. سلام خسته نباشید
    من آخرین پریودیم ۲۱ آبان بود موعده بعدیم ۲۵ آذر بود که پریود نشدم یه هفته بعد از تاخیر یعنی ۳ دی بتا دادم مشکوک به بارداری بود دوباره پنج روز بعدش یعنی ۸ دی بتا دادم مثبت شد.
    چند روزی هست که لکه بینی دارم و الان دو سه روزه که رگه های قهوه ای ازم میاد ولی خییییلی کمه لکه بینیام.
    دیروز یعنی ۱۲ دی سونو شکمی دادم ساک حاملگی دیده نشد!
    آیا باید از شیاف استفاده کنم یا خدایی نکرده ممکنه مشکلی باشه و با مصرف شیاف دفع نشه!؟
    تروخدا راهنمایی کنید خیلی نگرانم…

    1. سلام بهتر است تیتر بتا انجام بدهید تا بتوان نظر قطعی را داد.

  540. سلام وخسته نباشید. من هفته ۱۱ و۵ روز بارداری هستم. واز هفته ۶ بارداری بخاطر لکه بینی کم از شیاف پروژسترون به تجویز پزشک مصرف کردم تا الن. میخاستم بدونم زیاد مصرف کردن این شیاف ضرر ندارد.؟ و از همون هفته اول که شیاف گذاشتم لکه بینی قطع شد اما دکترم هنوز میگه استفاده کن. تا چند هفتگی مجاز به استفاده این شیاف هستم؟ . ممنون از پاسخ شما.

    1. سلام در دوران بارداری باید حداقل داروهای شیمیایی استفاده شود اگر مشکل خاصی مانند لکه بینی و یا خون ریزی و یا جفت پایین ندارید مصرف طولانی مدت شیاف پروژسترون توصیه نمی شود .

  541. سلام من با میکرو باردار شدم و متاسفانه سه قلو شده، اصلا بدنم تحمل این وضع نداره کی میتونم برای ریداکت اقدام کنم. الان هفته هشت هستم و دکترم اصرار داره هفته ۱۲ بیا
    هفته ۱۲ دیر نیست؟ زودترین زمان برای ریداکت کی هست

  542. سلام من الان ٥ هفته هست كه باردارم و مدام زير دلم و كمرم درد ميكنه خيلي شديد دكتر گفت ازمايش تستر بتا بده و سونو داخلي انجام بده انجام دادم سونو گفت حاملگي خارج از رحم نيست و ساك بارداري ديده ميشه اما جنين نميبينم و قلب تشكيل نشده هنوز و توي ازمايش تيتر عدد ۵۷۲۷ نشون داده شده!!!شياف پروژسترون شبي يكي استفاده ميكنم اما درد دارم خيلي ولي لكه ندارم اصلا!!!لطفا كمك كنيد و راهنماييم كنيد خيلي استرس دارم .حاملگي پوچ نيست؟؟؟؟ممنونم

    1. سلام خیلی زود سونوگرافی انجام داده اید طبیعی بوده که چیزی دیده نشود با توجه به تیتر صعودی بتای خون شما جای نگرانی وجود ندارد به علت تغییرات هورمونی این دردها که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد با توجه به اینکه لکه بینی ندارید نیازی به مصرف شیاف پروژسترون ندارید.

  543. سلام خسته نباشید
    من اخرین پری ده آذر بود که بعد از تاخیر پری از دادم ۸۶و۹دهم بود ۴۸ساعت بعد۱۶۰و بعد از سه روز۹۹۰بود دکتر ۲۲دی سونو داخلی کرد گفت ساک تشکیل شده به اندازه ی عدس معلومه اما باید تکرار بشع بعد گفت اوایل بهمن دوباره سونو داخلی بدم لک بینی و در شدید ندارم اما شیاف پرژسترون برام نوشتن که استفاده میکنم سابقه سقط و بارداری پوچ هم نداشتم پری ها همش منظم خیلی استرس دارم مدام تو فکرم که جنین سالمه یا پوچ هست. دیشبم با دکترم حرف زدم گفتنن باید سونو داخلی حتما بدم نه رو شکم ،درد شبیه پری دارم کمردرد هم که از قبل داشتم چون دیسک دارم و اینکه سینه هام بشدت درد میکنن و موقع راه رفتن یا زیاد سرپا ایستادن سمت چپ درد شدیدی تو لنگم حس میکنم که نمیتونم کاری انجام بدم
    میخواستم دلیلش بهم بگید مشکلی هست که باید حتما واژینال انجام بشه خیلی نکرانم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام با توجه به شرح حال شما جای نگرانی وجود ندارد تیتر صعودی بتای خون شما نرمال است و نیازی به انجام سونوگرافی فعلا ندارید باید ۳ هفته دیگر برای رویت ضربان قلب جنین سونوگرافی انجام بدهید زودتر انجام دادن سونوگرافی فقط باعث ایجاد استرس در شما می شود دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد نیازی به شیاف پروژسترون ندارید.

  544. سلام خسته نباشید

    سن بارداری من الان ۷هفته و یک روز هست که دیشب رفتم سونو که نتیجه رو این داد

    (تصویر ساک حاملگی حاوی فتال پل و یولک ساک با واکنش دسیدوایی در کاویته رحم در محل فوندال قابل مشاهده هست سن تقریبی حاملگی براساس اندازگیری ۱/۴=CRl حدود ۴هفته میباشد ﺽربان قلب دیده نشد ی کیست به ابعاد۴۵*۴۲ در آندکس راست دیده شد که کیست لوتئال بارداری هست وابعاد تخمدان چپ ۲۱*۱۴ زده

    میخواستم بپرسم که وقتی تو ۷هفته هستم چرا زده ۴هفته مشکل کجا هست ?

    اینکه تشخیص این کیست خطرناک هست. یا نه؟

    ده روز دیگه برای شنیدن صدای قلب نوبت سونو داده درصورتی که گفت تو این هفته که هستی صداش رو میشه شنید امکان داره مشکلی داشته باشه
    من پریودیم همیشه منظم بود اخرین زمان پری ده آذر بوده ازمایش خون بارداری سه بار انجام دادم که بار اول ۸۷ باردوم ۱۶۰ و بار سوم۹۹۰ بود لکه بینی و درد شدید ندارم دکتر هم برام شیاف پرژسترون داده که استفاده میکنم باوجودیکه لک و درد ندارم دکتر گفت امیدی به این بارداری نیست
    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام احتمال اینکه تخمک گذاری دیرتر صورت گرفته باشد وجود دارد بنابراین نگران نباشید ۲ هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید نیازی به استفاده از شیاف پروژسترون ندارید .

  545. سلام من هفته ۶ بارداری ام . بارداری دومم هست و لکه بینی و درد زیر شکمی شدید دارم. دکتر شیاف پروژسترون برام تجویز کردن. میخواستم بدونم با توجه به اینکه ساک حاملگی دیده شده و هنوز قلب جنین تشکیل نشده و از سلامت جنین مطمئن نیستیم. آیا استفاده از شیاف کار درستیه؟ ممنون از پاسختون

    1. سلام برای رویت ضربان قلب جنین باید ۱۰ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید اگر لکه بینی دارید مصرف شیاف پروژسترون تا قطع شدن لکه بینی منعی ندارد.

  546. سلام من هفته ۶ بارداری ام . بارداری دومم هست و لکه بینی و درد زیر شکمی شدید دارم. دکتر شیاف پروژسترون برام تجویز کردن. میخواستم بدونم با توجه به اینکه ساک حاملگی دیده شده و هنوز قلب جنین تشکیل نشده و از سلامت جنین مطمئن نیستیم. آیا استفاده از شیاف کار درستیه؟ ممنون از پاسختون

  547. سلام خسته نباشید ، من اخرین پریودم ۲۰ آذر بود
    ۲۶ دی تست بی بی چک زدم مثبت بود رفتم سونو واژینال انجام دادم زده بود ساک حاملگی تشکیل شده ولی جنین توش مشاهده نشد سن حاملگی هم کمتر از ۵ هفته زده بود
    الان دوروزه که کمی لکه بینی دارم و ترشحاتم زیاد شده و کمی قهوه ای خیلی کمرنگه
    دکتر بهم شیاف پروژسترون داد
    سوالم اینه ایا ممکنه حاملگی پوچ داشته باشم و این شیاف هارو استفاده کنم اونوقت از سقط خود به خودی جلوگیری کنه ؟؟ خطرناک نیست ؟؟ یا دوباره هفته بعد سونو انجام دادم قلب بود بعدش شیاف استفاده کنم
    به نظرتون چیکار کنم

    1. سلام بهتر است مجدد یک هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید اگر مشکلی نبود آن وقت از شیاف پروژسترون استفاده کنید .

  548. سلام خسته نباشید
    این نتیجه سونو هست که ۱۱دی ماه انجام دادم ایا این کیست خطرناک هست دارویی هست که برطرفش کنه هست

    تصویر ساک حاملگی منظم با واکش دسیدوایی نرمال در محل مناسب درون کاویته رحم رویت

    جنین دارای ﺽربان قلب طبیعی با سن بارداری براساس CRL=8mm وحدود ۶هفته و ۶روز مشاهده شد

    حجم مایع امنیوتیک در محدوده طبیعی می باشد

    کیسه زرد با دیامتر ۳. ۴

    کیست ساده ۴۷م م در تخمدان راست مشهود است

    1. سلام در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی کیست های تخمدان برطرف می شوند و نیازی به مداخله طبی نیست.

  549. سلام، من ۲۹ آبان اولین روز، آخرین پریودم بود، ۶ هفته بودم که رفتم سونو، ولی سونو ۵ هفته رو نشون داد، ساک حاملگی ۱۱ میلی متر و کیسه زرده دیده شد، بعد دکتر بمن ۱۵ عدد شیافت پروژسترون دادن، گفتن ساک کوچیکه و احتمال سقط هست، ۳ هفته بعد رفتم که سایز جنین ۰.۹۵ بود، و ۷ هفته رونشون داد، ضربان قلبم شنیده نشد، سونوگرافی ازم پرسید چند هفته ای؟ منم گفتم طبق سونوی اول گفتم ۸ هفته بحساب سونوی اول، ولی گفتن گویا رشد تو ۷ هفته متوقف شده و مرگ رحمی رو تشخیص دادن، ولی دکترم گفت چند روز دیگه سقط میکنی ولی اگه نشد یه جای دیگه برو سونو، اگه جنین ضربان نداشت بیا واسه کورتاژ، من مطمعنم سونو ی دوم که ۷ هفته رو نشون داده دقیق تره، چون من کیت تخمک گذاری استفاده کردم و تاریخ لقاح رو میدونم، الان ۱۰ روز گذشته حتی لکه بینی هم ندارم، لطفا بهم بگید چیکار کنم؟ خیلی نگرانم

    1. سلام نیازی به کورتاژ نیست با مصرف دارو سقط می شود باید به بیمارستان مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  550. سلام من شهریور ماه یه سقط طبیعی (البته بعد کورتاژ هم شدم) توی هفت هفتگی به علت تشکیل نشدن قلب جنین داشتم دکترم بهم گفت از آبان میتونی برای بارداری مجدد اقدام کنی که من از دی ماه اقدام کردم و الان که بهمن ماه هست دوازده روز هست که پریودیم عقب افتاده تست بی بی چک هم مثبت بود منتها من روز ۲۸ ، ۳۵ ، ۳۸ دورم لکه بینی داشتم که روز ۳۸ بعد از رابطه بود و کمی بیشتر هم بود با دکترم تماس گرفتم منشیشون گفتن شیاف پروژستون و شبی یک عدد مصرف کنم حالا سوالم اینه که این شیاف و باید مصرف کنم و تا کی الان لکه بینیم قطع شده ولی نمیدونم باز شروع میشه یا نه
    ممنون میشم راهنناییم کنید

    1. سلام اگر لکه بینی ندارید خیر نیازی به مصرف شیاف پروژسترون ندارید.

  551. سلام من خانمم تقریبا ۴هفته ست که بارداره تو این ۴هفته لکه بینی نداشت ولی الان دوسه روزه لکه بینی داره یه بار قهوه ایه یه بارم اب و خون قاطیه تا از دیشب تا حالا خونریزی خفیف داره من خیلی نگرانم که ایا با این علائم احتمال سقط بچه هست یا ن لطفا راهنماییم کنید که چکار کنم لطفا زودتر جواب بدین ممنون

    1. سلام اگر با داشتن استراحت لکه بینی قطع نشد و ادامه دار بود باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت بررسی شود.

  552. با سلام.من هفته ۱۹ بارداری هستم .توی هفته ۱۳ سرکلاژ شدم.۳۰عددشیاف سیکلوژیت ۴۰۰ روزی دوبار استفاده میکردم .خونریزی پیدا کردم جفتمم پایین بود .لکه بینی و ترشحم خیلی کم شد.دکتر دوباره برام شیاف اوتروژستان ۱۰۰ روزی دوبار نوشت .الان اونو تموم کردم و دوباره باید میگرفتم داروخانه شیاف لتروژل ۱۰۰ داده .ایا این شیاف همون اوتروژستان هست .و اینکه ترشح و لکم تموم شده نیازی به استفاده هست

    1. سلام مصرف طولانی مدت با دوز بالا توصیه نمی شود شبی یک بار و بعد یک روز درمیان و بعد قطع شیاف تحت نظر پزشک معالج خود داشته باشید.

  553. سلام.وقتتون بخیر.تایم اخرین پریودیم ۱۳ دی بوده ۳۰ دی ۳تا جنین گریدaانتقال دادبعد از انتقال ۲تا امپول و یک شیاف پروژسترون و یک اسپرین ۸۰ رو دکترم برام تجویز کرد.روز ۱۴ بهمن بتا ۵۷ روز ۱۶ بتا ۱۲۴ بود.روز ۱۷ لکه بینی دیدم دوبار صبح و ۱بار شب اما صورتی و کمرنگ بدون لخته البته دردهای پریودی هم داشتم .اسپرینم رو قطع کردند و یک شیاف پروژسترون اضافه کردند.مجدد روز ۲۱ بهمن خونریزی صورتی داشتم بتام ۱۳۹ بود. به دکترم دسترسی نداشتم همسرم با مشاوره یک متخصص زنان شیافم رو قطع کردند.البته دیگه خونریزی ندارم و دردهای پریودی خفیف دارم.ایا اینکار درست بوده؟؟خودم فکر میکنم قطع اسپرین اشتباه بوده بعد از قطعش دردهامم بیشتر شد.من پریودم حدود ۳۲ تا ۳۵ روزه است و تایم تخمکگذاری هم ۱۶ تا ۱۸ سیکل هست.ممنون میشم راهنمایی ام بفرمایید.سپاس فراوان از شما

    1. سلام اگر لکه بینی شما قطع شده است جای نگرانی وجود ندارد دردهای پریودی که گهگاهی دارید به علت تغییرات هورمونی در دوران بارداری طبیعی است.

  554. سلام من هفته ده بارداریم.هفته هشت سونو دادم.قلب تشکیل شد وهمه چی نرمال بود.سابقه سقط دارم.وشیاف پروژسترون استفاده میکنم.بااین وجود لکه بینی قهوه ای دارم.علتش رامیگین بهم نگرانم

  555. سلام هفته ۶ بارداریم iuiانجام دادم
    از زمان لقاح درد پریودی دارم کمو زیاد میشه
    ولی لکه بینی ندارم دکتر شیاف پروژسترون بهم داده اما دردم کم نشده نمیدونم چکار کنم
    به نظرتون ممکنه این دردا باعث سقط بشه؟

    1. سلام این دردهای پریودی به علت تغییرات هورمونی در خانم های باردار طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.

  556. من الان ۱۳ هفته و ۵ روز باردار هستم از هفته پنجم بارداریم که مطلع شدم حامله ام گاهی لکه بینی داشتم که دکتر برام شیاف پروژسترون ۲۰۰ داده بود تا اینکه توی هفتهذ۱۱ بارداری نزدیکی داشتم و از فردای اون روز خونریزی شروع شد و یک روز بستری شدم و بهم آمپول پروژسترون عضلانی زدن و بعد از مرخصی بهم شیاف پروژسترون ۴۰۰ دادن که روزی دو بار استفاده میکردم تا اینکه هفته گذشته که یکم هم خونریزی داشتم پیش دکتر رفتم و غربالگری اولم رو هم بردم که در اون آزمایش nt وnb طبیعی ولی سندرم دوان ۱:۵۷۵ رو نشون میداد و دکتر من رو جهت مشورت به پزشک دیگری مراجعه دادند و برای خونریزیم هم قرص خارجی dufaston دادن همراه با روزی یک عدد شیاف پروژسترون ۴۰۰ البته فرمودند اگر خونریزی داشتم قرص رو ۲ تا در روز هر ۱۲ ساعت مصرف کنم.
    دوباره دیروز صبح من متوجه شدم که خونریزی در حد پریودی به رنگ قهوه ای دارم که امروز هم صبح تکرار شد .یعنی تا شب خوب شده بودم ولی صبح مثل روز قبل بود .
    الان شک کردم که شاید از شیاف پروژشترون باشه .چون شبها حال من خوب میشه و موقع خواب شیاف مصرف میکنم ولی صبح که از خواب پا میشم خونریزی داشتم .دیشب هم نصفه های شب متوجه خونریزیم شدم و زیر دلم یکم درد داشتم . ولی صبح که قرص duphaston مصرف میکنم دوباره یواش یواش خونریزیم کم و موقع خواب تقریبا قطع میشه . لطفا راهنماییم کنید.خیلی دلواپس هستم

    1. بهتر است از نظر غلظت خون نیز بررسی شوید.

  557. سلام هفته ۲۰ بارداری هستم سمت راست پایین شکمم به ناگهان درد گرفته است. لکه بینی و خونریزی هم ندارم . نشانه چیه؟

    1. سلام این دردها که گهگاهی به سراغ شما می آید به علت بزرگ شدن رحم طبیعی است داشتن یبوست و یا نفخ این دردها را تشدید می نماید.

  558. سلام خسته نباشین.من هفته ششم بارداری هستم از دیشب ترشحاتم خیلی کم به رنگ قهوه ای روشن دراومده و به پزشک خودم هم دسترسی ندارم به نظرتون لازم هست شیاف پروژسترون مصرف کنم؟البته این چند روز فعالیت زیاد داشتم
    و اینکه سابقه دوبار سقط داشتم یه بار جنین رشد نکرده بود دفعه دوم تو هفته نهم ضربان قلب از کار افتاده بود
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام باید استراحت بیشتری داشته باشید و تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  559. سلام.من ی بی بی چک استفاده کردم مثبت بود.الان چهار روزه لکه بینی دارم،امروز رفتم دکتر ازمایش بتا برام بنویسه برام قرص پروژسترون واژینال نوشته گفته از امشب استفاده کنم.فردا صبح قراره آزمایش بدم،گفتم سونو بنویسه گفتش ک هنوز زوده.در ضمن آخرین پریودیم ۱۲تا ۱۸بهمن بوده،الان نمیدونم استفاده کنم یا نه؟؟لطفا کمکم کنین

    1. سلام بهتر است اول آزمایش تیتر بتا انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود اگر نرمال بود آن وقت از شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  560. سلام من ۳۷ سال دارم و نخستین بارداریم هست در هفته پنجم و دو روز متوجه شدم باردارم، پزشکم برام شیاف سیکلوژیست شبی یک عدد تجویز کرد، دقیقا در هفته ششم دچار لکه بینی شدم چون در ایام تعطیلات نوروز همه جا نعطیل بود دکتر و سونو پیدا نکردم، بعد از سه روز دیگه شیاف مصرف نکردم و لکه بینی ها تبدیل به خونریزی شد، خیلی اتفاقی متوجه شدم در تعطیلات دزمانگاه بیمارستان دکتر کشیک متخصص زنان طبابت میکنه ایشون برام سونو نوشت در سونو ساک همراه با ضربان قلب وجود داشت همه چی طبیعی بود بنابراین برام امپول پرولوتون هفته یی یکبار و ادامه شیاف نسخه کرد الان بعد از دو روز مراجعه و تزریق امپول، هنوز خونریزی دارم، خواستم بپرسم میتونم در روز دو بار شیاف بزنم؟ شما خودتون چه توصیه پزشکی و دارویی میکنید؟( در هفته ششم و روز شش صدای قلب جنین مشاهده شد)

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج خود از داروها استفاده کنید بهتر است از نظر غلظت خون نیز بررسی شوید.

  561. با سلام تصویر ساک بدون امبریو در موقعیت پایین تر از محل مناسب باواکنش دسیدوال مختصری نامنظم در کاویته اندومتر دیده شده سن حاملگی ۵ هفته همراه با لکه بینی قرمز رنگ جسم لوتئال به دیامتر ۲۲ درتخمدان راست
    هماتوم ساب کوریونیک به دیامتر ۲*۶ در اطراف ساک دیده شده دکتر شیاف داده میخوام بدونم خطر سقط دارم بارداریم ایا خارج از رحمی است لطفا جواب دهید خیلی نگرانم

    1. سلام خیر خارج از رحمی نیست.

  562. سلام خسته نباشید.من کلومفین مصرف کردم و سونو دادم دوتا فولیکول بااندازه۱۲و۱۷داشتم که دکترم گفت خوبه واقدام کردم شیاف پرژوسترون بهم دادن وگفتن بعد تموم شدنش پری نشدی ازمایش بده الان ۱۰روزه شیافم تموم شده اما پری نیومده ایاباردارم یانه الکی دل خوشم ؟ازمایش ندادم

    1. سلام بهتر است تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود.

  563. سلام خسته نباشید من کلومفین مصرف کردم رفتم سونو واژینال انجام دادم دوفولیکول۱۲و۱۷داشتم دکترم گفت شانس بارداری بالاست وبهم شیاف پروژوسترون داد گفت اگه باردار نبودم پریودمیشم الان ۱۰روز گذشته اما خبری از پریودنیست؟یعنی باردارم یا باید منتظرپریودباشم؟چن وقت بعد تموم شدن شیاف پری میاد؟

    1. سلام شیاف پروژسترون را قطع کنید و تست بارداری انجام بدهید.

  564. سلام خسته نباشید من ۷هفته و ۵روز بودم که رفتم سونوگرافی دکتر گفت که ۶هفته هستی و بچه رشد نکرده و قلبش تشکیل نشده برای دوهفته دیگه سونوگرافی نوشت بعد ۸هفته ۳روز بودم که لکه بینی داشتم به دکتر مراجعه کردم برام امپول و شیاف تجویز کرد امپول و شیاف رو استفاده کردم ایا تاثیری داره ؟؟؟

    1. سلام باید مجدد سونوگرافی انجام بدهید تا بتوان نظر قطعی را داد.

  565. سلام خانم دکتر.من درهفته ۸ بارداریم واگر خدا بخواد میرم سونو تا قلب بچه چک بشه.من یکبار درحین دفع مدفوع لکه بینی داشتم وهرازچن گاهی نه با فاصله زمانی کم بلکه مثلا چن روز درمیون چن ثانیه درد زیر شکم مث پریودی میگیره ول میکنه من به دکترم گفتم‌برام پروژسترون ۴۰۰ میلی تجویز کرد ایا درصورت نداشتن لکه بینی و سقط قبلی ازش استفاده کنم؟؟؟؟

    1. سلام اگر لکه بینی ندارید خیر نیازی نیست.

  566. سلام خانم دکتر.من درهفته ۸ بارداریم واگر خدا بخواد میرم سونو تا قلب بچه چک بشه.من یکبار درحین دفع مدفوع لکه بینی داشتم وهرازچن گاهی نه با فاصله زمانی کم بلکه مثلا چن روز درمیون چن ثانیه درد زیر شکم مث پریودی میگیره ول میکنه من به دکترم گفتم‌برام پروژسترون ۴۰۰ میلی تجویز کرد ایا درصورت نداشتن لکه بینی و سقط قبلی ازش استفاده کنم؟؟؟؟

  567. سلام خسته نباشیدمن۱۷سالمه الان باردارم ۲۰اسفندتاریخ پریودمه الان یه ماه۱۵روزکه حامله ام الان ۶روزکه خونریزی ودردشدیددارم سونورفتم گفت بچه ات ۴میلی مترسالمه ساک حاملگی ام دیده شده ولی ضربان نداشت میترسم بچه ام رشت نداشته باشه دکترم رفتم بهم شیاف داد خونریزیم قطع نشدبعدنشاسته خوروم خونربزم خیلی کم شده ولی هنوزدرددارم مشکلی که نداره.

    1. سلام باید ۱۵ روز بعد از آخرین سونوگرافی خود مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  568. سلام و خسته نباشید
    چندتا سوال داشتم خدمتتون
    من تاریخ اخرین پریودیم ۲۰ اسفند ماه بوده و تا ۱۵ فروردین یعنی ۲۵ م سیکلم پیشگیری داشتم ۲۷ م فروردین ک متوجه بارداری شدم ب درخواست خودم رفتم سونو واژینال بهم گفتن ساک حاملگی وجود نداره و ازمایش تیتر بتا باید اجام بدم. ازمایش اول عدد بتا ۸۳۵ بود ک ۴۸ ساعت بعد ب ۲۲۷۱ رسید دکتر گفت جنینم سالم و درون رحمه
    ۱٫میخواستم بدونم من الان هفته ی چند بارداری هستم
    ۲٫برای شنیدن صدای قلب جنینم کی باید مراجعه کنم ک خیالم راحت بشه؟
    ۳٫در روز ۲الی ۳ باری زیر دلم سیخ میزنه هیچ خون ریزی ای نداشتم از اول بارداری, ولی ب درخواست دکتر شیافه pro استفاده میکنم
    ایا این درد طبیعیه؟
    در ضمن ۲۳ ساله هستم و اولین باردیمه
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام در هفته ۷ بارداری هستید می توانید این هفته سونوگرافی انجام بدهید این دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد و نیازی به مصرف دارو نیست.

  569. با سلام من ۶اسفنداخرین پر یودم ولی الان سونوگرافی انجام دادن گفته ۶هفته چهارروزه ای ایا این میشه؟؟درضمن گفت ضربان قلب شنیده نمیشه؟؟ایشاله من مرده؟؟؟توروخدابهم بگید؟

    1. سلام باید ۲ هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  570. سلام در هفته ۹بارداری ام.بخاطر درد زیرشکمی و پشت درد دکتر که سونوگرافی رو دید و مشکلی نداشت و ضربان قلب داشت تجویز شیاف پروژستورون کرد هرشب گذاشتم ودردم کمتره ولی دیشب فراموش کردم وامروز صبح گذاشتم حالا مشکلی پیش نمیاد? و اینکه شیاف بعدی رو کی بزارم?

    1. سلام خیر مشکلی ندارد اگر لکه بینی ندارید و جواب سونوگرافی شما نرمال بوده نیازی به ادامه مصرف شیاف نیست .

  571. سلام…من هفته ۸ هستم و خداروشکر ضربان قلب نرمال بود…درد و لک ندارم خداروشکر..ولی دکتر ۳۰تاشیاف داده گفته هرشب استفاده کن…بنظرشما من اگه شب درمیون بزارم مشکلی پیش میاد؟یا ۱۰شب فقط بزارم؟؟؟
    کیست پارااوارین ۴سانتی هم دارم

    1. سلام با توجه به شرح حال شما نیازی به استفاده از این شیاف ندارید نباید در دوران بارداری بی جهت از داروهای هورمونی استفاده شود .

  572. سلام توروخدالطفا جواب بدین من هفته۸بارداری سونو رفتم همه چی نرمال بود جنین دید شده ساک حاملگی نرمال بود ولی قلبش تشکبل نشده بود برام سونو کنترل نوشتن گفتن چندهفته دیگه بیاسونو ودکترسونوگفت تا ۱۲هفته احتمال تشکیل قلب هست چون لکه بینی داشتم رفتم ولی بهم شیاف یاقرصی ندادن الان یک هفته میگذره همچنان من لکه بینی خیلی خیلی تیره دارم گاهیم زیرشکمم وکمرم دردمیکنه لکه بینی زیادیاکم نشده مثل همون یک هفته است فقط گاهی بافت های خیلی نازک وریز می یادایااین یعنی جنین درحال سقطه؟من چیکاربایدبکنم؟راجب فلبشم بگین خیلی ممنون میشم من خیلی نگرانم لطفاجواب بدین

    1. سلام با توجه به شرح حال شما باید شیاف پروژسترون را قطع کنید و حتما زودتر سونوگرافی انجام بدهید .

  573. سلام
    من در هفته ۶بارداری هستم ۲روز یکبار لکه بینی قهوه ایی رنگ میبینم ، کمر درد هم دارم از شیاف پروژسترون استفاده کنم؟

    1. سلام باید اول سونوگرافی انجام بدهید اگر نیاز باشد پزشک تجویز می نماید .

  574. سلام منم تو هفته ۹هم هستم لکه بینی داشتم رفتم پیش پزشک بهم گفت برو سونو رفتم بهم گفتن که قلب نداره باید سقط کنی و بهم فرتیژست داد گفت ده روز دیگه بیا برو سونو دیگه باید سقط کنی من خیلی ناراحتم یعنی باید سقط کنم راهی نداره تورو خدا راهنمایی کنید

  575. سلام وقت بخیرـ من هفته شش بارداریمه. امروز رفتم سونو گفتن پشت جفت خونریزی کرده ولی قلبش تشکیل شده. کمی درد خفیف زیر شکم دارم ولی لکه بینی ندارم. دکتر واسم شیاف نوشت. میخواستم ببینم آیا این خونریزی خطرناک هستش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *