سوزش و ترشح واژن در بارداری؛ علتش چیه؟!

علت سوزش و ترشحات سفیدرنگ در بارداری 

سلام ماه پنجم بارداری هستم و کمی ترشح دارم مشکل من اینه که ترشحاتی که دارم باعث سوزش واژن می شود. آیا این مسئله طبیعی است و اینکه علت سوزش و ترشح واژن در بارداری چیست؟

پاسخ مشاور:

بیشتر خانمهای باردار از زیاد شدن ترشحات شاکی هستند. اگر این ترشحات سفید و رقیق باشد و به قدری نباشد که احتیاج به استفاده از نوار بهداشتی پیدا شود در حاملگی طبیعی است و نباید موجب نگرانی شود چون علت آن افزایش هورمون استروژن است که باعث بیشتر شدن جریان خون در ناحیه لگن و افزایش ترشحات غدد دهانه رحم می شود.

معمولا ترشحات در موقع بارداری اسیدی است و ممکن است موجب سوزش واژن شود. اگر ترشحات بیش از حد بود، شست و شو با محلولهای قلیایی مثل جوش شیرین مفید است و اگر بهبودی حاصل نشد، برای درمان ازدیاد ترشحات مهبلی به پزشک خود مراجعه فرمایید.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. حس سوزش در مهبل معمولاً به علت وجود عفونت های مخمری مانند انواع قارچ ها و باکتری های میکروبی در واژن به وجود می آید . قارچها علاوه بر ایجاد سوزش و خارش سبب ایجاد ترشحات سفید رنگ و بدون بو از واژن شده و امکان دارد موقع انجام رابطه جنسی و یا دفع ادرار درد و سوزش زیادی ایجاد کنند. ولی باکتری ها برعکس قارچها، باعث ایجاد ترشحات چرکی بدبو با بویی مثل ماهی، آبکی و خاکستری رنگ میشوند . در صورت مشاهده چنین عوارضی پیش از استفاده از درمانهای دارویی باید حتماً به پزشک مراجعه کرد برای این که خود درمانی در چنین مواقعی باعث شدت علایم و بدتر شدن بیماری خواهد گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *